Kontrol lambası, motor çalıştıktan sonra sönmezse veya sürüş esnasında yanarsa,
egzoz ile ilgili bir parçada bir arıza vardır. Motor kumandası tarafından seçilen acil
program, özenli bir sürüş tarzı ile en yakın yetkili servise gitmenizi sağlar.
Elektro-mekanik hidrolik direksiyon
Kontrol lambası , kontak açıldığında bir kaç saniye için yanar.
Kontrol lambası, kontak açıldıktan sonra veya sürüş esnasında sürekli olarak ya-
narsa, elektro-mekanik hidrolik direksiyonda bir arıza vardır.
›
Sarı renkli kontrol lambası yandığı zaman, hidrolik direksiyonda bir kısmi arıza
vardır ve direksiyon kuvvetleri daha büyük olabilir.
›
Kırmızı renkli kontrol lambası yandığı zaman, hidrolik direksiyon tamamen
devre dışındadır ve direksiyon desteği arızalıdır (oldukça büyük direksiyon kuv-
vetleri).
Diğer bilgiler » Sayfa 57.
Not
■
Eğer yeni motor çalıştırma ve kısa sürüş sonrasında sarı kontrol lambası sö-
nerse bir yetkili servis aramak gerekli değildir.
■
Eğer aracın aküsü sökülüp ve tekrar bağlandıysa, kontak açıldıktan sonra sarı
kontrol lambası yanar. Kısa bir mesafe geride bırakıldıktan sonra kontrol lamba-
sı mutlaka sönmelidir.
Motor yağ basıncı
Kontrol lambası , kontak açıldığında bir kaç saniye için yanar.
Eğer kontrol lambası motor çalıştıktan sonra sönmez veya sürüş esnasında yanıp
sönmeye başlar ise, durun ve motoru kapatın. Yağ seviyesini kontrol ediniz ve ge-
rekli ise motor yağı doldurunuz » Sayfa 108, Motor yağı seviyesinin kontrolü.
Uyarı sesi olarak akustik bir sinyal duyulur.
Eğer mevcut şartlarda motor yağının doldurulması mümkün değilse, sürüşe de-
vam etmeyiniz. Ağır bir motor hasarı meydana gelebilir, bu nedenle Motoru dur-
durunuz ve bir yetkili servisten yardım alınız.
Yağ seviyesi iyi durumda olsa bile, eğer kontrol lambası yanıyorsa, sürüşe devam
etmeyiniz. Motoru rölantide dahi çalıştırmayınız. Bir yetkili servisten yardım tale-
binde bulununuz.
DİKKAT
Eğer teknik nedenlerden dolayı durmak zorunda kaldıysanız, o zaman aracı
trafik akışından emniyetli bir mesafe uzağa bırakınız, motoru durdurunuz ve
flaşörleri yakınız » Sayfa
33, Flaşör sistemi düğmesi.
ÖNEMLİ
Kırmızı renkli yağ basıncı kontrol lambası , yağ seviyesi göstergesi değildir! Bu
bakımdan, yağ seviyesi düzenli aralıklarla, en iyisi her yakıt alımından sonra kon-
trol edilmelidir.
Motor elektroniğinin kontrolü
Kontrol lambası Electronic Power Control (Elektronik güç kontrolü), kontak açıl-
dığında bir kaç saniye için yanar.
Kontrol lambası , motor çalıştıktan sonra sönmezse veya sürüş esnasında ya-
narsa, motor kumandasında bir arıza vardır. Motor kumandası tarafından seçilen
acil program, özenli bir sürüş tarzı ile en yakın yetkili servise gitmenizi sağlar.
Soğutma sıvısı sıcaklığı/Soğutma sıvısı seviyesi
Kontrol lambası , kontak açıldığında bir kaç saniye için yanar.
Kontrol lambası sönmez veya sürüş esnasında yanıp sönmeye başlarsa, soğut-
ma sıvısı sıcaklığı çok yüksektir veya soğutma sıvısı seviyesi çok düşüktür.
Uyarı sesi olarak akustik bir sinyal duyulur.
Bu durumda durun, motoru kapatın ve soğutma sıvısı seviyesini kontrol edin, ge-
rekirse soğutma sıvısını doldurun.
Eğer mevcut şartlarda soğutma sıvısının doldurulması mümkün değilse, sürüşe
devam etmeyiniz. Ağır bir motor hasarı meydana gelebilir, bu nedenle Motoru
durdurunuz ve bir yetkili servisten yardım alınız.
Eğer soğutma sıvısı sıcaklığı öngörülen bölgede ise, sıcaklığın yükselmesi radyatör
fanındaki bir fonksiyon arızasından kaynaklanıyor olabilir. Radyatör fanı sigortasını
kontrol edin, gerekirse değiştirin » Sayfa 137, Motor bölmesindeki sigortalar.
Soğutma sıvısı seviyesi ve fan sigortası iyi durumda olmasına rağmen kontrol lam-
bası sönmez ise, sürüşe devam etmeyiniz. Bir yetkili servisten yardım talebinde
bulununuz.
£
18
Kullanım