SKODA Yeti (2016/11) El kitabı

Tip
El kitabı

Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur:

SIMPLY CLEVER
KULLANMA KILAVUZU
KULLANMA KILAVUZU
ŠKODA Yeti

5L0012777AM
Önsöz
Kendiniz için bir ŠKODA almaya karar verdiniz, güveniniz için içtenlikle teşek-
kür ederiz.
Araç kullanımına ilişkin açıklama, güvenliğe, araç bakımına, bakıma ve kendi
kendine yardım konularına ilişkin bilgiler ve teknik araç verileri için bu kullan-
ma kılavuzuna bakılmalıdır.
Bilgi/eğlence sistemli araçlarda bazı fonksiyonlar ve araç sistemleri bil-
gi/eğlence sisteminden kumanda edilir.
Lütfen bu kullanım kılavuzu ile birlikte bilgi/eğlence sisteminin kullanım kıla-
vuzunu da okuyun. Her iki talimata uygun olarak hareket edilmesi aracın
doğru kullanımı için bir ön koşuldur.
Araç kullanılırken her zaman ülkeye özgü genel bağlayıcı düzenlemelere (örn.
çocukların taşınması, hava yastığı devre dışı bırakma, lastik kullanımı, kara-
yolları vs.) uyulmalıdır.
Her zaman dikkatinizi sürüşe verin! Sürücü olarak trafik emniyetinin tüm so-
rumluluğu sizdedir.
ŠKODA'nızdan memnun olmanızı ve her zaman iyi sürüşler yapmanızı dileriz.
ŠKODA AUTO'nuz

5L0012777AM
İçindekiler dizini
Sıfır araç için ayıplı mal sorumluluğu ve ŠKODA
garantisi 4
Araç literatürü 6
Açıklamalar 7
Kullanma kılavuzunun yapısı ve daha fazla
bilgi 8
Kullanılan kısaltmalar
Emniyet
Pasif emniyet
10
Genel bilgiler 10
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu 10
Emniyet kemerleri 13
Emniyet kemerlerinin kullanılması 13
Kemer sarma otomatikleri ve kemer
gerdiricileri 15
Hava yastığı sistemi 16
Hava yastığı sisteminin anlatılması 16
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması 19
Çocukların güvenli şekilde taşınması 21
Çocuk koltuğu 21
Sabitleme sistemleri 24
Kullanım
Kokpit 27
Genel bakış
26
Göstergeler ve kontrol lambaları
28
Gösterge paneli
28
Kontrol lambaları
30
Bilgi sistemi 37
Sürücü bilgi sistemi 37
Bilgi/eğlence sistemini kullanma 39
Çok fonksiyonlu gösterge (MFA) 40
MAXI DOT ekran 42
Servis aralığı göstergesi 44
SmartGate 45
Kilit açma ve açma 47
Kilit açma ve kilitleme 47
Hırsızlık alarm sistemi 51
Bagaj kapağı 52
Cam kullanımı 53
Panoramik sürgülü/açılır tavan 55
Işık ve görüş 57
Işık 57
İç lambalar 61
Görüş 62
Silecekler ve fıskiyeler 64
Dikiz aynası 65
Koltuklar ve kafalıklar 67
Ön koltuklar 67
Arka koltuklar 70
Başlıklar 72
Ön koltuk kaloriferi 73
Pratik donanımlar 74
İç mekan donanımı 74
Tablet tutucusu 83
Eşya taşıma 84
Bagaj bölümü ve taşıma 84
Bagaj bölmesinde değişken yükleme tabanı 89
Port bagajda taşıma 91
Kalorifer ve havalandırma 92
Kalorifer, manuel klima sistemi, Climatronic 92
Ek ısıtıcı (sabit ısıtıcı ve havalandırma) 95
Sürüş
Sürüş hazırlığı ve sürüş 98
Motorun çalıştırılması ve durdurulması 98
START-STOPP sistemi 100
Frenleme ve park etme 101
Manuel vites değiştirme ve pedaller 103
Otomatik şanzıman 104
Motoru alıştırma ve ekonomik sürüş 106
Araç hasarlarından kaçınma 106
Yardımcı sistemler 108
Genel bilgiler 108
Fren ve denge sistemleri 108
OFF ROAD modu 110
Park yardım sistemi (ParkPilot) 112
Geri sürüş kamerası 114
Park için direksiyon asistanı 115
Hız ayar sistemi 118
Yorgunluk algılaması 119
Lastik basıncı denetimi 120
Römork tertibatı ve römork 121
Römork tertibatı 121
Römork tertibatını kullanma 125
Kullanım uyarıları
Bakım ve Temizlik
128
Servis çalışmaları, uyarlamalar ve teknik
değişiklikler 128
Servis aralıkları 130
Temizlik ve bakım 132
Kontrol etme ve ilave etme 136
Yakıt 136
AdBlue
®
ve ilave dolumu 138
Motor bölmesi 139
Motor yağı 141
Soğutma sıvısı 143
2
İçindekiler dizini
Fren hidroliği 144
Araç aküsü 144
Tekerlekler 147
Jantlar ve lastikler 147
Kış hava şartlarında çalıştırma 149
Kendi kendine yardım
Acil donanım ve kendi kendine yardım 151
Acil donanım 151
Tekerlek değişimi 152
Onarım seti 155
Takviye kablosu ile çalıştırma 157
Aracı çekme 158
Uzaktan kumanda ve çıkarılabilir lamba -
Pil/batarya değiştirme 160
Kapıların acil durumlarda açılması /
kilitlenmesi 161
Cam silecek lastiklerinin değiştirilmesi 162
Sigortalar ve ampuller 164
Sigortalar 164
Ampuller 167
Teknik Bilgiler
Teknik Bilgiler
172
Temel araç verileri 172
Motora göre araca özel bilgiler 178
Anahtar kelimeler dizini
3
İçindekiler dizini
Sıfır araç için ayıplı mal sorumluluğu ve ŠKODA garantisi
Ayıplı mal sorumluluğu
Satıcı olarak ŠKODA bayiniz, sıfır ŠKODA aracınız, ŠKODA orijinal parçaları ve
ŠKODA orijinal aksesuarları konusunda yasal düzenlemeler ve satış sözleşmesi
uyarınca muhatap kişi olacaktır.
Sıfır araç için ŠKODA garantisi
ŠKODA AUTO, ayıplı mal sorumluluğunun yanı sıra koşulları aşağıda açıklanmış
olan sıfır araç ŠKODA garantisi vermektedir (aşağıda „ŠKODA garantisi“ olarak
anılacaktır).
ŠKODA garantisi kapsamında ŠKODA AUTO şirketi aşağıdaki hizmetleri suna-
caktır.
ŠKODA garantisinin başlamasından itibaren iki yıl içerisinde aracınızdaki ku-
surlar nedeniyle oluşan hasarların ücretsiz olarak tamir edilmesi.
ŠKODA garantisinin başlamasından itibaren üç yıl içerisinde aracınızdaki boya
kusurları nedeniyle oluşan hasarların ücretsiz olarak tamir edilmesi.
Aracın garantisinin başlamasından itibaren on iki yıl içerisinde gövdede olu-
şan paslanmaların ücretsiz olarak tamir edilmesi. Gövdede oluşan pas: Sadece
içten dışa doğru gövde saclarında oluşan paslar ŠKODA garantisi kapsamına
girmektedir.
Garanti başlangıç tarihi ilk alıcıya ŠKODA bayisinde yeni aracı satın alırken ara-
cın teslim edildiği gündür
1)
. Bu tarih ŠKODA bayisi tarafından aracınızın işletim
kılavuzunda » araç devir teslim belgesine gereğince yazılmalıdır.
Araç onarımı, kusurlu parçayı değiştirme veya onarma şeklinde gerçekleşebilir.
Değiştirilen parçalar bundan böyle ŠKODA servis ortağına ait olacaktır.
ŠKODA garantisine dayanılarak başka taleplerde bulunulamaz. Özellikle de yeni
araç talep etme hakkı, rücu hakkı, düzeltme çalışması süresince ikame araç ta-
lep etme hakkı ve tazminat hakkı yoktur.
ŠKODA aracınızı Avrupa Ekonomik Alanı içerisindeki ülkelerden birindeki (yani
Avrupa Birliği ülkeleri, Norveç, İzlanda ve Liechtenstein) veya İsviçre'deki bir
ŠKODA bayisinden satın aldıysanız ŠKODA garantisinden doğan haklardan bu
ülkelerde bulunan ŠKODA servis ortaklarında da yararlanabilirsiniz.
ŠKODA aracınızı Avrupa Ekonomik Alanı ve İsviçre dışındaki bir ŠKODA bayisin-
den aldıysanız ŠKODA garantisinden doğan haklardan Avrupa Ekonomik Alanı
ve İsviçre dışındaki ŠKODA servis ortaklarında da yararlanabilirsiniz.
ŠKODA garantisinden yararlanmak için ön koşul, tüm servis çalışmalarının za-
manında ve usulüne uygun olarak ŠKODA AUTO şirketi verilerine göre yapılmış
olmasıdır. ŠKODA AUTO şirketine göre servis çalışmalarının usulüne uygun ola-
rak yapıldığı, ŠKODA garantisine dayanılarak ileri sürülecek talepler için belge-
lendirilmelidir. Bir servisin yapılmamış olması veya ŠKODA AUTO şirketinin veri-
lerine göre yapılmamış olması durumunda, hasarın, servisin yapılmamış olma-
sından veya ŠKODA AUTO verilerine göre yapılmamış olmasından kaynaklan-
madığını kanıtlayabildiğiniz takdirde garanti hakkı devam eder.
Aracın doğal aşınması ŠKODA garanti kapsamına girmez. ŠKODA garantisi, hari-
ci üst yapı parçalarında, sonradan takılan donanımlarda veya sonradan sökülen
donanımlarda ortaya çıkan kusurları ve bunlardan kaynaklanan kusurları kapsa-
maz. Aynı madde fabrika çıkışında takılı olmayan ve/veya fabrika tarafından
teslim edilmeyen aksesuarlar için de geçerlidir.
Hasar, aşağıdaki durumlardan dolayı meydana geldiğinde de garanti hakkı yok-
tur.
Aracın izinsiz kullanımı, uygun olmayan işlemler (örn. motor sporu yarışlarında
kullanım veya aşırı yükleme), usule uygun olarak yapılmayan bakım çalışmala-
rı veya araçta izinsiz olarak yapılan değişiklikler.
Kullanım kılavuzunda ya da fabrika çıkışında verilen diğer talimatlarda belirti-
len yönergeler dikkate alınmamış ise.
Dış etmenler veya doğal felaketler (örn. kaza, dolu, sel v.b.).
Araca, kullanımı ŠKODA AUTO tarafından onaylanmamış parçalar takılmış ve-
ya sökülmüş ise veya araçta ŠKODA AUTO tarafından izin verilmeyen değişik-
likler yapılmışsa (örn. modifikasyon).
Bir hasar tarafınızdan anında yetkili servise bildirilmemişse veya usule uygun
olarak giderilmemişse.
Kusurun bundan kaynaklanmadığını kanıtlamak müşterinin yükümlülüğüdür.
İşbu ŠKODA garantisi ile satın alanın ayıplı mal hususunda araç satıcısına karşı
yasal haklarına ve ürün sorumluluk yasalarından doğan olası haklarına halel
gelmez.
1)
Ülkelere özgü genel bağlayıcı yasal kararların talepleri uyarınca araç devir
teslim tarihi yerine ilk ruhsat tarihi girilebilir.
4
Sıfır araç için ayıplı mal sorumluluğu ve ŠKODA garantisi
Taşınırlık garantisi
Taşınırlık garantisi, aracınızla yapacağınız seyahatlerde güven hissetmenizi
sağlar.
Aracınız beklenmedik bir arıza nedeniyle yolda kalırsa taşınırlık garantisi hiz-
metleri kapsamında mobilizasyonunuzu sağlamak üzere aşağıdaki hizmetler
verilir: Arızanın gerçekleştiği yerde yol yardımı ve aracın ŠKODA servis ortağına
çekilmesi, telefonla teknik yardım veya yerinde çalıştırma.
Aracınız aynı gün onarılamazsa, ŠKODA servis ortağı gerekli olması halinde baş-
ka ek hizmetler sunabilir, örneğin ulaşım imkanı (otobüs, tren v.b.), ikame araç
hizmeti v.b.
Aracınız için taşınırlık garantisi yaptırmaya ilişkin koşullar için ŠKODA bayiniz-
den bilgi alın. İlgili bayi aracınızla ilgili taşınırlık garantisinin ayrıntılı iş koşulları-
nı bildirecektir. Aracınız için taşınırlık garantisi olmaması durumunda bir ŠKODA
servis ortağından bu sözleşmenin sonradan yapılmasına ilişkin gerekli bilgileri
alın.
İsteğe bağlı ŠKODA garanti süresini uzatma
Sıfır aracınızı satın alırken ŠKODA garanti süresini uzattırdıysanız, tüm garanti
onarımlarının ücretsiz uygulamasına yönelik aracınızdaki iki yıllık ŠKODA garan-
tisi, hangisinin daha önce gerçekleştiğine bağlı olarak tercih ettiğiniz süre ka-
dar veya belirlenen kat edilen mesafe sınırına kadar uzar.
Tarif edilen boya garantisi ve paslanma garantisi ŠKODA garanti süresinin uza-
tılması kapsamına girmez.
ŠKODA garanti süresinin uzatılması dış ve iç folyoları kapsamaz.
ŠKODA garanti süresinin uzatılmasına ilişkin ayrıntılı koşulları ŠKODA bayisin-
den öğrenebilirsiniz.
Not
ŠKODA garanti süresini uzatma sadece bazı ülkelerde mümkündür.
5
Sıfır araç için ayıplı mal sorumluluğu ve ŠKODA garantisi
Araç literatürü
Araç literatürü arasında her zaman bu işletim kılavuzu bulunur. Donanıma
bağlı olarak araç literatüründe Bilgi/eğlence sistemi kullanma kılavuzu veya
Radyo kullanma kılavuzu da mevcut olabilir.
Kullanma kılavuzu
Bu kullanma kılavuzu aracın tüm kasa seçenekleri, ilgili tüm model varyantları
ve tüm donanım kademeleri için geçerlidir.
Bu kullanma kılavuzunda mümkün olan tüm donanım varyantları yer almakta-
dır, fakat özel donanım, model varyantı veya pazara bağlı donanım olarak tarif
edilmemiştir. Bu nedenle, bu kullanma kılavuzunda tarif edilen tüm donanım
bileşenleri aracınızda olmayabilir.
Aracın donanım kapsamının temelini, aracın satış sözleşmesi oluşturur. Dona-
nım kapsamına ilişkin sorular için lütfen ŠKODA bayisi ile iletişime geçin.
Bu kullanma kılavuzundaki resimler yalnızca gösterim amaçlıdır. Resimler
önemsiz ayrıntılarda aracınızdan farklı olabilir; bunlar sadece genel bilgi olarak
anlaşılmalıdır.
ŠKODA AUTO sürekli olarak tüm araçların geliştirilmesi için çalışmaktadır. Bu
nedenle her zaman teslimat kapsamında şekil, donanım ve teknoloji açısından
değişiklikler olması mümkündür. Bu kullanma kılavuzunda yer alan bilgiler ba-
sım tarihindeki bilgi düzeyini yansıtmaktadır.
O nedenle bu kullanma kılavuzundaki teknik bilgilerden, resimlerden ve tanım-
lamalardan herhangi bir hukuki talep söz konusu olamaz.
Bu kullanım kılavuzunda belirtilen internet sayfalarını klasik görünümde açma-
nızı öneririz. İnternet sayfaları mobil olarak görüntülendiğinde gereken tüm bil-
gileri içermeyebilir.
Bilgi/eğlence sistemi kullanma kılavuzu
Bilgi/eğlence sistemi kullanma kılavuzu, bilgi/eğlence sisteminin kullanımına,
muhtemelen de bazı fonksiyonlara ve araç sistemlerine ilişkin açıklamalar içer-
mektedir.
Radyo kullanma kılavuzu
Radyonun kullanma kılavuzu radyo kullanımına ve muhtemelen de bazı fonksi-
yonlara ve araç sistemlerine ilişkin açıklamalar içermektedir.
Online araç literatürü
Şek. 1
ŠKODA internet sayfalarında çev-
rimiçi araç literatürü
Çevrimiçi kullanım kılavuzunun görüntülenmesi için şu şekilde hareket edil-
melidir.
1. QR kodunu » Şek. 1 ilgili uygulama yardımıyla harici cihazınızdan (örn. tele-
fon, tablet) okutun veya web tarayıcısına şu adresi girin.
http://go.skoda.eu/owners-manuals
ŠKODA markasının modellerine genel bakışı içeren bir sayfa açılır.
2. İstediğiniz modeli seçin - talimatları içeren bir menü açılır.
3. İmalat dönemini ve dili seçin.
4. Aşağıdaki talimat varyasyonlarından birini seçin.
Dosya pdf biçiminde
Talimatın çevrimiçi versiyonu
Mobil cihaza yönelik varyasyon - My ŠKODA App uygulaması
6
Araç literatürü
Açıklamalar
Kullanılan terimler
- ŠKODA marka araçlar için servis çalışmalarını gerçekleştiren
servis. Yetkili servis bir ŠKODA bayisi olabileceği gibi ŠKODA servis ortağı
veya bağımsız bir servis de olabilir.
- Sözleşme çerçevesinde ŠKODA AUTO şirketi veya satış
ortağı tarafından ŠKODA marka araçların servis çalışmalarını gerçekleştir-
me ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanınmış bir servistir.
- ŠKODA AUTO şirketi veya satış ortağı tarafından ŠKODA mar-
kalı sıfır araç satma ve ŠKODA orijinal parçaları kullanarak servis çalışma-
larını gerçekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanınmış
bir işletmedir.
Metin bilgileri
- 1 saniye içerisinde kısaca basma (örneğin bir tuşa)
- 1 saniyeden daha uzun basma (örneğin bir tuşa)
Sembol açıklaması
Önemli bilgiler ve güvenlik uyarıları içeren bir bölümün giriş modülüne
atıf
Aracın mümkün olduğunca kısa süre içerisinde durdurulması gerektiği
durumları ifade eder
® Tescilli marka
MAXI DOT ekranında metin gösterimi
Bölümlü ekranda metin gösterimi
Bir sonraki işlem adımını belirtir
DİKKAT
Bu sembolün yer aldığı metinler ciddi bir kaza, yaralanma veya hayati tehli-
keye dikkat çeker.
ÖNEMLİ
Bu sembolün yer aldığı metinler araç hasar tehlikesine veya bazı sistemlerin
olası fonksiyon bozukluklarına dikkat çeker.
Not
Bu sembolün yer aldığı metinler ilave bilgiler içermektedir.
„Yetkili servis“
„ŠKODA servis ortağı“
„ŠKODA bayisi“
„Basma“
„Tutma“
7
Açıklamalar
Kullanma kılavuzunun yapısı ve daha fazla bilgi
Kullanma kılavuzunun yapısı
Kullanma kılavuzu hiyerarşik olarak aşağıdaki alanlara ayrılmıştır.
Paragraf (örn. işletim uyarıları) - paragrafın başlığı her zaman sol alt tarafta
gösterilir
Ana bölüm (örn. kontrol etme ve doldurma) - ana bölümün başlığı her za-
man sağ alt tarafta gösterilir
Bölüm (örn. motor yağı)
Konuya giriş - Bölüm içerisindeki modüllere genel bakış, bölüm içe-
riğine ilişkin ön bilgiler, gerekirse tüm bölüm için geçerli bilgiler
Modül (örn. kontrol etme ve doldurma)
Bilgi arama
Kullanma kılavuzunda bilgi ararken kullanma kılavuzunun sonundaki indeksi
kullanmanızı tavsiye ederiz.
Yön bilgileri
„Sol“, „sağ“, „ön“, „arka“ gibi tüm yön bilgileri aracın sürüş yönü ile ilgilidir.
Birimler
Aksi belirtilmedikçe hacim, ağırlık, hız ve uzunluk bilgileri metrik birim olarak
verilmiştir.
Ekran göstergesi
Bu kullanma kılavuzunda, aksi belirtilmemişse gösterge paneli ekranının göste-
rimi için MAXI DOT ekranı kullanılmaktadır.
Acil durum yardımı
Arıza durumunda gereken arıza servisi iletişim bilgileri aşağıdaki yerlerden alı-
nabilir.
ŠKODA bayisinin iletişim bilgileri (örn. pencere etiketi)
Bilgi/eğlence sistemi (Telefon menüsü - Arıza/Bilgi hizmeti)
ŠKODA mobil uygulama
ŠKODA web sayfaları
8
Kullanma kılavuzunun yapısı ve daha fazla bilgi
Kullanılan kısaltmalar
Kısaltmalar Anlam
1/dak. Motorun dakikadaki dönüş sayısı
ABS Anti blok sistem
AF (alternatif
frekans)
Çok amaçlı araçlar
AFS Adaptif ön far
AG Otomatik şanzıman
AGM Araç akü tipi
ASR Çekiş kontrolü
CO
2
Karbondioksit
COC Uygunluk beyannamesi
DPF Dizel parçacık filtresi
DSG Otomatik çift kavramalı şanzıman
DSR Aktif direksiyon desteği
EDL Elektronik diferansiyel kilidi
ECE Avrupa Ekonomik Komisyonu
EPC Motor elektroniginin kontrolü
ESC Stabilizasyon kontrolü
ET Jantın presleme derinliği
AB Avrupa Birliği
HBA Fren yardımcısı
HHC Yokuş yukarı çıkma yardımcısı
KESSY Anahtarsız kilit açma, çalıştırma ve kilitleme
kW Kilovat, güç ölçü birimi
LED Lamba tipi
Çok fonks.göst. Çok fonksiyonlu gösterge
MG Düz şanzıman
MPI Çok noktalı yakıt enjeksiyonlu benzinli motor
MSR Motor çekiş momentinin kontrolü
N1
sadece veya ağırlığı olarak sevkıyat taşımacılığı için tasarla-
nan bir furgon araç
Kısaltmalar Anlam
NiMH Nikel metal hidrid
Nm Newtonmetre, motor torku için ölçüm birimi
PIN Kişisel kimlik numarası
SCR Dizel motor, AdBlue
®
çözeltisi gereklidir
TDI CR Dizel motor, turboşarj ve enjeksiyon sistemi Common-Rail ile
TSA Çekilen yük stabilizasyonu
TSI Benzinli motor, turboşarj ve doğrudan püskürtme ile
VIN Araç kimlik numarası
W Vat, güç ölçü birimi
Wi-Fi Kablosuz veri ağı
9
Kullanılan kısaltmalar
Emniyet
Pasif emniyet
Genel bilgiler
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Her sürüşten önce
10
Sürüş güvenliği 10
Kılavuzun bu bölümünde, aracınızdaki pasif emniyet konusu ile ilgili önemli bil-
gileri bulabilirsiniz. Burada, örnek olarak emniyet kemerleri, hava yastıkları, ço-
cukların emniyeti vb. hakkında bilmeniz gereken her şeyi bir araya getirdik.
Emniyetle ilgili diğer önemli bilgileri bu kullanım kılavuzunun sonraki bölümle-
rinde de bulabilirsiniz. Bu nedenle kullanım kılavuzu daima araç içerisinde bu-
lundurulmalıdır.
Her sürüşten önce
Kendi emniyetiniz ve araç içindekilerin emniyeti için, her sürüş öncesi aşağıdaki
noktalara dikkat ediniz.
Far ve sinyal sisteminin fonksiyonelliğini kontrol edin.
Sileceklerin fonksiyonelliğini ve silecek lastiklerinin durumunu kontrol edin.
Silecek suyunun seviyesini kontrol edin.
Tüm camların dışarı doğru iyi bir görüş sağladığından emin olunmalıdır.
Dikiz aynasını arkaya görüş sağlanacak şekilde ayarlayın. Aynalar kapalı olma-
dığından emin olun.
Lastik hava basıncı kontrol edilmelidir.
Motor yağı, fren hidroliği ve soğutma sıvısı seviyesini kontrol edin.
Birlikte taşınan yükler iyice sabitlenmelidir.
İzin verilen aks yükünü ve araç için izin verilen toplam ağırlığı aşmayın.
Tüm kapıları ve motor bölmesi ve bagaj bölmesi kapağını kapatın.
Pedalları hiç bir nesnenin engellememesi sağlanmalıdır.
Çocukları uygun bir çocuk koltuğu ile koruyun » Sayfa 21, Çocukların güvenli
şekilde taşınması.
Doğru oturma pozisyonunda oturun. Araç içindekilerin de doğru oturma po-
zisyonu almaları sağlanmalıdır » Sayfa 10, Doğru ve güvenli oturma pozisyo-
nu.
Sürüş güvenliği
Trafik güvenliği için aşağıdaki uyarıları dikkate alın.
Trafik akışına olan dikkatinizin dağılmasına izin vermeyiniz (örneğin araç için-
dekiler, telefon görüşmesi vb. nedeniyle).
Sürüş yeteneğiniz (örn. ilaç, alkol, uyuşturucu madde vb. kullanımı nedeniyle)
kısıtlandığında kesinlikle araç kullanmayın.
Trafik kurallarına ve izin verilen sürüş hızına uyunuz.
Sürüş hızınızı, yol durumuna veya trafik ve hava şartlarına daima uydurunuz.
Uzun yolculuklarda (en geç her iki saatte bir olmak üzere) düzenli olarak mola
veriniz.
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
11
Direksiyon simidi konumunu ayarlama
11
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu
12
Arka koltuklarda oturanlar için doğru oturma pozisyonu
12
Sürüş öncesinde doğru oturma pozisyonuna geçilmeli ve sürüş sırasında bu po-
zisyon değiştirilmemelidir. Araçtaki diğer yolcuların da doğru oturma pozisyo-
nunu almalarını ve sürüş sırasında bu pozisyonu değiştirmemelerini sağlayınız.
Ön yolcu için aşağıdaki listede yer alan uyarılar dikkate alınmadığında ağır yara-
lanmalar veya ölüm meydana gelebilir.
Gösterge paneline yaslanmayınız.
Ayakları kumanda panelinin üzerine koymayınız.
Tüm yolcular için aşağıdaki listede yer alan uyarılar dikkate alınmadığında ağır
yaralanmalar veya ölüm meydana gelebilir.
Koltuğun sadece uç kısımlarında oturmayınız.
Yana dönük durumda oturmayın.
Camdan dışarı sarkmayınız.
Uzuvlarınızı camdan dışarı uzatmayınız.
Ayakları koltuk minderinin üzerine koymayınız.
10
Emniyet
DİKKAT
Araç içindeki kişilerin mümkün olan en etkin şekilde korunmasını sağla-
mak için, ön koltuklar ve koltuk başlıkları mutlaka vücut ölçülerine göre
ayarlanmalıdır ve emniyet kemerleri doğru bir şekilde takılmalıdır.
Her yolcu, oturduğu koltuğa ait emniyet kemerini mutlaka takmalıdır. Ço-
cuklar, mutlaka uygun bir emniyet sistemi ile emniyet altına alınmalıdır
» Sayfa 21, Çocukların güvenli şekilde taşınması.
Sürüş esnasında koltuk arkalıkları arkaya doğru çok fazla yatırılmamalıdır,
aksi halde emniyet kemerleri ve hava yastığı sistemi doğru çalışmayabilir -
Yaralanma tehlikesi söz konusu!
DİKKAT
Yanlış oturma pozisyonu nedeniyle yolcular hayati yaralanmalara maruz ka-
labilir.
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
Şek. 2
Sürücünün doğru oturma pozisyonu / Doğru direksiyon tutma şekli
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 11).
Kendi emniyetiniz için ve bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini azaltmak
için, aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Sürücü koltuğu teleskobik yönde, pedallar hafifçe açılandırılmış bacaklarla
tamamen bastırılabilecek şekilde ayarlanmalıdır.
Sürücü diz hava yastığı olan araçlarda sürücü koltuğunu uzunlamasına
yönde, bacakların kumanda paneline mesafesi diz hava yastığı bölgesinde
en az 10 cm olacak şekilde ayarlayın » Şek. 2 -
B
.
Arkalığı ayarlarken, direksiyon simidine üst noktada ellerin hafif açılandırıl-
mış şekilde olmalarına dikkat ediniz.
Direksiyon simidini, direksiyon simidi ile göğüs kemiği arasındaki mesafe
en az 25 cm olacak şekilde ayarlayın » Şek. 2 -
A
.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümü ile aynı yükseklikte olacak şekilde ayarlayın (entegre koltuk
başlıklı koltuklar için geçerli değildir) » Şek. 2 -
C
.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 13, Emniyet kemerlerinin kullanıl-
ması.
DİKKAT
Direksiyona mesafe en az 25 cm ve bacakların kumanda paneline mesafe-
si diz hava yastığı bölgesinde en az 10 cm olmalıdır. Eğer asgari mesafeyi
muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Ölüm tehlikesi!
Sürüş sırasında, direksiyon simidini iki elinizle dış yan taraflarından „saat
9“ ve „saat 3“ pozisyonunda tutun » Şek. 2. Direksiyon simidini asla „saat
12“ konumunda veya bir başka tarz ve şekilde tutmayın (örn. direksiyon si-
midinin ortasından, direksiyon simidinin iç tarafından vb.). Aksi takdirde ha-
va yastığı açıldığında kollar, eller ve kafa ağır şekilde yaralanabilir.
Bunlar sürüş sırasında pedal sistemine ulaşabileceği için sürücünün
ayağının altında hiçbir eşyanın bulunmamasını sağlayın. Bu durum, debriyaj
pedalına basmaya, vites değiştirmeye, fren yapmaya veya gaz vermeye en-
gel olabilir.
Direksiyon simidi konumunu ayarlama
Şek. 3 Direksiyon konumunu ayarlama
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 11).
Direksiyon simidi konumu dikey ve teleskobik yönde ayarlayabilir
Direksiyonun altındaki emniyet kolunu ok yönünde
1
hareket ettirin » Şek.
3.
11
Pasif emniyet
Direksiyon simidini istediğiniz pozisyona ayarlayın. Direksiyon simidi ok yö-
nünde
2
ayarlanabilir.
Emniyet kolunu dayanana kadar ok yönünde
3
bastırın.
DİKKAT
Direksiyon simidini asla sürüş sırasında ayarlamamalısınız, sadece araç du-
rurken ayarlayınız!
Direksiyon simidi konumunun istemeden değişmemesi için emniyet kolu
ayardan sonra her zaman kilitlenmelidir - Kaza tehlikesi söz konusu!
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 11).
Yolcu güvenliği ve kaza yaralanma riskini azaltmak için, aşağıdaki talimatlar
dikkate alınmalıdır.
Ön yolcu koltuğunu mümkün olduğu kadar arkaya doğru getirin. Ön yolcu,
hava yastığı açıldığı zaman en yüksek emniyete ulaşabilmesi için, gösterge
panelinden mutlaka 25 cm uzakta bulunmalıdır.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümü ile aynı yükseklikte olacak şekilde ayarlayın » Şek. 2 için bkz.
Sayfa 11 -
C
(entegre koltuk başlıklı koltuklar için geçerli değildir).
Emniyet kemerini doğru takınız » Sayfa 13.
DİKKAT
Gösterge paneline olan mesafenin en az 25 cm olmasını sağlayın, aksi hal-
de hava yastığı sistemi sizi koruyamaz, ölüm tehlikesi!
Sürüş esnasında ayaklarınızı daima ayak bölümünde tutun - ayaklarınızı
asla kumanda paneline, koltuk yüzeylerine koymayın ve camdan dışarıya
sarkıtmayın! Bir fren manevrası veya bir kaza durumunda yüksek bir yara-
lanma riskine maruz kalırsınız. Hava yastığının açılması durumunda, yanlış
oturma pozisyonu nedeniyle ölümcül yaralanmalar meydana gelebilir!
Arka koltuklarda oturanlar için doğru oturma pozisyonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 11).
Arka koltuklarda oturan yolcuların güvenliği ve kazada yaralanma riskini azalt-
mak için, aşağıdaki talimatlar dikkate alınmalıdır.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanın
üst kenarının yüksekliğinde bulunacak şekilde ayarlayın » Şek. 2 için bkz.
Sayfa 11 -
C
.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 13, Emniyet kemerlerinin kullanıl-
ması.
12
Emniyet
Emniyet kemerleri
Emniyet kemerlerinin kullanılması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Doğru kemer bandı yerleşimi 14
Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması 14
Arka orta koltuğun emniyet kemeri 15
Doğru takılmış emniyet kemerleri bir kaza durumunda iyi bir koruma sağlamak-
tadır. Emniyet kemerleri yaralanma riskini azaltır ve ağır bir kazada hayatta kal-
ma şansını arttırır.
Emniyet kemerleri, hareket enerjisini büyük ölçüde azaltır. Bunun ötesinde,
ağır yaralanmalara neden olan kontrolsüz hareketleri önlerler.
Çocukların taşınması sırasında aşağıdaki uyarılara dikkat edilmelidir » Sayfa
21, Çocukların güvenli şekilde taşınması.
DİKKAT
Her sürüş öncesinde emniyet kemerini takın! Bu diğer yolcular için de ge-
çerlidir - yaralanma tehlikesi söz konusu!
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisine sadece doğru oturma pozis-
yonunda ulaşılır » Sayfa 10, Doğru ve güvenli oturma pozisyonu.
Ön koltukların arkalıkları, geriye doğru çok fazla yatırılmamalıdır, aksi hal-
de emniyet kemerleri etkisini kaybedebilir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin kullanımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı sıkışmış veya burulmuş olmamalı veya keskin kenarlara sürt-
memelidir.
Emniyet kemerinin kapı kapatılırken sıkıştırılmamasına dikkat edilmelidir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin doğru kullanımı ile ilgili bilgiler
Emniyet kemerinin yüksekliği, kemerin omuzdaki kısmı takriben omuz or-
tasından - hiçbir zaman boyun üzerinden değil - geçecek şekilde ayarlanma-
lıdır.
DİKKAT (Devam)
Bir emniyet kemeri hiçbir zaman iki kişiye (çocuklar da dahil) takılmamalı-
dır.
Kilidin dili sadece ilgili koltuk yerine ait olan kilit yuvasına takılmalıdır. Em-
niyet kemerinin yanlış takılması, onun koruma etkisini olumsuz yönde etki-
ler ve kaza riski artar.
Çok sayıda kıyafet ve gevşek giysi (örn. ceket üzerine palto) mükemmel
oturmayı ve emniyet kemerinin fonksiyonunu olumsuz etkiler.
Emniyet kemerini ayarlamak için (örn. boyu kısa kişilerde emniyet kemeri-
ni kısaltmak için) mandal veya başka nesneler kullanmayın.
Arka koltuklardaki emniyet kemerleri, sadece arka koltuk arkalığı doğru bir
şekilde kilitlendiğinde görevini güvenilir şekilde yerine getirebilir » Sayfa
71.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin bakımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı mutlaka temiz tutulmalıdır. Kirli kemer bandı kemer sarma
otomatiğinin fonksiyonunu olumsuz etkileyebilir » Sayfa 135.
Emniyet kemerleri sökülemezler veya herhangi bir şekilde değiştirilemez-
ler. Emniyet kemerlerini kendiniz tamir etmeye kalkışmayınız.
Emniyet kemerlerinin durumu düzenli bir şekilde kontrol edilmelidir. Emni-
yet kemeri sisteminin bir kısmında hasar olduğu (örn. kemer bandı, kemer
bandı bağlantıları, kemer sarma otomatiği, kilit parçası vb.) tespit edilirse il-
gili emniyet kemeri bir yetkili servis tarafından derhal değiştirilmelidir.
Bir kaza sırasında zorlanmış emniyet kemerleri, yetkili servis tarafından
değiştirilmelidir. Ayrıca emniyet kemerlerinin bağlama yerleri de kontrol
edilmelidir.
13
Emniyet kemerleri
Doğru kemer bandı yerleşimi
Şek. 4 Sırt ve kalça kemerinin kemer bandı yerleşimi/hamile kadınlardaki
kemer bandı yerleşimi
Şek. 5 Ön koltuklar için kemer yükseklik ayarı
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 13).
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisi için kemer bandının yerleşimi büyük
önem taşır.
Emniyet kemerinin omuzdaki kısmı yaklaşık omuz ortasından (asla boyun üze-
rinden değil) geçmelidir ve üst gövdeye iyice oturmalıdır » Şek. 4 -
.
Emniyet kemerinin kalçadaki kısmı leğen kemiğinin önüne takılmalı (karnın
üzerinden geçemez) ve daima sıkı durmalıdır » Şek. 4 -
.
Hamile kadınlarda alt karın bölgesine herhangi bir basınç gelmemesi için, em-
niyet kemerinin kalçadan geçen kısmı mümkün olduğunca leğen kemiğinin
aşağısından geçmelidir » Şek. 4 -
.
Ön koltuklar için kemer yükseklik ayarı
Saptırma halkasını yukarı doğru ok yönünde kaydırın » Şek. 5 - .
Veya: Emniyeti okların yönünde
1
birbirine bastırın ve saptırma halkasını
aşağıya doğru ok yönünde
2
kaydırın » Şek. 5 -
.
Ayar işleminden sonra, geri çevirme klipsinin emin bir şekilde oturup oturma-
dığını kontrol etmek için, kemeri sarsarak çekin.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin kemer bandı yerleşiminin daima doğru olmasına dik-
kat edilmelidir. Yanlış takılan emniyet kemerleri hafif kazalarda bile yaralan-
malara yol açabilirler.
Çok gevşek takılan bir emniyet kemeri, bir kaza durumunda vücudunuz
hareket enerjisinden dolayı öne doğru hareket edeceği ve böylece emniyet
kemeri tarafından ani olarak durdurulacağı için, yaralanmalara yol açabilir.
Kemer bandı, sert veya kırılabilen nesneler (örn. kalemler, gözlük, tüken-
mez kalem, anahtarlık vs.) üzerinden geçirilmemelidir. Bu nesneler yaralan-
malara sebep olabilir.
Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması
Şek. 6 Emniyet kemerinin takılması/çıkarılması
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 13).
Takmadan önce
Başlığı doğru ayarlayın (entegre başlığı olan koltuklar için geçerli değildir).
Koltuğu ayarlayın (ön koltuklar için geçerlidir).
Kemer yüksekliğini ayarlayın (ön koltuklar için geçerlidir).
Takmak
Kemer bandını, kilit dilinden yavaşça göğüs ve kalça üzerinden çekiniz.
14
Emniyet
Kilit dilini, tam olarak oturduğu duyuluncaya kadar koltuğa ait olan kemer kili-
dine » Şek. 6 - sokun.
Kilit dilinin kilide oturup oturmadığından emin olmak için, kemeri çekerek test
edin.
Çıkartma
Kilit dilini tutun ve kemer kilidindeki kırmızı tuşa basın » Şek. 6 -
, kilit dili
dışarı fırlar.
Emniyet kemerinin dönmemesi ve kemer bandının tamamen sarılması için ke-
meri elinizle geriye itin.
DİKKAT
Kilit dilinin takıldığı yuva tıkalı olmamalıdır; aksi halde kilit dili oturmayabilir.
Arka orta koltuğun emniyet kemeri
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 13).
Arka orta koltuk için emniyet kemeri, bagaj bölgesinde tavan döşemesinin sol
tarafına sabitlenmiştir.
Takmak
İki kilit dilli emniyet kemeri, tavan döşemesi yuvasından çekip çıkartılmalıdır.
Kemerin ucundaki kilit dili sol taraftaki kemer kilidine duyulur şekilde kilitle-
ninceye kadar sokulmalıdır.
Emniyet kemerinin üzerinde kaydırılabilen ikinci kilit dili göğüs kafesinin üze-
rinden çekilmeli ve bu sağ taraftaki kemer kilidine duyulur şekilde oturuncaya
kadar sokulmalıdır.
Kilit dilinin kilide oturup oturmadığından emin olmak için, kemeri çekerek test
edin.
Kilit dillerinin şekli farklıdır, böylece her biri sadece ait olduğu kemer kilidine
uyar. Eğer dili kilide sokamıyorsanız, muhtemelen yanlış kilide sokmaya çalışı-
yorsunuzdur.
Çıkartma
Emniyet kemeri takmaya göre tersi sırada çıkartılmalıdır.
Emniyet kemerinin dönmemesi ve kemer bandının tamamen sarılması için ke-
meri elinizle geriye itin.
DİKKAT
Emniyet kemerini çıkardıktan sonra kemer sıkı tutulmalı, iki kilit dili tavan
döşemesi yuvasına girinceye ve bir mıknatıs ile sabitleninceye kadar keme-
rin yavaşça toplanması sağlanmalıdır - Yaralanma tehlikesi söz konusu.
İki kilit dili asla aynı anda serbest bırakılmamalıdır. - yaralanma tehlikesi
vardır.
Kilit dilinin takıldığı yuva tıkalı olmamalıdır; aksi halde kilit dili oturmayabi-
lir.
Kemer sarma otomatikleri ve kemer gerdiricileri
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Kemer sarma otomatikleri
15
Emniyet kemeri gerdiricisi 15
Kemer sarma otomatikleri
Her emniyet kemeri bir sarma otomatiği ile donatılmıştır.
Emniyet kemeri yavaş çekilirse kemerin tam hareket serbestliği elde edilir. Em-
niyet kemeri aniden çekilirse kemer sarma otomatiği tarafından kilitlenir. Emni-
yet kemerleri, tam frenlemede, hızlanırken, yokuş aşağı sürüşlerde ve virajlarda
da kilitlenir.
DİKKAT
Emniyet kemeri aniden çekildiğinde kilitlenmiyorsa, kemer sarma otoma-
tiğini derhal bir yetkili serviste kontrol ettirin.
Emniyet kemeri gerdiricisi
Emniyet kemerini bağlamış sürücü ve ön yolcunun emniyeti öndeki emniyet
kemerlerinin toplama otomatiğindeki kemer gerdiricileri sayesinde arttırılmıştır.
Emniyet kemerleri belirli bir şiddetteki çarpışmada kemer gerdiricileri tarafın-
dan, istenmeyen vücut hareketleri önlenecek şekilde gerdirilir.
Hafif çarpışmalarda, takla atma durumunda veya ciddi kuvvetlerin etkili olma-
dığı kazalarda kemer gerdiricileri devreye girmez.
15
Emniyet kemerleri
DİKKAT
Kemer gerdirici sistemindeki her çalışma veya başka onarım çalışmaların-
dan dolayı sistem parçalarının takılması ve sökülmesi sadece bir yetkili ser-
vis tarafından yapılmalıdır.
Kemer gerdiricileri tetiklenmiş ise, mutlaka tüm sistem değiştirilmelidir.
Not
Emniyet kemeri gerdiricileri, emniyet kemerlerinin takılmaması durumunda da
devreye girebilir.
Kemer gerdiricisinin tetiklenmesinde duman açığa çıkar. Bu durum aracın
yandığı anlamına gelmez.
Hava yastığı sistemi
Hava yastığı sisteminin anlatılması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sistem tanımı 16
Hava yastığı tetiklenmesi 17
Emniyet uyarıları 18
Hava yastığı sistemi emniyet kemerlerine ek olarak şiddetli önden ve yandan
çarpışmalarda ek bir koruma sağlar.
Hava yastığının mümkün olan en iyi koruma etkisine sadece emniyet kemeri
takılı olduğunda ulaşılabilir, hava yastığı emniyet kemerinin yerine geçme-
mektedir.
Hava yastığı sisteminin çalışma durumu gösterge panelindeki
kontrol lamba-
sıyla gösterilir » Sayfa 35.
Sistem tanımı
Şek. 7 Hava yastıklarının takıldıkları yer
Hava yastıklarının takıldıkları yer » Şek. 7
Ön hava yastıkları
Sürücü diz hava yastığı
Ön yan hava yastıkları
A
B
C
16
Emniyet
Arka yan hava yastıkları
Kafa hava yastıkları
Ön hava yastıkları - tam olarak şişen hava yastıklarının içine dalan sürücünün
ve ön yolcunun öne doğru hareketi sönümlenir ve kafa ve üst gövde için yara-
lanma riski azalır.
Ön hava yastıkları

yazısı ile direksiyon simidinde ayrıca sürücünün tarafın-
da gösterge panelinde belirtilir.
Sürücü diz hava yastığı - tam olarak şişen hava yastığının içine dalan sürücü-
nün, öne doğru hareketi sönümlenir ve bacakları için yaralanma riski azalır.
Diz hava yastıkları sürücü tarafındaki kumanda paneli üzerinde bulunan

yazısı ile belirtilir.
Yan hava yastıkları - tam olarak şişen hava yastığının içine dalma sırasında
araç içindekilerin yükü sönümlenir ve kapıya yakın olan taraftaki tüm üst gövde
(göğüs, karın ve kalça) için yaralanma riski azalır.
Yan hava yastıkları ön koltuk arkalıklarında

yazılı bir etiket ile belirtilir. Ar-
ka yan hava yastıkları giriş bölümü ve arka koltuk arasında bulunan

yazısı
ile işaretlenmiştir.
Kafa hava yastıkları - tam olarak şişen hava yastığının içine dalan vücudun ha-
reketi sönümlenir ve kafa ve boyun bölümü için yaralanma riski azalır.
Kafa hava yastıkları B direği kaplamasındaki

yazısı ile işaretlenmiştir.
Hava yastığı sistemi (araç donanımına göre) aşağıdaki parçalardan oluşur.
Tekli hava yastıkları.
Gösterge panelindeki kontrol lambası
» Sayfa 35.
Ön yolcu ön hava yastığı için anahtar şalteri » Sayfa 20.
Kumanda panelinin orta kısmında ön yolcu ön hava yastığı için kontrol lamba-
» Sayfa 20.
D
E
Hava yastığı tetiklenmesi
Şek. 8 Gaz doldurulmuş hava yastıkları
Hava yastığı sistemi, sadece kontak açıldıktan sonra çalışmaya hazır durum-
dadır.
Devreye girdiğinde hava yastığının içine gaz dolar ve açılır. Hava yastıkları sali-
seler mertebesinde şişirilir.
Hava yastığı şişerken duman açığa çıkar. Bu durum aracın yandığı anlamına gel-
mez.
Açılma şartları
Hava yastığı sisteminin her durum için uygun açılma şartları toplu halde tespit
edilemez. Burada önemli olan aracın çarptığı nesnenin sertliği, çarpma açısı, sü-
rüş hızı vs.
Hava yastıklarının açılması için belirleyici unsur, ortaya çıkan yavaşlamanın akı-
şıdır. Eğer çarpışma sırasında ölçülen araç yavaşlaması kontrol ünitesinde ön-
görülmüş olan referans değerlerin altında kalırsa, araç kazanın sonucunda her
ne kadar kuvvetli biçimde deforme olsa bile, hava yastıkları tetiklenmez.
Şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda aşağıdaki hava yastıkları açılır.
Sürücü ön hava yastığı.
Ön yolcu ön hava yastığı.
Sürücü diz hava yastığı.
17
Hava yastığı sistemi
Şiddeti yüksek olan yandan çarpışmalarda kaza tarafındaki şu hava yastıkları
açılır.
Ön yan hava yastığı.
Arka yan hava yastığı.
Kafa hava yastığı.
Hava yastığının açılması durumunda aşağıdaki olaylar gerçekleşir.
Flaşör sistemi devreye girer.
Tüm kapıların kilitleri açılır.
Motora giden yakıt beslemesi kesilir.
İç aydınlatma yanar (otomatik iç aydınlatma kullanımı açık ise - konum
).
Hava yastığı ne zaman açılmaz?
Hafif önden ve yandan çarpışmalarda, arkadan çarpışmalarda, aracın devrilmesi
veya takla atması durumunda hava yastıkları açılmaz.
Emniyet uyarıları
Şek. 9
Direksiyon simidine ve gösterge
paneline olan emniyetli mesafe
DİKKAT
Genel bilgiler
Emniyet kemerlerinin ve hava yastığı sisteminin mümkün olan en iyi ko-
ruma etkisine sadece doğru oturma pozisyonunda ulaşılabilir » Sayfa 10.
Hava yastığı, açılırken doğru olmayan oturma pozisyonunda ağır ya da
ölümcül yaralanmalara sebebiyet verebilecek büyük kuvvetler meydana ge-
tirir. Bu durum özellikle, uygun çocuk koltuğu olmadan taşınan çocuklar için
geçerlidir » Sayfa 23.
Eğer bir arıza varsa, hava yastığı sistemini hemen bir yetkili servise kontrol
ettirin. Aksi halde bir kaza durumunda hava yastıklarının açılmama tehlikesi
meydana gelir.
DİKKAT (Devam)
Hava yastığı tetiklenmiş ise, hava yastığı sistemi mutlaka değiştirilmelidir.
Ön hava yastıkları ve diz hava yastığı bölgesindeki direksiyonun ve ku-
manda panelinin yüzeyi olabildiğince kuru veya su ile nemlendirilmiş bir bez
ile temizlenmelidir.
DİKKAT
Ön hava yastıkları ile ilgili uyarılar
Sürücü ve ön yolcu için, direksiyon simidinden veya kumanda panelinden
en az 25 cm'lik bir uzaklığı muhafaza etmek önemlidir » Şek. 9 -
A
. Eğer bu
mesafeyi muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Ölüm
tehlikesi! Bunun haricinde ön koltuklar ve koltuk başlıkları daima vücut öl-
çülerine uygun ve doğru olarak ayarlanmalıdır.
Çocuğun sırtının sürüş yönünde olduğu bir çocuk koltuğunun ön yolcu kol-
tuğunda kullanılması halinde, ön yolcu ön hava yastığı mutlaka devreden çı-
karılmalıdır » Sayfa 19, Hava yastıklarının devre dışı bırakılması. Eğer böy-
le yapılmaz ise, ön yolcu ön hava yastığının açılması ile çocuk ağır yaralana-
bilir veya ölebilir.
Ön hava yastıklarının açılma bölgesinde ön koltuklarda oturanların önün-
de başka kişi, hayvan ya da diğer cisimler bulunmamalıdır.
Direksiyon simidine ve ön yolcu tarafında bulunan kumanda panelinin
üzerine ne bir etiket yapıştırılmalı, ne kılıf geçirilmeli ne de bir başka çalışma
yapılmalıdır. Hava yastıklarının takıldıkları yerlerin ve hava yastıklarının açıl-
ma bölgelerinin yakınlarına hiçbir parça (örn. bardak tutucu, telefon tutucu-
ları vb.) monte edilmemelidir.
Ön yolcu tarafında gösterge panelinin yüzeyine hiçbir nesne konulmamalı-
dır.
DİKKAT
Diz hava yastığına yönelik uyarılar
Sürücü koltuğunu uzunlamasına yönde, bacakların kumanda paneline me-
safesi diz hava yastığı bölgesinde en az 10 cm olacak şekilde ayarlayın
» Şek. 9 -
B
. Boy nedeniyle bu koşulu yerine getirmek mümkün değilse, bir
yetkili servise başvurulmalıdır.
18
Emniyet
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196

SKODA Yeti (2016/11) El kitabı

Tip
El kitabı
Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur: