• HB-M667 ön hazne, tepe inişi bisiklet sürüşü ve arazi bisiklet sürüşü için
tasarlanmamıştır. Bununla birlikte, sürüş koşuluna bağlı olarak hazne
milinde bir çatlak oluşarak milin arızasına neden olabilir. Bu ise ciddi
yaralanmaya ve hatta ölüme neden olabilecek bir kazaya yol açabilir.
Bisikleti sürmeden önce hazneleri dikkatli bir şekilde kontrol ederek
millerde çatlaklar olmadığından emin olmalı ve eğer herhangi bir çatlak
belirtisi veya sıra dışı durum varsa bisikleti KULLANMAMALISINIZ.
• Ön tekerlek için emniyete alma yöntemi ve sıkma torku, kullanılan
ön süspansiyonlu maşanın tipine bağlı olarak değişir. Ön tekerleği
ön süspansiyonlu maşaya takarken, daima ön süspansiyonlu maşa
için Servis Talimatlarında belirtilen uyarılara uyun. Eğer talimatlara
uyulmazsa, ön tekerlek ön süspansiyonlu maşadan çıkarak ciddi
yaralanmaya neden olabilir.
• Lütfen, tekerleği takarken veya tekerleğe herhangi bir
servis işlemi yaparken parmaklarınızı döner disk fren
rotorundan uzak tutma konusunda son derece dikkatli
olun. Rotor, hareket halindeyken parmaklarınızı ciddi
şekilde yaralayabilecek keskinliğe sahiptir.
• Fren kolları ve rotor, frenler çalışırken ısınır. Bu nedenle, sürüş sırasında
veya bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara dokunmayın. Aksi
halde elleriniz yanabilir. Frenleri ayarlamaya başlamadan önce fren
bileşenlerinin yeteri kadar soğumuş olup olmadığını kontrol edin.
• Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenin doğru şekilde
çalıştığından emin olun.
• Rotora veya fren pabuçlarına yağ veya gres bulaştırmamaya dikkat edin.
Aksi takdirde frenler doğru şekilde çalışmayabilir.
• Eğer pabuçlara yağ veya gres bulaşmışsa, pabuçları değiştirmeniz
gerekir. Eğer rotora yağ veya gres bulaşmışsa, rotoru temizleyin. Eğer
bu işlem yapılmazsa, frenler hatalı çalışabilir.
• Eğer çabuk bağlantı kolu rotorla aynı taraftaysa, kolun rotora temas
etme tehlikesi söz konusudur. Bu nedenle, temas olup olmadığını
kontrol edin.
• Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli şekilde bağlanmış
olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir şekilde gevşekse,
bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatlarını edinerek dikkatli bir
şekilde okuyun. Gevşek, aşınmış veya hasar görmüş parçalar, bisikletin
devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal
Shimano yedek parçalarını kullanmanızı kuvvetle tavsiye ederiz.
• Bu Teknik Servis Talimatlarını dikkatli bir şekilde okuyun ve daha sonra
başvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
• Aynı zamanda, disk frenleri için de Servis Talimatlarını dikkatli bir
şekilde okuyun.
• Rotor montaj bileziğini çıkarmak ve takmak için özel aleti (TL-FC36)
kullanırken, ellerinizle rotorun dışına dokunmamaya dikkat edin. Ellerinizi
kesilmeye karşı korumak için eldiven giyin.
Q Alışma süresi
• Disk frenlerin bir alışma süresi vardır. Alışma süresi ilerledikçe frenleme
kuvveti kademeli olarak artar. Frenlerin alışma süresi içerisinde frenleme
gücündeki artışa dikkat edin. Aynı durum fren pabuçları veya rotor
değiştirildiğinde de gerçekleşir.
Not
• Eğer fren gövde bağlantısı ve mil yuvası paralel değilse, rotor ve gövde
birbirine temas edebilir.
• Eğer rotor aşınırsa, çatlarsa veya deforme olursa, değiştirilmelidir.
• Parçalar doğal aşınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya
karşı garantili değildir.
<Montaj>
Mil borusunu takın ve daha sonra özel aletleri (TL-HS23 ve TL-FC31)
kullanarak, mekanizmayı kiltlemek için kilitleme somununu şekilde görüldüğü
gibi sıkın.
Hazne dönme performansını ayarlamak için TL-HB15'i kullanın.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
UYARI
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Türkçe)
Teknik Servis Talimatı SI-2TL0A-002
HB-M667
Ön hazne
En iyi performansı sağlamak için aşağıda verilen kombinasyonları kullanmanız
tavsiye edilir.
Özellikler
Jant tellerinin şekilde görüldüğü gibi
dizildiğinden emin olun.
Radyal montaj kullanılamaz.
Tekerlek jant teli dizilimi
Tekerleğin dönme yönü
Ön sol Ön sağ
Bakım
Bu üniteler, şekillerde görüldüğü gibi sökülebilir. Tüm parçalara periyodik aralıklarla gres
yağı uygulanmalıdır.
Not :
Hazne ünitesinin sağ tarafındaki
kapak sökülemez.
Gres yağının sürülmesi
DURA-ACE gresi
(Y-04110000)
Rotor kilitleme bileziği
TL-FC36
Sıkma torku:
40 N•m
TL-FC31
TL-HS23
Mil borusu
Sıkın
Sıkma torku:
30-35 N•m
Rotor montaj bileziğini çıkarmak ve takmak için özel aleti (TL-FC36)
kullanırken, ellerinizle rotorun dışına dokunmamaya dikkat edin. Ellerinizi
kesilmeye karşı korumak için eldiven giyin.
UYARI
Rotorun takılması
Seriler SLX
Fren Gövdesi BR-M665
Fren Kolu BL-M665
Rotor SM-RT64
Fren pabucu ünitesi
Resin Pabuçlar A01S
Metal Pabuçlar M06
Ön hazne
Model No. HB-M667
Jant teli deliği adedi 36 / 32
SI-2TL0A-002-05