L
FORWARD
FORWARD
L
R
FORWARD
FORWARD
R
FORWARD
R
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
– Ciddi yaralanmalara meydan
vermemek için:
Bisikletinizin fren sistemini uygun şekilde kullanmamanız, •
kontrolünüzü kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi şekilde
yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her bisiklette farklılık
gösterebilir. Bu nedenle bisikletiniz için (fren kolu kuvveti
ve bisiklet kontrol özellikleri dahil) uygun fren yapma tekniğini
öğrendiğinizden emin olun.
Bisiklet satıcınıza danışarak ve bisikletinizin kullanım kılavuzunu
inceleyip pratik yaparak sürüş ve fren yapma tekniğinizi
geliştirin.
Eğer ön fren çok güçlü uygulanırsa tekerlek kilitlenebilir ve •
bisiklet öne doğru devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet
verebilir.
Arka fren olarak kullanım için tasarlanmış frenler ön fren olarak •
kullanılmamalıdır.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir
şekilde okuyun. Gevşek, aşınmış veya hasar görmüş parçalar,
bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı şiddetle
tavsiye ederiz.
Fren pabuçlarına herhangi bir yağ veya gres bulaştırmamaya •
dikkat edin. Eğer pabuçlara herhangi bir yağ veya gres
bulaşırsa, pabuçları değiştirmelisiniz. Aksi takdirde frenler doğru
şekilde çalışmayabilir.
Fren kablosunda herhangi bir pas veya yıpranma olup •
olmadığını kontrol edin ve eğer böyle bir durum varsa kabloyu
derhal değiştirin. Eğer bu işlem yapılmazsa, frenler hatalı
çalışabilir.
Bisikleti sürmeden önce daima ön ve arka frenlerin doğru •
şekilde çalıştığından emin olun.
Gerekli frenleme mesafesi yağmurlu havada daha uzun •
olacaktır.
Hızınızı azaltın ve frenleri erken ve nazikçe uygulayın.•
Eğer yol yüzeyi ıslaksa, lastikler daha kolay kayabilir. •
Lastiklerin kayması bisikletten düşmenize neden olabilir.
Bu duruma meydan vermemek için, hızınızı azaltın ve frenleri
erken ve nazikçe uygulayın.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir şekilde okuyun ve daha •
sonra başvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
UYARI
– Ciddi yaralanmalara meydan
vermemek için:
Güç modülatörü fren kolundaki kablo çekişini artırıp frenleme
kuvvetini sabit bir seviye içerisinde tutarak frenleme kontrolünü
kolaylaştırmaya yarayan bir cihazdır.
Güç modülatörünün efektif çalışma bölgesi aşılırsa, kol kursu
ve fren normal bir V-FREN gibi çalışacaktır (hassas ve güçlü).
Bu şartlarda, frenler istenenden daha güçlü çalışabilir ve tekerlek
kilitlenmesine sebep olabilir. Bu yüzden, güç modülatörünü
kullanmadan önce performansını test edip tamamıyla anlamanız
birincil önceliktedir.
Güç modülatörü tekerlek kilitlenmesini tamamıyla
engelleyebilecek bir fonksiyona sahip değildir.
güç
modülatörsüz
Frenleme Performansı Karşılaştırması
güç modülatörlü
Fren kolundaki kablo kursu
Tekerlekteki frenleme kuvveti
Etkili
Güç modülatörünün
çalışma aralığı
(kg)
UYARI
– Ciddi yaralanmalara meydan
vermemek için:
Eğer BL-T780 fren kolları (3 parmaklık fren kolları) •
kullanılıyorsa, V-FREN’li SM-PM70 güç modülatörünü kullanın.
Güç modülatörünün kullanılmaması, fren kolu çalıştırıldığında
aşırı frenleme kuvveti uygulanmasına yol açarak tehlikeli
kazalara neden olabilir.
Shimano BR-T780 Güvenlik Bilgileri
NOT:
Her Şarta Uygun Fren Sistemi’nin ideal verimliliği, tavsiye •
edilen takımda yer alan frenler ve fren kolları kullanılarak
sağlanabilir.
Eğer fren pabuçları yivler görülmez hale gelinceye kadar •
aşınmışsa değiştirilmelidir.
Farklı fren pabuçlarının kendine özgü özellikleri bulunmaktadır. •
Detaylı bilgi için fren pabuçlarını satın aldığınız yere danışın.
Parçalar doğal aşınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan •
bozulmaya karşı garantili değildir.
Kullanma veya bakım yöntemleriyle ilgili herhangi bir sorunuz •
varsa, lütfen satıcınıza danışın.
SI-8K30A-001
Her Şarta Uygun Fren Sistemi
Teknik Servis Talimatı
Her Şarta Uygun Fren Sistemi
Bu fren sistemi kullanıldığında, yağışlı havada sağlanan üstün frenleme
performansı (kontrol ve ayar) sayesinde çeşitli koşullarda frenleme
performansı değişmeyecektir.
En iyi performansı sağlamak için aşağıda verilen kombinasyonları
kullanmanız tavsiye edilir.
Fren kolunun montajı
Fren kolunu şekilde gösterildiği gibi sabitleyin. (Çalışma sırasında
fren kolunun vites koluna değip değmediğini kontrol edin. Aynı
zamanda, vites kolunun Servis Talimatına da bakın. Bazı tipler,
vites kolu tespit civatalarının konumu nedeniyle ilk önce vites
kolunun takılmasını gerektirebilir.)
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon malzemenin
hasar görmesine neden olabilecek aşırı sıkmayı veya parçalar için tespit
kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz sıkmayı engellemek
için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma torku tavsiyesine uyun.
4 mm Alyen anahtarı
V-FREN’in montajı
SL-M780-I ve BL-T780’in montajı
1.
1.
2.
3.
4.
Fren gövdesinin durdurma pimini kadro montaj çıkıntısındaki
orta yay deliğine sokun ve daha sonra bağlantı tespit
civatasıyla fren gövdesini kadroya sabitleyin.
Şekilde görüldüğü gibi fren kolunun
kelepçeli bandını açmak için 2 mm
Alyen anahtarı kullanın.
Vites kolu braketinin kancasını
fren kolu braketindeki deliğe
sokun ve ardından gidona
monte etmek için özel
somunu ve özel civatayı
geçici olarak sıkın.
Vites kolunu fren koluna
tespit etmek için 4 mm Alyen
anahtarı kullanın.
Fren kolunun kelepçeli bandını tespit
etmek için 4 mm Alyen anahtarı
kullanın.
Not:
Somunu ters olarak
takmayın.
Eğer somun ters takılırsa
fren kolunu gidonlara tespit
etmek mümkün olmayacak
ve hasara sebebiyet
verecektir.
Sıkma torku:
5-7 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Yay deliği
Durdurucu pim
Bağlantı tespit civatası
2.
Pabuçları janta değdirerek, A ölçüsünün 32 mm veya daha
fazla olmasını, pabucun dışarıya çıkmasını B rondelasının
(kalın veya ince) yerini değiştirerek sağlayın.
32 mm veya daha fazla
A
FORWARD
R
FORWARD
R
Rondela B (kalın)
Rondela B (ince)
Pabuç tespit somunu
Rondela
Rondela A
Pabuç tespit bağlantısı
Rondela A
3.
Pabucu janta karşı tutarak pabuç tespit somununu sıkın.
5 mm Alyen anahtarı
Sıkma torku: 6-8 N•m
1 mm
4.
İç kabloyu iç kablo kılavuz borusundan geçirin ve sol ve sağ
pabuçlar ile jant arasındaki boşlukların toplamı 2 mm olacak
şekilde ayar yaptıktan sonra kablo tespit civatasını sıkın.
5 mm Alyen anahtarı
Sıkma torku: 6-8 N•m
Kablo kılavuz borusu
BC
B + C = 2 mm
5.
Yay gerginlik ayar vidalarıyla dengeyi ayarlayın.
Yay gerginlik
ayar vidası
Yay gerginlik
ayar vidası
2
1
2
1
2
1
1 mm 1 mm
6.
Fren kolunu yaklaşık 10 defa sıkıp bırakın ve frenleri
kullanmadan önce her şeyin doğru şekilde çalıştığını ve pabuç
aralığının doğru olduğunu kontrol edin.
Yaklaşık 10 defa
sıkın
Kartuş pabucun değiştirilmesi
1.
Pabuç tespit pimini çıkarın ve daha sonra pabucu kanal
boyunca kaydırarak pabuç tutucusundan çıkarın.
Pabuç tespit pimi
Pabuç
FORWARD
R
2.
Sol ve sağ konumlarda kullanılan iki farklı pabuç ve pabuç
tutucusu vardır. Doğru yönlere ve pim deliği konumlarına
dikkat ederek yeni pabuçları pabuç tutucuları üzerindeki
kanallara kaydırın.
Sol için
Ön ve arkada aynı
Ön
Sağ için
Ön ve arkada aynı
Ön
Pabuç
Pabuç tutucusu
Pabuç tespit pimi
Pabuç
yerleştirme
yönü
Pabuç
Pabuç tutucusu
Pabuç tespit pimi
3.
Pabuç tespit piminin takılması, pabucu doğru şekilde yerine
sabitlemek için kritik öneme sahiptir.
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)
SI-8K30A-001-05
Sıkma torku: 6-8 N•m
2
1
Kanca
Kelepçe
İtin
Civata (M5 x 17.5 mm)
Somun
Sıkma torku: 3 N•m
Sıkma torku: 6-8 N•m
Seriler
DEORE XT
Fren kolu
BL-T780 BL-T780
V-FREN
BR-T780
BR-T780
SM-PM70 ile
Fren kablosu