Genel Güvenlik Bilgileri
• HB-M978/M778/M758/M668 ön hazne, tepe iniși bisiklet sürüșü ve serbest
sürüș için tasarlanmamıștır. Bununla birlikte, sürüș koșuluna bağlı olarak
hazne milinde bir çatlak olușarak milin arızasına neden olabilir. Bu ise ciddi
yaralanmaya ve hatta ölüme neden olabilecek bir kazaya yol açabilir. Bisikleti
sürmeden önce hazneleri dikkatli bir șekilde kontrol ederek millerde çatlaklar
olmadığından emin olmalı ve eğer herhangi bir çatlak belirtisi veya sıra dıșı
durum varsa bisikleti KULLANMAMALISINIZ.
• Ön tekerlek için emniyete alma yöntemi ve sıkma torku, kullanılan ön
süspansiyonlu mașanın tipine bağlı olarak değișir. Ön tekerleği ön
süspansiyonlu mașaya takarken, daima ön süspansiyonlu mașa için Servis
Talimatında belirtilen uyarılara uyun. Eğer talimatlara uyulmazsa, ön tekerlek
ön süspansiyonlu mașadan çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Lütfen, tekerleği takarken veya tekerleğe herhangi bir
servis ișlemi yaparken parmaklarınızı döner disk fren
rotorundan uzak tutma konusunda son derece dikkatli olun.
Rotor, hareket halindeyken parmaklarınızı ciddi șekilde
yaralayabilecek keskinliğe sahiptir.
• Fren kolları ve rotor, frenler çalıșırken ısınır. Bu nedenle, sürüș sırasında veya
bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara dokunmayın. Aksi halde elleriniz
yanabilir. Frenleri ayarlamaya bașlamadan önce fren bileșenlerinin yeteri kadar
soğumuș olup olmadıklarını kontrol edin.
• Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru șekilde çalıștığından
emin olun.
• Rotora veya fren pabuçlarına yağ veya gres bulaștırmamaya dikkat edin. Aksi
takdirde frenler doğru șekilde çalıșmayabilir.
• Eğer pabuçlara yağ veya gres bulașmıșsa, pabuçları değiștirmeniz gerekir.
Eğer rotora yağ veya gres bulașmıșsa, rotoru temizleyin. Eğer bu ișlem
yapılmazsa, frenler hatalı çalıșabilir.
• Eğer mil ayırma kolu rotorla aynı taraftaysa, kolun rotora
temas etme tehlikesi söz konusudur. Bu nedenle, temas
olup olmadığını kontrol edin.
• Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde
bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler
herhangi bir șekilde gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi
yaralanmaya neden olabilirler.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve
ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını
kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra
bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
• Aynı zamanda, disk frenler için de Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
• Rotor montaj bileziğini çıkarmak ve takmak için özel aleti (TL-FC36)
kullanırken, ellerinizle rotorun dıșına dokunmamaya dikkat edin. Ellerinizi
kesilmeye karșı korumak için eldiven giyin.
■ Alıșma süresi
• Disk frenlerin bir alıșma süresi vardır. Alıșma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti
kademeli olarak artar. Frenlerin alıșma süresi içerisinde frenleme gücündeki
artıșa dikkat edin. Aynı durum fren pabuçları veya rotor değiștirildiğinde de
gerçekleșir.
Not
• Eğer fren gövde bağlantısı ve mil yuvası paralel değilse, rotor ve gövde
birbirine temas edebilir.
• Eğer rotor așınırsa, çatlarsa veya deforme olursa, değiștirilmelidir.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı
garantili değildir.
< Montaj >
Mil borusunu takın ve daha sonra șekilde görüldüğü gibi özel aletleri kullanarak mekanizmayı
çift kilitleyecek șekilde kilitleme somununu sıkın. TL-HB15’i kullanarak hazne dönme
performansını ayarlayın.
■ HB-M978/M778/M668
■ HB-M758 (6 cıvatalı tip)
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız
tavsiye edilir.
Özellikler
Bakım
Ön hazne
Rotor kilitleme bileziği
TL-FC36
HB-M978
(26 mm İngiliz anahtarı)
HB-M778/M758/M668
(TL-HS22)
(TL-HS21)
Mil borusu
Sıkın
Jant tellerinin șekilde görüldüğü gibi
dizildiğinden emin olun.
Radyal montaj kullanılamaz.
Rotor montaj bileziğini çıkarmak ve takmak için özel aleti
(TL-FC36) kullanırken, ellerinizle rotorun dıșına dokunmamaya
dikkat edin. Ellerinizi kesilmeye karșı korumak için eldiven giyin.
Rotoru ve rotor sıkma plakasını hazneye takın
ve daha sonra cıvataları Șekil 1’de görüldüğü
gibi takarak sıkın.
Koruyucu eldiven giyin ve Șekil 2’de
görüldüğü gibi rotora kuvvet uygulayarak saat
yönünde çevirin. Bu ișlemi yaparken, rotor
tespit cıvatalarını șekilde görülen sırayı
izleyerek sıkın.
Düz uçlu bir tornavida veya benzeri bir alet kullanarak,
Șekil 3’te görüldüğü gibi, sıkma plakasının kenarlarını
cıvata bașlıklarının üzerinde bükün.
Tekerlek jant teli dizilimi
Tekerleğin dönme
yönü
Ön sol Ön sağ
Bu üniteler, șekillerde görüldüğü gibi sökülebilir. Tüm
parçalara periyodik aralıklarla gres yağı uygulanmalıdır.
Not:
Hazne ünitesinin sağ tarafındaki
kapak sökülemez.
Sıkma torku:
40 N•m
Sıkma torku:
30-35 N•m
Rotorun takılması
Teknik Servis Talimatı
SI-26P0A-002
Șekil 1
Sıkma plakası
Rotor
Hazne
Rotor tespit cıvataları
(#T25 torx)*
* TORX, Camcar LLC’nin
tescilli ticari markasıdır.
Sıkma torku:
2-4 N•m
Șekil 3
Șekil 2
Sıkma plakası
Mil ayırma
kolu
Rotor
UYARI
UYARI
UYARI
SI-26P0A-002-05
HB-M978 / HB-M778 / HB-M758
HB-M668
Seriler XTR XT SLX
Fren gövdesi BR-M975 BR-M775 BR-M665
Fren Kolu ST-M975 / BL-M975 ST-M775 / BL-M775 BL-M665
Rotor SM-RT97 SM-RT78 / SM-RT97 SM-RT64
Model No. HB-M978 HB-M778/M758 (6 cıvatalı tip) HB-M668
Model No. 32 36 / 32 32
Gres yağının sürülmesi
DURA-ACE gresi
(Y-04110000)
• HB-M978 / M778 / M758
Bilye sayısı: 17 Bilye ölçüsü: 5/32”
• HB-M668
Bilye sayısı: 15 Bilye ölçüsü: 3/16”