Sony VGN-AR51E Troubleshooting guide

Tip
Troubleshooting guide
Belgeler
Aşağıdaki belgeler Sony VAIO
®
bilgisayarınızda bulunur.
Kullanım Kılavuzu
Bilgisayarınızın özelliklerini açıklar. Ayrıca, genel sorunları çözmeye
yönelik bilgilerin yanı sıra bilgisayarınızla gelen yazılım programları
hakkında bilgiler de içerir. Kullanım Kılavuzu, kolayca göz
atabileceğiniz ve çıktısını alabileceğiniz PDF biçiminde verilmiştir.
Ekran kılavuzunu görüntülemek için:
1 Masaüstündeki VAIO User Guide simgesini çift tıklayın.
2 Dilinize yönelik klasörü açın.
3 Okumak istediğiniz kılavuzu seçin.
Teknik Özellikler
Çevrimiçi Teknik Özellikler, VAIO bilgisayarınızın donanım ve
yazılım yapılandırmalarını tanımlar.
Çevrimiçi Teknik Özellikler’i görüntülemek için:
1 İnternet’e bağlanın.
2 http://www.vaiolink.com adresindeki Sony çevrimiçi destek
Web sitesine gidin.
Bilgisayarla birlikte kurtarma diskleri verilmediği için, bilgisayar
kullanıma hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri oluşturmanız
kesinlikle önerilir.
Kurtarma disklerini oluşturmaya yönelik talimatlar için, “Kendi kurtarma
disklerinizi oluşturma” sayfa 16.
Önemli
Basılı Belgeler
Hızlı Başlangıç Kılavuzu
VAIO’nuzu paketten çıkarıp çalıştırana kadar olan süreci açıklar.
Sorun Giderme ve Kurtarma Kılavuzu (bu kitapçık)
Genel sorunların ve bilgisayar arızalarının çözümlerini, verilerinizin
yedekleme kopyasını nasıl oluşturulacağına ve bilgisayar sisteminizi
nasıl kurtarılacağına yönelik bir açıklamayı ve destek bilgi
kaynaklarını içerir.
Yönetmelikler, Garanti, Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi ve
Hizmet Desteği
Sony Garanti koşulları, Güvenlik yönetmelikleri, Modem
yönetmelikleri, Kablosuz LAN yönetmelikleri, Kablosuz WAN
yönetmelikleri,
Bluetooth yönetmelikleri, Son Kullanıcı Yazılım
Lisans Sözleşmesi ve Sony Destek hizmetleri bilgilerini içerir.
Basılı Olmayan Belgeler
3
Içindekiler
Belgeler ..................................................................... 2
Basılı Belgeler.............................................................................. 2
Basılı Olmayan Belgeler ................................................................ 2
Önemli ........................................................................................ 2
Kılavuza giriş............................................................... 5
Sorun Giderme
Sorun Giderme ........................................................... 8
Bilgisayar ....................................................................................8
Bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?................... 8
Bilgisayarımı açtığımda bir BIOS hatası görünüyorsa
ne yapmam gerekir?....................................................... 9
Güç göstergesi (Yeşil) yanıyor, ancak ekranım açılmıyorsa
ne yapmam gerekir?..................................................... 10
Bilgisayarım veya yazılımım yanıt vermemeye başlarsa
ne yapmam gerekir?..................................................... 10
Pil göstergesi yanıp sönüyor ve bilgisayarım
başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?............................. 10
Pil takımının uyumlu olmadığını veya düzgün biçimde
takılmadığını bildiren bir ileti penceresi beliriyor ve
bilgisayarım Hazırda Bekleme moduna giriyorsa
ne yapmam gerekir?..................................................... 11
Bilgisayarımı açtığımda Windows bir ileti veriyor ve
başlatı
lamıyorsa ne yapmam gerekir?............................. 11
BIOS parolamı hatırlayamıyorsam ne yapmam gerekir?........... 11
Sistem Güvenliği ........................................................................ 12
Virüs gibi güvenlik tehditlerine karşı bilgisayarımı nasıl
koruyabilirim? .............................................................. 12
Antivirüs yazılımımı nasıl güncel tutabilirim? ........................... 12
4
VAIO sisteminizi kurtarma
Bilgisayarınızı kullanmadan önce................................. 14
Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma........................................... 16
Kurtarma diskleri oluşturmak için: .........................................17
Backup and Restore Center’ı (Yedekleme ve Geri Yükleme Merkezi)
kullanarak verilerinizi yedekleme ve geri yükleme ................... 18
Verilerinizi yedeklemek için:..................................................18
Bir geri yükleme noktası oluşturmak için: ...............................23
VAIO yazılımı ile verilerinizi yedekleme ve geri yükleme .................. 26
Rescue Data (Verileri Kurtarma) ile verilerinizi
yedeklemek için:...........................................................26
VAIO Data Restore Tool (VAIO Verileri Geri Yükleme Aracı)
ile verilerinizi geri yüklemek için: .....................................29
Önceden yüklenen yazılımı ve yazılım sürücülerini geri yükleme...... 30
Reinstall Programs or Drivers’ı (Program veya
Sürücü Yeniden Yükleme) kullanmak için:........................30
Bilgisayar arızaları karşısında ne yapılabilir? ................. 31
Bilgisayarınız düzgün çalışmıyorsa............................................... 31
Windows başlatılıyorsa.........................................................32
Windows başlatılamıyorsa ....................................................33
VAIO sisteminizi kurtarma ........................................... 34
Kurtarma işlemine başlamadan önce ........................................... 34
VAIO sisteminizi Windows’u başlatabildiğiniz
durumlarda kurtarma........................................................... 36
C sürücüsünü geri yüklemek için: ..........................................36
Bilgisayar sisteminizin tamamını geri yüklemek için: ................37
VAIO sisteminizi Windows’u başlatamadığımız
durumlarda kurtarma........................................................... 38
Bölüm boyutlarını değiştirme ...................................... 39
Sabit diski bölümlere ayırma hakkı nda ......................................... 39
Sabit disk bölümü oluşturma....................................................... 39
Windows özelliğini kullanarak bölüm oluşturmak için:...............40
Kurtarma diskleri ile bölüm oluşturmak için:............................40
Sabit diskinizdeki tüm verileri silme.............................. 41
Wipe and Erase Data (Verileri Silme ve Temizleme)
ile sabit diskinizdeki tüm verilerinizi silme............................... 41
Kılavuza giriş
5
TR
Kılavuza giriş
Bu kılavuz, aşağıdaki önemli konuları kapsamaktadır:
VAIO
®
bilgisayarınızda sorun yaşıyorsanı z, çözümler bu kitapçıkta
sorun giderme kılavuzu biçiminde sunulmaktadır. Bkz. “Sorun Giderme”
sayfa 8.
Sorun gidermeye yönelik daha fazla konu, Sony çevrimiçi destek Web
sitesinde bulunmaktadır. http://www.vaiolink.com adresini ziyaret edin.
VAIOLink veya yerel Sony bayiinizle doğrudan temasa geçmeden
önce daima bu bölümleri okuyun.
Ayrıca, Windows Yardım ve Destek’i kullanarak daha fazla bilgi
arayabilirsiniz. Windows Yardım ve Destek, bilgisayarınızı kullanmayı
öğrenmenize yardım edecek pratik tavsiyelerin, öğreticilerin ve
tanıtımların bulunduğu kapsamlı bir kaynaktır. İnternet’te bulunanlar da
dahil olmak üzere tüm Windows Yardım kaynaklarını görüntülemek için
Ara özelliğini, Dizin’i veya içindekiler bölümünü kullanın.
Windows Yardım ve Destek’e erişmek için, Başlat ı ve Yardım
ve Destek’i tıklayın. Bunun yerine, Microsoft Windows tuşunu basılı
tutarak ve F1 tuşuna basarak da Windows Yardım ve Destek’e
gidebilirsiniz.
Sistemi ve uygulamaları kurtarabilmek, bilgisayarınızı kullanmanın
önemli bir parçasıdır. Sisteminizi kurtarma hakkında bilmeniz
gerekenlerin tümü bu kitapçıkta açıklanmaktadır. B i l g i s a y a r ınızı
kullanmadan ve herhangi bir kurtarma işlemi yapmayı denemeden
önce bu bölümü okumanız büyük önem taşır. Bkz. “Bilgisayarınızı
kullanmadan önce” sayfa 14.
TR
Sorun Giderme
8
Sorun Giderme
Bilgisayar
Bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
Bilgisayarınızın bir güç kaynağına sağlam bir şekilde bağlanmı ş ve açık
durumda olduğundan emin olun. Güç göstergesinin, gücün açık
olduğunu gösterdiğinden emin olun.
Pil takımının doğru biçimde takılmış ve şarj edilmiş olduğundan emin
olun.
Disket sürücüsünün (varsa) boş olduğundan emin olun.
Bilgisayarınız bir anahtarlı uzatma kablosuna veya kesintisiz güç
kaynağına (UPS) bağlıysa, anahtarlı uzatma kablosunun veya UPS’in
bir güç kaynağına bağlanmış ve açık durumda olduğundan emin olun.
Harici ekran kullanıyorsanız, ekranın bir güç kaynağı
na bağlanmış ve
ık durumda olduğundan emin olun. Parlaklık ve kontrast
denetimlerinin doğru biçimde ayarlanmış olduğundan emin olun. Daha
fazla bilgi için, ekranınızla birlikte verilen kullanım kılavuzuna bakın.
AC adaptörün bağlantısını kesin ve pil takımını çıkarın. Üç ila beş dakika
bekleyin. Pil takımını yerine takın, AC adaptörü yeniden bağlayın ve
ardından bilgisayarınızı açmak için güç düğmesine basın.
Yoğunlaşma, bilgisayarınızın arızalanmasına neden olabilir. Böyle bir
durumda, bilgisayarı en az bir saat boyunca kullanmayın.
Bilgisayarı satın aldıktan sonra ilave bellek modülü taktıysanız,
bu modülleri çıkarın.
Bilgisayarınızla birlikte verilen Sony AC adaptörü kullanıp
kullanmadığınızı kontrol edin. Güvenliğiniz için, yalnızca Sony
tarafından VAIO bilgisayarınız için verilen gerçek Sony yeniden şarj
edilebilir pil takımını ve AC adaptörü kullanın.
Sorun Giderme
9
TR
Bilgisayarımı açtığımda bir BIOS hatası görünüyorsa
ne yapmam gerekir?
VGCRM serisi modeller haricindeki tüm modellerde, ekranın alt kısmında
“Press <F1> to resume, <F2> to setup” iletisi belirirse, şu adımları izleyin:
1 F2 tuşuna basın.
BIOS kurulum ekranı belirir. Belirmezse, bilgisayarı yeniden başlatın ve
VAIO logosu belirdiğinde birkaç kez F2 tuşuna basın.
2 Tarihi (ay/gün/yıl) ayarlayın. Enter tuşuna basın.
3 System Timeı seçmek için
m tuşuna basın ve saati (saat: dakika:
saniye) ayarlayın. Enter tuşuna basın.
4 Exit sekmesini seçmek için
, tuşuna basın ve ardından F9 tuşuna
basın.
Onay istendiğinde, Enter tuşuna basın.
5 Exit Setupı seçin ve Enter tuşuna basın.
Onay istendiğinde, Enter tuşuna basın.
Bilgisayarınız yeniden başlatılır.
Bu durumla sık sık karşılaşıyorsanız, VAIOLink’le temasa geçin.
VGCRM serisi modellerde, ekranın alt kısmında “Press <F1> to resume,
<F2> to setup” iletisi belirirse, şu adımları izleyin:
1 F2 tuşuna basın.
BIOS kurulum ekranı belirir. Belirmezse, bilgisayarı yeniden başlatın ve
VAIO logosu belirdiğinde birkaç kez F2 tuşuna basın.
2 Ta b tuşu ve +/ tuşlarını kullanarak tarihi (ay/gün/yıl) ayarlayın.
3 System Timeı seçmek için
m tuşuna basın ve Tab tuşu ile +/ tuşlarını
kullanarak saati (saat: dakika: saniye) ayarlayın.
4 Exit sekmesini seçmek için
, tuşuna basın ve ardı ndan Load
Optimal Defaults’u seçip Enter tuşuna basın.
Onay istendiğinde, Y tuşuna basın.
5 Exit Saving Changes’i seçin ve Enter tuşuna basın.
Onay istendiğinde, Y tuşuna basın.
Bilgisayarınız yeniden başlatılır.
Bu durumla sık sık karşılaşıyorsanız, VAIOLink’le temasa geçin.
10
Güç göstergesi (Yeşil) yanıyor, ancak ekranım
ılmıyorsa ne yapmam gerekir?
Şu adımları izleyin:
1 Güç göstergesinin söndüğünden emin olmak için güç düğmesini dört
saniyeden uzun süre basılı tutun. Ardı ndan bilgisayarınızı tekrar açın.
2 Bilgisayar ekranınız hala açılmıyorsa, AC adaptörün bağlantısını kesin,
pil takımını çıkarın ve bilgisayarı bir dakika kadar kullanmayın. Ardından
pil takımını yeniden takın, AC adaptörü bağlayın ve bilgisayarı tekrar
ın.
Bilgisayarım veya yazılımım yanıt vermemeye
başlarsa ne yapmam gerekir?
Bir yazılım uygulaması çalışırken bilgisayarınız yanıt vermemeye
başlarsa, uygulama penceresini kapatmak için Alt+F4 tuşlarına basın.
Alt+F4 tuşları işe yaramazsa, bilgisayarınızı kapatmak için Başlatı,
Kilitğmesinin yanındaki oku ve Kapatı tıklayın.
Bilgisayarınız kapanmazsa, Ctrl+Alt+Delete tuşlarına basın, Kapat
ğmesinin yanındaki oku ve Kapatı tıklayı
n.
Windows Güvenliği penceresi belirirse, Kapatı tıklayın.
Bilgisayarınızın Ctrl+Alt+Delete tuşları veya güç düğmesiyle kapatılması,
kaydedilmemiş verilerin kaybına neden olabilir.
Bilgisayarınız hala kapanmıyorsa, bilgisayar kapanana kadar güç
ğmesini basılı tutun.
AC adaptörü ve pil takımını çıkarın.
Yazılımı yeniden kurmayı deneyin.
Teknik destek için yazılım yayıncısıyla veya belirlenmiş sağlayıcıyla
temasa geçin.
Pil göstergesi yanıp sönüyor ve bilgisayarım
başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
Bu belirtinin nedeni, pil takımının düzgün biçimde takılmamış olması
olabilir. Bu durumu düzeltmek için, bilgisayarınızı kapatın ve pil takımını
çıkarın. Ardından pil takımını tekrar bilgisayara takın. Ayrıntılar için,
ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Yukarıdaki işlemi uyguladıktan sonra sorun devam ediyorsa, bu durum
takılan pil takımının bilgisayarınızla uyumlu olmadığı anlamına gelir. Pil
takımını çıkarın ve VAIOLink’le temasa geçin.
Sorun Giderme
11
TR
Pil takımının uyumlu olmadığını veya düzgün
biçimde takılmadığını bildiren bir ileti penceresi
beliriyor ve bilgisayarım Hazırda Bekleme moduna
giriyorsa ne yapmam gerekir?
Bu belirtinin nedeni, pil takımının düzgün biçimde takılmamış olması
olabilir. Bu durumu düzeltmek için, bilgisayarınızı kapatın ve pil takımını
çıkarın. Ardından pil takımını tekrar bilgisayara takın. Ayrıntılar için,
ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Yukarıdaki işlemi uyguladıktan sonra sorun devam ediyorsa, bu durum
takılan pil takımının bilgisayarınızla uyumlu olmadığı anlamına gelir. Pil
takımını çıkarın ve VAIOLink’le temasa geçin.
Bilgisayarımı açtığımda Windows bir ileti veriyor ve
başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
ılış parolasını arka arkaya üç kez hatalı girerseniz, Enter Onetime
Password veya Password Check failed iletisi belirir. Açılış parolasını
tekrar arka arkaya üç kez hatalı girerseniz, System Disabled iletisi belirir
ve Windows başlatılmaz. Güç göstergesinin söndüğünden emin olmak için
güç düğmesini dört saniyeden uzun süre basılı tutun. 10 ila 15 saniye
bekleyin, ardından bilgisayarınızı yeniden başlatın ve doğru parolayı girin.
Parolayı girerken, Num lock ve Caps lock göstergelerinin kapalı olup
olmadığını kontrol edin. Kapalı değilse, parolayı girmeden önce göstergeyi
kapatmak için Num Lk tuşuna veya Caps Lock tuşuna basın.
BIOS parolamı hatırlayamıyorsam ne yapmam
gerekir?
BIOS parolasını unuttuysanız, parolayı sıfırlamak için VAIOLink’le temasa
geçin.
Sıfırlama ücreti alınacaktır.
12
Sistem Güvenliği
Virüs gibi güvenlik tehditlerine karşı bilgisayarımı
nasıl koruyabilirim?
Microsoft Windows işletim sistemi, bilgisayarınıza önceden yüklenmiştir.
Bilgisayarınızı virüs gibi güvenlik tehditlerinden korumanın en iyi yolu,
düzenli olarak en son Windows güncelleştirmelerini karşıdan yüklemek ve
bilgisayarınıza yüklemektir.
Önemli Windows güncelleştirmelerini şu şekilde edinebilirsiniz:
Güncelleştirmeleri alabilmeniz için bilgisayarınızın İnternet’e bağlı olması gerekir.
1 İnternet’e bağlanın.
2 Görev çubuğundaki Windows Güvenlik Uyarıları simgesini çift
tıklayın.
3 Otomatik veya zamanlanmış güncelleştirmeleri ayarlamak için
ekrandaki talimatları izleyin.
Antivirüs yazılımımı nasıl güncel tutabilirim?
Norton Internet Security yazılım programınızı Symantec Corporation’ın
en son güncelleştirmeleriyle güncel tutabilirsiniz.
En son güvenlik güncelleştirmesini karşıdan yüklemek ve
bilgisayarınıza kurmak için
1 Başlatı, Tüm Programları, Norton Internet Security’yi ve Norton
Internet Security’yi tıklayın.
2 Yazılımı güncelleştirmek için sol bölmedeki öğeyi tıklayın.
3 Güncelleştirmeleri seçmek ve karşıdan yüklemek için ekrandaki
talimatları izleyin.
TR
VAIO sisteminizi kurtarma
14
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
Bu kitapçık sorunları nasıl çözeceğinizi, verilerinizin yedekleme kopyalarını
nasıl oluşturacağınızı ve bilgisayarınızda arızayla karşılaşmanız durumunda
Sony VAIO
®
bilgisayar sisteminizi aşağıdaki VAIO yazılım uygulamalarıyla
ve Windows özellikleriyle nasıl kurtaracağınızııklar.
VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi)
VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi), aşağıdaki VAIO
yazılım uygulamalarını, araçlarını ve Windows özelliklerini içerir:
Rescue Data (Verileri Kurtarma)
Rescue Data (Verileri Kurtarma) yazılımı, sabit diskinizde
depolanan verilerin yedekleme kopyasını oluşturmanızı sağlar.
Wipe and Erase Data (Verileri Silme ve Temizleme)
Wipe and Erase Data (Verileri Silme ve Temizleme) yazılımı, sabit
diskinizdeki tüm verileri silmenizi sağlar.
VAIO Hardware Diagnostics (VAIO Donanım Tanılama)
VAIO Hardware Diagnostics (VAIO Donanım Tanılama) yazılı
mı,
bilgisayar donanımınızı (CPU, bellek modulü, sabit disk gibi)
kontrol etmenizi sağlar.
Reinstall Programs or Drivers (Program veya Sürücü Yeniden
Yükleme)
Reinstall Programs or Drivers (Program veya Sürücü Yeniden
Yükleme) programı, önceden yüklü yazılımı veya yazılım
sürücülerini ilk fabrikadan çıkış durumuna geri yüklemenizi sağlar.
Restore C: Drive (C: Sürücüsünü Geri Yükleme)
Restore C: Drive (C: Sürücüsünü Geri Yükleme) programı,
bilgisayarınızdaki C sürücüsünü ilk fabrikadan çıkış durumuna geri
yüklemenizi sağlar.
Restore Complete System (Tüm Sistemi Geri Yükleme)
Restore Complete System (Tüm Sistemi Geri Yükleme)
programı, bilgisayar sisteminizin tamamını ilk fabrikadan çıkış
durumuna geri yüklemenizi sağlar.
Create Recovery Discs (Kurtarma Diskleri Oluşturma)
Create Recovery Discs (Kurtarma Diskleri Oluşturma) programı,
bilgisayar sisteminizi kurtarmak üzere kendi kurtarma disklerinizi
oluşturmanızı sa
ğlar.
Backup and Restore Center (Yedekleme ve Geri Yükleme
Merkezi)
Backup and Restore Center (Yedekleme ve Geri Yükleme
Merkezi), yedeklemeye yönelik olanakları kullanabilmenizi
sağlayan Windows yedekleme özelliğidir.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
15
TR
VAIO Data Restore Tool (VAIO Verileri Geri Yükleme Aracı)
VAIO Data Restore Tool (VAIO Verileri Geri Yükleme Aracı) yazılımı,
Rescue Data (Verileri Kurtarma) yazılımı ile oluşturduğunuz
yedekleme kopyalarını geri yüklemenizi sağlar.
Önemli bilgiler
Windows Anytime Upgrade ile Windows Vista’nın üst bir sürümüne
yükseltme yaptıktan sonra sisteminizi kurtarırsanız, ilk işletim sistemi tekrar
bilgisayarınızda çalışacaktır. Windows Anytime Upgrade ile yüklenen
işletim sistemini yeniden yüklemek istiyorsanız, şu çevrimiçi mağazadan bir
Windows Anytime Upgrade diski
*
sipariş edebilirsiniz:
https://vaio.windowsanytimeupgradeemea.com/WAU/Home.aspx.
*
Nakliye ücreti alınacaktır.
Virüs saldırılarına, bilgisayar arızalarına veya kazayla silmeye karşı
aşağıdakileri önceden hazırlayın:
1 Kurtarma diskleri
Bilgisayar ile birlikte kurtarma diskleri verilmediği için bilgisayar
kullanıma hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri oluşturmanız
kesinlikle önerilir. Kurtarma disklerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili
talimatlar için, bkz. “Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma” sayfa 16.
2 Verilerinizin yedekleme kopyası
Bilgisayar sisteminizi kurtardığınızda, sabit diskte önceden
depolanmış verilerin hepsi silinecektir. Bilgisayar sisteminizi
kurtarmadan önce verilerinizin bir yedekleme kopyasını
oluşturduğunuzdan emin olun. Verilerin yedekleme kopyasının nasıl
oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Backup and Restore
Center’ı (Yedekleme ve Geri Yükleme Merkezi) kullanarak verilerinizi
yedekleme ve geri yükleme” sayfa 18.
16
Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma
Kurtarma diskleri, bilgisayar sisteminizi ilk haline getirmenizi sağlar.
Kurtarma disklerini VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi) ile
oluşturabilirsiniz. Aşağıdaki durumlarda bilgisayar sistemini kurtarın:
Bilgisayarınıza bir bilgisayar virüsü bulaştığında.
Bilgisayarınız kararsız durumda olduğunda.
Bilgisayar sisteminiz sorun giderme aracılığıyla çözülemeyen
sorunlarla karşılaştığında.
Bilgisayarınızdaki C sürücüsünü yanlışlıkla biçimlendirdiğinizde.
Bilgisayarınızın durumuna bağlı olarak, bilgisayar sisteminizi kurtarmak için
kurtarma disklerine ihtiyacınız olabilir.
Aşağıdaki durumlarda kurtarma bölümündeki değişikliklerden dolayı bilgisayar sisteminizi
kurtarma bölümünden kurtaramayabilirsiniz.
Kurtarma bölümünü değiştirmek için yazılım kullandığınızda.
Bilgisayarınıza önceden yüklenmiş işletim sisteminden farklı bir işletim sistemi
yüklediğinizde.
Sabit diskinizi VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) kullanmadan
biçimlendirdiğinizde.
Bu durumlarda, bilgisayar sisteminizi kurtarma diskleri ile kurtarın. Henüz kurtarma disklerini
oluşturmadıysanız, bu diskleri satın almanız veya bilgisayarınızı kendi imkanlarınızla onarmanız
gerekir.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
17
TR
Kurtarma diskleri oluşturmak için:
Bilgisayarınız kullanıma hazır olduğunda, kurtarma diskleri oluşturmak için
şu adımları izleyin.
1 Başlatı, Tüm Programları, VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma
Merkezi) ve VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) tıklayın.
Kullanıcı Hesabı Denetimi penceresi belirir.
2 Devamı tıklayın.
Bilgisayarınızda standart kullanıcı olarak oturum açtıysanız, bir yönetici adı ve
parolası girin ve Devamı tıklayın.
VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi) penceresi belirir.
3 Create Recovery Discs’i (Kurtarma Diskleri Oluşturma) ve Başlatı
tı
klayın.
4 Ekrandaki talimatları izleyin.
Choose your media (Ortamınızı seçin) penceresinde kurtarma diski yaratmak için gerekli
disklerin sayısını ve kullanabileceğiniz ortam türlerini onaylayabilirsiniz.
Bluray Disc™ ortamını, DVDRAM, CDR veya CDRW disklerini kurtarma diski olarak
kullanamayacağınızı unutmayın. Optik disk sürücünüzün hangi türde ortamları desteklediğini
öğrenmek için, ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
18
Backup and Restore Center’ı (Yedekleme
ve Geri Yükleme Merkezi) kullanarak
verilerinizi yedekleme ve geri yükleme
Backup and Restore Centerı (Yedekleme ve Geri Yükleme Merkezi)
kullanarak verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturabilir, verileri geri
yükleyebilir ve bir geri yükleme noktası oluşturabilirsiniz.
Verilerinizi yedeklemek için:
Verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmanız son derece önemlidir.
Yedekleme kopyası oluşturmazsanız, belgeler veya resimler gibi sabit
diskinizde depolanan çeşitli verileri beklenmeyen olaylar veya bilgisayar
virüsleri nedeniyle kaybedebilirsiniz. Günlük olarak yedekleme kopyası
oluşturmanız kesinlikle önerilir.
Verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmak için üç seçeneğiniz vardır.
Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazını kullanın.
Bir CD’de, DVD’de veya harici bir sabit disk gibi çıkarılabilen bir
ortamda verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturabilirsiniz. Back Up
Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazının nasıl kullanılacağı ile ilgili
talimatlar için, bkz. “Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazı ile
dosyanızın bir yedekleme kopyasını oluşturmak için:” sayfa 19.
Windows Complete PC Backup and Restore (Windows Tam
Bilgisayar Yedekleme ve Geri Yükleme) özelliğini kullan
ın (Yalnızca
Windows Vista Ultimate veya Windows Vista Business
modellerinde bulunur).
Bilgisayarınızdaki programlar, sistem ayarları ve dosyalar da dahil
olmak üzere bilgisayarınızdaki her şeyin yedekleme kopyasını
oluşturabilirsiniz. Bilgisayar sisteminizi yedekleme kopyasını
oluşturduğunuz zamana geri yükleyebilirsiniz. Windows Complete PC
Backup and Restore’un (Windows Tam Bilgisayar Yedekleme ve Geri
Yükleme) nasıl kullanılacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Dosyanızın bir
yedekleme kopyasını Windows Complete PC Backup and Restore
(Windows Tam Bilgisayar Yedekleme ve Geri Yükleme) özelliğiyle
oluşturmak için:” sayfa 21.
Bir geri yükleme noktası oluşturun.
Yeni yazılım yükledikten veya Windows ayarlarını değiştirdikten sonra
bilgisayarınız kararsız hale gelebilir veya yavaşlayabilir. Bu gibi
durumlarda, bilgisayar sisteminizi önceki durumuna geri yüklemek için
bir geri yükleme noktasını
kullanabilirsiniz. Geri yükleme noktalarının
nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Bir geri yükleme
noktası oluşturmak için:” sayfa 23.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
19
TR
Bilgisayarınızda optik disk sürücü yüklü değilse, verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmak
için harici bir sabit diske veya optik disk sürücüsüne sahip olmanız veya C sürücüsünün
boyutunu değiştirerek yeni bir bölüm oluşturmanız gerekir. Sabit disk bölümlerinin nasıl
oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Sabit disk bölümü oluşturma” sayfa 39.
Bilgisayarınız kullanıma hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri oluşturduğunuzdan emin
olun. Bilgisayar arızaları nedeniyle verilerinin yedekleme kopyasını oluşturamadığınız
durumlarda, yedekleme kopyası oluşturmak için kurtarma disklerini kullanabilirsiniz. Kurtarma
disklerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Kurtarma diskleri oluşturmak için:”
sayfa 17.
Analog TV kartı olan modellerde, Windows Media Center ile kaydedilen video içeriğinin
kaydedildiği Recorded TV klasörünü Backup and Restore Centerı (Yedekleme ve Geri
Yükleme Merkezi) kullanarak yedekleyemeyebilirsiniz. Recorded TV klasörünü ayrı şekilde
yedekleyin.
Hedef sürücüyü değiştirdiyseniz, Recorded TV klasörünü doğrudan seçtiniz hedef sürücünün
altına yedekleyin.
Sahip olduğunuz modelde analog TV kartı bulunup bulunmadığını öğrenmek için çevrimiçi
Teknik Özellikler bölümüne bakın.
Ayrıca Rescue Data (Verileri Kurtarma) yazılımı ile de verilerinizin yedekleme kopyasını
oluşturabilirsiniz. Verilerinizin yedekleme kopyasının nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için,
bkz. “Rescue Data (Verileri Kurtarma) ile verilerinizi yedeklemek için:” sayfa 26.
Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazı ile
dosyanızın bir yedekleme kopyasını oluşturmak için:
1 Başlatı, Tüm Programları, VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma
Merkezi) ve VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) tıklayın.
Kullanıcı Hesabı Denetimi penceresi belirir.
2 Devamı tıklayın.
Bilgisayarınızda standart kullanıcı olarak oturum açtıysanız, bir yönetici adı ve
parolası girin ve Devamı tıklayın.
VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi) penceresi belirir.
3 Windows Backup and Restore’u (Windows Yedekleme ve Geri
Yükleme) seçin ve Başlatı tıklayın.
4 Back up filesı (Dosyaları yedekleme) tıklayın.
Kullanıcı Hesabı Denetimi
penceresi belirir.
5 Devamı tıklayın.
Bilgisayarınızda standart kullanıcı olarak oturum açtıysanız, bir yönetici adı ve
parolası girin ve Devamı tıklayın.
6 Ekrandaki talimatları izleyin.
20
Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazı ile
oluşturduğunuz yedekleme kopyasından verilerinizi geri
yüklemek için:
1 Başlatı, Tüm Programları, VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma
Merkezi) ve VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) tıklayın.
Kullanıcı Hesabı Denetimi penceresi belirir.
2 Devamı tıklayın.
Bilgisayarınızda standart kullanıcı olarak oturum açtıysanız, bir yönetici adı ve
parolası girin ve Devamı tıklayın.
VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi) penceresi belirir.
3 Windows Backup and Restore’u (Windows Yedekleme ve Geri
Yükleme) seçin ve Başlatı tıklayın.
4 Restore filesı (Dosyaları geri yükleme) tıklayın.
Ekrandaki talimatları izleyin.
Analog TV kartı olan modellerde, Windows Media Center ile kaydedilen video içeriklerinin
kaydedildiği Recorded TV klasörünün yedekleme verilerini manuel olarak C:\Users\Public’e
geri yükleyin. Sahip olduğunuz modelde analog TV kartı bulunup bulunmadığını öğrenmek için
çevrimiçi Teknik Özellikler bölümüne bakın.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44

Sony VGN-AR51E Troubleshooting guide

Tip
Troubleshooting guide