Whirlpool OS 2A 200 H Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi

Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur:

KULLANIMA YÖNELİK TALİMATLAR
CİHAZIN ŞEMASI (Şek. 1)
1. Kapak kulpu.
2. Kilit (varsa).
3. Conta.
4. Buz çözme suyu tahliye tapası (modele bağlı olarak).
5. Kontrol paneli.
6. Sepet (modele bağlı olarak).
7. Kondenser (arkada bulunur).
MONTAJ
“Cihazı kullanmadan önce” bölümüne başvurun.
• Cihazı ambalajdan çıkarın.
• Kapak ile cihaz arasına takılmış 4 koruma parçasını sökün (Şek.
3).
• Uyarı: dört koruma parçasının ikisi; ürünün arkasında bulunan
kondenser plastik mesnetlerinin yuvasına takılmalıdır (Şek. 3).
Duvardan doğru bir mesafe sağlamak için bu gereklidir.
• Buz çözme suyu tahliye tapasının (varsa) doğru
yerleştirildiğinden emin olun (4).
• Cihazın en iyi şekilde işletimi amacıyla ve kapak açıldığında
hasardan kaçınmak için, cihazın arka duvarından en az 7 cm ve
yanlardan 7 cm boşluk bırakın.
• Aksesuarları takın (varsa).
• Kullanmadan önce cihazın içini temizleyin.
KONTROL PANELİNİN ŞEMASI (Şek. 2)
a. Kırmızı LED: yanıp söndüğünde, bir alarm durumunun mevcut
oldunu belirtir; bkz. "SORUN GİDERME KILAVUZU"
b. Yeşil LED'ler: cihazın çalışır durumda ve sıcaklığın aşağıdaki gibi
ayarlanmış olduğunu belirtirler:
b1 daha az soğuk derece (sağ lamba yanar); kısmi yükler içeren bu
ayar, enerji tüketimini ideal hale getirecektir.
b2 orta derece (orta lamba yanar)
b3 çok soğuk derece (sol lamba yanar)
TÜM Yeşil LED'ler AÇIK: HIZLI DONDURMA işlevi etkindir; bkz.
“taze gıdaların dondurulması” bölümü.
c. Sıcaklık ayar düğmesi: ayar sıcaklığını ayarlamak ve hızlı
dondurma işlemlerini etkinleştirmek/devre dışı bırakmak içindir.
İstenen sıcaklığı seçmek için, ayar düğmesine (3) tekrarlı şekilde
basın: düğmeye her basıldığında, ayar sıcaklığı güncellenir.
Hızlı dondurma işlevini etkinleştirmek/devre dışı bırakmak için,
yaklaşık 3 saniye boyunca basılır: tüm yeşil LED'ler 3 kez aynı anda
yanıp söner ve yanar durumda kalır.
Not:
Bir elektrik kesintisi meydana gelse bile, bu ayar bellekte
saklanacaktır. Dondurucunun içindeki sıcaklığın, ayarlanan değere
ulaşması için gereken süre; iklim koşullarına ve ayarlanan sıcaklığa
bağlı olarak değişebilir.
Cihazın çalıştırılması
• Cihazın fişini takın.
• Yeşil LED yanar (orta derece).
Cihazın içindeki sıcaklığın, gıda saklamak için henüz yeterince
düşük olmadığını belirtmek için kırmızı LED yanıp ner. Kırmızı
LED normalde, cihaz çalıştırıldıktan sonraki ilk altı saat içinde
kapanacaktır.
• Gıdaları ürünün içine ancak kırmızı LED söndükten sonra
yerleştirin.
Not: Cihaz kapağının contası sızdırmaz olduğundan, kapatıldıktan
hemen sonra tekrar açılamaz. Cihazın kapağını tekrar açmadan
önce birkaç dakika bekleyin.
GIDALARIN DONDURULMASI
Taze gıdaların dondurulmak üzere hazırlanması
Dondurmadan önce, taze gıdaları aşağıdakilere sarın veya içine
koyup kapatın: gıdaların dondurulması için uygun olmaları
kaydıyla alüminyum folyo, streç film, hava ve su geçirmez plastik
poşetler, kapaklı polietilen kaplar.
Yüksek kaliteli dondurulmuş gıda elde etmek için gıda taze,
olgun ve iyi kalitede olmalıdır.
• Taze sebzeler ve meyveler; başlangıçtaki besin değerlerini,
dokularını, renklerini ve tatlarını korumak için tercihen toplanır
toplanmaz dondurulmalıdır.
• Cihazın içine yerleştirmeden önce, sıcak gıdaları daima
soğumaya bırakın.
Taze gıdaların dondurulması
• Dondurulacak gıdaları, cihazın duvarlarına doğrudan temas
edecek şekilde yerleştirin (Şek. 4)
A) - dondurulacak gıdalar,
B) - dondurulmuş gıdalar.
• Dondurulacak gıdaları, halihazırda donmuş gıdalara doğrudan
temas edecek şekilde yerleştirmekten kaçının.
• En iyi ve en hızlı dondurma işlemi için, gıdalar küçük
porsiyonlara bölünmelidir; bu, dondurulmuş malzemeler
kullanılacağı zaman da kullanışlı olacaktır.
1. Dondurmak amacıyla taze gıdaları ürünün içine koymadan en az
24 saat önce, c düğmesine yaklaşık 3 saniye boyunca basarak hızlı
dondurma işlevini etkinleştirin. Tüm yeşil LED'ler (b) yanar.
2. Dondurulacak olan gıdayı cihazın içine koyun ve cihazın kapağını
24 saat kapalı tutun. Bu süreden sonra, gıda donmuş olacaktır.
Hızlı dondurma işlevi, c düğmesine yaklaşık 3 saniye boyunca
basılarak devre dışı bırakılabilir.
Hızlı dondurma işlevi manüel olarak devre dışı bırakılmazsa, 50
saat sonra cihaz tarafından otomatik olarak devre dışı
bırakılacaktır.
GIDA SAKLAMA
Cihaz üzerindeki tabloya başvurun.
Dondurulmuş gıdaların sınıflandırılması
Dondurulmuş ürünleri cihazın içine koyun ve sınıflandırın; her gıda
tipi için, Şek. 5 'te ay cinsinden listelenmiş son tüketim tarihleri
dahilinde tüketilmelerini sağlamak amacıyla, paketlerin üstünde
saklama tarihi belirtilmelidir.
Dondurulmuş gıdaların saklanmasıyla ilgili tavsiye
Dondurulmuş gıda ürünleri satın alırken:
• Paketinin hasarlı olmadığından emin olun (paketi hasar görmüş
donmuş gıdalar bozulmuş olabilir). Ambalaj şişkinse veya ıslak
kısımlara sahipse, ideal koşullarda saklanmamış ve buz çözülmesi
süreci önceden başlamış olabilir.
TR
KULLANIMA YÖNELİK TALİMATLAR
Alışveryaparken, donmdaları en son alın ve ısı yatımı olan
soğuk poşetlerde taşın.
• Eve gelince, dondurulmuş yiyecekleri hemen cihazın içine koyun.
• Sıcaklık değişikliklerinden kaçının veya bunları en aza indirin;
Ambalajın üstündeki son kullanma tarihine uyun.
Ambalaj üzerindeki saklama bilgilerine her zaman uyun.
Not:
Buzu tamamen veya kısmen çözülmüş gıdaları derhal tüketin.
Buzu eridikten sonra, pişirilmedikçe gıdayı tekrar dondurmayın.
Çözülmüş gıda, pişirilince tekrar dondurulabilir. Uzun süreli bir
elektrik kesintisi varsa:
• Cihazın sağına ve soluna, dondurulmuş gıdaların üstüne buz
paketleri (varsa) yerleştirmek dışında, cihaz kapağını açmayın.
Bu, sıcaklıktaki artışı yavaşlatacaktır.
CİHAZIN BUZUNUN ÇÖZÜLME
Duvarlardaki buz kalınlığı 5-6 mm'ye ulaştığında, cihazın buzu
çözülmelidir.
• Cihazın şebeke kaynağıyla bağlantısını kesin.
• Gıda paketlerini cihazdan çıkarın ve gazete kağıdına, birbirine
yakın olacak şekilde sarın ve çok soğuk bir yerde veya termal
yalıtımlı bir çantada saklayın.
• Cihaz kapağını açık bırakın.
• Dahili buz çözme suyu tahliye tapasını sökün (modele bağlı
olarak) (Şek. 6).
• Harici buz çözme suyu tahliye tapasını sökün (modele bağlı
olarak) ve şekil 6'da gösterildiği gibi yeniden yerleştirin.
• Arta kalan suyu toplamak için, tahliye kanalının altında bir çanak
yerleştirin. Varsa, ayırıcıyı kullanın (Şek. 6).
• Buzu cihaz duvarlarından ayırmak için bir spatula kullanmak
suretiyle, buz çözme işlemini hızlandırın.
• Cihazın altındaki buzu giderin.
• Cihazın iç kısmına kalıcı bir hasar vermekten kaçınmak için, buzu
gidermek amacıyla sivri uçlu veya keskin metal aletler
kullanmayın.
• Aşındırıcı ürünler kullanmayın veya iç kısmı yapay olarak
ısıtmayın.
• Cihazın iç kısmını tamamen kurutun.
• Buz çözme işlemi tamamlanınca, fişi yerine takın.
BAKIM VE TEMİZLİK
• Üst kenardaki buzu giderin (bkz. Sorun Giderme Kılavuzu).
• Buz çözme işleminden sonra, ılık su ve/veya hafif deterjanla
nemlendirilmiş bir sünger kullanarak cihazın içini temizleyin.
• Yan motor soğutma ızgarasını temizleyin (modele bağlı olarak).
• Cihazın arkasındaki kondenserin tozlarını temizleyin.
Bakım gerçekleştirmeden önce, cihazın fişini çekin.
Cihazı temizlemek için aşındırıcı ürünler, ovucu/çizici aletler veya
leke çıkarıcılar (ör. aseton, trikloroetilen) kullanmayın.
Cihazınızdan en iyi sonucu almak için, temizlik ve bakım işlemini
en az yılda bir kez gerçekleştirin.
KAPAK LAMBASI AMPULÜNÜN DEĞİŞTİRİLMESİ (varsa)
• Cihazın şebeke kaynağıyla bağlantısını kesin.
Şekil 7'de gösterilen adım sırasını izleyerek, difüzörü sökün.
• Ampulü çözün ve aynı vat gücüne ve gerilimine sahip özdeş bir
ampulle değiştirin.
• Difüzörü yerine takın ve cihazın fişini takın.
SORUN GİDERME KILAVUZU
1. Kırmızı LED yanıp sönüyor.
• Bir elektrik kesintisi mi var?
• Buz çözme işlemi devam ediyor mu?
• Cihaz kapağı düzgün kapanmış mı?
• Cihaz bir ısı kaynağının yanına mı yerleştirilmiş?
• Havalandırma ızgarası ve kondenser temiz mi?
2. Tüm LED'ler aynı anda yanıp sönüyor.
• Satış Sonrası Servis ile iletişime geçin.
3. Cihaz çok gürültülü.
• Cihaz tam yatay konumda mı?
• Cihaz, titreşime neden olabilecek başka bir mobilya veya
nesneyle temas halinde mi?
• Cihazın altındaki ambalaj sökülmüş mü?
Not: Kompresör devre dışı kaldıktan sonra soğutma devresinden
gelen gurultu sesleri gayet normaldir.
4. Tüm LED'ler sönük ve ürün çalışmıyor.
• Bir elektrik kesintisi mi var?
• Fiş, prize düzgünce takılmış mı?
• Elektrik kablosu sağlam mı?
5. Tüm LED'ler sönük ve ürün çalışıyor.
• Satış Sonrası Servis ile iletişime geçin.
6. Kompresör devamlı çalışıyor.
• Cihaza sıcak gıdalar mı konmuş?
• Cihaz kapağı uzun bir süredir açık mı bırakılmış?
• Cihaz çok sıcak bir odaya veya bir ısı kaynağının yanına mı
yerleştirilmiş?
• Hızlı dondurma işlevi mi etkinleştirilmiş? (tüm Yeşil LED'ler AÇIK)
7. Üst kenarda çok fazla buz var.
• Buz çözme suyu tahliye tapaları doğru bir şekilde yerleştirilm
mi?
• Cihaz kapağı düzgün kapanmış mı?
• Cihaz kapak contası hasar görmüş veya deforme olmuş mu?
(Bkz. “Montaj” bölümü)
• 4 koruma parçası sökülmüş mü? (Bkz. “Montaj” bölümü)
8. Cihazın dış duvarlarında yoğuşma oluşumu.
• Belli atmosferik koşullarda (%85'in üstünde nem) veya cihaz
nemli ya da yetersiz havalandırılan bir yerde bulunuyorsa,
yoğuşma oluşması normaldir. Cihazın performansı hiçbir şekilde
etkilenmez.
9. Cihazın iç duvarlarındaki buz katmanı kalınlığı her yerde aynı
değil.
• Bu durum son derece normaldir.
YARDIM
Yardım çağırmadan önce:
• Arızayı kendi başınıza çözüp çözemeyeceğinizi kontrol edin
(Sorun Giderme bölümüne bakınız).
• Tüm kontrollerden sonra cihaz hala çalışmıyorsa veya sorun
devam ederse, en yakın Servis Merkezini arayın.
Aşağıdakileri bildirin:
• arıza tipi;
• cihazın modeli (Mod.);
• servis numarası (cihazın arkasındaki anma değerleri levhasında
bulunan SERVICE sözcüğünden sonra yazılı olan numara).
KULLANIMA YÖNELİK TALİMATLAR
Yetkisiz teknisyenlere kesinlikle başvurmayın ve orijinal olmayan
yedek parçaların kullanılmasını daima reddedin.
SATIŞ SONRASI HİZMETLER
Cihazin kullanim omru 10 yildir
Satış Sonrası Hizmetler:
Indesit Company Beyaz Eşya Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Balmumcu Cad. Karahasan Sok.
No: 11, 34349 Balmumcu Beşiktaş İstanbul
Tel: (0212) 355 53 00
TAŞIMA VE NAKLIYE SIRASINDA DIKKAT EDILECEK KONULAR
Taşıma ve nakliye sırasında ambalajın tamamen kapalı olduğundan emin olunuz.
Taşıma ve nakliye işlemini orijinal ambalajı ile yapınız.
Taşıma esnasında üründe hasar ve arıza oluşmamasına, vurma, çarpma, düşürme vb. ş etkenler nedeniyle ürünün zarar görmemesine
dikkat ediniz.
Ambalajı zarar verebilecek nem, su, v.b. dış etkenlere karşı koruyunuz.
Cihazın montajı yetkili servis tarafından gerçekleştirilecektir.
TÜKETICILERIN SEÇIMLIK HAKLARI
Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 11. maddesi çerçevesinde malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda
tüketici, satıcıdan (i) satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, (ii) satılanı alıkoyup ayıp oranında
satış bedelinden indirim isteme, (iii) aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın
ücretsiz onarılmasını isteme, (iv) imkan varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme seçimlik haklarına
sahiptir. Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir.
Ücretsiz onarım hakkının seçilmesi durumunda işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında
hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımı yapılacak veya yaptırılacaktır.
Ücretsiz onarım hakkının kullanması halinde malın, garanti süresi içinde tekrar arızalanması, tamiri için gereken azami sürenin
aşılması, tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi
durumlarında, malın bedel iadesi, ayıp oranında bedel indirimi veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi
(mevzuattaki istisnalar saklı kalmak kaydıyla) talep edilebilecektir.
Sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkının seçildiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden
yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade edecektir.
Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkının seçilmesi durumunda talep kendilerine bildirilmesinden itibaren satıcı veya üretici tarafından
azami otuz iş günü içerisinde, bu talep yerine getirilecektir.
KULLANIM HATALARI
Cihazın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
TÜKETICI ŞIKAYETLERI
Çıkabilecek sorunlar için keticiler şikayet ve itirazları konusundaki başvurularını tüketici mahkemelerine ve tüketici hakem
heyetlerine yapabilirler.
Türkiye Genel Dağıtıcısı İthalatçı Firma:
Indesit Company Beyaz Eşya PAZARLAMA A.Ş.
Balmumcu Cad. Karahasan Sok.
No: 11, 34349 Balmumcu Beşiktaş İstanbul
Tel: (0212) 355 53 00
Faks: (0212) 212 95 59
Üretici Firma:
Whirlpool EMEA S.p.A.
Via Carlo Pisacane n. 1
20016 Pero (MI), Italy
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4

Whirlpool OS 2A 200 H Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur: