18 | © Danfoss | 2016.03
TÜRKÇE
Kişisel yaralanmayı ve cihazların hasar görmesini
önlemek için, montaj ve kullanımdan önce bu
talimatların ve güvenlik notlarının dikkatlice
okunması ve gözden geçirilmesi önemlidir.
Emniyet yayı fonksiyonlu motorları sökmeyiniz!
Yanlış taşıma durumunda yaralanma ve ölüm riski
bulunmaktadır!
Motor ağırdır. Yaralanma veya ürün hasarını
önlemek için dikkatlice taşıyınız.
Kablo bağlantısı
Elektronik karta temas etmeyiniz! Güç kaynağını
tamamen kapatmadan önce kapağı sökmeyiniz.
Terminal 4 ve 5’te izin verilen maksimum
akım çıkış 4 A’dir. Min. güç 3W’tır.
NOT:
AME 685, 3 noktalı versiyon olarak bağlanırsa sadece
DIP1 ve DIP2 aktiftir.
Vanaya motor montajı ❶
Mil bağlantıları ❷
Elektrik bağlantısı
❸
* Modülasyonlu versiyon olarak çalışan AME 685
(AME 685 operating as modulating version)
* Nötr (Neutral)
** Güç kaynağı (Power supply)
*** SP çıkışı (SP output)
**** Giriş (Input)
***** Nötr (Neutral)
****** Çıkış (Output)
* 3 noktalı versiyon olarak çalışan AME 685
(AME 685 operating as 3 point version)
DIP siviç ayarı ❹
DIP1: HIZLI/YAVAŞ – Hız seçimi ①
- HIZLI konumu; 2 sn./mm
- YAVAŞ konumu; 6 sn./mm
DIP2: DOĞRU/TERS – Doğrudan veya
ters etkili seçici ②
- DOĞRU konumu; motor giriş sinyaline göre
doğrudan etki eder.
- TERS konumu: Motor, giriş sinyalinin tersine göre
hareket etmektedir.
DIP3: 2-10V/0-10V – Giriş/çıkış ③
- 2-10V konumu; giriş sinyali 2-10 V (voltaj girişi)
aralığındadır veya 4-20 mA (akım girişi)
aralığındadır.
-
0-10V konumu; giriş sinyali 0-10 V (voltaj girişi)
aralığındadır veya 0-20 mA (akım girişi)
aralığındadır.
Sinyal aralığı seçimi ile giriş ve çıkış sinyallerinin
(Y ve X) çalışma aralığı ayarlanmaktadır.
DIP4: LIN/MDF – Karakteristik değişiklik
fonksiyonu ④
- LIN konumu; Y sinyali ile mil konumu arasında
doğrusal korelasyon
- MDF konumu; Y sinyali ile mil konumu arasında
değiştirilmiş korelasyonu etkinleştirir. Değişiklik
derecesi CM potansiyometre ayarına bağlıdır.
Fonksiyon, MCV (vana ve vana motoru)
karakteristiğinin değiştirilmesine imkan tanır
(örneğin lineerden logaritmiğe ve logaritmikten
lineere) ve DIP anahtar ayarlarının bütün
kombinasyonlarıyla çalışır.
* strok (stroke)
DIP5: %100/%95 – Strok sınırlama
⑤
Geri çekilmiş veya dışarı çıkmış vana mili
konumunun ayarlanabilir strok sınırlaması.
Otomatik strok prosedürü tamamlanana (5.4) kadar
DIP anahtar 5’in prosedürden önce (5.2) %100’ (5.1)
ve %95’ (5.3) ayarlanması gerekir. Motordaki geri
çekilmiş simgesi (5.5) motor maks. geri çekilmiş mil
konumunda (5.5) durduğunda kırmızı-sarı yanıp
söner ve gereken konumu ayarlamak için
düğmelerine basarak yeni geri çekilmiş
konuma (5.6) ayarlanmadığı sürece yanıp söner
(debimetredeki debiyi kontrol edin). Resetleme
düğmesini 5 saniye basılı tutun (5.7) ve ardından
düğmelerine basarak yeni dışarı
çıkarılmış mili ayarlayın.
5 saniye süreyle resetleme düğmesi basılı tutularak
yeni dışarı çıkarılmış konuma ayarlanmadığı sürece
geri çekilmiş simgesi (5.8) kırmızı-sarı yanıp söner.
* Kırmızı (Red)
** Sarı (Yellow)
*** Yanıp sönüyor (Flashing (1 sec.))
* RESETLEME (RESET)
** Yanıp sönen yeşil (1 sn.) (Flashing Green (1 sec.))
*** Maks. geri çekilmiş (Max. retracted)
**** Maks. dışarı çıkarılmış (Max. extended)
* Yeni geri çekilmiş ayarlama (Set new retract)
* Yeni dışarı çıkarılmış ayarlama (Set new extended)
DIP6: C/P – Çıkış sinyali modu seçici
⑥
① Vana motoru konumu, S4 ayar noktasına eşit
veya daha düşük olduğunda terminal 4’te bir
çıkış sinyali mevcuttur. Vana motoru konumu, S5
ayar noktasına eşit veya daha düşük olduğunda
terminal 5’te bir çıkış sinyali mevcuttur.
DIP6 konumu C, giriş sinyalinden bağımsız olarak
terminal 4 veya 5’te sürekli çıkış sinyali sağlar.
DIP6 konumu P, kontrolörden çıkış terminalleri 4 ve
5’e paralel veya kaskat elektrik kablosu girişi 1 ve
3’ten bir pulse sinyali (kesintili) üretir.
* Y sinyali (Y signal)
DIP7: Akıllı fonksiyon seçici: ⑦
- KAPALI konumu; motor sistemdeki salınımları
tespit etmeye çalışmaz.
- AÇIK konumu; motor özel salınım önleme
algoritmasını etkinleştirir; Salınım önleme
algoritması bölümüne bakınız.
* Fonksiyon Kapalı (Function OFF)
** Fonksiyon Açık (Function ON)
DIP8: Uy/Iy – Giriş sinyali türü seçici: ⑧
- Uy konumu; giriş sinyali Y, voltaja (V) ayarlı
- ly konumu; giriş sinyali Y, akıma (mA) ayarlı
DIP9: Ux/Ix – Giriş sinyali türü seçici: ⑨
- Ux konumu; çıkış sinyali X, voltaja (V) ayarlı
- ly konumu; çıkış sinyali X, akıma (mA) ayarlı
NOT:
DIP8, AÇIK konuma ve DIP3, KAPALI konuma ayarlıysa
giriş sinyali algılama devre dışıdır.
Kapaktan erişilebilen fonksiyonlar
RESETLEME düğmesi
AME 685 motorlarda, motorun üst kapağında LED
göstergelerinin yanında bir harici RESETLEME
düğmesi bulunur. Bu düğmeyle Bekleme moduna
(bir kez basın) veya Otomatik strok moduna (5
saniye basılı tutun) girebilir veya çıkabilirsiniz. Daha
fazla bilgi için aşağıdaki paragrafa bakınız.
Elektrik bağlantısı son adımı ❺
LED sinyali
❻
Otomatik strok modu
❼
Otomatik strok modu, motora ilk güç verildiğinde
otomatik olarak başlar. Otomatik strok prosedürünü
başlatmak için, yeşil ışık yanıp sönene kadar
RESETLEME düğmesini 5 saniye ① basılı tutun.
Vananın son konumları otomatik olarak ayarlanır ve
motor sabit moda geçerek ② kontrol sinyaline
yanıt vermeye başlar.
* Yanıp sönüyor (1 sn. aralıklarla) (Flashing (1 s cycle)
** LED : Sarı (LED : Yellow)
Manuel Kullanım
Mekanik ve elektrikli çalıştırma aynı anda
kullanılmamalıdır!
AME 685 tip vana motorları, Bekleme modundayken
veya güç kaynağı olmadığında (mekanik olarak)
manuel şekilde konumlandırılabilir.
Vana motoru
tipi
Mekanik
çalışma
Elektrikli
çalışma
AME 685
Bekleme modu ❽
Bekleme moduna girmek için RESETLEME
düğmesine 1 saniye basınız. Motor mevcut
konumda durur ve artık herhangi bir kontrol
sinyaline yanıt vermez. Kırmızı ışık sürekli yanar.
Şimdi motoru manuel olarak kullanabilirsiniz.
* Sürekli yanıyor (Constantly lit)
** LED : Kırmızı (LED : Red)
Mekanik manuel kullanım
A
AME 685 tipi motorlarda, gövde üzerinde motorun
elle konumlandırılmasına imkan tanıyan bir manuel
kullanım düğmesi bulunur.
Mekanik manuel kullanım sadece güç
beslemesi olmadığında mümkündür.
Elektrikli manuel kullanım
B
AME 685 tipi motorlarda, motor bekleme
modundaysa gövde üzerinde elektrikli manuel
konumlandırma (yukarı veya aşağı) için kullanılan
iki düğme bulunur. Motor bekleme moduna
geçene kadar (kırmızı LED yanar) öncelikle
RESETLEME düğmesine basınız.
düğmesine
basıldığında mil dışarı çıkar ve
düğmesine
basıldığında mil geri çekilir.