Hava yastığı sistemi
Hava yastığı sisteminin anlatılması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sistem tanımı 15
Hava yastığının devreye girmesi 15
Hava yastığı sistemi emniyet kemerlerine ek olarak şiddetli önden ve yandan
çarpışmalarda ek bir yolcu koruması sağlar.
DİKKAT
■
Hava yastığı, mümkün olan en iyi koruma etkisini ancak emniyet kemeri
takılı iken sağlar.
■
Hava yastığı emniyet kemerinin herhangi bir yedeği değildir, bilakis top-
lam pasif emniyet kavramının parçasıdır.
■
Sistemin tetiklenmesi sırasında araç içindeki kişilerin mümkün olan en
yüksek etki derecesiyle korunması için, ön koltuklar mutlaka vücut büyük-
lüğüne göre doğru olarak ayarlanmış olmalıdırlar » Sayfa 9, Doğru ve güven-
li oturma pozisyonu.
■
Sürüş esnasında herhangi bir emniyet kemeri takmadıysanız, öne çok faz-
la eğildiyseniz ise veya bir başka yanlış oturma pozisyonu aldıysanız, bir ka-
za durumunda artan bir yaralanma riskine maruz kalırsınız.
DİKKAT
Hava yastığı sisteminin kullanımı ile ilgili bilgiler
■
Eğer bir arıza varsa, hava yastığı sistemi derhal yetkili bir servise kontrol
ettirilmelidir. Aksi halde kaza durumunda hava yastıkları açılmayabilir.
■
Hava yastığı sisteminin parçalarında hiçbir değişiklik yapılmamalıdır.
■
Hava yastığı sistemindeki bütün çalışmalar ve diğer onarım çalışmaların-
dan (örn. direksiyonun sökülmesi) dolayı sistem parçalarının takılması ve sö-
külmesi sadece bir yetkili servis tarafından yapılmalıdır.
■
Ön tamponda veya gövdede hiç bir zaman değişiklikler yapılmamalıdır.
■
Hava yastığı sisteminin münferit parçalarını kurcalamak yasaktır, zira hava
yastıkları açılabilir.
■
Hava yastığı sisteminin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmekte-
dir. Hava yastığı tetiklenmiş ise, hava yastığı sistemi mutlaka değiştirilmeli-
dir.
Sistem tanımı
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 15).
Hava yastığı sisteminin çalışma durumu gösterge panelindeki
kontrol lamba-
sıyla gösterilir » Sayfa 37.
Hava yastıkları devreye girdiklerinde gazla dolarak şişer.
Hava yastığı açılırken, gri beyaz veya kırmızı renkli, zararsız bir gaz çıkar. Bu ta-
mamen normaldir ve araçta bir yangın işareti değildir.
Hava yastığı sistemi (araç donanımına göre) aşağıdaki modüllerden oluşur.
›
Elektronik kontrol ünitesi.
›
Sürücü ve ön yolcu ön hava yastığı » Sayfa 16.
›
Head-Thorax yan hava yastıkları » Sayfa 17.
›
Gösterge panelindeki hava yastığı kontrol lambası » Sayfa 37,
Hava yas-
tığı sistemi.
›
Ön yolcu ön hava yastığı için anahtar şalteri » Sayfa 19.
›
Kumanda panelinin orta kısmında ön yolcu ön hava yastığı kapatma/açma
kontrol lambası » Sayfa 19.
Not
■
Hava yastığı sistemi, tüm fonksiyon süresi boyunca bakım gerektirmez.
■
Aracın mülkiyetini devrederken, araç kitabı da alıcıya birlikte verilmelidir. Ayrı-
ca ön yolcu hava yastığının olası bir devreden çıkarılması ile ilgili bilgilerin de
dahil olmasına dikkat ediniz!
■
Aracın veya hava yastığı sisteminin imha edilmesi durumunda, yasal olan ulu-
sal yönetmeliklere dikkat edilmesi önemlidir.
Hava yastığının devreye girmesi
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 15).
Hava yastığının şişmesi, bir kaza anında ek koruma sunabilmek için, saliseler
mertebesinde ve yüksek bir hızla olur.
Hava yastığı sistemi, sadece kontak açıldıktan sonra çalışmaya hazır durumda-
dır.
Özel kaza durumlarında ise, birden fazla hava yastığı aynı anda açılabilir.
Hafif olan ön ve yan çarpışmalarda, arkadan olan çarpışmalarda, aracın devril-
mesinde ve aracın takla atması durumunda hava yastıkları açılmaz.
15
Hava yastığı sistemi