Shimano RD-M810-A Service Instructions

Tip
Service Instructions
Not: Șekilde görüldüğü gibi, mil yuvası ile braket arasında
boșluk olup olmadığını periyodik olarak kontrol edin. Eğer bu iki
parça arasında boșluk varsa, dișli değiștirme performansıyla
ilgili problemler olușabilir.
Mil yuvası
Braket
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek suretiyle arkadan
bakıldığında kılavuz makara en küçük dișlinin dıș
çizgisiyle hizalanacak șekilde ayarlayın.
2. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın
doğrudan en büyük dișliyle hizalanacak bir konuma
hareket etmesini sağlayın.
SIS Ayarı
3. Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değișecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dișli
sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon "A” boyutunun en
uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en büyük
aynakol dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin
uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket miktarı
büyükse, zincir en küçük aynakol dișlisi ve en küçük dișli
üzerindeyken zincirdeki gevșeklilk uygun șekilde alınamayabilir.
4. Vites kablosu uzunluğu
(1) B-gerginlik ayar vidasını șekilde görülen konuma gelinceye
kadar gevșetin.
(2) Vites kablosunda yeterli gevșeklik olup olmadığını kontrol edin.
Daha sonra, vites kablosunu arka vites
değiștiricideki vites kablosu yuvasının alt
kenarıyla hizalayın ve vites kablosundaki
fazla uzunluğu kesin.
Kabloyu arka vites
değiștiriciye bağlayın ve
kablodaki ilk gevșekliği
aldıktan sonra, arka vites
değiștiriciyi șekilde görüldüğü
gibi tekrar sabitleyin.
Teknik Servis Talimatı SI-0112A-001
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta en büyük
dișlide iken)
En büyük dișli
Zincir
En büyük
aynakol dișlisi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Arka Vites Değiștirici
Arka vites değiștiricisinin montajı
5 mm Alyen anahtarı
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun
zincir temizlemeyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali
bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir
kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir."
İniș ve serbest sürüș, doğal olarak tehlikeli faaliyelerdir. Ciddi yaralanmaya ve hatta ölüme yol
açabilecek bir kazaya karıșma riski vardır. Koruyucu bașlık ve elbise giymeniz ve sürüșten önce
bisikletinizin tüm güvenlik kontrollerini yapmanız șiddetle tavsiye edilir. Lütfen sürüșünüzün tehlike
sorumluğunun kendinize ait olduğunu ve tecrübe ve yeteneklerinizi çok dikkatli șekilde
değerlendirmek zorunda olduğunuzu unutmayın.
Eğer tekerleği takmakta güçlük çekiyorsanız, çabuk bağlantı kolunu rotor tarafına takın. Bu durumda, çabuk
bağlantı kolunun rotorla temas etmediğinden ve așınma olușmadığından emin olun.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın. İki farklı tipte güçlendirilmiș
bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș
bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu
durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu ayarlamak
gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı
pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar
görecektir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini
kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir
değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde
yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde
muhafaza edin.
Not
Kadronun șekline bağlı olarak, arka vites değiștirici arka mașaya temas edebilir.
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli
parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi
değiștirmeniz gerekir.
Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve makaraları)
yağlamalısınız.
Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin. Aynı
zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve fren kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını
kontrol edin.
Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı
değiștirmelisiniz.
Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS
vites değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle
farklı grup ișaretine sahip olan bir dișli yatağı ile birlikte kullanmayın.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir
fren kablosu kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla
temas edip etmediğini kontrol edin.
Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi
takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Bu ürün, sürüș sırasında sıçrama benzeri kullanımlardan veya bisikletin devrilmesinden kaynaklanan hasara
karșı garantili değildir (bu arızaların uygun olmayan malzemelerden veya üretim yöntemlerinden
kaynaklanması durumu haricinde).
Gergi makarasının üzerinde dönme yönünü gösteren bir ok ișareti vardır. Gergi makarasını, değiștiricinin dıș
tarafına bakıldığında ok ișareti saat yönünü ișaret edecek șekilde takın.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
Üst ayar vidası
Kılavuz makara
Çekin
30 mm'den az
Sıkma torku:
6-7 N•m
Kanal
Not: kablonun kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
Alt ayar vidası
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Vites kablosunu kestikten sonra, deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde ucu
yuvarlayın.
Aynı dıș ucun
kapsülünü vites
kablosunun kesik ucuna
takın.
Dıș uç kapsül
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka vites
değiștirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü
aksesuar alüminyum kapakla
değiștirmeniz tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı vites
kablosunun ucu vites değiștirici
tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiștirici tarafı
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun vites kablosu
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
5. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak
krank kolunu vites dișlilerine doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik
ayar vidasını çevirerek
kılavuz makara dișliyle
temas etmeyecek, fakat
zincire dokunacak kadar
yakın olacak șekilde
ayarlayın. Daha sonra,
zinciri en küçük dișliye
ayarlayın ve yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın
dișliye dokunmadığından
emin olun.
Arka vites değiștiricinin değiștirilmesi
Not: arka vites değiștiriciyi değiștirmek için gergi makarasını
çıkarırken, ilk önce E-halkasını çıkarın.
<En büyük dișli ile kılavuz makara arasındaki mesafenin
kontrol edilmesi>
Arka vites değiștiriciyi en düșük vites konumuna ayarlayın;
tekerleğin dönmesini durdurun ve kılavuz makaranın kenarından
en büyük dișlinin kenarına olan mesafenin 5-6 mm aralığında olup
olmadığını kontrol edin. Krank kolunu çevirerek dișlileri değiștirin
ve bir tıkırtı hissi olup olmadığını kontrol edin. Eğer kaset dișli için
diș sayısı değișirse, bu ayarı tekrar yapın.
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
6. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar basarken
krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dișliye geri
dönünceye kadar sıkın. (saat
yönü)
Vites kablosu tamburunu zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses
çıkarıncaya kadar gevșetin.
(ters saat yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıștırıldığında ve zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, vites kablosu ayar tamburunu
saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye ve zincir
düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
Not :
Kablo dayaması ile arka vites değiștiricideki vites kablosu yuvası
arasındaki mesafe, arka süspansiyon hareket ettiğinde değișebilir.
Bu nedenle, vites kablosunun uzunluğunu bu uzunluğun en fazla
olduğu noktada belirleyin. Mod dönüștürücü ayarlarını
değiștirirken, özellikle bisikleti dağ sürüșü spesifikasyonlarından
tepe iniși spesifikasyonlarına değiștirirken, vites kablosu
kısalabilir. Eğer bu durum gerçekleșirse, dișli değiștirme özellikleri
etkilenecektir. Bu nedenle, vites kablosunun uzunluğunu tekrar
ayarlayın.
Not :
İç kabloyu 30 mm'den az bir uzunlukta çıkıntı
yapacak șekilde ayarlayın ve daha sonra iç
kablonun tekerleğin jant telleriyle temas edip
etmediğini kontrol edin. Bu adımı uygularken
tekerleğin dönmesini durdurun.
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Vites kablosu
Vites kablosu yuvası
Kılavuz makara
En büyük dișli
En küçük dișlinin dıș
çizgisi
E-halkası
Gergi makarası
2 mm Alyen anahtarı
Mod dönüștürücü
* mod dönüștürücü kullanıldığında geçerlidir
Mod dönüștürücü hakkında
Bu vites değiștirici, iki dișli tipi ile uyumludur: Her türlü dağlık alan modu (11-32D/ 11-34D) ve tepe iniși modu
(11-23D/12-25D/11-28D). Eğer Her türlü dağlık alan modu dișlileri kullanıyorsanız, mod dönüștürücüyü de
kullanmanız gerekecektir.
Not: Zinciri gerdikten sonra, mod
dönüștürücünün mil yuvasına karșı
bastırılabildiğini onaylayın.
Mod dönüștürücünün çıkarılması
Bir mod dönüștürücü takıldığında
Bir mod dönüștürücü takılmadığında
Vites kablosu ayar
tamburu
Vites kablosu ayar
tamburu
Sıkma torku:
1-1.5 N•m
Göbek mili Sıkma torku:
8-10 N•m
Her türlü dağlık alan
modu
Tepe iniși modu
SI-0112A-001-05
RD-M810-A
3 mm Alyen anahtarı
Kılavuz makara / Gergi makarası
Sıkma torku:
2.5-5.0 N•m
Zincir
Güçlendirilmiș bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir
Gümüș
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40 gibi
8-/7-/6-vites ince zincir
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
6.5 mm
7.1 mm
Seriler SAINT
RAPIDFIRE (Vites kolu) SL-M810
Fren kablosu OT-SP41 (SIS-SP41)
Arka değiștirici RD-M810-A
Tip SS / GS
Arka hazne FH-M810 / FH-M815
Dișliler 9
Kaset dișli CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Zincir CN-HG93
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası RD-M810-A
Tip SS GS
Dișliler 9 9
Toplam kapasite 17D/23D* 31D / 37D*
Uygulanabilir dișli kombinasyonu 11-32D / 11-34D / 11-28D / 11-23D / 12-25D
En küçük dișli 11D 11D
Aynakol diș farkı Tekli 14D
Bisiklet tipi Her Türlü Dağlık Alan Tepe iniși
Mod dönüștürücü X -
Uygulanabilir dișli kombinasyonu 11-32D / 11-34D 11-23D/12-25D/11-28D
  • Page 1 1

Shimano RD-M810-A Service Instructions

Tip
Service Instructions