Shimano SL-M980-I Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur:

"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir
temizlemeyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı
çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden
olabilir."
Mükemmel vites değiștirme performansı elde etmek için, uygulanabilir zincirler bir ön ve bir arka tarafa sahiptir ve
takıldıklarında doğru yöne bakmalarını sağlamak için kenarlar ișaretlenmiștir. Zincirler doğru yöne bakacak șekilde monte
edildiklerinde doğru tasarım performansı elde edilecektir. Eğer zıt yöne bakacak șekilde monte edilirlerse, zincirler yerlerinden
çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı
pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun
olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet
kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya
yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi kullanılarak bağlandığı
yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle bağlandığı yerden
kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin
devrilmesine neden olabilir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer
gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem
alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
İki adet sol krank kolu montaj civatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir civata bir defada tamamen sıkılmamalıdır.
Bir tork anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının 12-14 N•m aralığında olduğunu kontrol edin. Ayrıca, yaklașık 100 km
sürüșten sonra bir tork anahtarıyla sıkma torklarını tekrar kontrol edin. Aynı zamanda, sıkma torklarının periyodik olarak kontrol
edilmesi önemlidir. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa veya montaj civataları kademeli olarak sırasıyla sıkılmazsa, sol krank kolu
yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak
bisikletten düșmenize neden olabilir.
Eğer iç kapak doğru șekilde takılmazsa, mil paslanarak hasar görebilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar,
bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle
tavsiye ederiz.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir
yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank
kollarını ve pedalları periyodik aralıklarla sıkın.
Pedalları monte ederken, pedalların sıkıșmasını engellemek için dișlere az miktarda gres sürün. Bir tork anahtarı kullanarak
pedalları emniyetli șekilde sıkın. Sıkma torku: 35-55 N•m Sağ krank kolu sağ yönlü, sol krank kolu sol yönlü dișe sahiptir.
Eğer orta göbek milinden ve sol krank kolu bağlantı parçasından gıcırdama sesi geliyorsa, bağlantı parçasına gres sürün ve
belirtilen tork değerine göre sıkın.
Krank kolunu ve orta göbeği temizlemek için yumușak bir deterjan kullanın. Alkalin veya asidik deterjanlar kullanılması renk
bozulmasına neden olabilir.
Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
Eğer yataklarda herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir.
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca,
zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması, aynakol dișlilerinin ve zincirin kullanım
ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve zinciri
değiștirin.
Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda, aynakol dișlileriyle veya ön vites
değiștiriciyle temas ederek gürültü çıkarabilir. Eğer ses yapıyorsa, zincir Șekil 1'de
gösterilen pozisyondaysa, bir büyük arka dișliye veya ondan bir büyük dișliye geçirin.
Zincir Șekil 2'de gösterilen pozisyondaysa bir küçük dișliye veya ondan bir küçük dișliye
geçirin.
Süspansiyonlu kadrolar için, arka bacak açısı bisiklete binilip binilmediğine bağlı olarak değișecektir.
Bisiklete binilmediğinde ve zincir en büyük/büyük aynakol dișlisine ve en küçük dișliye yerleștirildiğinde,
ön vites değiștiricinin zincir kılavuzu dıș plakası zincire değebilir.
Sürüș sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden dolayı kirlenebilir.
Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.
Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Bu ön vites değiștirici sadece üçlü aynakol kullanımı içindir. Vites değișim noktaları eșleșmediğinden, ikili
aynakolla kullanılamaz.
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi üç adet fren kablosu yuvasına sahip olan bir kadro seçin.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın. Ayrıca, gidon
tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli
değiștirme performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren türde bir yağ ise,
plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik parçalara
yapıșmadığından emin olmalısınız. SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda
çatlamaya veya renk bozulmasına neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını engellemek için bu parçalar önceden
alkolle temizlenmelidir.
Vites kolu ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
Bu servis talimatıyla birlikte Arka Dișli Sisteminin servis talimatını da okuyun (SL-M980-I).
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
Not :
Mod seçme düğmesini dönmeye zorlamayın. Döndürmek için
kuvvet uygularsanız kırılacaktır.
Mod dönüștürücü
Mod seçme düğmesi
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz :
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Genel Güvenlik Bilgileri
Fren kablosu yuvaları
Aynakol
dișlileri
Arka dișliler
Teknik Servis Talimatı
SI-5M40A-003
Özellikler
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
S, M ölçülerini kullanırken, 28.6 mm,
31.8 mm çapa sahip bir montaj bandı
kullanın ve L ölçülü bir adaptöre
monte edin.
Arka mașa açısı
SI-5M40A-003-05
Ön Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
(1) Orta göbek gövde genișliğinin 68 mm veya
73 mm olup olmadığını kontrol edin.
(2) Daha sonra, așağıdaki șekle bakarak
adaptörü takın.
Kelepçe Tipi Braket Tipi
68 mm
2.5 mm
1
Ara parçası
68 mm
BB monte tipi mil
73 mm 73 mm
A
A A A A
A
Aynakolun montajı
Șekilde gösterilen ișlemi takip edin.
1, 2 Orta göbeğin sağ adaptörünü (ters saat yönünde), iç kapağı ve
orta göbeğin sol adaptörünü (saat yönünde) monte etmek için
özel alet TL-FC32/33/36 'yı kullanın. Sıkma torku: 35-50 N•m
Not: Orta göbek gövde genișliğine bağlı olarak ara parçaları
gerekebilir. Ayrıntılı bilgi için, bkz: "Ara parçası takma
yöntemi".
3 Sağ krank kolu ünitesini yerleștirin.
4 Sol krank kolunun A kısmını sağ krank kolu ünitesinin miline
kanalın geniș olduğu bölüme dengeleyecek șekilde yerleștirin.
5 Kapağı sıkmak için TL-FC16/18'i kullanın.
Sıkma torku: 0.7-1.5 N•m
6 Durdurma plakasını içeriye doğru itin, plaka piminin sıkı șekilde
yerine oturup oturmadığını kontrol edin ve daha sonra sol
krank kolunun civatasını sıkıștırın. (5 mm Alyen Anahtarı)
Not: Her civata düzgün ve eșit șekilde 12-14 N•m değerine
kadar sıkılmalıdır.
Ara parçası takma yöntemi
6 2
1
3
Geniș kanal alanı
TL-FC16
Durdurma plakası
Plaka pimi
Yukarı kaldırın
5
4
(A)
TL-FC32
A
İç kapak
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi Link Pimi
* Eğer 68 mm genișliğe sahip kelepçe tipi bir orta göbek
kullanıyorsanız, bir adet 2.5 mm ara parçası yerine bir adet
1.8 mm ve bir adet 0.7 mm ara parçası kullanabilirsiniz.
Aynı dıș ucun kapsülünü fren kablosunun kesik ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Fren kablosunu kestikten sonra, deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde ucu
yuvarlayın.
UYARI
1. Ön vites değiștiricinin kablo tespit cıvatasını (somun) gevșetin ve
daha sonra vites kolu ünitesinin iç kablosunu, kabloyu takarken
yaptığınız șekilde çekerek çıkarın.
2. Ayar tamburunu çıkarın.
3. İlk önce, ünite tespit civatasını çıkarın.
4. Dört vites kolu montaj vidasını çıkarın ve daha sonra, vites kolu
ünitesini șekilde görüldüğü gibi çıkarın.
5. Takmak için, vites kolu ünitesini braketle hizalayın ve vites kolu
montaj vidalarını sabitleyin.
6. Rondelayı civata üzerine yerleștirin ve ardından ünite tespit
civatasını tespit edin.
7. Ayar tamburunu takın.
Sökme ve takma ișlemleri, sadece vites kolu ünitesi değiștirilirken
yapılmalıdır.
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta
en büyük dișlide iken)
En büyük dișli
En büyük aynakol
dișlisi
Zincir
Küçük bir aynakol dișlisinden büyük bir aynakol dișlisine
geçmek için (A Kolu)
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük aynakol dișlisinden büyük
aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
orta aynakol dișlisinden en büyük aynakol dișlisine.
Büyük bir aynakol dișlisinden küçük bir aynakol dișlisine
geçmek için (B Kolu)
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük aynakol dișlisinden küçük
aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
en büyük aynakol dișlisinden orta aynakol dișlisine.
Dișli değiștirme ișlemi
Bir kola basıldığında kablo gerginliğinin derhal boșaltılması nedeniyle, HIZLI BOȘALTMA mekanizması hızlı serbest
bırakmayı mümkün kılar.
Bu vites kolu, boșaltma ișlemlerinin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına
sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
(A) kolu bașlangıç konumu Kol (B)
• 2-YÖNLÜ DEĞİȘİM
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın. Durduktan
sonra daha fazla çevirmeyin. Aksi takdirde
kapak üzerindeki diș hasar görebilir.
İç delik kapağı
Sıkma torku:
3 N•m
4 mm Alyen anahtarı
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik
kullanın.
Vites kolunun takılması
Vites kolu ünitesinin değiștirilmesi
Sıkma torku:
2.5 N•m
Vites kolu pozisyonu, vites kolunu sola
veya sağa kaydırmak suretiyle
ayarlanabilir.
Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
Not :
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Sıkma torku:
2.5 N•m
Rondela
Ünite tespit cıvatası
Not :
Durdurma plakasını șekilde görüldüğü gibi doğru
yönde yerleștirin.
İç kablonun bağlanması ve emniyete
alınması
Mod dönüștürücüyü 3x (üçlü mod) konumuna alın ve ardından en
alt konumu kontrol edin. B kolunu iki defa veya daha fazla
çalıștırarak en alt konuma ayarlayın. İç delik kapağını çıkarın ve
kabloyu takın.
İç delik kapağı
İç kablo
Kol (B)
Arka vites değiștiricisinin takılması ve SIS ayarı hakkında
ayrıntılı bilgi için, FD-M980 / M980-E / M981 / M981-D
(Ön Vites Değiștirici) Servis Talimatına bakın.
Sıkma torku:
0.08 N•m
Vites kolu montaj vidaları (Küçük)
Sıkma torku:
0.14 N•m
Vites kolu montaj vidaları (Büyük)
Ayar tamburu
Braket
UYARI
Seriler XTR
Rapidfire (Vites kolu) SL-M980-L / SL-M980-IL
Fren kablosu OT-SP41 (SIS-SP41)
Ön değiștirici FD-M980 / FD-M980-E / FD-M981 / FD-M981-D
Aynakol FC-M980
Zincir CN-M980
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17
Ön Vites Değiștirici
X = Mevcut
Model numarası FD-M980 FD-M980-E FD-M981 FD-M981-D
Normal tip X
Üstten çektirmeli tip X
Aynakol diș farkı 18T
Üst ve orta arasındaki minimum fark 10T
Ön vites değiștirici montaj bant çapı S, M, L S, M, L
Arka mașa açısı (
)
66°-69°
Uygulanabilir zincir hattı 50 mm
Aynakol
Model numarası FC-M980
Aynakol dișli kombinasyonu 42-32-24T
Civata daire çapı 104 mm / 64 mm
Krank kolu uzunluğu 165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm
Zincir hattı 50 mm
Orta göbek genișliği 68, 73 mm
Diș ölçüleri BC1.37 (68, 73 mm)
Orta göbek adaptörleri SM-BB90-A
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir aleti
MTB için 10-vites
çok ince zincir
kanallı (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
kanallı (2)
Eğer dișli en küçük veya orta aynakol dișlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dișlisi üzerindeki dișlerin uçlarından yaralanma
tehlikesi vardır
Șekil 2.
Șekil 1.
68 mm
73 mm
2,5 mm
68 mm
73 mm
2,5 mm
  • Page 1 1

Shimano SL-M980-I Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur: