SKODA Citigo (2014/11) El kitabı

Tip
El kitabı

Bu kılavuz için de uygundur

SIMPLY CLEVER
ŠKODA Citigo
Kullanma kılavuzu

1ST012777AH
Önsöz
Kendiniz için bir ŠKODA'ya karar verdiniz, güveniniz için içtenlikle teşekkür ederiz.
Araç kullanımına ilişkin açıklama, güvenliğe, araç bakımına, bakıma ve kendi kendine yardım konularına
ilişkin bilgiler ve teknik araç verileri için bu kullanma kılavuzuna bakılmalıdır.
Bu kılavuza uygun hareket edilmesi aracın doğru kullanılmasının ön koşulu olduğundan bu kullanma
kılavuzunu dikkatle okumanızı tavsiye ederiz.
ŠKODA'nızdan memnun olmanızı ve her zaman iyi sürüşler yapmanızı dileriz.
ŠKODA AUTO a.s. (Bundan sonra sadece ŠKODA ya da üretici olarak anılacaktır)

1ST012777AH
İçindekiler dizini
Araç belgeleri 4
Açıklamalar 5
Kullanma kılavuzunun yapısı ve diğer bilgiler 6
Kullanılan kısaltmalar
Emniyet
Pasif emniyet 8
Genel Bilgiler 8
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu 9
Emniyet kemerleri 11
Emniyet kemerlerini kullanma 11
Kemer sarma otomatikleri ve kemer
gerdiricileri 14
Hava yastığı sistemi 15
Hava yastığı sisteminin anlatılması 15
Hava yastığına genel bakış 16
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması 18
Çocukların emniyetli şekilde taşınması 20
Çocuk koltuğu 20
Sabitleme sistemleri 22
Kullanım
Kokpit 27
Genel bakış
26
Göstergeler ve kontrol lambaları
28
Gösterge paneli
28
Çok fonksiyonlu gösterge (MFA)
30
Kontrol lambaları
33
Kilit açma ve açma
39
Kilit açma ve kilitleme
39
Bagaj kapağı
43
Elektrikli camlar 44
Mekanik cam 45
Panoramik sürgülü/açılır tavan 46
Işık ve görüş 47
Işık 47
İç lambalar 50
Görüş 51
Silecekler ve cam yıkama sistemi 52
Dikiz aynası 53
Koltuklar ve koltuk başlıkları 54
Koltukların ve koltuk başlıklarının
ayarlanması 54
Koltuk fonksiyonları 56
Taşıma ve pratik donanımlar 58
Pratik donanımlar 58
Bagaj bölümü 64
Port bagaj 67
Kalorifer ve klima sistemi 68
Kalorifer, havalandırma, soğutma 68
İletişim ve Multimedya 71
Telefon ve Move & Fun 71
Sürüş
Sürüş hazırlığı ve sürüş
73
Motorun çalıştırılması ve durdurulması 73
Frenleme ve park etme 74
Manuel vites değiştirme ve pedaller 76
Otomatik düz şanzıman 77
Alıştırma ve ekonomik sürüş 79
Su birikintilerinden geçiş ve asfaltlı yolların
dışındaki sürüş 79
Yardımcı sistemler 81
Fren ve stabilizasyon sistemleri 81
Park yardım sistemi 82
Hız ayar sistemi 84
ÇALIŞTIRMA-DURDURMA 85
City Safe Drive 86
Lastik basıncı denetimi 88
Kullanım uyarıları
Bakım ve Temizlik 90
Servis çalışmaları, uyarlamalar ve teknik
değişiklikler
90
Aracın yıkanması 93
Aracın dış bakımının yapılması 94
İç mekan bakımı 97
Kontrol etme ve ilave etme 100
Yakıt 100
Motor bölmesi 103
Motor yağı 106
Soğutma sıvısı 108
Fren hidroliği 109
Araç aküsü 110
Tekerlekler 113
Jantlar ve lastikler 113
Onaylı lastikler / jant kombinasyonları 116
Kış işletimi 117
Kendi kendine yardım
Acil donanım ve kendi kendine yardım
118
Acil donanım 118
Stepne ve geçici acil durum tekerleği 119
Tekerlek değiştirme 120
Onarım seti 123
Takviye kablosu ile çalıştırma 126
Aracın çekilmesi 127
Uzaktan kumanda 128
2
İçindekiler dizini
Acil durumda kilit açma/kilitleme 129
Cam silecek lastiklerinin değiştirilmesi 130
Sigortalar ve ampuller 131
Sigortalar 131
Ampul değiştirme 134
Teknik bilgiler
Teknik Bilgiler 138
Araç bilgileri 138
Anahtar kelimeler dizini
3
İçindekiler dizini
Araç belgeleri
Aracınızın araç belgelerinde daima bu kullanma kılavuzunu ve servis planını
bulabilirsiniz.
Donanıma bağlı olarak araç belgeleri radyo kullanım kılavuzunu ve bazı ülke-
lerde de Yolda yardım broşürünü içerebilir.
Kullanma kılavuzu
Bu kullanma kılavuzu aracın tüm kasa seçenekleri, ilgili tüm model varyantları
ve tüm donanım kademeleri için geçerlidir.
Bu kullanma kılavuzunda mümkün olan tüm donanım varyantları yer almakta-
dır, fakat özel donanım, model varyantı veya pazara bağlı donanım olarak tarif
edilmemiştir. Bu nedenle, bu kullanma kılavuzunda tarif edilen tüm donanım
bileşenleri aracınızda olmayabilir.
Aracınızın donanım kapsamının temelini, aracın satış sözleşmesi oluşturur. Do-
nanım kapsamına ilişkin sorular için lütfen ŠKODA bayisi ile iletişime geçin.
Bu kullanma kılavuzundaki resimler yalnızca gösterim amaçlıdır. Resimler
önemsiz ayrıntılarda aracınızdan farklı olabilir; bunlar sadece genel bilgi olarak
anlaşılmalıdır.
ŠKODA AUTO a.s. tüm araçların sürekli olarak geliştirilmesi için çalışmaktadır.
Bu nedenle her zaman teslimat kapsamında şekil, donanım ve teknoloji açısın-
dan değişiklikler olması mümkündür. Bu kullanma kılavuzunda yer alan bilgiler
basım tarihindeki bilgi düzeyini yansıtmaktadır.
Bu kullanma kılavuzundaki teknik bilgilerden, resimlerden ve tanımlamalardan
herhangi bir talep söz konusu olamaz.
Servis planı
Servis planı araç teslim dokümanlarını, garanti ve servis olaylarına ilişkin belge-
leri içermektedir.
Radyo kullanma kılavuzu
Radyonun kullanma kılavuzu, radyo kullanımını tarif etmektedir.
Yolda yardım broşürü
Yolda yardım broşürü, bazı ülkelerdeki ithalatçıların ve müşteri hizmet merkez-
lerinin telefon numaralarını ve acil çağrı numaralarını içermektedir.
4
Araç belgeleri
Açıklamalar
Kullanılan terimler
Araç belge ve bilgileri içinde, aracınızın servis işlemleri ile ilgili aşağıdaki terim-
ler kullanılmaktadır.
- ŠKODA marka araçlar için servis çalışmalarını gerçekleştiren
servis. Yetkili servis bir ŠKODA bayisi olabileceği gibi ŠKODA servis ortağı
veya bağımsız bir servis de olabilir.
- Sözleşme çerçevesinde ŠKODA AUTO a.s. üreticisi veya
satış ortağı tarafından ŠKODA marka araçların servis çalışmalarını ger-
çekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanınmış bir servis-
tir.
- ŠKODA AUTO a.s. üreticisi veya satış ortağı tarafından ŠKODA
markalı sıfır araç satma ve ŠKODA orijinal parçaları kullanarak servis ça-
lışmalarını gerçekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanın-
mış bir işletmedir.
Sembol açıklaması
Kullanma kılavuzunda kullanılan sembollere genel bakış ve anlamlarının kısa
açıklaması.
Önemli bilgiler ve güvenlik uyarıları içeren bir bölümün giriş modülünü
belirtir.
Modülün sonraki sayfada devam ettiğini belirtir.
Aracın en kısa zamanda durdurulması gerektiği durumları ifade eder.
® Tescilli marka.
DİKKAT
Bu sembolün yer aldığı metinler ciddi bir kaza, yaralanma veya hayati tehli-
keye dikkat çeker.
ÖNEMLİ
Bu sembolün yer aldığı metinler araç hasar tehlikesine veya bazı sistemlerin
olası fonksiyon bozukluklarına dikkat çeker.
Çevre Notu
Bu sembolün yer aldığı metinler çevre koruması ile ilgili bilgilerin yanı sıra eko-
nomik kullanıma yönelik ipuçları içermektedir.
„Yetkili servis“
„ŠKODA servis ortağı“
„ŠKODA bayisi“
Not
Bu sembolün yer aldığı metinler ilave bilgiler içermektedir.
5
Açıklamalar
Kullanma kılavuzunun yapısı ve diğer bilgiler
Kullanma kılavuzunun yapısı
Kullanma kılavuzu hiyerarşik olarak aşağıdaki alanlara ayrılmıştır.
Paragraf (örn. güvenlik) - paragrafın başlığı daima altta sol tarafta gösterilir
Ana bölüm (örn. hava yastığı sistemi) - ana bölümün başlığı her zaman altta
sağ tarafta gösterilir
Bölüm (örn. hava yastığına genel bakış)
Konuya giriş - Bölüm içerisindeki modüllere genel bakış, bölüm içe-
riğine ilişkin tanıtıcı bilgiler, gerekirse tüm bölüm için geçerli bilgiler
Modül (örn. ön hava yastıkları)
Bilgi arama
Kullanma kılavuzunda bilgi ararken kullanma kılavuzunun sonundaki indeksi
kullanmanızı tavsiye ederiz.
Yön bilgileri
„Sol“, „sağ“, „ön“, „arka“ gibi tüm yön bilgileri aracın sürüş yönü ile ilgilidir.
Birimler
Aksi belirtilmedikçe hacim, ağırlık, hız ve uzunluk bilgileri metrik birim olarak
verilmiştir.
6
Kullanma kılavuzunun yapısı ve diğer bilgiler
Kullanılan kısaltmalar
Kısaltmalar Anlam
1/dak. Motorun dakikadaki dönüş sayısı
ABS Anti blok sistem
AGM Araç akü tipi
ASG Otomatik şanzıman
CNG sıkıştırılmış doğal gaz
CO
2
Karbondioksit
EDL Elektronik diferansiyel kilidi
ECE Avrupa Ekonomik Komisyonu
EPC Motor elektroniğinin kontrolü
ESC Stabilizasyon kontrolü
ET Jantın presleme derinliği
AB Avrupa Birliği
G-TEC Sıkıştırılmış doğal gazla tahrik edilen araçlarda motor tanımı
HBA Fren yardımcısı
HHC Yokuş kalkış yardımcısı
kW Kilowatt, motor gücü için ölçüm birimi
MG Düz şanzıman
MFA Çok fonksiyonlu gösterge
MPI Çoklu yakıt enjeksiyonlu benzinli motor
N1
sadece veya ağırlıklı olarak mal taşımacılığı için tasarlanan bir
furgon araç
Nm Newtonmetre, motor torku için ölçüm birimi
OPS optik park sistemi
TC Çekiş kontrolü
TMC Sürücüye trafik bilgilerini iletir
VIN Araç kimlik numarası
7
Kullanılan kısaltmalar
Emniyet
Pasif emniyet
Genel Bilgiler
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Her sürüşten önce
8
Sürüş güvenliği 8
Emniyet donanımları 8
Bu bölümde, aracınızdaki pasif emniyet konusu ile ilgili önemli bilgileri, ip uçla-
rını ve uyarıları bulabilirsiniz.
Burada, örnek olarak emniyet kemerleri, hava yastıkları, çocuk koltukları ve ço-
cukların emniyeti hakkında bilmeniz gereken her şeyi bir araya getirdik.
DİKKAT
Bu bölümde, sürücü ve araç içindekiler için aracın doğru kullanılması hak-
kında önemli bilgiler vardır.
Sizi ve araç içindekileri ilgilendiren diğer emniyet bilgilerini bu kullanma kı-
lavuzunun ilerideki bölümlerinde de bulabilirsiniz.
Tüm araç belgeleri daima araç içinde bulunmalıdır. Bu durum özellikle ara-
cı kısa bir süreliğine verdiğiniz veya sattığınız zaman geçerlidir.
Her sürüşten önce
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 8).
Kendi emniyetiniz ve araç içindekilerin emniyeti için, her sürüş öncesi aşağıdaki
noktalara dikkat ediniz.
Aydınlatma ve sinyal sisteminin kusursuz şekilde çalıştığından emin olun-
malıdır.
Silecek fonksiyonu ve silecek lastiklerinin durumunun sorunsuz olduğun-
dan emin olun.
Tüm camların dışarı doğru iyi bir görüş sağladığından emin olunmalıdır.
Dikiz aynasını arkaya görüş sağlanacak şekilde ayarlayın.
Aynaların kapalı olmadığından emin olun.
Lastik hava basıncı kontrol edilmelidir.
Motor yağı, fren hidroliği ve soğutma suyu seviyesini kontrol edin.
Birlikte taşınan yükler iyice sabitlenmelidir.
İzin verilen aks yükünü ve araç için izin verilen toplam ağırlığı aşmayın.
Tüm kapıları ve motor bölmesi ve bagaj bölmesi kapağını kapatın.
Pedalları hiç bir nesnenin engellememesi sağlanmalıdır.
Çocuklar, uygun bir çocuk koltuğu ile ve doğru takılmış bir emniyet kemeri
ile korunmalıdır » Sayfa 20, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
Doğru oturma pozisyonunun alınması » Sayfa 9, Doğru ve güvenli otur-
ma pozisyonu. Araç içindekilerin de doğru oturma pozisyonu almaları
sağlanmalıdır.
Sürüş güvenliği
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 8).
Sürücü olarak, hem kendinizin, hem de araç içindekilerin sorumluluğunu taşı-
maktasınız. Sürüş emniyetiniz etkilendiği zaman, kendinizi ve ayrıca diğer trafik
katılımcılarını tehlikeye atmış olursunuz.
Bu nedenle aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Trafik akışına olan dikkatinizin dağılmasına izin vermeyiniz, örneğin araç
içindekiler veya telefon görüşmesi nedeniyle.
Sürüş yeteneğiniz, örn. ilaç, alkol veya uyuşturucu kullanımı nedeniyle kı-
sıtlandığında araç kullanmayınız.
Trafik kurallarına ve izin verilen sürüş hızına uyunuz.
Sürüş hızınızı, yol durumuna veya trafik ve hava şartlarına daima uyduru-
nuz.
Uzun yol sürüşlerinde en geç her iki saatte bir düzenli olarak mola veriniz.
Emniyet donanımları
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 8).
Aşağıda sayılanlar aracınızdaki emniyet donanımlarının sadece bir bölümünü
içermektedir.
Tüm koltuklar için üç noktalı emniyet kemerleri.
Ön koltuklar için kemer kuvveti sınırlayıcısı.
Ön koltuklar için kemer gerdiricisi.
Sürücü ve ön yolcu ön hava yastığı.
8
Emniyet
Head-Thorax - Kafa koruma işlevli sürücü ve ön yolcu yan hava yastığı.
ISOFIX sistemli çocuk koltukları için bağlantı noktaları.
TOP TETHER sistemli çocuk koltukları için bağlantı noktaları.
Yüksekliği ayarlanabilen arka koltuk başlıkları.
Yükseliği ayarlanabilen direksiyon kolonu.
Adı geçen emniyet donanımları, sizi ve araç içindekileri kaza durumlarında en iyi
koruyacak şekilde birlikte çalışmaktadırlar.
Emniyet donanımları, siz veya araç içindeki kişiler yanlış bir oturma konumu al-
dıkları zaman veya bu donanımları doğru olmayan şekilde ayarladıkları veya
kullandıkları zaman, hiç bir fayda sağlamazlar.
Emniyet kemeri doğru şekilde takılmadığında, kaza durumunda açılan hava
yastığı sebebiyle yaralanmalar meydana gelebilir.
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
9
Direksiyon simidi konumunun ayarlanması 10
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu 10
Arka koltuklarda oturanların doğru oturma pozisyonu 10
Yanlış oturma pozisyonu örnekleri 11
DİKKAT
Araç içindeki kişilerin mümkün olan en etkin şekilde korunmasını sağla-
mak için, ön koltuklar ve koltuk başlıkları mutlaka vücut ölçülerine göre
ayarlanmalıdır ve emniyet kemerleri doğru bir şekilde takılmalıdır.
Her yolcu, oturduğu koltuğa ait emniyet kemerini mutlaka takmalıdır. Ço-
cuklar, mutlaka uygun bir emniyet sistemi ile emniyet altına alınmalı-
dır » Sayfa 20, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
Yanlış oturma pozisyonunda bulunan bir yolcu, bir hava yastığı açıldığı ve
ona isabet ettiği zaman, hayati tehlikesi olan yaralanmaya maruz kalabilir.
Arka koltuklarda oturanlar doğru oturmadığı zaman, yanlış kemer bandı
yerleşimi yüzünden yaralanma riski yükselir.
Sürüş esnasında koltuk arkalıkları arkaya doğru çok fazla yatırılmamalıdır,
aksi halde emniyet kemerleri ve hava yastığı sistemi doğru çalışmayabilir -
Yaralanma tehlikesi söz konusu!
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
Şek. 1
Sürücünün doğru oturma pozis-
yonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Kendi emniyetiniz için ve bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini azaltmak
için, aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Sürücü koltuğu teleskobik yönde, pedallar hafifçe açılandırılmış bacaklarla
tamamen bastırılabilecek şekilde ayarlanmalıdır.
Arkalığı ayarlarken, direksiyon simidine üst noktada ellerin hafif açılandırıl-
mış şekilde olmalarına dikkat ediniz.
Direksiyon simidini, direksiyon simidi ile göğüs kemiği arasındaki
A
mesa-
fesi en az 25 cm olacak şekilde ayarlayın » Şek. 1.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 13.
Sürücü koltuk ayarı » Sayfa 54, Ön koltukların ayarlanması.
DİKKAT
Sürüş öncesinde doğru oturma pozisyonuna geçilmeli ve sürüş sırasında
bu pozisyon değiştirilmemelidir. Araçtaki diğer yolcuların da doğru oturma
pozisyonunu almalarını ve sürüş sırasında bu pozisyonu değiştirmemelerini
sağlayınız.
Direksiyon simidi ile koltuk arasında en az 25 cm mesafe bırakılmalıdır.
Eğer asgari mesafeyi muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koru-
yamaz - Ölüm tehlikesi!
9
Pasif emniyet
DİKKAT (Devam)
Sürüş sırasında, direksiyon simidini iki elinizle dış yan taraflarından „saat
9“ ve „saat 3“ konumunda sabit tutun. Direksiyon simidini hiç bir zaman
„saat 12“ konumunda veya bir başka tarz ve şekilde tutmayın (örn. direksi-
yon simidinin ortasından veya direksiyon simidinin iç tarafından). Zira böyle
bir durumda sürücü hava yastığının açılması ile kollarda, ellerde ve kafada
ağır yaralanmalar meydana gelebilir.
Sürücü ayak bölümünde hiç bir nesnenin olmamasına dikkat ediniz, aksi
halde nesneler, sürüş veya fren manevrasında pedala doğru hareket edebi-
lirler. Bu durum, debriyaj pedalına basmaya, fren yapmaya veya gaz verme-
ye engel olabilir.
Direksiyon simidi konumunun ayarlanması
Şek. 2
Direksiyon konumunu ayarlama
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Direksiyon simidi konumu dikey yönde ayarlanabilir.
Direksiyon simidinin altındaki emniyet kolunu aşağıya doğru yatırınız » Şek. 2.
Direksiyon simidini istediğiniz pozisyona ayarlayın.
Emniyet kolunu yukarıya doğru sonuna kadar bastırınız.
DİKKAT
Direksiyon simidi konumunun sürüş esnasında yanlışlıkla değişmemesi
için, emniyet kolu sürüş sırasında kilitlenmiş olmalıdır - Kaza tehlikesi söz
konusu!
Direksiyon simidini asla sürüş sırasında ayarlamamalısınız, sadece araç du-
rurken ayarlayınız!
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Yolcu güvenliği ve kaza yaralanma riskini azaltmak için, aşağıdaki talimatlar
dikkate alınmalıdır.
Ön yolcu koltuğunu mümkün olduğu kadar arkaya doğru getirin. Ön yolcu,
hava yastığı açıldığı zaman en yüksek emniyete ulaşabilmesi için, gösterge
panelinden mutlaka 25 cm uzakta bulunmalıdır.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 13.
Ön yolcu koltuk ayarı » Sayfa 54, Ön koltukların ayarlanması.
İstisnai durumlarda ön yolcu hava yastığı devreden çıkarılabilir » Sayfa 18, Ha-
va yastıklarının devre dışı bırakılması.
DİKKAT
Gösterge paneline en az 25 cm mesafe bırakılmalıdır. Eğer asgari mesafeyi
muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Ölüm tehlikesi!
Sürüş esnasında ayaklarınızı daima ayak bölümünde tutun. Ayaklarınızı
hiçbir zaman kumanda paneline, koltuk yüzeylerine dayamayın veya cam-
dan dışarıya çıkartmayın. Bir fren manevrası veya bir kaza durumunda yük-
sek bir yaralanma riskine maruz kalırsınız. Hava yastığının açılması duru-
munda, yanlış oturma pozisyonu nedeniyle ölümcül yaralanmalar meydana
gelebilir!
Arka koltuklarda oturanların doğru oturma pozisyonu
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Ani bir fren manevrasında veya bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini
azaltmak için, arka koltuklarda oturanlar aşağıdakilere mutlaka dikkat etmeli-
dir.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümünün yüksekliğinde bulunacak şekilde ayarlayınız.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 13.
Aracın içinde çocuk bulunduğu zaman, uygun bir çocuk emniyet sistemi
kullanılmalıdır » Sayfa 20, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
Koltuk başlıklarını ayarlayın » Sayfa 55.
10
Emniyet
Yanlış oturma pozisyonu örnekleri
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Emniyet kemerinin azami koruma etkisine ancak emniyet kemeri doğru takıl-
dığında ulaşılır.
Yanlış oturma pozisyonları emniyet kemerlerinin koruma fonksiyonlarını ciddi
şekilde azaltırlar ve yanlış bir kemer bandı yerleşimi sonucunda yaralanma ris-
kini arttırırlar.
Sürücü olarak, hem kendinizin, hem de araç içindekilerin, özellikle de taşımakta
olduğunuz çocukların sorumluluğunu taşımaktasınız. Bir araç yolcusunun sürüş
sırasında yanlış şekilde oturmasına kesinlikle izin vermeyiniz.
Aşağıdaki listede yer alan uyarılar dikkate alınmadığında ağır yaralanmalar veya
ölüm meydana gelebilir. Bu sayılanlar tehlikelerin tümü değildir, ancak amacı-
mız konu hakkında dikkatinizi çekmektir.
Sürüş sırasında aşağıdaki talimatlara uyulmalıdır.
Ayakta durmayınız.
Koltukların üzerinde ayakta durmayınız.
Koltukların üzerinde diz çökmeyiniz.
Koltuk arkalığını çok fazla arkaya doğru eğmeyiniz.
Gösterge paneline yaslanmayınız.
Arka koltukların üzerinde yatmayınız.
Koltuğun sadece uç kısımlarında oturmayınız.
Yana dönük durumda oturmayınız.
Camdan dışarı sarkmayınız.
Bacaklarınızı camdan dışarı uzatmayınız.
Ayakları kumanda panelinin üzerine koymayınız.
Ayakları koltuk minderinin üzerine koymayınız.
Ayak bölmesinde yolcu taşımayınız.
Emniyet kemeri takmadan yolculuk yapmayınız.
Bagaj bölmesinde bulunmayınız.
Emniyet kemerleri
Emniyet kemerlerini kullanma
Konuya giriş
Şek. 3
Emniyet kemeri takmış sürücü
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön taraftan olan bir kazanın fiziksel prensibi 13
Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması 13
Doğru takılmış emniyet kemerleri bir kaza durumunda iyi bir koruma sağlamak-
tadır. Emniyet kemerleri yaralanma riskini azaltır ve ağır bir kazada hayatta kal-
ma şansını arttırır.
Doğru takılan emniyet kemerleri araç içinde oturanları doğru oturma pozisyo-
nunda tutar » Şek. 3.
Emniyet kemerleri, hareket enerjisini büyük ölçüde azaltır. Bunun ötesinde,
ağır yaralanmalara neden olan kontrolsüz hareketleri önlerler.
Emniyet kemerleri doğru takılmış olan araç yolcuları, hareket enerjisinin emni-
yet kemerleri üzerinden mümkün olan en iyi şekilde tutulmasından büyük ölçü-
de yarar sağlarlar.
Aracınızın ön yapısı ve diğer pasif emniyet özellikleri de, örn. hava yastığı siste-
mi gibi, hareket enerjisinin mümkün olan en iyi şekilde azalmasını sağlarlar.
Böylece meydana gelen enerji azaltılır ve yaralanma riski düşer.
Çocukların taşınması sırasında özel emniyet hususlarına mutlaka dikkat edil-
melidir » Sayfa 20, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
11
Emniyet kemerleri
DİKKAT
Emniyet kemerini her sürüşten önce - şehir trafiğinde bile - takılmalıdır!
Bu husus arka koltuktaki yolcular için de geçerlidir - Yaralanma tehlikesi söz
konusu!
Hamile kadınlar bile mutlaka daima emniyet kemerlerini takmalıdırlar. Sa-
dece bu şekilde doğmamış olan çocuk için en iyi şekilde korunabilir » Sayfa
13, Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması.
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisine sadece doğru oturma pozis-
yonunda ulaşılır » Sayfa 9, Doğru ve güvenli oturma pozisyonu.
Ön koltukların arkalıkları, geriye doğru çok fazla yatırılmamalıdır, aksi hal-
de emniyet kemerleri etkisini kaybedebilir.
DİKKAT
Kemer bandının doğru yerleşimi için bilgiler
Emniyet kemerlerinin kemer bandı yerleşiminin daima doğru olmasına dik-
kat edilmelidir. Yanlış takılan emniyet kemerleri hafif kazalarda bile yaralan-
malara yol açabilirler.
Çok gevşek takılan bir emniyet kemeri, bir kaza durumunda vücudunuz
hareket enerjisinden dolayı öne doğru hareket edeceği ve böylece emniyet
kemeri tarafından ani olarak durdurulacağı için, yaralanmalara yol açabilir.
Kemer bandı, sert veya kırılabilen nesneler (örn. gözlük, tükenmez kalem,
anahtarlık vs.) üzerinden geçirilmemelidir. Bu nesneler yaralanmalara sebep
olabilir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin kullanımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı sıkışmış veya burulmuş olmamalı veya keskin kenarlara sürt-
memelidir.
Emniyet kemerinin kapı kapatılırken sıkıştırılmamasına dikkat edilmelidir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin doğru kullanımı ile ilgili bilgiler
Bir emniyet kemeri hiçbir zaman iki kişiye (çocuklar da dahil) takılmamalı-
dır; emniyet kemeri bir yolcunun kucağında oturan bir çocuğun çevresinden
geçirilmemelidir.
Kilidin dili sadece ilgili koltuk yerine ait olan kilit yuvasına takılmalıdır. Em-
niyet kemerinin yanlış takılması, onun koruma etkisini olumsuz yönde etki-
ler ve kaza riski artar.
DİKKAT (Devam)
Kilit dilinin takıldığı yuva tıkanmamış olmalıdır; aksi halde kilit dili oturma-
yabilir.
Çok sayıda kıyafet ve gevşek giysi (örn. ceket üzerine palto) mükemmel
oturmayı ve emniyet kemerinin fonksiyonunu olumsuz etkiler.
Emniyet kemerinin sabitleme fonksiyonunu engelleyen kelepçe ya da
benzeri nesneler kullanmayın. Çok gevşek takılan bir emniyet kemeri, bir
kaza durumunda vücudunuz hareket enerjisinden dolayı öne doğru hareket
edeceği ve böylece emniyet kemeri tarafından ani olarak durdurulacağı için,
yaralanmalara yol açabilir.
Arka koltuklardaki emniyet kemerleri, sadece arka koltuk arkalığı doğru bir
şekilde kilitlendiğinde görevini güvenilir şekilde yerine getirebilir » Sayfa
57, Arka koltuk arkalıkları.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin bakımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı mutlaka temiz tutulmalıdır. Kirli kemer bandı kemer sarma
otomatiğinin fonksiyonunu olumsuz etkileyebilir » Sayfa 99, Emniyet ke-
merleri.
Emniyet kemerleri sökülemezler veya herhangi bir şekilde değiştirilemez-
ler. Emniyet kemerlerini kendiniz tamir etmeye kalkışmayınız.
Emniyet kemerlerinin durumu düzenli bir şekilde kontrol edilmelidir. Emni-
yet kemerinde, kemer bağlantılarında, sarma otomatiğinde veya kilitleme
parçalarında hasarlar olduğu zaman, söz konusu emniyet kemeri bir yetkili
servis tarafından mutlaka değiştirilmelidir.
Bir kazada zorlanmış ve bu yüzden esnemiş hasarlı emniyet kemerleri en
iyisi bir yetkili servis tarafından yenilenmelidir. Ayrıca emniyet kemerlerinin
bağlama yerleri de kontrol edilmelidir.
Not
Emniyet kemeri kullanımında ulusal yasa yönetmelikleri dikkate alınmalıdır.
12
Emniyet
Ön taraftan olan bir kazanın fiziksel prensibi
Şek. 4 Emniyet kemeri takılmamış sürücü/Arka koltukta emniyet kemeri
takılmamış yolcu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Araç hareket eder etmez, hem araçta, hem de araç içinde oturanlarda, adına ki-
netik enerji denilen hareket enerjisi meydana gelir.
Kinetik enerjinin büyüklüğü tamamen araç hızına ve aracın (içinde oturanlar da-
hil) ağırlığına bağlıdır. Yükselen hız ve artan ağırlık durumunda bir kaza olduğu
zaman, mutlaka daha fazla enerji açığa çıkar.
Aracın hızı en önemli faktördür. Örnek olarak hız, 25 km/saatten 50 km/saate
bir misli artarsa, hareket enerjisi dört misli artar.
İnsanın hafif bir kazada vücudunu elleriyle koruyabileceği düşüncesi yanlıştır.
Daha çok küçük çarpma hızlarında bile, vücutta artık durdurulamayacak kadar
kuvvetler etkili olur.
30-50 km/saatlik hızda bile bir kaza durumunda vücutta, bir tonu (1 000 kg)
aşan kuvvetler etkili olur.
Örn. 80 kg ağırlığındaki bir kişinin ağırlığı 50 km/saat'te 4,8 tona (4 800 kg)
„çıkar“.
Önden olan bir kazada araç içindeki kemer takmamış yolcular öne doğru fırlar-
lar ve araç içindeki, örn. direksiyon simidi, kumanda paneli, ön cam gibi kısımla-
ra kontrolsüz olarak çarparlar » Şek. 4 -
. Araçtan dışarıya dahi fırlayabilirsiniz,
bu da hayati veya ölümcül yaralanmalara yol açabilir.
Arka koltukta oturan kişilerin de kemer takması çok önemlidir, zira kaza duru-
munda aracın içinde kontrolsüz bir biçimde savrulabilirler.
Arka koltukta kemer takmamış bir yolcu sadece kendisini değil, aynı zamanda
önde oturanları da tehlikeye atar » Şek. 4 - .
Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması
Şek. 5 Emniyet kemerinin takılması/çıkarılması
Şek. 6
Sırt ve kalça kemerinin kemer bandı yerleşimi/hamile kadınlardaki
kemer bandı yerleşimi
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Takılması
Kemeri yerleştirmeden önce, ön koltuk doğru ayarlanmalıdır » Sayfa 9, Doğru
ve güvenli oturma pozisyonu.
Kemer bandını, kilit dilinden yavaşça göğüs ve kalça üzerinden çekiniz.
Kilit dilini koltuğa ait olan kemer kilidinin » Şek. 5 -
içine tam olarak otur-
duğu duyuluncaya kadar sokunuz.
Kilit dilinin kilide tam olarak oturup oturmadığından emin olmak için, kemerde
bir çekme testi yapılmalıdır.
13
Emniyet kemerleri
Kemer bandında bulunan bir plastik düğme kilit dilini kavramaya hazır konum-
da tutar.
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisi için kemer bandının yerleşimi büyük
önem taşır.
Kemerin omuzdan geçen kısmı hiç bir zaman boyun üzerinden geçmemeli, bila-
kis omuzun yaklaşık ortasından geçerek vücudun üst kısmında kalmalıdır. Ke-
merin kalçadan geçen kısmı leğen kemiğinin önüne yerleştirilmelidir ve karnın
üzerinden geçmemelidir ve daima sıkı durmalıdır » Şek. 6 -
.
Hamile kadınlar bile mutlaka daima emniyet kemerlerini takmalıdırlar. Sadece
bu durum doğmamış olan çocuk için en iyi korumayı sağlar.
Hamile kadınlarda, alt karın bölgesine herhangi bir basınç gelmemesi için, em-
niyet kemerinin kalçadaki kısmı mümkün olduğunca leğen kemiğinin altından
geçmelidir » Şek. 6 -
.
Çıkartılması
Emniyet kemeri sadece araç dururken çıkarılmalıdır.
Kemer kilidindeki kırmızı tuşa » Şek. 5 -
basınız, kilit dili dışarıya fırlar.
Kemer, kemer bandını kolayca sarabilmesi, emniyet kemerinin dönmemesi
için el ile geri yürütülmelidir.
ÖNEMLİ
Emniyet kemeri çıkartılırken kilit dili, kapı kaplamasına ve diğer iç mekan parça-
larına zarar vermemelidir.
Kemer sarma otomatikleri ve kemer gerdiricileri
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Kemer sarma otomatikleri
14
Emniyet kemeri gerdiricisi
14
Kemer sarma otomatikleri
Her emniyet kemeri bir sarma otomatiği ile donatılmıştır.
Emniyet kemeri yavaş çekilirse kemerin tam hareket serbestliği elde edilir. Em-
niyet kemeri aniden çekilirse kemer sarma otomatiği tarafından kilitlenir.
Emniyet kemerleri, tam frenlemede, hızlanırken, dağlık arazi sürüşlerinde ve vi-
rajlarda da bloke olur.
DİKKAT
Emniyet kemeri aniden çekildiğinde kilitlenmiyorsa derhal yetkili bir serviste
kontrol ettiriniz.
Emniyet kemeri gerdiricisi
Emniyet kemerini bağlamış sürücü ve yolcunun emniyeti öndeki emniyet ke-
merlerindeki toplama otomatiği sayesinde arttırılmıştır.
Önden olan kazalarda belli bir kaza ağırlığından itibaren emniyet kemerleri oto-
matik olarak gerdirilir. Emniyet kemeri gerdiricileri, emniyet kemerlerinin takıl-
maması durumunda da devreye girebilir.
Belirli bir kaza ağırlık derecesinde yandan çarpmada, çarpma tarafındaki emni-
yet kemeri otomatik olarak gerdirilir.
Önden olan hafif çarpışmalarda, yandan ve arkadan olan çarpışmalarda, takla
atma durumunda veya önden ciddi kuvvetlerin etkili olmadığı kazalarda emni-
yet kemeri gerdiricisi tetiklenmez.
DİKKAT
Kemer gerdirici sistemindeki tüm çalışmalar veya başka onarım çalışmala-
rından dolayı sistem parçalarının sökülmesi ve takılması, sadece bir yetkili
servis tarafından yapılmalıdır.
Bu sistemin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmektedir. Kemer
gerdiricileri tetiklenmiş ise, mutlaka tüm sistem değiştirilmelidir.
Not
Kemer gerdiricisinin tetiklenmesinde duman açığa çıkar. Bu durum aracın
yandığı anlamına gelmez.
Aracın veya kemer gerdirici sistem parçalarının imha edilmesi durumunda, ya-
sal olan ulusal yönetmeliklere dikkat edilmesi önemlidir. Bu yönetmelikler
ŠKODA servis ortakları tarafından bilinmektedir ve daha ayrıntılı bilgiler alabilir-
siniz.
14
Emniyet
Hava yastığı sistemi
Hava yastığı sisteminin anlatılması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sistem tanımı 15
Hava yastığının devreye girmesi 15
Hava yastığı sistemi emniyet kemerlerine ek olarak şiddetli önden ve yandan
çarpışmalarda ek bir yolcu koruması sağlar.
DİKKAT
Hava yastığı, mümkün olan en iyi koruma etkisini ancak emniyet kemeri
takılı iken sağlar.
Hava yastığı emniyet kemerinin herhangi bir yedeği değildir, bilakis top-
lam pasif emniyet kavramının parçasıdır.
Sistemin tetiklenmesi sırasında araç içindeki kişilerin mümkün olan en
yüksek etki derecesiyle korunması için, ön koltuklar mutlaka vücut büyük-
lüğüne göre doğru olarak ayarlanmış olmalıdırlar » Sayfa 9, Doğru ve güven-
li oturma pozisyonu.
Sürüş esnasında herhangi bir emniyet kemeri takmadıysanız, öne çok faz-
la eğildiyseniz ise veya bir başka yanlış oturma pozisyonu aldıysanız, bir ka-
za durumunda artan bir yaralanma riskine maruz kalırsınız.
DİKKAT
Hava yastığı sisteminin kullanımı ile ilgili bilgiler
Eğer bir arıza varsa, hava yastığı sistemi derhal yetkili bir servise kontrol
ettirilmelidir. Aksi halde kaza durumunda hava yastıkları açılmayabilir.
Hava yastığı sisteminin parçalarında hiçbir değişiklik yapılmamalıdır.
Hava yastığı sistemindeki bütün çalışmalar ve diğer onarım çalışmaların-
dan (örn. direksiyonun sökülmesi) dolayı sistem parçalarının takılması ve sö-
külmesi sadece bir yetkili servis tarafından yapılmalıdır.
Ön tamponda veya gövdede hiç bir zaman değişiklikler yapılmamalıdır.
Hava yastığı sisteminin münferit parçalarını kurcalamak yasaktır, zira hava
yastıkları açılabilir.
Hava yastığı sisteminin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmekte-
dir. Hava yastığı tetiklenmiş ise, hava yastığı sistemi mutlaka değiştirilmeli-
dir.
Sistem tanımı
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 15).
Hava yastığı sisteminin çalışma durumu gösterge panelindeki
kontrol lamba-
sıyla gösterilir » Sayfa 37.
Hava yastıkları devreye girdiklerinde gazla dolarak şişer.
Hava yastığı açılırken, gri beyaz veya kırmızı renkli, zararsız bir gaz çıkar. Bu ta-
mamen normaldir ve araçta bir yangın işareti değildir.
Hava yastığı sistemi (araç donanımına göre) aşağıdaki modüllerden oluşur.
Elektronik kontrol ünitesi.
Sürücü ve ön yolcu ön hava yastığı » Sayfa 16.
Head-Thorax yan hava yastıkları » Sayfa 17.
Gösterge panelindeki hava yastığı kontrol lambası » Sayfa 37,
Hava yas-
tığı sistemi.
Ön yolcu ön hava yastığı için anahtar şalteri » Sayfa 19.
Kumanda panelinin orta kısmında ön yolcu ön hava yastığı kapatma/açma
kontrol lambası » Sayfa 19.
Not
Hava yastığı sistemi, tüm fonksiyon süresi boyunca bakım gerektirmez.
Aracın mülkiyetini devrederken, araç kitabı da alıcıya birlikte verilmelidir. Ayrı-
ca ön yolcu hava yastığının olası bir devreden çıkarılması ile ilgili bilgilerin de
dahil olmasına dikkat ediniz!
Aracın veya hava yastığı sisteminin imha edilmesi durumunda, yasal olan ulu-
sal yönetmeliklere dikkat edilmesi önemlidir.
Hava yastığının devreye girmesi
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 15).
Hava yastığının şişmesi, bir kaza anında ek koruma sunabilmek için, saliseler
mertebesinde ve yüksek bir hızla olur.
Hava yastığı sistemi, sadece kontak açıldıktan sonra çalışmaya hazır durumda-
dır.
Özel kaza durumlarında ise, birden fazla hava yastığı aynı anda açılabilir.
Hafif olan ön ve yan çarpışmalarda, arkadan olan çarpışmalarda, aracın devril-
mesinde ve aracın takla atması durumunda hava yastıkları açılmaz.
15
Hava yastığı sistemi
Tetiklenme faktörleri
Hava yastığı sisteminin her durum için uygun açılma şartları toplu halde tespit
edilemez. Örneğin, aracın çarptığı nesnenin özelliği (sert, yumuşak), çarpma açı-
sı, aracın hızı vs. gibi faktörler önemli rol oynar.
Hava yastığı sisteminin tetiklenmesindeki karar verici unsur, ortaya çıkan ya-
vaşlamanın akışıdır. Kontrol ünitesi çarpışmanın akışını analiz eder ve ilgili em-
niyet sistemini devreye sokar.
Eğer çarpışma sırasında ölçülen araç yavaşlaması kontrol ünitesinde öngörül-
müş olan referans değerlerin altında kalırsa, araç kazanın sonucunda her ne
kadar kuvvetli biçimde deforme olsa bile, hava yastıkları tetiklenmez.
Şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda hava yastıkları açılır.
Sürücü ön hava yastığı.
Ön yolcu ön hava yastığı.
Şiddeti yüksek olan yandan çarpışmalarda aşağıdaki hava yastığı açılır.
Kaza tarafındaki Head-Thorax yan hava yastığı.
Hava yastığının açılması durumunda aşağıdaki olaylar gerçekleşir.
İç lamba yanar (iç lamba şalteri kapı kontağı konumunda bulunuyorsa).
Flaşör sistemi devreye girer.
Tüm kapıların kilitleri açılır.
Motora giden yakıt beslemesi kesilir.
Hava yastığına genel bakış
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön hava yastıkları
16
Yan hava yastıkları Head-Thorax 17
Ön hava yastıkları
Şek. 7 Direksiyondaki sürücü ön hava yastığı/Kumanda panelindeki ön
yolcu ön hava yastığı
Şek. 8 Direksiyon/gaz doldurulmuş hava yastıklarına güvenlik mesafesi
Ön hava yastığı sistemi, şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda sürücünün ve
ön yolcunun kafası ve göğüs bölgesi için ek bir koruma sunmaktadır.
Sürücü için ön hava yastığı direksiyon simidine yerleştirilmiştir » Şek. 7 -
.
Ön yolcu ön hava yastığı kumanda panelinde eşya gözünün üst tarafına yerleş-
tirilmiştir » Şek. 7 -
.
Hava yastıkları devreye girdiklerinde sürücünün ve ön yolcunun önünde şişer-
ler » Şek. 8 -
. Tam olarak şişen hava yastığının içine dalan sürücünün ve ön
yolcunun öne doğru hareketi sönümlenir ve kafa ve üst gövde için yaralanma
riski azalır.
16
Emniyet
DİKKAT
Doğru oturma pozisyonuyla ilgili bilgiler
Sürücü ve ön yolcu açısından, direksiyon simidi veya kumanda paneli ile
arasında en az 25 cm mesafe olması çok önemlidir
A
» Şek. 8. Eğer asgari
mesafeyi muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Ölüm
tehlikesi! Bunun haricinde ön koltuklar daima vücut ölçülerine uygun ve
doğru olarak ayarlanmalıdır.
Hava yastığı açılması sırasında, doğru olmayan oturma konumunda yara-
lanmalar olacak şekilde büyük kuvvetler meydana getirir.
Oturan kişiler ile hava yastığının etki bölgesi arasında bir başka insan, hay-
van veya nesne bulunmamalıdır.
DİKKAT
Ön hava yastığı ve çocukların taşınması
Çocukları asla aracın ön koltuğunda emniyetsiz bir şekilde oturtmayınız.
Eğer bir kaza durumunda hava yastıkları tetiklenirse, çocuklar ağır yaralana-
bilir veya ölümcül sonuçlar olabilir.
İçinde çocuğun sırtı sürüş yönüne dönük oturduğu bir çocuk koltuğunun
ön yolcu koltuğunda kullanılması halinde, ön yolcu ön hava yastığı mutlaka
devreden çıkarılmalıdır » Sayfa 19, Ön yolcu ön hava yastığının kapatılma-
. Eğer böyle yapılmaz ise, ön yolcu ön hava yastığının açılması ile çocuk
ağır yaralanabilir veya ölebilir. Ön yolcu koltuğunda çocukları taşıdığınız du-
rumlarda, çocuk koltuklarının kullanılması ile ilgili ulusal yasa yönetmelikle-
rine dikkat edin.
DİKKAT
Genel Bilgiler
Direksiyon simidine ve ön yolcu tarafında kumanda panelindeki hava yas-
tığı modülünün üzerine ne bir etiket yapıştırılmalı, ne de bir kılıf geçirilmeli
veya bir başka çalışma yapılmalıdır. Bu parçalar sadece kuru veya su ile
nemlendirilmiş bez ile temizlenebilir. Hava yastığı modüllerinin kaplamaları-
na veya çok yakınlarına, bardak altlığı, telefon tutma aparatları vb. hiçbir
parça monte edilmemelidir.
Kumanda panelinde bulunan ön yolcu hava yastığı modülünün yüzeyine
hiç bir nesne koyulmamalıdır.
Not
Sürücü ön hava yastığı olan araçlarda direksiyon simidi üzerinde  yazısı
bulunur.
Ön yolcu ön hava yastığı olan araçlarda, ön yolcu tarafındaki kumanda pane-
linde

yazısı bulunur.
Yan hava yastıkları Head-Thorax
Şek. 9 Ön koltuktaki yan hava yastığının montaj yeri / Yan hava yastığının
açılma bölgesi
Yan hava yastığı sistemi Head-Thorax, şiddeti yüksek olan yan çarpışmalarda
araçta bulunanların üst gövde bölgesi (göğüs, karın ve kalça) ve kafa için ek bir
koruma sunmaktadır.
Yan hava yastıkları, ön koltukların koltuk arkalığı döşemesine yerleştirilmiş-
tir » Şek. 9 -
.
Yan hava yastığı » Şek. 9 -
devreye girdiğinde ilgili taraftaki kemer gerdiricisi
de otomatik olarak tetiklenir.
Tam olarak şişen hava yastığının içine dalma sırasında araç içindekilerin zorlan-
ması sönümlenir ve kapıya yakın olan taraftaki üst gövde bölümü (göğüs, karın
ve kalça) ve kafa için yaralanma riski azalır.
DİKKAT
Doğru oturma pozisyonuyla ilgili bilgiler
Kafanız hiç bir zaman yan hava yastığının çıkış bölgesinde bulunmamalıdır.
Bir kaza durumunda aksi halde ağır olarak yaralanabilirsiniz. Bu durum özel-
likle, uygun çocuk koltuğunda taşınan çocuklar için geçerlidir » Sayfa 22,
Çocuk emniyeti ve yan hava yastığı.
17
Hava yastığı sistemi
1 / 1

SKODA Citigo (2014/11) El kitabı

Tip
El kitabı
Bu kılavuz için de uygundur