Teknik Servis Talimatı
SI-6TE0A-003
Ön Dișli Sistemi
Özellikler
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
S, M ölçülerini kullanırken, 28.6 mm,
31.8 mm çapa sahip bir montaj
bandı kullanın ve L ölçülü bir adaptöre
monte edin.
Arka mașa açısı
Ön Vites Değiștirici
X = Mevcut
Zincir kılavuzu dıș plakasının düz kısmı
en büyük aynakol dișlisinin yukarısında
ve dișliye paralel olmalıdır. 5 mm
Alyen anahtarı kullanarak sabitleyin.
Sıkma torku : 5-7 N•m
Aynakol (en büyük
aynakol dișlisi)
Zincir kılavuzu
Kolun takılması
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta
en büyük dișlide iken)
En büyük dișli
En büyük aynakol
dișlisi
Zincir
Dıș çapı maksimum 36 mm olan elcik kullanın.
Sıkma torku : 5 N•m
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Vites kablosunu kestikten sonra, deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde ucu
yuvarlayın.
Kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra, șekilde görüldüğü gibi ön
vites değiștiricisine tekrar sabitleyin.
Normal tip Üstten çektirmeli tip
Çekin
Çekin
FD-M430
FD-M431
Zincir
Zincir kılavuzu dıș
plakası
Üst ayar vidası
A
B
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
Vites kablosu ayar tamburu
Zincir pozisyonu
En küçük dișli En büyük aynakol
dișlisi
Zincir pozisyonu
En büyük dișli Orta aynakol
dișlisi
3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dıș plakası ve
zincir arasındaki boșluk
0-0.5 mm olacak șekilde
ayarlayın.
4. Orta aynakol dișlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük dișliye
ayarlayın ve ön kısımda zinciri orta
aynakol dișlisine ayarlayın. Vites kablosu
ayar tamburunu kullanarak, zincir
kılavuzu iç plakası ve zincir arasında
0-0.5 mm boșluk kalacak șekilde
ayarlayın.
5. Sorun giderme tablosu
1-4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu hareket
ettirerek vites değiștirme ișlemini kontrol edin. (Bu kontrol, aynı
zamanda kullanım sırasında vites değiștirmenin güçleșmesi
halinde de uygulanır.)
■ Gösterge ünitesinin değiștirilmesi ve takılmasıyla ilgili
Arka Dișli Sisteminin Servis Talimatına bakın.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir temizlemeyici
maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın.
Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir."
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki tabloyu inceleyin.
Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı
pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun
olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet
kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya
yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya
uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
• Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin
devrilmesine neden olabilir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer
gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem
alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Shimano CN-HG73 ve CN-HG53 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan bir aynakol kullanın. Eğer 8 veya daha
düșük vites uyumlu bir aynakol kullanılırsa, aynakol dișli değișim problemleri olușabilir veya zincir pimleri düșerek zincirin
kopmasına neden olabilir.
• Krank kollarının ve pedalların sıkma torklarını periyodik olarak kontrol etmek önemlidir. Yaklașık 100 km sürüșten sonra sıkma
torklarını tekrar kontrol edin. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa, krank kolları ve pedallar yerinden çıkabilir, bisiklet devrilebilir ve
ciddi șekilde yaralanmanıza sebebiyet verebilir.
• Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak
bisikletten düșmenize neden olabilir.
• Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal
Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden
olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
• Eğer dișli en küçük veya orta aynakol dișlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dișlisi üzerindeki dișlerin uçlarından yaralanma
tehlikesi vardır
Not
• İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
• Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank
kollarını ve pedalları periyodik aralıklarla sıkın.
• Pedalları monte ederken, pedalların sıkıșmasını engellemek için dișlere az miktarda gres sürün. Bir tork anahtarı kullanarak
pedalları emniyetli șekilde sıkın. Sıkma torku: 35 - 55 N·m Sağ krank kolu sağ yönlü, sol krank kolu sol yönlü dișe sahiptir.
• Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
• Eğer yataklarda herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir.
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak
yağlanması, aynakol dișlilerinin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
• Sürüș sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden dolayı kirlenebilir.
• Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve zinciri değiștirin.
• Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda, aynakol dișlileriyle veya ön vites değiștiriciyle temas ederek gürültü çıkarabilir.
Eğer gürültü problemi varsa, zinciri bir sonraki veya bunu takip eden büyük arka dișlinin
üzerine kaydırın.
• Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.
• Düzgün çalıșma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
• Bu ön vites değiștirici sadece üçlü aynakol kullanımı içindir. Vites değișim noktaları
eșleșmediğinden, ikili aynakolla kullanılamaz.
• Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi üç adet vites kablosu
dayamasına sahip olan bir kadro seçin.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir
vites kablosu kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini
kontrol edin.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından
emin olun.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına
neden olabilir.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza
danıșın.
Fren kablosu dayamaları
SI-6TE0A-003-05
Vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte edin.
Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
Dișler bu aralık
içerisinde olmalıdır
Pro-Set ölçer
Pro-Set hizalama bloğu
Ön Vites Değiștiricinin, Orta Göbeğin ve Aynakolun Takılması
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine geçmek
için
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük aynakol dișlisinden büyük
aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
orta aynakol dișlisinden en büyük aynakol dișlisine.
Büyük bir aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine
geçmek için
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük aynakol dișlisinden küçük
aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
en büyük aynakol dișlisinden orta aynakol dișlisine.
Kol (B)
2-yönlü değișim
(A) kolu bașlangıç
konumu
Dișli değiștirme ișlemi
Bu vites kolu, boșaltma ișlemlerinin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler. Kollardan birini
çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Aynakolu monte etmek için 8 mm Alyen anahtar kullanın.
TL-UN74-S / TL-UN66 özel aleti kullanarak monte edin. İlk önce
ana gövdeyi, daha sonra adaptörü takın.
Ana gövde
Adaptör
Adaptör / orta göbek sıkma torku: 50-70 N•m
Alüminyum veya
çelik
Plastik
Aynakol sıkma torku: 35-50 N•m
8 mm Alyen anahtarı
İç kablonun takılması
İç kabloyu, marka ișareti bulunan ucundan vites kablosuna
sokun. Kablonun verimli șekilde çalıșmasını sağlamak için marka
ișareti bulunan uçtan gresleyin.
Marka ișareti
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Aynı dıș ucun kapsülünü vites kablosunun kesik ucuna takın.
Dıș uç kapsül
SIS Ayarı
Așağıda açıklanan ișlem sırasını takip edin.
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki boșluk
0-0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
FD-M431
FD-M430
Alt ayar vidası
Zincir
Pro-Set hizalama
bloğu
Zincir kılavuzu iç
plakası
Zincir pozisyonu
En büyük dișli En küçük dișli
5 mm Alyen anahtarı
2. İç kablonun bağlanması ve
emniyete alınması
(B) kolunu 2 kez veya daha fazla
çalıștırın; gösterge üzerinde alt
konumun doğru olup olmadığını
kontrol edin ve daha sonra
iç kabloyu sabitleyin.
Kol (B)
İç kablonun fazlalığını kesin ve uç muhafaza bașlığını takın.
İç kabloyu sıkı bir șekilde çekerken, tespit civatasını 5 mm Alyen
anahtarıyla sıkarak sabitleyin.
< Normal tip >
• FD-M430
< Üstten çektirmeli tip >
Sıkma torku : 5-7 N•m
< Normal tip >
• FD-M431
< Üstten çektirmeli tip >
5 mm Alyen anahtarı
Not :
Kabloyu șekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo
tespit
civatası
Not :
Kabloyu șekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo
tespit
civatası
İç delik kapağını șekilde görüldüğü
gibi duruncaya kadar çevirerek
takın.
Durduktan sonra daha fazla
çevirmeyin. Aksi takdirde vida diși
hasar görebilir.
Ünite kapağı
İç delik kapağı
Vites kolu
• Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
• Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
Eğer zincir krank tarafına
düșerse.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden
en büyük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer orta aynakol dișlisinden
en küçük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek
gevșetin.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/8 tur) çevirerek sıkın.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici dıș
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol
dișlisinden vites değiștirildiğinde
orta aynakol dișlisi atlıyorsa.
Vites kablosu ayar tamburunu ters
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer aynakol orta aynakol dișlisi
konumundayken arka dișliden
en büyük dișliye geçiș
yapıldığında zincirle ön vites
değiștirici iç plakası arasında
engelleme varsa.
Fren kablosu ayar tamburunu saat
yönünde (1 veya 2 tur) çevirerek
sıkın.
Eğer zincir orta göbek tarafına
düșerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/2 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden
en büyük aynakol dișlisine geçiș
yaparken kol sertse.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
Zincir
Güçlendirilmiș bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir
6.5mm
Gümüș
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40 gibi
8-/7-/6-vites ince zincir
7.1mm
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
Seriler Alivio
RAPIDFIRE-Plus SL-M430
Vites kablosu OT -SP40
Ön değiștirici FD-M430 / FD-M431
Aynakol FC-M430 / FC-M430-8 / FC-M430-8-1A / FC-M431 / FC-M431-8
Orta Göbek BB-UN26 (-E) / BB-UN26-K / BB-ES25 (-E) / BB-ES25-K
Zincir CN-HG53
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası FD-M430 / FD-M431
Hem normal tipe hem üstten çektirmeli tipe uygulanabilir X
Aynakol diș farkı 22D
Üst ve orta arasındaki minimum fark 12D
Ön vites değiștirici montaj bant çapı S, M, L
Arka mașa açısı (
␣
)
63°-66°, 66°-69°
Uygulanabilir zincir hattı 50 mm
Aynakol
Model numarası FC-M430 FC-M430-8 FC-M430-8-1A FC-M431 FC-M431-8
Arka dișliler 9
Aynakol diș kombinasyonu 44-32-22D 44-32-22D 48-36-26D 44-32-22D 48-36-26D
Civata daire çapı 104 / 64 mm
Krank kolu uzunluğu 170 / 175 mm
Pedal diș ölçüleri B.C. 9/16" x 20 T.P.I. (İngiliz vida diși)
Uygulanabilir zincir CN-HG53
Uygulanabilir orta göbek BB-UN26 (-E) BB-ES25 (-E) BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K)
Uygulanabilir ön vites değiștirici FD-M430 / M431
Orta Göbek
Model numarası BB-UN26 (-E) BB-ES25 (-E) BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K)
Mil boyu LL113 118 LL123 126
Zincir hattı 50 mm
Gövde genișliği (Diș ölçüleri) 68 / 73 mm (1.37 X 24 T.P.I.)
6.5 mm
7.1 mm
UYARI
Aynakol
dișlileri
Arka dișliler