Shimano BR-R561 Service Instructions

Tip
Service Instructions
=
Teknik Servis Talimatı
En iyi performansı sağlamak için aşağıda verilen kombinasyonları
kullanmanız tavsiye edilir.
Fren kolunun montajı
Frenin montajı
Kartuş pabucun değiştirilmesi
1.
Bant
Fren kablosu
Fren pabucu pozisyonunu pabuç yüzeyi ve jant yüzeyi
şekildeki gibi olacak şekilde ayarladıktan sonra pabuç tespit
civatasını sıkın.
Fren kolunu yaklaşık 10 defa sıkıp bırakın ve frenleri
kullanmadan önce her şeyin doğru şekilde çalıştığını ve
pabuç aralığının doğru olduğunu kontrol edin.
Jantın
dönme yönü
Jantın
dönme yönü
Ayarlanabilir
yuva 0.5 mm
Not:
Not:
BR-R561, pabuç ve jant arasındaki temas açısının
ayarlanmasına izin verir. Fren yuvasının ayarlanması daha
yumuşak frenleme sağlanmasını mümkün kılar.
Kabloyu gidon tamamen sağa veya sola döndürüldüğünde
çekilerek gerilmeyecek uzunlukta kesin.
1 mm veya daha
fazla
Pabuç tespit civatası
4 mm Alyen anahtarı
3.
Açık
Kapalı
Çabuk bağlantı
kolu
Kablo ayar civatası
Yaklaşık 10 defa
sıkın
Yaklaşık 10 defa
sıkın
BR-R561
Merkezleme ayar
civatası
Vites kablosunu (bant veya benzeri malzeme kullanmak
suretiyle) geçici olarak gidona tespit edin.
Braket korumasını ileri doğru hareket ettirin ve montaj
somununu 5 mm Alyen anahtarıyla emniyetli şekilde sıkın.
Sıkıştırma rondelasının (B)
doğru yönü, yüzey
üzerindeki küçük oyuğun
üst sol köşeye gelmesini
sağlayan konumdur.
Teli şekilde görüldüğü gibi
geçirin ve ardından tel
tamburunu kablo
kancasına takın.
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek aşırı sıkmayı
veya parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek
yetersiz sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça
üreticisinin sıkma torku tavsiyesine uyun.
SI-8K60A-002
Sıkma torku : 8-10 N•m
Sıkma torku : 5-7 N•m
Sıkma torku : 0.15-0.2 N•m
Sıkma torku : 1-1.5 N•m
Kablo civatası sıkma torku:
6-8 N•m
2.
6.
Fren pabucu yerleştirme pozisyonu
Kontrol
4.
5.
Daha sonra, gidonu gidon bantıyla sarın.
İsim plakasını takın.
Bacağı sıkıştırın ve pabuç jantla sıkı temas halindeyken
ayarlayın
1.
Frenin kendisinin montajı
Pabuç aralığını ayarlamak için kablo ayar civatasını döndürün.
Merkezleme ayar vidasını kullanarak küçük bir ayar yapın. Eğer kol kursunu küçültmek isterseniz, aksesuar pabuç aralık
parçasını takın. Ayarlarken fren çalışmasını kontrol edin.
Çabuk bağlantı kolunu kapalı konuma ayarlayın; ardından
pabuç aralığını (aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi) ayarlayın ve
kabloyu emniyete alın.
5.
4.6.
2.
3.
Papuç aralığının yeniden ayarlanması
Fren pabucunun ortalanması Kol strok ayarı (ST-5700/5703)
Fren kablosunun montajı
Gidona montaj
Kablo bağlantısı
Bisikletinizin fren sistemini uygun şekilde kullanmamanız, kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza
yaparak ciddi şekilde yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık gösterebilir.
Bu nedenle bisikletiniz için (fren kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma
tekniğini öğrendiğinizden emin olun.
Bisiklet satıcınıza danışarak ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu inceleyip pratik yaparak sürüş ve
fren yapma tekniğinizi geliştirin.
BL-R780 fren kolları, V-FRENLERLE, yarış frenlerle, askı frenlerle ve silindirik frenlerle uyumlu
olmalarını sağlayan mod değiştirme mekanizmasıyla donatılmıştır.
Yanlış konum seçilmesi, aşırı veya yetersiz frenleme kuvvetine, dolayısıyla tehlikeli kazalara
sebebiyet verebilir. Mod değiştirme tablosunda verilen bilgiler doğrultusunda doğru konumu
seçtiğinize emin olun.
Eğer ön fren çok güçlü uygulanırsa tekerlek kilitlenebilir ve bisiklet öne doğru devrilerek ciddi
yaralanmaya sebebiyet verebilir.
ST-5700/5703 ve BL-R780’ü BR-R561 ile birlikte kullanın. BR-R561’i yol sürüşü için önceki STI
kollarıyla birlikte veya düz gidonlar için BL-R770/BL-R550 fren kollarıyla birlikte kullanmayın. Aksi
takdirde, sağlanan frenleme performansı çok sert olacaktır.
Yarış freni montaj somunlarını belirtilen tork değerine göre emniyetli şekilde sıkın.
Somun tipi frenler için naylon insertli kontra somunlar (kendinden kilitlemeli somunlar) kullanın.
Gömme somun tipi frenler için, altı defa veya daha fazla döndürülebilen uygun uzunlukta gömme
somunlar kullanın. Tekrar takarken, somun dişlerine sızdırmazlık maddesi (kilit yapıştırıcısı)
uygulayın.
Eğer somunlar gevşerse, frenler yerlerinden çıkabilir ve diğer parçalara takılarak bisikletin
devrilmesine neden olabilir.
Özellikle, eğer bu durum ön tekerlekte gerçekleşirse, bisiklet öne doğru savrularak ciddi
yaralanmaya neden olabilir.
Arka fren olarak kullanım için tasarlanmış frenler ön fren olarak kullanılmamalıdır.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir şekilde okuyun. Gevşek, aşınmış
veya hasar görmüş parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece
orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı kesinlikle tavsiye ederiz.
Fren pabuçlarına herhangi bir yağ veya gres bulaştırmamaya dikkat edin. Eğer pabuçlara herhangi
bir yağ veya gres bulaşırsa, pabuçları değiştirmelisiniz. Aksi takdirde frenler doğru şekilde
çalışmayabilir.
Fren telinde herhangi bir pas veya yıpranma olup olmadığını kontrol edin ve eğer böyle bir durum
varsa kabloyu derhal değiştirin. Eğer bu işlem yapılmazsa, frenler hatalı çalışabilir.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru şekilde çalıştığından emin olun.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır.
Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin kayması bisikletten düşmenize
neden olabilir. Bu duruma meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe
uygulayın.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir şekilde okuyun ve daha sonra başvurmak üzere güvenli bir
yerde muhafaza edin.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
NOT:
Eğer SHIMANO yol freni pabuçları seramik jantlarla birlikte kullanılırsa, fren pabuçları normalden
daha çabuk aşınacaktır.
Eğer fren pabuçları yivler görülmez hale gelinceye kadar aşınmışsa değiştirilmelidir.
Farklı fren pabuçlarının kendine özgü özellikleri bulunmaktadır. Detaylı bilgi için fren pabuçlarını
satın aldığınız yere danışın.
Parçalar doğal aşınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karşı garantili değildir.
Kullanma veya bakım yöntemleriyle ilgili herhangi bir sorunuz varsa, lütfen satıcınıza danışın.
− Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
SI-8K60A-002-05
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)
Dış çapı maksimum 32 mm
olan elcik kullanın.
5 mm Alyen anahtarı
Tel tamburu
Kablo kancası
Fren kılıfı
Montaj somunu
Montaj sırasında olağan
pozisyon, merkezleme ayar
vidası kafasının şekilde
görüldüğü gibi olduğu
pozisyondur.
4 mm Alyen
anahtarı
Tespit vidası
Pabuç
1.
2.
4.
3.
Tespit vidasını çıkarın.
Pabucu, pabuç tutucusunun kanalı boyunca kaydırarak
çıkartın.
Tespit vidasını sıkın.
Sol ve sağ konumlarda kullanılan iki farklı pabuç ve pabuç
tutucusu vardır. Doğru yönlere ve vida deliği konumlarına
dikkat ederek yeni pabuçları pabuç tutucuları üzerindeki
kanallara kaydırın.
Tespit vidası Tespit vidası
Pabuç tutucusu
Pabuç
Pabuç tutucusu
Pabuç
yerleştirme
yönü
Ön
Sol için
Ön ve arkada aynı
Sağ için
Ön ve arkada aynı
Pabuç
Ön
3 mm Alyen anahtarı
Pabuç aralık parçası
Tel tamburu
Tel kancası
Fren kılıfı
İsim plakası
V-konumu
C/R konumu
Tel kancası
Tel tamburu
Fren kılıfı
Braket koruması
5 mm Alyen
anahtarı
İçiboş
Tel kancası
Tel tamburu
Fren kılıfı
• Konum değiştirme
C/R konumu
< BL-R780 >
< ST-5700 / 5703 >
< ST-5700 / 5703 >
< BL-R780 >
Konum pozisyonu Uygulanabilir fren
V, V-FRENLERLE
uyumluluk için konum
pozisyonunu ifade eder.
• V-FRENLER
• Yarış frenler
• Askı frenler
• Silindirik frenler
C, yarış frenler ve askı
frenlerle uyumluluk için
konum pozisyonunu ifade
eder.
R, silindirik frenlerle
uyumluluk için konum
pozisyonunu ifade eder.
Sıkma torku : 6-8 N•m
Sıkma torku : 6-8 N•m
Fren kolu ST-5700 / ST-5703, BL-R780
Yarış Fren BR-R561
Fren kablosu
  • Page 1 1

Shimano BR-R561 Service Instructions

Tip
Service Instructions