Shimano BR-M975 Service Instructions

Tip
Service Instructions
1. Rezervuar tankını yere paralel olacak șekilde yerleștirin ve
rezervuar tankı kapağını çıkarın. ("Rezervuar tankına yağ
eklenmesi ve havasının alınması" kısmındaki adım 1'e bakın)
2. 7 mm’lik bir lokma anahtarı takın ve șırıngaya yağ doldurarak
hava alma nipeline bir hortum bağlayın. Daha sonra hava
alma nipelini 1/8 tur çevirip gevșeterek açın. Șırınganın
pistonunu bastırarak yağ ilave edin. Rezervuar tankından
yağ çıkmaya bașlayacaktır. Çıkan yağda hava karıșımı
görülmeyinceye kadar yağ ilave etmeye devam edin. (Eğer
Shimano hava alma aletini kullanıyorsanız, mutlaka aletin servis talimatını okuyun.)
3. Hava çıkıșı bittikten sonra, hava alma nipelini geçici olarak kapatın. (Eğer Shimano hava alma aleti
fren koluna takılmıșsa, aleti çıkarın)
4. Yağ șișesini hava alma nipeline bağlayın ve daha sonra hava alma nipelini gevșetin. Kısa bir
süre sonra, yağ ve hava doğal olarak hava alma nipelinden yağ șișesinin borusuna akacaktır. Bu
șekilde, fren sisteminin içinde kalan havanın büyük bir kısmı kolayca çekilebilir. Bu sırada hortumu
yavașça sallamak veya bir tornavidayla rezervuar tankına veya fren kollarına hafifçe vurmak veya
fren kollarını hareket ettirmek faydalı olabilir.
Not :
Fren hidroliği doldurma kapları kullanmayın. Bunlar küçük hava kabarcıklarının olușmasına
neden olarak fren performansının ciddi șekilde düșmesine yol açabilir.
10. Fren kolunu tekrar orijinal konumuna getirin.
Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Kol hareketi
Gevșek Hafif sert Sert
1. Hava alma boșluk sağlayıcısı (sarı) fren kollarına takılı olarak, bisikleti șekilde görüldüğü gibi bir
destek üzerine yerleștirin.
Fren kolunu yere paralel hale
getirin ve daha sonra rezervuar
tankı kapağını çıkarın.
Kol ünitesini rezervuar tankının üst kısmı yere paralel olacak șekilde
çevirin ve daha sonra rezervuar tankının kapağını çıkarın.
Not: Tekrar monte ederken, diyaframı
rezervuar tankının tabanıyla aynı
açıda hizalanacak șekilde ayarlayın.
<Fren Kolu tipi>
< ST tipi >
3. Hava alma nipelini 1/8 tur çevirip gevșeterek açın ve
rezervuar tankına yağ doldurun. Bu ișlemi yaparken,
yağın sisteme girmesini kolaylaștırmak için fren kolunu
nazikçe çalıștırın.
4. Hava alma nipelinden yaklașık 5 dakikada bir periyodik olarak yağ çıkacaktır.
5. Kısa bir süre sonra, yağ ve hava doğal olarak hava alma nipelinden boruya akacaktır. Bu șekilde,
fren sisteminin içinde kalan havanın büyük bir kısmı kolayca çekilebilir. Bu sırada hortumu yavașça
sallamak veya bir tornavidayla rezervuar tankına veya fren kollarına hafifçe vurmak veya fren
kollarını hareket ettirmek faydalı olabilir.
8. Eğer bu sırada fren kolu çalıștırılırsa, sistemdeki hava kabarcıkları delik yoluyla
yükselerek rezervuar tankına girecektir. Kabarcıklar kesilir kesilmez fren
kolunu dibine kadar bastırın.
Bu noktada kol için normal durum sert olmasıdır.
Fren kolu yere
paralel olmalıdır.
Diyafram
Rezervuar tankı
Diyafram
Rezervuar tankı
Hortum
Fren kolları
Yağ șișesi
Hava alma nipeli
2. 7 mm’lik bir lokma anahtarı yerleștirin, boruya bir torba takın
ve daha sonra șekilde görüldüğü gibi boruyu hava alma
nipelinin üzerine yerleștirin.
Lokma anahtarı
(7 mm)
Boru
Hava alma
nipeli
Torba
Boru
Hava alma nipeli
Torba
Diyafram
Rezervuar tankının tabanı
Rezervuar tankı
Teknik Servis Talimatı SI-0037A-002
Mineral yağ eklenmesi ve havanın alınması
Rezervuar tankına yağ eklenmesi ve havanın alınması
Bir șırınga kullanarak yağ ilave edilmesi ve frendeki havanın
alınması (Shimano hava alma kiti dahil)
Bu noktada kolu sürekli olarak sıkıp serbest bırakmayın.
Aksi halde, fren yağı içerisine karıșmıș hava kabarcıkları kalabilir ve
havanın çıkarılması daha uzun sürebilir. (Eğer kol sürekli olarak sıkılıp
serbest bırakılırsa, yağı tamamen boșaltın ve tekrar yağ ilave edin.)
9. Rezervuar tankına yağ doldurun ve tankın kapağını takın. Kapağı tekrar takarken rezervuar tankının
içinde hava kabarcığı kalmadığından emin olmak için tanka tașıncaya kadar yağ doldurun. Ayrıca,
rotor ve fren balataları gibi parçalara yağ bulaștırmamaya dikkat edin.
Sıkma torku:
0.3 –0.5 N•m
6. Hava alma nipelinden hava çıkıșı durduktan sonra hava alma nipelini geçici olarak sıkın.
7. Fren kolu basılı olarak, hava alma nipelini hızlı aralıklarla (yaklașık 0.5 saniyede bir) açıp
kapatarak frenlerde bulunabilecek hava kabarcıklarını giderin.
Bu ișlemi 2 veya 3 defa tekrarlayın. Daha sonra hava alma
nipelini tekrar sıkın.
Sıkma torku:
4-6 N•m
İșlem sırasında, rezervuar
tankındaki yağ seviyesi
düșecektir. Bu nedenle,
delikten hava çekilmemesi
(hava girmemesi) için
yağ ilave ederek yağ
seviyesini koruyun.
5. “Rezervuar tankına yağ eklenmesi ve havanın alınması” bölümündeki 6. ila 10. adımlarını uygulayın.
İșlem sırasında, rezervuar
tankındaki yağ seviyesi
düșecektir. Bu nedenle,
delikten hava çekilmemesi
(hava girmemesi) için
yağ ilave ederek yağ
seviyesini koruyun.
SI-0037A-002-05
  • Page 1 1

Shimano BR-M975 Service Instructions

Tip
Service Instructions