SKODA Citigo (2015/05) El kitabı

Tip
El kitabı

Bu kılavuz için de uygundur

SIMPLY CLEVER
KULLANIM KILAVUZU
KULLANIM KILAVUZU
ŠKODA Citigo

1ST012777AJ
Önsöz
Kendiniz için bir ŠKODA'ya karar verdiniz, güveniniz için içtenlikle teşekkür ederiz.
Araç kullanımına ilişkin açıklama, güvenliğe, araç bakımına, bakıma ve kendi kendine yardım konularına
ilişkin bilgiler ve teknik araç verileri için bu kullanma kılavuzuna bakılmalıdır.
Bu kılavuza uygun hareket edilmesi aracın doğru kullanılmasının ön koşulu olduğundan bu kullanma
kılavuzunu dikkatle okumanızı tavsiye ederiz.
ŠKODA'nızdan memnun olmanızı ve her zaman iyi sürüşler yapmanızı dileriz.
ŠKODA AUTO a.s. (Bundan sonra sadece ŠKODA ya da üretici olarak anılacaktır)

1ST012777AJ
İçindekiler dizini
Araç belgeleri 4
Açıklamalar 5
Kullanma kılavuzunun yapısı ve diğer bilgiler 6
Kullanılan kısaltmalar
Emniyet
Pasif emniyet 8
Genel Bilgiler 8
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu 8
Emniyet kemerleri 10
Emniyet kemerlerini kullanma 10
Kemer sarma otomatikleri ve kemer
gerdiricileri 13
Hava yastığı sistemi 14
Hava yastığı sisteminin anlatılması 14
Hava yastığına genel bakış 15
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması 17
Çocukların emniyetli şekilde taşınması 19
Çocuk koltuğu 19
Sabitleme sistemleri 21
Kullanım
Kokpit 25
Genel bakış
24
Göstergeler ve kontrol lambaları
26
Gösterge paneli
26
Çok fonksiyonlu gösterge (MFA)
28
Kontrol lambaları
31
Kilit açma ve açma
37
Kilit açma ve kilitleme
37
Bagaj kapağı
41
Cam kullanımı 42
Panoramik sürgülü/açılır tavan 44
Işık ve görüş 45
Işık 45
İç lambalar 48
Görüş 49
Silecekler ve cam yıkama sistemi 50
Dikiz aynası 51
Koltuklar ve koltuk başlıkları 52
Koltukların ve koltuk başlıklarının
ayarlanması 52
Koltuk fonksiyonları 54
Taşıma ve pratik donanımlar 56
Pratik donanımlar 56
Bagaj bölümü 63
Port bagaj 66
Kalorifer ve klima sistemi 67
Kalorifer, havalandırma, soğutma 67
İletişim ve Multimedya 70
Telefon ve Move & Fun 70
Sürüş
Sürüş hazırlığı ve sürüş 72
Motorun çalıştırılması ve durdurulması
72
START-STOPP sistemi 73
Frenleme ve park etme 75
Manuel vites değiştirme ve pedaller 76
Otomatik düz şanzıman 77
Alıştırma ve ekonomik sürüş 79
Araç hasarlarından kaçınma 80
Yardımcı sistemler 81
Fren ve denge sistemleri 81
Park yardım sistemi 82
Hız ayar sistemi 84
City Safe Drive 85
Lastik basıncı denetimi 86
Kullanım uyarıları
Bakım ve Temizlik 88
Servis çalışmaları, uyarlamalar ve teknik
değişiklikler 88
Aracın yıkanması 91
Aracın dış bakımının yapılması 92
İç mekan bakımı 96
Kontrol etme ve ilave etme 98
Yakıt 98
Motor bölmesi 102
Motor yağı 104
Soğutma sıvısı 106
Fren hidroliği 107
Araç aküsü 108
Tekerlekler 112
Jantlar ve lastikler 112
Kış işletimi 116
Kendi kendine yardım
Acil donanım ve kendi kendine yardım
117
Acil donanım 117
Tekerlek değiştirme 118
Onarım seti 122
Takviye kablosu ile çalıştırma 124
Aracın çekilmesi 125
Uzaktan kumanda 127
Acil durumda kilit açma/kilitleme 127
Cam silecek lastiklerinin değiştirilmesi 128
Sigortalar ve ampuller 129
Sigortalar 129
Ampul değiştirme 132
2
İçindekiler dizini
Teknik bilgiler
Teknik Bilgiler 137
Araç bilgileri 137
Anahtar kelimeler dizini
3
İçindekiler dizini
Araç belgeleri
Aracınızın araç belgelerinde daima bu kullanma kılavuzunu ve servis planını
bulabilirsiniz.
Donanıma bağlı olarak araç belgeleri radyo kullanım kılavuzunu ve bazı ülke-
lerde de Yolda yardım broşürünü içerebilir.
Kullanma kılavuzu
Bu kullanma kılavuzu aracın tüm kasa seçenekleri, ilgili tüm model varyantları
ve tüm donanım kademeleri için geçerlidir.
Bu kullanma kılavuzunda mümkün olan tüm donanım varyantları yer almakta-
dır, fakat özel donanım, model varyantı veya pazara bağlı donanım olarak tarif
edilmemiştir. Bu nedenle, bu kullanma kılavuzunda tarif edilen tüm donanım
bileşenleri aracınızda olmayabilir.
Aracınızın donanım kapsamının temelini, aracın satış sözleşmesi oluşturur. Do-
nanım kapsamına ilişkin sorular için lütfen ŠKODA bayisi ile iletişime geçin.
Bu kullanma kılavuzundaki resimler yalnızca gösterim amaçlıdır. Resimler
önemsiz ayrıntılarda aracınızdan farklı olabilir; bunlar sadece genel bilgi olarak
anlaşılmalıdır.
ŠKODA AUTO a.s. tüm araçların sürekli olarak geliştirilmesi için çalışmaktadır.
Bu nedenle her zaman teslimat kapsamında şekil, donanım ve teknoloji açısın-
dan değişiklikler olması mümkündür. Bu kullanma kılavuzunda yer alan bilgiler
basım tarihindeki bilgi düzeyini yansıtmaktadır.
Bu kullanma kılavuzundaki teknik bilgilerden, resimlerden ve tanımlamalardan
herhangi bir talep söz konusu olamaz.
Servis planı
Servis planı araç teslim dokümanlarını, garanti ve servis olaylarına ilişkin belge-
leri içermektedir.
Radyo kullanma kılavuzu
Radyonun kullanma kılavuzu, radyo kullanımını tarif etmektedir.
Yolda yardım broşürü
Yolda yardım broşürü, bazı ülkelerdeki ithalatçıların ve müşteri hizmet merkez-
lerinin telefon numaralarını ve acil çağrı numaralarını içermektedir.
4
Araç belgeleri
Açıklamalar
Kullanılan terimler
Araç belge ve bilgileri içinde, aracınızın servis işlemleri ile ilgili aşağıdaki terim-
ler kullanılmaktadır.
- ŠKODA marka araçlar için servis çalışmalarını gerçekleştiren
servis. Yetkili servis bir ŠKODA bayisi olabileceği gibi ŠKODA servis ortağı
veya bağımsız bir servis de olabilir.
- Sözleşme çerçevesinde ŠKODA AUTO a.s. üreticisi veya
satış ortağı tarafından ŠKODA marka araçların servis çalışmalarını ger-
çekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanınmış bir servis-
tir.
- ŠKODA AUTO a.s. üreticisi veya satış ortağı tarafından ŠKODA
markalı sıfır araç satma ve ŠKODA orijinal parçaları kullanarak servis ça-
lışmalarını gerçekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanın-
mış bir işletmedir.
Sembol açıklaması
Kullanma kılavuzunda kullanılan sembollere genel bakış ve anlamlarının kısa
açıklaması.
Önemli bilgiler ve güvenlik uyarıları içeren bir bölümün giriş modülüne
atıf
Modülün sonraki sayfada devam ettiğini belirtir
Aracın mümkün olduğunca kısa süre içerisinde durdurulması gerektiği
durumları ifade eder
® Tescilli marka
DİKKAT
Bu sembolün yer aldığı metinler ciddi bir kaza, yaralanma veya hayati tehli-
keye dikkat çeker.
ÖNEMLİ
Bu sembolün yer aldığı metinler araç hasar tehlikesine veya bazı sistemlerin
olası fonksiyon bozukluklarına dikkat çeker.
Çevre Notu
Bu sembolün yer aldığı metinler çevre koruması ile ilgili bilgilerin yanı sıra eko-
nomik kullanıma yönelik ipuçları içermektedir.
„Yetkili servis“
„ŠKODA servis ortağı“
„ŠKODA bayisi“
Not
Bu sembolün yer aldığı metinler ilave bilgiler içermektedir.
5
Açıklamalar
Kullanma kılavuzunun yapısı ve diğer bilgiler
Kullanma kılavuzunun yapısı
Kullanma kılavuzu hiyerarşik olarak aşağıdaki alanlara ayrılmıştır.
Paragraf (örn. güvenlik) - paragrafın başlığı daima altta sol tarafta gösterilir
Ana bölüm (örn. hava yastığı sistemi) - ana bölümün başlığı her zaman altta
sağ tarafta gösterilir
Bölüm (örn. hava yastığına genel bakış)
Konuya giriş - Bölüm içerisindeki modüllere genel bakış, bölüm içe-
riğine ilişkin ön bilgiler, gerekirse tüm bölüm için geçerli bilgiler
Modül (örn. ön hava yastıkları)
Bilgi arama
Kullanma kılavuzunda bilgi ararken kullanma kılavuzunun sonundaki indeksi
kullanmanızı tavsiye ederiz.
Yön bilgileri
„Sol“, „sağ“, „ön“, „arka“ gibi tüm yön bilgileri aracın sürüş yönü ile ilgilidir.
Birimler
Aksi belirtilmedikçe hacim, ağırlık, hız ve uzunluk bilgileri metrik birim olarak
verilmiştir.
6
Kullanma kılavuzunun yapısı ve diğer bilgiler
Kullanılan kısaltmalar
Kısaltmalar Anlam
1/dak. Motorun dakikadaki dönüş sayısı
ABS Anti blok sistem
AGM Araç akü tipi
ASG Otomatik şanzıman
CNG sıkıştırılmış doğal gaz
CO
2
Karbondioksit
COC Uygunluk beyannamesi
EDL Elektronik diferansiyel kilidi
ECE Avrupa Ekonomik Komisyonu
EPC Motor elektroniğinin kontrolü
ESC Stabilizasyon kontrolü
ET Jantın presleme derinliği
AB Avrupa Birliği
G-TEC Doğal gazlı araçların işareti
HBA Fren yardımcısı
HHC Yokuş kalkış yardımcısı
kW Kilovat, güç ölçü birimi
MG Düz şanzıman
MFA Çok fonksiyonlu gösterge
MPI Çoklu yakıt enjeksiyonlu benzinli motor
N1
sadece veya ağırlıklı olarak mal taşımacılığı için tasarlanan bir
furgon araç
Nm Newtonmetre, motor torku için ölçüm birimi
OPS optik park sistemi
TC Çekiş kontrolü
TMC Sürücüye trafik bilgilerini iletir
VIN Araç kimlik numarası
W Vat, güç ölçü birimi
7
Kullanılan kısaltmalar
Emniyet
Pasif emniyet
Genel Bilgiler
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Her sürüşten önce
8
Sürüş güvenliği 8
Kılavuzun bu bölümünde, aracınızdaki pasif güvenlik konusu ile ilgili önemli bil-
gileri, ip uçlarını ve uyarıları bulabilirsiniz.
Burada, örnek olarak emniyet kemerleri, hava yastıkları ve çocukların emniyeti
hakkında bilmeniz gereken her şeyi bir araya getirdik.
Sizi ve araç içindekileri ilgilendiren diğer emniyet bilgilerini bu kullanma kılavu-
zunun ilerideki bölümlerinde de bulabilirsiniz.
O nedenle tüm araç belgeleri daima araç içerisinde bulundurulmalıdır. Bu du-
rum özellikle aracı kısa bir süreliğine verdiğiniz veya sattığınız zaman geçerlidir.
Her sürüşten önce
Kendi emniyetiniz ve araç içindekilerin emniyeti için, her sürüş öncesi aşağıdaki
noktalara dikkat ediniz.
Aydınlatma ve sinyal sisteminin kusursuz şekilde çalıştığından emin olunmalı-
dır.
Silecek fonksiyonu ve silecek lastiklerinin durumunun sorunsuz olduğundan
emin olun.
Tüm camların dışarı doğru iyi bir görüş sağladığından emin olunmalıdır.
Dikiz aynasını arkaya görüş sağlanacak şekilde ayarlayın.
Aynaların kapalı olmadığından emin olun.
Lastik hava basıncı kontrol edilmelidir.
Motor yağı, fren hidroliği ve soğutma suyu seviyesini kontrol edin.
Birlikte taşınan yükler iyice sabitlenmelidir.
İzin verilen aks yükünü ve araç için izin verilen toplam ağırlığı aşmayın.
Tüm kapıları ve motor bölmesi ve bagaj bölmesi kapağını kapatın.
Pedalları hiç bir nesnenin engellememesi sağlanmalıdır.
Çocuklar, uygun bir çocuk koltuğu ile ve doğru takılmış bir emniyet kemeri ile
korunmalıdır » Sayfa 19, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
Doğru oturma pozisyonunun alınması » Sayfa 8, Doğru ve güvenli oturma
pozisyonu. Araç içindekilerin de doğru oturma pozisyonu almaları sağlanmalı-
dır.
Sürüş güvenliği
Sürücü olarak, hem kendinizin, hem de araç içindekilerin, özellikle de taşımakta
olduğunuz çocukların sorumluluğunu taşımaktasınız. Sürüş emniyetiniz etki-
lendiği zaman, kendinizi ve ayrıca diğer trafik katılımcılarını tehlikeye atmış
olursunuz.
Bu nedenle aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Trafik akışına olan dikkatinizin dağılmasına izin vermeyin (örneğin araç için-
dekiler veya telefon görüşmesi nedeniyle).
Sürüş yeteneğiniz (örn. ilaç, alkol veya uyuşturucu madde kullanımı nedeniy-
le) kısıtlandığında kesinlikle araç kullanmayın.
Trafik kurallarına ve izin verilen sürüş hızına uyunuz.
Sürüş hızınızı, yol durumuna veya trafik ve hava şartlarına daima uydurunuz.
Uzun yolculuklarda (en geç iki saatte bir olmak üzere) düzenli olarak mola ve-
rin.
Aşağıdaki uyarılar ön yolcu için geçerlidir ve dikkate alınmadığında ağır yaralan-
malar veya ölüm meydana gelebilir.
Gösterge paneline yaslanmayınız.
Ayakları kumanda panelinin üzerine koymayınız.
Aşağıdaki uyarılar yolcular için geçerlidir ve dikkate alınmadığında ağır yaralan-
malar veya ölüm meydana gelebilir.
Koltuğun sadece uç kısımlarında oturmayınız.
Yana dönük durumda oturmayınız.
Camdan dışarı sarkmayınız.
Uzuvlarınızı camdan dışarı uzatmayın.
Ayakları koltuk minderinin üzerine koymayınız.
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sürücü için doğru oturma pozisyonu 9
Direksiyon simidi konumunu ayarlama
9
8
Emniyet
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu 10
Arka koltuklarda oturanların doğru oturma pozisyonu 10
DİKKAT
Araç içindeki kişilerin mümkün olan en etkin şekilde korunmasını sağla-
mak için, ön koltuklar ve koltuk başlıkları mutlaka vücut ölçülerine göre
ayarlanmalıdır ve emniyet kemerleri doğru bir şekilde takılmalıdır.
Her yolcu, oturduğu koltuğa ait emniyet kemerini mutlaka takmalıdır. Ço-
cuklar, mutlaka uygun bir emniyet sistemi ile emniyet altına alınmalıdır
» Sayfa 19, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
Yolcu, yanlış bir oturma pozisyonunda hayati yaralanmalara maruz kalabi-
lir.
Sürüş esnasında koltuk arkalıkları arkaya doğru çok fazla yatırılmamalıdır,
aksi halde emniyet kemerleri ve hava yastığı sistemi doğru çalışmayabilir -
Yaralanma tehlikesi söz konusu!
Sürücü için doğru oturma pozisyonu
Şek. 1 Sürücünün doğru oturma pozisyonu / doğru direksiyon tutma şekli
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Kendi emniyetiniz için ve bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini azaltmak
için, aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Sürücü koltuğu teleskobik yönde, pedallar hafifçe açılandırılmış bacaklarla
tamamen bastırılabilecek şekilde ayarlanmalıdır.
Arkalığı ayarlarken, direksiyon simidine üst noktada ellerin hafif açılandırıl-
mış şekilde olmalarına dikkat ediniz.
Direksiyon simidini, direksiyon simidi ile göğüs kemiği arasındaki
A
mesa-
fesi en az 25 cm olacak şekilde ayarlayın » Şek. 1.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 12.
DİKKAT
Sürüş öncesinde doğru oturma pozisyonuna geçilmeli ve sürüş sırasında
bu pozisyon değiştirilmemelidir. Araçtaki diğer yolcuların da doğru oturma
pozisyonunu almalarını ve sürüş sırasında bu pozisyonu değiştirmemelerini
sağlayınız.
Direksiyon simidi ile koltuk arasında en az 25 cm mesafe bırakılmalıdır.
Eğer asgari mesafeyi muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koru-
yamaz - Ölüm tehlikesi!
Sürüş sırasında, direksiyon simidini iki elinizle dış yan taraflarından „saat
9“ ve „saat 3“ pozisyonunda tutun » Şek. 1. Direksiyon simidini asla „saat 12“
konumunda veya bir başka tarz ve şekilde tutmayın (örn. direksiyon simidi-
nin ortasından, direksiyon simidinin iç tarafından vb.). Aksi takdirde sürücü
hava yastığının devreye girmesi halinde kollarınız, elleriniz ve başınız ciddi
şekilde yaralanabilir.
Sürücü ayak bölümünde hiç bir nesnenin olmamasına dikkat ediniz, aksi
halde nesneler, sürüş veya fren manevrasında pedala doğru hareket edebi-
lirler. Bu durum, debriyaj pedalına basmaya, fren yapmaya veya gaz verme-
ye engel olabilir.
Direksiyon simidi konumunu ayarlama
Şek. 2
Direksiyon konumunu ayarlama
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Direksiyon simidi konumu dikey yönde ayarlanabilir.
Direksiyon simidinin altındaki emniyet kolunu aşağıya doğru yatırınız » Şek. 2.
Direksiyon simidini istediğiniz pozisyona ayarlayın.
Emniyet kolunu yukarıya doğru sonuna kadar bastırınız.
9
Pasif emniyet
DİKKAT
Direksiyon simidini asla sürüş sırasında ayarlamamalısınız, sadece araç du-
rurken ayarlayınız!
Direksiyon simidi konumunun istemeden değişmemesi için emniyet kolu
kilitlenmelidir - Kaza tehlikesi söz konusu!
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Yolcu güvenliği ve kaza yaralanma riskini azaltmak için, aşağıdaki talimatlar
dikkate alınmalıdır.
Ön yolcu koltuğunu mümkün olduğu kadar arkaya doğru getirin. Ön yolcu,
hava yastığı açıldığı zaman en yüksek emniyete ulaşabilmesi için, gösterge
panelinden mutlaka 25 cm uzakta bulunmalıdır.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 12.
İstisnai durumlarda ön yolcu ön hava yastığı devreden çıkarılabilir » Sayfa 17,
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması.
DİKKAT
Gösterge paneline en az 25 cm mesafe bırakılmalıdır. Eğer asgari mesafeyi
muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Ölüm tehlikesi!
Sürüş esnasında ayaklarınızı daima ayak bölümünde tutun - ayaklarınızı
asla kumanda paneline, koltuk yüzeylerine koymayın ve camdan dışarıya
sarkıtmayın! Bir fren manevrası veya bir kaza durumunda yüksek bir yara-
lanma riskine maruz kalırsınız. Hava yastığının açılması durumunda, yanlış
oturma pozisyonu nedeniyle ölümcül yaralanmalar meydana gelebilir!
Arka koltuklarda oturanların doğru oturma pozisyonu
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Ani bir fren manevrasında veya bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini
azaltmak için, arka koltuklarda oturanlar aşağıdakilere mutlaka dikkat etmeli-
dir.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümünün yüksekliğinde bulunacak şekilde ayarlayınız.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 12.
Aracın içinde çocuk bulunduğu zaman, uygun bir çocuk emniyet sistemi
kullanılmalıdır » Sayfa 19, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
Emniyet kemerleri
Emniyet kemerlerini kullanma
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön taraftan olan bir kazanın fiziksel prensibi 11
Doğru kemer bandı yerleşimi 12
Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması 12
Doğru takılmış emniyet kemerleri bir kaza durumunda iyi bir koruma sağlamak-
tadır. Emniyet kemerleri yaralanma riskini azaltır ve ağır bir kazada hayatta kal-
ma şansını arttırır.
Düzgün takılmış emniyet kemerleri, yolcuları doğru ayarlanmış koltuklarda
doğru oturma pozisyonunda tutar.
Çocukların taşınması sırasında özel emniyet hususlarına mutlaka dikkat edil-
melidir » Sayfa 19, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
Emniyet kemeri kullanımında ulusal yasa yönetmelikleri dikkate alınmalıdır.
DİKKAT
Emniyet kemerini her sürüşten önce - şehir trafiğinde bile - takılmalıdır!
Bu kural diğer yolcular için de geçerlidir - yaralanma tehlikesi söz konusu!
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisine sadece doğru oturma pozis-
yonunda ulaşılır » Sayfa 8, Doğru ve güvenli oturma pozisyonu.
Ön koltukların arkalıkları, geriye doğru çok fazla yatırılmamalıdır, aksi hal-
de emniyet kemerleri etkisini kaybedebilir.
DİKKAT
Kemer bandının doğru yerleşimi için bilgiler
Emniyet kemerlerinin kemer bandı yerleşiminin daima doğru olmasına dik-
kat edilmelidir. Yanlış takılan emniyet kemerleri hafif kazalarda bile yaralan-
malara yol açabilirler.
Çok gevşek takılan bir emniyet kemeri, bir kaza durumunda vücudunuz
hareket enerjisinden dolayı öne doğru hareket edeceği ve böylece emniyet
kemeri tarafından ani olarak durdurulacağı için, yaralanmalara yol açabilir.
Kemer bandı, sert veya kırılabilen nesneler (örn. gözlük, tükenmez kalem,
anahtarlık vs.) üzerinden geçirilmemelidir. Bu nesneler yaralanmalara sebep
olabilir.
10
Emniyet
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin kullanımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı sıkışmış veya burulmuş olmamalı veya keskin kenarlara sürt-
memelidir.
Emniyet kemerinin kapı kapatılırken sıkıştırılmamasına dikkat edilmelidir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin doğru kullanımı ile ilgili bilgiler
Bir emniyet kemeri hiçbir zaman iki kişiye (çocuklar da dahil) takılmamalı-
dır.
Kilidin dili sadece ilgili koltuk yerine ait olan kilit yuvasına takılmalıdır. Em-
niyet kemerinin yanlış takılması, onun koruma etkisini olumsuz yönde etki-
ler ve kaza riski artar.
Kilit dilinin takıldığı yuva tıkanmamış olmalıdır; aksi halde kilit dili oturma-
yabilir.
Çok sayıda kıyafet ve gevşek giysi (örn. ceket üzerine palto) mükemmel
oturmayı ve emniyet kemerinin fonksiyonunu olumsuz etkiler.
Emniyet kemerini ayarlamak için (örn. boyu kısa kişilerde emniyet kemeri-
ni kısaltmak için) mandal veya başka nesneler kullanmayın.
Arka koltuklardaki emniyet kemerleri, sadece arka koltuk arkalığı doğru bir
şekilde kilitlendiğinde görevini güvenilir şekilde yerine getirebilir » Sayfa
55, Arka koltuk arkalıkları.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin bakımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı mutlaka temiz tutulmalıdır. Kirli kemer bandı kemer sarma
otomatiğinin fonksiyonunu olumsuz etkileyebilir » Sayfa 98, Emniyet ke-
merleri.
Emniyet kemerleri sökülemezler veya herhangi bir şekilde değiştirilemez-
ler. Emniyet kemerlerini kendiniz tamir etmeye kalkışmayınız.
Emniyet kemerlerinin durumu düzenli bir şekilde kontrol edilmelidir. Emni-
yet kemerinde, kemer bağlantılarında, sarma otomatiğinde veya kilitleme
parçalarında hasarlar olduğu zaman, söz konusu emniyet kemeri bir yetkili
servis tarafından mutlaka değiştirilmelidir.
Bir kazada zorlanmış ve bu yüzden esnemiş hasarlı emniyet kemerleri en
iyisi bir yetkili servis tarafından yenilenmelidir. Ayrıca emniyet kemerlerinin
bağlama yerleri de kontrol edilmelidir.
Ön taraftan olan bir kazanın fiziksel prensibi
Şek. 3 Emniyet kemeri takılmamış sürücü/Arka koltukta emniyet kemeri
takılmamış yolcu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 10).
Araç hareket eder etmez, hem araçta, hem de araç içinde oturanlarda, adına ki-
netik enerji denilen hareket enerjisi meydana gelir.
Kinetik enerjinin büyüklüğü tamamen araç hızına ve aracın (içinde oturanlar da-
hil) ağırlığına bağlıdır.
Örnek olarak hız, 25 km/h'ten 50 km/h'e iki katına çıkarsa, hareket enerjisi dört
kat artar.
Örn. 80 kg ağırlığındaki bir kişinin ağırlığı 50 km/saat'te 4,8 tona (4 800 kg)
„çıkar“.
Önden olan bir kazada araç içindeki kemer takmamış yolcular öne doğru fırlar-
lar ve araç içindeki, örn. direksiyon simidi, kumanda paneli, ön cam gibi kısımla-
ra kontrolsüz olarak çarparlar » Şek. 3 -
. Araçtan dışarıya dahi fırlayabilirsiniz,
bu da hayati veya ölümcül yaralanmalara yol açabilir.
Arka koltukta kemer takmamış bir yolcu sadece kendisini değil, aynı zamanda
önde oturanları da tehlikeye atar » Şek. 3 -
.
11
Emniyet kemerleri
Doğru kemer bandı yerleşimi
Şek. 4 Sırt ve kalça kemerinin kemer bandı yerleşimi/hamile kadınlardaki
kemer bandı yerleşimi
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 10).
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisi için kemer bandının yerleşimi büyük
önem taşır.
Kemerin omuzdan geçen kısmı hiç bir zaman boyun üzerinden geçmemeli, bila-
kis omuzun yaklaşık ortasından geçerek vücudun üst kısmında kalmalıdır. Ke-
merin kalçadan geçen kısmı leğen kemiğinin önüne yerleştirilmelidir, karnın
üzerinden geçmemelidir ve daima sıkı oturmalıdır » Şek. 4 -
.
Hamile kadınlarda emniyet kemeri kullanımı
Hamile kadınlar bile mutlaka daima emniyet kemerlerini takmalıdırlar. Sadece
bu durum doğmamış olan çocuk için en iyi korumayı sağlar.
Hamile kadınlarda, alt karın bölgesine herhangi bir basınç gelmemesi için, em-
niyet kemerinin kalçadaki kısmı mümkün olduğunca leğen kemiğinin aşağısın-
dan geçmelidir » Şek. 4 -
.
Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması
Şek. 5 Emniyet kemerinin takılması/çıkarılması
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 10).
Emniyet kemeri takılmadan önce aşağıdaki koşulların yerine gelmesi gerekir.
Kafa başlığı doğru ayarlanmış olmalıdır (entegre kafa başlıklı koltuklar için
geçerli değildir).
Koltuk doğru ayarlanmış olmalıdır (ön koltuklar için geçerlidir).
Direksiyon simidi doğru ayarlanmış olmalıdır (sürücü koltuğu için geçerlidir).
Takılması
Kemer bandını, kilit dilinden yavaşça göğüs ve kalça üzerinden çekiniz.
Kilit dilini koltuğa ait olan kemer kilidinin » Şek. 5 -
içine tam olarak otur-
duğu duyuluncaya kadar sokunuz.
Kilit dilinin kilide tam olarak oturup oturmadığından emin olmak için, kemerde
bir çekme testi yapılmalıdır.
Çıkartılması
Emniyet kemeri sadece araç dururken çıkarılmalıdır.
Kemer kilidindeki kırmızı tuşa » Şek. 5 -
basınız, kilit dili dışarıya fırlar.
Kemer, kemer bandını kolayca sarabilmesi, emniyet kemerinin dönmemesi
için el ile geri yürütülmelidir.
ÖNEMLİ
Emniyet kemeri çıkartılırken kilit dili, kapı kaplamasına ve diğer iç mekan parça-
larına zarar vermemelidir.
12
Emniyet
Kemer sarma otomatikleri ve kemer gerdiricileri
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Kemer sarma otomatikleri
13
Emniyet kemeri gerdiricisi 13
Kemer sarma otomatikleri
Her emniyet kemeri bir sarma otomatiği ile donatılmıştır. Emniyet kemeri yavaş
çekilirse kemerin tam hareket serbestliği elde edilir.
Emniyet kemeri aniden çekilirse kemer sarma otomatiği tarafından kilitlenir.
Emniyet kemerleri, tam frenlemede, hızlanırken, dağlık arazi sürüşlerinde ve vi-
rajlarda da bloke olur.
DİKKAT
Emniyet kemeri aniden çekildiğinde kilitlenmiyorsa derhal yetkili bir serviste
kontrol ettiriniz.
Emniyet kemeri gerdiricisi
Emniyet kemerini bağlamış sürücü ve yolcunun emniyeti öndeki emniyet ke-
merlerindeki toplama otomatiği sayesinde arttırılmıştır.
Emniyet kemerleri, bir kaza durumunda, istenmeyen vücut hareketleri önlene-
cek şekilde kemer gerdiricileri tarafından gerdirilir.
Önden olan kazalarda belli bir kaza ağırlığından itibaren ön emniyet kemerleri
otomatik olarak gerdirilir.
Belirli bir kaza ağırlık derecesinde yandan çarpışmalarda, çarpma tarafındaki ön
emniyet kemeri otomatik olarak gerdirilir.
Hafif önden çarpışmalarda, yandan ve arkadan olan çarpışmalarda, takla atma
durumunda veya ciddi kuvvetlerin etkili olmadığı kazalarda kemer gerdiricileri
devreye girmez.
DİKKAT
Kemer gerdirici sistemindeki tüm çalışmalar veya başka onarım çalışmala-
rından dolayı sistem parçalarının sökülmesi ve takılması, sadece bir yetkili
servis tarafından yapılmalıdır.
Bu sistemin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmektedir. Kemer
gerdiricileri tetiklenmiş ise, mutlaka tüm sistem değiştirilmelidir.
Not
Emniyet kemeri gerdiricileri, emniyet kemerlerinin takılmaması durumunda da
devreye girebilir.
Kemer gerdiricisinin tetiklenmesinde duman açığa çıkar. Bu durum aracın
yandığı anlamına gelmez.
Aracın veya kemer gerdirici sistem parçalarının imha edilmesi durumunda, ya-
sal ulusal yönetmelikler dikkate alınmalıdır.
13
Emniyet kemerleri
Hava yastığı sistemi
Hava yastığı sisteminin anlatılması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sistem tanımı 14
Hava yastığının devreye girmesi 14
Hava yastığı sistemi, takılı olan emniyet kemerleri ile birlikte şiddetli önden ve
yandan çarpışmalarda yolcular için ek bir koruma sağlar.
Hava yastığı sisteminin çalışma durumu gösterge panelindeki
kontrol lamba-
sıyla gösterilir » Sayfa 35.
DİKKAT
Hava yastığı, mümkün olan en iyi koruma etkisini ancak emniyet kemeri
takılı iken sağlar.
Hava yastığı emniyet kemerinin herhangi bir yedeği değildir, bilakis top-
lam pasif emniyet kavramının parçasıdır.
Sistemin tetiklenmesi sırasında araç içindeki kişilerin mümkün olan en
yüksek etki derecesiyle korunması için, ön koltuklar mutlaka vücut büyük-
lüğüne göre doğru olarak ayarlanmış olmalıdırlar » Sayfa 8, Doğru ve gü-
venli oturma pozisyonu.
Sürüş esnasında herhangi bir emniyet kemeri takmadıysanız, öne çok faz-
la eğildiyseniz ise veya bir başka yanlış oturma pozisyonu aldıysanız, bir ka-
za durumunda artan bir yaralanma riskine maruz kalırsınız.
DİKKAT
Hava yastığı sisteminin kullanımı ile ilgili bilgiler
Eğer bir arıza varsa, hava yastığı sistemini hemen bir yetkili servise kontrol
ettirin. Aksi halde kaza durumunda hava yastıkları açılmayabilir.
Hava yastığı sisteminin parçalarında hiçbir değişiklik yapılmamalıdır.
Hava yastığı sistemindeki bütün çalışmalar ve diğer onarım çalışmaların-
dan (örn. direksiyonun sökülmesi) dolayı sistem parçalarının takılması ve sö-
külmesi sadece bir yetkili servis tarafından yapılmalıdır.
Ön tamponda veya gövdede asla değişiklik yapılmamalıdır.
DİKKAT (Devam)
Hava yastığı sisteminin münferit parçalarını kurcalamak yasaktır, zira hava
yastıkları açılabilir.
Hava yastığı sisteminin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmekte-
dir. Hava yastığı açılmışsa, hava yastığı sistemi mutlaka değiştirilmelidir.
Sistem tanımı
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 14).
Hava yastığı saliseler içerisinde açılır.
Hava yastıkları devreye girdiklerinde gazla dolarak şişer.
Hava yastığı açılırken, gri beyaz veya kırmızı renkli, zararsız bir gaz çıkar. Bu ta-
mamen normaldir ve araçta bir yangın işareti değildir.
Hava yastığı sistemi (araç donanımına göre) aşağıdaki parçalardan oluşur.
Sürücü ve ön yolcu ön hava yastığı » Sayfa 15.
Head-Thorax yan hava yastıkları » Sayfa 16.
Gösterge panelindeki hava yastığı kontrol lambası » Sayfa 35,
Hava yas-
tığı sistemi.
Ön yolcu ön hava yastığı için anahtar şalteri » Sayfa 18.
Kumanda panelinin orta kısmında ön yolcu ön hava yastığı kontrol lambası
» Sayfa 18.
Not
Aracın veya hava yastığı sistem parçalarının imha edilmesi durumunda, yasal
ulusal yönetmelikler dikkate alınmalıdır.
Hava yastığının devreye girmesi
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 14).
Hava yastığı sistemi, sadece kontak açıldıktan sonra çalışmaya hazır durum-
dadır.
Devreye girme koşulları
Hava yastığı sisteminin her durum için uygun açılma şartları toplu halde tespit
edilemez. Örneğin, aracın çarptığı nesnenin özelliği (sert, yumuşak), çarpma açı-
sı, aracın hızı vs. gibi faktörler önemli rol oynar.
14
Emniyet
Hava yastığı sisteminin tetiklenmesindeki karar verici unsur, ortaya çıkan ya-
vaşlamanın akışıdır. Eğer çarpışma sırasında ölçülen araç yavaşlaması kontrol
ünitesinde öngörülmüş olan referans değerlerin altında kalırsa, araç kazanın
sonucunda her ne kadar kuvvetli biçimde deforme olsa bile, hava yastıkları te-
tiklenmez.
Şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda hava yastıkları açılır.
Sürücü ön hava yastığı.
Ön yolcu ön hava yastığı.
Şiddeti yüksek olan yandan çarpışmalarda aşağıdaki hava yastığı açılır.
Kaza tarafındaki Head-Thorax yan hava yastığı.
Hava yastığının açılması durumunda aşağıdaki olaylar gerçekleşir.
İç aydınlatma yanar (otomatik iç aydınlatma kullanımı açık ise - şalter
).
Flaşör sistemi devreye girer.
Tüm kapıların kilitleri açılır.
Motora giden yakıt beslemesi kesilir.
Hava yastığı ne zaman açılmaz?
Hafif önden ve yandan çarpışmalarda, arkadan çarpışmalarda, araç devrildiğin-
de veya araç takla attığında hava yastıkları açılmaz.
Hava yastığına genel bakış
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön hava yastıkları
15
Yan hava yastıkları Head-Thorax 16
Ön hava yastıkları
Şek. 6 Direksiyondaki sürücü ön hava yastığı/Kumanda panelindeki ön
yolcu ön hava yastığı
Şek. 7 Direksiyon/gaz doldurulmuş hava yastıklarına güvenlik mesafesi
Ön hava yastıkları, şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda sürücünün ve ön
yolcunun kafası ve göğüs bölgesi için ek bir koruma sunmaktadır.
Sürücü ön hava yastığı direksiyon simidinde yer alır » Şek. 6 -
.
Ön yolcu hava yastığı, kumanda panelinde eşya gözü üzerinde yer alır » Şek. 6 -
.
Hava yastıkları devreye girdiklerinde sürücünün ve ön yolcunun önünde şişer-
ler » Şek. 7 -
. Tam olarak şişen hava yastığının içine dalan sürücünün ve ön
yolcunun öne doğru hareketi sönümlenir ve kafa ve üst gövde için yaralanma
riski azalır.
15
Hava yastığı sistemi
DİKKAT
Doğru oturma pozisyonuyla ilgili bilgiler
Sürücü ve ön yolcu açısından, direksiyon simidi veya kumanda paneli ile
arasında en az 25 cm mesafe olması çok önemlidir
A
» Şek. 7. Eğer asgari
mesafeyi muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Ölüm
tehlikesi! Bunun haricinde ön koltuklar daima vücut ölçülerine uygun ve
doğru olarak ayarlanmalıdır.
Hava yastığı açılması sırasında, doğru olmayan oturma konumunda yara-
lanmalar olacak şekilde büyük kuvvetler meydana getirir.
Oturan kişiler ile hava yastığının etki bölgesi arasında bir başka insan, hay-
van veya nesne bulunmamalıdır.
DİKKAT
Ön hava yastığı ve çocukların taşınması
Çocukları asla aracın ön koltuğunda emniyetsiz bir şekilde oturtmayınız.
Eğer bir kaza durumunda hava yastıkları tetiklenirse, çocuklar ağır yaralana-
bilir veya ölümcül sonuçlar olabilir.
İçinde çocuğun sırtı sürüş yönüne dönük oturduğu bir çocuk koltuğunun
ön yolcu koltuğunda kullanılması halinde, ön yolcu ön hava yastığı mutlaka
devreden çıkarılmalıdır » Sayfa 18, Ön yolcu ön hava yastığının kapatılma-
. Eğer böyle yapılmaz ise, ön yolcu ön hava yastığının açılması ile çocuk
ağır yaralanabilir veya ölebilir. Ön yolcu koltuğunda çocukları taşıdığınız du-
rumlarda, çocuk koltuklarının kullanılması ile ilgili ulusal yasa yönetmelikle-
rine dikkat edin.
DİKKAT
Genel Bilgiler
Direksiyon simidine ve ön yolcu tarafında kumanda panelindeki hava yas-
tığı modülünün üzerine ne bir etiket yapıştırılmalı, ne de bir kılıf geçirilmeli
veya bir başka çalışma yapılmalıdır. Bu parçalar sadece kuru veya su ile
nemlendirilmiş bez ile temizlenebilir. Hava yastığı modüllerinin kaplamaları-
na veya çok yakınlarına (bardak altlığı, telefon tutma aparatı vb.) hiçbir par-
ça monte edilmemelidir.
Kumanda panelinde bulunan ön yolcu hava yastığı modülünün yüzeyine
hiç bir nesne koyulmamalıdır.
Not
Sürücü ön hava yastığı olan araçlarda direksiyon simidi üzerinde  yazısı
bulunur.
Ön yolcu ön hava yastığı olan araçlarda, ön yolcu tarafındaki kumanda pane-
linde

yazısı bulunur.
Yan hava yastıkları Head-Thorax
Şek. 8 Ön koltuktaki yan hava yastığının montaj yeri / Yan hava yastığının
açılma bölgesi
Yan hava yastığı sistemi Head-Thorax, şiddeti yüksek olan yan çarpışmalarda
araçta bulunanların üst gövde bölgesi (göğüs, karın ve kalça) ve kafa için ek bir
koruma sunmaktadır.
Yan hava yastıkları, ön koltukların koltuk arkalığı döşemesine yerleştirilmiştir
» Şek. 8 -
.
Tam olarak şişen hava yastığının » Şek. 8 -
içine dalma sırasında araç içinde-
kilerin yükü sönümlenir ve kapıya yakın olan taraftaki tüm üst gövde (göğüs,
karın ve kalça) için yaralanma riski azalır.
DİKKAT
Doğru oturma pozisyonuyla ilgili bilgiler
Kafanız hiç bir zaman yan hava yastığının çıkış bölgesinde bulunmamalıdır.
Bir kaza durumunda aksi halde ağır olarak yaralanabilirsiniz. Bu durum özel-
likle, uygun çocuk koltuğunda taşınan çocuklar için geçerlidir » Sayfa 21,
Çocuk emniyeti ve yan hava yastığı.
16
Emniyet
DİKKAT (Devam)
Kişiler ile hava yastığının etki bölgesi arasında bir başka insan, hayvan ve-
ya nesne bulunmamalıdır. Kapılara, örneğin içecek tutucu gibi hiç bir akse-
suar konmamalıdır.
Eğer çocuklar sürüş sırasında yanlış oturma pozisyonu alırlarsa, bir kaza
durumunda yüksek bir yaralanma riskine maruz kalırlar. Bu durum ağır yara-
lanmalarla sonuçlanabilir » Sayfa 19, Çocuk koltuğu.
DİKKAT
Yan hava yastıklarının açılma bölgesine nesne koymayınız - Yaralanma
tehlikesi söz konusu!
Hava yastığı kontrol ünitesi, ön kapılara yerleştirilmiş olan basınç sensör-
leri ile çalışır. Bu nedenle hem kapılarda hem de kapı kaplamalarında her-
hangi bir uyarlama (örneğin ek hoparlörlerin monte edilmesi) yapılmamalı-
dır. Diğer bilgiler » Sayfa 90, Hava yastıkları.
Koltuk arkalıklarına, kuvvetli darbe, tekme atma vs. gibi büyük kuvvetler
etki etmemelidir, aksi halde sistem zarar görebilir. Böyle bir durumda yan
hava yastıkları tetiklenmeyebilir!
ŠKODA tarafından net olarak izin verilmeyen koltuk kılıflarını hiç bir zaman
sürücü ve ön yolcu koltuklarına geçirmeyiniz. Hava yastığı koltuk arkalığın-
dan dışarı çıktığı için, izin verilmeyen koltuk kılıfları kullanıldığında yan hava
yastıklarının koruma fonksiyonu önemli derecede engellenebilir.
Yan hava yastıklarının modül bölgesindeki orijinal koltuk kılıflarının hasar-
ları mutlaka bir yetkili servis tarafından onarılmalıdır.
Ön koltuklardaki hava yastığı modüllerinde hasarlar, çatlaklar ve derin
olan kazıntılar olmamalıdır. Şiddet kullanılarak açmaya izin verilmez.
Not
Yan hava yastıkları olan araçlarda ön koltuk arkalıklarında  yazılı bir etiket
bulunmaktadır.
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması 17
Ön yolcu ön hava yastığının kapatılması 18
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması
Hava yastığı devre dışı bırakma işlemi ile ilgili ulusal yasa yönetmelikleri dikka-
te alınmalıdır.
Aracın mülkiyetini devrederken, araç kitabı da alıcıya birlikte verilmelidir. Ayrıca
ön yolcu hava yastığının olası bir devreden çıkarılması ile ilgili bilgilerin de dahil
olmasına dikkat ediniz!
Araçtaki bir hava yastığı devre dışı bırakılmışsa, alıcı bu konuda bilgilendirilmeli-
dir!
Hava yastığının devre dışı bırakılması örn. aşağıdaki durumlar için
öngörülmektedir.
Eğer ön yolcu koltuğunda, çocuğun sürüş yönünün tersinde oturduğu (bazı
ülkelerde ulusal yasal yönetmeliklerden dolayı sürüş yönünde) bir çocuk kol-
tuğu kullanmak zorunda olduğunuz durumlarda » Sayfa 19, Çocukların em-
niyetli şekilde taşınması.
Direksiyon simidi ortası ile göğüs kemiği arasında olması gereken en az
25 cm'lik mesafenin doğru sürücü koltuğu ayarına rağmen muhafaza edile-
memesi durumunda.
Bedensel özür durumunda direksiyon simidi bölgesinde özel tadilatların ge-
rekli olduğu durumlarda.
Başka koltuklar monte ettirdiğiniz durumlarda (örn. yan hava yastığı olmayan
ortopedik koltuklar).
Ön yolcu ön hava yastığı anahtar şalteri ile devre dışı bırakılabilir » Şek. 9 için
bkz. Sayfa 18 -
.
Gerekirse diğer hava yastıklarının bir ŠKODA servis ortağı tarafından kapatılma-
sını tavsiye etmekteyiz.
Devre dışı bırakma göstergesi
Hava yastığının devre dışı bırakılması göstergesi » Sayfa 35,
Hava yastığı
sistemi.
Not
Aracınızda hangi hava yastıklarının devre dışı bırakılması gerektiğini veya han-
gilerinin devre dışı bırakılıp bırakılamayacağını ŠKODA servis ortağından öğre-
nebilirsiniz.
17
Hava yastığı sistemi
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156

SKODA Citigo (2015/05) El kitabı

Tip
El kitabı
Bu kılavuz için de uygundur