4 mm Alyen anahtarı
Teknik Servis Talimatı SI-6RHRA-004
Arka Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Arka vites değiștiricinin montajı
Arka Vites Değiștirici
Arka hazne
Montajı yaparken, B-gerginlik ayar vidasının mil yuvası tırnağıyla temas
etmemesine dikkat edin. Aksi takdirde deformasyon olușabilir.
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası tırnağı
B-gerginlik
ayar vidası
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Arka süspansiyonlu bisikletlerde
zincir uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değișecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dișli
sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon “A” boyutunun en
uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en büyük
ayna dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin
uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket miktarı
büyükse, zincir en küçük ayna dișlisi ve en küçük dișli üzerindeyken
zincirdeki gevșeklik uygun șekilde alınabilir.
A
A'
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
En büyük
dișli
Zincir
En büyük
ayna dișlisi
Sıkma torku:
6-8 N·m
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik kullanın.
Kolun takılması
Dișli değiștirme ișlemi
Vites küçültme kolu, vites küçültme ișlemini kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına
sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler. Kollardan birini
çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye geçmek için (A Kolu)
Sadece bir adım geçiș yapmak için, (A) kolunu (1) konumuna
bastırın. Bir defada iki adım geçiș yapmak için (2) konumuna
bastırın.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye geçmek için (B Kolu)
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye bir adım geçiș yapmak için (B)
koluna bir kez basın.
(A) kolu bașlangıç konumu
Kol (B) :
2-yönlü değișim
SIS Ayarı
5. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar
basarken krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Vites kablosu ayar
tamburunu zincir ikinci dișliye
geri dönünceye kadar sıkın.
(saat yönü)
Vites kablosu tamburunu zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses
çıkarıncaya kadar gevșetin.
(ters saat yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıștırıldığında ve zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orij inal konumuna (kolun ikinci dișli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, vites kablosu ayar
tamburunu saat yönünde hafi fçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye
ve zincir düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
Vites kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Fren kablosunu kestikten sonra, deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde ucu
yuvarlayın.
Aynı dıș uç kapsülünü
vites kablosunun kesik
ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül, kadronun
vites kablosu dayaması
monte edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik
muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka vites
değiștirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü bir
alüminyum kapakla değiștirmeniz
tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı vites
kablosunun ucu vites değiștirici
tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiștirici tarafı
1
1 2
2
En büyük
dișli
Kılavuz makara
Alt ayar vidası
3. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın doğrudan en büyük
dișliyle hizalanacak bir konuma hareket etmesini sağlayın.
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük ayna dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak
krank kolunu geriye doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik ayar
vidasını çevirerek kılavuz makarayı dișliye mümkün olduğu kadar
yakın, fakat dokunmayacak șekilde ayarlayın. Daha sonra, zinciri
en küçük dișliye ayarlayın ve yukarıdaki ișlemi tekrarlayarak
makaranın dișliye dokunmadığından emin olun.
1
2
1 2
2
1
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik
ayar vidası
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek
suretiyle arkadan bakıldığında
kılavuz makara en küçük
dișlinin dıș çizgisiyle
hizalanacak șekilde ayarlayın.
1
2
1 2
En küçük dișlinin
dıș çizgisi
Kılavuz
makara
Üst ayar vidası
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu 8 defa veya daha fazla
çalıștırarak kolu en yüksek konuma
ayarlayın; gösterge üzerinden en
yüksek konumun doğru olup
olmadığını kontrol edin ve daha
sonra iç kabloyu takarak ayarlayın.
Kol (B) :
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde vida diși hasar görebilir.
Besleme kolu
Ünite kapağı
İç delik kapağı
Kabloyu arka vites
değiștiriciye bağlayın ve
kablodaki ilk gevșekliği
aldıktan sonra, arka vites
değiștiriciyi șekilde
görüldüğü gibi tekrar
sabitleyin.
Çekin
Sıkma torku:
6-7 N·m
Kanal
Not: kablonun kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
Ayar cıvatası
Ayar cıvatası
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Not
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun
yağlanıp yağlanmadığını ve vites kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
• Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
• Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
• Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması,
dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
• Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
• İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma
eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
• Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle farklı grup ișaretine
sahip olan bir dișli yatağıyla birlikte kullanmayın.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın.
Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
• Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi
takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
•
Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek iç kablonun rahatça kaydığından emin olun.
• Düzgün çalıșma için, önerilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
“
Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir temizlemeyici
maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler
kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
”
• Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir șekilde
gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
• Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas
temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine ve/veya
arıza yapmasına neden olabilecek alkali-bazlı veya
asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri
birleștirmek için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur.
Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki tabloyu
inceleyin.
Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı
pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun
olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti
elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri
bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada
kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi
durumunda hasar görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar
görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Shimano CN-7701, CN-HG93 ve CN-HG73 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan bir aynakol kullanın.
Eğer 8-vites veya daha az vites uyumlu bir aynakol kullanılırsa, aynakol dișli değișim problemleri olușabilir veya zincir pimleri
düșerek zincirin kopmasına neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar,
bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle
tavsiye ederiz.
•
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
4. Gösterge iğnesinin sol tarafta olup olmadığını kontrol ettikten
sonra, göstergeyi doğrudan yukarıdan takın.
Göstergeyi yerleștirme kanalıyla
hizalanıncaya kadar yukarıdan așağıya
doğru bastırın.
Göstergenin değiștirilmesi
Sökme ve takma ișlemleri sadece gösterge değiștirilirken
yapılmalıdır.
1. Göstergeyi sabitleyen iki gösterge ayar vidasını çıkarın.
2. Gösterge ünitesini șekilde
gösterildiği gibi çıkarın.
3. (B) kolunu en az sekiz defa
çalıștırarak kolu en yüksek
konuma ayarlayın.
5. Göstergenin çalıșmasını kontrol edin. Eğer doğru șekilde
çalıșmıyorsa, 3. ve 4. adımlarına özel dikkat göstererek göstergeyi
tekrar takın.
Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye
hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
Sıkma torku: 0.3-0.5 N·m
Gösterge ayar vidaları
Kol (B)
Gösterge
Yerleștirme kanalı
A
B
Uzanım genișliğinin ayarlanması
Uzanım genișliklerini vites değiștirme ve frenleme için en
rahat genișliklere ayarlamanız tavsiye edilir.
A: Daralır
B: Genișler
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
Hazne milini çıkardıktan
sonra filibir gövdesinin
içinde yer alan filibir
gövdesi tespit
cıvatasını sökün ve
filibir gövdesini
değiștirin.
Not: Filibir gövdesini
sökmeye çalıșmayın;
bu durum arızaya
neden olabilir.
Filibir gövdesi Filibir gövdesi tespit cıvatası
10 mm Alyen
anahtar (TL-WR37)
Sökme
Montaj
Sıkma torku:
35-50 N·m
Kaset dișli diș kombinasyou
Dișlilerin montajı
• Dișlilerin montajını yaparken, kilitleme
bileziğini sıkmak için özel aleti
(TL-LR15/LR10) kullanın.
• Dișlileri değiștirirken, kilitleme
bileziğini çıkarmak için özel aleti
(TL-LR15/LR10) ve TL-SR21’i kullanın.
Sıkma torku:
30-50 N·m
Kilitleme bileziği
Alet (TL-SR21)
Sökme
(TL-LR15/LR10)
32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
ap
a
Q
ba
a
r
1
6T
ap
a
Q
ar
ba
14T
12T
a
Q
ar
ba
11T
a
Q
a
r
ba
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
28T
24T
21T
ba
18T
16T
14T
9S
13T
9S
12T
11T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
CS-HG80 (ar)
11-32D
CS-HG80 (bg)
11-28D
Kilitleme bileziği
Dișli ara parçası
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği ara parçası
Kilitleme bileziği ara parçası
Oluk sadece bir
yerde geniștir.
A
Her bir dișli için, grup ișareti bulunan yüzey yukarı doğru
bakmalı ve her bir dișlinin geniș kısmı ve arka hazne
gövdesinin (kanal genișliğinin fazla olduğu) A kısmı
hizalanacak șekilde yerleștirilmelidir.
a
c
-
1
4
T
Geniș parça
Göbek mili Sıkma torku:
8-10 N·m
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN27
7.1mm
6.5mm
Gümüș
Siyah
6.5 mm
7.1 mm
Model numarası RD-T661
Tip SGS
Dișliler 9
Toplam kapasite 43D
Uygulanabilir dișli kombinasyonu 11-28D, 11-32D
En büyük dișli 32D
En küçük dișli 11D
Ön aynakol diș farkı 22D
Model numarası Grup adı Dișliler Diș kombinasyonu
CS-HG80
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32D
bg 9 11, 12, 13, 14, 16, 18, 21, 24, 28D
Model numarası FH-T660 / FH-T665
Dișliler 9
Jant teli deliği adedi 36/32
Seriler LX
RAPIDFIRE-Plus (Vites/fren kolu) ST-T660
Vites kablosu OT-SP41 (SIS-SP41)
Arka değiștirici RD-T661
Tip SGS
Arka hazne FH-T660 / FH-T665
Dișliler 9
Kaset dișli CS-HG80
Zincir CN-HG73
Orta göbek rehberi SM-SP17
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
SI-6RHRA-004-05
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)