Lenovo ThinkCentre M50e Sınırlı Garanti Bildirimi Manual

Tip
Sınırlı Garanti Bildirimi Manual
Lenovo Sınırlı Garanti Bildirimi
Bölüm 1 - Genel Koşullar
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi, Bölüm 1 - Genel Koşullar, Bölüm 2 - Ülkeye Özgü Koşullar ve Bölüm 3
- Garanti Bilgileri olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Bölüm 2'nin koşulları, Bölüm 1'in
koşullarının yerine geçer. Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nde Lenovo Group Limited veya bağlı
kuruluşlarından biri ("Lenovo" olarak adlandırılır) tarafından sağlanan garantiler, yeniden satmak
amacıyla değil, yalnızca kendi kullanımınız için satın aldığınız Makineler için geçerlidir. “Makine”
terimi, bir Lenovo makinesi, seçenekleri, aksamları, dönüştürmeleri, model büyütmeleri veya
çevre birimleri veya bunların herhangi bir bileşimi anlamındadır. “Makine” terimi, Makine üzerinde
kurulu olarak gelen veya sonradan kurulan herhangi bir yazılım programını içermez. Bu S
ınırlı
Garanti Bildirimi'nde yer alan hiçbir hüküm, tüketicinin sözleşme ile feragat edilemeyen
veya sınırlandırılamayan kanuni haklarını etkilemez.
Garanti Kapsamına Girenler
Lenovo her bir Makine'nin 1) malzeme ve işçilik hataları içermeyeceğini ve 2) Lenovo'nun istek
üzerine sağlanan Resmi Olarak Yayınlanan Belirtimlere (“Belirtimler”) uygun olacağını garanti
eder. Makine için garanti süresi Bölüm 3 - Garanti Bilgileri'nde belirtilen orijinal kuruluş gününde
başlar. Lenovo veya yetkili satıcınız tarafından tersi belirtilmedikçe kuruluş tarihi, faturanızın ya
da satış makbuzunuzun tarihidir. Lenovo tarafından tersi belirtilmedikçe bu garantiler, yalnızca
Makine'yi satın almış olduğunuz ülke ya da bölgede geçerlidir.
BU GARANTİLER SİZE TANINAN YEGANE GARANTİLER OLUP TİCARİLİK VE BELİRLİ BİR
AMACA UYGUNLUK İÇİN ZIMNİ GARANTİLER VEYA KOŞULLAR DA DAHİL VE FAKAT
BUNLARLA SINIRLI OLMAMAK ÜZERE, AÇIK VEYA ZIMNİ DİĞER BÜTÜN GARANTİ VE
KOŞULLARIN YERİNE GEÇER. BAZI ÜLKELER YA DA HUKUK DÜZENLERİ, AÇIK VEYA
ZIMNİ GARANTİLERİN KAPSAM DIŞI TUTULMASINA İZİN VERMEZ. O ZAMAN,
YUKARIDAKİ KAPSAM DIŞI TUTMA SİZİN İÇİN GEÇERLİ OLMAZ. BU DURUMDA BU TİP
GARANTİLER GARANTİ SÜRESİYLE SINIRLIDIR. BU SÜREDEN SONRA GARANTİLER
GEÇERLİ DEĞİLDİR. BAZI ÜLKELER YA DA HUKUK DÜZENLER
İ, ZIMNİ GARANTİLERİN
NE KADAR SÜREYLE UYGULANACAĞI KONUSUNDA KISITLAMA GETİRİLMESİNE İZİN
VERMEZ. BU DURUMDA YUKARIDAKİ KISITLAMA SİZİN İÇİN GEÇERLİ OLMAZ.
Garanti Kapsamı Dışındakiler
Bu garanti aşağıdakileri kapsamaz:
y Makine üzerinde kurulu olarak gelen veya Makine ile gönderilen veya sonradan kurulan
yazılım programları;
y yanlış kullanım, kaza, değişiklik, uygun olmayan fiziki ortam veya işletim ortamından veya
sizin tarafınızdan yapılan uygun olmayan bir bakımdan kaynaklanan arızalar;
y Lenovo'nun sorumluluğu altında olmayan bir üründen kaynaklanan arızalar; ve
y Tüm Lenovo dışı ürünler. Bunlara, Lenovo'nun sizden gelen bir istek üzerine tedarik ederek
IBM Makinesi ile birlikte sağladığı veya Lenovo Makinesi ile bütünleştirdiği Lenovo dışı ürünler
de dahildir.
Garanti, Makine veya parçalarının üzerindeki tanıtım etiketlerinin sökülmesi veya değiştirilmesi
halinde de geçerliliğini yitirir.
Lenovo, bir Makinenin kesintisiz veya hatasız çalışacağını garanti etmez.
Garanti kapsamında bir Makine'ye verilen herhangi bir teknik veya başka destek (örneğin “nasıl
yapılır” tipi sorulara ve Makine'nin hazırlığı ve kuruluşuna ilişkin destek), HERHANGİ BİR
GARANTİ OLMAKSIZIN sağlanır.
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 1 / 19
Garanti Hizmetinin Alınması
Garanti hizmeti, Lenovo, IBM veya garanti hizmetini gerçekleştirmeye yetkiliyse, yetkili satıcınız
veya yetkili bir garanti hizmeti sağlayıcı tarafından sağlanabilir. Bunlardan her birine, “Hizmet
Sağlayıcı" olarak atıfta bulunulur.
Makine, garanti süresi içinde garanti edildiği gibi çalışmazsa, bir Hizmet Sağlayıcıya başvurun.
Makine'yi Lenovo'ya kayıt ettirmediyseniz, bu aşamada garanti hizmeti almaya hakkınız
olduğunun ispatlanması için sizden satın alma belgenizi göstermeniz istenebilir.
Lenovo'nun Sorunların Çözülmesi İçin Yapacakları
Hizmet için bir Hizmet Sağlayıcıya başvurduğunuzda, Lenovo'nun belirlediği sorun saptama ve
çözme yordamlarını izlemeniz gerekir. Sorununuza ilişkin ilk belirleme telefonda bir teknisyen
tarafından yapılabilir ya da elektronik yoldan bir destek Web sitesine erişebilirsiniz.
Makineniz için geçerli olan garanti hizmeti tipi Bölüm 3'te Garanti Bilgileri'nde belirtilmektedir.
Belirlenen yazılım güncellemelerini bir destek web sitesinden veya diğer elektronik ortamlardan
yüklemek ve kurmakla ve Hizmet Sağlayıcınızın sağladığı yönergelere uymakla yükümlüsünüz.
Yazılım güncellemeleri, temel girişıkış sistem kodu (“BIOS” olarak anılır), yardımcı programlar,
aygıt sürücüleri ve diğer yazılım güncellemelerini içerir.
Sorununuz Müşteri Tarafından Değiştirilebilir bir Birim (Customer Replaceable Unit - “CRU”)
(örneğin, klavye, fare, hoparlör, bellek, sabit disk sürücüsü) ile çözülebiliyorsa, Hizmet
Sa
ğlayıcınız bu CRU'ları size gönderir ve parçaları kendiniz değiştirirsiniz.
Makineniz garanti süresi içinde işlevlerini garanti edildiği gibi yerine getirmez ve sorun telefonla
ya da elektronik olarak, yazılım güncellemeleriyle ya da CRU ile çözümlenemezse, Hizmet
Sağlayıcınız, kendi kararı doğrultusunda 1) Makine'yi garanti edildiği biçimde çalışacak şekilde
onarır ya da 2) işlevsel açıdan en azından eşdeğer bir ürünle değiştirir. Hizmet Sağlayıcınız
yukarıdakilerin ikisini de gerçekleştiremezse, Makineyi satın aldığınız yere iade edebilir ve
paranızı geri alabilirsiniz.
Garanti hizmetinin bir parçası olarak, Hizmet Sağlayıcınız Makineye uygun olarak seçilen
mühendislikle ilgili değişiklikleri kurabilir.
Makine ya da Parçanın Değiştirilmesi
Garanti hizmeti kapsamında bir Makine veya parça değiştirildiğinde, eski Makine veya parça
Lenovo’nun, yerine konan ise sizin malınız olur. Çıkan tüm birimlerin orijinal ve değişikliğe
uğramamış olduğunu beyan edersiniz. Yerine takılan birimler yeni olmayabilir, ancak iyi çalışır
durumda ve en azından değiştirilenle işlevsel olarak eşdeğerde olacaktır. Değiştirilen birimin
yerine geçen birim, değiştirilen birimin sahip olduğu garanti hizmeti durumuna tabi olacaktır.
Ek Sorumluluklarınız
Hizmet Sağlayıcınız, bir Makine veya parçayı değiştirmeden önce, garanti kapsamında olmayan
tüm aksamları, parçaları, değişiklikleri ve bağlantıları sökmeyi kabul etmiş sayılırsınız.
Ayrıca:
1. Makine'nin, değiştirilmesini engelleyecek hiçbir kanuni zorunluluk veya kısıtlama altında
olmamasını sağlamayı;
2. Sahibi olmadığınız bir Makine'ye Hizmet Sağlayıcınızın hizmet verebilmesi için Makine'nin
sahibinden yetki almayı; ve
3. Uygun oldukça, hizmet isteğinde bulunmadan önce:
a. Hizmet Sağlayıcınızın sağladığı hizmet isteği yordamlarını izlemeyi;
b. Makine'deki tüm program ve verileri yedeklemeyi veya güvenlik altına almayı; ve
c. Lenovo'nun yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için Hizmet Sağlayıcınızın tesisinize
yeterli, özgür ve güvenli olarak erişmesine olanak tanımayı.
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 2 / 19
4. (a) tanımlanmış ya da tanımlanabilir kişilerle ilgili tüm bilgilerin (Kişisel Bilgiler) Makine'den
(teknik olanaklar dahilinde) silinmesini sağlamayı, (b) Diğer Kişisel Bilgilerin veya Hizmet
Sağlayıcınızın bu Sınırlı Garanti Bildirimi kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmesi için
gerekli görülen bilgilerin (buna bu gibi işlemler için Makine'nin dünyanın diğer yerlerindeki IBM
hizmet merkezlerine gönderilmesi de dahildir) Hizmet Sağlayıcınız ya da bir sağlayıcınız
tarafından sizin adınıza işlenmesine izin vermeyi, (c) bu işlemlerin bu tür Kişisel Bilgiler için
geçerli olan yasalara uygun olduğu konusunda güvence vermeyi kabul edersiniz.
Sorumlulukların Sınırı
Makine yalnızca 1) Hizmet Sağlayıcınızın zilyedliğindeyken veya 2) nakliye ücretinden
Lenovo'nun sorumlu olduğu durumlarda sevkedilirken doğan kayıp ve hasarlardan Lenovo
sorumludur.
Lenovo veya Hizmet Sağlayıcınız, Lenovo'ya herhangi bir amaçla geri verdiğiniz Makine içindeki
gizli, size özel veya kişisel bilgilerden sorumlu değildir. Makineyi geri vermeden önce bu tip
bilgileri silmeniz gerekir.
Lenovo'nun kusurundan veya sorumluluklarını yerine getirmemesinden kaynaklanan zararınızı
talep etmeye hak kazandığınız durumlar olabilir. Bu tür durumların her birinde (esasa ilişkin ihlal,
ihmal, yanlış beyan veya diğer sözleşme veya haksız fiil iddiaları da dahil olmak üzere),
yürürlükteki kanunlar ile feragat edilemeyen veya sınırlandırılamayan sorumluluklar hariç,
Lenovo'dan zararınızı tazmin etmeye neden olan hukuki dayanak her ne olursa olsun, Lenovo
yalnızca
1. yasal olarak yükümlü olduğu cismani zarar (ölüm dahil), taşınmaz ve taş
ınabilir kişisel maddi
mallara verilen hasardan ve;
2. diğer doğrudan fiili zararlar durumunda, yükümlü olunan tutar, iddia konusu Makine için
ödemiş olduğunuz toplam miktar ile sınırlı olacaktır.
Bu sınır, ayrıca Lenovo'nun sağlayıcıları, yetkili satıcıları ve sizin Hizmet Sağlayıcınız için de
geçerlidir ve Lenovo'nun, Lenovo'nun sağlayıcılarının, yetkili satıcılarının ve sizin Hizmet
Sağlayıcınızın toplu olarak sorumlu oldukları azami tutardır.
LENOVO, SAĞLAYICILARI, YETKİLİ SATICILARI YA DA HİZMET SAĞLAYICILARI,
OLASILIKLARI ÖNCEDEN BİLD
İRİLMİŞ OLSA BİLE HİÇBİR KOŞULDA, 1) ÜÇÜNCÜ
KİŞİLERİN ZARARLAR NEDENİYLE SİZE YÖNELTTİĞİ İDDİALARDAN (YUKARIDAKİ 1.
MADDEDE BELİRTİLEN KOŞULLAR DIŞINDA); 2)VERİLERİNİZDEKİ KAYIP VEYA
HASARDAN; 3) ÖZEL, ARIZİ VEYA DOLAYLI ZARARLARDAN VEYA SONUÇTA ORTAYA
ÇIKAN EKONOMİK ZARARLARDAN; VEYA 4) KAR KAYBI, GELİR KAYBI, İTİBAR KAYBI
VEYA BEKLENEN TASARRUFUN KAYBINDAN SORUMLU OLMAZ. BAZI ÜLKELER VEYA
HUKUK DÜZENLERİ, ARIZİ VEYA SONUÇTA ORTAYA ÇIKAN ZARARLARIN KAPSAM DIŞI
TUTULMASINA VEYA KISITLANMASINA İZİN VERMEZ, BU DURUMDA YUKARIDAKİ
KISITLAMA VEYA KAPSAM DIŞI TUTMALAR SİZİN İÇİN GEÇERLİ OLMAZ.
Uygulanacak Hukuk
Her iki taraf da, kanunların ihtilafı ilkeleri dikkate alınmaksızın, bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin
konusundan doğan veya bir şekilde bu Bildirim'in konusu ile ilgili hakların, görevlerin ve
yükümlülüklerin, Makine'yi edinmiş olduğunuz ülkenin kanunlarına tabi olup, yine bunların
yorumlanması ve uygulanmasında bu kanunların geçerli olduğunu kabul ederler.
BU GARANTİLER SİZE BELİRLİ YASAL HAKLAR VERİR. AYRICA BİR HUKUK
DÜZENİNDEN DİĞERİNE DEĞİŞEBİLEN BAŞKA EK HAKLARINIZ DA OLABİLİR.
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 3 / 19
Yargı Yetkisi
Tüm hak, görev ve yükümlülüklerimiz için Makine'yi edinmiş olduğunuz ülkenin mahkemeleri
yetkili olacaktır.
Bölüm 2 - Ülkeye Özgü Koşullar
AMERIKA KITASI
ARJANTİN
Yargı Yetkisi: Aşağıdaki cümle birinci cümleden sonra eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan doğan her türlü uyuşmazlık yalnızca Buenos Aires
şehrinin adi ticaret mahkemeleri (Ordinary Commercial Court) tarafından çözülür.
BOLİVYA
Yargı Yetkisi: Aşağıdaki cümle birinci cümleden sonra eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan doğan her türlü uyuşmazlık yalnızca La Paz şehrinin
mahkemeleri tarafından çözülür.
BREZİLYA
Yargı Yetkisi: Aşağıdaki cümle birinci cümleden sonra eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan doğan her türlü uyuşmazlık Rio de Janeiro, RJ
mahkemeleri tarafından çözülür.
ŞİLİ
Yargı Yetkisi: Aşağıdaki cümle birinci cümleden sonra eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan doğan her türlü uyuşmazlık yalnızca Santiago
şehrinin mahkemeleri tarafından çözülür.
KOLOMBİYA
Yargı Yetkisi: Aşağıdaki cümle birinci cümleden sonra eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan doğan her türlü uyuşmazlık yalnızca Kolombiya
Cumhuriyeti'nin hakimleri tarafından çözülür.
EKVATOR
Yargı Yetkisi: Aşağıdaki cümle birinci cümleden sonra eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan doğan her türlü uyuşmazlık yalnızca Quito hakimleri
tarafından çözülür.
MEKSİKA
Yargı Yetkisi: Aşağı
daki cümle birinci cümleden sonra eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan doğan her türlü uyuşmazlık yalnızca Mexico City
Federal Bölgesi mahkemeleri tarafından çözülür.
PARAGUAY
Yargı Yetkisi: Aşağıdaki cümle birinci cümleden sonra eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan doğan her türlü uyuşmazlık yalnızca Asuncion
şehrinin mahkemeleri tarafından çözülür.
PERU
Yargı Yetkisi: Aşağıdaki cümle birinci cümleden sonra eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan doğan her türlü uyuşmazlık yalnızca Cercado
şehrindeki, Lima Yargı Bölgesi'nin Hakimleri ve Mahkemeleri tarafından çözülür.
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 4 / 19
Sorumlulukların Sınırı: Bu bölümün sonuna aşağıdaki paragraf eklenir:
Peru Medeni Yasası'nda yer alan 1328. maddeye uygun olarak, bu bölümde belirtilen
kısıtlamalar ve kapsam dışı tutmalar Lenovo'nun bilerek gerçekleştirdiği suistimal ("dolo") ya da
büyük ihmaller ("culpa inexcusable") sonucu ortaya çıkan zararlar için geçerlidir.
URUGUAY
Yargı Yetkisi: Aşağıdaki cümle birinci cümleden sonra eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan doğan her türlü uyuşmazlık yalnızca Montevideo
şehrinin Mahkemeleri tarafından çözülür.
VENEZUELA
Yargı Yetkisi: Aşağıdaki cümle birinci cümleden sonra eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan doğan her türlü uyuşmazlık yalnızca Karakas şehrinin
Metropolitan Alanı'nın mahkemeleri tarafından çözülür.
KUZEY AMERİKA
Garanti Hizmeti Alınması: Bu bölüme aşağıdaki paragraf eklenir:
Kanada'da veya Amerika Birleşik Devletleri'nde IBM'den garanti hizmeti
almak için, 1-800-IBM-SERV'i (426-7378) arayın.
KANADA
Sorumlulukların Sınırı: Aşağıdaki madde, bu bölümün 1. maddesinin yerine geçer:
1. Lenovo'nun ihmali nedeniyle bedensel yaralanma (ölüm dahil), taşınmaz ve taşınabilir kişisel
maddi mallara verilen hasar; ve
Yürürlükteki Yasa: Aşağıdaki tanımlama, birinci cümledeki “Makine'yi edindiğiniz ülkenin
kanunları” tanımlamasının yerine geçer:
Ontario Bölgesi kanunları
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ
Yürürlükteki Yasa: Aşağıdaki tanımlama, birinci cümledeki “Makine'yi edindiğiniz ülkenin
kanunları” tanımlamasının yerine geçer:
New York Eyaleti kanunları
.
ASYA PASİFİK
AVUSTURALYA
Garanti Kapsamına Girenler: Bu bölüme aşağıdaki paragraf eklenir:
Bu bölümde belirtilen garantiler, 1974 tarihli ticari uygulamalar yasası (Trade Practices Act
1974) ve diğer benzeri kanuni düzenlemeler gereğince sahip olduğunuz haklara ek olarak
sağlanır ve kapsamı ilgili yasa ile belirtilenle sınırlıdır.
Sorumlulukların Sınırı: Bu bölüme aşağıdaki paragraf eklenir:
Lenovo'nun 1974 tarihli ticari uygulamalar yasasınca (Trade Practices Act 1974) veya benzer
kanuni düzenlemelerle belirtilen koşulları veya garantileri ihlal etmesi durumunda, Lenovo'nun
sorumluluğu malların onarımı veya değiştirilmesi veya eşdeğer malların verilmesiyle sınırlıdır.
Bu koşul veya garantiler satış hakkı, haklı zilyedlik veya üzerinde herhangi bir kı
sıtlama olmayan
mülkiyet hakkı ile ilgiliyse ve makineler genellikle kişisel kullanım ya da evde kullanım ya da
tüketim amacıyla alınan makinelerse, burada belirtilen kısıtlamaların hiçbiri geçerli değildir.
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 5 / 19
Yürürlükteki Yasa: Aşağıdaki tanımlama, birinci cümledeki “Makine'yi edindiğiniz ülkenin
kanunları” tanımlamasının yerine geçer:
Eyalet veya Bölge kanunları
KAMBOÇYA VE LAOS
Yürürlükteki Yasa: Aşağıdaki tanımlama, birinci cümledeki “Makine'yi edindiğiniz ülkenin
kanunları” tanımlamasının yerine geçer:
ABD, New York Eyaleti yasaları
KAMBOÇYA, ENDONEZYA VE LAOS
Hakemlik: Bu başlığın altına aşağıdaki ifade eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan veya bir şekilde bu Bildirim'le ilgili olarak doğan tüm
ihtilaflar Singapur'da, Singapur Uluslararası Hakemlik Merkezinin o sırada yürürlükte olan
Hakemlik Kurallarına (“SIAC Kuralları”) uygun olarak yürütülecek hakemlik sonucunda karara
bağlanır. Hakem kararı tarafların itiraz hakkı olmaksı
zın nihai ve bağlayıcıdır ve yazılı olmak
kaydıyla konuya ilişkin kararı ve mer'i kanun hükümlerinin uygulanmasıyla varılan sonuçları
belirtir.
Hakem sayısı üç olarak belirlenmiştir; anlaşmazlığa taraf olanların birer hakem atama hakkı
vardır. Tarafların atadığı iki hakem, anlaşmazlığın halline başkanlık etmek üzere üçüncü bir
hakem atar. Başkanlık görevinin boş kalması durumunda, görevi SIAC başkanı devralır. Diğer
görevlerin boş kalması durumunda, bu boşluğu doldurmak, adayı gösteren ilgili tarafın görevidir.
Dava muamelesi makamın boşaldı
ğı aşamadan itibaren devam eder.
Taraflardan biri, diğeri bir hakem tayin ettikten sonraki 30 gün içinde hakem tayin etmeyi
reddederse veya herhangi bir başka sebeple hakem tayin edemezse, kurallara uygun olarak
tayin edilmiş geçerli bir hakem olması koşuluyla bu ilk hakem tek başına görev yapar.
Tüm dava muameleleri, sunulan belgeler de dahil olmak üzere, İngilizce olarak yürütülür. Bu
Sınırlı Garanti Bildirimi'nin İngilizce olarak hazırlanan kopyası diğer tüm dillerdeki kopyaların
önüne geçer.
HONG KONG ÇİN - ÖİB VE MAKAO ÖİB - ÇİN
Yürürlükteki Yasa: Aşağıdaki tanımlama, birinci cümledeki “Makine'yi edindiğiniz ülkenin
kanunları” tanımlamasının yerine geçer:
Hong Kong Özel İdare Bölgesi yasaları
HİNDİSTAN
Sorumlulukların Sınırı: Aşağıdaki maddeler, bu bölümün 1. ve 2. maddelerinin yerine geçer:
1. bedensel yaralanma (ölüm dahil), taşınmaz mallar ve kişisel maddi mallara verilen hasardan
sorumluluk, Lenovo'nun ihmali nedeniyle ortaya çıkanla sınırlıdır; ve
2. Lenovo'nun bu Sınırlı Garanti Bildirimi'ne uygun olarak hareket etmemesi nedeniyle ortaya
çıkan diğer fiili zarar durumunda, Lenovo'nun sorumluluğu iddia konusu Makine için ödemiş
olduğunuz ücretle sınırlıdır.
Hakemlik: Bu başlığın altına aşağıdaki ifade eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan veya bir şekilde bu Bildirim'le ilgili olarak doğan tüm
ihtilaflar Hindistan'ın Bangalore şehrinde, o sırada yürürlükte olan Hindistan yasalarına uygun
olarak yürütülecek hakemlik sonucunda karara bağlanır. Hakem kararı tarafların itiraz hakkı
olmaksızın nihai ve bağlay
ıcıdır ve yazılı olmak kaydıyla konuya ilişkin kararı ve mer'i kanun
hükümlerinin uygulanmasıyla varılan sonuçları belirtir.
Hakem sayısı üç olarak belirlenmiştir; anlaşmazlığa taraf olanların birer hakem atama hakkı
vardır. Tarafların atadığı iki hakem, anlaşmazlığın halline başkanlık etmek üzere üçüncü bir
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 6 / 19
hakem atar. Başkanlık görevinin boş kalması durumunda, görevi Hindistan Baro Meclisi devralır.
Diğer görevlerin boş kalması durumunda, bu boşluğu doldurmak, adayı gösteren ilgili tarafın
görevidir. Dava muamelesi makamın boşaldığı aşamadan itibaren devam eder.
Taraflardan biri, diğeri bir hakem tayin ettikten sonraki 30 gün içinde hakem tayin etmeyi
reddederse veya herhangi bir başka sebeple hakem tayin edemezse, kurallara uygun olarak
tayin edilmiş geçerli bir hakem olması koşuluyla bu ilk hakem tek başına görev yapar.
Tüm dava muameleleri, sunulan belgeler de dahil olmak üzere, İngilizce olarak yürütülür. Bu
Sınırlı Garanti Bildirimi'nin İngilizce olarak hazırlanan kopyası diğer tüm dillerdeki kopyaların
önüne geçer.
JAPONYA
Yürürlükteki Yasa: Bu bölüme aşağıdaki cümle eklenir:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'ne ilişkin her türlü tereddüt, öncelikle taraflar arasında iyi niyet ve
karşılıkl
ı güven ilkesine dayanarak çözülmeye çalışılacaktır.
MALEZYA
Sorumlulukların Sınırı: Beşinci paragrafın 3. maddesinde geçen “ÖZEL” sözcüğü kaldırılmıştır.
YENİ ZELANDA
Garanti Kapsamına Girenler: Bu bölüme aşağıdaki paragraf eklenir:
Bu bölümde belirtilen garantiler, 1993 tarihli tüketici garantileri yasası (Consumer Guarantees
Act 1993) veya diğer yasalar gereğince muaf tutulamayacak veya sınırlandırılamayacak haklara
ek olarak sağlanır. 1993 tüketici garantileri yasası, bu malı bu Yasa'da belirtilen ticari amaçlar
için aldıysanız, Lenovo'nun sağladığı malların hiçbiri için geçerli değildir.
Sorumlulukların Sınırı: Bu bölüme aş
ağıdaki paragraf eklenir:
Makineler tüketici garantileri yasasında belirtilen ticari amaçlar için satın alınmadıysa, bu
bölümdeki kısıtlamalar, Yasa'da belirtilen kısıtlamalara tabidir.
ÇİN HALK CUMHURİYETİ (ÇHC)
Yürürlükteki Yasa: Aşağıdaki tanımlama, birinci cümledeki “Makine'yi edindiğiniz ülkenin
kanunları” tanımlamasının yerine geçer:
ABD, New York Eyaleti yasaları (yerel yasalarda aksi belirtilmedikçe)
FİLİPİNLER
Sorumlulukların Sınırı: Beşinci paragraftaki 3. madde aşağıdaki gibi değiştirilmiştir:
ÖZEL (CÜZİ TAZMİNAT MAHİYETİNDEKİ VE CEZA TEŞKİ
L EDEN ZARARLAR DA DAHİL),
MANEVİ, ARIZİ YA DA DOLAYLI ZARARLARDAN VEYA SONUÇTA ORTAYA ÇIKAN
EKONOMİK ZARARLARDAN; YA DA
Hakemlik: Bu başlığın altına aşağıdaki ifade eklenir: Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusundan
veya bir şekilde bu Bildirim'le ilgili olarak doğan tüm ihtilaflar Filipinler'in Metro Manila şehrinde,
o sırada yürürlükte olan Filipin yasalarına uygun olarak yürütülecek hakemlik sonucunda karara
bağlanır. Hakem kararı tarafların itiraz hakkı olmaksızın nihai ve bağlayıcıdır ve yazılı olmak
kaydıyla konuya ilişkin kararı ve mer'i kanun hükümlerinin uygulanmasıyla varılan sonuçları
belirtir.
Hakem sayısı üç olarak belirlenmiştir; anlaşmazlığa taraf olanların birer hakem atama hakkı
vardır. Tarafların atadığı iki hakem, anlaşmazlığın halline başkanlık etmek üzere üçüncü bir
hakem atar. Başkanlık görevinin boş kalması durumunda, görevi Filipinler İhtilaf Çözüm Merkezi
(Philippine Dispute Resolution Center, Inc.) başkanı devralır. Diğer görevlerin boş kalması
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 7 / 19
durumunda, bu boşluğu doldurmak, adayı gösteren ilgili tarafın görevidir. Dava muamelesi
makamın boşaldığı aşamadan itibaren devam eder.
Taraflardan biri, diğeri bir hakem tayin ettikten sonraki 30 gün içinde hakem tayin etmeyi
reddederse veya herhangi bir başka sebeple hakem tayin edemezse, kurallara uygun olarak
tayin edilmiş geçerli bir hakem olması koşuluyla bu ilk hakem tek başına görev yapar.
Tüm dava muameleleri, sunulan belgeler de dahil olmak üzere, İngilizce olarak yürütülür. Bu
Sınırlı Garanti Bildirimi'nin İngilizce olarak hazırlanan kopyası diğer tüm dillerdeki kopyaların
önüne geçer.
SİNGAPUR
Sorumlulukların Sınırı: Beşinci paragraftaki 3. maddede geçen “ÖZEL” ve “EKONOMİK
sözcükleri kaldırılmıştır.
AVRUPA, ORTA DOĞRU, AFRİKA (EMEA)
AŞAĞIDAKİ KOŞULLAR TÜM EMEA ÜLKELERİ İÇİN GEÇERLİDİR:
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin koşulları, Lenovo'dan ya da bir Lenovo yetkili satıcısından satın
alınan Makineler için geçerlidir.
Garanti Hizmeti Alınması
Batı Avrupa (Andora, Avusturya, Belçika, Kıbrıs, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya,
Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İrlanda, İtalya, Letonya,
Liechtenstein, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Monako, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, San
Marino, Slovakya, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, İngiltere (Birleşik Krallık), Vatikan Devleti
ve anlaşmanın başlangıcından sonra Avrupa Birliği'ne sonradan eklenen herhangi bir ülke) için
şu paragraf eklenecektir:
Batı Avrupa'da edinilen Makine'lere ilişkin garanti, Makine bu ülkelerde duyuruldu
ğu ve piyasaya
sunulduğu sürece tüm Batı Avrupa ülkeleri için geçerlidir.
Yukarıda adı geçen Batı Avrupa ülkelerinin herhangi birinden bir Lenovo Makine'si satın
alırsanız, Makine için garanti hizmetini, Lenovo, Makine'yi hizmet almak istediğiniz ülkede
duyurmuş ve piyasaya sunmuşsa, bu ülkelerin herhangi birindeki Hizmet Sağlayıcı'dan
alabilirsiniz.
Arnavutluk, Ermenistan, Beyaz Rusya (Belarus), Bosna/Hersek, Bulgaristan, Hırvatistan, Çek
Cumhuriyeti, Gürcistan, Macaristan, Kazakistan, Kırgızistan, Yugoslavya Federal Cumhuriyeti,
Eski Yugoslavya'nın Makedonya Cumhuriyeti (FYROM), Moldovya, Polonya, Romanya, Rusya,
Slovak Cumhuriyeti, Slovenya veya Ukrayna'da bir Kişisel Bilgisayar Makinesi satın aldıysanız
ve Lenovo, Makine'yi hizmet almak istediğiniz ülkede duyurmuş ve piyasaya sunmuşsa, bu
Makine için garanti hizmetini bu ülkelerden herhangi birindeki bir Hizmet Sağlayıcıdan
alabilirsiniz.
Bir Orta Doğu veya Afrika ülkesinde bir Makine satın alırsanız, Lenovo, Makine'yi hizmet almak
istediğiniz ülkede duyurmuş veya piyasaya sunmuşsa, satın aldığınız ülkedeki bir Hizmet
Sa
ğlayıcıdan bu Makine için garanti hizmeti alabilirsiniz. Afrika'da garanti hizmeti, Hizmet
Sağlayıcının 50 km'lik sınırları içinde alınabilir. Bir Hizmet Sağlayıcıya 50 km'den daha uzak
yerlerdeki Makinelerin taşıma masrafları size aittir.
Yürürlükteki Yasa:
“Makine'yi edindiğiniz ülkenin kanunları ifadesi belirtilen ülkelerde aşağıdakiyle değiştirilecektir:
1) Şu ülkelerde “Avusturya yasaları olarak değiştirilecektir: Arnavutluk, Ermenistan,
Azerbaycan, Beyaz Rusya (Belarus), Bosna-Hersek, Bulgaristan, Hırvatistan, Gürcistan,
Macaristan, Kazakistan, Kırgızistan, Eski Yugoslavya'nın Makedonya Cumhuriyeti,
Moldavya, Polonya, Romanya, Rusya, Slovakya, Slovenya, Tacikistan, Türkmenistan,
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 8 / 19
Ukrayna, Özbekistan, ve Yugoslav Federal Cumhuriyeti; 2) Şu ülkelerde “Fransız yasaları
olarak değiştirilecektir: Cezayir, Benin, Burkina Faso, Kamerun, Cape Verde, Orta Afrika
Cumhuriyeti, Çad, Comoros, Kongo Cumhuriyeti, Cibuti, Kongo Demokratik Cumhuriyeti,
Ekvator Ginesi, Fransız Ginesi, Fransız Polinezyası, Gabon, Gambia, Gine, Gine-Bissau,
Fildişi Sahili, Lübnan, Madagaskar, Mali, Moritanya, Mauritius, Mayotte, Fas, Yeni
Kaledonya, Nijer, Reunion, Senegal, Seyşeller, Togo, Tunus , Vanuatu ve Wallis ve
Futuna; 3) Şu ülkelerde “Finlandiya yasaları” olarak değiştirilecektir: Estonya, Letonya ve
Litvanya; 4) Şu ülkelerde “İngiliz yasaları” olarak değiştirilecektir: Angola, Bahreyn, Botswana,
Burundi, Mısır, Eritre, Etiyopya, Gana, Ürdün, Kenya, Kuveyt, Liberya, Malawi, Malta,
Mozambik, Nijerya, Umman, Pakistan, Katar, Ruanda, Sao Tome, Suudi Arabistan, Sierra
Leone, Somali, Tanzanya, Uganda, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık, Batı
Yakası/Gazze, Yemen, Zambiya ve Zimbabwe; ve 5) Şu ülkelerde “Güney Afrika yasaları
olarak değiştirilecektir: Güney Afrika, Namibya, Lesotho ve Swaziland.
Hukuk Düzeni: Bu bölüme aş
ağıdaki istisnalar eklenmiştir:
1) Avusturya'da varlığı da dahil olmak üzere, bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nden doğan ve bu
Sınırlı Garanti Bildirimi'yle ilgili tüm anlaşmazlıklarda yetkili mahkeme, Avusturya'daki Viyana
(Şehir merkezi) yetkili mahkemesi olacaktır; 2) Angola, Bahreyn, Botswana, Burundi, Mısır,
Eritre, Etiyopya, Gana, Ürdün, Kenya, Kuveyt, Liberya, Malawi, Malta, Mozambik, Nijerya,
Umman, Pakistan, Katar, Ruanda, Sao Tome, Suudi Arabistan, Sierra Leone, Somali,
Tanzanya, Uganda, Birleşik Arap Emirlikleri, Batı Yakası/Gazze, Yemen, Zambiya ve
Zimbabwe'de seri yargılama usulü de dahil olmak üzere, bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nden doğan
veya bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin yürütülmesiyle ilgili tüm anlaşmazlıklarda İngiliz özel yetkili
mahkemeleri geçerli olacaktır; 3) Belçika ve Lüksemburg'da, bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nden
doğan veya bu Sın
ırlı Garanti Bildirimi'nin yorumlanmasıyla veya yürütülmesiyle ilgili tüm
anlaşmazlıklarda, yalnızca ticaret siciline kayıtlı işyerinizin ve/veya ticari yerinizin bulunduğu
ülkenin hukuku ve başkentinde bulunan mahkemeler yetkili olacaktır; 4) Fransa, Cezayir,
Benin, Burkina Faso, Kamerun, Cape Verde, Orta Afrika Cumhuriyeti, Çad, Comoros,
Kongo Cumhuriyeti, Cibuti, Kongo Demokratik Cumhuriyeti, Ekvator Ginesi, Fransız
Ginesi, Fransız Polinezyası, Gabon, Gambia, Gine, Gine-Bissau, Fildişi Sahili, Lübnan,
Madagaskar, Mali, Moritanya, Mauritius, Mayotte, Fas, Yeni Kaledonya, Nijer, Reunion,
Senegal, Seyşeller, Togo, Tunus, Vanuatu ve Wallis ve Futuna'da seri yargılama usulü de
dahil olmak üzere, bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nden doğan veya bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin
ihlali veya yürütülmesiyle ilgili tüm anlaşmazlıklarda yalnızca Paris Ticaret Mahkemesi yetkili
olacaktır; 5) Rusya'da, Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nden doğan veya bu Sınırlı Garanti
Bildirimi'nin yorumlanmasından, ihlalinden, sona erdirilmesinden, Sınırlı Garanti Bildirimi'nin
yürütülmesinin hükümsüzlüğünden doğan veya bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin yorumlanmasıyla,
ihlaliyle, sona erdirilmesiyle, Sınırlı Garanti Bildirimi'nin yürütülmesinin hükümsüzlüğüyle ilgili
tüm anlaşmazlıklarda Moskova Tahkim Mahkemesi yetkili olacaktır; 6) Güney Afrika, Namibya,
Lesoto ve Swaziland'da, tarafların her ikisi de, bu Sınırlı Garanti Bildirimiyle ilgili
anlaşmazlıklarda Johannesburg Yüksek Mahkemesi'nin yetkili olması konusunda
anlaşmışlardır; 7) Türkiye'de bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nden kaynaklanan ya da bu Sınırlı
Garanti Bildirimiyle ilgili tüm anlaşmazlıklar Türkiye Cumhuriyeti'nin, İstanbul Merkez
(Sultanahmet) Ticaret Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili olacaktır; 8) aşağıda belirtilen
ülkelerin her birinde, bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nden kaynaklanan her türlü iddia, öncelikle
aşağ
ıda belirtilen yetkili mahkemelere götürülecek ve özel olarak bu mahkemelerde
çözümlenecektir: a) Yunanistan için Atina, b) İsrail için Tel Aviv, c) İtalya için Milano, d)
Portekiz için lizbon ve e) İspanya için Madrid; ve 9) Birleşik Krallık'ta, taraflar bu Sınırlı
Garanti Bildirimi ile ilgili olarak doğan tüm anlaşmazlıkları İngiliz mahkemelerinin kararına
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 9 / 19
sunmayı kabul ederler.
Hakemlik: Bu başlığın altına aşağıdaki ifade eklenir:
Arnavutluk, Ermenistan, Azerbaycan, Beyaz Rusya (Belarus), Bosna Hersek, Bulgaristan,
Hırvatistan, Gürcistan, Macaristan, Kazakistan, Kırgızistan, Eski Yugoslavya'nın
Makedonya Cumhuriyeti, Moldovya, Polonya, Romanya, Rusya, Slovakya, Slovenya,
Tacikistan, Türkmenistan, Ukrayna, Özbekistan ve Yugoslavya Federal Cumhuriyeti'nde
bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin ihlalinden, sona erdirilmesinden ya da fesh edilmesinden doğan
tüm anlaşmazlıklar Viyana'daki Federal Ekonomik Konsey'in Uluslararası Tahkim Merkezi'nin
Tahkim Kurallarına (Viyana Kuralları) göre atanan üç hakem tarafından yine bu kurallara göre
çözümlenecektir. Hakemlik Avusturya'nın Viyana şehrinde gerçekleştirilecek ve muamelelerde
resmi dil olarak İngilizce kullanılacaktır. Hakemlerin verdiği kararlar her iki taraf için de nihai ve
bağlayıcı olacaktır. Sonuç olarak, Avusturya Hukuk Muhakemeleri Usulü Kanunu'nun 598'e
ikinci (2) paragrafına uygun olarak, taraflar Kanunun 595'e birinci (1) paragrafında yer alan 7.
ifadeden açıkça feragat ederler. Ancak, Lenovo dava muamelelerinin kuruluşun yapıldığ
ı
ülkedeki yetkili mahkemede görülmesini sağlayabilir.
Estonya, Letonya ve Litvanya'da bu Sınırlı Garanti Bildirimi ile ilgili olarak doğan tüm ihtilaflar
Finlandiya'nın Helsinki şehrinde o sırada yürürlükte olan tahkim yasalarına uygun olarak
yürütülecek tahkim işlemi sonucunda karara bağlanır. Taraflardan her biri bir hakem atayacaktır.
Hakemler başkanı birlikte atayacaktır. Hakemler başkan konusunda anlaşamazsa, başkanı
Helsinki'de bulunan Ticaret Odası Merkezi atar.
AVRUPA BİRLİĞİ (AB)
AŞAĞIDAKİ KOŞULLAR TÜM AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKELERİ İÇİN GEÇERLİDİR.
Avrupa Birliği'ne üye olan ülkelerde edinilen Makine'lere ilişkin garanti, Makine bu ülkelerde
duyurulduğu ve piyasaya sunulduğu sürece Avrupa Birliği'ne üye olan tüm ülkeler için geçerlidir.
Garanti Hizmeti Alınması: Bu bölüme a
şağıdaki paragraf eklenir:
AB ülkelerinde IBM'den garanti hizmeti almak için, Bölüm 3'te Garanti Bilgileri'nde yer alan
telefon numaraları listesine bakın.
IBM hizmetine şu adresten ulaşabilirsiniz:
IBM Warranty & Service Quality Dept.
PO Box 30
Spango Valley
Greenock
Scotland PA16 0AH
TÜKETİCİLER
Tüketicilerin tüketim mallarının satışına ilişkin ulusal mevzuat kapsamında yasal hakları
bulunmaktadır. Bu haklar bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nde sağlanan garantilerden etkilenmez.
AVUSTURYA, DANİMARKA, FİNLANDİYA, YUNANİSTAN, İTALYA, HOLLANDA, NORVEÇ,
PORTEKİZ, İSPANYA, İSVEÇ VE İSVİÇRE
Sorumlulukların Sınırı: Aşağıdaki ifade bu bölümde yer alan tüm maddelerin yerine geçer:
Mandater hukukunda aksi belirtilmedikçe:
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 10 / 19
1. Lenovo'nun bu Sınırlı Garanti Bildirimi kapsamındaki ya da Bildirim'le ilgili yükümlülüklerini
yerine getirmesinden ya da bir şekilde bu Sınırlı Garanti Bildirimi'yle ilişkili herhangi bir
nedenden kaynaklanan hasar ya da kayıplarda, Lenovo, yalnızca ispatlanmış ve doğrudan
bu tür yükümlülüklerin yerine getirilmemesinden (Lenovo suçluysa) kaynaklanan hasar ya da
kayıplardan, en çok Makine için ödediğiniz ücret miktarında sorumludur.
Yukarıdaki kısıtlama, Lenovo'nun yasal olarak yükümlü olduğu cismani zararlar (ölüm dahil)
ve taşınmaz mallar ile kişisel maddi mallara verilen zararlar için geçerli değildir.
2. LENOVO, SAĞLAYICILARI YA DA, YETKİLİ SATICILARI YA DA HİZMET
SAĞLAYICILARI 1) VERİLERDEKİ HASAR YA DA KAYIPTAN; 2) ARIZİ YA DA DOLAYLI
YA DA SONUÇTA ORTAYA ÇIKAN EKONOMİK ZARARLARDAN; 3) HASARA YOL
AÇAN OLAYIN DOĞRUDAN SONUCU OLARAK ORTAYA ÇIKSA DA KAR KAYBINDAN;
YA DA 4) İŞ, KAZANÇ, İTİBAR YA DA BEKLENEN TASARRUF KAYBINDAN OLASILIĞI
ÖNCEDEN BİLDİRİLMİŞ OLSA Bİ
LE HİÇBİR KOŞULDA SORUMLU OLMAZ.
FRANSA VE BELÇİKA
Sorumlulukların Sınırı: Aşağıdaki ifade bu bölümde yer alan tüm maddelerin yerine geçer:
Mandater hukukunda aksi belirtilmedikçe:
1. Lenovo'nun bu Sınırlı Garanti Bildirimi kapsamındaki ya da Bildirim'le ilgili yükümlülüklerini
yerine getirmesinden kaynaklanan hasar ya da kayıplarda, Lenovo, yalnızca ispatlanmış ve
doğrudan bu tür yükümlülüklerin yerine getirilmemesinden (Lenovo suçluysa), kaynaklanan
hasar ya da kayıpların tazmin edilmesinden, en çok hasara neden olan Makine için
ödediğiniz ücret miktarında sorumludur.
Yukarıdaki kısıtlama Lenovo'nun yasal olarak yükümlü olduğu cismani zararlar (ölüm dahil)
ve taşınmaz mallar ile kişisel maddi mallara verilen zararlar için geçerli değildir.
2. LENOVO, SAĞLAYICILARI YA DA YETKİLİ SATICILARI YA DA HİZMET
SAĞLAYICILARI 1) VERİLERDEKİ HASAR YA DA KAYIPTAN; 2) ARIZİ YA DA DOLAYLI
YA DA SONUÇTA ORTAYA ÇIKAN EKONOMİK ZARARLARDAN; 3) HASARA YOL
AÇAN OLAYIN DOĞRUDAN SONUCU OLARAK ORTAYA ÇIKSA DA KAR KAYBINDAN;
YA DA 4) İŞ, KAZANÇ, İTİBAR YA DA BEKLENEN TASARRUF KAYBINDAN OLASILIĞI
ÖNCEDEN BİLDİRİLMİŞ OLSA BİLE HİÇBİR KOŞULDA SORUMLU OLMAZ.
AŞAĞIDAKİ KOŞULLAR BELİRTİLEN ÜLKELER İÇİN GEÇERLİDİR:
AVUSTURYA
Bu Sınırlı Garanti Bildirimi'nin hükümleri yasaların zorunlu kıldığı geçerli garantilerin
yerine geçer.
Garanti Kapsamına Girenler: Aşağıdaki ifade bu bölümdeki ilk paragrafın ilk cümlesinin yerini
alır:
Bir Lenovo Makinesi için garanti, Makine'nin normal kullanım sırasındaki işleyişini ve
Belirtimler'e uygunluğunu kapsar.
Bu bölüme aşağıdaki paragraf eklenir:
Garantinin ihlal edilmesi durumunda, tüketicilere dava açmaları için tanınan süre en az
anayasada belirtilen süre kadardır. Hizmet Sağlayıcınızın Lenovo Makinesini onaramadığı
durumlarda, onarılamayan Makinenin değerindeki düşüşü karşılayacak kısmi para iadesi
isteyebilir veya bu Makineye ilişkin sözleşmenin iptal edilmesini isteyip ödemiş olduğunuz ücreti
geri alabilirsiniz.
İkinci paragraf geçersizdir.
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 11 / 19
Sorunların Düzeltilmesi için Lenovo'nun Yapması Gerekenler: Bu bölüme aşağıdaki ifade
eklenir:
Garanti süresi içinde arızalı Makine'nin IBM'e gönderilmesi sırasında nakliye ücreti Lenovo
tarafından karşılanır.
Sorumlulukların Sınırı: Bu bölüme aşağıdaki paragraf eklenir:
Sınırlı Garanti Bildirimi'nde belirtilen kısıtlamalar ve kapsam dışı tutma Lenovo'nun kasdi kusur
veya ihmali ve açık garanti koşullarını yerine getirmemesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar için
geçerli değildir.
Aşağıdaki cümle, 2. maddenin sonuna eklenir:
Olağan ihmal durumunda Lenovo'nun bu maddeye ilişkin sorumluluğu, sözleşmenin asli
koşullarının ihlali ile sınırlıdır.
MISIR
Sorumlulukların Sınırı: Aşağıdaki madde, bu Bölüm'ün 2. maddesinin yerine geçer:
Diğer fiili doğrudan zararlar durumunda Lenovo'nun sorumluluğu, iddia konusu Makine için
ödemiş olduğunuz toplam miktar ile sınırlı olacaktır.
Sağlayıcıların, yetkili satıcıların ve Hizmet Sağlayıcılarının Geçerliliği (değişmedi).
FRANSA
Sorumlulukların Sınırı: Aşağıdaki cümle, bu bölümün ilk paragrafındaki ikinci cümlenin yerine
geçer:
Bu durumlarda, Lenovo'dan zararınızı tazmin etmeye neden olan hukuki dayanağın ne
olduğuna bakılmaksız
ın, Lenovo yalnızca aşağıdakilerle yükümlüdür: (madde 1 ve 2'de
değişiklik yok).
ALMANYA
Garanti Kapsamına Girenler: Aşağıdaki ifade bu bölümdeki ilk paragrafın ilk cümlesinin yerini
alır:
Bir Lenovo Makinesi için garanti, Makine'nin normal kullanım sırasındaki işleyişini ve
Belirtimler'e uygunluğunu kapsar.
Bu bölüme aşağıdaki paragraf eklenir:
Makineler için en az garanti süresi on iki aydır. Hizmet Sağlayıcınızın Lenovo Makinesini
onaramadığı durumlarda, onarılamayan Makinenin değerindeki düşüşü karşılayacak kısmi para
iadesi isteyebilir veya Makineye ilişkin sözleşmenin iptal edilmesini isteyip ödemiş olduğunuz
ücreti geri alabilirsiniz.
İkinci paragraf geçersizdir.
Sorunların Düzeltilmesi için Lenovo'nun Yapması Gerekenler: Bu bölüme a
şağıdaki ifade
eklenir:
Garanti süresi içinde arızalı Makinenin IBM'e gönderilmesi sırasında nakliye ücreti Lenovo ya
da IBM hizmeti tarafından karşılanır.
Sorumlulukların Sınırı: Bu bölüme aşağıdaki paragraf eklenir:
Sınırlı Garanti Bildirimi'nde belirtilen kısıtlamalar ve kapsam dışı tutma Lenovo'nun kasdi kusur
veya ihmali ve açık garanti koşullarını yerine getirmemesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar için
geçerli değildir.
Aşağıdaki cümle, 2. maddenin sonuna eklenir:
Olağan ihmal durumunda Lenovo'nun bu maddeye ilişkin sorumluluğu, sözleşmenin asli
koşullarının ihlali ile sınırlıdır.
MACARİSTAN
Sorumlulukların Sınırı: Bu bölümün sonuna aşağıdaki paragraf eklenir:
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 12 / 19
İşbu belgede belirtilen kısıtlama ve kapsam dışı tutma sözleşmenin, büyük bir ihmal ya da yasal
suç ile ihlal edilmesi ve kasten ölüme ya da bedensel hasara neden olunması durumunda
geçersizdir.
Taraflar sorumlulukların sınırını geçerli hükümler olarak kabul ederler ve Macar Medeni
Kanunu'nun 314.(2) Bölümü'nün bu sorumlulukların sınırını dengeleyen mevcut Sınırlı Garanti
Bildirimi'nden kaynaklanan kazanım ücreti ve avantajları için geçerli olduğunu belirtirler.
İRLANDA
Garanti Kapsamına Girenler: Bu bölüme aşağıdaki paragraf eklenir:
'Sale of Goods Act 1893' ("Malların Satışı Kanunu") ya da 'Sale of Goods and Supply of
Services Act 1980' ("Malların Satışı ve Hizmet Temini") yasalarında tanımlanan tüm koşullar ve
garantiler, bu kayıt ve koşullarda açıkça belirtilmedikçe geçersizdir.
Sorumlulukların Sınır
ı: Aşağıdaki ifade bu bölümde yer alan tüm maddelerin yerine geçer:
Bu bölümde “Kusur” terimi, Lenovo'nunsözleşme veya haksız fiilden size karşı kanunen
yükümlü olduğu ve Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusuyla bağlantılı veya bu Sınırlı Garanti
Bildirimiyle ilgili olarak doğan eylem, bildirim, kaçınma ya da ihmalleri anlamındadır. Arka arkaya
aynı kayıp ya da hasara neden olan birden fazla Kusur, bu Kusur'un oluştuğu son tarihte ortaya
çıkan tek bir Kusur olarak değerlendirilir.
Bir Kusur nedeniyle, Lenovo'dan zararınızı tazmin etmeye hak kazandığınız durumlar oluşabilir.
Bu bölümde Lenovo'nun yükümlülüklerinin sınırı ve sizin kusurun tazmini için arayabileceğiniz
kanuni yollar yer almaktadır.
1. Lenovo kendi ihmalinden kaynaklanan ölüm ya da bedensel yaralanmalarda sınırsız
sorumluluk almayı kabul eder.
2. Her zaman, aş
ağıda yer alan Lenovo'nun Sorumlu Olmadığı Maddeler'e bağlı olmak
koşuluyla, Lenovo maddi mallarınızda ortaya çıkan kendi ihmalinden kaynaklanan fiziksel
hasarda sınırsız olarak sorumluluk almayı kabul eder.
3. Yukarıda yer alan 1. ve 2. maddeler dışında, Lenovo'nun herhangi bir Kusur'dan
kaynaklanan gerçek hasarlar için yükümlülüğünün tamamı, hiçbir koşulda Kusur ile doğrudan
ilişkili Makine için ödediğiniz ücretin %125'ini geçmez.
Lenovo'nun Sorumlu Olmadığı Maddeler
Yukarıda yer alan 1. maddede anılan yükümlülük için Lenovo sağlayıcıları, yetkili satıcıları ya da
Hizmet Sağlayıcıları bu kayıpların olasılığı kendilerine önceden bildirilmiş olsa da, hiçbir koş
ulda
aşağıdakilerden yükümlü değildir:
1. verilerdeki kayıp veya hasar;
2. özel, dolaylı ya da sonuçta ortaya çıkan kayıp; ya da
3. kar, iş, kazanç, itibar veya beklenen tasarruf kaybı.
SLOVAKYA
Sorumlulukların Sınırı: Bu bölümün son paragrafına aşağıdaki ifade eklenir:
Yükümlülükler, Slovak Ticaret Yasası'nın 373-386 maddesinde yasaklanmadığı sürece
geçerlidir.
GÜNEY AFRİKA, NAMİBYA, BOTSWANA, LESOTHO VE SVAZİLAND
Sorumlulukların Sınırı: Bu bölüme aşağıdaki paragraf eklenir:
Lenovo'nun bu Garanti Bildirimi'ne uygun olarak hareket etmemesi nedeniyle ortaya çıkan fiili
zarar durumunda, Lenovo'nun sorumluluğu, iddia konusu makine için ödemiş olduğunuz ücretle
sınırlıdır.
BİRLE
ŞİK KRALLIK
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 13 / 19
Sorumlulukların Sınırı: Aşağıdaki ifade bu bölümde yer alan tüm maddelerin yerine geçer:
Bu bölümde “Kusur” terimi, Lenovo'nun sözleşme veya haksız fiilden size karşı kanunen
yükümlü olduğu ve Sınırlı Garanti Bildirimi'nin konusuyla bağlantılı veya bu Sınırlı Garanti
Bildirimiyle ilgili olarak doğan eylem, bildirim, kaçınma ya da ihmalleri anlamındadır. Arka
arkaya aynı kayıp ya da hasara neden olan birden fazla Kusur, tek bir Kusur olarak
değerlendirilir.
Bir Kusur nedeniyle, Lenovo'dan zararınızı tazmin etmeye hak kazandığınız durumlar oluşabilir.
Bu bölümde Lenovo'nun yükümlülüklerinin sınırı ve sizin kusurun tazmini için arayabileceğiniz
kanuni yollar yer almaktadır.
1. Lenovo aşağıdakiler için sınırsız olarak sorumluluk kabul eder:
a) kendi ihmalinden kaynaklanan ölüm ya da bedensel yaralanmalar; ve
b) 'Sale of Goods Act 1979' Yasası, Bölüm 12 veya 'Supply of Goods and Services Act
1982' Yasası, Bölüm 2'de belirtilen yükümlülükleri ya da bu tip herhangi bir Bölüm'de yer
alan herhangi bir anayasal değişiklik ya da yeniliğ
i ihlali.
2. Her zaman aşağıda yer alan Lenovo'nun Sorumlu Olmadığı Maddeler'e bağlı olmak
koşuluyla, Lenovo maddi mallarınızda ortaya çıkan kendi ihmalinden kaynaklanan fiziksel
hasarda sınırsız olarak sorumluluk almayı kabul eder.
3. Lenovo'nun herhangi bir Kusur'dan kaynaklanan gerçek hasar için yükümlülüğü, yukarıda
yer alan 1. ve 2. maddelerde belirtilenlerin haricinde, hiçbir koşulda Kusur ile doğrudan
ilişkili Makine için ödenen ücretin ya da masrafların %125'ini geçmez.
Bu sınırlar, aynı şekilde Lenovo'nun sağlayıcıları, yetkili satıcıları ve Hizmet Sağlayıcıları için de
geçerlidir. Bu sınırlar, Lenovo ve bu tür sağlayıcıların, yetkili satıcı
ların ve Hizmet Sağlayıcıların
birlikte sorumlu olduğu en yüksek miktarı belirtir.
Lenovo'nun Sorumlu Olmadığı Maddeler
Yukarıda yer alan 1. maddede anılan yükümlülüğe ilişkin olarak Lenovo veya onun
sağlayıcılarından, yetkili satıcılarından ya da Hizmet Sağlayıcılarından herhangi birisi, bu
kayıpların olasılığı kendilerine önceden bildirilmiş olsa da, hiçbir koşulda aşağıdakilerden
yükümlü değildir:
1. verilerdeki kayıp veya hasar
2. özel, dolaylı ya da sonuçta ortaya çıkan kayıp; ya da
3. kar, iş, kazanç, itibar veya beklenen tasarruf kaybı.
Bölüm 3 - Garanti Bilgileri
Bu 3. Bölümde, garanti süresi, Lenovo 'nun sağladığı garanti hizmetinin süresi ve tipi gibi bilgiler
de dahil olmak üzere Makinenizde uygulanabilecek garantiye ilişkin bilgiler yer almaktadır.
Garanti Süresi
Garanti süresi aşağıdaki tabloda belirtildiği gibi ülkelere veya bölgelere göre değişiklik
gösterebilir. NOT: “Bölge”, Çin'in Hong Kong ya da Makao Özel İdare Bölgesi (ÖİB) anlamındadır.
Parçalar için 3, işçilik için 1 yıllık garanti, Lenovo'nun aşağıdakiler için sağladığı garanti
hizmetlerinden ücret almayacağı anlamına gelir:
a. garanti süresinin ilk yılında, parçalardan ve işçilikten; ve
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 14 / 19
b. garanti süresinin ikinci ve üçüncü yılında, değiştirme esasına dayalı olarak yalnızca parçalar
için. Hizmet Sağlayıcınız, garanti süresinin ikinci ve üçüncü yılında, onarım ya da parça
değiştirmede sağlanan işçilik için sizden ücret alacaktır.
Makine tipi XXXX
Makine'nin Satın Alındığı
Ülke ya da Bölge
Garanti Süresi Garanti Hizmetinin Tipi
Garanti Hizmetinin Tipi
Hizmet Sağlayıcınız, gerekirse yukarıdaki tabloda ve aşağıda açıklandığı şekilde Makineniz için
belirlenen garanti hizmeti tipine göre onarım ya da parça değiştirme hizmeti sağlar. Hizmetin ne
zaman sağlanacağı, hizmet istediğiniz zamana ve parçaların mevcut olup olmadığına bağlıdır.
Hizmet düzeyleri, yanıt verme süresine ilişkin hedeflerdir ve garanti edilemez. Belirtilen garanti
hizmeti dünyanın her yerinde sağlanamıyor olabilir, sizin Hizmet Sağlayıcınızın normal hizmet
alanı dışında ek ücret talep edilebilir; ülke ve bölgeye özel bilgiler için yerel Hizmet Sağlayıcınızın
temsilcisiyle ya da yetkili satıcın
ızla görüşün.
1.şteri Tarafından Değiştirilebilir Birim (“CRU”) Hizmeti
Lenovo size, kurmanız için Müşteri Tarafından Değiştirilebilir Birimler (CRU'lar) gönderir. Bu
birimlerden Katman 1 CRU'ları kolaylıkla kurulabilirken Katman 2 CRU'larının kuruluşu bazı teknik
yetenekleri ve araçları gerektirir. CRU bilgileri ve değiştirme yönergeleri Makine'nizle birlikte
gönderilir ve bunları istediğiniz zaman Lenovo'dan edinebilirsiniz. CRU'ları kurmasını bir Hizmet
Sağlayıcıdan talep edebilirsiniz; bu işlem Makine'nizin garanti hizmeti tipi kapsamındadır ve hiçbir
ek ücret talep edilmez. Lenovo, değiştirilecek olan CRU'yu gönderirken, arızalı CRU'nun iade
edilip edilmeyeceğini belirtir. İade işlemi gerektiğinde, 1) iade yönergeleri ve teslimat kutusu
değiştirilecek CRU parçası ile birlikte size gönderilir; ve 2) CRU parçasının al
ındı belgesinden
sonraki 30 gün içinde parçayı Lenovo'ya iade etmezseniz, Lenovo CRU değiştirme hizmeti için
sizden ücret talep edebilir.
2. Yerinde Hizmet
Hizmet Sağlayıcınız, arızalı Makine'yi yerinizde onarır ya da değiştirir ve çalışıp çalışmadığını
denetler. Lenovo makinesinin sökülüp takılması için uygun bir çalışma alanı sağlamanız gerekir.
Çalışma alanı temiz, iyi ışıklandırılmış ve amaca uygun olmalıdır. Bazı Makineler'de, bazı
onarımların gerçekleştirilebilmesi için Makine'nin belirtilen hizmet merkezine gönderilmesi gerekir.
3. Kurye ya da Depo Hizmeti*
Hizmet Sağlay
ıcınızın düzenlediği teslim alma işlemi için arızalı Makine'nin bağlantılarını
kesmeniz gerekir. Makine'yi belirlenen hizmet merkezine göndermeniz için size bir teslimat
kutusu sağlanacaktır. Bir kurye Makine'yi gelip alacak ve belirlenen hizmet merkezine teslim
edecektir. Makine onarıldıktan ya da değiştirildikten sonra, Makine'nin yerinize iade edilmesi
hizmet merkezi tarafından ayarlanacaktır. Makine'nin kurulmasından ve çalışıp çalışmadığının
denetlenmesinden siz sorumlusunuz.
4.şteri Tarafından Teslim ya da Posta ile Teslim Hizmetleri
Arızalı Makine'yi düzgün bir şekilde paketlenmiş olarak, Hizmet Sağlayıcınızın belirlediği (aksi
belirtilmedikçe, ön ödemeli olarak) yere teslim etmeniz ya da posta ile göndermeniz gerekir.
Makine onarıldıktan ya da değiştirildikten sonra, Makine teslim almanız için hazır hale getirilir ya
da Makine posta ile size gönderilir. Hizmet Sağlayıcınız, aksini belirtmediği sürece, Makinenin
size gönderilmesine ilişkin masraflar Lenovo'ya ait olacaktır. Daha sonra Makine'nin kurulması ve
çalışıp çalışmadığ
ının denetlenmesinden siz sorumlusunuz.
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 15 / 19
5. CRU ve Müşteri Yerinde Hizmet
Bu Garanti Hizmeti tipi, Tip 1 ve Tip 2 hizmetlerinin birleşimidir (yukarıdaki paragrafa bakın).
6. CRU ve Kurye ya da Depo Hizmeti
Bu Garanti Hizmeti tipi, Tip 1 ve Tip 3 hizmetlerinin birleşimidir (yukarıdaki paragrafa bakın).
7. CRU ve Müşteri Tarafından Teslim ya da Posta ile Teslim Hizmetleri
Bu Garanti Hizmeti tipi, Tip 1 ve Tip 4 hizmetlerinin birleşimidir (yukarıdaki paragrafa bakın).
5, 6 ve 7 numaralı garanti hizmeti tipleri belirtildiğinde, Hizmet Sağlayıcınız onarım için
uygun olan garanti hizmeti tipini belirleyecektir.
* Bu hizmet tipi bazı ülkelerde "ThinkPad EasyServ" ya da "EasyServ" olarak adlandırılır.
Garanti hizmeti almak için bir Hizmet Sağlayıcıya başvurun. Kanada ya da ABD için telefon
numarası: 1-800-IBM-SERV (426-7378). Diğer ülkeler için, aşağıdaki telefon numaralarına
bakın.
Dünya Çapında Telefon Listesi
Telefon numaraları önceden bildirilmeden değiştirilebilir. Avrupa Birliği'ne son dönemlerde
katılmış olan ve garanti hizmeti iletişim telefon numarası bu listede yer almayan ülkeler ve diğer
tüm ülkeler için, ilgili ülkedeki Lenovo'ya, IBM hizmetine ya da yetkili satıcınıza başvurun.
Ülke ya da
Bölge
Telefon
Numarası
Ülke ya da Bölge Telefon Numarası
Afrika Afrika: Letonya +386-61-1796-699
+44 (0)1475 555
055
Güney Afrika:
+27 11 3028888
ve
0800110756
Orta Afrika: En
yakın
IBM Çözüm
Ortağı ile
bağlantı kurun.
Arjantin 0800-666-0011 Litvanya +386-61-1796-699
Avusturalya 131-426 Lüksemburg +352-298-977-5063
Avusturya +43-1-24592-
5901
Malezya 1800-88-8558
Belçika Felemenkçe:
02-210 9820
Malta +356-23-4175
Fransızca: 02-
210 9800
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 16 / 19
Bolivya 0800-0189 Meksika 001-866-434-2080
Brezilya 55-11-3889-
8986
Orta Doğu +44 (0)1475-555-055
Kanada İngilizce: 1-800-
565-3344
Hollanda +31-20-514-5770
Fransızca: 1-
800-565-3344
Toronto'da
yalnızca
aşağıdaki
numarayı
arayın:
416-383-3344
Şili 800-224-488 Yeni Zelanda 0800-446-149
Çin (ÇHC) 800-810-1818 Nikaragua 255-6658
Çin Ev tipi Kişisel
Bilgisayar:
Norveç NetVista ve
(Hong Kong 852 2825 7799 ThinkCentre:
ÖİB) +47 6699 8960
Ticari Kişisel
Bilgisayar:
Tüm ürünler:
852 8205 0333 +47 815 21550
Kolombiya 1-800-912-3021 Panama 206-6047
Kosta Rika 284-3911 Peru 0-800-50-866
Kıbrıs +357-22-841100 Filipinler 1800-1888-1426
Çek
Cumhuriyeti
+420-2-7213-
1316
Polonya +48-22-878-6999
Danimarka 4520-8200 Portekiz +351-21-892-7147
Dominik 566-4755 Rusya
Federasyonu
+7-095-940-2000
Cumhuriyeti
566-5161
(dahili-8201)
Dominik
Cumhuriyeti
içinde
ücretsiz:
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 17 / 19
1-200-1929
Ekvator 1-800-426911 Singapur 1800-3172-888
El Salvador 250-5696 Slovakya +421-2-4954-1217
Estonya +386-61-1796-
699
Slovenya +386-1-5830-050
Finlandiya +358-9-459-
6960
İspanya +34-91-714-7983
Fransa +33-238-557-
450
Sri Lanka +94-11-2448-442
+94-11-2421-066
+94-11-2493-500
Almanya +49-7032-15-
49201
İsveç +46-8-477-4420
Yunanistan +30-210-680-
1700
İsviçre +41-58-333-0971
Guatemala 335-8490 Tayvan 886-2-8723-9799
Honduras Tegucigalpa ve
San
Tayland 1-800-299-229
Pedro Sula:
232-4222
San Pedro Sula:
552-2234
Macaristan +36-1-382-5720 Türkiye 00800-211-4032
+90-212-317-1760
Hindistan 1600-44-6666 Birleşik Krallık +44-1475-555-055
Endonezya 800-140-3555 ABD 1-800-IBM-SERV
(1-800-426-7378)
İrlanda +353-(0)1-815-
9200
Uruguay 000-411-005-6649
İtalya +39-02-7031-
6101
Venezuella 0-800-100-2011
Japonya Ücretsiz: 0120-
887-870;
Vietnam Ho Chi Minh:
Uluslararası
arama için:
(848) 824-1474
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 18 / 19
+81-46-266-
4724
Hanoi:
Kore 1588-5801 (844) 842-6316
Lenovo SOLW.doc 03/2005 (REH) Sayfa 19 / 19
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19

Lenovo ThinkCentre M50e Sınırlı Garanti Bildirimi Manual

Tip
Sınırlı Garanti Bildirimi Manual