Dell OptiPlex GX100 Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
Dell™OptiPlex™GX100SistemKullanmaKılavuzu
Modeller DCP, DCS, ve MMP
Notlar, Dikkat ve Uyarılar
Bu kılavuzda kalın veya italik (yatık) yazıtipinde yazdırılmışmetinler olabilir. Bu metinler, notlar, dikkat ve uyarılardır; aşağıdaki şekilde kullanılırlar:
DİKKAT: DİKKAT, ya donanımda potansiyel hasar olduğunu ya da veri kaybınıbildirir ve size, problemi nasılönleyeceğinizi anlatır.
Bu belgedeki bilgiler herhangi bir duyuru yapılmaksızın değiştirilebilir.
©2000-2001DellComputerCorporation.Bütünhaklarısaklıdır.
Bu belgenin Dell Computer Corporation'ın yazılıizni olmadan herhangi bir şekildeçoğaltılmasıkesinlikle yasaktır.
Bu metinde kullanılan ticari markalar: Dell, OptiPlex, OptiFrame, Dell OpenManage, Dimension, Latitude, Inspiron, DellWare, ve DELL logosu Dell Computer Corporation'ın
ticari markalarıdır; Microsoft, Windows, MS-DOS, ve Windows NT Microsoft Corporation'ın tescilli ticari markalarıdır; Intel ve Pentium Intel Corporation'ın tescilli ticari
markalarıdır; 3Com 3Com Corporation'ın tescilli ticari markasıdır; IBM ve OS/2 International Business Machines Corporation'ın tescilli ticari markalarıdır; Novell ve NetWare
Novell, Inc'in tescilli ticari markalarıdır. Bir ENERGY STAR OrtağıolarakDellComputerCorporationbuürününenerjiverimliliği konusundaki ENERGY STAR kurallarına
uyduğunu belirlemiştir.
Bu belgede kullanılanmarkaveisimlerinsahiplerineyadaürünlerineatıfta bulunan diğer ticari marka ve ticari isimler kullanılabilir. Dell Computer Corporation kendisinin
olmayan ticari markalarıve ticari isimleri kullanmayıvemülkiyetilgisinireddeder.
İlksürüm:18Mayıs 1999
EnSonDeðiþiklik:17Ocak2001
Giriş
Kurma İşletme
Sistem Setup
YükseltmeleriYükleme
Sorun Giderme
TeknikÖzellikler
NOT:Bubelgeninensonsürümünühttp://support.dell.com adresindeki Dell destek Web sitesinde bulabilirsiniz.
NOT: NOT, sisteminizden daha iyi yararlanmanıza yardımedenönemlibilgilerverir.
UYARI:UYARI,önlenmediğitakdirdeküçükveyaortaderecelinasarlarlasonuçlanabilecekpotansiyeltehlikedurumlarını
belirtir.
İçindekilerSayfasınaGeriDönüş
TemelKontroller:Dell™OptiPlex™GX100SistemKullanmaKılavuzu
Genel Bakış
Dell bilgisayar sisteminiz beklediğiniz şekildeçalışmıyorsa ve siz ne yapmanız gerektiğinden emin değilseniz sorunlarınızı gidermeyebubölümdeki
işlemlerle başlayın.Bubölüm,temelbilgisayarproblemleriniçözmeniziçinsizitemelaşamalaragötürür.Aynı zamanda sizi, daha karmaşık
problemleriçözmenizeyardımcıolacak daha detaylı sorun giderme bilgilerine ve işlemlerineyönlendirir.
DosyalarınızıYedekleme
Sisteminiz istikrarsızçalışıyorsa doyalarınızıhemen yedekleyin. Sisteminizde takılıbirteypsürücüvarsayedeklemeçalışmasınıgerçekleştirme
talimatlarıiçinteypyedeklemeyazılımıyla birlikte verilen belgelere bakın. Aksi takdirde, veri dosyalarınıyedeklemebilgileriiçinişletim sistemi
belgelerinize bakın.
Temel Kontroller
Problemçözülenedekaşağıdakibölümlerebelirtilensırada bakın:
l Bilgisayarınız ıslaksa ya da hasarlıysa "Islak Bir Bilgisayarda Sorun Giderme" ya da "ArızalıBir Bilgisayarda Sorun Giderme"bölümlerine
bakınız.
l "Bağlantıları ve AnahtarlarıKontrol Etme"bölümündekiaşamalarıgerçekleştirin.
l "Bakma ve Dinleme"bölümündekiaşamalarıgerçekleştirin.
l Sisteminizönyükleme(başlangıç)yordamınıtamamlamadıysa "Yardım Alma"bölümünebakınız.
l Sisteminizbirmesajgörüntülediyseyadabirbipkoduçıkardıysa "Mesajlar ve Kodlar"bölümünebakınız.
l Sistem Setup'daki ayarları doğrulayın.
l Dell Tanıları'nıçalıştırın.
Bağlantılarıve AnahtarlarıKontrol Etme
Uygunsuzbirbiçimdeayarlanmışanahtarlar ve kumandalar ve gevşekyadauygunsuzbiçimdebağlanmışkablolar bilgisayarınız,monitörünüzya
da diğerçevreselaygıtlar(örneğin yazıcı, klavye, fare veya diğerhariciekipman)içinenmuhtemelproblemkaynaklarıdır.
Tümbağlantılarıve anahtarları kontroletmekiçinaşağıdaki aşamaları belirtilen sırada tamamlayın:
1. Sistemi, bağlıçevreselaygıtlarlabirlikte(örneğinmonitör,klavye,yazıcı, dışaygıtlar, tarayıcılaryadaçiziciler)kapatın.
TümACgüçkablolarınıprizlerindençıkarın.
2. Bilgisayarınızbirgüçşeridine bağlıysagüçşeridini kapatıptekraraçın.Problemçözülmediysebirbaşkagüçşeridideneyinyadaözgüngüç
kablosunun arızalıolup olmadığınıgörmekiçinsistemidoğrudan bir prize takın.
3. Sistemi bir başka prize takın.
Bunu yaptığınızdaproblemçözülürseorijinalprizbozuktur.
Genel Bakış
Bağlantıları ve AnahtarlarıKontrol Etme
DosyalarınızıYedekleme
Bakma ve Dinleme
Temel Kontroller
Sistem Setup
NOT:Önyüklemeyordamı, işletim sisteminin, dosyalarını, sabitdisksürücüyadabirbaşkaönyüklenebiliraygıtüzerindeki
önyüklemekesimindenbelleğeyüklemegirişimidir.
NOT: Bilgisayarınızın dışbağlantılarıve anahtarlarıiçin"KumandalarveGöstergeler" ve "ÇevreselAygıtlarıBağlama"bölümüne
bakınız.
4. Sistemi yeniden prize takın.Tümbağlantıların doğru olduğundaneminolunvesistemiaçın.
5. Problemçözüldüysearızalıbir bağlantıyıdüzeltmişolmalısınız.
6. Monitörünüzdüzgünçalışmıyorsa "Monitörd- Sorun Giderme"bölümünebakınız.
7. Klavyenizdüzgünçalışmıyorsa "Klavye - Sorun Giderme"bölümünebakınız.
8. Fareniz ya da yazıcınızdüzgünçalışmıyorsa "I/O Bağlantı Noktaları- Sorun Giderme" ye bakın. Aksi takdirde "Bakma ve Dinleme" ye bakın.
Bakma ve Dinleme
Sisteminize bakma ve onu dinleme, bir problemin kaynağını belirlemedeönemlidir.Tablo 1'de tanımlanan belirtilere bakın ve bu belirtileri dinleyin.
Bilgisayarınıza baktıktanvedinlediktensonraproblemiçözemediyseniz"Sistem Setup"daki tavsiyelerle devam edin.
Tablo1.ÖnyüklemeYordamıBelirtileri
Eylem
"Mesajlar ve Kodlar"a bakın.
Birçokmonitörün(genellikleönçerçevede)birgüçgöstergesivardır.Monitörüngüçgöstergesiyanmıyorsa
"MonitördeSorunGiderme"bölümünebakın.
Bilgisayarıaçmakiçingüçdüğmesine bastığınızdasistemçalışmazsa sistem problemini belirlemeye yardımcı
olmasıiçingüçvesabitdisksürücügöstergelerine bakın.
Bilgisayarıaçmakiçingüçdüğmesine bastığınızdasistemçalışmazsa sistem problemini belirlemenize yardımcı
olmasıiçingüçgöstergesinikullanın:
l Power-on self-testten(POST)önceyanıpsönensarı güçgöstergesigüçkaynağının arızalıolabileceği
anlamına gelir. Nadir durumlarda sistem kartıarızalıolabilir. Dell'den teknik yardım alma konusunda
talimatlariçin"Yardım Alma"bölümünebakınız.
l POST'tanöncekesintisizsarı güçgöstergesi,sistemkartıüzerindekibiraygıtın arızalıya da yanlıştakılmış
olabileceği anlamınagelir.Mikroişlemcinindüzgünbiçimdeyerleştirildiğinden emin olun, tümgenişleme
kartlarınıçıkarın ve ardından bilgisayarıyeniden başlatın. Sistem yeniden başlamazsa Dell'den teknik yardım
almakonusundatalimatlariçin"Yardım Alma"bölümünebakınız.
l POST sırasında kesintisiz yeşilgüçgöstergesivebipkodu,birDIMM(dualin-linememorymodule[çiftin-
linebellekmodülünün])hatalı olabileceğiyadadüzgünyerleştirilmediği anlamına gelir. TümDIMM'ları
çıkarın, sadece bir DIMM takın ve ardından bilgisayarı yeniden başlatın. Arızalıya da yanlışyerleştirilmiş
DIMM'ı belirleyene dek bu işlemi tekrarlayın.
l POST sırasındadüdüksesininvegörüntününolmamasıama kesintisiz yeşilgüçgöstergesininolması
monitörünyadatümleşik video denetleyicisinin arızalıolabileceği anlamına gelir. Bkz. "MonitörSorun
Giderme." Eğermonitördüzgünçalışıyorsa ve doğru olarak bağlıysa Dell'den teknik yardımalmayönergeleri
için"Yardım Alma"ya bakın.
l POST sırasında videolu bip kodunun olmamasıve kesintisiz yeşilgüçgöstergesininolmasıtümleşik sistem
kartıaygıtının arızalı olabileceği anlamına gelir. Dell'den teknik yardımalmakonusundatalimatlariçin"Yardım
Alma"bölümünebakınız.
Birçokklavyebirveyaikigöstergeye(genelliklesağüstköşede)sahiptir.Klavyegöstergelerininyanıpsönmesini
sağlamakiçin<NumLock>tuşuna, <Caps Lock>tuşuna ve <Scroll Lock> tuşuna basın.Klavyegöstergeleri
yanmazsa "Klavyede Sorun Giderme"bölümünebakın.
Disketsürücüerişimgöstergesi,disketsürücüüzerindekiverilereeriştiğinizde hızla yanıpsönmelidir.Microsoft®
Windows®işletimsistemiçalıştıranbirsistemdesürücüyü,WindowsExplorer'ıaçarakvesürücüAsimgesine
tıklayaraktestedebilirsiniz.Disketsürücüerişimgöstergesiyanmazsa"SürücülerdeSorunGiderme"ye bakın.
Sabitdisksürücüerişimgöstergesi,sabitdisksürücüüzerindekiverilereeriştiğinizde hızla yanıpsönmelidir.
Windows işletimsistemiçalıştıranbirsistemdesürücüyü,WindowsExplorer'ıaçarakvesürücüCsimgesine
tıklayaraktestedebilirsiniz.Sabitdisksürücüerişimgöstergesiyanmazsa"SürücülerdeSorunGiderme" ye
bakın.
"Mesajlar ve Kodlar" a bakın.
Sesin,çalıştırdığınız uygulama programından kaynaklanmadığından emin olun. Ses, bir donanım arızasından
kaynaklanıyor olabilir. Dell'den teknik yardımalmakonusundatalimatlariçin"Yardım Alma"bölümünebakınız.
Sisteminiziaçtığınızdasabitdisksürücünündöndüğünüduyabilirsinizvesistem,sabitdisksürücüdenyadadisket
sürücüdenönyüklemedosyalarına erişmeyeçalışır.Sisteminizönyüklemeyaparsa,"Dell Tanıları"na bakın.
Sisteminizönyüklemeyapmazsa"Yardım Alma"bölümünebakın.
Sistem Setup
Belli sistem problemlerini, Sistem Setup'daki doğru ayarlarıdoğrulayarakkolaycaçözebilirsiniz.Sisteminizibaşlattığınızda sisteminiz sistem
yapılandırma bilgilerini kontrol eder ve mevcut donanım yapılandırmasıyla karşılaştırır. Sisteminizin donanım yapılandırmasıSistem Setup tarafından
kaydedilen bilgilerle eşleşmiyorsa ekranınızda bir hata mesajıbelirebilir.
Bu problem, sisteminizin donanım yapılandırmasınıdeğiştirdiyseniz ve Sistem Setup'ıçalıştırmayı unuttuysanızortayaçıkabilir. Bu problemi ortadan
kaldırmakiçinSistemSetup'agirinveilgiliSistemSetupprogramseçeneği ayarınıdüzeltipsisteminiziyenidenbaşlatın.
Sistem Setup'daki ayarlarıkontrolettiktensonraproblemiçözmediyseniz"Dell Tanılarıi"na bakın.
İçindekilerSayfasınaGeriDönünüz
İçindekilerSayfasınaGeriDönünüz
Pil:Dell™OptiPlex™GX100SistemKullanmaKılavuzu
Genel Bakış
Sistem kartıüzerindetakılıbir 3.0-volt (V) CR2032 saat-pili sistem yapılandırma, tarih ve zaman bilgilerini belleğinözelbirkesimindesaklar.
Pilinçalışmaömrüonyıla kadar uzayabilir. Eğerönyüklemeyordamı sırasında aşağıdaki mesajlarla birlikte yanlışbir zaman ya da tarih
görünüyorsapilindeğiştirilmesi gerekebilir:
Time-of-day not set - please run SETUP program
(Günün-saati ayarlıdeğil - lütfenSETUP(AYAR)programınıçalıştırın)
ya da
Invalid configuration information -
please run SETUP program
(Geçersizyapılandırma bilgisi -
lütfenAYARprogramınıçalıştırın)
ya da
Strike the F1 key to continue,
F2 to run the setup utility
(DevametmekiçinF1tuşuna,
ayar yardımcıprogramınıçalıştırmakiçinF2tuşuna basın)
Pili değiştirme ihtiyacınız olup olmadığınıbelirlemekiçinsaativetarihiSistem Setup'ıniçindenyenidengirinvebilgilerikaydetmekiçinprogramdan
doğru şekildeçıkın. Sisteminizi kapatınvebirkaçsaatfişinprizdençekin;ardından yeniden takınvesisteminiziaçın. Sistem Setup'a girin. Eğer
Sistem Setup'daki tarih ve zaman doğru değilse, pilinizi değiştirin.
Sisteminizipilolmadandaçalıştırabilirsiniz fakat pil olmazsa sistem kapatıldığında ya da fişiprizdençekildiğinde sistem yapılandırma bilgileri
silinir. Bu durumda, Sistem Setup programına girmeniz ve yapılandırmaseçeneklerinitekrarayarlamanız gerekir.
Pili Değiştirme
Sistem pilini değiştirmekiçinaşağıdaki aşamaları gerçekleştirin:
1. Eğerdahaöncedenyapmadıysanız Sistem Setup'da, sisteminizin yapılandırma bilgilerinin bir kopyasınıyapın.
Eğer pili değiştirirken ayarlar kaybolursa, doğru ayarlarıtekrargirmekiçinyazılı ya da basılısistem yapılandırma bilgilerinize başvurun.
2. Bilgisayar kapağını, "Bilgisayar KapağınıÇıkarma ve Takma"bölümündebelirtilenşekildeçıkarın.
3. Piliçıkarın.
Pilinyeriiçin"Bilgisayarınızın İçi"bölümündeResim 7'ye bakınız.
DİKKAT: Eğer pili yuvasındankeskinolmayanbircisimileçıkarıyorsanız, (yine de) cisimle sistem kartına dokunmamaya dikkat
edin.Piliçıkarmaya teşebbüsetmedenöncecisminpilveduyarasına sokulduğundaneminolun.Aksitaktirdeduyuçıkararak
ya da sistem kartıüzerindekidevreizlerinikırarak sistem kartına hasar verebilirsiniz.
Pili yuvasından parmaklarınızlayadaplastikbirtornavidagibikeskinolmayan,iletkenolmayanbircisimileçıkarın.
4. Yeni pili takın.
Pili "+" işaretli tarafıyukarıbakacak şekildeyönlendirin(bkz.Resim1).Dahasonrapiliduyunatakın ve yerine yerleştirin.
Resim 1. Sistem Pilini Değiştirme
Genel Bakış
Pili Değiştirme
UYARI: Eğer yanlışolarak takılırsa, yeni pilin patlama tehlikesi vardır. Pili yalnızcaüreticitarafındanönerilentipleyadadengi
ile değiştirin. Kullanılanpillerkonusundaüreticinintalimatlarıdoğrultusunda davranın.
UYARI: Bilgisayarın kapağınıçıkarmadanönce"Kendiniz ve Bilgisayarınız İçinÖnceGüvenlik"bölümünebakınız.
5. Bilgisayar kapağını takın; bilgisayarınızınveçevreselaygıtların fişlerini prizlerine takın ve bilgisayarıveçevreselaygıtları ın.
6. Sistem Setup'a girin ve pilin doğruolarakçalıştığınıonaylayın.
SaativetarihiSistemSetupiçindekiSystem Time (Sistem Saati) ve System Date (Sistem Tarihi)seçeneklerinikullanarakdoğru saati
ve tarihi girin. Ayrıca, diğerSistemSetupseçeneklerinindoğru ayarlarınıyapmakiçinsistemyapılandırma bilgilerinin 1. aşamasında
yaptığınız kopyayıkullanın. Ardından,SistemSetup'dançıkın.
7. Bilgisayarınızıkapatın ve fişiniprizdençekin.Bilgisayarınızıen az 10 dakika kapalıbırakın.
8. 10 dakika sonra, fişini prize takıp bilgisayarıın ve Sistem Setup'a girin. Saat ve tarih hala yanlışsa teknik yardım alma konusunda talimatlar
için"Yardım Alma"ya bakınız.
İçindekilerSayfasınaGeriDönünüz
1
Pil
2
Pil yuvası
İçindekilerSayfasınaGeriDönüş
Dell'le Bağlantı: Dell™OptiPlex™GX100SistemKullanmaKılavuzu
Genel Bakış
Dell ile bağlantıkurmanız gerektiğinde aşağıdakibölümlerdeverilentelefonnumaralarını, kodları ve elektronik adresleri kullanın. "Uluslararası
Arama Kodları", uzun mesafeli ve uluslararasıgörüşmeleryapmakiçingerekliolançeşitli kodlarısunmaktadır. " Amerika ile Bağlantı Kurma
Numaraları ," " Avrupa İle BağlantıKurma Numaraları " ve " Asya ve DiğerBölgelerleBağlantıKurma Numaraları ", eğeruygunsadünyanınçeşitli
ülkelerindekimevcutherdepartmanyadaservisiçinyereltelefonnumaralarını, alan kodlarını, ücretsizaranabilennumaraları ve e-posta adreslerini
sunmaktadır.
Yerel telefon servis alanınızın dışındaki bir yeri doğrudan arıyorsanız, "UluslararasıArama Kodları" nda diğerbölümlerdeverilenyerelnumaralaraek
olarak hangi kodları(eğer varsa) kullanacağınıza karar verin.
Örneğin, Fransa, Paristen İngiltereBracknell'iaramakiçinFransa'nın uluslararası erişim kodunu, ardından İngiltere'ninülkekodunuveBracknell'in
şehir kodunu, son olarak da aşağıdakiçizimdegösterildiği şekilde yerel numarayıçevirin:
Kendiülkeniziçindeuzunmesafedekibiryeriaramakiçinuluslararasıerişim kodları, ülkekodları ve şehir kodlarıyerine alan kodları kullanın.
Örneğin, Fransa Paris'ten, Fransa Montpellier'yi aramak istediğinizde, aşağıdaki şekildegösterildiği gibi alan kodu ve yerel numarayı çevirin:
Gerekli kodlar nereden aradığınızın yanısıra nereyi aradığınıza da bağlıdır;ekolarak,herülkeninfarklıbiraramaprotokolüvardır. Eğer hangi kodları
kullanacağınızıbelirlerken yardımaihtiyaçduyarsanız yerel veya uluslararası biroperatörlebağlantı kurun.
UluslararasıArama Kodları
Uygun bağlantıkurma numaralarınıeldeetmekiçinlistelenmişülkelerdenbirinetıklayın.
Genel Bakış
Avrupa Bağlantı Numaraları
UluslararasıArama Kodları
Asya ve DiğerBölgelerBağlantı Numaraları
Amerika BağlantıNumaraları
NOTLAR:Ücretsizaranannumaralarhangiülkeiçinsıralanmışsasadeceoülkeiçindekullanılmakiçindir.Alankodlarıdahaçokkendi
ülkeniziçinde(uluslararasıdeğil)uzakmesafeleriaramakiçindir diğer bir deyişle sizin bulunduğunuz yer ile telefonla aradığınız yer
aynıülkesınırlarıiçindedir.
Telefonla aradığınızda Ekspres Servis Kodunuzu hazır bulundurun. Bu kod, Dell otomatik yardım telefon sisteminin aramalarınızıdaha
verimliolarakyönlendirmesinisağlar.
Ülke(Şehir)
UluslararasıErişim Kodu
ÜlkeKodu
Şehir Kodu
A.B.D. (Austin, Texas)
011
1
Gerekli değil
Almanya (Langen)
00
49
6103
Avusturalya (Sidney)
0011
61
2
Avusturya (Viyana)
900
43
1
Belçika(Brüksel)
00
32
2
Brezilya
0021
55
51
Brunei
673
ÇekCumhuriyeti (Prag)
00
420
2
Çin(Xiamen)
86
592
Danimarka (Horsholm)
009
45
Gerekli değil
Finlandiya (Helsinki)
990
358
9
Fransa (Paris) (Montpellier)
00
33
(1) (4)
Amerika BağlantıNumaraları
GüneyAfrika (Johannesburg)
09/091
27
11
Hollanda (Amsterdam)
00
31
20
Hong Kong
001
852
Gerekli değil
İngiltere (Bracknell)
010
44
1344
İrlanda (Cherrywood)
16
353
1
İspanya (Madrid)
00
34
91
İsveç (Upplands Vasby)
009
46
8
İsviçre (Cenevre)
00
41
22
İtalya (Milano)
00
39
02
Japonya(Kawasaki)
001
81
44
Kanada (North York, Ontario)
011
Gerekli değil
Kore (Seul)
001
82
2
Lüksemburg
00
352
Macau
853
Gerekli değil
Malezya (Penang)
00
60
4
Meksika (Colonia Granada)
95
52
5
Norveç (Lysaker)
095
47
Gerekli değil
Polonya (Varşova)
011
48
22
Portekiz
00
35
Şili (Santiago)
56
2
Singapur (Singapur)
005
65
Gerekli değil
Tayland
001
66
Tayvan
002
886
Yeni Zelanda
00
64
Ülke(Şehir)
BölümAdıveya Hizmeti
Alan Kodu
Yerel Numara veya
ÜcretsizAramaNumarası
A.B.D.
(Austin, Texas)
Otomatik Sipariş-Durum Sistemi

ücretsizarama:1-800-433-9014
AutoTech (taşınabilirvemasaüstübilgisayarlariçin)

ücretsizarama:1-800-247-9362
DellEvveKüçükİşGrupları(taşınabilirvemasaüstübilgisayarlariçin):
şteriTeknikDestek(GeriDönenMalzemeOnay
Numaraları)

ücretsizarama:1-800-624-9896
şteri Teknik Destek
(http://www.dell.com aracılığıyla yapılan ev satışları)


ücretsizarama:1-877-576-3355
şteri Hizmet
(Kredi İadesi Onay Numaraları)

ücretsizarama:1-800-624-9897
UlusalMüşteriler (Dell tarafından sağlananulusalmüşterilerce satın alınansistemler[müşteri numaranızı
hazırlayın], tıbbi kurumlar veya perakende satıcılar [VAR]):
şteriHizmetleriveTeknikDestek(GeriDönen
Malzeme Onay Numaraları)

ücretsizarama:1-800-822-8965
Amerikan UluslararasıKurumsal(hükümettarafından satın alınan sistemler [yerel, eyalet veya federal] ya da
eğitim kurumları):
şteriHizmetleriveTeknikDestek(GeriDönen
Malzeme Onay Numaraları)

ücretsizarama:1-800-234-1490
Dell Satışları

ücretsizarama:1-800-289-3355
ücretsiz:1-800-879-3355
YedekParçaSatışları

ücretsizarama:1-800-357-3355
DellWare™

ücretsizarama:1-800-753-7201
MasaüstüveTaşınabilirÜcreteDayalıTeknik Destek

ücretsizarama:1-800-433-9005
SunucuÜcreteDayalı Teknik Destek

ücretsizarama:1-800-967-0765
Satışlar (Kataloglar)

ücretsizarama:1-800-426-5150
Faks

ücretsizarama:1-800-727-8320
TechFax

ücretsizarama:1-800-950-1329
İşitme Engelli, İşitme ZorluğuÇekenveyaKonuşma
ZorluğuÇekenleriçinDellHizmetleri

ücretsizarama:1-877-DELLTTY
(1-877-335-5889)
Santral
512
338-4400
Brezilya
Satış, şteri Destek, Teknik Destek

ücretsizarama:0800903355
Satışlar

ücretsizarama:0800903366
Web sitesi: http://www.dell.com/br


Kanada
(North York, Ontario)
Otomatik Sipariş-Durum Sistemi

ücretsizarama:1-800-433-9014
AutoTech (Otomatik teknik destek)

ücretsizarama:1-800-247-9362
şteri Hizmeti (Toronto Dışından)

ücretsizarama:1-800-387-5759
şteri Hizmeti (Toronto İçinden)
416
758-2400
şteri Teknik Destek

ücretsizarama:1-800-847-4096
Satışlar (Doğrudan SatışlarToronto dışından)

ücretsizarama:1-800-387-5752
Satışlar (Doğrudan SatışlarTorontoiçinden)
416
758-2200
Satışlar(Federalhükümet,eğitim ve tıp)

ücretsizarama:1-800-567-7542
Satışlar(BüyükHesaplar)

ücretsizarama:1-800-387-5755
TechFax

ücretsizarama:1-800-950-1329
Latin Amerika
NOT: Latin Amerikada'ki
şteriler satış, şteri
ve teknik yardımiçin
A.B.D. yi ararlar
şteri Teknik Destek (Austin, Teksas, A.B.D.)
512
728-4093
şteri Hizmeti (Austin, Teksas, A.B.D.)
512
728-3619
Faks(TeknikDestekveMüşteri Hizmeti)
(Austin, Teksas, A.B.D.)
512
728-3883
Satışlar (Austin, Texas, A.B.D.)
512
728-4397
SatışFaksı(Austin, Texas, A.B.D.)
512
728-4600
728-3772
Meksika
NOT: Meksika'daki
şteriler Otomatik
SiparişDurum Sistemi ve
AutoTech'e erişmekiçin
A.B.D.yi aramalıdır
Otomatik SiparişDurum Sistemi (Austin, Teksas,
A.B.D.)
512
728-0685
AutoTech (Otomatik teknik destek) (Austin, Teksas,
A.B.D.)
512
728-0686
şteri Teknik Destek
525
228-7870
Satışlar
525
228-7811
ücretsiz:91-800-900-37
ücretsiz:91-800-904-49
şteri Hizmetleri
525
228-7878
Ana
525
228-7800
Şili
(Santiago)
NOT: Şili'dekimüşteriler
satış, şteri ve teknik
destekiçinA.B.D.'yi
ararlar
Satış, şteri Destek ve Teknik Destek

ücretsizarama:1230-020-4823
Avrupa BağlantıNumaraları
Ülke(Şehir)
BölümAdıveya Hizmeti
Alan Kodu
Yerel Numara veya
ÜcretsizAramaNumarası
Almanya
(Langen)
Teknik Destek
06103
766-7200
Ev/KüçükİşSatışlarışteri Hizmetleri

0180-5-224400
KüreselMüşteri Hizmetleri
06103
766-9570
TercihliMüşterilerMüşteri Hizmetleri
06103
766-9420
BüyükMüşterilerMüşteri Hizmetleri
06103
766-9560
KamuMüşterileriMüşteri Hizmetleri
06103
766-9555
Santral
06103
766-7000
Web sitesi: http://support.euro.dell.com


E-posta:[email protected]


Avusturya
(Viyana)
NOT: Avusturya'daki
şterilermüşteri
hizmetleri ve teknik destek
içinAlmanyaLangen'i
aralar.
Santral
01
491 040
Ev/KüçükİşSatışları
01
795676-02
Ev/KüçükİşSatışlarıFaksı
01
795676-05
Ev/KüçükİşSatışlarışteri Hizmetleri
01
795676-03
TercihliMüşteriler/KurumsalMüşteri Hizmetleri

0660-8056
Ev/KüçükİşTeknik Destek
01
795676-04
TercihliMüşteriler/Kurumsal Teknik Destek

0660-8779
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




Belçika (Brüksel)
Teknik Destek
02
481 92 88
şteri Hizmetleri
02
481 91 19
Ev/KüçükİşSatışları

ücretsizarama:080016884
Kurumsal Satışlar
02
481 91 00
Faks
02
481 92 99
Santral
02
481 91 00
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




ÇekCumhuriyeti
(Prag)
Teknik Destek
02
22 83 27 27
şteri Hizmetleri
02
22 83 27 11
Faks
02
22 83 27 14
TechFax
02
22 83 27 28
Santral
02
22 83 27 11
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




Danimarka
(Horsholm)
NOT: Danimarka'daki
şteriler faksla teknik
destekiçinİsveç'iararlar.
Teknik Destek

45170182
KarşılıklıİlişkiMüşteri Hizmetleri

45170184
Ev/KüçükİşSatışlarışteri Hizmetleri

32875505
Santral

45170100
Faks Teknik Destek (Upplands Vasby, İsveç)

859005594
Faks Santralı

45170117
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




Finlandiya
(Helsinki)
Teknik Destek
09
253 313 60
Teknik Destek Faks
09
253 313 81
KarşılıklıİlişkiMüşteri Hizmetleri
09
253 313 38
Ev/KüçükİşSatışlarışteri Hizmetleri
09
693 791 94
Faks
09
253 313 99
Santral
09
253 313 00
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




Fransa
(Paris/Montpellier)

DellEvveKüçükİşYeri


Teknik Destek
0825
387 270
şteri Hizmetleri
0825
823 833
Faks
0825
004 701
Santral
0825
004 700
Santral (Alternatif)
04
99 75 40 00
Satışlar
0825
004 700
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




Holding


Teknik Destek
0825
004 719
şteri Hizmetleri
0825
338 339
Faks
01
55 94 71 99
Santral
01
55 94 71 00
Satışlar
01
55 94 71 00
Web sitesi: http://support.euro.dell.com


E-posta:[email protected]


Hollanda
(Amsterdam)
Teknik Destek
020
581 8838
şteri Hizmetleri
020
581 8740
Ev/KüçükİşSatışları

ücretsizarama:0800-0663
Ev/KüçükİşSatışlarıFaksı
020
682 7171
Kurumsal Satışlar
020
581 8818
Holding SatışlarıFaksı
020
686 8003
Faks
020
686 8003
Santral
020
581 8818
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




İngiltere
(Bracknell)
Teknik Destek (Holding/Ayrıcalıklı Hesaplar/PAD
[1000üzeriçalışanıolan])

0870 908 0500
Teknik Destek (Doğrudan/PAD ve Genel)

0870 908 0800
KüreselHesaplarMüşteri Hizmetleri
01344
723186
HoldingMüşteri Hizmetleri
01344
723185
TercihliMüşteriler (500-5000çalışan)Müşteri
Hizmetleri
01344
723196
MerkeziHükümetMüşteri Hizmetleri
01344
723193
YerelYönetimMüşteri Hizmetleri
01344
723194
Ev/KüçükİşSatışları

0870 907 4000
Kurumsal/KamuSektörSatışları
01344
860456
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




İrlanda
(Cherrywood)
Teknik Destek

0870 908 0800
şteri Hizmetleri
01
204 4026
Satışlar
01
286 0500
SatışFaks
01
204 0144
Faks

0870 907 5590
Santral
01
286 0500
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




İspanya
(Madrid)
DellEvveKüçükİşYeri


Teknik Destek

902 100 130
şteri Hizmetleri

902 118 540
Santral

902 118 541
Faks

902 118 539
Web sitesi: http://support.euro.dell.com


E-posta:[email protected]


Holding


Teknik Destek

902 100 130
şteri Hizmetleri

902 118 546
Santral
91
722 92 00
Faks
91
722 95 83
Web sitesi: http://support.euro.dell.com


E-posta:[email protected]


İsveç
(Upplands Vasby)
Teknik Destek
08
590 05 199
KarşılıklıİlişkiMüşteri Hizmetleri
08
590 05 642
Ev/KüçükİşSatışlarışteri Hizmetleri
08
587 70 527
Faks Teknik Destek
08
590 05 594
Satışlar
08
590 05 185
Web sitesi: http://support.euro.dell.com


E-posta:[email protected]


İsviçre
(Cenevre)
TeknikDestek(EvveKüçükİşYeri)

0844 811 411
Teknik Destek (Holding)

0844 822 844
şteriHizmetleri(EvveKüçükİşYeri)

0848 802 202
şteri Hizmetleri (Holding)

0848 821 721
Santral
022
799 01 01
Faks
022
799 01 90
Web sitesi: http://support.euro.dell.com


E-posta:[email protected]


İtalya
(Milano)
DellEvveKüçükİşYeri


Teknik Destek
02
577 826 90
şteri Hizmetleri
02
696 821 14
Faks
02
696 824 13
Santral
02
696 824 12
Web sitesi: http://support.euro.dell.com


E-posta:[email protected]


Holding


Teknik Destek
02
577 826 90
şteri Hizmetleri
02
577 825 55
Faks
02
575 035 30
Santral
02
577 821
Asya ve DiğerBölgeselBağlantıNumaraları
Web sitesi: http://support.euro.dell.com


E-posta:[email protected]


Lüksemburg
NOT:Lüksemburg'taki
şteriler satış, şteri
veteknikdestekiçin
Belçika'yıararlar.
TeknikDestek(Brüksel,Belçika)
02
481 92 88
Ev/KüçükİşYeriTeknikDestek(Brüksel,Belçika)

ücretsizarama:080016884
Holding Satışları(Brüksel,Belçika)
02
481 91 00
şteriHizmeti(Brüksel,Belçika)
02
481 91 19
Santral(Brüksel,Belçika)
02
481 91 00
Faks(Brüksel,Belçika)
02
481 92 99
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




Norveç
(Lysaker)
NOT:Norveç'teki
şteriler faksla teknik
destekiçinİsveç'iararlar.
Teknik Destek

671 16882
KarşılıklıİlişkiMüşteri Hizmetleri

671 17514
Ev/KüçükİşSatışlarışteri Hizmetleri

231 62298
Santral

671 16800
Faks Teknik Destek (Upplands Vasby, İsveç)

590 05 594
Faks Santralı

671 16865
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




Polonya
(Varşova)
Teknik Destek
22
57 95 700
şteri Hizmetleri
22
57 95 999
Satışlar
22
57 95 999
Santral
22
57 95 999
Faks
22
57 95 998
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




Portekiz
Teknik Destek
35
800 834 077
şteri Hizmetleri
34
35
902 118 540
veya 800 834 075
Satışlar
35
800 834 075
Santral
34
917 229 200
Faks
35
121 424 01 12


Ülke(Şehir)
BölümAdıveya Hizmeti
Alan Kodu
Yerel Numara veya
ÜcretsizAramaNumarası
Avusturalya
(Sidney)
EvveKüçükİşYeri

1-300-65-55-33
Hükümetveİş

ücretsizarama:1-800-633-559
AyrıcalıklıHesaplarBölümü(PAD)

ücretsizarama:1-800-060-889
şteri Hizmetleri

ücretsizarama:1-800-819-339
Kurumsal Satışlar

ücretsizarama:1-800-808-385
AnlaşmalıSatışlar

ücretsizarama:1-800-808-312
Faks

ücretsizarama:1-800-818-341
Brunei
NOT: Brunei'deki
şterilermüşteri yardım
içinMalezya'yıararlar.
şteri Teknik Destek
(Penang, Malezya)

633 4966
şteri Hizmetleri
(Penang, Malezya)

633 4949
AnlaşmalıSatışlar

633 4955
(Penang, Malezya)
Çin
(Xiamen)
Teknik Destek

ücretsizarama:8008582437
şteri Deneyimi

ücretsizarama:8008582060
EvveKüçükİşYeri

ücretsizarama:8008582222
AyrıcalıklıHesaplarBölümü

ücretsizarama:8008582062
BüyükKurumsalMüşteriler

ücretsizarama:8008582999
GüneyAfrika
(Johannesburg)
Teknik Destek
011
709 7710
şteri Hizmetleri
011
709 7707
Satışlar
011
709 7700
Faks
011
706 0495
Santral
011
709 7700
Web sitesi: http://support.euro.dell.com




Güneydoğu
Asya/PasifikÜlkeleri
(Avustralya,Brunei,Çin,
Hong Kong, Japonya,
Kore, Macau, Malezya,
Yeni Zelanda, Singapur,
Tayvan ve Tayland
dışındakilerbuülkelere
ait listelere bakın)
şteriTeknikDestek,Müşteri Hizmet ve Satışlar
(Penang Malezya)

60 4 633-4810
Hong Kong
NOT: Hong Kong'daki
şterilermüşteri yardım
içinMalezya'yıararlar.
Teknik Destek

ücretsizarama:800964107
şteri Hizmetleri (Penang, Malezya)

633 4949
AnlaşmalıSatışlar

ücretsizarama:800964109
Kurumsal Satışlar

ücretsizarama:800964108
Japonya
(Kawasaki)
Teknik Destek (Sunucu)

ücretsizarama:0120-1984-35
TeknikDestek(Dimension™veInspiron™)
Japonya DışıTeknik Destek (Dimension ve
Inspiron)

81-44
ücretsizarama:0120-1982-26
520-1435
TeknikDestek(DellPrecision™,OptiPlex™ve
Latitude™)
Japonya DışıTeknik Destek (Dell Precision,
OptiPlex ve Latitude)
81-44
ücretsizarama:0120-1984-33
556-3894
şteri Hizmetleri
044
556-4240
24-Saat Otomatik SiparişDurumu Hizmeti
044
556-3801
DellEvveKüçükİşletme Grup Satışları:
044
556-3344
TercihliMüşterilerBölümSatışları
044
556-3433
BüyükKurumsalMüşteriler
044
556-3430
Faxbox Hizmeti
044
556-3490
Santral
044
556-4300
Web sitesi: http://support.jp.dell.com


Kore
(Seul)
Teknik Destek

ücretsizarama:080-200-3800
Satışlar

ücretsizarama:080-200-3777
şteri Hizmetleri (Penang, Malezya)

604-633-4949
şteri Hizmetleri (Seul, Kore)

2194-6220
Faks

2194-6202
Santral

2194-6000
Macau
NOT: Macau'daki
Teknik Destek

ücretsizarama:0800582
şteri Hizmetleri (Penang, Malezya)

633 4949
İçindekilerSayfasınaGeriDönüş
şterilermüşteri yardım
içinMalezya'yıararlar.
AnlaşmalıSatışlar

ücretsizarama:0800581
Malezya
(Penang)
Teknik Destek

ücretsizarama:1800888298
şteri Hizmetleri
04
633 4949
AnlaşmalıSatışlar

ücretsizarama:1800888202
Kurumsal Satışlar

ücretsizarama:1800888213
Singapur
(Singapur)
NOT: Singapur'daki
şterilermüşteri yardım
içinMalezya'yıararlar.
Teknik Destek

ücretsizarama:8006011051
şteri Hizmetleri (Penang, Malezya)
04
633 4949
AnlaşmalıSatışlar

ücretsizarama:8006011054
Kurumsal Satışlar

ücretsizarama:8006011053
Tayland
NOT: Tayland'daki
şterilermüşteri yardım
içinMalezya'yıararlar.
Teknik Destek

ücretsizarama:088006007
şteri Hizmetleri (Penang, Malezya)

633 4949
Satışlar

ücretsizarama:088006009
Tayvan
Teknik Destek

ücretsizarama:0080601225
Teknik Destek (Sunucu)

ücretsizarama:0080601256
şteri Hizmetleri (Penang, Malezya)

633 4949
AnlaşmalıSatışlar

ücretsizarama:
0080 651 228/0800 33 556
Kurumsal Satışlar

ücretsizarama:
0080 651 227/0800 33 555
Yeni Zelanda
EvveKüçükİşYeri

0800 446 255
Hükümetveİş

0800 444 617
Satışlar

0800 441 567
Faks

0800 441 566
İçindekilerSayfasınaGeriDönünüz
Dell™Tanıları: DellOptiPlex™GX100SistemKullanmaKılavuzu
Genel Bakış
Bilgisayarınızla ilgili herhangi bir sorun yaşadığınızda teknik yardımiçinDell'iaramadanönceDellTanılarınıçalıştırın. Tanıtestleri bilgisayarınızın
donanımını ilave ekipmana gereksinim duymadan ve veri kaybıriski yaratmadan kontrol eder. Tanıtestleri problem belirlemeden tamamlanırsa,
bilgisayarınızınçalışmasınagüvenebilirsiniz.EğertestlerçözemeyeceğinizbirproblemgösterirsetesthatamesajlarıDell'in servis ve destek
personeli ile konuşurken ihtiyacınızolacakönemlibilgilersağlar.
DİKKAT: Dell Diagnostics (Dell Teşhisleri)'isadeceDellbilgisayarsisteminizitestetmekiçinkullanın. Bu programıdiğer
bilgisayarlarda kullanmak yanlışbilgisayar tepkilerine sebep olabilir veya hata mesajlarıylasonuçlanabilir.
Özellikler
Tanıtestgrupözellikleriaşağıdakilerigerçekleştirmenizi sağlar:
l Bir aygıtveyatümaygıtlarüzerindehızlıkontrol veya detaylı kontroller
l Birtestgrubununveyaalttestinkaçkeztekrarlanacağı
l Testsonuçlarınıgörüntülemeveyayazdırma ya da bir dosyaya kaydetme
l Bir hata saptandığında sınamayı durdurma veya ayarlanabilir hata sınırına ulaşıldığında sınamayı sona erdirme
l Testleri tanımlayan ve nasılçalıştırılacaklarınıanlatan yardım ekranlarına erişim
l Test gruplarının veya alt testlerin başarıyla tamamlandığıkonusunda sizi bilgilendiren durum mesajları.
l Herhangi bir problem saptandığında beliren hata mesajlar
Sınamaya BaşlamadanÖnce
l "Kendiniz ve Bilgisayarınız İçinÖnceGüvenlik" ve Sistem Bilgi Rehberinizdekigüvenliktalimatlarınıokuyun.

l Eğer bağlıbir yazıcıvarsa bu yazıcıyı ın ve devrede olduğundan emin olun.
l Sistem Kurulumu'na girin, bilgisayar sisteminizin yapılandırma bilgilerini doğrulayın ve bilgisayarınızıntümbileşenlerini ve aygıtlarını(bağlantı
noktalarıgibi) aktifleştirin.
l "Temel Kontroller"dekikontrollerigerçekleştirin.
Dell TanılarınıBaşlatma
1. Bilgisayarıkapatıp tekrar başlatın.
2. Önyüklemerutiniesnasında Sistem Setup ekranına erişmekiçin <F2> 'e basın.
3. BootSequence(ÖnYükleme)seçeneğiniseçinve<Enter>'abasın.
4. CD/DVD/CD-RWDrive(Sürücü)'yüilkönyüklemeaygıtıolarakseçin.
Genel Bakış
DellTanılarınıBaşlatma
Özellikler
İleri Testler
Test Etmeye BaşlamadanÖnce
NOT: Dell başlamadanöncebuişlemleri yazdırmanızıtavsiye eder.
NOT: Dell tanılarınıçalıştırdıktansonrageriyüklemekistediğinizönyüklemesırasınınot edin.
5. Dell ResourceCD sini CD-ROMsürücüyetakın.
6. SistemSetup'tançıkıp değişikliklerikaydetmekiçin<Alt><b>'abasın.
Bilgisayar yeniden başlar ve Dell logo ekranı belirir, bunun ardındanda tanılarınyüklendiğinisöyleyenbirmesajbelirir.Tanılaryüklendiğinde
aşağıdaki Diagnostics Main Menu (TanılarAnaMenü)ekranıbelirir:
7. TanılarAnaMenü ekranından aşağıveya yukarı ok tuşlarıilebirseçeneği belirleyip ardından<Enter>abasarakyadaseçenekbaşlığının
vurgulanmışharfinebasarakbirseçenekseçin.
l TestAllDevices(TümAygıtlarıTest) Tümaygıtlarüzerindehızlıveya detaylıtestgerçekleştirir.
l Test One Device (Bir AygıtıTest) Siz aygıt gruplarılistesindenseçtiktensonrabiraygıtüzerindehızlı veya detaylıtest
gerçekleştirir. Bir AygıtıTest'iseçtiktensonra,testhakkındadahafazlabilgiiçin<F1>'ebasın.
l Advanced Testing (İleri Test) Bir testin parametrelerini değiştirmenize, yapılacakbirgruptestiseçmenize,veİleri Test
hakkında ilave bilgiye erişmenize izin veirir.
l InformationandResults(BilgiveSonuçlar) Test sonularını, test hatalarını, alttestlerinsürümnumaralarını ve Dell
Tanılarıyla ilgili ilave bilgileri sağlar.
l ProgramOptions(ProgramSeçenekleri) Dell Tanılarının ayarlarınıdeğiştirmenize izin verir.
l Exit to MS-DOS (MS-DOS'aÇık) MS-DOS®komutistemineçıkar.
8. TümAygıtlarıTest'den Quick Tests (HızlıTest) veya Bir AygıtıTestseçeneğiniseçerekbilgisayarınız veya belirli bir aygıtiçinhızlıbir
kontrol yapabilirsiniz.
HızlıTestlersadeceçabukçalışanalttestleriçalıştırır ve kullanıcımüdahalesigerektirmez.Dellproblemidahahızlı belirleyebilmeniziçin
öncelikleHızlıTestler'iseçmeniziönerir.
9. Bilgisayarınızın veya belirli bir aygıtın her detaylı kontrolüiçinTümAygıtlarıTest veya Bir AygıtıTest'den Extended Tests (Genişletilmiş
Testler)'iseçin.
10. Test(ler)inizi kişiselleştirmekiçinGelişmişTestlerseçeneğiniseçin.
11. Dell Tanılarıçalıştırmayı bitirdikten sonra ResourceCD'sini CD-ROMsürücüdençıkartın.
İleri Testler
TanılarAnaMenü'den GelişmişTestler'iseçtiğinizde aşağıdaki gelişmiştest ekranı belirir.
NOT:Önyüklemesırasınıdeğiştirmekiçin1'den6'yakadarolanadımlarıtekrarlayın,önyüklemesırasınıihtiyaçlarınıza
görebelirleyinvebilgisayarıyeniden başlatın.
GelişmişTest ekranındaki bilgiler aşağıdaki gibidir:
l Device Groups (Aygıt Grupları) Tanı test gruplarınıRuntests(Testleriçalıştır)menüseçeneğinden All(Tümü)'nüseçmeniz
durumundaçalışacaklarısırada listeler
Bir aygıttestgrubunuseçmekiçin,grubuyukarı- veya aşağı- ok tuşuyla vurgulayın.
l Devices for Highlighted Group (Vurgulanmışgrupiçinaygıtlar) —Bilgisayarın mevcut donanımını listeler
l Device groups: (Aygıt grupları): menüçubuğu —Runtests(TestleriÇalıştır), Devices (Aygıtlar), Select(Seç), Config (Yapılandır),
ve Help (Yardım)seçenekleriniiçerir.
Birmenüseçeneğini sol- veya sağ- ok tuşuyla vurgulayıp<Enter>'abasarak,veyaseçenekbaşlığındaki vurgulanmışharfe basarak
seçebilirsiniz.
GelişmişTestler ekranınıkullanmaylailgilidahafazlabilgiiçinYardımmenüseçeneğiniseçin.
GelişmişTestler YardımMenüsü
Yardımseçeneklerivefonksiyonlarının tanımlamalarıaşağıdakitablodagösterilmiştir.
İçindekilerSayfasınaGeriDönünüz
NOT: Tanılarbilgisayarsisteminizinparçasıolantümbileşenleri veya aygıtlarıAygıt Grupları alanında listelemeyebilir.
Örneğin bilgisayarınıza bağlıolduğu halde bir yazıcılistelenmeyebilir. Bununla birlikte yazıcının bağlıolduğu paralel
bağlantınoktasıAygıt Grupları listesinde belirecektir. YazıcıbağlantınızıParallel Ports (Paralel BağlantıNoktaları)
testleriyle test edebilirsiniz.
NOT: Ekranınızdabelirecekseçeneklerbilgisayarınızın donanım yapılandırmasınıyansıtacaktır.
YardımSeçeneği
Tanımı
Menü
GelişmişTest ekranını, Aygıt Grupları'nıve tanılarmenüsüvekomutlarını tanımlar ve bunların kullanımıyla ilgili bilgi verir
Tuşlar
Dell Tanılarda kullanılabilecektümtuşlarıfonksiyonlarınııklar
Aygıt Grubu
AnamenüdekiAygıt Grupları listesindeki vurgulanmışgrubuaçıklar ve belirli testleri kullanma sebepleri sağlar
Aygıt
GelişmişTest ekranındaki Aygıt Grupları listesindeseçiliaygıtı tanımlar
Testler
Seçilitümtestgrubualttestleriiçintestprosedürlerinitanımlar
Sürümler
Alttestlerinsürümnumaralarınılisteler
İçindekilerSayfasınaGeriDönünüz
Disket, Teyp ve CD-ROMSürücüler:Dell™OptiPlex™GX100SistemKullanmaKılavuzu
Bir CD-ROMSürücüyüKüçükBoyFaktörKasasına Takma
Bir CD-ROMsürücüyüküçükboyfaktörkasasındaki5.25inçliksürücübölmesinetakmakiçinaşağıdaki aşamalarıgerçekleştirin.
1. Sürücüyüpaketindençıkarınvemontajiçinhazır duruma getirin.
DİKKAT:EMS(electormagneticstatic[elektromanyetikstatik])'lemuhtemelsürücühasarınıönlemekamacıyla bilgisayarın
arkasında boyalıolmayanmetalbiryüzeyedokunarakkendinizitopraklayın.
Sürücününbilgisayarsisteminiziçinyapılandırılmışolduğunu doğrulamakiçinsürücüilegelenbelgelerikontroledin.Yapılandırmanıziçin
gerekli ayarlarıdeğiştirin.
2. Bilgisayarın kapağını "Bilgisayar Kapağını Çıkarmak ve Takmak"takitalimatlaragöreçıkarın.
3. Eğersürücüyuvasında takılı birsürücüvarsaçıkarın.
Sürücününarkasındakigüçkablosunuvearabirimkablosunuayırın.Sürücününsağtarafındakisürücüserbestbırakma kıskacına
(Resim 1) basınvesürücüyükasanın dışına doğruçekin.
Resim1.KüçükBoyFaktörKasasından CD-ROMSürücüyüÇıkarma
4. Yenisürücüyükasayatakın.
Sürücününalttarafındaki kıskaçlarıkasaüzerindekiçentiklerleaynıhizayagetirinvesürücüyüyerineoturanadekkasanın arka tarafına
doğru kaydırın (bkz. Resim 2).
Resim2.KüçükBoyFaktörKasasına bir CD-ROMSürücüTakma
Bir CD-ROMSürücüyüKüçükBoyFaktörKasasına Takma
Bir Disket, Teyp ya da CD-ROMSürücüyüMiniTowerKasaya
Takma
Bir Disket, Teyp ya da CD-ROMSürücüyüAlçakProfilliKasaya
Takma
SürücüleriBağlamak
UYARI: Elektrik şoku olasılığındankaçınmakiçinbilgisayarınızıve bilgisayara bağlıtümçevreselaygıtlarıkapatın, fişlerinizi
prizdençekinvebilgisayarkapağınıaçmadanönceenaz5saniyebekleyin.Bununyanısırasürücüyükurmadanönce
"Kendiniz ve Bilgisayarınız İçinÖnceGüvenlik" kısmındaki diğerönlemleregözatın.
1
Sürücüserbestbırakma kıskacı
1
Kıskaçlar(2)
2
Çentikler(2)
5. Birgüçkablosuylaarabirimkablosunusürücününarkakısmındaki uygun bağlayıcılara bağlayın (bkz. Resim 3).
Resim3.KüçükBoyFaktörKasasındaki CD-ROMSürücüyeKabloBağlama
Tümkablobağlantılarınıkontrol edin. Fana ve soğutma deliklerine hava akımısağlamakiçinkabloları katlayarakhavayolundançekin.
6. Bilgisayar kapağını takın; bilgisayarınızınveçevreselaygıtların fişlerini prizlerine takın ve bilgisayarı veçevreselaygıtları ın.
7. Sistem yapılandırmabilgilerinizigüncelleştirin.
Sürücüleraltındaki şuseçeneği ayarlayın: Drive0(Sürücü 0). Secondary to Auto (İkincil den Otomatike).Dahafazlabilgiiçin
"Primary Drive n and Secondary Drive n(BirincilSürücün ve İkincilSürücün)" ye bakınız.
8. Dell Tanıları'nıçalıştırarak sisteminizin doğruçalıştığınıkontrol edin.
Bir Disket, Teyp ya da CD-ROMSürücüyüDüşükProfilliKasayaTakma
şükprofillibirkasadaki5.25inçliksürücübölmesinebirdisket,teypveyaCD-ROMsürücütakmakiçinaşağıdaki aşamaları gerçekleştirin.
1. Sürücüyüpaketindençıkarınvemontajiçinhazır duruma getirin.
DİKKAT:Elektromanyetikstatik(EMS)'lemuhtemelsürücühasarınıönlemekamacıyla bilgisayarın arkasında boyalıolmayan
metalbiryüzeyedokunarakkendinizitopraklayın.
Sürücününbilgisayarsisteminiziçinyapılandırılmışolduğunu doğrulamak içinsürücüilegelenbelgelerikontroledin.Yapılandırmanıziçin
gerekli ayarlarıdeğiştirin.
Eğer geliştirilmişbirEIDE(enhancedintegrateddriveelectronics[entegresürücüelektronikleri])sürücüsütakıyorsanız,sürücüyükablo
seçmeayarıiçinyapılandırın.Kabloseçimiiçingenelliklesürücünüzebağlı olarak, atlatma teli ve anahtar ayarlarıilesürücünüzüyapılandırın.
Kabloseçmeayarınıyapılandırmayönergeleriiçinsürücüylebirlikteverilenbelgelerebakın.
2. Bilgisayarın kapağını "Bilgisayar Kapağını Çıkarmak ve Takmak"takitalimatlaragöreçıkarın.
3. 3.5-inçdisketsürücü/destekaksamınıçıkarın.
Desteği kasadan ayırmakiçinsürücübölmesininsoltarafındaki iki kıskacıbilgisayarınönkısmına bakacak şekilde dışarıdoğru bastırın
(bkz. Resim 4). Daha sonra desteği yukarıdoğrudöndürünvekasadançıkarın.
Resim 4. 3.5 İnçlikDisketSürücü/DestekTertibatınıÇıkarma
1
Arabirim kablosu
2
Güçkablosu
3
Güçgirişbağlayıcı
4
Arabirim bağlayıcı
UYARI: Elektrik şoku olasılığındankaçınmakiçinbilgisayarınızıve bilgisayara bağlıtümçevreselaygıtlarıkapatın, fişlerinizi
prizdençekinvebilgisayarkapağınıaçmadanönceenaz5saniyebekleyin.Bununyanısırasürücüyükurmadanönce
"Kendiniz ve Bilgisayarınız İçinÖnceGüvenlik" kısmındaki diğerönlemleregözatın.
1
Kıskaçlar(2)
2
Çentikler(2)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110

Dell OptiPlex GX100 Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi