Fren kolunun montajı
1. Gidona montaj
Braket korumasını ileri doğru hareket ettirin ve montaj
somununu 5 mm Alyen anahtarıyla emniyetli șekilde sıkın.
Braket koruması
5 mm Alyen anahtarı
İsim plakası
Kablo kancası
Fren kablosu
İç kablo tamburu
Montaj somunu
Kablo kancası
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
• Bisikletinizin fren sistemini uygun șekilde kullanmamanız,
kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi șekilde
yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık
gösterebilir. Bu nedenle, bisikletiniz için (fren kolu kuvveti ve
bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma tekniğini
öğrendiğinizden emin olun. Bisiklet satıcınıza danıșarak ve
bisikletinizin kullanım kılavuzunu inceleyip pratik yaparak
sürüș ve fren yapma tekniğinizi geliștirin.
•
Eğer ön fren çok güçlü uygulanırsa tekerlek kilitlenebilir ve bisiklet
öne doğru devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
• ST-6700/6703 ve BL-TT79'u BR-6700 ile birlikte kullanın.
BR-6700'ü yol sürüșü için önceki STI kollarıyla birlikte veya
düz gidonlar için BL-R770/BL-R550 fren kollarıyla birlikte
kullanmayın. Aksi takdirde, sağlanan frenleme performansı
çok sert olacaktır.
• Yarıș freni montaj somunlarını belirtilen tork değerine göre
emniyetli șekilde sıkın.
· Somun tipi frenler için naylon insertli kontra somunlar
(kendinden kilitlemeli somunlar) kullanın.
· Gömme somun tipi frenler için, altı defa veya daha fazla
döndürülebilen uygun uzunlukta gömme somunlar kullanın.
Tekrar takarken, somun dișlerine sızdırmazlık maddesi
(kilit yapıștırıcısı) uygulayın.
Eğer somunlar gevșerse, frenler yerlerinden çıkabilir ve diğer
parçalara takılarak bisikletin devrilmesine neden olabilir.
Özellikle, eğer bu durum ön tekerlekte gerçekleșirse, bisiklet
öne doğru savrularak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Arka fren olarak kullanım için tasarlanmıș frenler ön fren olarak
kullanılmamalıdır.
• Karbon elyaf malzemenin özellikleri nedeniyle, kollar kesinlikle
modifiye edilmemelidir; aksi takdirde kol kırılabilir ve frenler
çalıșmaz hale gelebilir.
• Bisikleti sürmeden önce, karbon elyafta soyulma veya çatlama
gibi bir hasar olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir
hasar varsa, hasarı tamir etmeye çalıșmadan derhal yeni bir
parçayla değiștirin. Aksi takdirde kol kırılabilir ve frenler
çalıșmaz hale gelebilir.
•
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin
devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal
Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Fren pabuçlarına herhangi bir yağ veya gres bulaștırmamaya
dikkat edin. Eğer pabuçlara herhangi bir yağ veya gres
bulașırsa, pabuçları değiștirmelisiniz. Aksi takdirde frenler
doğru șekilde çalıșmayabilir.
•
Fren kablosunda herhangi bir pas veya yıpranma olup olmadığını
kontrol edin ve eğer böyle bir durum varsa kabloyu derhal
değiștirin. Eğer bu ișlem yapılmazsa, frenler hatalı çalıșabilir.
• Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru
șekilde çalıștığından emin olun.
• Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun
olacaktır. Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
• Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir.
Lastiklerin kayması bisikletten düșmenize neden olabilir. Bu
duruma meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri
erken ve nazikçe uygulayın.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha
sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
• Karbon elyaf kolları temizlemek için yumușak bir bez kullanın
ve kullanmadan önce bezi doğal deterjanla nemlendirin. Aksi
takdirde kol malzemesi hasar görerek mukavemetini
kaybedebilir.
• Karbon elyaf kolları yüksek sıcaklıklara maruz kalan yerlerde
bırakmaktan kaçının. Aynı zamanda, ateșten uzak tutun.
• Eğer SHIMANO yol freni pabuçları seramik jantlarla birlikte
kullanılırsa, fren pabuçları normalden daha çabuk așınacaktır.
• Eğer fren pabuçları yivler görülmez hale gelinceye kadar
așınmıșsa değiștirilmelidir.
• Farklı fren pabuçlarının kendine özgü özellikleri bulunmaktadır.
Detaylı bilgi için fren pabuçlarını satın aldığınız yere danıșın.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan
bozulmaya karșı garantili değildir.
• Kullanma veya bakım yöntemleriyle ilgili herhangi bir sorunuz
varsa, lütfen satıcınıza danıșın.
– Ciddi yaralanmalara meydan
vermemek için:
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Sıkıștırma rondelasının (B)
doğru yönü, yüzey üzerindeki
küçük oyuğun üst sol köșeye
gelmesini sağlayan konumdur.
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
2. Fren kablosunun montajı
Vidayı gevșetin ve isim plakasını çıkarın.
İç kabloyu șekilde görüldüğü gibi
geçirin ve ardından iç kablo tamburunu
kablo kancasına takın.
İçiboș
Sıkma torku: 6-8 N•m
SI-8G60A-003-00
BR-6700
SI-8G60A-003
Fren kablosu
R55C3
R
FORWARD
R55C3
FORWARD
L
Sıkma torku: 1-1.5 N•m
Kartuș pabucun değiștirilmesi
1. Tespit civatasını çıkarın.
Tespit civatası Tespit civatası
Pabuç tutucusu
Pabuç
Pabuç tutucusu
Not :
BR-6700, pabuç ve jant arasındaki temas açısının
ayarlanmasına izin verir. Fren yuvasının ayarlanması daha
yumușak frenleme sağlanmasını mümkün kılar.
Not :
Kabloyu gidon tamamen sağa veya sola döndürüldüğünde
çekilerek gerilmeyecek uzunlukta kesin.
6. Kontrol
Fren kolunu yaklașık 10 defa sıkıp bırakın ve frenleri
kullanmadan önce her șeyin doğru șekilde çalıștığını ve pabuç
aralığının doğru olduğunu kontrol edin.
3. Kablo bağlantısı
Çabuk bağlantı kolunu kapalı konuma ayarlayın; ardından
pabuç aralığını (așağıdaki șekilde görüldüğü gibi) ayarlayın ve
kabloyu emniyete alın.
4. Fren pabucunun ortalanması
Merkezleme ayar civatasını kullanarak küçük bir ayar yapın.
Yaklașık 10 defa
sıkın
=
A B
1
2
1
1
2
2
+ =
3--4mm
A B
2. Fren pabucu yerleștirme pozisyonu
Fren pabucu pozisyonunu pabuç yüzeyi ve jant yüzeyi șekildeki
gibi olacak șekilde ayarladıktan sonra pabuç tespit civatasını
sıkın.
4. Kol strok ayarı (ST-6700/6703)
Eğer kol kursunu küçültmek isterseniz, aksesuar pabuç aralık
parçasını takın. Ayarlarken fren çalıșmasını kontrol edin.
3. İsim plakasını takın.
Pabuç
yerleștirme
yönü
Ön
Sol için
Ön ve arkada aynı
Sağ için
Ön ve arkada aynı
Pabuç
Ön
Pabuç tespit civatası
Pabuç aralık parçası
Merkezleme ayar civatası
4 mm Alyen anahtarı
3 mm Alyen anahtarı
Çabuk bağlantı kolu
2 mm Alyen anahtarı
Tespit civatası
Frenin montajı
1. Frenin kendisinin montajı
Bacağı sıkıștırın ve pabuç jantla sıkı temas halindeyken
ayarlayın.
5 mm Alyen anahtarı
2. Pabucu, pabuç tutucusunun kanalı boyunca kaydırarak çıkartın.
Fren kablosunu (bant veya benzeri malzeme kullanmak
suretiyle) geçici olarak gidona tespit edin.
Daha sonra, gidonu gidon bantıyla sarın.
3. Sol ve sağ konumlarda kullanılan iki farklı pabuç ve pabuç
tutucusu vardır. Doğru yönlere ve civata deliği konumlarına
dikkat ederek yeni pabuçları pabuç tutucuları üzerindeki
kanallara kaydırın.
Pabuç
Açık
Kapalı
5. Papuç aralığının yeniden ayarlanması
Pabuç aralığını ayarlamak için kablo ayar somununu döndürün.
=
A B
4
3
4
3
+ =
3--4mm
A B
4
3
Kablo ayar somunu
Jantın dönme yönü
Jantın dönme yönü
1 mm veya daha fazla
Ayarlanabilir
yuva 0.5 mm
Sıkma torku: 5-7 N•m
Sıkma torku: 8-10 N•m
Kablo civatası sıkma torku:
6-8 N•m
Montaj sırasında olağan
pozisyon, merkezleme ayar
civatası kafasının șekilde
görüldüğü gibi olduğu
pozisyondur.
Sıkma torku: 0.15-0.2 N•m
7. Bacak yay gerginlik ayarı
Bacağın yay gerginliğini artırmak için yayın ucunu penseyle
tutun ve kovanı diğer yöne bakacak șekilde çevirin.
Kovan
Gerginliği
artırmak için
Normal
gerginlik
Teknik Servis Talimatı
Seriler ULTEGRA
Fren kolu ST-6700 / 6703, BL-TT79
Yarıș Fren BR-6700
Fren kablosu
Bant
Fren kablosu
İç kablo tamburu
4. Tespit civatasını sıkın.