Shimano RD-M810 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Tepe inişi bisiklet sürüşü ve arazi bisiklet sürüşü, doğal olarak tehlikeli etkinliklerdir. Ciddi
yaralanmaya ve hatta ölüme yol açabilecek bir kazaya karışma riski vardır. Koruyucu başlık ve elbise
giymeniz ve sürüşten önce bisikletinizin tüm güvenlik kontrollerini yapmanız şiddetle tavsiye edilir.
Lütfen sürüşünüzün tehlike sorumluğunun kendinize ait olduğunu ve tecrübe ve yeteneklerinizi çok
dikkatli şekilde değerlendirmek zorunda olduğunuzu unutmayın.
Eğer tekerleği takmakta güçlük çekiyorsanız, çabuk bağlantı kolunu rotor tarafına takın. Bu durumda, çabuk
bağlantı kolunun rotorla temas etmediğinden ve aşınma oluşmadığından emin olun.
Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine ve/veya
arıza yapmasına neden olabilecek alkali-bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
Güçlendirilmiş bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri bağlamak için kullanın. İki farklı tipte güçlendirilmiş
bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce aşağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiş
bağlantı pimlerinden başka bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir
güçlendirilmiş bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu
durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dişli dişlerinin sayısındaki bir değişiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiş bağlantı pimi veya uç
pimi kullanılarak bağlandığı yerden başka bir noktada kesin. Zincir,
güçlendirilmiş bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi
durumunda hasar görecektir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini
kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüşse, zincir
değiştirilmelidir Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir şekilde okuyun. Gevşek, aşınmış veya hasar
görmüş parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek
parçalarını kullanmanızı şiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru şekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi şekilde
yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir şekilde okuyun ve daha sonra başvurmak üzere güvenli bir yerde
muhafaza edin.
Not
Kadronun şekline bağlı olarak, arka vites değiştirici arka maşaya temas edebilir.
Eğer dişli değiştirme işlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiştiriciyi yıkayın ve tüm hareketli
parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevşeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiştiriciyi
değiştirmeniz gerekir.
Vites değiştiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve makaraları)
yağlamalısınız.
Eğer dişli değiştirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin. Aynı
zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve vites kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını
kontrol edin.
Eğer bir makaradaki gevşeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiştirmelisiniz.
Eğer zincir kullanım sırasında dişlilerden çıkıyorsa, dişlileri ve zinciri değiştirin.
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites değiştirme
fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
Her zaman aynı grup işaretleri bulunan dişli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle farklı grup işaretine
sahip olan bir dişli yatağıyla birlikte kullanmayın.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boşluğa sahip olan bir
vites kablosu kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla
temas edip etmediğini kontrol edin.
Vites kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya başka tipte
gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dişli değiştirme performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun şekilde
kaydıklarından emin olun.
Düzgün çalışma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Dişli değişimine göre kolların hareketi sadece ön aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Bu ürün, sürüş sırasında sıçrama benzeri kullanımlardan veya bisikletin devrilmesinden kaynaklanan
hasara karşı garantili değildir (bu arızaların uygun olmayan malzemelerden veya üretim yöntemlerinden
kaynaklanması durumu haricinde).
Parçalar doğal aşınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karşı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danışın.
3. Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değişecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dişli
sistemine aşırı yük binebilir. Arka süspansiyon “A” boyutunun
en uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dişli ve en
büyük ayna dişlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek
zincirin uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket
miktarı büyükse, zincir en küçük ayna dişlisi ve en küçük dişli
üzerindeyken zincirdeki gevşeklik uygun şekilde alınabilir.
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta en büyük
dişlide iken)
En büyük dişli
Zincir
En büyük ayna
dişlisi
Teknik Servis Talimatı SI-5WN0A-002
RD-M810
Arka değiştirici
En iyi performansı sağlamak için, aşağıda verilen kombinasyonları
kullanmanız tavsiye edilir.
Arka vites değiştiricinin montajı
5 mm Alyen anahtarı
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Grup işaretleri
Kabloyu arka vites
değiştiriciye bağlayın ve
kablodaki ilk gevşekliği
aldıktan sonra, arka vites
değiştiriciyi şekilde görüldüğü
gibi tekrar sabitleyin.
Çekin
Sıkma torku:
5-7 N•m
Kanal
Not : Kablonun kanala iyice
yerleştiğinden emin olun.
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka
vites değiştirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü
aksesuar alüminyum kapakla
değiştirmeniz tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı vites
kablosunun ucu vites değiştirici
tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiştirici tarafı
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir
çapa sahip olacak şekilde yuvarlayın.
Aynı dış uç kapsülünü
vites kablosunun kesik
ucuna takın.
Dış uç kapsül
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun vites kablosu
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
<En büyük dişli ile kılavuz makara arasındaki mesafenin
kontrol edilmesi>
Arka vites değiştiriciyi en düşük vites konumuna ayarlayın;
tekerleğin dönmesini durdurun ve kılavuz makaranın kenarından
en büyük dişlinin kenarına olan mesafenin 5 – 6 mm aralığında
olup olmadığını kontrol edin. Krank kolunu çevirerek dişlileri
değiştirin ve bir kabalık hissi olup olmadığını kontrol edin. Eğer
kaset dişli için diş sayısı değişirse, bu ayarı tekrar yapın.
5. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük ayna dişlisi ve en büyük dişli üzerine takarak
krank kolunu vites dişlilerine doğru çevirin. Daha sonra,
B-gerginlik ayar vidasını
çevirerek kılavuz makara
dişliyle temas etmeyecek,
fakat zincire dokunacak
kadar yakın olacak şekilde
ayarlayın. Daha sonra,
zinciri en küçük dişliye
ayarlayın ve yukarıdaki
işlemi tekrarlayarak
makaranın dişliye
dokunmadığından emin
olun.
En büyük dişli En küçük dişli
B-gerginlik ayar
vidası
6. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıştırarak zinciri ikinci dişliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar
basarken krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dişliye geri
dönünceye kadar sıkın. (saat
yönü)
Vites kablosu tamburunu
zincir üçüncü dişliye
dokunarak ses çıkarıncaya
kadar gevşetin. (ters saat
yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar çalıştırıldığında ve
zincir üçüncü dişliye dokunarak ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dişli ayarında olduğu ve
serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha sonra krank kolunu saat
yönünde çevirin. Eğer zincir üçüncü dişliye dokunarak ses çıkarıyorsa,
Vites kablosu ayar tamburunu saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle
ses kesilinceye ve zincir düzgün şekilde çalışıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıştırarak vites değiştirin ve dişli konumlarından herhangi
birinde gürültü oluşup oluşmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
30 mm’den az
Not :
İç kabloyu 30 mm’den az bir uzunlukta çıkıntı
yapacak şekilde ayarlayın ve daha sonra iç
kablonun tekerleğin jant telleriyle temas edip
etmediğini kontrol edin. Bu adımı uygularken
tekerleğin dönmesini durdurun.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Türkçe)
2. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın
doğrudan en büyük dişliyle hizalanacak bir
konuma hareket etmesini sağlayın.
Alt ayar vidası
Kılavuz makara
En büyük dişli
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek suretiyle arkadan
bakıldığında kılavuz makara en küçük dişlinin dış
çizgisiyle hizalanacak şekilde ayarlayın.
SIS Ayarı
Üst ayar vidası
Kılavuz makara
En küçük dişlinin dış
çizgisi
Not :
Kablo dayaması ile arka vites değiştiricisindeki vites kablosu
yuvası arasındaki mesafe, arka süspansiyon hareket ettiğinde
değişebilir. Bu nedenle, vites kablosunun uzunluğunu bu
uzunluğun en fazla olduğu noktada belirleyin. Mod dönüştürücü
ayarlarını değiştirirken, özellikle bisiklet dağ sürüşü
spesifikasyonlarından tepe inişi spesifikasyonlarına geçerken,
vites kablosu kısalabilir. Eğer bu durum gerçekleşirse, dişli
değiştirme özellikleri etkilenecektir. Bu nedenle, vites kablosunun
uzunluğunu tekrar ayarlayın.
4. Vites kablosu uzunluğu
(1) B-gerginlik ayar vidasını şekilde görülen konuma gelinceye
kadar gevşetin.
(2) Vites kablosunda yeterli gevşeklik olup olmadığını kontrol
edin. Daha sonra, vites kablosunu
arka vites değiştiricideki vites kablosu
yuvasının alt kenarıyla hizalayın ve vites
kablosundaki fazla uzunluğu kesin.
Vites kablosu
Dış muhafaza yuvası
(2)
(1)
Arka vites değiştiricinin değiştirilmesi
Not: arka vites değiştiriciyi değiştirmek için
gergi makarasını çıkarırken, ilk önce
E-halkasını çıkarın.
E-halkası
Gergi makarası
Kılavuz makara / Gergi makasarıs
Sıkma torku:
2.45-4.9 N•m
2 mm Alyen anahtarı
Mod dönüştürücü
Özellikler
Arka Vites Değiştirici
* mod dönüştürücü kullanıldığında geçerlidir
Elinizle kuvvet uygulayarak mod
dönüştürücünün mil yuvasına karşı
bastırılabildiğini onaylayın.
Not: Zinciri gerdikten sonra, mod
dönüştürücünün mil yuvasına karşı
bastırılabildiğini onaylayın.
Mod dönüştürücünün
çıkarılması
Mod dönüştürücü hakkında
Bu vites değiştirici, iki dişli tipi ile uyumludur: Her türlü dağlık alan modu
(11-32D/ 11-34D) ve tepe inişi modu (11-23D/12-25D/11-28D). Eğer Her türlü dağlık
alan modu dişlileri kullanıyorsanız, mod dönüştürücüyü de kullanmanız gerekecektir.
Vites kablosu ayar
tamburu
Vites kablosu ayar
tamburu
Sıkma torku:
1-1.5 N•m
Göbek mili Sıkma torku:
8-10 N•m
Her türlü dağlık alan
modu
Tepe inişi modu
Bisiklet tipi Her Türlü Dağlık Alan Tepe inişi
Mod dönüştürücü X
Uygulanabilir dişli kombinasyonu 11-32D / 11-34D 11-23D / 12-25D / 11-28D
Seriler SAINT
RAPIDFIRE (Vites kolu) SL-M810
Vites kablosu SIS-SP41
Arka değiştirici RD-M810
Tip SS / GS
Arka hazne FH-M810 / FH-M815
Dişliler 9
Kaset dişli CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Zincir CN-HG93
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası RD-M810
Tip SS GS
Dişliler 9 9
Toplam kapasite 17D / 23D* 31D / 37D*
Uygulanabilir dişli kombinasyonu 11-32D / 11-34D / 11-28D / 11-23D / 12-25D
En küçük dişli 11D 11D
Ön aynakol diş farkı Tekli 14D
Zincir
Güçlendirilmiş
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok ince
zincir
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites ince
zincir
TL-CN32 / TL-CN27
Gümüş
Siyah
6.5 mm
7.1 mm
5~6 mm
5~6 mm
Güçlendirilmiş Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
tur_280579_5WN0A_002.indd 1
tur_280579_5WN0A_002.indd 1
10-06-2008 17:14:30
10-06-2008 17:14:30
  • Page 1 1

Shimano RD-M810 Service Instructions

Tip
Service Instructions