Eğer mevcut şartlarda motor yağının doldurulması mümkün değilse, sürüşe de-
vam etmeyiniz. Ağır bir motor hasarı meydana gelebilir, bu nedenle Motoru dur-
durunuz ve bir ŠKODA yetkili servisten yardım alınız.
Yağ seviyesi iyi durumda olsa bile, kontrol lambası yanıp sönüyorsa, sürüşe de-
vam etmeyiniz. Motoru rölantide dahi çalıştırmayınız.
Bir ŠKODA yetkili servisinden yardım talebinde bulununuz.
DİKKAT
Eğer teknik nedenlerden dolayı durmak zorunda kaldıysanız, o zaman aracı
trafik akışından emniyetli bir mesafe uzağa bırakınız, motoru durdurunuz ve
flaşörleri yakınız » Sayfa
31, Flaşör sistemi düğmesi.
ÖNEMLİ
Kırmızı renkli yağ basıncı kontrol lambası , yağ seviyesi göstergesi değildir! Bu
bakımdan, yağ seviyesi düzenli aralıklarla, en iyisi her yakıt alımından sonra kon-
trol edilmelidir.
Ð
Soğutma sıvısı sıcaklığı/Soğutma sıvısı seviyesi
Kontrol lambası , kontak açıldığında bir kaç saniye için yanar.
Kontrol lambası yanar veya yanıp sönerse, soğutma sıvısı sıcaklığı çok yüksektir
veya soğutma sıvısı seviyesi çok düşüktür.
Uyarı sesi olarak akustik bir sinyal duyulur.
Aracı durdurun, motoru kapatın ve soğutma sıvısı seviyesini kontrol edin » Sayfa
110, gerekirse soğutma sıvısını doldurun » Sayfa 111.
Eğer mevcut şartlarda soğutma sıvısının doldurulması mümkün değilse, sürüşe
devam etmeyiniz. Ağır bir motor hasarı meydana gelebilir, bu nedenle Motoru
durdurunuz ve bir ŠKODA yetkili servisten yardım alınız.
Eğer soğutma sıvısı sıcaklığı öngörülen bölgede ise, sıcaklığın yükselmesi radyatör
fanındaki bir fonksiyon arızasından kaynaklanıyor olabilir. Radyatör fanı sigortasını
kontrol edin, gerekirse değiştirin » Sayfa 138, Motor bölmesindeki sigortalar.
Soğutma sıvısı seviyesi ve fan sigortası iyi durumda olmasına rağmen kontrol
lambası yanarsa, sürüşe devam etmeyiniz!
Bir ŠKODA yetkili servisinden yardım talebinde bulununuz.
DİKKAT
Eğer teknik nedenlerden dolayı durmak zorunda kaldıysanız, o zaman aracı
trafik akışından emniyetli bir mesafe uzağa bırakınız, motoru durdurunuz ve
flaşörleri yakınız » Sayfa
31.
Ð
Elektro-mekanik hidrolik direksiyon
Kontrol lambası , kontak açıldığında bir kaç saniye için yanar.
Kontrol lambası, kontak açıldıktan sonra veya sürüş esnasında sürekli olarak ya-
narsa, elektro-mekanik hidrolik direksiyonda bir arıza vardır.
›
Sarı renkli kontrol lambası yandığı zaman, hidrolik direksiyonda bir kısmi arıza
vardır ve direksiyon kuvvetleri daha büyük olabilir.
›
Kırmızı renkli kontrol lambası yandığı zaman, hidrolik direksiyon tamamen
devre dışındadır ve direksiyon desteği arızalıdır (oldukça büyük direksiyon kuv-
vetleri).
Diğer bilgiler » Sayfa
55.
Not
■
Eğer yeni motor çalıştırma ve kısa sürüş sonrasında sarı kontrol lambası sö-
nerse bir yetkili ŠKODA servis aramak gerekli değildir.
■
Eğer aracın aküsü sökülüp ve tekrar bağlandıysa, kontak açıldıktan sonra sarı
kontrol lambası yanar. Kısa bir mesafe geride bırakıldıktan sonra kontrol lamba-
sı mutlaka sönmelidir.
Ð
Stabilizasyon kontrolü (ESC)
kontrol lambası yanıp sönerse, ESC müdahale eder.
kontrol lambası yanarsa, ESC'de bir hata söz konusudur.
ESC sistemi, ABS ile birlikte çalıştığı için, bir ABS arızasında ESC kontrol lambası da
yanar.
Kontrol lambası , motor çalıştıktan hemen sonra yanarsa, ESC teknik nedenler-
den dolayı kapatılmış olabilir. Böyle bir durumda, kontağı kapatıp açarak ESC siste-
mi tekrar devreye sokulabilir. Kontrol lambası söndüğü zaman, ESC sistemi tama-
men çalışır durumdadır.
Diğer bilgiler » Sayfa
58, Stabilizasyon kontrolü (ESC).
£
16
Kullanım