FORWARD
R
BL-MX70
JAPAN
22.2
1
2
11 22
1 mm 1 mm
1 mm
FORWARD
R
L
FORWARD
FORWARD
L
R
FORWARD
FORWARD
R
A
BC
B
+
C
=
2 mm
FORWARD
R
• Bisikletinizin fren sistemini uygun șekilde kullanmamanız,
kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi șekilde
yaralanmanıza neden olabilir.
Kullanım her bisiklette farklılık gösterebilir. Bu nedenle
bisikletiniz için (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri
dahil) uygun fren yapma tekniğini öğrendiğinizden emin olun.
Bisiklet satıcınıza danıșarak ve bisikletinizin kullanım
kılavuzunu inceleyip pratik yaparak sürüș ve fren yapma
tekniğinizi geliștirin.
• Eğer ön fren çok güçlü uygulanırsa tekerlek kilitlenebilir ve
bisiklet öne doğru devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet
verebilir.
• Arka fren olarak kullanım için tasarlanmıș frenler ön fren olarak
kullanılmamalıdır.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde
okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar sürücünün
ciddi șekilde yaralanmasına neden olabilir. Sadece orijinal
Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Fren pabuçlarına herhangi bir yağ veya gres bulaștırmamaya
dikkat edin. Eğer pabuçlara herhangi bir yağ veya gres
bulașırsa, pabuçları değiștirmelisiniz. Aksi takdirde frenler
doğru șekilde çalıșmayabilir.
• Fren kablosunda herhangi bir pas veya yıpranma olup olmadığını
kontrol edin ve eğer böyle bir durum varsa kabloyu derhal
değiștirin. Eğer bu ișlem yapılmazsa, frenler hatalı çalıșabilir.
• Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru
șekilde çalıștığından emin olun.
• Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır.
Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
• Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir.
Lastiklerin kayması bisikletten düșmenize neden olabilir. Bu
duruma meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri
erken ve nazikçe uygulayın.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha
sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Genel Güvenlik Bilgileri
Shimano BR-MX70 Güvenlik Bilgileri
BR-MX70 V-FRENİ’ni BL-MX70 fren kolları gibi V-FRENİ uyumlu fren
kollarıyla birlikte kullanın.
Her Șarta Uygun
Fren Sistemi
Teknik Servis Talimatı
Her Șarta Uygun Fren Sistemi
Bu fren sistemi kullanıldığında, yağıșlı havada sağlanan
üstün frenleme performansı (kontrol ve ayar) sayesinde
çeșitli koșullarda frenleme performansı değișmeyecektir.
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Seriler
Fren kolu
V-FRENİ
Fren kablosu
DXR
BL-MX70
BR-MX70
Fren kolu montajında 5 mm Alyen anahtar kullanın.
Dıș çapı maksimum
32 mm olan elcik
kullanın.
5 mm Alyen
anahtarı
5 mm Alyen anahtarı
Yay deliği
Durdurucu pim
Bağlantı tespit
cıvatası
Rondela B (kalın)
Rondela B (ince)
Pabuç tespit somunu
Rondela A
Pabuç tespit bağlantısı
Rondela A
Rondela
5 mm Alyen anahtarı
5 mm Alyen anahtarı
Yay gerginlik
ayar vidası
Yay gerginlik
ayar vidası
Yaklașık 10 defa
sıkın
Pabuç tespit pimi
Pabuç tutucusu
Pabuç tutucusu
Pabuç tespit pimi Pabuç tespit pimi
32 mm veya daha fazla
Sıkma torku:
5-7 N•m
UYARI
UYARI
− Ciddi yaralanmalara meydan
vermemek için:
− Ciddi yaralanmalara meydan
vermemek için:
NOT:
• BR-MX70 V-FRENİ sadece arka fren olarak kullanılabilir.
• Her Șarta Uygun Fren Sistemi’nin ideal verimliliği, tavsiye
edilen takımda yer alan frenler ve fren kolları kullanılarak
sağlanabilir.
• Eğer fren pabuçları yivler görülmez hale gelinceye kadar
așınmıșsa değiștirilmelidir.
• Farklı fren pabuçları kendine has özeliklere sahiptir. Fren
pabuçlarını satın alırken satıcınızdan ayrıntılı bilgi isteyin.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan
bozulmaya karșı garantili değildir.
• Kullanma veya bakım yöntemleriyle ilgili herhangi bir sorunuz
varsa, lütfen satıcınıza danıșın.
SI-8ED0A-002
Fren kolunun montajı
V-FREN’in montajı
Kartuș pabucun değiștirilmesi
Sıkma torku:
6-8 N•m
1.
3.
4.
5.
1.
3.
2.
6.
2.
Fren gövdesinin durdurma pimini kadro montaj
çıkıntısındaki orta yay deliğine sokun ve daha sonra
bağlantı tespit cıvatasıyla fren gövdesini kadroya
sabitleyin.
Parçaları karbon kadro/gidon
yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine
neden olabilecek așırı sıkmayı
veya parçalar için tespit
kuvvetinin eksikliğine neden
olabilecek yetersiz sıkmayı
engellemek için, karbon kadro/
parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Pabucu janta karșı tutarak pabuç tespit somununu sıkın.
İç kabloyu iç kablo kılavuz borusundan geçirin ve sol ve sağ
pabuçlar ile jant arasındaki boșlukların toplamı 2 mm olacak
șekilde ayar yaptıktan sonra kablo tespit cıvatasını sıkın.
Yay gerginlik ayar vidalarıyla dengeyi ayarlayın.
Pabuç tespit pimini çıkarın ve daha sonra pabucu kanal
boyunca kaydırarak pabuç tutucusundan çıkarın.
Pabuç tespit piminin takılması, pabucu doğru șekilde yerine
sabitlemek için kritik öneme sahiptir.
Sol ve sağ konumlarda kullanılan iki farklı pabuç ve pabuç
tutucusu vardır. Doğru yönlere ve pin deliği konumlarına
dikkat ederek yeni pabuçları pabuç tutucuları üzerindeki
kanallara kaydırın.
Fren kolunu kabzaya kadar yaklașık 10 defa sıkıp bırakın ve
frenleri kullanmadan önce her șeyin doğru șekilde çalıștığını
ve pabuç aralığının doğru olduğunu kontrol edin.
Pabuçları janta değdirerek A ölçüsünün 32 mm veya daha
fazla olmasını, pabucun dıșarıya çıkmasını B rondelasının
(kalın veya ince) yerini değiștirerek sağlayın.
Sıkma torku:
6-8 N•m
Sıkma torku:
6-8 N•m
Pabuç
yerleștirme
yönü
Ön Ön
Sol için Sağ için
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Kablo kılavuz borusu
Pabuç
Pabuç
Pabuç
SI-8ED0A-002-05