IBM ThinkPad R40e User guide

Tip
User guide
ÉÂÔ
Kullanıcı Kılavuzu
ÉÂÔ
Kullanıcı Kılavuzu
Not
Bu kılavuz tüm IBM kişisel bilgisayarları içindir.
Birinci Basım (Ocak 2003)
Aşağıdaki paragraf, içerdiği hükümlerin yerel yasalarla bağdaşmadığı ülkelerde ve
İngiltere'de geçerli değildir:
INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES CORPORATION BU YAYINI OLDUĞU GİBİ,
HİÇBİR KONUDA AÇIK YA DA ÖRTÜK GARANTİ VERMEKSİZİN SAĞLAMAKTADIR.
GARANTİ KAPSAMINDA OLMAYAN KONULAR ALINIP SATILABİLİRLİK VE BELİRLİ
BİR AMACA UYGUNLUK GİBİ ÖZELLİKLERİ İÇERMEKLE BİRLİKTE, BUNLARLA
SINIRLI DEĞİLDİR. Bazı eyaletlerde ya da ülkelerde belirli işlemlerde feragatlere, açık ya da
örtük garantilere izin verilmediğinden, bu deyim sizin için geçerli olmayabilir.
Bu bilgi, teknik yanlışlıklar ve yazım hataları içerebilir. Buradaki bilgiler üzerinde belirli
aralıklarla değişiklik yapılmaktadır; söz konusu değişiklikler sonraki basımlara yansıtılacaktır.
IBM bir bildirimde bulunmadan, herhangi bir zamanda, bu yayında adı geçen ürün(ler)de ve/ya da
program(lar)da geliştirmeler ve/ya da değişiklikler yapabilir.
IBM sizin sağladığınız bilgileri, sizi bir yaptırım altına sokmadan, uygun olduğuna inandığı bir
şekilde kullanabilir ya da dağıtabilir.
Copyright International Business Machines Corporation 2003. Her hakkı saklıdır.
Bilgisayarın özellikleriyle ilgili temel bilgiler ve garanti süresi
Ürününüze ilişkin teknik özellikleri Internet'te şu adresten görebilirsiniz:
http://www.pc.ibm.com/support
Bu sayfaya girdikten sonra, Quick Path kutusuna makinenizin etiketindeki makine tipi
ve modelini (machine type and model) yazın. Böylece, makinenizin tüm özelliklerini
ve garanti şeklini görebilirsiniz.
Özel Not
Bazı durumlarda, bir proje ya da kampanya için özel olarak üretilmiş makine
bilgileri burada bulunmaz. Bu durumda, tek geçerli kaynak kampanya reklam ve
broşürleridir.
Satın aldığınız makinenin özelliklerini görüntülemek için, makineniz açılırken (istem
görüntülendiğinde) F1 tuşuna basın. Böylece BIOS bilgilerine erişirsiniz; görüntülenen
seçeneklerden ilk ikisinde bilgisayarınıza özgü özellikler yer alır.
Kullanım sırasında insan ya da çevre sağlığına zararlı
olabilecek durumlar
¹Elektrik çarpması tehlikesine karşı korumak için, bu ürünü ya da bağlı aygıtları
kurarken, taşırken ya da kapaklarını açarken, kabloları uygun şekilde takın ya da
sökün. Güç kablosunu doğru olarak topraklanmış bir prizle kullanın.
¹Bilgisayar çalışırken ya da pil doldurulurken, bilgisayarınızın tabanını kucağınızda
ya da bedeninizin başka bir bölümünde çok uzun süre tutmayın. Bilgisayarınız
olağan işletim sırasında bir miktar sıcaklık yayar. Bu sıcaklık sistem etkinliği ve
pil durumuyla ilgilidir. Kumaş üzerinde olsa bile, bilgisayarın teninize uzun süre
temas etmesi rahatsızlık verebilir; bu sürenin çok uzaması cilt yanıklarına neden
olabilir.
¹Elektrik çarpması tehlikesine karşı, bilgisayarınızı su içinde ya da yakınında
kullanmayın.
¹Şimşek çakması ya da yıldırım düşmesi gibi doğa olaylarının gözlemlendiği hava
koşullarında bilgisayarınızı telefon kablosu bağlacıyla kullanmayın. Böyle
durumlarda, kabloyu telefon kablosunun duvardaki prizine takmayın, takılıysa da
sökmeyin.
¹Boğulma tehlikesinden korumak için, paketleme malzemelerini çocukların
erişemeyeceği bir yere koyun.
¹Pil takımı az miktarda zararlı madde içerir. Pil yanlış takılırsa, ateşe ya da suya
maruz bırakılırsa, kısa devre yaptırılır ya da parçalara ayrılırsa, patlama tehlikesi
iii
oluşabilir. Pil takımını çocuklardan uzak tutun ve açık alanda imha edilecek
çöplerle birlikte atmayın.
¹Yangın riskine karşı yalnızca No. 26 AWG ya da daha kalın bir kablo kullanın.
¹LCD'nin içindeki florasan lamba civa içerir. Bu lambayı açık alanda imha
edilecek çöplerle birlikte atmayın. Bilgisayarın dikkatsizce kullanılması ya da
düşürülmesi LCD'nin kırılmasına ve içindeki sıvının gözlerinize ya da ellerinize
sıçramasına neden olabilir. Böyle bir durumda etkilen bölgeyi hemen suyla
yıkayın. Belirtiler devam ederse, tıbbi yardıma başvurun.
¹Tehlikeli radyasyon yayılımına neden olabileceğinden CD-ROM ya da DVD
sürücünüzün içini hiç bir nedenle açamayın. Bozulduğundan şüphe ediyorsanız
PC Doctor yazılımı ile test edin. Gerekiyorsa ürünü onarım merkezine götürün.
¹Bazı sürücülerde bulunan lazer ışığına çıplak gözle bakmayın.
Bağlantı ve montajın kim tarafından, nasıl yapılacağına
ilişkin bilgiler
Bilgisayarınızı çalışır duruma getirmek için, yapmanız gereken işlemler çok kısa ve
kolaydır. Çoğu kablolar doğru takılmalarını kolaylaştırmak için renk kodu ile ya da
sembollerle işaretlenmiştir (takılacağı yer ile kablonun ucundaki bağlaç aynı renktir ya
da aynı sembolle gösterilmiştir). Ayrıca kabloların hatalı takılmamaları için mekanik
önlemler de alınmıştır. Hiçbir zaman kabloları kuvvet uygulayarak takmaya çalışmayın,
kablo yeri doğruysa kolayca takılacaktır.
Yine de kuruluşu kendiniz yapmak istemiyorsanız, satıcınızdan ya da bir IBM Çözüm
Ortağı'ndan ücret karşılığı destek alabilirsiniz.
Bilgisayarınızın bakım, onarım ve kullanımında uyulması
gereken kurallar
Bilgisayarınız periyodik bakım gerektirmez. Bir sorunla karşılaştığınızda yardım,
hizmet ve destek alınması başlıklı bölümde belirtilen yordamları izleyin.
Bilgisayarınız olağan çalışma ortamında güvenilir olarak çalışacak şekilde tasarlanmış
olmasına karşın, bilgisayarınızı kullanırken bazı temel noktalara dikkat etmeniz gerekir.
Bu önemli noktaları göz önünde bulundurarak bilgisayarınızı en iyi şekilde
kullanabilirsiniz.
Önemli ipuçları:
Çalıştığınız yere ve nasıl çalıştığınıza dikkat edin.
¹Dizüstü bilgisayar (ThinkPad) çalışırken ya da pil doldurulurken, bilgisayarınızın
tabanını kucağınızda ya da bedeninizin başka bir bölümünde çok uzun süre
tutmayın. Bilgisayarınız olağan işletim sırasında bir miktar sıcaklık yayar. Bu
sıcaklık sistem etkinliği ve pil durumuyla ilgilidir. Bilgisayarın teninize uzun süre
iv Kullanıcı Kılavuzu
temas etmesi rahatsızlık verebilir; bu sürenin çok uzaması cilt yanıklarına neden
olabilir.
¹Masaüstü bilgisayarlarda (PC) bilgisayarınızı rahat çalışabileceğiniz, bir yere
yerleştirin. Görüntü birimini (monitör/ekran) göz hizasına 50-60 cm uzak olacak
biçimde ayarlayın. Ayrıca bilgisayarınızın fanlarının çalışmasının engellenmemesi
de önemlidir. Bunun için, bilgisayarın etrafında 50 mm kadar bir alan bırakarak
hava akımının engellenmemesine dikkat edin.
¹Masaüstü bilgisayarlarda, görüntü biriminizi pencere ve diğer ışık kaynaklarından
ekrana yansıma olmayacak biçimde yerleştirmeye özen gösterin.
¹Bilgisayarınız için yer seçerken, elektrik prizlerinin yerlerini ve kablo
uzunluklarını da gözönünde bulundurun. Olanaklıysa, uzatma kablosu
kullanmamaya çalışın.
¹Elektrik çarpması tehlikesini önlemek için, dökülme tehlikesine karşı
bilgisayarınızın yakınında sıvı bulundurmayın, bilgisayarınızı su içinde ya da
yakınında kullanmayın.
¹Boğulma tehlikesinden korumak için, paketleme malzemelerini çocukların
erişemeyeceği yerlerde bırakmayın.
¹Bilgisayarınızı mıknatıslardan, çalışır durumdaki cep telefonlarından, elektrikli
aygıt ve hoperlörlerden uzak tutun (13cm/5inç kadar).
¹Bilgisayarınızı çok sıcak ve çok soğuk ortamlarda bırakmayın, kullanmayın
(5°C/41°F altında ve 35°C/95°F üzerinde).
v
Bilgisayarınızı dikkatli kullanın.
Hatalı kullanım bilgisayarınızın bozulmasına neden olabileceğinden aşağıdaki
noktalara dikkat edin.
¹Dizüstü bilgisayarlarla çalışırken, görüntü birimiyle klavyenin arasına ya da
klavyenin altına kağıt da dahil olmak üzere hiçbir şey koymayın.
¹Bilgisayarınızın, ekranınızın ya da dış aygıtlarınızın üzerine ağır nesneler
koymayın, ağır nesnelerle bilgisayarınıza vurmayın, çarpmayın, bilgisayarınızı
çizmeyin.
¹Dizüstü bilgisayarınızın ekranı açılıp 90 dereceden biraz daha geniş bir açıyla
kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Ekranı 135 dereceden daha fazla bir açıyla
açmayın, bu bilgisayarınıza zarar verebilir.
Saklama ortamlarını ve sürücüleri dikkatli kullanın.
¹Bilgisayarınız bir disket sürücüsüyle geldiyse, disket sürücünüze zarar verebileceği
için disketlerinizin üzerine birden çok ya da iyi yapışmamış etiketler
yapıştırmayın, disketi sürücüye hatalı bir açıyla sokmayın.
¹Bilgisayarınız CD ya da DVD sürücüsüyle birlikte gelirse, CD'nin ya da CD ya da
DVD tepsisindeki lensin yüzeyine dokunmayın.
¹CD ya da DVD tepsisini kapatmadan önce, CD ya da DVD'nin CD ya da DVD
sürücüsünün ortasına tam olarak yerleştiğinden emin olun.
¹Sabit disk, disket, CD ya da DVD sürücünüzü kurarken, donanımınızla birlikte
gönderilen yönergeleri izleyin ve aygıta yalnızca gerekli durumlarda basınç
uygulayın.
Parola atarken dikkatli olun.
¹Parolalarınızı unutmayın. Denetimci parolanızı ya da sabit disk parolanızı
unutursanız, IBM bunu yeniden ayarlamaz ve sistem devre kartını ya da sabit disk
sürücünüzü değiştirmeniz gerekebilir.
¹Denetimciyseniz, denetimci parolası atamanın yetkisiz kullanımın engellenmesine
yardımcı olacağını unutmayın.
Diğer önemli ipuçları
¹Bilgisayar modeminiz yalnızca PSTN (public-switched telephone network; genel
kullanıma açık telefon ağı) ya da analog telefon ağıyla kullanılabilir. Modeminizi
zarar verebileceğinden dolayı, PBX (private branch exchange; otomatik özel hat
değiştirmeli) ya da başka sayısal telefon hatlarına bağlamayın. Genel kullanıma
açık telefon hatları daha çok evlerde kullanılır, sayısal telefon hatlarıysa daha çok
otellerde ve ofislerde kullanılan hatlardır. Ne tip telefon hattı kullanıldığından
emin değilseniz, telefon şirketine başvurun.
¹Bilgisayarınızda hem Ethernet hem de modem bağlacı sağlanmış olabilir. Böyle
bir durumda, iletişim kablonuzu bağlacın zarar görmemesi için doğru bağlaca
bağladığınızdan emin olun.
vi Kullanıcı Kılavuzu
¹Ürünlerinizi IBM'e kaydettirin (şu Web sayfasına bakın:
www.pc.ibm.com/register). Bu işlem, kaybolur ya da çalınırsa, bilgisayarınızın
yetkililer tarafından size ulaştırılmasını kolaylaştırır. Bilgisayarınızın kaydedilmesi
ayrıca, IBM'in olası büyütmeleri ve teknik bilgileri size bildirmesine olanak
sağlar.
¹Bilgisayarınızın yalnızca IBM onarım yetkilisi tarafından sökülmesi ve onarılması
gerekir. Kullanıcının tek başına onarabileceği bir parça yoktur.
¹Görüntü birimini açık ya da kapalı tutmak için mandallarının yerini değiştirmeyin
ya da bantla yapıştırmayın.
¹Dizüstü bilgisayarınız prize takılıyken bilgisayarınızı ters çevirmeyin. Tersi
durumda, bağdaştırıcının fişi kırılabilir.
¹Dizüstü bilgisayarınızın aygıt bölmesindeki bir aygıtı değiştiriyorsanız, bilgisayarı
kapatın ya da aygıtın beklemedeyken ya da açıkken değiştirilebilir özellikte
olduğundan emin olun.
¹Bilgisayarınızdaki sürücüleri birbiriyle değiştiriyorsanız, plastik "bezel face"
kenarları yeniden takın (sağlanmışsa.)
¹Kullanılmadıkları süre içinde dış ve değiştirilebilir sabit disk, disket, CD ve DVD
sürücülerini uygun kutu ya da paketlerde saklayın.
Taşıma ve nakliye sırasında dikkat edilecek kurallar
¹Bilgisayarınızı taşımadan önce, tüm bağlı ortamları çıkartın, bağlı aygıtları
kapatın, kabloları sökün.
¹Bilgisayarınızı taşımadan önce uyku ya da bekleme kipinde olduğundan, ya da
kapalı olduğundan emin olun. Bu sabit diskinizin zarar görmesini ve verileri
kaybetmenizi önler.
¹Dizüstü bilgisayarınız açıkken kaldırmak isterseniz, altından tutun. Bilgisayarınızı
görüntü biriminden tutarak kaldırmayın.
¹Uygun koruma sağlayan bir taşıma kutusu kullanın. Bilgisayarınızı sıkışık bavul
ya da çantalara koymayın.
vii
Ürün temizliğine ilişkin bilgiler
Bilgisayarınızı aşağıda anlatıldığı gibi temizleyin:
¹Bilgisayarınızın dış yüzeyini silmek için, alkali içermeyen bir temizlik maddesiyle
nemlendirilmiş yumuşak bir bez kullanın.
¹Temizleyiciyi doğrudan görüntü birimine ya da klavyeye püskürtmeyin.
¹Ekranı kuru, yumuşak bir bezle silin.
Kulanıcının kendi yapabileceği bakım ve onarım
Onarım sadece bu kitapçıkta ve Web sitesinde (www.ibm.com/tr) listelenen Garanti
Hizmet Çözüm Ortakları (Servis İstasyonları) tarafından yapılmalıdır. Aksi halde
makine garantisi iptal olur.
Kullanıcının bakım amacıyla yapabileceği, temizlik dışında, birşey yoktur.
Periyodik bakımlar
Ürün bir uzmanın yapması gereken periyodik bakım içermez.
Kullanıcılar bilgisayarlarını daha verimli kullanabilmek için ayda bir kez disk
birleştirme (defrag) işlemi yapabilirler. Disk birleştirme işlemine ilişkin bilgiler işletim
sistemine ait belgelerde ya da çevrimiçi sağlanmış yardım sisteminde bulunabilir.
viii Kullanıcı Kılavuzu
Bilgisayar sorunlarının çözülmesi
Sorunların tanılanması
Bilgisayarınıza ilişkin bir sorunla karşılaştığınızla, PC-Doctor for Windows
programını kullanarak bir sınama çalıştırabilirsiniz. Bu program, makinenizde bir
donanım arızası olup olmadığını denetler. Bir sorunla karşılaşırsanız ya da bu program
bir hata verirse, kitabın sonunda adres ve telefonları verilen Garanti Hizmet Çözüm
Ortakları'na başvurun.
Copyright IBM Corp. 2003 ix
x Kullanıcı Kılavuzu
Yardım, hizmet ve bilgi alınması
IBM ürünlerine ilişkin yardım ya da teknik desteğe gereksiniminiz olursa ya da
yalnızca ek bilgi almak isterseniz, IBM'in kullanımınıza sunduğu çeşitli kaynaklardan
yararlanabilirsiniz. Bu bölümde IBM ve IBM ürünlerine ilişkin daha fazla bilgi
edinmek için neler yapabileceğiniz ya da bir sorunla karşılaştığınızda gerekirse hizmet
için nereyi arayacağınıza ilişkin bilgiler sağlanmıştır.
IBM bilgisayarınıza ve kurulu gelen yazılımınıza ilişkin bilgileri bilgisayarınızla
birlikte sağlanan yayınlarda bulabilirsiniz. Bu yayınlar, basılı kitapları, çevrimiçi
kitapları, Beni Oku kütüklerini ve yardım kütüklerini kapsar. Ayrıca, IBM ürünlerine
ilişkin bilgiler Internet üzerinde de sağlanmıştır.
Kullanılabilecek hizmetler ve listelenen telefon numaraları bildirimde bulunulmadan
değiştirilebilir.
Hizmet desteği
Garanti dönemi içinde aşağıdaki hizmetler kullanılabilir:
¹IBM Donanım Onarımı - Sorunun garanti kapsamında bulunan bir IBM
donanımından kaynaklandığı belirlenirse, eğitimli servis yetkilileri uygun düzeyde
hizmet verir.
¹Mühendislik Değişikliği Yönetimi - Bazı durumlarda ürünün satışından sonra
değişiklik yapılması gerekebilir. IBM ya da IBM tarafından yetkilendirilen çözüm
ortağı donanımınıza uygulanan Mühendislik Değişikliklerini (EC) kullanımınıza
sunabilir.
Garanti hizmetlerinden yararlanmak için satınalma belgenizi ve garanti kartınızı
saklamayı unutmayın.
Telefonla yardım almak istediğinizde aşağıdaki bilgileri hazır bulundurun:
¹Makinenin Tipi ve Modeli
¹IBM donanım ürünlerinizin seri numaraları
¹ Sorunun tanımı
¹Hata iletilerinin tam metinleri
¹Donanım ve yazılım yapılanış bilgileri
Olanaklıysa, yardım için aradığınızda bilgisayarınızın başında olun.
Yardım istemeden önce
Bir çok bilgisayar sorunu dışarıdan yardım alınmaksızın, çevrimiçi yardım olanakları
kullanılarak ya da bilgisayarla ya da yazılımla birlikte gelen çevrimiçi ve basılı
Copyright IBM Corp. 2003 xi
belgelere bakılarak çözülebilir. Ayrıca, yazılımlarla birlikte gelen README (Benioku)
kütüklerinden yararlanabilirsiniz.
Bilgisayarların, işletim sistemlerinin ve uygulama programlarının çoğu, sorun giderme
yordamları ve hata iletilerine ilişkin açıklamalar içeren belgelerle birlikte gelir.
Bilgisayarınızla birlikte gelen belgeler, sorunları tanılamak için kullanabileceğiniz
sınama programlarıyla ilgili bilgi de içerir.
Bilgisayarınızı açtığınızda bir POST(Power On Self Test; Otomatik Sınama) hata kodu
görüntülenirse, kitabın sorunların çözülmesine ilişkin bölümüne bakın.
Bir yazılım sorunu olduğundan kuşkulanırsanız, README kütükleri de içinde olmak
üzere, işletim sistemi ya da uygulama programına ilişkin belgelere bakın.
Müşteri desteği ve hizmetinin alınması
Bir IBM PC donanım ürünü satın aldığınızda, garanti dönemi süresince standart yardım
ve destek almaya hak kazanırsınız. Ek destek ve hizmete gerek duyarsanız, tüm
gereksinimlerinizi karşılayacak çeşitli ek hizmetlerden ücret karşılığında
yararlanabilirsiniz.
Internet'in kullanılması
Internet'te IBM Personal Computing Web sitesi, IBM kişisel bilgisayar ürünleri ve
desteğine ilişkin bilgi içerir. IBM Kişisel Bilgisayar ana sayfasının adresi şudur:
http://www.pc.ibm.com
Aşağıdaki adreste IBM Personal Computing Support sayfasında, desteklenen aksam ve
seçenekler de içinde olmak üzere IBM ürünlerine ilişkin destek bilgileri bulabilirsiniz:
http://www.pc.ibm.com/support
Destek sayfasında Profile seçeneğini seçerseniz, donanımınıza özgü, isteğe uyarlanmış
bir destek sayfası yaratabilirsiniz ve bu sayfa Sık Sorulan Sorular, Parça Bilgileri,
Teknik İpuçları ve Yüklenebilir Kütükler konularını kapsar. Gereksinim duyduğunuz
tüm bilgileri bir arada bulabilirsiniz. Ayrıca, kaydettirdiğiniz ürününüze ilişkin yeni
bilgiler kullanıma sunuldukça elektronik postayla bildirilmesini isteyebilirsiniz.
Dahası, IBM destek personeli gözetiminde gerçekleştirilen çevrimiçi destek
oturumlarına da erişebilirsiniz.
xii Kullanıcı Kılavuzu
PC Çözüm Hattı
PC Desteği, bir iletişim ağına bağlı olmayan masaüstü ve taşınabilir IBM bilgisayarları
için verilmektedir. PC Çözüm Hattının telefon numarası: 00 0800 4463 2041 ya da
0212 317 1760 (0800'lü hat ücretsizdir). PC Çözüm Hattına e-posta ile de
ulaşabilirsiniz: [email protected]
Bu hizmet aşağıdakiler için teknik destek içerir:
¹Sistem sorunlarının saptanması
¹Bu sorunların çözümlerine yönelik, telefonda verilebilecek öneriler
¹Internet'te soruna yönelik sayfalara yönlendirme; gerekirse bu bilgilerin müşteriye
gönderilmesi
Bu hizmet aşağıdakileri içermez:
¹Yazılım problemlerinin tanımlanması ve çözülmesi
¹Donanım Hizmetlerine dair bilgilerin sağlanması (yedek parça ile ilgili bilgiler,
onarım merkezindeki makinelerin durumuna ilişkin bilgi alınması vb.)
¹BIOS ayarlarının yapılması
¹Yazılım kurulması ve ayarlanması
Telefonla yardım almak istediğinizde aşağıdaki bilgileri hazır bulundurun
¹Makinenin tipi ve modeli
¹Bilgisayarınızın, görüntü biriminizin ve diğer bileşenlerin seri numaraları ya da
satınalma belgeleri
¹ Sorunun tanımı
¹Hata iletilerinin tam metni
¹Sisteminize ilişkin donanım ve yazılım yapılanış bilgileri
Olanaklıysa, yardım için aradığınızda bilgisayarınızın başında olun.
Bu hizmetler, hafta içi 09:00 ile 17:30 arasında kullanıma açıktır.
Garanti ve Onarım Hizmetleri
Standart donanım garantisi hizmetini yükseltebilir ya da garanti döneminden sonra
hizmet süresini uzatabilirsiniz. Bu hizmetlerin kullanılabilirliği ürüne göre değişir.
Garantinin yükseltilmesine ve uzatılmasına ilişkin daha fazla bilgi için IBM Çözüm
Ortağına başvurun. IBM Çözüm Ortakları listesi için Internet'te şu adrese
bakabilirsiniz: http://www.ibm.com/tr
Yardım, hizmet ve bilgi alınması xiii
Kullanım hatalarına ilişkin bilgiler
Aşağıda bazı örneklerin verildiği kullanım hataları sonucu oluşan arızalar garanti
kapsamı dışındadır:
¹Voltaj anahtarının 110 Volt'a ayarlanması sonucu oluşan arızalar.
¹Bağlayıcı iğnelerinin kırılması ya da ezilmesi sonucu oluşan arızalar.
¹Hatalı taşıma ya da düşme sonucu oluşan arızalar (kırılma, çizilme, vb.)
¹Yetkili servisler dışında yapılan teknik değişiklikler.
¹IBM tarafından sağlanan programların kısmen ya da tamamen silinmesi ya da
ayarlarının değiştirilmesi sonucunda ortaya çıkan sorunlar.
¹Klavyeye su, kahve vb. gibi sıvıların dökülmesinden doğan sorunlar.
¹Kullanıcı Kılavuzu'nda belirtildiğinden farklı çalışma koşullarında kullanım
sonucu ortaya çıkan sorunlar.
¹IBM ürünü olmayan aksamın çalışmaması aksamla birlikte gelmesi gereken destek
yazılımının eksik olmasından kaynaklanıyorsa, IBM bu yazılımı sağlamakla
yükümlü değildir. IBM aksamı olmayan bir bir aksamın IBM makinasında
çalışmamasından IBM sorumlu değildir. Bu durumda ilgili aksamın üreticisine
başvurulması gerekir. IBM'in sorumluluğu IBM makinasını garanti süresi
boyunca çalışır durumda tutmaktır.
¹Sabit disk sürücüsünü değiştirirken ya da ürünü teknik servise iletirken diskteki
bilgilerin kopyasını almak kullanıcının sorumluluğundadır.
¹Arızalı olduğu düşünülerek teknik servise iletilen ürünler, onarım amacıyla
kurcalanmamış olmalıdır.
¹IBM yalnızca makineyle birlikte verilen ya da sonradan kurulan IBM
yazılımlarıyla ilgili teknik destek vermekle yükümlüdür. Diğer yazılımlarla ilgili
teknik destek için, yazılımı üreten şirkete başvurulması gerekir.
¹Düzenli olarak yapılması gereken bakımlar, makinenin kurulması ve çalıştırılması
müşterinin sorumluluğundadır.
¹IBM tarafından sağlanan programların yeniden kurulması kullanıcı
sorumluluğundadır. Yazılım yedekleri makina ile sağlanmaktadır. Bu hizmet IBM
ya da IBM çözüm ortağından talep edildiğinde ücretli olarak verilir.
xiv Kullanıcı Kılavuzu
Servis İstasyonları
Garanti süresi içerisinde müşteri arızalı ürünü aşağıda belirtilen merkezlere teslim
ederek garanti hizmetinden yararlanır. Ürün yerinde garanti hizmeti içeriyorsa, bu
merkezlerden birine telefon edebilirsiniz.
Çizelge 1 (Sayfa 1 / 3). Garanti Hizmetinin Alınabileceği Merkezler
Adı Adresi Telefon
ADANA
BSD Cemal Paşa Mah. 7.Sokak
No:7
Mualla Berrin Gökşen Apt.
Asma Kat Seyhan
01151 Adana
Tel: 322-458 25 10
ANKARA
PROBİL Teknoloji Geliştirme Bölgesi
Cephe A-1 ODTU
06680 Ankara
Tel: 312-210 18 08
DESTEK Cinnah Cad. No.51/4
Çankaya 06880 Ankara
Tel: 312-442 19 21
ANTALYA
BİLSER Güllük Cd. 146.Sk.
No:65 D:3 07050 Antalya
Tel: 242-247 75 28
BOLU
ERCOŞKUN BİLGİSAYAR Cumhuriyet Caddesi No:35
No:35 Tabaklar Mah. Bolu
Tel: 374-212 58 46
BURSA
MİNERVA Ulubatlı Hasan Bulvarı Alp İş
Merkezi
No:101 Kat:10 Bursa
Tel: 224-256 72 00
DİYARBAKIR
METRO BİLGİSAYAR Ali Emiri 5. Cadde
No:4/1-2-3 21100 Diyarbakır
Tel: 412-223 94 36
DENİZLİ
BİL-SAN 2. Ticari Yol Kazım Kaynak İş
Merkezi No:65
Kat:3 21100 Denizli
Tel: 258-264 28 55
ERZURUM
ŞARK BİLGİSAYAR Yukarı Mumcu Cad. Doğu Apt.
No.2/B 25000 Erzurum
Tel: 442-234 21 02 - 234 21 04
ERZİNCAN
BİLGİ MARKET Hükümet Caddesi
No:33/2 Erzincan
Erzincan
Tel: 446-224 24 34
Adı Adresi Telefon
Yardım, hizmet ve bilgi alınması xv
Çizelge 1 (Sayfa 2 / 3). Garanti Hizmetinin Alınabileceği Merkezler
Adı Adresi Telefon
ESKİŞEHİR
ETAMA.Ş. T.C. Anadolu Üniversitesi
Yunus Emre Kampüsü
Rektörlük Çarşısı
26470 Eskişehir
Tel: 222-320 31 03
GAZİANTEP
KALENDER BİLGİSAYAR Gazimuhtarpaşa Bulvarı
No:23/A Gaziantep
Tel: 342-215 18 18
IĞDIR
EBRU ELEKTRONİK Atatürk Caddesi
No:261
Iğdır
Tel: 476-227 76 66
İSTANBUL
DESTEK Çınar Sok. No.17
4.Levent 80620 İstanbul
Tel: 212-282 44 30
PERITUS Eğitim Mahallesi Poyraz Sokak
Sadıkoğlu İş Merkezi
D:1581840 Ziverbey İstanbul
Tel:216-345 08 00
PROBIL Eski Büyükdere Caddesi
Dilaver Sok. No:4 80660
Levent İstanbul
Tel: 212-317 61 00
NETSERVİS İnönü Mah. Alp Kaya Cad.
No:49Kayışdağı
Küçükbakkalköy İstanbul
Tel: 216-576 74 44
DETA Vatan Caddesi Ortadoğu İş
Merkezi
No:2 Katt:1 Çağlayan İstanbul
Tel: 212-296 47 00
TEPUM Emniyet Evleri Yeniçeri Sk.
Emirhan No:6 K:2
4.Levent/İstanbul
Tel: 212-284 51 68
İZMİR
PROBİL Şair Eşref Bulvarı Huzur İşhanı
No:27/2 K:1
Alsancak İzmir
Tel: 232-445 33 33
ADAPA Ankara Asfaltı Rod-Kar İş.
Mrk. No:26 K:2 D:306-309
Bornova İzmir
Tel: 232-462 67 80
KAYSERİ
NETCOM BİLGİSAYAR Hükümet Caddesi
No:7 Kayseri
Tel: 352-222 11 43
KONYA
ALAMAÇ Babalık Mah. Keyhüsrev Sok.
No:11/B
Konya
Tel: 332-320 62 20
Adı Adresi Telefon
xvi Kullanıcı Kılavuzu
Çizelge 1 (Sayfa 3 / 3). Garanti Hizmetinin Alınabileceği Merkezler
Adı Adresi Telefon
MALATYA
PROBİL İsmetiye Mah. No:10/6
Yiğitcan İş Merkezi 44100
Malatya
Tel: 422-325 35 07
SAMSUN
VİP İstiklal Cd. 159/13
Samsun
Tel: 362-230 88 52
TRABZON
SOMEL Gazipaşa Caddesi No:13-15
Trabzon
Tel:462-321 31 35
VAN
AKDAMAR BİLGİ İŞLEM Kazım Karabekir Caddesi
Yörük İşhanı Kat:2 Van
Tel: 432-216 59 53
Yardım, hizmet ve bilgi alınması xvii
xviii Kullanıcı Kılavuzu
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42

IBM ThinkPad R40e User guide

Tip
User guide