Shimano BL-C6010 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual
(Turkish)
DM-HRB001-10
Bayi El Kitabı
BR-C6050-F
BR-C6060-F
BR-C6000
BR-C3000
BR-C3010
BR-IM81
BR-IM86
BR-IM31
BR-IM35
BL-C6000
BL-C6010
BL-IM60-A
Silindirik hazne fren
2
İÇİNDEKİLER
ÖNEMLİ UYARI ............................................................................................. 4
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN ............................................................... 5
MONTAJ ..................................................................................................... 10
Kullanılacak aletlerin listesi .......................................................................................................................10
Kolun takılması ...........................................................................................................................................11
INTER M frenin hazne gövdesine montajı ................................................................................................11
Haznenin kadroya montajı ........................................................................................................................12
Fren kablosunun montajı ...........................................................................................................................16
AYAR .......................................................................................................... 23
Fren kablosunun ayarlanması ....................................................................................................................23
BAKIM ....................................................................................................... 26
Gres yağının sürülmesi ...............................................................................................................................26
3
DM-uyumlu modellerin listesi
Parts / Series INTER-8 INTER-7 INTER-5 INTER-3
Göbekten vitesli
hazne
SG-C6010-8R
SG-C6000-8R
SG-C3000-7R
SG-5R30
SG-5R35
SG-3R40
Fren kolu
BL-C6010
BL-IM60-A
BL-IM45
BL-IM65
BL-IM60
BL-C6000
Silindirik hazne fren
BR-C3000
BR-C3010
BR-C6000
BR-C6050-F
BR-C6060-F
BR-IM31
BR-IM35
BR-IM81
BR-IM86
Fren kablosu
4
ÖNEMLİ UYARI
ÖNEMLİ UYARI
Bu bayi el kitabı, profesyonel bisiklet tamircileri için hazırlanmıştır.
Bisiklet montajı konusunda profesyonel eğitim almamış kullanıcılar bayi el kitabını kullanarak komponentleri kendileri monte etmeye
çalışmamalıdırlar. Eğer bu el kitabında verilen bilgilerden herhangi biri size anlaşılmaz gelirse montaja devam etmeyin. Destek almak için
satıcınızla irtibata geçin.
Ürünle birlikte verilen tüm kullanım kılavuzlarını okuyun.
Bu bayi el kitabında belirtilen işlemler haricinde ürünü sökmeyin veya üzerinde değişiklik yapmayın.
Tüm servis talimat kılavuzları ve teknik belgelere https://si.shimano.comadresinden çevrimiçi olarak erişilebilir.
İnternete kolay erişimi olmayan müşteriler Kullanım Kılavuzunun basılı bir kopyasını edinmek için bir SHIMANO dağıtıcısı veya SHIMANO
ofislerinden biri ile irtibata geçebilir.
Lütfen, bayi olarak faaliyet gösterdiğiniz ülke, eyalet veya bölgenin ilgili kural ve yönetmeliklerine riayet edin.
Güvenlik için, kullanmadan önce bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve doğru kullanım için talimatlara uyun.
Yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara meydan vermemek için aşağıdaki talimatlara daima uyulmalıdır.
Talimatlar, ürünün yanlış şekilde kullanılması durumunda oluşabilecek tehlike veya hasarın derecesine göre sınıflandırılmıştır.
TEHLİKE
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yararlanmaya neden olacaktır.
UYARI
Bu talimatlara uyulmaması ölüme veya ciddi yararlanmaya neden olabilir.
DİKKAT
Bu talimatlara uyulmaması yaralanmaya veya cihazda veya çevresinde maddi hasara neden olabilir.
5
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
UYARI
Komponentleri monte ederken kullanım kılavuzlarında verilen talimatlara mutlaka uyun.
Sadece orijinal SHIMANO parçalarını kullanmanız tavsiye edilir. Eğer civatalar ve somunlar gibi parçalar gevşer veya hasar görürse bisiklet
aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Ayrıca, ayarlar doğru şekilde yapılmazsa sorunlar oluşabilir ve bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Parça değiştirme gibi bakım işlemleri yaparken gözlerinizi korumak için emniyet gözlüğü kullanın.
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Modele bağlı olarak her bisikletin fren sistemi kullanımı biraz farklı olabilir. Bu nedenle (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil)
uygun fren yapma tekniğini ve bisikletinizin çalışma şeklini öğrendiğinizden emin olun. Bisikletinizin fren sistemini uygun şekilde
kullanmamanız kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi şekilde yaralanmanıza neden olabilir. Doğru kullanım için bisiklet
satıcınıza danışın veya bisikletinizin kullanım kılavuzuna bakın. Aynı zamanda sürüş, frenleme tekniğiniz, v.b. için alıştırma yapmanız önemlidir.
SHIMANO ön INTER M fren gövdesi ve hazneyi set olarak kullanmalısınız (BR-C6050-F/BR-C6060-F hariç). SHIMANO ön INTER M freninin gövdesi
yerleşik bir güç modülatörüne sahiptir. Bu sistem fren kuvvetinin belirtilen değere ulaşması durumunda aşırı güç uygulanmaması için fren
kuvvetini kontrol eder. Göbeğin güç modülatörü ile donatılı olmadığı veya göbek ve frenin güç modülatörleriyle donatılı olduğu ancak toplam
kütlenin önerilen kütleyi karşılamadığı durumda ön fren çok güçlü şekilde uygulanırsa tekerlek kilitlenebilir ve bisiklet öne doğru devrilerek
ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
BR-C6050-F/BR-C6060-F güç modülatörünün izin verilen toplam kütle aralığı (bisiklet +sürücü + bagaj).
Model adı Lastiğin dış çapı (mm) İzin verilen toplam kütle aralığı (kg)
BR-C6050-F 660-712 70-100
BR-C6060-F 660-712 100-130
Toplam kütle izin verilen aralığın dışındaysa kontrollü fren kuvveti çok güçlü veya çok zayıf olabilir.
BR-C6050-F/BR-C6060-F güç modülatörünü izin verilen toplam kütle aralığında kullanın.
Kesinlikle iç kablo tespit civatasını bisikletinize takılı iken sıkmayın. Bu, iç kablo tespit civatasının yerinden çıkmasına neden olabilir.
< Ön > < Arka >
Eğer hazne silindirik frenleri bir süspansiyonlu maşayla birlikte kullanacaksanız, süspansiyonlu maşa seçimine dikkat etmelisiniz. Lütfen
satıcınıza veya bisiklet üreticisine danışın. Eğer yanlış tipte süspansiyonlu maşa seçilirse, frenleme sırasında oluşan aşırı ısınma nedeniyle
süspansiyonlu maşanın uygun şekilde çalışması engellenebilir veya maşada mukavemet kaybı nedeniyle kaza oluşabilir.
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
6
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
Bu fren kolları, askı frenlerle ve silindirik frenlerle veya güç modülatörlü V-BRAKE uyumlu olmalarını sağlayan mod değiştirme mekanizmasıyla
donatılmıştır. (BL-C6010 / BL-IM60-A, silindirik frenlerle veya güç modülatörlü V-BRAKE uyumludur Lütfen, askı frenlerle uyumlu olmadığına
dikkat edin.
Yanlış konum seçilmesi aşırı veya yetersiz frenleme kuvvetine, dolayısıyla tehlikeli kazalara sebebiyet verebilir.
Yandaki tabloda verilen bilgiler doğrultusunda doğru konumu seçtiğinizden emin olun.
Konum pozisyonu Uygulanabilir fren
C: Askı frenlerle uyumluluk için konum
pozisyonu
R: Silindirik frenlerle uyumluluk için konum
pozisyonu
Askı frenler
Silindirik frenler
BL-C6010 için / BL-IM60-A
R: Silindirik frenlerle uyumluluk için konum
pozisyonu
Silindirik frenler
V: Güç modülatörlü V-BRAKE ile uyumluluk için
konum pozisyonu
Güç modülatörlü V-BRAKE
Konum değiştirme mekanizmalı fren kollarını yukarıda verilen kombinasyonlarda kullanın.
Komponentleri monte ederken kullanım kılavuzlarında verilen talimatlara mutlaka uyun. Sadece orijinal SHIMANO parçalarını kullanmanız
tavsiye edilir. Eğer civatalar ve somunlar gibi parçalar gevşer veya hasar görürse bisiklet aniden devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet
verebilir.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru şekilde çalıştığından emin olun.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin kayması bisikletten düşmenize neden olabilir. Bu duruma meydan vermemek
için, hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın..
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli şekilde bağlanmış olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir şekilde gevşekse,
bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
Bu bayi el kitabının tamamını okuyun ve gerektiğinde başvurmak üzere güvenli bir yerde saklayın.
Bisiklete Montaj ve Bakım için:
Fren kolunu kadroya sabitlerken, arka maşa ölçüsüne uygun bir fren kolu klipsi kullandığınızdan emin olun ve klips civatası ve klips somunuyla
belirtilen sıkma torku değerinde emniyetli şekilde sıkın.
Klips somunu için naylon iç parçalı bir kilit somunu (kendinden kilitlemeli somun) kullanın. Klips civatası, klips somunu ve fren kol klipsi için
standart SHIMANO parçalarının kullanılması tavsiye edilir.
Eğer klips somunu fren kolundan çıkarsa veya klips civatası veya fren kol klipsi hasar görürse, fren kolu arka maşa üzerinde dönerek gidonların
aniden sarsılmasına neden olabilir veya bisikletin tekerleği kilitlenerek bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya yol açabilir.
Ürüne bağlı olarak uygun tekerleğin lastik çapı farklılık gösterebilir. Uygun boyutu kontrol ettiğinizden emin olun.
Uygun olmayan bir boyut kullanılırsa tekerlekler kilitlenebilir ve dengenizi kaybederek bisikletten düşebilirsiniz.
C R
V
V
C R
CR konumu
C R
V
V
C R
V-konumu
V
R
R konumu
7
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
DİKKAT
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
Frenleri kullanırken aşağıdaki durumlardan herhangi biri oluşursa, derhal bisikleti durdurun ve kontrol ve tamir için satıcınıza başvurun:
1) Frenler uygulandığında anormal bir ses çıkarsa
2) Frenleme kuvveti anormal ölçüde fazlaysa
3) Fren kuvveti anormal şekilde zayıfsa
1) ve 2) numaralı durum meydana gelirse bunun nedeni fren gresinin olmaması olabilir, bu nedenle satıcıdan mekanizmayı özel silindir fren
gresi ile greslemesini isteyin.
BR-C6050-F/BR-C6060-F kullanılırken 2) veya 3) numaralı durum meydana gelirse güç modülatörü arızalanmış olabilir. Satıcıda kontrol ettirin/
onarın.
Eğer fren sık kullanılırsa, frenin etrafındaki bölge ısınabilir. Bisikletten indikten sonra en
az 30 dakika frenin çevresindeki bölgeye dokunmayın.
SHIMANO INTER M fren sisteminin iç fren parçalarının çok ısınmasına neden olacağı ve bu da fren performansını düşürebileceğinden eğimli
arazilerde rampa aşağı uzun mesafeler katederken sürekli fren uygulamaktan kaçının. Bu aynı zamanda frenin içindeki fren gresi miktarının
azalmasına neden olabilir ve bu da anormal şekilde ani fren gibi sorunlara yol açabilir.
Ön INTER M fren sistemi sadece 26 inç veya daha büyük olan bir bisikletin sol tarafına monte edilmelidir. Eğer 26 inçten daha küçük bir bisiklet
üzerinde kullanılırsa, frenleme kuvveti çok büyük olabilir ve kazalara yol açabilir.
SHIMANO ön INTER M frenden en iyi performansı almak için, SHIMANO fren kablolarını ve fren kollarını takım olarak kullanın.
(https://productinfo.shimano.com/lineupchart.html) (İç kablonun hareket miktarı: 21,5 mm (BL-C6010 kullanıldığında) / 16,5 mm (BL-C6000 /
BL-IM60 / BL-IM65 / BL-IM45 kullanıldığında) veya fren koluna basıldığında daha fazla olmalıdır. Eğer hareket miktarı 21,5 mm / 16,5 mm'den
az olursa, frenleme performansı düşer ve frenler çalışmayabilir.
Eğer fren kablosu paslanırsa, frenleme performansı zayıflayabilir. Bu durumda, fren kablosunu orijinal SHIMANO fren kablosuyla değiştirin ve
frenleme performansını tekrar kontrol edin.
Fren ünitesi ve ön hazne ünitesi kesinlikle sökülmemelidir. Sökülmeleri halinde, çalışmaz hale geleceklerdir.
BR-C6050-F/BR-C6060-F için güç modülatörü, fren gövdesinin içine yerleştirilmiştir, böylece hazne gövdesinde bir güç modülatörüne ihtiyaç
yoktur. Bununla birlikte, bunu takmak için özel ön maşa gerekir.
NOT
3x veya 4x jant teli dizilimine sahip bir tekerlek kullanın. Radyal jant teli dizilimli tekerleklerle kullanılamaz. Aksi takdirde jant telleri veya
tekerlek hasar görebilir veya fren yaparken gürültü oluşabilir.
INTER M fren lastiğin normalden biraz daha ağır şekilde dönmesine neden olacak şekilde fren tamburunun içi gresle doldurulmuş geleneksel
bant frenlerden farklıdır. (Özellikle soğuk havalarda.)
Eğer bisiklet dururken ön INTER M frenini güçlü şekilde uygular ve ardından tekerleği sarsarsanız, frenlerde küçük miktarda bir boşluk
olduğunu fark edeceksiniz. Bu normaldir ve sürüş sırasında herhangi bir sorun yaratmayacaktır.
Frenin etrafındaki bölge
8
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
Furş takımındaki gevşeklik miktarını kontrol etmek için, şekilde görüldüğü gibi gidonun
ortasını ve ön maşalardan birini tutun ve furş takımını ok işaretleriyle gösterilen
yönlerde ileri-geri hareket ettirin. Ayrıca, yukarıda açıklandığı gibi frenleri tamamen
uygulamanız ve tekerlekleri sarsmanız durumunda frenlerde küçük bir miktar boşluk
olacağından, furş takımının gevşekliğini kontrol etmeniz zorlaşacaktır.
Ürünler doğal aşınma, normal kullanım ve eskime sonucu bozulmalara karşı garantili değildir.
Bu el kitabı esas olarak ürünü kullanmak için gereken işlemleri açıklama amacı taşıdığından, gerçek ürün şekildekinden
farklı olabilir.
MONTAJ
10
MONTAJ
Kullanılacak aletlerin listesi
MONTAJ
Kullanılacak aletlerin listesi
Montaj, ayar ve bakım amaçları için aşağıdaki aletlere ihtiyaç vardır.
Alet Alet Alet
Ayarlı anahtar 17 mm İngiliz anahtarı Yıldız tornavida [#1]
10 mm İngiliz anahtarı 5 mm somun anahtarı Yıldız tornavida
Konum değiştirme
1
Vidayı gevşetmek için yıldız tornavida
[#1]'i kullanın.
2
C R
V
V
C R
CR konumu
Konum pozisyonunu CR konumuyla
hizalayın.
11
MONTAJ
Kolun takılması
Kolun takılması
(C)
(A)
(a)
(B)
(a) ɸ 22,2 mm
(A) Kelepçeli vida
(B) Elcik
(C) 5 mm somun anahtarı
Sıkma torku
6-8 Nm
INTER M frenin hazne gövdesine montajı
(a)
(A)(C)
(B)
Hazne gövdesi (B) üzerindeki kanalları
INTER M fren (A) üzerindeki kanallara
geçirin ve fren ünitesi tespit somununu
geçici olarak veya fren ünitesi tespit
rondelasını tam olarak sıkın.
(a) Kanalları bağlayın.
(A) INTER M fren
(B) Hazne gövdesi
(C) Fren ünitesi tespit somunu/fren
ünitesi tespit rondelası
TEKNİK İPUÇLARI
Fren ünitesi tespit somunu
Ön fren, BR-IM31-R/IM35 (arka)
Fren ünitesi tespit rondelası
BR-C3000-R/C3010-R/C6000-R (arka)
Fren ünitesi
tespit somunu
Fren ünitesi
tespit rondelası
12
MONTAJ
Haznenin kadroya montajı
Haznenin kadroya montajı
Arka taraf
Hazne montajı bir örnektir. Aynı zamanda haznenin kullanım kılavuzuna da bakın.
1
Zinciri dişliye monte edin ve ardından
hazne milini (A) mil yuvalarına (B)
oturtun.
(A) Hazne mili
(B) Mil yuvaları
2
Dönmez rondelaları hazne milinin sağ
ve sol taraflarına yerleştirin.
Bu sırada, dönmez rondelaların çıkıntılı
parçaları mil yuvalarının (D) oluklarına
gelecek şekilde kaset bağlantıyı (E)
çevirin. Bu işlem yapılırsa, kaset
bağlantı neredeyse arka maşaya (F)
paralel olacak şekilde takılabilir.
(C) Dönmez rondela (sol taraf için)
(D) Mil yuvasının kanalı
(E) Kaset bağlantı
(F) Arka maşa
(G) Dönmez rondela (sağ taraf için)
NOT
Hazne miline çamurluk desteği gibi bir
parça takarken, aşağıdaki şekilde gösterilen
sırayı takip edin.
Mil yuvalarının şekline uygun olan
dönmez rondelaları kullanın. Sol ve sağ
taraflarda farklı dönmez rondelalar
kullanılır.
Çıkıntılı parçalar mil yuvası tarafında
olmalıdır.
Dönmez rondelaları, çıkıntılı parçalar
hazne milinin her iki tarafında mil yuvası
oluklarına emniyetli şekilde oturacak
şekilde takın.
Mil yuvaları
Dönmez rondela
İşaret/Renk
Ölçü
Sağ Sol
Standart
5R/Sarı 5L/Kahverengi ϴ ≤ 20°
7R/Siyah 7L/Gri 20° ≤ ϴ ≤ 38°
Ters 6R/Silver 6L/Beyaz ϴ = 0°
Ters (tam
zincir kafesi)
5R/Sarı 5L/Kahverengi ϴ = 0°
Dikey 8R/Mavi 8L/Yeşil ϴ = 60° - 90°
Not: Dikey: Kontra fren spesifikasyonları hariç.
(A)
(B)
(C)
(F)
(D)
(G)
(E)
Dönmez rondela
Rondela
Şapkalı somun
Çamurluk desteği
Taşıyıcı desteği
İşaret
ϴ
TEKNİK İPUÇLARI
Devamı sonraki sayfada
13
MONTAJ
Haznenin kadroya montajı
Devamı sonraki sayfada
3
INTER M frenin fren kolunu fren kolu
klipsiyle (J) arka maşaya takın.
Ardından klips civatasını ve klips
somununu hafifçe sıkmak suretiyle
geçici olarak sabitleyin.
Fren ünitesinin fren ünitesi tespit
somunuyla veya fren ünitesi tespit
rondelasıyla (H) hazne gövdesine sıkıca
tespit edilmiş olduğunu doğrulayın.
(H) Fren ünitesi tespit somunu/Fren
ünitesi tespit rondelası
(I) Klips somunu
(J) Fren kolu klipsi
(K) Klips civatası (M6×16 mm)
NOT
Eğer hazne somunları şapkalı somunlar ise,
en az 7 mm kalınlığında mil yuvalarına
sahip bir kadro kullanın.
4
Tekerleği arkaya doğru çekerek zincir gerginliğini ayarlayın ve tekerleği kadronun
ortasıyla hizalayın.
5
Bir fren ünitesi tespit somunu kullanmak
Hazne somununu geçici fakat güvenli bir şekilde sıktıktan sonra, hafifçe gevşetin ve
ardından fren ünitesi tespit somununu tamamen sıkın.
Bir fren ünitesi tespit rondelası kullanmak
Hazne somununu geçici olarak sıkın.
Sıkma torku
20-25 Nm
6
(L)
Zincirin gevşekliğini alın ve hazne
somunuyla (L) tekerleği kadroya
tespit edin.
(L) Hazne somunu
Sıkma torku
30-45 Nm
NOT
Tekerleğin hazne somunlarıyla kadroya sıkı
bir şekilde tespit edildiğinde emin olun.
(H)
(J)
(I)
(K)
14
MONTAJ
Haznenin kadroya montajı
7
Fren kolunu (M) fren kolu klipsiyle (O)
emniyetli şekilde arka maşaya (N)
sabitleyin.
Fren kolunun, fren kolu klipsiyle arka
maşaya emniyetli şekilde bağlandığını
doğrulayın.
Eğer doğru şekilde takılmazsa,
frenleme performansı düşecektir.
(M) Fren kolu
(N) Arka maşa
(O) Fren kolu klipsi
Sıkma torku
2-3 Nm
NOT
Eğer fren kolunu emniyete almak için kola
aşırı kuvvet uygulanırsa, tekerlek ses
çıkaracak ve dönmesi güçleşecektir. Monte
ederken fazla kuvvet uygulamadığınızdan
emin olun.
Kol klipsini takarken, 10 mm İngiliz
anahtarıyla klipsi tutmak suretiyle klips
civatasını iyice sıkın.
Fren kolu klipsini taktıktan sonra, klips
civatası klips somununun yüzeyinden
yaklaşık 2 - 3 mm (BR-IM31/35 için 4 mm)
çıkıntı yapmalıdır.
(M)
(O)
(N)
TEKNİK İPUÇLARI
Fren kolu
Klips civatası
(M6 × 16 mm)
Fren kolu klipsi
Klips
somunu
Yaklaşık 2-3 mm
15
MONTAJ
Haznenin kadroya montajı
Ön taraf
<Çabuk bağlantı tipi için>
1
Ön fren ünitesinin (A) fren ünitesi
tespit somunuyla (B) hazneye sıkıca
tespit edilip edilmediğini kontrol edin.
(a) Çentikli (Çentikli taraf ön
taraftır.)
(A) Fren ünitesi
(B) Fren ünitesi tespit somunu
Sıkma torku
15-20 Nm
2
Hazne milinin (C) dropout’un arkasına
dokunduğunu ve fren kolu ucunun ön
maşanın kaynaklı braketten (D) 11 mm
veya daha fazla çıkıntı yaptığını
kontrol edin. Ayrıca, tekerleğin çabuk
bağlantı veya hazne somunuyla
kadroya sıkı bir şekilde sabitlendiğini
kontrol edin.
Eğer tekerlek doğru şekilde takılmazsa,
sürüş sırasında kadrodan çıkarak ciddi
bir kazaya sebebiyet verebilir.
(b) Dokunur
(c) 11 mm veya daha fazla
(d) Çabuk bağlantı tipi için: Çabuk
bağlantının kam kolunu sıkıca
sabitleyin.
(C) Hazne mili
(D) Kaynaklı braket
Kam kolu sıkma torku:
5-7,5 Nm
<Somun tipi için>
(E)
(F)
(e)
Ön fren ünitesinin (F) hazne gövdesine
hazne somunuyla (E) sıkıca
sabitlendiğini kontrol edin.
(e) Çentiksiz
(E) Hazne somunu
(F) Fren ünitesi
Sıkma torku
20-25 Nm
(d)
(D)
(b)
(C)
(c)
(A)
(B)
(a)
Devamı sonraki sayfada
16
MONTAJ
Fren kablosunun montajı
Fren kablosunun montajı
Arka taraf
1
Kablo ayarlama tamburu (B) ve ayar
somununun (A) tamamen sıkıldığını
kontrol ettikten sonra dış tutucu
ünitesini (C) şekilde gösterilen yönde iç
kabloya yerleştirin.
(A) Ayar somunu
(B) Kablo ayarlama tamburu
(C) Dış yuva ünitesi
2
İç kablo tespit civatası ünitesinin (D)
arka tarafında "R" işaretinin olduğunu
kontrol ettikten sonra, iç kabloyu iç
kablo tespit civatası ünitesindeki
delikten geçirin.
(a) "R" işareti
(D) İç kablo tespit civatası ünitesi
3
Komponentleri aşağıdaki şekilde
görüldüğü gibi yerleştirin ve iç kablo
tespit somununu (E) sıkın.
İç kablo tespit somununu şekilde
gösterildiği gibi sıkmak için (b) 99 mm
- TL-IM21 (F) kullanın.
(E) İç kablo tespit somunu
(F) TL-IM21
Sıkma torku
6-8 Nm
NOT
Sıkma işleminden sonra, iç kablo tespit
somunu ve iç kablo yönlerinin şekilde
görüldüğü gibi doğru olup olmadığını
kontrol edin.
Kesinlikle iç kablo tespit civatasını frene
takılı iken sıkmayın. İç kablo tespit
somunu ve iç kablo yönleri şekilde
görüldüğü gibi yanlış olacak ve iç kablo
tespit civatasının fren gövdesinden
ayrılmasına neden olabilecektir.
(B)
(C)
(A)
(D)
(a)
(b)
(E)
(F)
Devamı sonraki sayfada
17
MONTAJ
Fren kablosunun montajı
4
İç kablo tespit rondelası üzerindeki
kırmızı işareti (H) sarım ünitesindeki
kanalın (G) yönüne bakacak şekilde
hizalayın ve daha sonra iç kablo tespit
civatası ünitesini (I) takın ve gittiği
yere kadar sarım ünitesindeki kanala
bastırın.
(c) İç kablo tespit civatası ünitesini
yerleştirin ve gittiği yere kadar
sarım ünitesindeki kanala itin.
(G) Sarım ünitesindeki oluk
(H) İç kablo tespit rondelası
üzerindeki kırmızı işaret
(I) İç kablo tespit civatası ünitesi
5
İç kabloyu (J) sarım ünitesinin oluğu(K)
boyunca geçirin.
(J) İç kablo
(K) Sarım ünitesindeki oluk
6
Dış yuva ünitesini (M) fren kolunun (L)
deliğine aşağıdan takın ve deliğin alt
kısmına doğru kaydırın.
(L) Fren kolu
(M) Dış yuva ünitesi
7
Dış yuva ünitesinin (O), gittiği yere
kadar fren kolu deliğine oturmuş
olduğunu kontrol ettikten sonra iç
kablo kapsülünü (N) takın.
Daha sonra, iç kablo kapsülünü kanada
veya jant tellerine dokunmayacak
şekilde ayarlayın.
(N) İç kablo kapsülü
(O) Dış yuva ünitesi
8
İç kabloyu sıkmak için kablo ayarlama
tamburunu (P) döndürün.
(P) Kablo ayarlama tamburu
(G)
(H)
(I)
(c)
(K)
(J)
(M)
(L)
(N)
(O)
(P)
Devamı sonraki sayfada
18
MONTAJ
Fren kablosunun montajı
9
(d)(d)
(d) (d)
Kolu bastırdıktan sonra, iç kablo tespit
civatası sarım ünitesine bastırarak
takılmış haldeyken, iç kablo tespit
rondelasının üzerindeki kırmızı
işaretlerin şekilde gösterilen doğru
yönde olup olmadığını kontrol edin.
(d) Kırmızı
Kabloyu sökerken, işlemi ters sırayla
uygulayın.
Ön taraf
1
(B)
(C)
(A)
Kablo ayarlama tamburu (B) ve ayar
somununun (A) tamamen sıkıldığını
kontrol ettikten sonra dış tutucu
ünitesini (C) şekilde gösterilen yönde iç
kabloya yerleştirin.
(A) Ayar somunu
(B) Kablo ayarlama tamburu
(C) Dış yuva ünitesi
2
(D)
(a)
İç kablo tespit civatası ünitesinin (D)
arka tarafında "F" işaretinin olduğunu
kontrol ettikten sonra, iç kabloyu iç
kablo tespit civatası ünitesindeki
delikten geçirin.
(a) "F" işareti
(D) İç kablo tespit civatası ünitesi
TEKNİK İPUÇLARI
Devamı sonraki sayfada
19
MONTAJ
Fren kablosunun montajı
3
Komponentleri aşağıdaki şekilde
görüldüğü gibi yerleştirin ve iç kablo
tespit somununu (E) sıkın.
İç kablo tespit somununu şekilde
gösterildiği gibi sıkmak için (b) 109 mm
- TL-IM21 (F) kullanın.
BR-IM86 için 101 mm (d) kullanın.
(E) İç kablo tespit somunu
(F) TL-IM21
Sıkma torku
6-8 Nm
NOT
Sıkma işleminden sonra, iç kablo tespit
somunu ve iç kablo yönlerinin şekilde
görüldüğü gibi doğru olup olmadığını
kontrol edin.
Kesinlikle iç kablo tespit civatasını frene
takılı iken sıkmayın. İç kablo tespit
somunu ve iç kablo yönleri şekilde
görüldüğü gibi yanlış olacak ve iç kablo
tespit civatasının fren gövdesinden
ayrılmasına neden olabilecektir.
4
(G)
(H)
(I)
İç kablo tespit rondelası üzerindeki
kırmızı işareti (H) sarım ünitesindeki
kanalın (G) yönüne bakacak şekilde
hizalayın ve daha sonra iç kablo tespit
civatası ünitesini (I) takın ve gittiği
yere kadar sarım ünitesindeki kanala
bastırın.
(G) Sarım ünitesindeki oluk
(H) İç kablo tespit rondelası
üzerindeki kırmızı işaret
(I) İç kablo tespit civatası ünitesi
5
İç kabloyu (K) sarım ünitesinin oluğu
(J) boyunca geçirin.
(J) Sarım ünitesindeki oluk
(K) İç kablo
(b)
(E)
(F)
(c)
(d)
(E)
(F)
(K)
(J)
20
MONTAJ
Fren kablosunun montajı
6
İç kabloyu (M) kablo kancasına (L)
takın.
(L) Kablo kancası
(M) İç kablo
7
Dış yuva ünitesini (O) fren kolunun (N)
deliğine aşağıdan takın ve deliğin alt
kısmına doğru kaydırın.
(N) Fren kolu
(O) Dış yuva ünitesi
8
Dış yuvaı ünitesinin (Q), gittiği yere
kadar fren kolundaki kılavuz yuvaya
oturmuş olduğunu kontrol ettikten
sonra iç kablo kapsülünü (P) takın.
Daha sonra, iç kablo kapsülünü kanada
veya jant tellerine dokunmayacak
şekilde ayarlayın.
(P) İç kablo kapsülü
(Q) Dış yuva ünitesi
9
İç kabloyu sıkmak için kablo ayarlama
tamburunu (R) döndürün.
(R) Kablo ayarlama tamburu
10
(e)
(e)
(e)
(e)
Kolu bastırdıktan sonra, iç kablo tespit
civatası sarım ünitesine bastırarak
takılmış haldeyken, iç kablo tespit
rondelasının üzerindeki kırmızı
işaretlerin şekilde gösterilen doğru
yönde olup olmadığını kontrol edin.
(e) Kırmızı
Fren kablosunun montajı yukarıdaki işlemle
tamamlanır. Kabloyu sökerken, işlemi ters
sırayla uygulayın.
(M)
(L)
(O)
(N)
(P)
(Q)
(R)
TEKNİK İPUÇLARI
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27

Shimano BL-C6010 Dealer's Manual

Tip
Dealer's Manual