CJ-8S2 0
JAPAN
LO
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
LOCK
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
LO
C
K
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
L
O
C
K
Genel Güvenlik Bilgileri
– Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
– Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
UYARI
UYARI
NOT:
Yanlıș konum seçilmesi, așırı veya
yetersiz frenleme kuvvetine,
dolayısıyla tehlikeli kazalara
sebebiyet verebilir.
Yandaki tabloda verilen bilgiler
doğrultusunda doğru konumu
seçtiğinize emin olun.
Konum pozisyonu
C/R konumu
V-konumu
Uygulanabilir fren
Askı frenler •
Silindirik Frenler •
Güç modülatörlü •
V-Frenler
C, askı frenlerle
uyumluluk için konum
pozisyonunu ifade eder.
R, Silindirik Frenlerle
uyumluluk için konum
pozisyonunu ifade eder.
Shimano yarım
elcik kullanılması
durumunda, gidonun
düz kısmının uzunluğu
en az 166 mm olmalıdır;
Revo-shift kolunu bu
düz kısma takın.
Eğer fren kablosunu kaset bağlantının fren
kablosu yuvasından çekerek çıkarmak
zorsa, kaset bağlantı makarasındaki deliğe
2 mm Alyen anahtarı veya #14 jant teli
sokun ve makarayı çevirerek iç kabloyu
gevșetin. Ardından, önce iç kablo tespit
civatası ünitesini makaradan çıkarın ve
bundan sonra fren kablosunu fren kablosu
yuvasından çıkarın.
Revo-shift kolu
ve yarım elcik
arasında 0.5 mm
boșluk bırakın.
Sıkma torku : 2-2.5 N
•
m
Sıkma torku : 6-8 N
•
m
Sıkma torku : 0.1-0.2 N
•
m
Sıkma torku : 4-6 N
•
m
V, güç modülatörlü
V-Frenler ile uyumlu
konum pozisyonunu
ifade eder.
Konum değiștirme mekanizmalı fren kollarını
yukarıda verilen kombinasyonlarda kullanın.
Vites koluyla bir defada bir dișli değiștirin
ve vites değiștirme sırasında pedallara
uyguladığınız kuvveti azaltın. Pedalları güçlü
bir șekilde çevirirken vites kolunu zorlarsanız,
ayaklarınız pedaldan kayabilir ve bisiklet
devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet
verebilir.
Parçalar doğal așınmaya ve normal •
kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı
garantili değildir.
SI-6FD0A
SL-8S20
BL-IM65
CJ-8S20
Arka tekerleği kadrodan çıkarırken vites
kablosunun sökülmesi
Arka tekerleği kadrodan çıkarırken kabloyu
kaset bağlantıdan ayırın.
İç ve dıș vites kablosu seti kullanın.
İç ve dıș vites kablosu seti /
SIS-SP40 (4 mm çap)
(Kol tarafı)
Kabloyu
60° çevirin
Plastik kapağı çıkarın.
Kesilen ucu mükemmel
șekilde yuvarlaklaștırın.
Not: Bu iç kablo tespit civatası ünitesini
CJ-4S30 kaset bağlantı ile kullanmayın.
Not :
İç kablonun makara kılavuzunun içine doğru
șekilde oturup oturmadığını kontrol edin.
Plastik kapağı takın.
İç kablo tespit civatası ünitesi
10 mm
101 mm
Uygun Yanlıș
(Siyah)
Teknik Servis Talimatı
Bisikleti kullanmadan önce, bu servis
talimatıyla birlikte Inter-8 hazne servis
talimatını da okuyun.
Revo-shift kol hareketi
Vites kablosunun montajı
Kaset bağlantının ayarlanması
Kolun takılması
Sekiz dișliden her birine geçiș yapmak için Revo-
shift kolunu çevirin.
Pedal çevirme performansı ağırlașır
Pedal çevirme performansı hafi fl er
Gösterge ilerleme yönü
8
Gösterge ilerleme yönü
1
Kolu șekilde görüldüğü gibi monte edin.
Revo-shift kolu
Braket
Yarık
İç kablo tespit civatası ünitesi
Kaset bağlantı makarası
Kablo ayar civatasındaki delik
Kablo rehberindeki kanal
Sarım ünitesindeki delik
Sarım ünitesindeki girinti
İç kablo tespit
rondelasının düz kısmı
Makaradaki boșluk
Makaradaki delik
Kablo ayar civatası
İç kablo kapsülü
Kılavuz
10 cm
10 cm
15 cm
Kablo bantları
Kılavuz
Makara
İç kablo tes-
pit somunu
Kapak bağlantı civatası
Üst kapak
Fren kablosu yuvası
Ayar:
1
Ayar:
1
Ayar:
4
Revo-shift kolunu
1
'ye ayarlayın.
Revo-shift kolunu
1
'ye ayarlayın.
Revo-shift kolunu
4
'ye ayarlayın.
Fren kablosunu kaset bağlantının vites
kablosu yuvasından çekerek çıkarın
ve ardından iç kabloyu braketteki yarıktan
çıkarın.
Kapak bağlantı civatasını gevșeterek üst kapağı
çıkarın.
İç kabloyu plastik kapaklı uç yoluyla SIS-SP40
dıș kablodan geçirin.
Kabloyu ters saat yönünde 60° çevirerek
kancaya takın.
Bu sırada kaset bağlantı braketi üzerindeki sarı
ayar çizgilerinin makarayla hizalandığından emin
olun.
Kaset bağlantı üzerindeki sarı ayar çizgileri
iki yerde bulunur. Daha kolay görünenini
kullanın.
İç kabloyu șekilde görüldüğü gibi makaraya takın,
iç kabloyu kaset bağlantı braketindeki yarıktan
geçirin ve ardından dıș kablonun ucunu emniyetli
bir șekilde vites kablosu yuvasına oturtun.
Kaset bağlantıyı ayarladıktan sonra, iç kablonun
fazlalığını kesin ve iç kablo kapsülüni takın.
Eğer daha kolay ise, ilk önce dıș kabloyu
kablo yuvasına yerleștirin ve ardından kaset
bağlantı makarasına 2 mm Alyen anahtarı
veya #14 jant teli sokun ve makarayı
çevirerek iç kablo tespit civatası ünitesinin
makaradaki boșluğa oturmasını sağlayın.
Bu servis talimatı, yeni bisikletinizde yer alan Shimano
bisiklet parçalarını nasıl kullanacağınızı ve bakımlarını
nasıl yapacağınızı açıklamaktadır. Bisikletinizle veya
Shimano parçalarıyla ilgili sorularınız için, lütfen Shimano
satıcınızla irtibata geçin.
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber
verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Eğer sarı ayar çizgileri hizalanmazsa, Revo-
shift kolunun kablo ayar civatasını çevirerek
ayar çizgilerini hizalayın. Bundan sonra,
Revo-shift kolunu bir kez daha
4
'ten
1
'e ve ardından tekrar
4
'e hareket ettirin
ve ardından sarı ayar çizgilerinin hizalanıp
hizalanmadığını kontrol edin.
Eğer dıș kablo kesilecekse, kapak takılı
olarak plastik kapaklı ucun yakınından kesin.
Daha sonra, kesilen ucu mükemmel șekilde
yuvarlaklaștırın ve plastik kapağı takın.
n Revo-shift kolu kenarı
n Kaset bağlantı tarafı
İç kablo tespit civatası ünitesini kaset
bağlantı makarasından çıkarın.
Üst kapağı tekrar yerleștirin ve kapak bağlantı
civatasını sıkın.
İç kabloyu kablo ayar civatasının deliği yoluyla
sarım ünitesindeki delikten geçirin. Ardından,
iç kabloyu kablo rehberinin kanalına takın
ve iç kabloyu çekerek dıș kabloyu sarım ünites-
indeki girintiye oturtun.
Dıș kablo ucunun Revo-shift kolunun
kablo ayar civatasına emniyetli șekilde
oturduğunu kontrol ettikten sonra, iç kablo tespit
civatası ünitesini iç kabloya takın.
Kabloyu kaset bağlantı makarasını saracak
șekilde yaklaștırın, iç kablo tespit somunu dıșarıya
(mașa ucuna) doğru bakacak șekilde tutun ve iç
kablo tespit rondelasının düz kısmını makaradaki
boșluğa kaydırın.
Kablo bantlarıyla kabloyu kadroya bağlayın.
Gidon
Yarım elcik
Makara deliği
2 mm Alyen anahtarı
veya #14 jant teli
2 mm Alyen anahtarı
veya #14 jant teli
Not :
Eğer kabloyu tekrar kullanıyorsanız, "Vites
kablosunun takılması" kısmındaki 7-9
adımlarına bakın.
Kelepçe somunu
Kelepçe somunu
Elcik
3 mm Alyen anahtarı
5 mm Alyen anahtarı
Sıkın
Fren kablosu yuvasından
çekerek çıkarın
1
1
1
1
3
2
2
2
2
1
2
3
3
4
Yarıktan
çıkarın
İç kablo tespit civatası
ünitesini çıkarın
Dıș kablo
yuvasına
sokun.
Yarıktan
geçirin.
Düz olmalıdır
Düz olmalıdır
Bisiklet dik dururken
Bisiklet ters çevrildiğinde
Kablo
yuvasına
sokun
İç kablo tespit civatası
ünitesini takın
Makarayı
çevirin
Makarayı
çevirin
Fren kablosu
yuvasından
çekerek çıkarın
Sıkın
f 22.2 mm
f 22.2 mm
Gösterge
Kaset bağlantı
Kapak bağlantı civatası
Alüminyum kapak Plastik kapak
Kanca
Sarı ayar çizgileri
İç kablo
Makara
Braket
Braket
Fren kablosu yuvası
Kaset bağlantı
makarası
Kaset bağlantı
makarası
Kaset bağlantı braketi
Kaset bağlantı braketi
Yarık
Plastik kapak
Üst kapak
İç kabloyu delikten geçirin.
İç kablo tespit civatası ünitesini
takarken iç kabloyu çekin.
İç kablo tespit
somunu
İç kablo tespit
rondelası
İç kablo tespit civatası
1.
1.
1.
2.
2.
5.
8.
9.
2.
3.
4.
3.
6.
7.
10.
15-20 mm
. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar •
sürücünün ciddi șekilde yaralanmasına neden
olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek
parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bisikletinizin fren sisteminin çalıșmasını iyice •
anlamanız önemlidir. Bisikletinizin fren sistemini
uygun șekilde kullanmamanız kontrolünüzü
kaybetmenize veya kaza yaparak ciddi șekilde
yaralanmanıza neden olabilir. Kullanım her
bisiklette farklılık gösterebilir. Bu nedenle (fren
kolu kuvveti ve bisiklet kontrol özellikleri dahil)
uygun fren yapma tekniğini ve bisikletinizin
çalıșma șeklini öğrendiğinizden emin olun.
Bunun için bisiklet satıcınıza danıșın ve
bisikletinizin kullanım kılavuzunu inceleyin.
Pratik yaparak sürüș ve fren yapma tekniğinizi
geliștirin.
Bu fren kolları, askı frenlerle ve Silindirik •
Frenlerle veya güç modülatörlü V-Frenlerle
uyumlu olmalarını sağlayan mod değiștirme
mekanizmasıyla donatılmıștır.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde •
okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli
bir yerde muhafaza edin.
SI-6FD0A-05
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com