Not
İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.•
Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank •
kollarını ve pedalları periyodik aralıklarla sıkın.
Eğer orta göbek milinden ve sol krank kolu bağlantı parçasından gıcırdama sesi geliyorsa, bağlantı parçasına gres sürün ve •
belirtilen tork değerine göre sıkın.
Krank kolunu ve orta göbeği temizlemek için yumușak bir deterjan kullanın. Alkalin veya asidik deterjanlar kullanılması renk •
bozulmasına neden olabilir.
Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.•
Eğer yataklarda herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir. •
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.•
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.•
Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin •
doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması, aynakol dișlilerinin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın
etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve zinciri değiștirin.•
Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda, aynakol dișlileriyle veya ön vites değiștiriciyle temas •
ederek gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü problemi varsa, zinciri bir sonraki veya bunu takip eden
büyük arka dișlinin üzerine kaydırın.
Süspansiyonlu kadrolar için, arka bacak açısı bisiklete binilip binilmediğine bağlı olarak değișecektir. •
Bisiklete binilmediğinde ve zincir en büyük/büyük aynakol dișlisine ve en küçük dișliye
yerleștirildiğinde, ön vites değiștiricinin zincir kılavuzu dıș plakası zincire değebilir.
Sürüș sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden dolayı kirlenebilir.•
Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.•
Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın. •
Ön vites değiștirici sadece ikili aynakollar içindir. Vites değișim noktaları eșleșmediğinden, üçlü •
aynakollarla kullanılamaz.
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi üç adet fren kablosu yuvasına sahip olan •
bir kadro seçin.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın. Ayrıca, gidon •
tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli •
değiștirme performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.•
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.•
Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren türde bir yağ ise, •
plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik parçalara
yapıșmadığından emin olmalısınız. SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda
çatlamaya veya renk bozulmasına neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını engellemek için bu parçalar önceden
alkolle temizlenmelidir.
Vites kolu ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.•
Bu servis talimatıyla birlikte Arka Dișli Sisteminin servis talimatını da okuyun (SL-M980-I).•
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.•
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın. •
Not :
Mod dönüștürücü, kol en alt konumdayken anahtarlanamaz.
Anahtarlama ișleminden önce kolu (A) en az bir defa
çalıștırdığınızdan emin olun. Mod dönüștürücüyü çevirirken kuvvet
uygulamayın, aksi takdirde kırılabilir.
Mod dönüștürücü
Mod seçme düğmesi
Kol (A)
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir
temizlemeyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı
çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden
olabilir."
• Mükemmel vites değiştirme performansı elde etmek için, bu zincir bir ön ve bir arka tarafa sahiptir ve
takıldığında doğru yöne bakmasını sağlamak için kenarlar işaretlenmiştir. Zincir doğru yöne bakacak şekilde
monte edildiğinde doğru tasarım performansı elde edilecektir. Eğer zıt yöne bakacak şekilde monte edilirse,
zincir yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.•
Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı •
pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun
olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet
kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya
yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin •
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi kullanılarak bağlandığı yerden
bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi
durumunda hasar görecektir.
Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin •
devrilmesine neden olabilir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer •
gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi
yaralanmaya neden olabilir.
İki adet sol krank kolu montaj civatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir civata bir defada tamamen sıkılmamalıdır. •
Bir tork anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının 12-14 N•m aralığında olduğunu kontrol edin. Ayrıca, yaklașık 100 km (60 mil)
sürüșten sonra bir tork anahtarıyla sıkma torklarını tekrar kontrol edin. Aynı zamanda, sıkma torklarının periyodik olarak kontrol
edilmesi önemlidir. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa veya montaj civataları kademeli olarak sırasıyla sıkılmazsa, sol krank kolu
yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak •
bisikletten düșmenize neden olabilir.
Eğer iç kapak doğru șekilde takılmazsa, mil paslanarak hasar görebilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.•
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar,
bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle
tavsiye ederiz.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir
yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin. •
Fren kablosu yuvaları
Aynakol
dișlileri
Arka dișliler
Teknik Servis Talimatı
SI-5M80A-002
Özellikler
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
S, M ölçülerini kullanırken, 28.6 mm,
31.8 mm çapa sahip bir montaj bandı
kullanın ve L ölçülü bir adaptöre monte
edin.
Arka mașa açısı
SI-5M80A-002-05
Ön Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
(1) Orta göbek gövde genișliğinin 68 mm veya
73 mm olup olmadığını kontrol edin.
(2) Daha sonra, așağıdaki șekle bakarak
adaptörü takın.
Kelepçe Tipi Braket Tipi
68 mm
2.5 mm
Ara parçası
68 mm
BB monte tipi mil
73 mm 73 mm
A
A A A A
A
Aynakolun montajı
Șekilde gösterilen ișlemi takip edin.
1, 2 Sağ adaptörü (saat yönünün tersine) ve sol adaptörü (saat
yönünde) monte etmek için özel alet TL-FC32 / 36'yı kullanın.
Sıkma torku: 35-50 N•m
Note: Orta göbek gövde genișliğine bağlı olarak ara parçaları
gerekebilir. Ayrıntılı bilgi için, bkz: "Ara parçası takma
yöntemi".
3 Sağ krank ünitesini yerleștirin.
4 Sol krankın A kısmını sağ krank ünitesinin miline kanalın geniș
olduğu bölüme dengeleyecek șekilde yerleștirin.
5 Kapağı sıkmak için TL-FC16/18'i kullanın.
Sıkma torku: 0.7-1.5 N•m
6 Durdurma plakasını içeriye doğru itin, plaka piminin sıkı șekilde
yerine oturup oturmadığını kontrol edin ve daha sonra sol
krank kolunun civatasını sıkıștırın. (5 mm Alyen Anahtarı)
Note: Her civata düzgün ve eșit șekilde 12-14 N•m değerine
kadar sıkılmalıdır.
■ Ara parçası takma yöntemi
6 2
1
3
Geniș kanal alanı
TL-FC16
Durdurma plakası
Plaka pimi
Yukarı kaldırın
5
4
(A)
TL-FC32
A
İç kapak
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi
Link Pimi
* Eğer 68 mm genișliğe sahip kelepçe tipi bir orta göbek
kullanıyorsanız, bir adet 2.5 mm ara parçası yerine bir adet
1.8 mm ve bir adet 0.7 mm ara parçası kullanabilirsiniz.
Aynı dıș ucun kapsülünü fren kablosunun kesik ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin. Fren
kablosunu kestikten sonra, deliğin içi düzgün bir
çapa sahip olacak șekilde ucu yuvarlayın.
UYARI
Zincir uzunluğu
2 bakla ekle (zincir her iki tarafta
büyük dișlide iken)
En büyük dișli Büyük dișli
Zincir
Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine geçmek
için (A Kolu)
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük aynakol dișlisinden büyük
aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine.
Büyük aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine geçmek
için (B Kolu)
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük aynakol dișlisinden küçük
aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
Büyük aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine.
Dișli değiștirme ișlemi
Bir kola basıldığında kablo gerginliğinin derhal boșaltılması nedeniyle, HIZLI BOȘALTMA mekanizması hızlı serbest bırakmayı
mümkün kılar.
Bu vites kolu, boșaltma ișlemlerinin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına
sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler. Kollardan birini
çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
(A) kolu bașlangıç konumu Kol (B)
• 2-YÖNLÜ DEĞİȘİM
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın. Durduktan
sonra daha fazla çevirmeyin. Aksi takdirde
kapak üzerindeki diș hasar görebilir.
A kolunu orta konuma ayarlamak için bir defa çalıștırın.
Mod dönüștürücüyü 2x (ikili mod) konumuna alın.
İç delik kapağı
Sıkma torku:
3 N•m
4 mm Alyen anahtarı
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik
kullanın.
Vites kolunun takılması
Sıkma torku:
2.5 N•m
Vites kolu pozisyonu, vites kolunu sola
veya sağa kaydırmak suretiyle
ayarlanabilir.
Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini •
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon •
kullanmayın.
Not :
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Not :
Durdurma plakasını șekilde görüldüğü gibi doğru
yönde yerleștirin.
İç kablonun bağlanması ve emniyete
alınması
Mod dönüștürücüyü 3x (üçlü mod) konumuna alın ve ardından en
alt konumu kontrol edin. B kolunu iki defa veya daha fazla
çalıștırarak en alt konuma ayarlayın. İç delik kapağını çıkarın ve
kabloyu takın.
İç delik kapağı
İç kablo
Kol (B)
Arka vites değiștiricisinin takılması ve SIS ayarı hakkında
ayrıntılı bilgi için, FD-M985 / M985-E / M985-E2 / M986 /
M986-D (Ön Vites Değiștirici) Servis Talimatına bakın.
Not :
Mod seçme düğmesini dönmeye zorlamayın. Döndürmek için
kuvvet uygularsanız kırılacaktır.
Mod dönüștürücü
Mod seçme düğmesi
1. Ön vites değiștiricinin kablo tespit cıvatasını (somun) gevșetin ve
daha sonra vites kolu ünitesinin iç kablosunu, kabloyu takarken
yaptığınız șekilde çekerek çıkarın.
2. Ayar tamburunu çıkarın.
3. İlk önce, ünite tespit cıvatasını çıkarın.
4. Dört vites kolu montaj vidasını çıkarın ve daha sonra, vites kolu
ünitesini șekilde görüldüğü gibi çıkarın.
5. Takmak için, vites kolu ünitesini braketle hizalayın ve vites kolu
montaj vidalarını sabitleyin.
6. Rondelayı civata üzerine yerleștirin ve ardından ünite tespit
civatasını tespit edin.
7. Ayar tamburunu takın.
Sökme ve takma ișlemleri, sadece vites kolu ünitesi değiștirilirken
yapılmalıdır.
Vites kolu ünitesinin değiștirilmesi
Sıkma torku:
2.5 N•m
Rondela
Ünite tespit cıvatası
Sıkma torku:
0.08 N•m
Vites kolu montaj vidaları (Küçük)
Sıkma torku:
0.14 N•m
Vites kolu montaj vidaları (Büyük)
Ayar tamburu
Braket
Seriler XTR
Rapidfire (Vites kolu) SL-M980-L / SL-M980-IL
Fren kablosu OT-SP41 (SIS-SP41)
Ön değiștirici FD-M985 / FD-M985-E / FD-M985-E2 / FD-M986 / FD-M986-D
Aynakol FC-M980 / FC-M985
Zincir CN-M980
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17
Ön Vites Değiștirici
X = Mevcut
Model numarası FD-M985 FD-M985-E FD-M985-E2 FD-M986 FD-M986-D
Normal tip X X X X X
Üstten çektirmeli tip X X X X X
Aynakol diș farkı 14, 12D 14, 12D 12D 14, 12D 14, 12D
Ön vites değiștirici montaj bant çapı S, M, L – - S, M, L –
Arka mașa açısı (
␣
)
66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 66° - 69°
Uygulanabilir zincir hattı
46.8 mm 38D – 38D 38D 38D
48.8 mm 40-44D 40-44D 40D 40-44D 40-44D
Aynakol
Model numarası FC-M980 FC-M985
Aynakol dișli kombinasyonu 38-26D 40-28D 42-30D 44-30D
Civata daire çapı 104 / 64 mm 88 mm
Krank kolu uzunluğu 165, 170, 175, 180 mm 170, 172.5, 175, 180 mm
Zincir hattı 46.8 mm 48.8 mm
Orta göbek genișliği 68, 73 mm 68, 73 mm
Diș ölçüleri BC1.37 (68, 73 mm) BC1.37 (68, 73 mm)
Uygulanabilir orta göbek SM-BB90-A SM-BB90-A
Zincir Güçlendirilmiș bağlantı pimi Zincir aleti
MTB için 10-vites
çok ince zincir
kanallı (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
kanallı (2)
Eğer dișli en küçük veya orta aynakol dișlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dișlisi üzerindeki dișlerin uçlarından yaralanma •
tehlikesi vardır