R
V
V
C
C
R
V
V
C
C
R
R
Kartuș pabucun değiștirilmesi
L
FORWARD
FORWARD
L
R
FORWARD
FORWARD
R
BC
FORWARD
R
Fren kolunun montajı
V-FREN’in montajı
Dıș çapı maksimum
32 mm olan elcik kullanın.
Her Șarta Uygun
Fren Sistemi
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Bisikletinizin fren sistemini uygun șekilde kullanmamanız, •
kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi șekilde
yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık
gösterebilir. Bu nedenle bisikletiniz için (fren kolu kuvveti ve bisiklet
kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma tekniğini öğrendiğinizden
emin olun.
Bisiklet satıcınıza danıșarak ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu
inceleyip pratik yaparak sürüș ve fren yapma tekniğinizi geliștirin.
Eğer ön fren çok güçlü uygulanırsa tekerlek kilitlenebilir ve bisiklet •
öne doğru devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Arka fren olarak kullanım için tasarlanmıș frenler ön fren olarak •
kullanılmamalıdır.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir
șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar,
bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece
orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye
ederiz.
Fren pabuçlarına herhangi bir yağ veya gres bulaștırmamaya •
dikkat edin. Eğer pabuçlara herhangi bir yağ veya gres bulașırsa,
pabuçları değiștirmelisiniz. Aksi takdirde frenler doğru șekilde
çalıșmayabilir.
Fren kablosunda herhangi bir pas veya yıpranma olup olmadığını •
kontrol edin ve eğer böyle bir durum varsa kabloyu derhal
değiștirin. Eğer bu ișlem yapılmazsa, frenler hatalı çalıșabilir.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru șekilde •
çalıștığından emin olun.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun olacaktır.•
Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. Lastiklerin •
kayması bisikletten düșmenize neden olabilir. Bu duruma meydan
vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe
uygulayın.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha •
sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Güç modülatörü fren kolundaki kablo çekișini artırıp frenleme
kuvvetini sabit bir seviye içerisinde tutarak frenleme kontrolünü
kolaylaștırmaya yarayan bir cihazdır.
Güç modülatörünün efektif çalıșma bölgesi așılırsa, kol kursu ve fren
normal bir V-FREN gibi çalıșacaktır (hassas ve güçlü). Bu șartlarda,
frenler istenenden daha güçlü çalıșabilir ve tekerlek kilitlenmesine
sebep olabilir. Bu yüzden, güç modülatörünü kullanmadan önce
performansını test edip tamamıyla anlamanız birincil önceliktedir.
Güç modülatörü tekerlek kilitlenmesini tamamıyla
engelleyebilecek bir fonksiyona sahip değildir.
güç
modülatörsüz
Frenleme Performansı Karșılaștırması
güç modülatörlü
Fren kolundaki kablo kursu
Tekerlekteki frenleme kuvveti
Güç modülatörünün
efektif çalıșma aralığı
(N)
UYARI
- Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
BR-M590 V-FRENİ’ni ST-M590/BL-M590 fren kolları gibi •
V-FREN uyumlu fren kollarıyla birlikte kullanın.
Eğer BR-M590 V-FRENLER, güç modülatörlü V-FRENLERLE •
veya askı frenlerle veya silindirik frenlerle uyumlu konum
değiștirmeli BL-M591/BL-M771 (3-parmak) fren kollarıyla veya
ST-M405/ST-M360 (4-parmak) fren kollarıyla birlikte kullanılırsa,
SM-PM70 güç modülatörünü V-FRENLER ile kullandığınızdan
emin olun. Eğer güç modülatörü kullanılmazsa, fren kolu
çalıștırıldığında așırı frenleme kuvveti uygulanabilir veya frenleme
kuvvetinin yetersiz kalmasına ve dolayısıyla tehlikeli kazalara yol
açabilecek dengesiz kablo kursuna neden olabilir.
ST-M405/ST-M360 (4-parmak) fren kolları, güç modülatörlü •
V-FRENLER, askı frenler ve silindirik frenlerle uyumlu olmalarını
sağlayan konum değiștirme mekanizması ile donatılmıștır.
Yanlıș konum seçilmesi, așırı veya yetersiz
frenleme kuvvetine, dolayısıyla tehlikeli kazalara
sebebiyet verebilir.
Yandaki tabloda verilen bilgiler doğrultusunda
doğru konumu seçtiğinize emin olun.
Shimano BR-M590 Güvenlik Bilgileri
NOT:
Her Șarta Uygun Fren Sistemi’nin ideal verimliliği, tavsiye edilen •
takımda yer alan frenler ve fren kolları kullanılarak sağlanabilir.
Eğer fren pabuçları yivler görülmez hale gelinceye kadar •
așınmıșsa değiștirilmelidir.
Farklı fren pabuçları kendine has özeliklere sahiptir. Fren •
pabuçlarını satın alırken satıcınızdan ayrıntılı bilgi isteyin.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan •
bozulmaya karșı garantili değildir.
Kullanma veya bakım yöntemleriyle ilgili herhangi bir sorunuz •
varsa, lütfen satıcınıza danıșın.
SI-8G50A-002
Teknik Servis Talimatı
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları
kullanmanız tavsiye edilir.
Fren kolu montajında 4 mm Alyen anahtar kullanın.
Parçaları karbon kadro/gidon
yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine
neden olabilecek așırı sıkmayı
veya parçalar için tespit kuvvetinin
eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon
kadro/parça üreticisinin
sıkma torku tavsiyesine
uyun.
Sıkma torku:
6-8 N•m
4 mm Alyen anahtarı
1.
Fren gövdesinin durdurma pimini kadro montaj çıkıntısındaki
orta yay deliğine sokun ve daha sonra bağlantı tespit
civatasıyla fren gövdesini kadroya sabitleyin.
Sıkma torku:
5-7 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Yay deliği
Durdurucu pim
Bağlantı tespit civatası
Her Șarta Uygun Fren Sistemi
Bu fren sistemi kullanıldığında, yağıșlı havada sağlanan
üstün frenleme performansı (kontrol ve ayar) sayesinde çeșitli
koșullarda frenleme performansı değișmeyecektir.
2.
Pabuçları janta değdirerek, A ölçüsünün 32 mm veya daha
fazla olmasını, pabucun dıșarıya çıkmasını B rondelasının (kalın
veya ince) yerini değiștirerek sağlayın.
32 mm veya daha fazla
A
FORWAR
D
R
FORWARD
R
Rondela B (kalın)
Rondela B (ince)
Pabuç tespit somunu
Rondela
Rondela A
Pabuç tespit bağlantısı
Rondela A
3.
Pabucu janta karșı tutarak pabuç tespit somununu sıkın.
5 mm Alyen anahtarı
Sıkma torku:
6-8 N•m
1 mm
4.
İç kabloyu iç kablo kılavuz borusundan geçirin ve sol ve sağ
pabuçlar ile jant arasındaki boșlukların toplamı 2 mm olacak
șekilde ayar yaptıktan sonra kablo tespit civatasını sıkın.
5 mm Alyen anahtarı
Sıkma torku:
6-8 N•m
Kablo kılavuz borusu
B + C = 2 mm
5.
Yay gerginlik ayar vidalarıyla dengeyi ayarlayın.
Yay gerginlik ayar
vidası
Yay gerginlik ayar
vidası
2
1
2
1
2
1
1 mm 1 mm
6.
Fren kolunu yaklașık 10 defa sıkıp bırakın ve frenleri
kullanmadan önce her șeyin doğru șekilde çalıștığını ve pabuç
aralığının doğru olduğunu kontrol edin.
Yaklașık 10 defa
sıkın
1.
Pabuç tespit pimini çıkarın ve daha sonra pabucu kanal
boyunca kaydırarak pabuç tutucusundan çıkarın.
Pabuç tespit pimi
Pabuç
FORWARD
R
2.
Sol ve sağ konumlarda kullanılan iki farklı pabuç ve pabuç
tutucusu vardır. Doğru yönlere ve pim deliği konumlarına
dikkat ederek yeni pabuçları pabuç tutucuları üzerindeki
kanallara kaydırın.
Sol için
Ön ve arkada aynı
Ön
Sağ için
Ön ve arkada aynı
Ön
Pabuç
Pabuç tutucusu
Pabuç tespit pimi
Pabuç
yerleștirme
yönü
Pabuç
Pabuç tutucusu
Pabuç tespit pimi
3.
Pabuç tespit piminin takılması, pabucu doğru șekilde yerine
sabitlemek için kritik öneme sahiptir.
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik
yapılabilir. (Turkish)
Konum pozisyonu Uygulanabilir fren
V-konumu
SM-PM70 güç •
modülatörlü
V-FRENLER (BR-M590)
Askı frenler•
Silindirik frenler •
V, güç modülatörlü V-FRENLER ile
uyumlu konum pozisyonunu ifade
eder.
C, askı frenlerle uyumluluk için
konum pozisyonunu ifade eder.
R, silindirik frenlerle uyumluluk
için konum pozisyonunu ifade
eder.
C/R konumu
SI-8G50A-002-05
Seriler
DEORE
Fren kolu
BL-M590/
ST-M590
BL-M591
V-FREN
BR-M590
SM-PM70’li
BR-M590
Fren kablosu