Shimano BR-7900 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Seriler DURA-ACE
Fren kolu ST-7900 / BL-TT79
Yarıș Fren BR-7900
Fren kablosu
(PTFE iç kablo)
Fren kolunun montajı
1. Gidona montaj
Braket korumasını ileri doğru hareket ettirin ve montaj
somununu 5 mm Alyen anahtarıyla emniyetli șekilde sıkın.
Braket koruması
Vites kablosu
Bant
5 mm Alyen anahtarı
İsim plakası
Kablo kancası
Uzanım ayar civatası
Vites kablosu
Vites kablosu
İç kablo tamburu
Montaj somunu
İç kablo tamburu
Kablo kancası
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Bisikletinizin fren sistemini uygun șekilde kullanmamanız,
kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi șekilde
yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık
gösterebilir. Bu nedenle, bisikletiniz için (fren kolu kuvveti ve
bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma tekniğini
öğrendiğinizden emin olun. Bisiklet satıcınıza danıșarak ve
bisikletinizin kullanım kılavuzunu inceleyip pratik yaparak sürüș
ve fren yapma tekniğinizi geliștirin.
Eğer ön fren çok güçlü uygulanırsa tekerlek kilitlenebilir ve
bisiklet öne doğru devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet
verebilir.
ST-7900/BL-TT79'u BR-7900 ile birlikte kullanın. BR-7900'ü
yol sürüșü için önceki STI kollarıyla birlikte veya düz gidonlar
için BL-R770/BL-R550 fren kollarıyla birlikte kullanmayın. Aksi
takdirde, sağlanan frenleme performansı çok sert olacaktır.
Yarıș freni montaj somunlarını belirtilen tork değerine göre
emniyetli șekilde sıkın.
· Somun tipi frenler için naylon insertli kontra somunlar
(kendinden kilitlemeli somunlar) kullanın.
· Gömme somun tipi frenler için, altı defa veya daha fazla
döndürülebilen uygun uzunlukta gömme somunlar kullanın.
Tekrar takarken, somun dișlerine sızdırmazlık maddesi (kilit
yapıștırıcısı) uygulayın.
Eğer somunlar gevșerse, frenler yerlerinden çıkabilir ve diğer
parçalara takılarak bisikletin devrilmesine neden olabilir.
Özellikle, eğer bu durum ön tekerlekte gerçekleșirse, bisiklet
öne doğru savrularak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Arka fren olarak kullanım için tasarlanmıș frenler ön fren olarak
kullanılmamalıdır.
Karbon elyaf malzemenin özellikleri nedeniyle, kollar kesinlikle
modifiye edilmemelidir; aksi takdirde kol kırılabilir ve frenler
çalıșmaz hale gelebilir.
Bisikleti sürmeden önce, karbon elyafta soyulma veya çatlama
gibi bir hasar olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi
bir hasar varsa, hasarı tamir etmeye çalıșmadan derhal yeni
bir parçayla değiștirin. Aksi takdirde kol kırılabilir ve frenler
çalıșmaz hale gelebilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli
bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș
parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden
olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı
șiddetle tavsiye ederiz.
Fren pabuçlarına herhangi bir yağ veya gres bulaștırmamaya
dikkat edin. Eğer pabuçlara herhangi bir yağ veya gres
bulașırsa, pabuçları değiștirmelisiniz. Aksi takdirde frenler
doğru șekilde çalıșmayabilir.
Fren kablosunda herhangi bir pas veya yıpranma olup
olmadığını kontrol edin ve eğer böyle bir durum varsa kabloyu
derhal değiștirin. Eğer bu ișlem yapılmazsa, frenler hatalı
çalıșabilir.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru
șekilde çalıștığından emin olun.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun
olacaktır. Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir.
Lastiklerin kayması bisikletten düșmenize neden olabilir. Bu
duruma meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri
erken ve nazikçe uygulayın.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha
sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
Karbon elyaf kolları temizlemek için yumușak bir bez kullanın
ve kullanmadan önce bezi doğal deterjanla nemlendirin.
Aksi takdirde kol malzemesi hasar görerek mukavemetini
kaybedebilir.
Karbon elyaf kolları yüksek sıcaklıklara maruz kalan yerlerde
bırakmaktan kaçının. Aynı zamanda, ateșten uzak tutun.
Eğer SHIMANO yol freni pabuçları seramik jantlarla birlikte
kullanılırsa, fren pabuçları normalden daha çabuk așınacaktır.
Eğer fren pabuçları yivler görülmez hale gelinceye kadar
așınmıșsa değiștirilmelidir.
Farklı fren pabuçlarının kendine özgü özellikleri bulunmaktadır.
Detaylı bilgi için fren pabuçlarını satın aldığınız yere danıșın.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan
bozulmaya karșı garantili değildir.
Kullanma veya bakım yöntemleriyle ilgili herhangi bir sorunuz
varsa, lütfen satıcınıza danıșın.
- Ciddi yaralanmalara meydan
vermemek için:
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Sıkıștırma rondelasının (B)
doğru yönü, yüzey üzerindeki
küçük oyuğun üst sol köșeye
gelmesini sağlayan konumdur.
R55C2
R
FORWARD
R55C2
FORWARD
L
BR-7900
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Teknik Servis Talimatı SI-8FN0A-003
Sıkma torku: 1-1.5 Nm
Kartuș pabucun değiștirilmesi
1. Tespit civatasını çıkarın.
4. Tespit civatasını sıkın.
Tespit civatası Tespit civatası
Pabuç tutucusu
Pabuç
Pabuç tutucusu
Not :
BR-7900, pabuç ve jant arasındaki temas açısının
ayarlanmasına izin verir. Fren yuvasının ayarlanması daha
yumușak frenleme sağlanmasını mümkün kılar.
Not :
Kabloyu gidon tamamen sağa veya sola döndürüldüğünde
çekilerek gerilmeyecek uzunlukta kesin.
Not :
Eğer gidon çevrildiğinde fren kolu kadroya değiyorsa, ürünle
birlikte gelen kadro koruma çıkartmasını kadroya takın.
6. Kontrol
Fren kolunu kabzaya kadar yaklașık 10 defa sıkıp bırakın ve
frenleri kullanmadan önce her șeyin doğru șekilde çalıștığını ve
pabuç aralığının doğru olduğunu kontrol edin.
7. Bacak yay gerginlik ayarı
Bacağın yay gerginliğini ayarlamak için yay ayar civatasını
kullanabilirsiniz.
3. Kablo bağlantısı
Çabuk bağlantı kolunu kapalı konuma ayarlayın; ardından pabuç
aralığını (așağıdaki șekilde görüldüğü gibi) ayarlayın ve kabloyu
emniyete alın.
4. Fren pabucunun ortalanması
Merkezleme ayar civatasını kullanarak küçük bir ayar yapın.
Yaklașık 10 defa sıkın
=
A B
1
2
1
1
2
2
+ =
3--4mm
A B
2. Fren pabucu yerleștirme pozisyonu
Fren pabucu pozisyonunu pabuç yüzeyi ve jant yüzeyi șekildeki
gibi olacak șekilde ayarladıktan sonra pabuç tespit civatasını sıkın.
3. Kol kurs ayarı
İsim plakasını çıkarın ve daha sonra uzanım ayar civatasını
çevirmek için düz uçlu bir tornavida kullanarak kol kursunu
ayarlayın. Ayarlarken fren çalıșmasını kontrol edin.
4. İsim plakasını takın.
Pabuç
yerleștirme
yönü
Ön
Sol için
Ön ve arkada aynı
Sağ için
Ön ve arkada aynı
Pabuç
Ön
2 mm Alyen anahtarı
Yay ayar civatası
Pabuç tespit civatası
Merkezleme ayar civatası
4 mm Alyen anahtarı
3 mm Alyen anahtarı
Çabuk bağlantı kolu
2 mm Alyen anahtarı
Tespit civatası
Frenin montajı
1. Frenin kendisinin montajı
Bacağı sıkıștırın ve pabuç jantla sıkı temas halindeyken
ayarlayın.
5 mm Alyen anahtarı
2. Pabucu, pabuç tutucusunun kanalı boyunca kaydırarak çıkartın.
Vites kablosunu (bant veya benzeri malzeme kullanmak
suretiyle) geçici olarak gidona tespit edin.
Daha sonra, gidonu gidon bantıyla sarın.
3. Sol ve sağ konumlarda kullanılan iki farklı pabuç ve pabuç
tutucusu vardır. Doğru yönlere ve civata deliği konumlarına
dikkat ederek yeni pabuçları pabuç tutucuları üzerindeki
kanallara kaydırın.
Pabuç
Güçlü
Açık
Kapalı
5. Papuç aralığının yeniden ayarlanması
Pabuç aralığını ayarlamak için kablo ayar somununu döndürün.
=
A B
4
3
4
3
+ =
3--4mm
A B
4
3
Kablo ayar somunu
Zayıf
Jantın dönme yönü
Jantın dönme yönü
1 mm veya daha fazla
Ayarlanabilir
yuva 0.5 mm
Sıkma torku: 5-7 Nm
Sıkma torku: 8-10 Nm
Kablo civatası sıkma torku:
6-8 Nm
Montaj sırasında olağan
pozisyon, merkezleme ayar
civatası kafasının șekilde
görüldüğü gibi olduğu
pozisyondur.
2. Fren kablosunun montajı
Vidayı gevșetin ve isim plakasını çıkarın.
İç kabloyu șekilde görüldüğü gibi
geçirin ve ardından iç kablo tamburunu
kablo kancasına takın.
İçiboș
Sıkma torku: 6-8 Nm
Sıkma torku: 0.15-0.2 Nm
SI-8FN0A-003-05
  • Page 1 1

Shimano BR-7900 Service Instructions

Tip
Service Instructions