Shimano RD-M581 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur:

Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin
zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına neden olabilecek alkali-bazlı veya asit-
bazlı deterjanlar kullanmayın.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden
önce așağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı
pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș
bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir
ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle
zincirin uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri
bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi
kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada
kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya
uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda
hasar görecektir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin.
Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer
bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi
yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı
șiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin
devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak
üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi
yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise,
vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları
(mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik
derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve vites
kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı
değiștirmelisiniz.
Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS
vites değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin.
Kesinlikle farklı grup ișaretine sahip olan bir dișli yatağıyla birlikte kullanmayın.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar
boșluğa sahip olan bir vites kablosu kullanın. Ayrıca, gidon
tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip
etmediğini kontrol edin.
Dișli değiștirme kablosunun ve fren kablosunun fren ișlemleri
sırasında birbirini engellemediğinden emin olun. Aksi takdirde,
frenleme sırasında temas olușabilir.
Kabloları gidon herhangi bir yönde tamamen döndürüldüğünde
aralarında hala bir miktar gevșeklik kalacak șekilde takın.
Vites kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır.
DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme
performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde
kaydıklarından emin olun.
Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini
kullanın.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı
garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel
bisiklet satıcınıza danıșın.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
Teknik Servis Talimatı SI-5W00A-002
RD-M761/RD-M581/RD-M531
5. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar basarken
krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Fren kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dișliye geri
dönünceye kadar sıkın.
(saat yönü)
Fren kablosu tamburunu zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses
çıkarıncaya kadar gevșetin.
(ters saat yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıștırıldığında ve zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, fren kablosu ayar tamburunu
saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye ve zincir
düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
1
1 2
2
En büyük dișli
Kılavuz makara
Alt ayar vidası
3. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın doğrudan en büyük dișliyle
hizalanacak bir konuma hareket etmesini sağlayın.
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak krank kolunu
geriye doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik ayar vidasını çevirerek kılavuz
makarayı dișliye mümkün olduğu kadar yakın, fakat dokunmayacak șekilde
ayarlayın. Daha sonra, zinciri en küçük dișliye ayarlayın ve yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın dișliye dokunmadığından emin olun.
1
2
1 2
2
1
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
Ayarlama
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek suretiyle arkadan
bakıldığında kılavuz makara en küçük
dișlinin dıș çizgisiyle hizalanacak șekilde
ayarlayın.
1
2
1 2
En küçük dișlinin dıș
çizgisi
Kılavuz
makara
Üst ayar vidası
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete
alınması
(B) kolunu sekiz kez veya daha fazla çalıștırın ve
gösterge üzerinden kolun en yüksek konumda
olduğunu doğrulayın. Daha sonra, iç delik kapağını
çıkarın ve iç kabloyu bağlayın.
Kol (B)
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi duruncaya
kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin. Aksi takdirde
vida diși hasar görebilir.
İç delik kapağı
Sıkma torku:
0.3-0.5 N•m
Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir uzunluğu
A
A'
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
En büyük
dișli
Zincir
En büyük
aynakol
dișlisi
Arka vites değiștiricisinin montajı
Montajı yaparken, B-gerginlik ayar vidasının mil yuvası
tırnağıyla temas ederek deformasyona neden olmamasına
dikkat edin.
Göbek mili sıkma torku:
8-10 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası
tırnağı
B-gerginlik ayar
vidası
Kolun takılması
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik kullanın.
Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini engellemeyeceği bir
konuma takın.
Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon malzemenin
hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya parçalar için tespit
kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz sıkmayı engellemek için,
karbon kadro/parça üreticisinin sıkma torku tavsiyesine uyun.
Sıkma torku:
5 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Dișli değiștirme ișlemi
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye geçmek için
(A Kolu)
Sadece bir adım geçiș yapmak için, (A) kolunu (1)
konumuna bastırın. Bir defada iki adım geçiș yapmak için
(2) konumuna bastırın.
Bu vites kolu, boșaltma ișlemlerinin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma
mekanizmasına sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye geçmek için
(B Kolu)
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye bir adım geçiș yapmak
için (B) koluna bir kez basın.
(A) kolu bașlangıç konumu
(B) kolu 2-yönlü boșaltma
Bu Servis Talimatı, RAPIDFIRE SL-M760/M580/M530 ile RD-M761/M581/M531 üst normal tip arka vites değiștirici
birlikte kullanıldığında geçerli olan çalıștırma yöntemini açıklamaktadır. Eğer RD-M760/M580/M530 ters yay tipi vites
değiștiriciyle birlikte kullanılıyorsa, ișlemler ve gösterge ekranları ters sırada gerçekleșir.
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Arka Vites Değiștiricisi
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak değișecektir. Bu nedenle,
zincirin çok kısa olması halinde dișli sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon
“A” boyutunun en uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en büyük
aynakol dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin uzunluğunu ayarlayın.
Eğer arka süspansiyonun hareket miktarı büyükse, zincir en küçük aynakol dișlisi ve
en küçük dișli üzerindeyken zincirdeki gevșeklik uygun șekilde alınamayabilir.
Ayar civatası Ayar civatası
Kabloyu arka vites değiștiriciye bağlayın ve
kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra, arka
vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi tekrar
sabitleyin.
Çekin
Sıkma torku:
5-7 N•m
Kanal
Not : Kablonun kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu kestikten sonra, ucu
deliğin içi düzgün bir çapa sahip olacak
șekilde yuvarlayın.
Aynı dıș ucun
kapsülünü fren
kablosunun kesik ucuna
takın.
Dıș uç kapsül
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül, kadronun
fren kablosu dayamasına
monte edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik
muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka
vites değiștirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü
aksesuar alüminyum kapakla
değiștirmeniz tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı fren
kablosunun ucu vites değiștirici
tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiștirici tarafı
İç delik kapağı
İç kablo
SI-5W00A-002-05
Zincir
Güçlendirilmiș bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
Gümüș
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
6.5 mm
7.1 mm
Seriler XT LX Deore
RAPIDFIRE M9 (Vites kolu) SL-M760 SL-M580 SL-M530
Fren kablosu SIS-SP41
Arka değiștirici RD-M761 RD-M581 RD-M531
Tip SGS / GS SGS
Arka hazne FH-M765 / FH-M760 FH-M585 / FH-M580 FH-M535 / FH-M530
Dișliler 9
Kaset dișli CS-M760 CS-M580 CS-HG50-9
Zincir CN-HG93 CN-HG73 CN-HG53
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası RD-M761 / RD-M581 RD-M531
Tip SGS GS SGS
Dișliler 9 9 9
Toplam kapasite 45D 33D 45D
En büyük dișli 34D 34D 34D
En küçük dișli 11D 11D 11D
Aynakol diș farkı 22D 22D 22D
  • Page 1 1

Shimano RD-M581 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur: