Shimano SL-M770 Service Instructions

Tip
Service Instructions
UYARI
Not : Orta göbek gövde genișliğine bağlı olarak ara parçaları
gerekebilir. Ayrıntılı bilgi için, bkz: "Ara parçası takma
yöntemi".
Kablo tespit civatasını sıkmak için 8 mm İngiliz anahtarı veya
4 mm Alyen anahtarı kullanın.
(5 mm Alyen Anahtarı)
Eğer dișli en küçük veya orta aynakol dișlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dișlisi üzerindeki dișlerin uçlarından yaralanma tehlikesi
vardır
(1) Orta göbek gövde genișliğinin 68 mm veya
73 mm olup olmadığını kontrol edin.
(2) Daha sonra, așağıdaki șekle bakarak
adaptörü takın.
Eğer göstergeyi kullanmıyorsanız, bu vites kolu fren kolunun içine
veya dıșına takılabilir
Eğer konumu ayarlıyorsanız, göstergeyi çıkarın ve tespit
civatalarıyla yeni konumuna sabitleyin.
• FD-M771-10
Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
Zincir kılavuzu dıș plakasının düz kısmı
en büyük aynakol dișlisinin yukarısında
ve dișliye paralel olmalıdır. 5 mm
Alyen anahtarı kullanarak sabitleyin.
Teknik Servis Talimatı
SI-5KA0A-002
Ön Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
SIS Ayarı
Kolun takılması
Vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte edin.
Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
Dișler bu aralık
içerisinde olmalıdır
Pro-Set ölçer
Sıkma torku : 5-7 N•m
Aynakol (en büyük
aynakol dișlisi)
Zincir kılavuzu
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta
en büyük dișlide iken)
En büyük dișli
En büyük aynakol
dișlisi
Zincir
Așağıda açıklanan ișlem sırasını takip edin.
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki boșluk
0-0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
A
B
B
A
FD-M771-10
FD-M770-10
Alt ayar vidası
Zincir
Pro-Set hizalama
bloğu
Zincir kılavuzu iç
plakası
Zincir pozisyonu
En büyük dișli En küçük dișli
Kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra, șekilde görüldüğü gibi
ön vites değiștiricisine tekrar sabitleyin.
Normal tip
< Normal tip >
• FD-M770-10
< Üstten çektirmeli tip >
Üstten çektirmeli tip
Çekin
Çekin
FD-M770-10
FD-M771-10
Zincir
Zincir kılavuzu
dıș plakası
Üst ayar vidası
A
B
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
A
B
Fren kablosu ayar tamburu
Zincir pozisyonu
En küçük dișli En büyük aynakol
dișlisi
Zincir pozisyonu
En büyük dișli Orta aynakol
dișlisi
3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dıș plakası
ve zincir arasındaki boșluk
0-0.5 mm olacak șekilde
ayarlayın.
4. Orta aynakol dișlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük arka
dișliye geçirin ve ön kısımda zinciri orta
aynakol dișlisine geçirin. Fren kablosu
ayar tamburunu kullanarak, zincir
kılavuzu iç plakası ve zincir arasında
0-0.5 mm boșluk kalacak șekilde
ayarlayın.
Not :
Kabloyu șekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo tespit
civatası
Pro-Set hizalama bloğu
Civata
Adaptör Adaptör
Ön Vites Değiștirici
Aynakol
1 , 2 Sıkma torku : 35-50 N•m 3 Sıkma torku : 5-7 N•m
Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine geçmek için
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük
aynakol dișlisinden büyük aynakol
dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Büyük bir aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine
geçmek için
Kola (B) bir defa basıldığında,
büyük aynakol dișlisinden küçük
aynakol dișlisine bir adım
kayma gerçekleșir.
Örnek:
en büyük aynakol
dișlisinden orta aynakol
dișlisine.
Dișli değiștirme ișlemi
Bu vites kolu, boșaltma ișlemlerinin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
(A) kolu bașlangıç konumu Kol (B)
2-yönlü değișim
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu iki kez veya daha fazla
çalıștırın ve gösterge üzerinden
kolun en alçak konumda olduğunu
kontrol edin. Daha sonra, iç delik
kapağını çıkarın ve iç kabloyu
bağlayın.
İç delik kapağı
Kol (B)
İç kablo
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde vida diși hasar görebilir.
İç delik kapağı
Dıș çapı maksimum 36 mm olan elcik
kullanın.
Sıkma torku : 5 N•m
4 mm Alyen anahtarı
5. Sorun giderme tablosu
1-4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu hareket
ettirerek vites değiștirme ișlemini kontrol edin. (Bu kontrol, aynı
zamanda kullanım sırasında vites değiștirmenin güçleșmesi
halinde de uygulanır.)
Sıkma torku : 6-7 N•m
Özellikler
X = Mevcut
Ön Vites Değiștirici
Kelepçe çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
S, M ölçülerini kullanırken, 28.6 mm,
31.8 mm çapa sahip bir adaptör kullanın
ve L ölçülü değiștiriciye yerleștirerek
monte edin.
Arka mașa açısı
Aynakol
Gösterge ünitesinin değiștirilmesi ve takılmasıyla ilgili
Arka Dișli Sisteminin Servis Talimatına bakın.
Sıkma torku : 2.5 N•m
3 mm Alyen anahtarı
Not :
Kabloyu șekilde gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo tespit civatası
Dıșarı İçeri
3 mm Alyen anahtarı
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir
temizlemeyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı
çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden
olabilir."
Mükemmel vites değiştirme performansı elde etmek için, bu zincir bir ön ve bir arka tarafa sahiptir ve
takıldığında doğru yöne bakmasını sağlamak için kenarlar işaretlenmiştir. Zincir doğru yöne bakacak şekilde
monte edildiğinde doğru tasarım performansı elde edilecektir. Eğer zıt yöne bakacak şekilde monte edilirse,
zincir yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan
bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması
halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir
ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına
neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi kullanılarak bağlandığı yerden
bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı
pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar
görecektir.
Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin
devrilmesine neden olabilir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer
gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem
alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
İki adet sol krank kolu montaj civatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir civata bir defada
tamamen sıkılmamalıdır. Bir tork anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının 12-14 N·m aralığında olduğunu kontrol edin. Ayrıca,
yaklașık 100 km (60 mil) sürüșten sonra bir tork anahtarıyla sıkma torklarını tekrar kontrol edin. Aynı zamanda, sıkma torklarının
periyodik olarak kontrol edilmesi önemlidir. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa veya montaj civataları kademeli olarak sırasıyla
sıkılmazsa, sol krank kolu yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak
bisikletten düșmenize neden olabilir.
Eğer iç kapak doğru șekilde takılmazsa, mil paslanarak hasar görebilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal
Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden
olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank
kollarını ve pedalları periyodik aralıklarla sıkın.
Eğer orta göbek milinden ve sol krank kolu bağlantı parçasından gıcırdama sesi geliyorsa, bağlantı parçasına gres sürün
ve belirtilen tork değerine göre sıkın.
Krank kolunu ve orta göbeği temizlemek için yumușak bir deterjan kullanın. Alkalin veya asidik deterjanlar kullanılması renk
bozulmasına neden olabilir.
Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
Eğer yataklarda herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir.
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak
yağlanması, aynakol dișlilerinin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve zinciri
değiștirin.
Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda, aynakol dișlileriyle veya ön vites
değiștiriciyle temas ederek gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü problemi varsa, zinciri bir
sonraki veya bunu takip eden büyük arka dișlinin üzerine kaydırın.
Süspansiyonlu kadrolar için, arka bacak açısı bisiklete binilip binilmediğine bağlı olarak
değișecektir. Bisiklete binilmediğinde ve zincir en büyük/büyük aynakol dișlisine ve en
küçük dișliye yerleștirildiğinde, ön vites değiștiricinin zincir kılavuzu dıș plakası zincire
değebilir.
Sürüș sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden dolayı kirlenebilir.
Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.
Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Bu ön vites değiștirici sadece üçlü aynakol kullanımı içindir. Vites değișim noktaları eșleșmediğinden, ikili
aynakolla kullanılamaz.
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi üç adet fren kablosu dayamasına sahip
olan bir kadro seçin.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın.
Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme
performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren türde bir yağ ise,
plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik parçalara
yapıșmadığından emin olmalısınız.
SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda çatlamaya veya renk bozulmasına
neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını engellemek için bu parçalar önceden alkolle temizlenmelidir.
Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
Fren kablosu dayamaları
Aynakol
dișlileri
Arka dișliler
Not
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Aynı dıș ucun kapsülünü fren kablosunun kesik ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Fren kablosunu kestikten sonra, deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde ucu
yuvarlayın.
SI-5KA0A-002-05
Kelepçe Tipi Braket Tipi
68 mm
2.5 mm
1
Ara parçası
68 mm
BB monte
tipi mil
73 mm 73 mm
A
A A A A
A
Aynakolun ve Ön Vites Değiștiricinin Takılması
Șekilde gösterilen ișlemi takip edin.
1, 2 Sağ adaptörü (saat yönünün tersine) ve sol adaptörü (saat
yönünde) monte etmek için özel alet TL-FC32 / 36'yı kullanın.
Sıkma torku : 35-50 N
m
3 Sağ krank ünitesini yerleștirin.
4 Sol krankın A kısmını sağ krank ünitesinin miline kanalın geniș
olduğu bölüme dengeleyecek șekilde yerleștirin.
Ara parçası takma yöntemi
Not :
Durdurma plakasını
șekilde görüldüğü gibi
doğru yönde yerleștirin.
6
2
1
3
Geniș kanal alanı
TL-FC16
Durdurma plakası
Plaka pimi
Yukarı kaldırın
5
4
TL-FC32
A
İç kapak
< FC-M770-10 >
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi Link Pimi
* Eğer 68 mm genișliğe sahip kelepçe tipi bir orta göbek kullanıyorsanız, bir adet 2.5 mm ara parçası yerine bir adet 1.8 mm ve bir adet 0.7 mm ara parçası kullanabilirsiniz.
Seriler XT
Rapidfire (Vites kolu) SL-M770
Fren kablosu OT-SP41 (SIS-SP41)
Ön değiștirici FD-M770-10 / FD-M771-10 / FD-M770-10E / FD-M771-10D
Aynakol FC-M770-10
Zincir CN-HG94
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası FD-M770-10E FD-M770-10 FD-M771-10
Normal tip X
Üstten çektirmeli tip X
Aynakol diș farkı 18D
Üst ve orta arasındaki minimum fark 10D
Ön vites değiștirici kelepçe çapı - S, M, L S, M, L
Arka mașa açısı (
)
66° - 69°
Uygulanabilir zincir hattı 50 mm
Uygulanabilir aynakol 42D
Model numarası FC-M770-10
Aynakol dișli kombinasyonu 42-32-24D
Civata daire çapı 104 mm / 64 mm
Krank kolu uzunluğu 165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm
Zincir hattı 50 mm
Orta göbek genișliği 68, 73 mm
Diș ölçüleri BC1.37 (68, 73 mm)
Uygulanabilir orta göbek SM-BB70
Eğer zincir krank tarafına
düșerse.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
büyük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
küçük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek
gevșetin.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/8 tur) çevirerek sıkın.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici dıș
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol
dișlisinden vites değiștirildiğinde
orta aynakol dișlisi atlıyorsa.
Fren kablosu ayar tamburunu ters
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer aynakol orta aynakol dișlisi
konumundayken arka dișliden en
büyük dișliye geçiș yapıldığında
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası arasında engelleme varsa.
Fren kablosu ayar tamburunu saat
yönünde (1 veya 2 tur) çevirerek
sıkın.
Eğer zincir orta göbek tarafına
düșerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/2 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
büyük aynakol dișlisine geçiș
yaparken kol sertse.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
5 Kapağı sıkmak için TL-FC16/18'i kullanın.
Sıkma torku : 0.7-1.5 N
m
6 Durdurma plakasını içeriye doğru itin, plaka piminin sıkı șekilde
yerine oturup oturmadığını kontrol edin ve daha sonra sol
krank kolunun civatasını sıkıștırın. (5 mm Alyen Anahtarı)
Not: Her civata düzgün ve eșit șekilde 12-14 Nm değerine
kadar sıkılmalıdır.
Zincir Güçlendirilmiș bağlantı pimi Zincir aleti
MTB için 10-vites çok ince
zincir
kanallı (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
kanallı (2)
Örnek:
orta aynakol dișlisinden
en büyük aynakol dișlisine.
Braket tipi için
Șekilde görüldüğü gibi
monte edin.
  • Page 1 1

Shimano SL-M770 Service Instructions

Tip
Service Instructions