Shimano SL-S700 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur:

Kam ünitesi
deliği
Ana mil
Gösterge mili
Sarım ünitesi
deliği
Kam ünitesi
pimi
Gösterge ünitesi
Not :
İç kablonun makara kılavuzunun içine doğru
șekilde oturup oturmadığını kontrol edin.
Yeni bir iç kablo kullanın. Ucu kesilmiș olan bir
kablo kullanmayın.
1611
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
UYARI
Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Parçaları monte etmeden önce
servis talimatını dikkatli bir șekilde
okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar
görmüș parçalar sürücünün ciddi șekilde
yaralanmasına neden olabilir. Sadece
orijinal Shimano yedek parçalarını
kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir
șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak
üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Vites kolunu değiștirirken pedallara
uygulanan kuvveti azaltın. Pedalları güçlü bir
șekilde çevirirken vites kolunu zorlarsanız,
ayaklarınız pedaldan kayabilir ve bisiklet
devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet
verebilir.
NOT:
CJ-S700 kaset bağlantı sadece18T ila
23D dișlileriyle birlikte kullanılmalıdır.
Eğer bir zincir gergisi kullanılıyorsa, zincir
muhafazalı özel CT-S500 veya CS-S500
18D veya 20D dișli kullanın. Bașka
herhangi bir tipte dișli kullanmayın; aksi
takdirde zincir dișliden çıkabilir.
Zinciri veya dișlileri yağlarken, lastik
körüğe veya kaset bağlantının lastik
kapağına yağ bulaștırmamaya dikkat edin.
Parçalar doğal așınmaya ve normal
kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı
garantili değildir.
SI-6TV0A-001
SL-S700
CJ-S700
Vites kolu vites değiștirme
ișlemi
Teknik Servis Talimatı
Bisikleti kullanmadan önce, bu servis
talimatıyla birlikte SG-S700 hazne servis
talimatını da okuyun.
K ola basıldığında kablo gerginliğinin derhal
boșaltılması nedeniyle, HIZLI BOȘALTMA
mekanizması hızlı serbest bırakmayı mümkün
kılar. Kolu itmek veya çekmek suretiyle tek bir
ișlemle iki dișli değiștirebilmeniz için, kollar
aynı zamanda 2-YÖNLÜ DEĞİȘİM ve ÇOKLU
BOȘALTMA mekanizmalarıyla donatılmıștır.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden
sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç
konumuna dönerler.
Alt dișliye geçmek için (Kol A)
Sadece bir dișliyle geçiș yapmak için kolu
(1) konumuna hareket ettirmek ve bir defada iki
dișliyle geçiș yapmak için kolu (2) konumuna
hareket ettirmek için kol kursunu değiștirerek
istenen dișli sayısı geçișine ayarlayabilirsiniz.
Bu șekilde en fazla iki vites değișimi yapılabilir.
SI-6TV0A-001-05
Üst dișliye geçmek için (Kol B)
Sadece bir dișliyle geçiș yapmak için kolu
(1) konumuna hareket ettirmek ve bir defada iki
dișliyle geçiș yapmak için kolu (2) konumuna
hareket ettirmek için kol kursunu değiștirerek
istenen dișli sayısı geçișine ayarlayabilirsiniz.
Bu șekilde en fazla iki vites değișimi yapılabilir.
1611
Vites kolunun takılması
Gösterge ünitesinin
değiștirilmesi ve takılması
Dıș çapı maksimum 34 mm olan elcik kullanın.
1
3
2
Sıkma torku : 4.5-6.5 N•m
Sökme ve takma ișlemleri sadece gösterge
ünitesi çıkarılırken ve değiștirilirken yapılmalıdır.
n Çıkarma ișlemi
B kolunu 10 kez veya daha fazla çalıștırarak
șu konuma ayarlayın
11
.
Gösterge ünitesini sabitleyen 3 kapak
bağlantı civatasını gevșeterek çıkarın.
Gösterge ünitesini șekilde gösterildiği gibi
çıkarın.
Vites kolunu șekilde görüldüğü gibi monte edin.
Kapak bağlantı civataları
n Montaj
Gösterge iğnesinin sol tarafta (
11
konumunda)
olduğunu kontrol edin ve ardından gösterge
ünitesini düz olarak yukarı bakacak șekilde
takın. Bu sırada, ana milin kam ünitesi deliğine
takıldığını ve kam ünitesi piminin sarım ünitesi
deliğine takıldığını kontrol edin; ardından
gösterge ünitesinin alt kısmından çıkıntı yapan
gösterge milini kam ünitesinin oluğuna takın.
Gösterge ünitesini 3 kapak bağlantı
civatasıyla sabitleyin.
Kol A ve Kol B'yi çalıștırın ve çalıșmalarını
kontrol edin. Eğer doğru șekilde çalıșmıyorlarsa,
özellikle yukarıdaki adım 4'e dikkat ederek
gösterge ünitesini tekrar takın.
Sıkma torku : 0.3-0.5 N•m
Gösterge ünitesini veya vites kolu ünitesini
sökmeyin. Bu elemanların sökülmesi arızalara
neden olabilir.
Arka tekerleği kadrodan
çıkarırken vites kablosunun
sökülmesi
Arka tekerleği kadrodan çıkarırken kabloyu
kaset bağlantıdan ayırın.
Makarayı çevirin.
Makara
kolu
1
2
Braket
Lastik körük
Vites kablosu yuvası
tutma parçası
Yarık
Vites kablosu yuvası
Yarıktan çıkarın.
Vites kablosu
yuvasını vites
kablosu yuvası
tutma parçasından
çekerek çıkarın.
İç kablo tespit
civatası ünitesi
Kaset bağlantı makarası
Not :
Eğer kabloyu tekrar kullanıyorsanız,
"Vites kablosunun takılması" kısmındaki
9-12 adımlarına bakın.
İç kablo tespit civatası ünitesini kaset
bağlantı makarasından çıkarın.
Vites kablosu yuvasını kaset bağlantının
vites kablosu yuvası parçasından çekerek
çıkarın. Lastik körükle birlikte iç kabloyu
braketteki yarıktan çıkarın. Bu sırada,
lastik körüğü çizmemeye dikkat edin.
Makaranın kolunu saat yönünde
bastırarak iç kabloyu gevșetin. Așağıdaki
3-4 adımlarında, bu durumda çalıșmaya
devam edin.
Kaset bağlantı
Vites kablosunun montajı
İç vites kablosunu așağıda belirtilen Dıș Vites
Kablosu ile kullanın.
Dıș Vites Kablosu
OT-SP41/SP40 (4 mm çap)
Ayar:
11
Kablo ucu askı kapağı
Kablo ayar
civatasındaki delik
Sarım ünitesi
deliği
İç kablo tamburu
Sarım ünitesindeki delik
Kol A
ünite kapağı
Kablo ucu askı kapağı
Sıkma torku : 0.3-0.5 N•m
Șekilde görüldüğü gibi, kablo ucu askı
kapağını durduğu yere kadar vidalayın.
Eğer daha fazla çevirirseniz, kapaktaki vida
diși hasar görecektir.
Ayrıca, ünite kapağı bükülebilir ve ünite
kapağı ile kol A arasında bir engel teșkil
ederek kol A'nın doğru çalıșmasını
engelleyebilir. Eğer kol A doğru șekilde geri
dönmüyorsa, kablo ucu askı kapağını hafi fçe
gevșeterek kol A ve ünite kapağı arasında bir
boșluk olușturun ve bu durumun kol A'nın
geri dönüș hareketini düzeltip düzeltmediğini
kontrol edin.
İç kabloyu sarım ünitesindeki deliğe
yerleștirin ve ardından kablo ayar civatasının
deliğinden geçirin. Daha sonra, iç kabloyu
çekerek iç kablo tamburunun sarım
ünitesindeki çentiğe oturmasını sağlayın.
n Vites kolu tarafı
Kablo ucu askı kapağını gevșeterek çıkarın.
Vites kolunu
11
konumuna ayarlayın.
Alüminyum kapak Plastik kapak
(Kol tarafı)
Vites kablosu yuvası Lastik kapak
Lastik körük
Uygun Yanlıș Yanlıș
Lastik körüğün ucu İç kablo
Lastik körük
İç kablo
Lastik körük Lastik kapak
Vites kablosu yuvası
Vites
kablosu
İç kabloyu plastik kapaklı uç yoluyla
OT-SP41/SP40 vites kablosundan geçirin.
Eğer vites kablosu kesilecekse, kapak takılı
olarak plastik kapaklı ucun yakınından kesin.
Daha sonra, kesilen ucu mükemmel șekilde
yuvarlaklaștırın ve plastik kapağı takın.
Plastik kapak
Plastik kapağı çıkarın.
Plastik kapağı takın.
Kesilen ucu
mükemmel șekilde
yuvarlaklaștırın.
n Kaset bağlantı tarafı
Lastik kapağı ve lastik körüğü vites kablosu
yuvasına takın.
İç kablo üzerinde gres yağı varsa silerek
temizleyin ve daha sonra iç kabloyu lastik
körüğün içinden geçirin. Bundan sonra,
vites kablosunu lastik kapağa sokun ve vites
kablosu yuvasına yerleștirin.
İç kablo ucuna dikkat edin
1) Lastik körüğün ucunu tutarak iç kabloyu takın.
Bu ișlemi yaparken iç kablonun ucuyla lastik
körüğü delmemeye dikkat edin.
2) Lastik körüğü iç kablonun üzerine kaydırın.
3) Vites kablosunu iterek vites kablosu yuvasıyla
emniyetli șekilde temas etmesini sağlayın.
İç kablo tespit civatası ünitesi
Not:
Bu iç kablo tespit civatası ünitesi
sadece CJ-S700 için tasarlanmıștır.
7-adımlı ve 8-adımlı tespit civatası
üniteleri kullanılamaz.
İç kablo tespit somunu
İç kablo tespit rondelası
(siyah)
İç kablo tespit civatası
(siyah)
184 mm
75 mm veya daha az
İç kabloyu delikten geçirin.
İç kablo tespit civatası ünitesini
takarken iç kabloyu çekin.
10 mm
Sıkma torku : 3.5-5.5 N•m
İç kablo tespit somunu
Makara
İç kablo tespit
rondelasının düz kısmı
Makaradaki boșluk
Kabloyu
60° çevirin
Kanca
Vites kablosunun ucunun vites kolunun kablo
ayar civatasına emniyetli șekilde oturduğunu
kontrol ettikten sonra, iç kablo tespit civatası
ünitesini iç kabloya takın.
İç kablo tespit civatası ünitesini takarken özel
alet TL-S700'ü kullanmanız tavsiye edilir.
Makara kolunu saat yönünde çevirin.
Așağıdaki 10 ve 12 adımlarında bu durumda
çalıșmaya devam edin.
Kabloyu kaset bağlantı makarasını saracak
șekilde yaklaștırın, iç kablo tespit somunu
dıșarıya (kadro ucuna) doğru bakacak șekilde
tutun ve iç kablo tespit rondelasının düz
kısmını makaradaki boșluğa kaydırın.
Kabloyu saat yönünde 60° çevirerek kancaya
takın.
1
2
İç kabloyu șekilde görüldüğü gibi makaraya
takın, iç kablonun lastik körük takılı kısmını
kaset bağlantı braketindeki yarıktan geçirin
ve ardından vites kablosu yuvasını emniyetli
bir șekilde vites kablosu yuvası tutma
parçasına oturtun. Bu sırada lastik körüğe
zarar vermemeye dikkat edin.
Vites kablosu bantlarıyla kabloyu kadroya
bağlayın.
Kaset bağlantının ayarlanması
Vites kolunu
'den
6
'ya hareket ettirin.
Bu sırada kaset bağlantı braketi
üzerindeki sarı ayar çizgilerinin makarayla
hizalandığından emin olun.
1.
2.
Eğer sarı ayar çizgileri hizalanmazsa, vites
kolunun kablo ayar civatasını çevirerek sarı
ayar çizgilerini hizalayın. Bundan sonra, vites
kolunu bir kez daha
6
'ten
11
'e ve ardından
tekrar
6
'e hareket ettirin ve ardından sarı
ayar çizgilerinin hizalanıp hizalanmadığını
kontrol edin.
Kaset bağlantıyı ayarladıktan sonra, iç
kablonun fazlalığını kesin ve iç kablo
kapsülünü takın.
İç kablo kapsülünü taktıktan sonra, zincire
temas etmesini engellemek için iç kabloyu
dıșarı (kadro ucuna) doğru bükün.
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz : http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Vites kolunu
11
konumuna ayarlayın.
2.
1.
3.
4.
5.
6.
1.
2.
3.
4.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
13.
12.
Kaset bağlantı üzerindeki sarı ayar çizgileri iki
yerde bulunur. Daha kolay görünenini kullanın.
Bisiklet dik dururken
Bisiklet ters çevrildiğinde
Sarı ayar çizgileri
Düz olmalıdır
Kaset bağlantı
makarası
Kaset bağlantı braketi
Düz olmalıdır
Kaset bağlantı makarası
Kaset bağlantı braketi
Makara
kolu
Makarayı çevirin.
Makara
İç kablo
Braket
Vites kablosu yuvası tutma parçası
Lastik körük
Vites kablosu
yuvasını takın
Vites kablosu
yuvası
Lastik körüğü
yarığa
yerleștirin
Lastik kapak
Yarık
Kılavuz
Kılavuz
Uygun
Yanlıș
Vites kablosu
bantları
25-30 mm
İç kablo kapsülü
Kablo ayar civatası
4 mm Alyen anahtarı
Sıkın
f 22.2 mm
elcik
Gidon
Kelepçe somunu
f 34 mm
veya daha
az
•2-YÖNLÜ DEĞİȘİM
•ÇOKLU BOȘALTMA
(B) kolu bașlangıç konumu
Ayar:
11
Ayar:
6
Gösterge ünitesi
Kol B
Kapak bağlantı civataları
(A) kolu bașlangıç konumu
Kam ünitesi oluğu
(
konumu)
  • Page 1 1

Shimano SL-S700 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur: