Volvo 2008 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu

Bu kılavuz için de uygundur

1
Deerli Volvo sahibi
Volvo’nuzu uzun yllar zevkle kullanacanz ümit ediyoruz. Otomobiliniz, sizin ve yolcularnzn rahat ve güvenlii dikkate alnarak tasarlanmtr.
Volvo, dünyadaki en güvenli otomobillerden biridir. Volvo’nuz ayn zamanda güncel tüm güvenlik ve çevre gereksinimlerini karlamak üzere
tasarlanmtr.
Otomobilinizden alacanz keyfi arttrmak için, bu Kullanc El Kitab’nda yer alan donanma, talimatlara ve bakm bilgilerine kendinizi altrmanz
öneririz.
Volvo’yu seçtiiniz için teekkürler!
2
Giri
Kullanc El Kitab
Otomobilinizi tanmann iyi bir yolu Kullanc
El Kitab’n, ideal olarak ilk yolculuunuzdan
önce, okumaktr. Bu, yeni fonksiyonlar
tanmanza, farkl durumlarda arac en iyi nasl
kullanacanz görmenize ve otomobilin tüm
özelliklerinden en iyi ekilde yararlanmanza
imkan verecektir. Lütfen Kullanc El
Kitab’nda yer alan güvenlik talimatlarna
dikkat ediniz:
Kullanc El Kitab’nda tanmlanan donanm,
tüm modellerde mevcut deildir. Standart
donanma ek olarak, bu el kitab ayn zamanda
istee bal donanmlar (fabrikada taklan
donanm) veya aksesuarlar (ekstra donanm)
da açklamaktadr.
D KKAT! Volvo otomobilleri, ulusal ya da
yerel kanun ve düzenlemelere olduu kadar,
farkl pazarlarn deiik gereksinimlerine de
uyarlanmtr.
Bu Kullanc El Kitab’ndaki teknik özellikler,
tasarm özellikleri ve resimler balayc
deildir. Önceden bildirimde bulunmadan
deiiklik yapma hakkmz sakl tutarz.
© Volvo Car Corporation
UYARI!
"Uyar!" metinleri, talimatlara uyulmamas
durumunda kiisel yaralanma tehlikesi
bulunduunu belirtmektedir.
Önemli!
"Önemli!" metinleri, talimatlara
uyulmamas durumunda otomobilde hasar
meydana gelme tehlikesi bulunduunu
belirtmektedir.
3
Volvo ve Çevre
Volvo Car Corporation’n
Çevre felsefesi
Çevreyi koruma, güvenlik ve kalite, Volvo Car
Corporation’n tüm operasyonlarn etkileyen
üç temel deerdir. Ayrca müterilerimizin de
çevreye kar hassasiyetimizi paylatna
inanyoruz.
Volvo’nuz kat uluslararas çevre standartlarna
uyumlu olup dünyann en temiz ve kaynak
kullanm sndan en verimli tesislerinden
birinde üretilmitir. Volvo Car Corporation,
global ISO 14001 çevre standard sertifikasna
sahiptir. Bu standart bulunulan çevrede yaplan
çalmalar desteklemektedir.
Bütün Volvo modelleri için EPI (Çevresel Ürün
Bilgileri) salanmaktadr. Burada, aracn ömür
döngüsünün çevreyi nasl etkilediini
görebilirsiniz.
Daha fazla bilgi için www.volvocars.com/EPI
adresine baknz.
Yakt tüketimi
Volvo otomobilleri, ait olduklar snflarn
hepsinde rekabetçi yakt tüketimi özelliklerine
sahiptir. Yakt tüketimi ne kadar düükse sera
gaz olan karbondioksit emisyonu da o kadar
ük olur.
Sürücü tüketimi etkileyebilir. Daha fazla bilgi
için 4 sayfadaki Çevre üzerindeki etkilerin
azaltlmas balkl bölümü okuyunuz.
Verimli emisyon kontrolü
Volvo’nuz, hem temiz bir yolcu ortam hem de
yüksek verimde emisyon kontrolünü kapsayan
bir kavram olan çi ve d temiz – kavramna
göre üretilmitir. Birçok durumda egzoz
emisyonlar geçerli standartlarn oldukça
altndadr.
Ayrca, yer seviyesindeki zararl ozonu
radyatörden geçerken saf oksijene
dönütürebilen PremAir®
1
adl özel bir
radyatör kaplamas da bulunmaktadr. Ozon
içerii ne kadar yüksekse o kadar yüksek
oranda ozon dönütürülür.
1. PremAir® seçenei Engelhard
Corporation’un tescilli ticari
markasdr.
4
Volvo ve Çevre
Yolcu kabininde temiz hava
Yolcu kabini filtresi, hava girii üzerinden
yolcu kabinine toz ve polen giriini engeller.
Gelimi hava kalite sistemi, IAQS
1
(Yolcu
Kabini Hava Kalitesi Sistemi), yolcu kabinine
giren havann darda, trafikteki havadan daha
temiz olmasn salar.
Sistem elektronik bir sensör ve bir karbon
filtresinden oluur. Cçeri giren hava sürekli
olarak izlenir ve eer, mesela karbondioksit
gibi salksz gazlarn seviyesinde bir art
olursa hava girii kapanr. Örnein skk
trafikte, kuyruklarda veya tünellerde bu tür
durumlar meydana gelebilir.
Karbon filtresi azot oksitlerin, yer
seviyesindeki ozonun ve hidrokarbonlarn
girmesini önler.
Kuma standard
Volvo’nun içi kontakt alerjisi olan kiiler ve
astm hastalar için bile güzel ve konforlu
olacak ekilde tasarlanmtr. Bütün
emelerimiz ve kabin içi kumalarmz,
emisyonlarn yan sra belirli sal bozucu
maddeler ve alerjenler uyarnca test
edilmektedir. Bu da, daha salkl bir kabin
ortam yolunda büyük bir ilerleme olan
Öko-Tex 100 standardnda
2
gerekleri
karladklar anlamna gelir.
Öko-Tex sertifikasyonu örnein emniyet
kemerlerini, hallar, iplikleri ve kumalar
kapsar. Döemede kullanlan deri, doal
bitkisel maddeler kullanlarak krom içermeyen
bir tabakalama ileminden geçirilir ve
gereksinimleri karlar.
Volvo servisleri ve çevre
Düzenli bakm yapldnda, uzun hizmet ömrü
ve düük yakt tüketimi için gerekli koullar
meydana gelir ve böylece temiz bir çevreye
katkda bulunulur. Araç, onarm ve bakm ileri
için Volvo’ya teslim edildiinde sistemimizin
bir parças haline gelir. Servislerimizin
tasarlanma ekli itibariyle zararl maddelerin
doaya atlmasn veya boaltlmasn
önleyecek net taleplerde bulunmaktayz. Servis
personelimiz, çevreye mümkün olan en iyi
özeni garanti edecek bilgi ve donanma sahiptir.
Çevresel etkiyi azaltnz
Örnein, ekonomik sürü yaparak, ekolojik
etiketli otomobil bakm ürünleri satn alarak ve
otomobilin servisini ve bakmn kullanc el
kitabndaki talimatlara uygun olarak yaparak
çevresel etkinin azaltlmasna yardmc
olabilirsiniz.
Aada çevresel etkinin nasl azaltlabilecei
konusunda birkaç tavsiye bulunmaktadr:
En düük yakt tüketimi için ECO lastik
basncn tercih ederek yakt tüketimini
ürebilirsiniz, bkz sayfa 155.
Tavan yükü ve kayak
kutusu rüzgar direncini
ve dolaysyla da yakt
tüketimini önemli ölçüde
arttrd için
kullanldktan hemen
sonra çkartlmaldr.
Gereksiz maddeleri otomobilden çkarnz.
Yük ne kadar fazla ise, yakt tüketimi de o
kadar fazladr.
Otomobilinizi souk çaltrmadan önce,
eer varsa, daima motor blou stcs
kullannz. Bu, yakt tüketimini ve
emisyonlar azaltacaktr.
Yumuak sürünüz ve sert frenlerden
kaçnnz.
1. Cstee bal
2. Daha fazla bilgi için www.oekotex.com
adresine gidiniz.
5
Volvo ve Çevre
Otomobili mümkün olan
en yüksek viteste
kullannz. Düük motor
devri düük yakt
tüketimi salar.
Yoku aa inilerde gaz
pedaln gevetiniz.
Yavalamak için motor frenini kullannz.
Gerekli olmadkça motoru rölantide
tutmaynz. Yerel düzenlemeleri göz önünde
bulundurunuz. Uzun süre durmu trafikte
beklerken motoru kapatnz.
Aküler ve yalar gibi
çevre için zararl
maddeleri daima çevre
sndan güvenli bir
ekilde atnz. Emin
deilseniz, tavsiye almak
için yetkili bir Volvo servisine bavurunuz.
Otomobilinizin bakmn düzenli olarak
yapnz.
Bu tavsiyeye uyarak, yolculuk sürenizi
uzatmadan ya da sürü zevkinden ödün
vermeksizin yakt tüketiminizi azaltabilirsiniz.
Otomobilinize özen göstererek, paranz ve
gezegeninizin kaynaklarn koruyunuz.
6
7
çindekiler
Güvenlik 9
Göstergeler ve kumandalar 33
Klima kontrolü 67
ç donanm 79
Kilitler ve alarm 101
Çaltrma ve sürü 113
Jantlar ve lastikler 151
Otomobil bakm 163
Bakm ve servis 169
Müzik sistemi (istee bal) 197
Telefon (istee bal) 219
Teknik özellikler 233
8
9
Içindekiler
Emniyet kemerleri 10
Hava yast sistemi 12
Hava yastklar (SRS) 13
Hava yastn (SRS) devreye sokma/devreden çkartma 16
Yan hava yastklar (SIPS hava yastklar) 18
Diebilir Perde (IC) 20
WHIPS 21
Sistemler çaltnda 23
Çocuk güvenlii 24
10
Içindekiler
Emniyet kemerleri
Kalça kemerinin gerdirilmesi. Emniyet kemeri
aadan yerletirilmelidir
Her zaman emniyet kemeri kullann
Emniyet kemeri kullanlmyorsa yaplan sert
frenlerin ciddi sonuçlar olabilir. Tüm
yolcularn emniyet kemerlerini taktndan
emin olunuz.
Emniyet kemerinin taklmas:
Kemeri yavaça çekiniz ve tokay kilide
bastrarak emniyete alnz. Güçlü bir "tk"
sesi kemerin kilitlendiini iaret edecektir.
Emniyet kemerinin çkartlmas:
Krmz kilit dümesine basnz ve kemerin
geri çekilmesini salaynz. Kemer tam
olarak geri çekilmezse, sarkmamas için
elinizle kemeri yerletiriniz.
Kemer kilitleri çekilemez:
Çok hzl çekilirse.
Fren ya da hzlanma srasnda.
Otomobil ar derecede yana yatarsa.
Maksimum koruma salayabilmesi açsndan
kemerin vücuda dayanmas önemlidir. Koltuk
arkaln çok fazla arkaya yatrmaynz.
Emniyet kemeri yolcular normal oturma
konumunda koruyacak ekilde gelitirilmitir.
Aadakileri aklnzdan çkarmayn:
Emniyet kemerinin doru taklmasn
engelleyecek toka veya buna benzer
herhangi bir madde kullanmaynz.
Emniyet kemerinin bükülmemi ya da bir
yere taklmam olmasna dikkat ediniz.
Kalça kemeri aadan taklmaldr (karnn
üzerinden geçmemelidir).
Çapraz omuz kemerini ekilde görüldüü
gibi çekerek, kalça kemerinin kucanzn
üzerinde gerilmesini salaynz.
UYARI!
Her emniyet kemeri yalnza bir kii içindir.
UYARI!
Emniyet kemerleri ve hava yastklar birbiri
ile etkileimlidir. Emniyet kemeri
kullanlmazsa veya yanl kullanlrsa, bir
çarpma durumunda hava yastnn
salayaca koruma etkilenebilir.
UYARI!
Emniyet kemerlerinde asla kendi banza
deiiklik ya da onarm yapmaya
kalkmaynz. Yetkili Volvo servisine
dannz.
Emniyet kemeri, örnein bir çarpmada
olduu gibi büyük bir yüke maruz kalrsa,
emniyet kemerinin tamam deitirilmelidir.
Emniyet kemeri hasarsz görünse dahi,
koruyucu özelliklerinden bazlar
kaybolmu olabilir. Eskiyen veya zarar
gören emniyet kemerlerinideitiriniz. Yeni
emniyet kemeri onaylanm tipte olmal ve
deitirilen kemerle aynkonumda taklmas
salanmaldr.
11
Içindekiler
Emniyet kemerleri
Emniyet kemeri hatrlatcs
Kombine gösterge panosundaki ve dikiz
aynasnn üzerindeki emniyet kemeri uyar
lambas, sürücü ve ön koltuk yolcusu kemerini
balayncaya kadar yanar. Emniyet kemeri
hatrlatcs, hz 10 km/saatin altndaysa
6 saniye sonra söner. Sürücü ve ön koltuk
yolcusu kemerini balamamsa, hz
10 km/saatin üzerine çktnda hatrlatc yanar
ve hz 5 km/saatin altna düünde söner.
Kemer açlrsa, hz 10km/saatin üzerine
çktnda fonksiyon tekrar devreye girer.
D KKAT! Emniyet kemeri hatrlatcs ön
koltukta bir yetikinin oturaca ünülerek
tasarlanmtr. Ön koltua emniyet kemerli bir
çocuk koltuu takl olmas halinde, emniyet
kemeri hatrlatcs yanmaz.
Emniyet kemerleri ve gebelik
Gebelik srasnda emniyet kemeri sürekli
taklmaldr. Ancak doru ekilde kullanlmas
son derece önemlidir. Köeli ksm omuzun
üzerinden sarlmal ve ardndan göüsler
arasndan geçirilerek göbein yan tarafna
getirilmelidir. Kucak ksm kalçalarn üzerinde
olabildiince düz durmal ve göbein
olabildiince altnda olmaldr. Yukar
kaymasna kesinlikle izin verilmemelidir.
Kemerin gevekliini alnz ve herhangi bir
bükülme olmadan vücuda olabildiince yakn
olduundan emin olunuz.
Gebelik ilerledikçe, gebe sürücüler koltuklarn
ve direksiyon simidini sürü srasnda
otomobilin kontrolünü kolayca elde tutacak
ekilde ayarlamaldrlar (yani ayak pedallarn
ve direksiyon simidini rahatlkla hareket
ettirebiliyor olmaldrlar). Bu balamda,
karnlar ile direksiyon simidi arasnda olas en
büyük mesafeyi elde etmek için koltuu
olabildiince geri kaydrmaldrlar.
Emniyet kemerleri ve gebelik.
Emniyet kemeri gergisi
Tüm emniyet kemerleri kemer gergileri ile
donatlmtr. Yeterli derecede sert bir çarpma
srasnda kemer gergisinde bulunan mekanizma
kemeri vücut etrafnda skar. Bu özellik
yolcularn daha etkili bir ekilde yerinde
tutulmalarn salar.
12
Içindekiler
Hava yast sistemi
Kombine gösterge panelindeki uyar
lambas
Hava Yast sistemi
1
, kontrol modülü
tarafndan sürekli olarak izlenir ve kombine
gösterge panelinde bir uyar lambas
bulunmaktadr. Bu lamba, kontak anahtar
I, II
veya III konumuna çevrilince yanar. Hava
Yast sistemi
1
doru çalyorsa yaklak
yedi saniye sonra söner.
Uyar lambas ile birlikte, bilgi
ekrannda bir mesaj görünür.
Uyar lambas arzal ise, üçgen
reflektör yanar ve ekranda SRS
HAVA YASTIQI/ACCL
SERVCS mesaj görünür.
Derhal yetkili bir Volvo
servisine bavurunuz.
1. SRS ve emniyet kemeri gergisi, SIPS
ve IC’yi içerir.
UYARI!
Sürü srasnda Hava Yast sistemi uyar
lambas yank kalrsa veya yanarsa, Hava
Yast sistemi tam olarak çalmyor
demektir. Uyar lambas emniyet kemeri
tokas, SRS, SIPS veya IC sisteminde bir
arzay iaret ediyor olabilir. En ksa
zamanda yetkili bir Volvo servisi ile temasa
geçiniz.
13
Içindekiler
Hava yastklar (SRS)
Sürücü tarafndaki hava yast
(SRS)
Otomobilde direksiyon üzerinde, emniyet
kemerinin salad korumay destekleyen bir
SRS (Clave Güvenlik Sistemi) hava yast
bulunmaktadr. Hava yast direksiyon
simidinin göbeine yerletirilmitir. Direksiyon
üzerinde SRS AIRBAG ibaresi bulunmaktadr.
Yolcu taraf hava yast (SRS)
Otomobilde, emniyet kemerinin salad
korumay destekleyen bir SRS (Clave Güvenlik
Sistemi) hava yast bulunmaktadr. Yolcu
hava yast
1
torpido gözünün üzerine
yerletirilmitir. Bu panelin üzerinde SRS
AIRBAG ibaresi bulunmaktadr
UYARI!
Emniyet kemerleri ve hava yastklar birbiri
ile etkileimlidir. Emniyet kemeri
kullanlmazsa veya yanl kullanlrsa, bir
çarpma durumunda hava yastnn
salayaca koruma etkilenebilir.
1. Hava yast araçlarn hepsinde
bulunmamaktadr (SRS). Bu özellik
araç siparii verilirken seçenekler
arasndan çkartlabilir.
UYARI!
Hava yast itiinde yaralanma riskini en
aza indirmek için, yolcular ayaklar yerde ve
srtlar koltuk arkalna dayal olacak
ekilde, mümkün olduu kadar dik bir
konumda oturmaldrlar. Emniyet kemerleri
bal olmaldr.
UYARI!
Hava yast (SRS) devreye sokulmu ise,
ön koltua asla çocuk koltuu veya çocuk
minderi yerletirmeyiniz
1
.
Asla bir çocuunu ön yolcu koltuunda
oturmasna ya da ayakta durmasna izin
vermeyiniz. Ön yolcu taraf hava yast
(SRS) devreye sokulmusa 140 cm’den ksa
boylu hiç kimse ön yolcu koltuuna
oturmamaldr.
Yukardaki tavsiyelere uyulmamas
çocuun hayatn tehlikeye sokabilir.
1. Devreye sokulmu/devreden çkartlm hava
yast (SRS) ile ilgili bilgiler için, bkz.16.
14
Içindekiler
Hava yastklar (SRS)
SRS sistemi, soldan direksiyon.
SRS sistemi
Sistem, hava yastklar ve sensörlerden oluur.
Ar iddette bir çarpma sensörü harekete
geçirir ve hava yast/yastklar scak gazla
iirilir. Darbenin emilmesi için hava yast
basnç uygulandnda sönmeye balar. Bu
gerçekletiinde aracn içerisine duman szar.
Bu tamamen normaldir. Bütün bu süreç, hava
yastnn imesi ve sönmesi saniyenin onda
biri gibi bir sürede gerçekleir.
SRS sistemi, sadan direksiyon
D KKAT! Sensörler, çarpmann seyrine ve
sürücü ve yolcu taraf emniyet kemerlerinin
takl olup olmadna bal olarak farkl
tepkiler verecektir. Bu nedenle, bir çarpma
durumunda hava yastklarnn sadece birinin
lmas (veya hiçbirinin açlmamas)
mümkündür. SRS sistemi, araç üzerindeki
çarpma kuvvetlerini alglar ve buna uygun
olarak bir ya da daha fazla hava yastn açacak
ekilde tepki verir.
D KKAT! Hava yastklar kapasitelerinin
otomobilin maruz kald çarpma kuvvetine
göre uyarlanmasn salayan bir fonksiyona
sahiptir.
UYARI!
Onarmlar, yalnzca yetkili bir Volvo servisi
tarafndan gerçekletirilmelidir.
SRS sistemini kurcalamak arzalara neden
olabilir ve ciddi kiisel yaralanmalara yol
açabilir.
15
Içindekiler
Hava yastklar (SRS)
Soldan/Sadan direksiyonlu otomobillerde
yolcu hava yastnn yeri.
UYARI!
Direksiyon simidindeki ya da torpido
gözünün üzerindeki panelde bulunan SRS
elemanlarn asla kurcalamaynz.
SRS HAVA YASTIQI panelinin (torpido
gözünün üzerindeki) üzerine, yanna ya da
hava yastnn açlma alanna hiçbir nesne
veya aksesuar yerletirilmesine ya da
yaptrlmasna izin vermeyiniz.
16
Içindekiler
Hava yastn (SRS) devreye sokma/devreden çkartma
Gösterge yolcu hava yastnn (SRS) devreden
çkarlm olduunu göstermektedir.
PACOS (istee bal)
Ön yolcu koltuu hava yast (SRS) bir anahtar
yardmyla devreden çkartlabilir. Bu mesela
çocuk koltuu yerletirildiinde gereklidir.
Gösterge
Dikiz ayas üzerindeki bir yazl mesaj yolcu
hava yastnn (SRS) devreden çkartldn
göstermektedir.
PACOS (Yolcu Hava Yast Devre D
Brakma Anahtar) anahtar.
Devreye sokma/Devreden çkartma
me, ön panelin yolcu tarafnda
bulunmaktadr ve yolcu kaps kken
eriilebilir. Dümenin gerekli konumda olup
olmadn kontrol ediniz. Volvo, dümenin
konumunu deitirmek için kontak anahtarnn
kullanlmasn tavsiye etmektedir. (Anahtara
benzer bir biçime sahip dier nesneler de
kullanlabilir.)
UYARI!
Araç ön yolcu hava yast (SRS) ile
donatlm ancak PACOS’a sahip deilse,
hava yast her zaman devrede olacaktr.
UYARI!
Devreye sokulmu hava yast (yolcu
koltuu):
Hava yast devreye sokulmusa ön yolcu
koltuuna asla çocuk koltuu veya çocuk
minderi yerletirmeyiniz. Bu, 140 cm’den
ksa boylu herkes için geçerlidir.
Devreden çkartlm hava yast (yolcu
koltuu):
Hava yast devreden çkartlmsa ön
yolcu koltuuna 140 cm’den uzun boylu hiç
kimse oturmamaldr.
Yukardaki tavsiyelere uyulmamas hayati
tehlikeye yol açabilir.
17
Içindekiler
Hava yastn (SRS) devreye sokma/devreden çkartma
SRS dümesi ON (AÇIK) konumunda.
me konumu
ON (AÇIK) = Hava yast (SRS) devrede.
me bu konumdayken, 140 cm’den uzun
kiiler ön yolcu koltuuna oturabilirler fakat
çocuk koltuunda ya da çocuk minderinde
oturan çocuklar asla buraya oturtulmamaldr.
SRS dümesi OFF (KAPALI) konumunda.
OFF (KAPALI) = Hava yast (SRS) devreden
çkartlm. Anahtar bu konumdayken,
çocuklarn bir çocuk koltuu ya da çocuk
minderiyle ön yolcu koltuuna oturmasna izin
verilebilir fakat 140 cm’den uzun kiiler asla
oturmamaldr.
UYARI!
Tavan panelindeki yazl mesaj hava
yastnn (SRS) devreden çkartldn
belirtiyorsa ve kombine gösterge panelinde
hava yast uyar lambas görüntüleniyorsa,
ön yolcu koltuuna hiç kimsenin oturmasna
izin vermeyiniz. Bu, ciddi bir arza
olduunu göstermektedir. En ksa zamanda
yetkili bir Volvo servisi ile temasa geçiniz.
18
Içindekiler
Yan hava yastklar (SIPS hava yastklar)
Yan hava yast konumlar.
Yan hava yastklar (SIPS hava
yastklar)
Çarpma kuvvetinin büyük bir ksm SIPS
(Yan Darbe Koruma Sistemi) tarafndan
zemine, tavana, kirilere, direklere ve
karosörün dier yapsal ksmlarna aktarlr.
Sürücü ve ön yolcu koltuklarnda bulunan yan
hava yastklar üs bölgesini korur ve SIPS
sisteminin önemli bir parçasdr. Yan hava
yastklar, ön koltuklarn arkalklarna
yerletirilmitir.
lm yan hava yast.
Çocuk koltuklar ve yan hava
yastklar
Yan hava yast, çocuk koltuunda ya da
çocuk minderinde oturan çocuklara otomobilin
salad korumay azaltmaz.
Otomobilin devreye sokulmu
1
bir yolcu hava
yast olmamas durumunda, ön yolcu
koltuuna bir çocuk koltuu veya çocuk
minderi yerletirilebilir.
UYARI!
Yan hava yastklar SIPS sistemine ait bir
ektir. Daima emniyet kemeri kullannz.
UYARI!
Onarmlar, yalnzca yetkili bir Volvo servisi
tarafndan gerçekletirilmelidir.
SIPS sistemine yaplacak herhangi bir
müdahale, arzalara neden olabilir ve ciddi
kiisel yaralanmalara yol açabilir.
UYARI!
Koltuun d ve kap paneli arasndaki alan,
yan hava yast tarafndan kullanlaca
için, bu alana herhangi bir nesne
koymaynz.
UYARI!
Sadece gerçek Volvo koltuk klflarn ya da
Volvo onayl koltuk klflar kullannz.
Dier koltuk klflar, yan hava yastklarnn
çalmasn engelleyebilirler.
1. Devreye sokulmu/devreden çkartlm
hava yast (SRS) ile ilgili bilgiler için,
bkz. s. 16.
19
Içindekiler
Yan hava yastklar (SIPS hava yastklar)
Sürücü taraf
SIPS hava yastklar
SIPS hava yast sistemi iki ana bileenden,
yan hava yast ve sensörlerden oluur. Ar
sert bir çarpma, sensörleri devreye sokar ve
yan hava yastklar ier. Hava yast, oturan
kii ve kap paneli arasnda ier ve sönerken ilk
darbenin etkisini azaltr. Yan hava yast
normal koullarda, sadece yan taraftan
gerçekleen çarpmalar sonucunda açlr.
Yolcu taraf
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224
  • Page 225 225
  • Page 226 226
  • Page 227 227
  • Page 228 228
  • Page 229 229
  • Page 230 230
  • Page 231 231
  • Page 232 232
  • Page 233 233
  • Page 234 234
  • Page 235 235
  • Page 236 236
  • Page 237 237
  • Page 238 238
  • Page 239 239
  • Page 240 240
  • Page 241 241
  • Page 242 242
  • Page 243 243
  • Page 244 244
  • Page 245 245
  • Page 246 246
  • Page 247 247
  • Page 248 248
  • Page 249 249
  • Page 250 250
  • Page 251 251
  • Page 252 252
  • Page 253 253
  • Page 254 254

Volvo 2008 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu
Bu kılavuz için de uygundur