Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
•Bisikletinizinfrensistemininçalışmasınıiyice
anlamanızönemlidir.Bisikletinizinfrensisteminiuygun
şekilde kullanmamanız kontrolünüzü kaybetmenize
veya kaza yaparak ciddi şekilde yaralanmanıza neden
olabilir.Kullanımherbisiklettefarklılıkgösterebilir.Bu
nedenle (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri
dahil)uygunfrenyapmatekniğinivebisikletinizin
çalışmaşekliniöğrendiğinizdeneminolun.Bununiçin
bisiklet satıcınıza danışın ve bisikletinizin kullanım
kılavuzunu inceleyin. Pratik yaparak sürüş ve fren
yapmatekniğinizigeliştirin.
•BL-IM45/BL-IM60/SB-7S45/SB-8S20frenkolları,konum
değiştirmemekanizmasıyladonatılmıştır.BR-IM50-R/
BR-IM41-R/BR-IM53-R’yibumekanizmaylaC.R.
konum pozisyonunda kullandığınızdan emin olun.
V
C R
C
R
V
C,askıfrenlerleuyumlulukiçinkonum
pozisyonunu ifade eder.
R,silindirikfrenlerleuyumlulukiçin
konum pozisyonunu ifade eder.
•Frenkolunukadroyatespitederken,arkamaşa
ölçüsüneuygunbirfrenkoluklipsikullandığınızdan
emin olun ve klips vidası ve klips somunuyla belirtilen
torkdeğerindeemniyetlişekildesıkın.Klipssomunuiçin
naylon insertli bir kilit somunu (kendinden kilitlemeli
somun)kullanın.Klipsvidası,klipssomunuvefrenkolu
klipsiiçinstandartShimanoparçalarınıkullanmanız
tavsiyeedilir.İlaveolarak,arkamaşanınboyutuna
uygunbirfrenkoluklipsikullanın.Eğerklipssomunu
frenkolundançıkarsaveyaklipsvidasıveyafrenkolu
klipsihasargörürse,frenkoluarkamaşaüzerinde
dönerekgidonlarınanidensarsılmasınanedenolabilir
veya bisikletin tekerleği kilitlenerek bisikletin
devrilmesineveciddiyaralanmayayolaçabilir.
•Parçaları monte etmeden önce servis talimatını
dikkatli bir şekilde okuyun.Gevşek,aşınmışveya
hasargörmüşparçalarsürücününciddişekilde
yaralanmasınanedenolabilir.SadeceorijinalShimano
yedekparçalarınıkullanmanızışiddetletavsiyeederiz.
•Bisikletisürmedenöncedaimaönvearkafrenlerin
doğruşekildeçalıştığındaneminolun.
•Eğeryolyüzeyiıslaksa,lastiklerdahakolaykayabilir.
Lastiklerin kayması bisikletten düşmenize neden
olabilir.Budurumameydanvermemekiçin,hızınızı
azaltınvefrenlerierkenvenazikçeuygulayın.
•BuTeknikServisTalimatınıdikkatlibirşekildeokuyun
vedahasonrabaşvurmaküzeregüvenlibiryerde
muhafaza edin.
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
1.
ShimanoInter-Mfrensistemi,dağbisikletleriyle
kullanılamaz.Ayrıca,bufrensistemibaşkatip
bisikletlerle kullanıldığında eğimli arazilerde rampa
aşağı uzun mesafeler katederken frenleri sürekli
uygulamaktankaçının.Aksitakdirde,içfrenparçaları
çokısınacakvefrenlemeperformansızayıayacaktır.
Bu,aynızamandafreniçerisindekifrengresimiktarının
azalmasına da neden olarak anormal ani frenleme
gibisorunlarayolaçabilir.
ShimanoInter-Mfrensisteminintasarımı,ISO4210
veDIN79100-2gibistandartlaresasalınarak
gerçekleştirilmiştir.Bustandartlar,100kgtoplamağırlık
içinperformansıtanımlamaktadır.Eğertoplamağırlık
100kg’ıaşarsa,sisteminsağladığıfrenlemekuvveti
doğrufrenlemeiçinyetersizkalabilirveayrıcasistemin
kullanım ömrü azalabilir.
2.
ShimanoInter-Mfrendeneniyiperformansıalmak
için,Shimanofrenkablolarınıvefrenkollarınıtakım
olarak kullanın.
3.
Eğerhaznesomunlarışapkalısomunlarise,enaz7mm
kalınlığında mil yuvalarına sahip bir kadro kullanın.
4.
Frenünitesininfrenünitesitespitsomunuylahazne
gövdesinesıkıcatespitedilmişolduğunudoğrulayın.
5.
6.
Frenkolunun,frenkoluklipsiylearkamaşaya
emniyetlişekildebağlandığınıdoğrulayın.Eğerdoğru
şekildetakılmazsa,frenlemeperformansıdüşecektir.
Frenkolunabasıldığındaiçkablonunhareket
miktarı14.5mmveyadahafazlaolmalıdır.Eğer
hareketmiktarı14.5mm’denazolursa,frenleme
performansıdüşervefrenlerçalışmayabilir.
B
R
-
I
M
5
0
-
R
M
IN
.2
N
m
JAPAN
Frenünitesitespitsomunu
Frenünitesi
Sıkma torku:
20-25 N·m
B
R
-
I
M
5
0
-
R
M
IN
.2
N
m
JAPAN
Tekerleğin hazne somunlarıyla kadroya sıkı bir şekilde
tespit edildiğinde emin olun.
Hazne somunu
Sıkma torku:
30-45 N·m
Frenkoluklipsi
Arka maşa
Frenkolu
Eğerfrenkolunu
emniyetealmakiçin
kola aşırı kuvvet
uygulanırsa,tekerlek
sesçıkaracakve
dönmesi
güçleşecektir.
Monteederken
fazla kuvvet
uygulamadığınızdan
emin olun.
Klipsvidasınıtakarken,10mmİngiliz
anahtarıyla klips somununu sıkıca tutun ve
klipsvidasınısıkın.Sıktıktansonra,klips
vidasının klips somununun yüzeyinden yaklaşık
2-3mmçıkıntıyaptığınıdoğrulayın.
Frenkolu
Klips somunu
Frenkoluklipsi
Klips vidası
(M6x16mm)
2-3 mm
Sıkma torku:
2-3 N·m
7.
Frenlerikullanırkenaşağıdakidurumlardanherhangi
birioluşursa,derhalbisikletidurdurunvekontrolve
tamiriçinsatıcınızabaşvurun:
1)Frenleruygulandığındaanormalbirsesçıkarsa
2)Frenlemekuvvetianormalölçüdefazlaysa
3)Frenlemekuvvetianormalölçüdezayıfsa
1)ve2)durumlarında,sorununnedeniyetersizfren
gresiolabilir;satıcınızdanmekanizmayıözelsilindirik
frengresiylegreslemesiniisteyin.
8.
Eğerfrensıkkullanılırsa,
freninetrafındakibölge
ısınabilir.Bisiklettenindikten
sonraenaz30dakikafrenin
çevresindekibölgeye
dokunmayın.
9.
Eğerfrenkablosupaslanırsa,frenlemeperformansı
zayıayabilir.Budurumda,frenkablosunuorijinal
Shimanofrenkablosuyladeğiştirinvefrenleme
performansını tekrar kontrol edin.
10.
BR-IM50-R/BR-IM41-R/BR-IM53-Rfrenüniteleri
kesinliklesökülmemelidir.Sökülmelerihalinde,
çalışmazhalegeleceklerdir.
Freninetrafındakibölge
NOT:
•3xveya4xjanttelidiziliminesahipbirtekerlekkullanın.
Radyaljanttelidiziliminesahiptekerleklerkullanılamaz;
çünküfrenleruygulandığındajanttellerivetekerlek
hasargörebilirvefrengürültüsüoluşabilir.
•Inter-Mfren,frentamburunungresyağıyla
doldurulmasıbakımındangelenekselfrenlerden
farklıdır.Budurum,özelliklesoğukhavadatekerleğin
normalden biraz daha ağır dönmesine neden olabilir.
•Parçalardoğalaşınmayavenormalkullanımdan
kaynaklananbozulmayakarşıgarantilideğildir.
•Kullanmaveyaayaryöntemleriyleilgiliherhangibir
sorunuzvarsa,lütfensatıcınızadanışın.
BR-IM50-R
BR-IM41-R
BR-IM53-R
Teknik Servis Talimatı
ShimanoInter-Mfrendeneniyiperformansıeldeetmek
içinaşağıdakikombinasyonlarıkullanmanıztavsiyeedilir.
Fren kablosunun fren
ünitesinden sökülmesi
1.
Bağlantıyıduruncayakadargeriyebastırın.
Dahasonra,içkablotespitcivatasıünitesini
kılavuzdelikboyuncakaydırarakdeliktençıkarın.
Eğeriçkablotespitcivatasıünitesiniçıkarmak
zorsa,kabloayarcivatasınısaatyönünde
çevirerekkablogerginliğinigevşetinvedaha
sonraiçkablotespitcivatasıünitesiniçıkarın.
2
1
Güçlü bir
şekilde çekin
Bağlantıyı
bastırarak
İçkablotespitcivatasıünitesi
Bakla
Kılavuz delik
2.
Frenkablosuyuvasınıfrenkolundakikılavuz
olukboyuncakaydırarakoluktançıkarın.
Kılavuz oluk
Frenkablosuyuvası
Kablo ayar civatası
Frenkablosunutekrartakmakiçin,
yukarıdakiişlemleriterssıraylauygulayın.
Not :
Bağlantınınarkasındanbakarak,içkablo
tespit civatası ünitesinin yukarıdaki şekilde
görülenkonumasıkıbirşekildeoturduğunu
doğrulayın.
Frenkolunusıkarakfrenlemeperformansını
kontroledin.Eğerfrenlemeperformansı
zayıfsa,“Frenkablosununayarlanması”
kısmına bakarak fren kablosunu bir kez
daha ayarlayın.
İçkablotespitcivatasıünitesi
Kılavuz delik
Fren kablosunun montajı
1.
Frenkablosuyuvasınıfrenkolundakikılavuzoluk
boyunca kaydırarak oluğa yerleştirin.
Frenkolu
Kılavuz oluk
Frenkablosuyuvası
2.
Bağlantıyıhareketetmemesiiçintutaraksabitlerken,
içkablotespitcivatasıünitesinikılavuzdelik
boyunca kaydırarak monte edin.
Kılavuz delik
İçkablotespit
civatası ünitesi
1
2
Güçlü bir
şekilde çekin
Bağlantıyı
sabitleyin
Not :
Bağlantınınarkasındanbakarak,içkablo
tespit civatası ünitesinin yukarıdaki şekilde
görülenkonumasıkıbirşekildeoturduğunu
doğrulayın.
Kılavuz delik
İçkablotespit
civatası ünitesi
Frenkablosu
yuvası
Kablo ayar
civatası
İçkablotespitcivatasındaki
delik
20-22 mm
olmalıdır
3.
Kablo ayar civatasını fren kablosu yuvasının
ucundan20-22mmuzağayerleştirinveardındaniç
kabloyukabloayarcivatasındanvedahasonraiç
kablotespitcivatasınındeliğindengeçirin.
4.
Frenkablosununherikiucunun,hemfren
bacağının hem fren kolunun kablo ayar civatalarına
emniyetli şekilde oturduğundan emin olun.
5.
Bağlantıyıduruncayakadargeriyebastırın.Daha
sonra,kabloyatamgerginlikuygulamakiçiniç
kabloyuçekerkeniçkablotespitcivatasınısıkın.
Frenkablosununherikiucu
emniyetli şekilde takılmalıdır.
Kablo ayar
civatası
Kablo ayar civatası
Not :
İçkabloyubaklanınaltından
geçirerektakın.
Sıkma torku:
6-8 N·m
2
Güçlü bir
şekilde çekin
1
3
Sıkın
Bağlantıyı
bastırarak
İçkablotespitsomunu
Fren kablosunun ayarlanması
1.
Frenkablosuçekilirkentekerleğinkolayca
dönmediğinidoğruladıktansonra,frenkolunu
elcikmesafesikadaryaklaşık10defasıkarak
fren kablosunu alıştırın.
2.
Frenünitesininveyafrenkolununkabloayar
civatasınıçevirerekfrenkolundayaklaşık15mm
oynama olmasını sağlayın.
3.
Frenlemeperformansınıkontroletmekiçinfren
kolunusıktıktansonra,kabloayarsomunuylakablo
ayar civatasını sabitleyin.
Yaklaşık
10 defa sıkın
Not :
Eğerfrenkablosualıştırılmazsa,kısabirsüre
kullanıldıktan sonra tekrar ayarlanması
gerekecektir.
Frenkoluoynamamiktarı,frenkolunun
çalışmadığıkonumdanfrenkoluçekildiğinde
aniden bir kuvvet hissedilen konuma kadar
olan mesafedir.
15 mm’lik oynama
Kablo ayar civatası
Kablo ayar civatası
Kablo ayar somunu
Sıkma torku:
1-2 N·m
C.R konum pozisyonu
Frenkolu
Fren
BR-IM50-R/BR-IM41-R/
BR-IM53-R
Hazne
FH-IM50/FH-IM45/FH-IM40/
SG-7R46/SG-8R20
Kol
BL-IM45/BL-IM60/
SB-7S45/SB-8S20
Frenkablosu
SI-75J0H-05
SI-75J0H