=
A B
4
3
4
3
4
3
=
A B
1
2
1
1
2
2
FOR
WARD
FOR
WARD
A A
+ =
3--4mm
A B
+ =
3--4mm
A B
• Kabloyu gidon tamamen sağa veya sola döndürül-
düğünde çekilerek gerilmeyecek uzunlukta kesin.
• Eğer uzun bir kullanma süresinden sonra gıcırdama
sesi çıkmaya bașlarsa,
𝖠
parçalarını yağlayın.
• Bisikletinizin fren sistemini uygun șekilde kullanmamanız,
kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi șekilde
yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık
gösterebilir. Bu nedenle bisikletiniz için (fren kolu kuvveti ve
bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma tekniğini
öğrendiğinizden emin olun.
Bisiklet satıcınıza danıșarak ve bisikletinizin kullanım
kılavuzunu inceleyip pratik yaparak sürüș ve fren yapma
tekniğinizi geliștirin.
• Eğer ön fren çok güçlü uygulanırsa tekerlek kilitlenebilir ve
bisiklet öne doğru devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet
verebilir.
• Yarıș freni montaj somunlarını belirtilen tork değerine göre
emniyetli șekilde sıkın.
• Somun tipi frenler için naylon insertli kontra somunlar
(kendinden kilitlemeli somunlar) kullanın.
• Gömme somun tipi frenler için, altı defa veya daha fazla
döndürülebilen uygun uzunlukta gömme somunlar kullanın.
Tekrar takarken, somun dișlerine sızdırmazlık maddesi
(kilit yapıștırıcısı) uygulayın.
Eğer somunlar gevșerse, frenler yerlerinden çıkabilir ve diğer
parçalara takılarak bisikletin devrilmesine neden olabilir.
Özellikle, eğer bu durum ön tekerlekte gerçekleșirse, bisiklet
öne doğru savrularak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Arka fren olarak kullanım için tasarlanmıș frenler ön fren olarak
kullanılmamalıdır.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir
șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar,
bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı
șiddetle tavsiye ederiz.
• Fren pabuçlarına herhangi bir yağ veya gres bulaștırmamaya
dikkat edin. Eğer pabuçlara herhangi bir yağ veya gres
bulașırsa, pabuçları değiștirmelisiniz. Aksi takdirde frenler
doğru șekilde çalıșmayabilir.
• Fren kablosunda herhangi bir pas veya yıpranma olup olmadığını
kontrol edin ve eğer böyle bir durum varsa kabloyu derhal
değiștirin. Eğer bu ișlem yapılmazsa, frenler hatalı çalıșabilir.
• Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru
șekilde çalıștığından emin olun.
• Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun
olacaktır.
Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
• Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir.
Lastiklerin kayması bisikletten düșmenize neden olabilir. Bu
duruma meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri
erken ve nazikçe uygulayın.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha
sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
NOT:
• Eğer SHIMANO yol freni pabuçları seramik jantlarla birlikte
kullanılırsa, fren pabuçları normalden daha çabuk așınacaktır.
• Eğer fren pabuçları yivler görülmez hale gelinceye kadar
așınmıșsa değiștirilmelidir.
• Farklı fren pabuçları kendine has özeliklere sahiptir. Fren
pabuçlarını satın alırken satıcınızdan ayrıntılı bilgi isteyin.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan
bozulmaya karșı garantili değildir.
• Kullanma veya bakım yöntemleriyle ilgili herhangi bir sorunuz
varsa, lütfen satıcınıza danıșın.
Teknik Servis Talimatı
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları
kullanmanız tavsiye edilir.
Fren kolunun montajı
Frenin montajı
1.
5 mm Alyen anahtarı
2.
Kablo kancası
İç kablo ucu
Fren kablosu
Fren kablosu
İç kablo ucu
Montaj civatası
Kablo kancası
Bant
Fren kablosu
Fren pabucu pozisyonunu pabuç yüzeyi ve jant yüzeyi
șekildeki gibi olacak șekilde ayarladıktan sonra pabuç tespit
civatasını sıkın.
Fren kolunu kabzaya kadar yaklașık 10 defa sıkıp bırakın ve
frenleri kullanmadan önce her șeyin doğru șekilde çalıștığını
ve pabuç aralığının doğru olduğunu kontrol edin.
Jantın
dönme yönü
Jantın
dönme yönü
Ayarlanabilir
yuva 0.5 mm
Not:
Not:
BR-4500, pabuç ve jant arasındaki temas açısının
ayarlanmasına izin verir. Fren yuvasının ayarlanması
daha yumușak frenleme sağlanmasını mümkün kılar.
1 mm veya daha
fazla
Pabuç tespit civatası
4 mm Alyen anahtarı
3.
Açık
Kapalı
Çabuk bağlantı
kolu
Kablo ayar civatası
Yaklașık
10 defa sıkın
Montaj sırasında
olağan pozisyon,
merkezleme ayar
vidası kafasının șekilde
görüldüğü gibi olduğu
pozisyondur.
Merkezleme ayar civatası
5 mm Alyen anahtarı
− Ciddi yaralanmalara meydan
vermemek için:
Fren kablosunu (bant veya benzeri malzeme kullanmak
suretiyle) geçici olarak gidona tespit edin.
SI-8E60C-001
Sıkma torku:
6-8 N•m
Sıkma torku:
8-10 N•m
Sıkma torku:
5-7 N•m
Kablo civatası sıkma torku:
6-8 N•m
2. 6.
Fren pabucu yerleștirme pozisyonu Kontrol
4.
Daha sonra, gidonu gidon bantıyla sarın.
Bacağı sıkıștırın ve pabuç jantla sıkı temas halindeyken
ayarlayın
1.
Frenin kendisinin montajı
Pabuç aralığını ayarlamak için kablo ayar civatasını döndürün.
Merkezleme ayar vidasını kullanarak küçük bir ayar yapın.
Çabuk bağlantı kolunu kapalı konuma ayarlayın; ardından
pabuç aralığını (așağıdaki șekilde görüldüğü gibi) ayarlayın ve
kabloyu emniyete alın.
5.
4.
3.
Papuç aralığının yeniden ayarlanması
Fren pabucunun ortalanması
Kablo bağlantısı
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden
haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
SI-8E60C-001-05
Seriler
TIAGRA
Fren kolu
ST-4500 / BL-R400
Yarıș Fren
BR-4500
Fren kablosu
BR-4500