3. Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değișecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dișli
sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon “A” boyutunun
en uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en
büyük ayna dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek
zincirin uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket
miktarı büyükse, zincir en küçük ayna dișlisi ve en küçük dișli
üzerindeyken zincirdeki gevșeklik uygun șekilde alınabilir.
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta en büyük
dișlide iken)
En büyük
dișli
Zincir
En büyük
ayna dișlisi
Teknik Servis Talimatı SI-5WM0A-002
RD-M662
Arka değiștirici
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları
kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Arka Vites Değiștirici
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
• Eğer tekerleği takmakta güçlük çekiyorsanız, çabuk bağlantı kolunu rotor tarafına takın. Bu
durumda, çabuk bağlantı kolunun rotorla temas etmediğinden ve așınma olușmadığından
emin olun.
• Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine
ve/veya arıza yapmasına neden olabilecek alkali-bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tip zinciri birleștirmek için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki
tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya
kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde
yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına
neden olabilir.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya
uç pimi kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin.
Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı
yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp
görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir
değiștirilmelidir Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını edinerek dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden
olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi
șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir
yerde muhafaza edin.
Not
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm
hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi
değiștirmeniz gerekir.
• Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve
makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin.
Aynı zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve dıș muhafazanın çok uzun veya çok kısa olup
olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
• Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișileri ve zinciri değiștirin.
• İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites değiștirme
fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
• Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle farklı bir grup
ișaretine sahip olan bir dișli yatağıyla birlikte kullanmayın.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir vites kablosu
kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol
edin.
• Vites kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya
bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme performansı
zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve dıș kablunun içini gresleyerek uygun șekilde
kaydıklarından emin olun.
• Düzgün çalıșma için, önerilen vites kablosu ve orta göbek kablo
rehberini kullanın.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece ön aynakol çevrildiğinde
yapılmalıdır.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için lütfen profesyonel bisiklet
satıcınıza danıșın.
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
Kabloyu arka vites
değiștiriciye bağlayın ve
kablodaki ilk gevșekliği
aldıktan sonra, arka vites
değiștiriciyi șekilde görüldüğü
gibi tekrar sabitleyin.
Çekin
Sıkma torku:
5-7 N•m
Kanal
Not: kablonun kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir
çapa sahip olacak șekilde yuvarlayın.
Aynı dıș ucun
kapsülünü vites
kablosunun kesik
ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül
kadronun vites kablosu
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
<En büyük dișli ile kılavuz makara arasındaki mesafenin
kontrol edilmesi>
Arka vites değiștiricisini en düșük vites
konumuna ayarlayın; tekerleğin dönmesini
durdurun ve kılavuz makaranın kenarından en
büyük dișlinin kenarına olan mesafenin 5 – 6
mm aralığında olup olmadığını kontrol edin.
Krank kolunu çevirerek dișlileri değiștirin ve bir
tıkırtı hissi olup olmadığını kontrol edin. Eğer kaset dișli için diș
sayısı değișirse, bu ayarı tekrar yapın.
5. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük ayna dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak krank
kolunu vites dișlilerine doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik ayar
vidasını çevirerek kılavuz
makara dișliyle temas
etmeyecek, fakat zincire
dokunacak kadar yakın
olacak șekilde ayarlayın.
Daha sonra, zinciri en
küçük dișliye ayarlayın
ve yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın
dișliye dokunmadığından
emin olun.
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik
ayar vidası
6. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar
basarken krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Dıș muhafaza tamburunu
zincir ikinci dișliye geri
dönünceye kadar sıkın.
(saat yönü)
Dıș muhafaza tamburunu
zincir üçüncü dișliye
dokunarak ses çıkarıncaya
kadar gevșetin.
(ters saat yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıștırıldığında ve zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, dıș muhafaza ayar
tamburunu saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye ve
zincir düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik
olarak yağlayın.
Ayar somunu Ayar somunu
30 mm’den az
Not :
İç kabloyu 30 mm’den az bir uzunlukta çıkıntı
yapacak șekilde ayarlayın ve daha sonra iç
kablonun tekerleğin jant telleriyle temas edip
etmediğini kontrol edin. Bu adımı uygularken
tekerleğin dönmesini durdurun.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Türkçe)
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek suretiyle arkadan
bakıldığında kılavuz makara en küçük dișlinin
dıș çizgisiyle hizalanacak șekilde ayarlayın.
2. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın
doğrudan en büyük dișliyle hizalanacak bir
konuma hareket etmesini sağlayın.
SIS Ayarı
En büyük dișli
Alt ayar vidası
Kılavuz makara
Üst ayar vidası
Kılavuz makara
En küçük dișlinin
dıș çizgisi
Not :
Dıș dayama ile arka vites değiștiricinin vites kablosu yuvası
arasındaki mesafe, arka süspansiyon hareket ettiğinde
değișebilir. Bu nedenle, vites kablosunun uzunluğunu bu
uzunluğun en fazla olduğu noktada belirleyin.
4. Dıș muhafaza uzunluğu
(1) B-gerginlik ayar vidasını șekilde görülen konuma gelinceye
kadar gevșetin.
(2) Dıș muhafazada yeterli gevșeklik olup olmadığını kontrol edin.
Daha sonra, dıș muhafazayı arka vites
değiștiricideki dıș muhafaza yuvasının alt
kenarıyla hizalayın ve dıș muhafazadaki
fazla uzunluğu kesin.
Dıș muhafaza
Vites kablosu yuvası
(2)
(1)
Arka vites değiștiricinin montajı
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası
Braket
Braket mili
Sıkma torku:
8-10 N•m
Not: Șekilde görüldüğü gibi, mil
yuvası ile braket arasında boșluk
olup olmadığını periyodik olarak
kontrol edin. Eğer bu iki parça
arasında boșluk varsa, dișli
değiștirme performansıyla ilgili
problemler olușabilir.
Seriler SLX
RAPIDFIRE (Vites kolu) SL-M660
Dıș muhafaza SIS-SP41
Arka değiștirici RD-M662
Tip SGS / GS
Arka hazne FH-M665
Dișliler 9
Kaset dișli CS-HG80
Zincir CN-HG73
Orta göbek rehberi SM-SP17
Model numarası RD-M662
Tip SGS GS
Dișliler 9 9
Toplam kapasite 45D 35D
Uygulanabilir dișli kombinasyonu 11 - 32D, 11 - 34D
En küçük dișli 11D 11D
Ön aynakol diș farkı 22D 22D
Zincir
Güçlendirilmiș bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
Gümüș
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
7.1 mm
6.5 mm
tur_280403_5WM0A_002.indd 1tur_280403_5WM0A_002.indd 1 25-06-2008 09:16:3825-06-2008 09:16:38