Genel Güvenlik Bilgileri
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)
SI-6NMFA-004-05
Ön Dişli Sistemi
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir
temizleyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı
çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya
neden olabilir."
Güçlendirilmiş bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleştirmek için kullanın.•
İki farklı tipte güçlendirilmiş bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce aşağıdaki tabloyu inceleyin. •
Güçlendirilmiş bağlantı pimlerinden başka bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir
güçlendirilmiş bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum
zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
En iyi performansı sağlamak için aşağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Küçük bir aynakol dişlisinden büyük bir aynakol
dişlisine geçmek için (A Kolu)
Kola (A) bir defa
basıldığında, küçük
aynakol dişlisinden
büyük aynakol dişlisine
bir adım kayma
gerçekleşir.
Örnek:
orta aynakol dişlisinden
en büyük aynakol
dişlisine.
Büyük bir aynakol dişlisinden küçük bir aynakol
dişlisine geçmek için (B Kolu)
Kola (B) bir defa
basıldığında, büyük
aynakol dişlisinden
küçük aynakol dişlisine
bir adım kayma
gerçekleşir.
Örnek:
en büyük aynakol
dişlisinden orta aynakol
dişlisine.
Dişli değiştirme işlemi
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiştirmeden sonra serbest
bırakıldıklarında daima başlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıştırırken aynı zamanda krank kolunu da
çevirin.
(A) kolu başlangıç konumu
Kol (B)
Ön Vites Değiştiricinin, Orta Göbeğin
ve Aynakolun Takılması
Aynakol (en büyük
aynakol dişlisi)
Zincir kılavuzu
Özel aletleri (TL-UN65 and TL-UN74-S) kullanarak, orta
göbeği 1 ve ön vites değiştiriciyi şekilde görüldüğü gibi
monte edin. Adaptörü 2 monte edin ve sonra kopilyasız krank
çıkarma aletini (TL-FC10) kullanarak aynakolu takın.
Vites değiştiriciyi şekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte
edin. Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden
çıkarmayın.
Zincir kılavuzu dış plakasının düz
kısmı en büyük aynakol dişlisinin
yukarısında ve dişliye paralel
olmalıdır. 5 mm Alyen anahtarı
kullanarak sabitleyin.
Adaptör / orta göbek sıkma torku: 50-70 N•m
Aynakol sıkma torku: 35-50 N•m
Siyah TL-CN32 / TL-CN27
Eğer dişli sayısındaki bir değişiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, •
zinciri bir güçlendirilmiş bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak bağlandığı yerden başka
bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiş bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı
yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Sürüş sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum •
bisikletin devrilmesine neden olabilir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. •
Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüşse, zincir değiştirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak
ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Krank kollarının ve pedalların sıkma torklarını periyodik olarak kontrol etmek önemlidir. Yaklaşık 100 km sürüşten sonra •
sıkma torklarını tekrar kontrol edin. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa, krank kolları ve pedallar yerinden çıkabilir, bisiklet
devrilebilir ve ciddi şekilde yaralanmanıza sebebiyet verebilir.
Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu •
kırılarak bisikletten düşmenize neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir şekilde okuyun. Gevşek, aşınmış veya hasar görmüş
parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını
kullanmanızı şiddetle tavsiye ederiz.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir şekilde okuyun. Eğer ayarlar doğru şekilde yapılmazsa,
zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi şekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir şekilde okuyun ve daha sonra başvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin. •
Uç Pimi Link Pimi
Güçlendirilmiş Bağlantı Pimi
UYARI
Eğer dişli en küçük veya orta aynakol dişlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dişlisi üzerindeki dişlerin uçlarından •
yaralanma tehlikesi vardır
Not
İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.•
Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevşeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, •
krank kollarını ve pedalları periyodik aralıklarla sıkın.
Pedalları monte ederken, pedalların sıkışmasını engellemek için dişlere az miktarda gres sürün. Bir tork anahtarı kullanarak •
pedalları emniyetli şekilde sıkın. Sıkma torku: 35-55 N•m. Sağ krank kolu sağ yönlü, sol krank kolu sol yönlü dişe sahiptir.
Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.•
Eğer orta göbek milinde herhangi bir gevşeklik hissediliyorsa, orta göbek değiştirilmelidir.•
Eğer dişli değiştirme işlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiştiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları •
yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevşeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiştiriciyi değiştirmeniz gerekir.•
Aynakol dişlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla •
yıkanarak yağlanması, aynakol dişlilerinin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Sürüş sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden dolayı kirlenebilir.•
Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dişlilerinden çıkıyorsa, aynakol dişlilerini ve zinciri değiştirin.•
Zincir şekilde gösterilen konumda olduğunda, aynakol dişlileriyle veya ön vites değiştiriciyle temas ederek gürültü •
çıkarabilir. Eğer gürültü problemi varsa, zinciri bir sonraki veya bunu takip eden
büyük arka dişlinin üzerine kaydırın.
Orta göbeği montajdan önce gresleyin.•
Düzgün çalışma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini •
kullanın.
Bu ön vites değiştirici sadece üçlü aynakol kullanımı içindir. Vites değişim noktaları •
eşleşmediğinden, ikili aynakolla kullanılamaz.
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki şekilde görüldüğü gibi üç adet fren kablosu •
yuvasına sahip olan bir kadro seçin.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boşluğa sahip olan bir fren kablosu •
kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini
kontrol edin.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun şekilde kaydıklarından •
emin olun.
Dişli değişimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.•
Parçalar doğal aşınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karşı garantili değildir.•
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet •
satıcınıza danışın.
Fren kablosu yuvaları
Aynakol
dişlileri
Arka dişliler
Teknik Servis Talimatı
SI-6NMFA-004
Seriler Altus
Dişliler
Sağ SIS 8-vites SIS 7-vites
Sol SIS 3-vites SIS 3-vites
Rapidfire Plus ST-EF60-L / ST-EF50-L
Fren kablosu OT-SP40
Ön değiştirici FD-M311 / FD-M310 / FD-M190-3 / FD-M190A / FD-M191
Aynakol FC-M311 / FC-M311-8 / FC-M191 / FC-M151
Orta göbek BB-UN26 (-K) / BB-ES25 (-K)
Zincir CN-HG50 / CN-HG40
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Model numarası FD-M311 / FD-M310 FD-M191 FD-M190-3 FD-M190A
Normal tip X X X X
Üstten çektirmeli tip X X X X
Aynakol diş farkı 20D 20D 18D 18D
Üst ve orta arasındaki minimum fark 10D 10D 8D 8D
Ön vites değiştirici montaj bant çapı S, M, L S, M, L S, M, L S, M, L
Arka maşa açısı (
a
)
63°-66° / 66°-69° 63°-66° 66°-69°
Uygulanabilir zincir hattı 47.5 / 50 mm 47.5 / 50 mm 47.5 / 50 mm 47.5 / 50 mm
Montaj bant çapları: S [28.6 mm], M [31.8 mm], L [34.9 mm] (S ve M ölçüleri için adaptör kullanın.)
Model numarası FC-M311 FC-M311-8 FC-M191 / FC-M151 FC-M191 / FC-M151
Aynakol dişli kombinasyonu
42D-32D-22D
48D-38D-28D
42D-32D-22D 48D-38D-28D 42D-34D-24D
Civata daire çapı — — — —
Krank kolu uzunluğu 170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm 170 mm 170 mm
Pedal diş ölçüleri BC 9/16" X 20 T.P.I. (İngiliz vida dişi)
Uygulanabilir ön vites değiştirici FD-M311 / FD-M310 FD-M191 FD-M190-3 / FD-M190A
Uygulanabilir zincir hattı 50 mm 47.5 mm / 47.5 mm + t *
Uygulanabilir orta göbek BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K) BB-UN26 (-K) BB-UN26 (-K)
Model numarası BB-UN26 (-K) BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K)
Mil boyu 123 mm 122.5 mm 126 mm
Zincir hattı 47.5 mm — D-NL —
Zincir hattı 50 mm LL123 (K) — 126 (K)
Zincir hattı 47.5 mm + t * — D-NL K —
Diş ölçüleri BC 1.37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
* t = Zincir kafesi kalınlığı (1.5-2.1 mm)
Eğer zincir krank tarafına düşerse. Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklaşık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dişlisinden en
büyük aynakol dişlisine geçiş
yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat yönünde
(yaklaşık 1/8 tur) çevirerek gevşetin.
Eğer orta aynakol dişlisinden en
küçük aynakol dişlisine geçiş
yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat yönünde
(yaklaşık 1/4 tur) çevirerek gevşetin.
Eğer en büyük aynakol dişlisinde
zincirle ön vites değiştirici iç
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklaşık 1/8 tur) çevirerek sıkın.
Eğer en büyük aynakol dişlisinde
zincirle ön vites değiştirici dış
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını ters saat yönünde
(yaklaşık 1/8 tur) çevirerek gevşetin.
Eğer en büyük aynakol dişlisinden
vites değiştirildiğinde orta aynakol
dişlisi atlıyorsa.
Fren kablosu ayar tamburunu ters
saat yönünde (1 veya 2 tur) çevirerek
gevşetin.
Eğer aynakol orta aynakol dişlisi
konumundayken arka dişliden en
büyük dişliye geçiş yapıldığında
zincirle ön vites değiştirici iç plakası
arasında engelleme varsa.
Fren kablosu ayar tamburunu saat
yönünde (1 veya 2 tur) çevirerek
sıkın.
Eğer zincir orta göbek tarafına
düşerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklaşık 1/2 tur) çevirerek sıkın.