Shimano SL-M660 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Cıvata
Adaptör
Ön Değiştirici
Ön Aynakol
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına neden
olabilecek alkali-bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
Güçlendirilmiş bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleştirmek için kullanın.
İki farklı tipte güçlendirilmiş bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce aşağıdaki tabloyu inceleyin.
Güçlendirilmiş bağlantı pimlerinden başka bağlantı pimleri
kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir
güçlendirilmiş bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde
yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum
zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dişli dişlerinin sayısındaki bir değişiklik nedeniyle
zincirin uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir
güçlendirilmiş bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak
bağlandığı yerden başka bir noktada kesin. Zincir,
güçlendirilmiş bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda
hasar görecektir.
Sürüş sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin
devrilmesine neden olabilir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik
çok zayıfsa veya zincir hasar görmüşse, zincir değiştirilmelidir Eğer bu önlem alınmazsa, zincir
kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Shimano CN-7701, CN-HG93 ve CN-HG73 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan bir aynakol kullanın. Eğer 8-vites
veya daha az vites uyumlu bir aynakol kullanılırsa, aynakol dişli değişim problemleri oluşabilir veya zincir pimleri düşerek zincirin
kopmasına neden olabilir.
İki adet sol krank kolu montaj cıvatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir cıvata bir defada tamamen sıkılmamalıdır. Bir tork
anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının 12-15 N•m aralığında olduğunu kontrol edin. Ayrıca, yaklaşık 100 km (60 mil) sürüşten
sonra bir tork anahtarıyla sıkma torklarını tekrar kontrol edin. Aynı zamanda, sıkma torklarının periyodik olarak kontrol edilmesi
önemlidir. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa veya montaj cıvataları kademeli olarak sırasıyla sıkılmazsa, sol krank kolu yerinden
çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak
bisikletten düşmenize neden olabilir.
Eğer iç kapak doğru şekilde takılmazsa, mil paslanarak hasar görebilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir şekilde okuyun.
Gevşek, aşınmış veya hasar görmüş parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano
yedek parçalarını kullanmanızı şiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru şekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi şekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir şekilde okuyun ve daha sonra başvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Seriler SLX
Rapidfire (Vites kolu) SL-M660
Dış muhafaza SIS-SP41
Tip Üçlü İkili
Ön değiştirici FD-M660 / FD-M661 / FD-M660-E FD-M665 / FD-M667
Ön aynakol FC-M660 FC-M665
Zincir CN-HG73
Orta Göbek kablo rehberi SM-SP17
Teknik Servis Talimatı SI-6PZFA-002
Ön Dişli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için aşağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Kablodaki ilk gevşekliği aldıktan sonra, şekilde görüldüğü gibi ön
vites değiştiriciye tekrar sabitleyin.
Normal tip Üstten çektirmeli tip
Çekin
Çekin
Zincir pozisyonu
En küçük dişli En büyük ayna
dişlisi
3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dış plakası ve
zincir arasındaki boşluk 0 – 0.5
mm olacak şekilde ayarlayın.
FD-M660
FD-M661
Zincir
Zincir kılavuzu
dış plakası
Üst ayar vidası
A
B
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
A
B
Dış muhafaza ayar tamburu
Zincir pozisyonu
En büyük dişli Orta dişli
4. Orta ayna dişlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük dişliye
ayarlayın ve ön kısımda zinciri orta ayna
dişlisine ayarlayın. Dış muhafaza ayar
tamburunu kullanarak, zincir kılavuzu iç
plakası ve zincir arasında 0 – 0.5 mm
boşluk kalacak şekilde ayarlayın.
Braket tipi için
Şekilde görüldüğü gibi monte edin.
Adaptör
Sıkma torku:
35 -50 N•m
Güçlendirilmiş Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Not
İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevşeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank kolu
tespit cıvatasını periyodik aralıklarla sıkın. (BB-FC, FC-PD)
Eğer orta göbek milinden ve sol krank kolu bağlantı parçasından gıcırdama sesi geliyorsa, bağlantı parçasına gres sürün ve
belirtilen tork değerine göre sıkın.
Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
Eğer yataklarda herhangi bir gevşeklik hissediliyorsa, orta göbek değiştirilmelidir.
Eğer dişli değiştirme işlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiştiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevşeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiştiriciyi değiştirmeniz gerekir.
Ayna dişlilerini periyodik olarak yumuşak bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin yumuşak bir deterjanla yıkanarak
yağlanması, ayna dişlilerinin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında ayna dişlilerinden çıkıyorsa, ayna dişlilerini ve zinciri değiştirin.
Zincir şekilde gösterilen konumda olduğunda ön ayna dişlileriyle veya ön vites değiştiriciyle
temas ederek gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü problemi varsa, zinciri bir sonraki veya bunu
takip eden büyük arka dişlinin üzerine kaydırın.
Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.
Düzgün çalışma için, belirtilen dış muhafazayı ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
İkili aynakol spesifikasyonları için SIS ayarı hakkında ayrıntlı bilgiyi, FD-M665/667 ön vites
değiştirici için Servis Talimatında bulabilirsiniz.
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki şekilde görüldüğü gibi üç adet vites kablosu
yuvasına sahip olan bir kadro seçin.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boşluğa sahip olan bir vites kablosu kullanın.
Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Vites Kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya başka tipte gres yağları
kullanmayın; aksi takdirde dişli değiştirme performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek iç kablonun rahatça kaydığından
emin olun.
Dişli değişimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapışma eğilimi gösteren
türde bir yağ ise, plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik
parçalara yapışmadığından emin olmalısınız.
SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapışması durumunda çatlamaya veya renk bozulmasına
neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapışmasını engellemek için bu parçalar önceden alkolle temizlenmelidir.
Gösterge ve vites değişim ünitesini sökmeyin. Bu işlem üniteye hasar verebilir veya yanlış çalışmasına neden olabilir.
Parçalar doğal aşınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karşı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danışın.
Dış muhafaza yuvaları
Ön ayna
dişlileri
Arka
dişliler
Küçük bir ayna dişlisinden büyük ayna dişlisine geçmek için
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük ayna dişlisinden büyük ayna
dişlisine bir adım kayma gerçekleşir.
Örnek:
orta ayna dişlisinden en büyük
ayna dişlisine.
Büyük bir ayna dişlisinden küçük ayna dişlisine geçmek için
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük ayna dişlisinden küçük ayna
dişlisine bir adım kayma gerçekleşir.
Örnek:
en büyük ayna dişlisinden orta
ayna dişlisine.
Dişli değiştirme işlemi
Vites küçültme kolu, vites küçültme işlemini kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boşaltma
mekanizmasına sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiştirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima başlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıştırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
(A) kolu başlangıç konumu Kol (B) :
2-yönlü değişim
Eğer zincir krank
tarafına düşerse.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklaşık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta ayna dişlisinden en
büyük ayna dişlisine geçiş
yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklaşık 1/8 tur)
çevirerek gevşetin.
Eğer orta ayna dişlisinden en
küçük ayna dişlisine geçiş
yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklaşık 1/4 tur)
çevirerek gevşetin.
Eğer en büyük ayna dişlisinde
zincirle ön vites değiştirici iç
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklaşık 1/8 tur) çevirerek sıkın.
Eğer en büyük ayna dişlisinde
zincirle ön vites değiştirici dış
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklaşık 1/8 tur)
çevirerek gevşetin.
Eğer en büyük ayna dişlisinden
vites değiştirildiğinde orta ayna
dişlisi atlıyorsa.
Dış muhafaza ayar tamburunu
ters saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek gevşetin.
Eğer aynakol orta ayna
dişlisi konumundayken arka
dişliden en büyük dişliye geçiş
yapıldığında zincirle ön vites
değiştirici iç plakası arasında
engelleme varsa.
Dış muhafaza ayar tamburunu
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek sıkın.
Eğer zincir orta göbek tarafına
düşerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklaşık 1/2 tur) çevirerek
sıkın.
Eğer orta ayna dişlisinden en
büyük ayna dişlisine geçiş
yaparken kol sertse.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklaşık 1/4 tur)
çevirerek gevşetin.
5. Sorun giderme tablosu
1 - 4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu hareket
ettirerek vites değiştirme işlemini kontrol edin. (Bu kontrol, aynı
zamanda kullanım sırasında vites değiştirmenin güçleşmesi halinde
de uygulanır.)
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Türkçe)
Özellikler
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
S, M ölçülerini kullanırken, 28.6 mm,
31.8 mm çapa sahip bir montaj bandı
kullanın ve L ölçülü bir adaptöre
monte edin.
Arka maşa açısı
Q Gösterge ünitesinin değiştirilmesi ve takılmasıyla ilgili
Arka Tahrik Sistemi için Servis Talimatlarına bakın.
< Normal tip >
• FD-M660
< Üstten çektirmeli tip >
5 mm Alyen anahtarı
Not :
Kabloyu şekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo tespit
cıvatası
Sıkma torku:
5-7 N•m
< Normal tip >
• FD-M661
< Üstten çektirmeli tip >
Not :
Kabloyu şekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo tespit
cıvatası
Ön vites değiştiriciyi şekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte edin. Bunu yaparkan
Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
Pro-Set hizalama bloğu
FC-M665
Darbe muhafazasının
dış kenarı bu aralık
içerisinde olmalıdır
Pro-Set ölçer
FC-M660
Dişler bu aralık
içerisinde olmalıdır
Pro-Set ölçer
Ön Aynakolun ve Ön Vites Değiştiricinin Takılması
Not :
Durdurma plakasını
şekilde görüldüğü gibi
doğru yönde yerleştirin.
6
2
1
3
Geniş kanal alanı
TL-FC16
Durdurma plakası
Plaka pimi
Yukarı kaldırın
5
4
(A)
TL-FC32
68 mm 68 mm
E tipi mil
73 mm 73 mm
Ara parçası
Şekilde gösterilen işlemi takip edin.
1, 2 Sağ adaptörü (ters saat yönünde) ve sol adaptörü (saat
yönünde) monte etmek için özel alet TL-FC32’yi kullanın.
Sıkma torku: 35-50 N•m
3 Sağ krank ünitesini yerleştirin.
4 Sol krankın A kısmını sağ krank ünitesinin miline kanalın geniş
olduğu bölüme dengeleyecek şekilde yerleştirin.
5 Kapağı sıkmak için TL-FC16'yı kullanın.
Sıkma torku: 0.7 - 1.5 N•m
6 Durdurma plakasını içeriye doğru itin, plaka piminin sıkı şekilde
yerine oturup oturmadığını kontrol edin ve daha sonra sol krank
kolunun cıvatasını sıkıştırın.
Not: Her cıvata düzgün ve eşit şekilde 12-15 N•m değerine
kadar sıkılmalıdır.
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta
en büyük dişlide iken)
En büyük dişli
En büyük ayna
dişlisi
Zincir
SIS Ayarı (Üçlü)
Aşağıda açıklanan işlem sırasını takip edin:
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki boşluk
0 – 0.5 mm olacak şekilde ayarlayın.
Pro-Set hizalama
bloğu
A
B
B
A
FD-M661
FD-M660
Alt ayar vidası
Zincir
Zincir kılavuzu iç plakası
Zincir pozisyonu
En büyük dişli En küçük dişli
Dış muhafazanın kesilmesi
Dış muhafazayı keserken, işaretli ucun
karşısındaki ucu kesin. Dış muhafazayı
kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir
çapa sahip olacak şekilde yuvarlayın.
Aynı dış ucun kapsülünü
dış muhafazanın kesik
ucuna takın.
Dış uç kapsül
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu iki kez veya daha fazla
çalıştırın ve gösterge üzerinden kolun
en alçak konumda olduğunu kontrol
edin. Daha sonra iç delik kapağını
çıkarın ve iç kabloyu bağlayın.
İç delik kapağını şekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin. Aksi
takdirde vida dişi hasar görebilir.
İç delik kapağı
Kol (B)
İç Kablo
İç delik kapağı
Sıkma torku:
0.3 –0.5 N•m
Eğer göstergeyi kullanmıyorsanız, bu vites kolu fren kolunun içine
veya dışına takılabilir
Eğer konumu ayarlıyorsanız, göstergeyi çıkarın ve tespit
cıvatalarıyla yeni konumuna sabitleyin.
Vites kolunu fren çalışmasını ve dişli değişim işlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalışmasının engellenmesine neden olacak bir
kombinasyon kullanmayın.
Kolun takılması
Dış çapı maksimum 36 mm olan
elcik kullanın.
Sıkma torku:
5 N•m
4 mm Alyen anahtarı
Sıkma torku:
25 N•m
3 mm Alyen anahtarı
Dışarı İçeri
3 mm Alyen anahtarı
FC-M660
Zincir kılavuzu dış plakasının düz kısmı
en büyük ayna dişlisinin yukarısında ve
dişliye paralel olmalıdır. 5 mm Alyen
anahtarı kullanarak sabitleyin.
FC-M665
Darbe muhafazasının iç yüzeyi, zincir
kılavuzu dış plakasının düz kısmında
olmalıdır.
Aynakol
(en büyük aynakol)
Zincir kılavuzu
Sıkma torku:
5-7 N•m
İç kapak
Q Not
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek aşırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma torku
tavsiyesine uyun.
A
A
A
A
A
A
A
Ön Vites Değiştirici
X = Mevcut
Model numarası FD-M660-E FD-M660 FD-M661
FD-M665/M667
Normal tip X X X X
Üstten çektirmeli tip X X X X
Ön aynakol diş farkı 22D 22D 22D 14D
Üst ve orta arasındaki minimum fark 12D 12D 12D
Ön vites değiştirici montaj bant çapı S, M, L S, M, L S, M, L
Arka maşa açısı (
α
)
66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 65° - 71°
Uygulanabilir zincir hattı 50 mm 50 mm 50 mm 50 mm
Uygulanabilir ön aynakol 44D 44D/48D 44D 36D
Aynakol
Model numarası FC-M660 FC-M665
Uygulanabilir ön vites değiştirici Üçlü (FD-M660-E/M600/M661) İkili (FD-M665/M667)
Aynakol dişli kombinasyonu 44-32-22D, 48-36-26D 36-22D
Cıvata daire çapı 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm
Krank kolu uzunluğu 170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm
Zincir hattı 50 mm 50 mm
Orta göbek genişliği 68, 73 mm 68, 73 mm
Diş ölçüleri BC1.37 (68, 73 mm) BC1.37 (68, 73 mm)
Kelepçe Tipi
Braket Tipi
Zincir
Güçlendirilmiş bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
Stříbrný
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
Černý
TL-CN32 / TL-CN27
6.5 mm
7.1 mm
2.5 mm
Q Ara parçası takma yöntemi
(1) Orta göbek gövde genişliğinin 68 mm veya 73 mm
olup olmadığını kontrol edin.
(2) Daha sonra, aşağıdaki şekle bakarak adaptörü takın.
SI-6PZFA-002-05
  • Page 1 1

Shimano SL-M660 Service Instructions

Tip
Service Instructions