• Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin
zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına neden olabilecek alkali-bazlı veya
asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
• Güçlendirilmiş bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri bağlamak için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiş bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden
önce aşağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiş bağlantı pimlerinden başka bağlantı
pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiş
bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir
ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Eğer dişlilerin sayısındaki bir değişiklik nedeniyle
zincirin uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri
bir güçlendirilmiş bağlantı pimi veya uç pimi
kullanılarak bağlandığı yerden başka bir noktada
kesin. Zincir, güçlendirilmiş bağlantı pimiyle veya
uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda
hasar görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin.
Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüşse, zincir değiştirilmelidir Eğer
bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir şekilde okuyun.
Gevşek, aşınmış veya hasar görmüş parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi
yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı
şiddetle tavsiye ederiz.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir şekilde okuyun ve daha sonra başvurmak
üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
• Eğer dişli değiştirme işlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiştiriciyi
yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevşeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise,
vites değiştiriciyi değiştirmeniz gerekir.
• Vites değiştiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları
(mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dişli değiştirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik
derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve vites
kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevşeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı
değiştirmelisiniz.
• Eğer zincir kullanım sırasında dişlilerden çıkıyorsa, dişileri ve zinciri değiştirin.
• İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS
vites değiştirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
• Her zaman aynı grup işaretleri bulunan dişli seti kullanmaya
özen gösterin. Kesinlikle farklı grup işaretine sahip olan bir
dişli yatağıyla birlikte kullanmayın.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar
boşluğa sahip olan bir vites kablosu kullanın. Ayrıca, gidon
tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip
etmediğini kontrol edin.
• Vites kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır.
DURA-ACE veya başka tipte gres yağları kullanmayın; aksi
takdirde dişli değiştirme performansı zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve kablonun içini gresleyerek uygun şekilde
kaydıklarından emin olun.
• Düzgün çalışma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini
kullanın.
• Dişli değişimine göre kolların hareketi sadece ön aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Parçalar doğal aşınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karşı
garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel
bisiklet satıcınıza danışın.
Zincir
Güçlendirilmiş
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok ince
zincir
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites ince
zincir
TL-CN32 / TL-CN27
Genel Güvenlik Bilgileri
Gümüş
Siyah
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Türkçe)
Güçlendirilmiş Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup işaretleri
Teknik Servis Talimatı SI-5VZ0A-001
RD-M971
Arka değiştirici
En iyi performansı sağlamak için, aşağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Arka Vites Değiştirici
Dişli değiştirme işlemi
Bir kola basıldığında kablo gerginliğinin derhal boşaltılması nedeniyle, HIZLI BOŞALTMA mekanizması hızlı serbest
bırakmayı mümkün kılar. Kolu itmek veya çekmek suretiyle tek bir işlemle iki dişli değiştirebilmeniz için, kollar aynı
zamanda 2-YÖNLÜ DEĞİŞİM ve ÇOKLU BOŞALTMA mekanizmalarıyla donatılmıştır.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiştirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima başlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıştırırken mutlaka aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Bu Servis Talimatı RAPIDFIRE SL-M970 ile RD-M971 üst normal tip arka vites değiştirici birlikte kullanıldığında geçerli
olan çalıştırma yöntemini açıklamaktadır. Eğer ters yay tipi vites değiştiriciyle birlikte kullanılıyorsa, işlemler ters sırada
gerçekleşir.
Küçük bir dişliden büyük bir dişliye geçmek için
(A Kolu)
Sadece bir dişliyle geçiş yapmak için kolu (1) konumuna
hareket ettirmek ve bir defada iki dişliyle geçiş yapmak
için kolu (2) konumuna hareket ettirmek için kol kursunu
değiştirerek istenen dişli sayısı geçişine ayarlayabilirsiniz.
Bu şekilde en fazla iki vites değişimi yapılabilir.
Büyük bir dişliden küçük bir dişliye geçmek için
(B Kolu)
Sadece bir dişliyle geçiş yapmak için kolu (1) konumuna
hareket ettirmek ve bir defada iki dişliyle geçiş yapmak
için kolu (2) konumuna hareket ettirmek için kol kursunu
değiştirerek istenen dişli sayısı geçişine ayarlayabilirsiniz.
Bu şekilde en fazla iki vites değişimi yapılabilir.
(A) kolu başlangıç konumu Kol (B)
• 2-YÖNLÜ DEĞİŞİM
• ÇOKLU BOŞALTMA
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir
çapa sahip olacak şekilde yuvarlayın.
Aynı dış ucun
kapsülünü vites
kablosunun kesik
ucuna takın.
Dış uç kapsül
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka
vites değiştirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü
aksesuar alüminyum kapakla
değiştirmeniz tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı vites
kablosunun ucu vites değiştirici
tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiştirici tarafı
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun vites kablosu
dayaması monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük ayna dişlisi ve en büyük dişli üzerine takarak
krank kolunu geriye doğru
çevirin. Daha sonra,
B-gerginlik ayar vidasını
çevirerek kılavuz makarayı
dişliye mümkün olduğu kadar
yakın, fakat dokunmayacak
şekilde ayarlayın. Daha
sonra, zinciri en küçük dişliye
ayarlayın ve yukarıdaki işlemi
tekrarlayarak makaranın
dişliye dokunmadığından
emin olun.
En büyük dişli En küçük dişli
B-gerginlik ayar
vidası
Arka vites değiştiricinin montajı
Montajı yaparken, B-gerginlik ayar vidasının mil yuvası
tırnağıyla temas etmemesine dikkat edin. Aksi takdirde
deformasyon oluşabilir.
Göbek mili Sıkma torku:
8-10 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası tırnağı
B-gerginlik ayar
vidası
Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı
olarak değişecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa
olması halinde dişli sistemine aşırı yük binebilir. Arka
süspansiyon “A” boyutunun en uzun olduğu
konumdayken ve zincir en büyük dişli ve en büyük
ayna dişlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek
zincirin uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka
süspansiyonun hareket miktarı büyükse, zincir en
küçük ayna dişlisi ve en küçük dişli üzerindeyken
zincirdeki gevşeklik uygun şekilde alınabilir.
A
A'
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dişlide iken)
En büyük
dişli
Zincir
En büyük
ayna dişlisi
Sıkma torku:
3 N•m
İçeri Dışarı
Dış çapı maksimum 32 mm olan elcik kullanın.
Vites kolunun takılması
4 mm Alyen anahtarı
Bu vites kolu, fren kolunun iç veya dış tarafına
yerleştirilebilir.
Kabloyu arka vites değiştiriciye bağlayın ve
kablodaki ilk gevşekliği aldıktan sonra, arka
vites değiştiriciyi şekilde görüldüğü gibi tekrar
sabitleyin.
Çekin
Sıkma torku:
5-7 N•m
Kanal
Not : Kablonun kanala iyice
yerleştiğinden emin olun.
SIS Ayarı
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek suretiyle arkadan
bakıldığında kılavuz makara en küçük dişlinin dış
çizgisiyle hizalanacak şekilde ayarlayın.
Üst ayar vidası
En küçük dişlinin dış
çizgisi
Kılavuz makara
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
Kolu (B) sekiz defa veya daha fazla çalıştırarak en yüksek konuma ayarlayın. Daha
sonra, iç delik kapağını çıkarın ve iç kabloyu bağlayın.
İç delik kapağı İç kablo
Kol (B) :
İç delik kapağını şekilde görüldüğü gibi duruncaya
kadar çevirerek takın. Durduktan sonra daha fazla
çevirmeyin. Aksi takdirde kapak üzerindeki diş hasar
görebilir.
İç delik kapağı
Sıkma torku:
0.3-0.5 N•m
3. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın doğrudan en büyük dişliyle
hizalanacak bir konuma hareket etmesini sağlayın.
Kılavuz makara
En büyük
dişli
Alt ayar vidası
5. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıştırarak zinciri ikinci dişliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar
basarken krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dişliye geri
dönünceye kadar sıkın. (saat
yönü)
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir üçüncü dişliye
dokunarak ses çıkarıncaya
kadar gevşetin. (ters saat
yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıştırıldığında ve zincir üçüncü dişliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dişli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve
daha sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer
zincir üçüncü dişliye dokunarak ses çıkarıyorsa, vites kablosu ayar
tamburunu saat yönünde hafi fçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye ve
zincir düzgün şekilde çalışıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıştırarak vites değiştirin ve dişli konumlarından herhangi
birinde gürültü oluşup oluşmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
Ayar somunu Ayar somunu
Sıkma torku:
2.5 N•m
Vites kolu konumu sağa veya sola
kaydırarak ayarlanabilmektedir.
• Vites kolunu, fren çalışmasını ve dişli değişim işlemini engellemeyeceği bir konuma
takın.
• Fren çalışmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon kullanmayın.
• Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon malzemenin hasar
görmesine neden olabilecek aşırı sıkmayı veya parçalar için tespit kuvvetinin
eksikliğine neden olabilecek yetersiz sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça
üreticisinin sıkma torku tavsiyesine uyun.
UYARI
Seriler XTR
RAPIDFIRE (Vites kolu) SL-M970
Vites kablosu SIS-SP41
Arka değiştirici RD-M971
Tip SGS / GS
Arka hazne FH-M975 / FH-M970
Dişliler 9
Kaset dişli CS-M970
Zincir CN-7701
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası RD-M971
Tip SGS GS
Dişliler 9 9
Toplam kapasite 43D 33D
En büyük dişli 34D 34D
En küçük dişli 11D 11D
Ön aynakol diş farkı 22D 22D
6.5 mm
7.1 mm
tur_280404_5VZ0A_001.indd 1
tur_280404_5VZ0A_001.indd 1
10-06-2008 19:05:53