Shimano SL-M660-A Service Instructions

Tip
Service Instructions
Ön Vites Değiştirici
Kelepçe Tipi Braket Tipi
En iyi performansı sağlamak için aşağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Vites değiştiriciyi şekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte edin. Bunu
yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
FC-M665
Darbe muhafazasının
dış kenarı bu aralık
içerisinde olmalıdır
Kablodaki ilk gevşekliği aldıktan sonra, şekilde görüldüğü gibi ön
vites değiştiricisine tekrar sabitleyin.
Normal tip Üstten çektirmeli tip
Çekin
Çekin
FD-M660
FD-M661
Zincir
Zincir kılavuzu
dış plakası
Üst ayar vidası
A
B
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
A
B
Fren kablosu ayar tamburu
Zincir pozisyonu
En küçük dişli En büyük aynakol
dişlisi
Zincir pozisyonu
En büyük dişli Orta aynakol
dişlisi
3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dış plakası
ve zincir arasındaki boşluk
0-0.5 mm olacak şekilde
ayarlayın.
4. Orta aynakol dişlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük dişliye
ayarlayın ve ön kısımda zinciri orta
aynakol dişlisine ayarlayın. Fren kablosu
ayar tamburunu kullanarak, zincir
kılavuzu iç plakası ve zincir arasında
0-0.5 mm boşluk kalacak şekilde
ayarlayın.
Pro-Set hizalama bloğu
68 mm
2.5 mm 1
Ara parçası
68 mm
E tipi mil
73 mm 73 mm
A
A
A
A A
A
Küçük aynakol dişlisinden büyük aynakol dişlisine geçmek
için
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük aynakol dişlisinden büyük
aynakol dişlisine bir adım kayma
gerçekleşir.
Örnek:
orta aynakol dişlisinden
en büyük aynakol dişlisine.
Büyük bir aynakol dişlisinden küçük aynakol dişlisine
geçmek için
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük aynakol dişlisinden küçük
aynakol dişlisine bir adım kayma
gerçekleşir.
Örnek:
en büyük aynakol
dişlisinden orta aynakol
dişlisine.
Dişli değiştirme işlemi
Bu vites kolu, boşaltma işlemlerinin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boşaltma mekanizmasına sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiştirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima başlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıştırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
(A) kolu başlangıç konumu Kol (B)
2-yönlü değişim
5. Sorun giderme tablosu
1-4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu hareket ettirerek
vites değiştirme işlemini kontrol edin. (Bu kontrol, aynı zamanda
kullanım sırasında vites değiştirmenin güçleşmesi halinde de
uygulanır.)
Aynakolun ve Ön Vites Değiştiricinin Takılması
Şekilde gösterilen işlemi takip edin.
n Ara parçası takma yöntemi
Orta göbek gövde genişliğinin 68 mm veya 73 mm (1)
olup olmadığını kontrol edin.
Daha sonra, aşağıdaki şekle bakarak adaptörü takın. (2)
Not :
Durdurma plakasını şekilde
görüldüğü gibi doğru yönde
yerleştirin.
Özellikler
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
S, M ölçülerini kullanırken, 28.6 mm,
31.8 mm çapa sahip bir montaj bandı
kullanın ve L ölçülü bir adaptöre monte
edin.
Arka maşa açısı
Aynakol
n Gösterge ünitesinin değiştirilmesi ve takılmasıyla ilgili
Arka Dişli Sisteminin Servis Talimatına bakın.
X = Mevcut
< Normal tip >
• FD-M660
< Üstten çektirmeli tip >
5 mm Alyen anahtarı
Not :
Kabloyu şekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo
tespit
civatası
Sıkma torku : 6-7 N•m
< Normal tip >
• FD-M661
< Üstten çektirmeli tip >
Not :
Kabloyu şekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo
tespit
civatası
6
2
1
3
Geniş kanal alanı
TL-FC16
Durdurma plakası
Plaka
pimi
Yukarı kaldırın
5
4
(A)
TL-FC32
Pro-Set ölçer
FC-M660
Dişler bu aralık
içerisinde olmalıdır
Pro-Set ölçer
A
İç kapak
FC-M660
Zincir kılavuzu dış plakasının düz kısmı
en büyük aynakol dişlisinin yukarısında
ve dişliye paralel olmalıdır. 5 mm Alyen
anahtarı kullanarak sabitleyin.
FC-M665
Darbe muhafazasının iç yüzeyi, zincir
kılavuzu dış plakasının düz kısmında
olmalıdır.
SIS Ayarı (Üçlü)
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu kestikten sonra, deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak şekilde ucu
yuvarlayın.
Aynakol (en büyük
aynakol dişlisi)
Zincir kılavuzu
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta
en büyük dişlide iken)
En büyük dişli
En büyük aynakol
dişlisi
Zincir
Aşağıda açıklanan işlem sırasını takip edin.
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki boşluk
0-0.5 mm olacak şekilde ayarlayın.
A
B
B
A
FD-M661
FD-M660
Alt ayar vidası
Zincir
Pro-Set hizalama
bloğu
Zincir kılavuzu iç
plakası
Zincir pozisyonu
En büyük dişli En küçük dişli
Aynı dış ucun kapsülünü
fren kablosunun kesik
ucuna takın.
Dış uç kapsül
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu iki kez veya daha fazla
çalıştırın ve gösterge üzerinden kolun
en alçak konumda olduğunu kontrol
edin. Daha sonra, iç delik kapağını
çıkarın ve iç kabloyu bağlayın.
İç delik kapağı
İç kablo
İç delik kapağını şekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde vida dişi hasar görebilir.
İç delik kapağı
Sıkma torku : 5-7 N•m
n Not
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon malzemenin
hasar görmesine neden olabilecek aşırı sıkmayı veya parçalar için
tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz sıkmayı
engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma torku
tavsiyesine uyun.
Ön Dişli Sistemi
Vites kolunu, fren çalışmasını ve dişli değişim işlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalışmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
Kolun takılması
Dış çapı maksimum 36 mm olan elcik
kullanın.
Sıkma torku : 5 N•m
4 mm Alyen anahtarı
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)
Genel Güvenlik Bilgileri
SI-6PZFB-001-05
Braket tipi için
Şekilde görüldüğü gibi monte edin.
Civata
Adaptör Adaptör
Ön Vites Değiştirici
Aynakol
1 , 2 Sıkma torku : 35-50 N•m 3 Sıkma torku : 5-7 N•m
UYARI
UYARI
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir temizleyici maddeyle temizleyin.
Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir
kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir."
Güçlendirilmiş bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleştirmek için kullanın.
İki farklı tipte güçlendirilmiş bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce aşağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiş bağlantı pimlerinden başka
bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun
olmayan bir güçlendirilmiş bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde
yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin
kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dişli sayısındaki bir değişiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiş bağlantı pimi veya uç
pimi kullanılarak bağlandığı yerden başka bir noktada kesin. Zincir,
güçlendirilmiş bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı yerden
kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Sürüş sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin devrilmesine neden olabilir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir
hasar görmüşse, zincir değiştirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Shimano CN-7701, CN-HG93 ve CN-HG73 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan bir aynakol kullanın.
Eğer 8 veya daha düşük vites uyumlu bir aynakol kullanılırsa, aynakol dişli değişim problemleri oluşabilir veya zincir
pimleri düşerek zincirin kopmasına neden olabilir.
İki adet sol krank kolu montaj civatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir civata bir defada tamamen sıkılmamalıdır.
Bir tork anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının 12-14 N•m aralığında olduğunu doğrulayın. Ayrıca, yaklaşık 100 km sürüşten sonra bir tork anahtarıyla sıkma
torklarını kontrol edin. Aynı zamanda, sıkma torklarının periyodik olarak kontrol edilmesi önemlidir. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa veya montaj civataları kademeli
olarak sırasıyla sıkılmazsa, sol krank kolu yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak bisikletten düşmenize neden
olabilir.
Eğer iç kapak doğru şekilde takılmazsa, mil paslanarak hasar görebilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir şekilde okuyun. Gevşek, aşınmış veya hasar görmüş parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi
yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı şiddetle tavsiye ederiz.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir şekilde okuyun. Eğer ayarlar doğru şekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine
ve ciddi şekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir şekilde okuyun ve daha sonra başvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Eğer dişli en küçük veya orta aynakol dişlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dişlisi üzerindeki dişlerin uçlarından yaralanma tehlikesi vardır
Not
İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevşeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank kollarını ve pedalları periyodik
aralıklarla sıkın.
Pedalları monte ederken, pedalların sıkışmasını engellemek için dişlere az miktarda gres sürün. Bir tork anahtarı kullanarak pedalları emniyetli şekilde sıkın.
Sıkma torku: 35-55 N•m. Sağ krank kolu sağ yönlü, sol krank kolu sol yönlü dişe sahiptir.
Eğer orta göbek milinden ve sol krank kolu bağlantı parçasından gıcırdama sesi geliyorsa, bağlantı parçasına gres sürün ve belirtilen tork değerine göre sıkın.
Krank kolunu ve orta göbeği temizlemek için yumuşak bir deterjan kullanın. Alkalin veya asidik deterjanlar kullanılması renk bozulmasına neden olabilir.
Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
Eğer yataklarda herhangi bir gevşeklik hissediliyorsa, orta göbek değiştirilmelidir.
Eğer dişli değiştirme işlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiştiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevşeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiştiriciyi değiştirmeniz gerekir.
Aynakol dişlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması, aynakol dişlilerinin
ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dişlilerinden çıkıyorsa, aynakol dişlilerini ve zinciri değiştirin.
Zincir şekilde gösterilen konumda olduğunda, aynakol dişlileriyle veya ön vites değiştiriciyle temas ederek
gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü problemi varsa, zinciri bir sonraki veya bunu takip eden büyük arka dişlinin
üzerine kaydırın.
Süspansiyonlu kadrolar için, arka bacak açısı bisiklete binilip binilmediğine bağlı olarak değişecektir. Bisiklete
binilmediğinde ve zincir en büyük/büyük aynakol dişlisine ve en küçük dişliye yerleştirildiğinde, ön vites
değiştiricinin zincir kılavuzu dış plakası zincire değebilir.
Sürüş sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden dolayı kirlenebilir.
Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.
Düzgün çalışma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
İkili aynakol spesifikasyonları için SIS ayarı hakkında ayrıntlı bilgiyi, FD-M665/667 ön vites değiştirici için Servis Talimatında
bulabilirsiniz.
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki şekilde görüldüğü gibi üç adet fren kablosu yuvasına sahip olan bir kadro seçin.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boşluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın. Ayrıca, gidon tamamen
çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya başka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dişli değiştirme
performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun şekilde kaydıklarından emin olun.
Dişli değişimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapışma eğilimi gösteren türde bir yağ ise, plastik parçaların çatlamasına veya
renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik parçalara yapışmadığından emin olmalısınız. SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral
yağ, plastik parçalara yapışması durumunda çatlamaya veya renk bozulmasına neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapışmasını engellemek için bu parçalar
önceden alkolle temizlenmelidir.
Gösterge ve vites değişim ünitesini sökmeyin. Bu işlem üniteye hasar verebilir veya yanlış çalışmasına neden olabilir.
Parçalar doğal aşınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karşı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danışın.
Aynakol
dişlileri
Arka dişliler
Fren kablosu yuvaları
Zincir
Güçlendirilmiş bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir
6.5mm
Gümüş TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40 gibi
8- /7-/6-vites ince zincir
7.1mm
Siyah TL-CN32 / TL-CN27
Güçlendirilmiş Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Teknik Servis Talimatı
SI-6PZFB-001
Seriler SLX
Vites kolu SL-M660-A
Fren kablosu OT-SP41
Tip Üçlü İkili
Ön değiştirici FD-M660 / FD-M661 / FD-M660-E FD-M665 / FD-M667 / FD-M665-E
Aynakol FC-M660 FC-M665
Zincir CN-HG73
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17
Model numarası FD-M660-E FD-M660 FD-M661 FD-M665/M667 FD-M665-E
Normal tip X X X X X
Üstten çektirmeli tip X X X X X
Aynakol diş farkı 22D 22D 22D 14D 14D
Üst ve orta arasındaki minimum fark 12D 12D 12D - -
Ön vites değiştirici montaj bant çapı - S, M, L S, M, L S, M, L -
Arka maşa açısı (
a
)
66°-69° 66°-69° 66°-69° 66°-71° 66°-71°
Uygulanabilir zincir hattı 50 mm 50 mm 50 mm 50 mm 50 mm
Uygulanabilir aynakol 44D 44D/48D 44D 36D 36D
Model numarası FC-M660 FC-M665
Uygulanabilir ön vites değiştirici Üçlü (FD-M660-E/M600/M661) İkili (FD-M665/M667)
Aynakol dişli kombinasyonu 44-32-22D / 48-36-26D 36-22D
Civata daire çapı 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm
Krank kolu uzunluğu 170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm
Zincir hattı 50 mm 50 mm
Orta göbek genişliği 68, 73 mm 68, 73 mm
Diş ölçüleri BC1.37 (68, 73 mm) BC1.37 (68, 73 mm)
Kol (B)
1, 2
Sağ adaptörü (saat yönünün tersine) ve sol adaptörü
(saat yönünde) monte etmek için özel alet TL-FC32/33/36'yı
kullanın.
Sıkma torku: 35-50 N•m
Not: Orta göbek gövde genişliğine bağlı olarak ara parçaları
gerekebilir. Ayrıntılı bilgi için, bkz: "Ara parçası takma
yöntemi".
3
Sağ krank ünitesini yerleştirin.
4
Sol krankın A kısmını sağ krank ünitesinin miline kanalın geniş
olduğu bölüme dengeleyecek şekilde yerleştirin.
5
Kapağı sıkmak için TL-FC16/18'i kullanın.
Sıkma torku: 0.7-1.5 N•m
6
Durdurma plakasını içeriye doğru itin, plaka piminin sıkı şekilde
yerine oturup oturmadığını kontrol edin ve daha sonra sol
krank kolunun civatasını sıkıştırın. (5 mm Alyen Anahtarı)
Not: Her civata düzgün ve eşit şekilde 12-14 N•m değerine
kadar sıkılmalıdır.
Eğer zincir krank tarafına
düşerse.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklaşık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dişlisinden
en büyük aynakol dişlisine
geçiş yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklaşık 1/8 tur)
çevirerek gevşetin.
Eğer orta aynakol dişlisinden
en küçük aynakol dişlisine
geçiş yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklaşık 1/4 tur)
çevirerek gevşetin.
Eğer en büyük aynakol dişlisinde
zincirle ön vites değiştirici iç
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklaşık 1/8 tur) çevirerek sıkın.
Eğer en büyük aynakol dişlisinde
zincirle ön vites değiştirici dış
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklaşık 1/8 tur)
çevirerek gevşetin.
Eğer en büyük aynakol
dişlisinden vites değiştirildiğinde
orta aynakol dişlisi atlıyorsa.
Fren kablosu ayar tamburunu
ters saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek gevşetin.
Eğer aynakol orta aynakol
dişlisi konumundayken arka
dişliden en büyük dişliye geçiş
yapıldığında zincirle ön vites
değiştirici iç plakası arasında
engelleme varsa.
Fren kablosu ayar tamburunu
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek sıkın.
Eğer zincir orta göbek tarafına
düşerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklaşık 1/2 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta ayna dişlisinden en
büyük ayna dişlisine geçiş
yaparken kol sertse.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklaşık 1/4 tur)
çevirerek gevşetin.
6.5 mm
7.1 mm
68 mm
73 mm
  • Page 1 1

Shimano SL-M660-A Service Instructions

Tip
Service Instructions