Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç
pimi kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir,
güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı yerden
kesilmesi durumunda hasar görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini
kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu
önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya
hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal
Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde
yaralanmanıza neden olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir
yerde muhafaza edin.
Not
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm
hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi
değiștirmeniz gerekir.
• Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve makaraları)
yağlamalısınız.
• Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin.
Aynı zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve vites teli kılıfının çok uzun veya çok kısa olup
olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
• Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
• Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
• Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir
deterjanla yıkanarak yağlanması, dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
• Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
• Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle farklı grup
ișaretine sahip olan bir dișli yatağı ile birlikte kullanmayın.
• İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle
SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye
edilmez.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan
kablolar kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla
temas edip etmediğini kontrol edin.
• Kullanmadan önce telleri ve tel kılıfların içini gresleyerek uygun șekilde
kaydıklarından emin olun.
• Düzgün çalıșma için, belirtilen kabloları ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza
danıșın.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Teknik Servis Talimatı SI-6U9RA-001
Arka Dișli Sistemi
Özellikler
Arka Vites Değiștirici
Kaset dișli kombinasyonu
Rapidfire Plus
Arka hazne
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
Hazne milini çıkardıktan sonra
cırcır mekanizması içinde yer alan
tespit civatasını sökün ve cırcır
mekanizması değiștirin.
Not :
Cırcır mekanizması sökmeye
çalıșmayın; bu durum arızaya
neden olabilir.
SL-M390
SL-M390
ST-M390 / ST-EF65
Cırcır gövdesi Cırcır gövdesi tespit civatası
Cırcır gövdesi rondelası
10 mm Alyen anahtarı
(TL-WR37)
Sökme
Montaj
Sıkma torku: 35-50 N•m
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak yağlayın.
5. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket ettirin. Daha
sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar basarken krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dișliye geri dönünceye
kadar sıkın. (saat yönü)
Vites kablosu tamburunu zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses
çıkarıncaya kadar gevșetin. (ters
saat yönü)
Vites kablosu
ayar tamburu
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu boșluğu alacak kadar çalıștırıldığında ve
zincir üçüncü dișliye dokunarak ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir üçüncü
dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, vites kablosu ayar
tamburunu saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses
kesilinceye ve zincir düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi birinde
gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
Ses tamamen
kesildiğinde
Vites kablosu
ayar tamburu
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en
büyük dișli üzerine takarak krank kolunu
geriye doğru çevirin. Daha sonra,
B-gerginlik ayar vidasını çevirerek kılavuz
makarayı dișliye mümkün olduğu kadar
yakın, fakat dokunmayacak șekilde
ayarlayın. Daha sonra, zinciri en küçük
dișliye ayarlayın ve yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın dișliye
dokunmadığından emin olun.
1
2
1 2
2
1
En büyük dișli
En küçük dișli
3. Alt ayar
Aynakolu çevirmek suretiyle, vites
kolunu çalıștırarak en alt dișliye
alın.
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz
makaranın doğrudan en büyük
dișliyle hizalanacak bir konuma
hareket etmesini sağlayın.
1
1 2
2
En büyük dișli
Kılavuz makara
Alt ayar vidası
B-gerginlik ayar vidası
Vites teli kılıfının kesilmesi
Vites teli kılıfını keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu
kesin. Vites teli kılıfını kestikten sonra, deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde ucu yuvarlayın.
Aynı kılıf kapsülünü vites teli kılıfının
kesik ucuna takın.
Kılıf kapsülü
Vites telinin takılması
Vites telini, marka ișareti bulunan ucundan
vites teli kılıfına sokun. Kablonun verimli
șekilde çalıșmasını sağlamak için marka
ișareti bulunan uçtan gresleyin.
Marka ișareti
Sıkma torku: 5-7 N•m
Kanal
Vites telini arka vites
değiștiriciye bağlayın ve
teldeki ilk gevșekliği
aldıktan sonra, arka vites
değiștiriciyi șekilde
görüldüğü gibi tekrar
sabitleyin.
Vites telinin fazlalığını kesin ve uç muhafaza bașlığını takın.
Çekin
Not: Vites telinin kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
1
2
1 2
En küçük dișlinin dıș
çizgisi
Kılavuz makara
Üst ayar vidası
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek suretiyle
arkadan bakıldığında kılavuz makara en
küçük dișlinin dıș çizgisiyle hizalanacak
șekilde ayarlayın.
Daha sonra zinciri takın.
SIS Ayarı
Zincir
5 mm Alyen anahtarı 5 mm Alyen anahtarı
En büyük aynakol dișlisi En büyük dișli
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta en
büyük dișlide iken)
• Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini engellemeyeceği bir
konuma takın.
• Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon kullanmayın.
Dıș çapı maksimum 36 mm (M390) / 32 mm (EF65) olan elcik kullanın.
Zincir uzunluğu
Kolun takılması
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası tırnağı
B-gerginlik ayar
vidası
Arka vites değiștiricisinin montajı
Dișlilerin montajı
Montajı yaparken, B-gerginlik ayar
vidasının mil yuvası tırnağıyla
temas ederek deformasyona neden
olmamasına dikkat edin.
Göbek mili sıkma torku:
8-10 N•m
Dișli değiștirme ișlemi
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç
konumuna dönerler. Kollardan birini çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye
geçmek için (A Kolu)
Sadece bir adım geçiș yapmak için, (A) kolunu
(1) konumuna bastırın. Bir defada iki adım geçiș
yapmak için (2) konumuna bastırın.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye
geçmek için (B Kolu)
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye bir adım
geçiș yapmak için (B) koluna bir kez basın.
(A) kolu bașlangıç konumu
Kol (B)
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi duruncaya
kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin. Aksi
takdirde vida diși hasar görebilir.
Kol (B)
vites teli
İç delik kapağı
İç delik kapağı
2. Vites telinin bağlanması ve emniyete
alınması
<ST-M390 / SL-M390>
(B) kolunu 8 kez veya daha fazla çalıștırın ve
gösterge üzerinden kolun en yüksek konumda
olduğunu kontrol edin. Daha sonra, iç delik
kapağını çıkarın ve vites telini bağlayın.
Sıkma torku: 5 N•m Sıkma torku: 6-8 N•m
Kilitleme bileziği Kilitleme bileziği
Dișli ara parçası
Her bir dișli için, grup ișareti bulunan yüzey dıșarı doğru
bakmalı ve her bir dișli üzerindeki üçgen ( U ) ișaretiyle
cırcır mekanizmasının (kanal genișliğinin fazla olduğu) A
kısmı hizalanacak șekilde yerleștirilmelidir.
HG dișlilerin montajını yaparken, kilitleme bileziğini sıkmak
için özel aleti (TL-LR15/ LR10) kullanın.
HG dișlileri değiștirirken, kilitleme bileziğini çıkarmak için özel
aleti (TL-LR15/LR1) ve TL-SR21'i kullanın.
Oluk sadece bir
yerde geniștir.
a
c
-
1
4
T
A
U ișareti
Sıkma torku: 30-50 N•m
Kilitleme
bileziği
Alet
(TL-SR21)
Sökme
TL-LR15/LR10
SI-6U9RA-001-05
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak
uygun zincir temizleyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi
alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler
kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir."
• Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde monte edilmiș olduğunu kontrol edin. Eğer
tekerlekler herhangi bir șekilde gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki
tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan
zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı
kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
CS-HG30-9 (au)
CS-HG30-9 (ar)
CS-HG20-9 (bn, bo)
Sıkma torku : 0.3-0.5 N•m
Kol (B)
Vida
Kapak
Vites teli
<ST-EF65>
Kolu (B) en az 8 defa çalıștırarak en yüksek
konuma ayarlayın. Vidayı sökün ve sonra kapağı
çıkarın. Vites telini Șekilde görüldüğü gibi dıșarı
çekin ve yeni vites telini monte edin.
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Seriler Acera
Rapidfire Plus ST-M390 / SL-M390 / ST-EF65
Vites teli Kılıfı OT-SP40
Arka değiștirici RD-M390
Tip SGS
Arka hazne FH-RM70 / FH-RM66
Dișliler 9
Kaset dișli CS-HG30-9 / CS-HG20-9
Zincir CN-HG53
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Zincir Güçlendirilmiș bağlantı pimi Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir
Gümüș
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40 gibi
8- /7-/6-vites ince zincir
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
6.5 mm
7.1 mm
Model numarası RD-M390
Dișliler 9
Toplam kapasite 45D
En büyük dișli 34D
En küçük dișli 11D
Aynakol diș farkı 22D
Uygulanabilir aynakol
(aynakol dișlileri konfigürasyonu)
FC-M391 / FC-M391-8
(44-32-22D, 48-36-26D)
Model numarası Grup adı Diș kombinasyonu
CS-HG30-9
ar 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32D
au 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34D
CS-HG20-9
bn 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34D
bo 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32D
Model numarası ST-M390 / SL-M390 / ST-EF65
Dișliler 9
Model numarası FH-RM70 / FH-RM66
Dișliler 9
Jant teli deliği adedi 36 / 32