7
GÜVENLİĞİ GARANTİ ETMEK İÇİN
DİKKAT
Kullanıcıları aşağıdaki konularda bilgilendirin:
•
Frenleri kullanırken aşağıdaki durumlardan herhangi biri oluşursa, derhal bisikleti durdurun ve kontrol ve tamir için satıcınıza başvurun:
1) Frenler uygulandığında anormal bir ses çıkarsa
2) Frenleme kuvveti anormal ölçüde fazlaysa
3) Fren kuvveti anormal şekilde zayıfsa
1) ve 2) numaralı durum meydana gelirse bunun nedeni fren gresinin olmaması olabilir, bu nedenle satıcıdan mekanizmayı özel silindir fren
gresi ile greslemesini isteyin.
BR-C6060-F kullanılırken 2) veya 3) numaralı durum meydana gelirse güç modülatörü arızalanmış olabilir. Satıcıda kontrol ettirin/onarın.
•
Eğer fren sık kullanılırsa, frenin etrafındaki bölge ısınabilir. Bisikletten indikten sonra en
az 30 dakika frenin çevresindeki bölgeye dokunmayın.
•
SHIMANO INTER M fren sisteminin iç fren parçalarının çok ısınmasına neden olacağı ve bu da fren performansını düşürebileceğinden eğimli
arazilerde rampa aşağı uzun mesafeler katederken sürekli fren uygulamaktan kaçının. Bu aynı zamanda frenin içindeki fren gresi miktarının
azalmasına neden olabilir ve bu da anormal şekilde ani fren gibi sorunlara yol açabilir.
•
Ön INTER M fren sistemi sadece 26 inç veya daha büyük olan bir bisikletin sol tarafına monte edilmelidir. Eğer 26 inçten daha küçük bir bisiklet
üzerinde kullanılırsa, frenleme kuvveti çok büyük olabilir ve kazalara yol açabilir.
•
SHIMANO ön INTER M frenden en iyi performansı almak için, SHIMANO fren kablolarını ve fren kollarını takım olarak kullanın.
(https://productinfo.shimano.com/lineupchart.html) (İç kablonun hareket miktarı: 21,5 mm (BL-C6010 kullanıldığında) / 16,5 mm (BL-C6000 /
BL-IM60 / BL-IM65 / BL-IM45 kullanıldığında) veya fren koluna basıldığında daha fazla olmalıdır. Eğer hareket miktarı 21,5 mm / 16,5 mm'den
az olursa, frenleme performansı düşer ve frenler çalışmayabilir.
•
Eğer fren kablosu paslanırsa, frenleme performansı zayıflayabilir. Bu durumda, fren kablosunu orijinal SHIMANO fren kablosuyla değiştirin ve
frenleme performansını tekrar kontrol edin.
•
Fren ünitesi ve ön hazne ünitesi kesinlikle sökülmemelidir. Sökülmeleri halinde, çalışmaz hale geleceklerdir.
•
BR-C6060-F için güç modülatörü, fren gövdesinin içine yerleştirilmiştir, böylece hazne gövdesinde bir güç modülatörüne ihtiyaç yoktur. Bununla
birlikte, bunu takmak için özel ön maşa gerekir.
NOT
•
3x veya 4x jant teli dizilimine sahip bir tekerlek kullanın. Radyal jant teli dizilimli tekerleklerle kullanılamaz. Aksi takdirde jant telleri veya
tekerlek hasar görebilir veya fren yaparken gürültü oluşabilir.
•
INTER M fren lastiğin normalden biraz daha ağır şekilde dönmesine neden olacak şekilde fren tamburunun içi gresle doldurulmuş geleneksel
bant frenlerden farklıdır. (Özellikle soğuk havalarda.)
•
Eğer bisiklet dururken ön INTER M frenini güçlü şekilde uygular ve ardından tekerleği sarsarsanız, frenlerde küçük miktarda bir boşluk
olduğunu fark edeceksiniz. Bu normaldir ve sürüş sırasında herhangi bir sorun yaratmayacaktır.
Frenin etrafındaki bölge