Genel Güvenlik Bilgileri
Model numarası
Teknik Servis Talimatı SI-5XD0A-001
RD-M985
Seriler
Vites kolu
Vites teli kılıfı
Arka değiștirici
Tip
Arka hazne
Arka Dișli Sayısı
Kaset dișli
Zincir
Orta göbek rehberi
* Dilli sızdırmaz dıș kapsülü kullanmanız tavsiye edilir.
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Arka vites değiștiricisinin montajı
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası
Braket
Braket mili Sıkma torku:
8-10 N•m
Bu ișlemi yaparken kol düğmesini
KAPALI konuma getirin.
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek
suretiyle arkadan bakıldığında
kılavuz makara en küçük dișlinin
dıș çizgisiyle hizalanacak
șekilde ayarlayın.
SIS Ayarı
Üst ayar vidası
En küçük dișlinin dıș
çizgisi
Tip
Arka Dișli Sayısı
Toplam kapasite
Uygulanabilir dișli kombinasyonu
En küçük dișli
Aynakol diș farkı
Arka Vites Değiștirici
SGS
10
41D
11D
18D
XTR
SL-M980 / SL-M980-I
OT-SP41*
RD-M985
SGS / GS
FH-M985 / FH-M988
10
CS-M980
CN-M980
SM-SP17 / BT17
RD-M985
GS
10
35D
11D
18D
11-32D, 11-34D, 11-36D
Not: Șekilde görüldüğü gibi, mil yuvası ile braket arasında
boșluk olup olmadığını periyodik olarak kontrol edin. Eğer bu iki
parça arasında boșluk varsa, dișli değiștirme performansıyla
ilgili problemler olușabilir.
4. Vites teli kılıfı uzunluğu
(1) B-gerginlik ayar vidasını șekilde görülen konuma gelinceye
kadar gevșetin.
(2) Vites teli kılıfında yeterli gevșeklik olup olmadığını kontrol edin.
Daha sonra, vites teli kılıfını arka vites
değiștiricideki vites teli kılıfı yuvasının alt
kenarıyla hizalayın ve vites teli kılıfındaki
fazla uzunluğu kesin.
Not :
Kablo dayaması ile arka vites değiștiricisindeki vites teli kılıfı
yuvası arasındaki mesafe, arka süspansiyon hareket ettiğinde
değișebilir. Bu nedenle, vites teli kılıfının uzunluğunu bu
uzunluğun en fazla olduğu noktada belirleyin.
Vites teli kılıfının
Vites teli kılıfını , ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin. Vites teli
kılıfını kestikten sonra, deliğin içi düzgün
bir çapa sahip olacak șekilde ucu
yuvarlayın.
Aynı dıș ucun
kapsülünü vites teli
kılıfının kesik ucuna
takın.
Dıș uç kapsül
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun vites teli kılıfı
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
*Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka vites
değiștirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü
aksesuar alüminyum kapakla
değiștirmeniz tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı vites teli
kılıfının ucu vites değiștirici
tarafında olmalıdır.
3. Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değișecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dișli
sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon "A" boyutunun en
uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en büyük
aynakol dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin
uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket miktarı
büyükse, zincir en küçük aynakol dișlisi ve en küçük dișli
üzerindeyken zincirdeki gevșeklilk uygun șekilde alınamayabilir.
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta en büyük
dișlide iken)
En büyük dișli
Zincir
En büyük
aynakol dișlisi
Teli arka vites değiștiriciye
bağlayın ve teldeki ilk
gevșekliği aldıktan sonra,
arka vites değiștiriciyi șekilde
görüldüğü gibi tekrar
sabitleyin.
Çekin
Sıkma torku:
6-7 N•m
Kanal
Not: telin kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
2. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek,
kılavuz makaranın doğrudan
en büyük dișliyle hizalanacak
bir konuma hareket etmesini
sağlayın.
Alt ayar vidası
Kılavuz makara
En büyük dișli
Vites teli kılıfı
(1) (2)
Vites teli kılıfı yuvası
Bakım
1. Plaka durdurma pimini çıkarın.
2. Plakayı çevirerek plaka germe yayını
șekilde görüldüğü gibi gevșetin.
3. Plaka ünitesi kapak civatasını çıkarın.
4. Düğme dengeleyiciyi çıkarın.
5. Zincir dengeleyiciyi çıkarın.
Makaranın değiștirilmesi
6. SIS Ayarı
Kol düğmesi KAPALI konumdayken ayarı yapın.
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar
basarken krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dișliye geri
dönünceye kadar sıkın. (saat
yönü)
Vites kablosu tamburunu
zincir üçüncü dișliye
dokunarak ses çıkarıncaya
kadar gevșetin. (ters saat
yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıștırıldığında ve zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, vites kablosu ayar
tamburunu saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye ve
zincir düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
Kol düğmesini AÇIK konuma ayarlayın ve ardından bisikleti
normal șekilde sürerek vites değiștirmede sorun olup olmadığını
kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
Ayar tamburu Ayar tamburu
30 mm'den az
Not :
Vites telini 30 mm'den az bir uzunlukta çıkıntı
yapacak șekilde ayarlayın ve daha sonra vites
telinin tekerleğin jant telleriyle temas edip
etmediğini kontrol edin. Bu adımı uygularken
tekerleğin dönmesini durdurun.
* Bakım yapmadan önce kol düğmesini KAPALI konuma getirin.
Plakanın ve plaka germe milinin değiștirilmesi
<Sökme>
Kılavuz makara / Gergi makarası
Sıkma torku:
2.5-5.0 N•m
Sıkma torku:
1 N•m
Sıkma torku:
1-1.5 N•m
Sıkma torku:
8-10 N•m
3 mm Alyen anahtarı
Kılavuz makara
Gergi makarası
E-halkası
Düğme dengeleyici
Zincir dengeleyici
Plaka durdurucu pimi
• Yıldız tornavida #2
UYARI
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak
uygun zincir temizleyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler
gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler
kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir."
• Mükemmel vites değiştirme performansı elde etmek için, bu zincir bir ön ve bir
arka tarafa sahiptir ve takıldığında doğru yöne bakmasını sağlamak için kenarlar
işaretlenmiştir. Zincir doğru yöne bakacak şekilde monte edildiğinde doğru tasarım
performansı elde edilecektir. Eğer zıt yöne bakacak şekilde monte edilirse, zincir
yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine
uygun olmayan bir
güçlendirilmiș bağlantı
pimi veya alet kullanılması
halinde yeterli bağlantı
kuvveti elde edilemeyebilir
ve bu durum zincirin
kopmasına veya yerinden
çıkmasına neden olabilir.
• Bağlantı piminin, pimin takıldığı kenardan dıș bağlantı yüzeyiyle
hizalandığından emin olun. Üzerinde parmağınızı gezdirdiğinizde düzgün
ve hizalı olduğunu hissetmelisiniz. Durdurucu pim çıkarıldıktan sonra pim
arka taraf üzerinde hafif bir çıkıntı yapacaktır.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı
pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp
görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir
hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa,
zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde
okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin
devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını
kullanmanızı kesinlikle tavsiye ederiz.
• Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi
șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir
yerde muhafaza edin.
• Plakayı ve plaka ünitesini takarken ve çıkarırken, plaka germe yayının yüksek reaksiyon kuvvetiyle
parmaklarınızın sıkıșması gibi yaralanmanıza neden olabilecek șeylere dikkat edin.
Not
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm
hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi
değiștirmeniz gerekir.
• Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve
makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin.
Aynı zamanda, tellerin yağlanıp yağlanmadığını ve fren kabloların çok uzun veya çok kısa olup
olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
• Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir
deterjanla yıkanarak yağlanması, dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
• Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
• İçten kablo dolanımlı bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle
SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye
edilmez.
• Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin.
Kesinlikle farklı grup ișaretine sahip olan bir dișli yatağı ile birlikte kullanmayın.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip
olan kablolar kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun
kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
• Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte
gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce vites telini ve kılıfının içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
• Düzgün çalıșma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Kılavuz makaranın üzerinde dönme yönünü gösteren bir ok ișareti vardır. Kılavuz makarayı,
değiștiricinin dıș tarafına bakıldığında ok ișareti ters saat yönünü ișaret edecek șekilde takın.
• Gergi makarasının üzerinde dönme yönünü gösteren bir ok ișareti vardır. Gergi makarasını,
değiștiricinin dıș tarafına bakıldığında ok ișareti saat yönünü ișaret edecek șekilde takın.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet
satıcınıza danıșın.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi Link Pimi
Bağlantı yüzeyi
Bağlantı pimi
Zincir aleti Zincir
MTB için 10-vites
çok ince zincir
Güçlendirilmiș bağlantı pimi
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
kanallı (3)
kanallı (2)
SI-5XD0A-001-05
Alüminyum kapak
Vites değiștirici
tarafı
5. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak
krank kolunu vites dișlilerine doğru çevirin. Daha sonra,
B-gerginlik ayar vidasını çevirerek kılavuz makara dișliyle temas
etmeyecek, fakat zincire
dokunacak kadar yakın
olacak șekilde ayarlayın.
Daha sonra, zinciri en
küçük dișliye ayarlayın ve
yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın
dișliye dokunmadığından
emin olun.
<En büyük dișli ile kılavuz makara arasındaki mesafenin
kontrol edilmesi>
Arka vites değiștiriciyi en düșük vites
konumuna ayarlayın; tekerleğin dönmesini
durdurun ve kılavuz makaranın kenarından en
büyük dișlinin kenarına olan mesafenin 5-6
mm aralığında olup olmadığını kontrol edin.
Krank kolunu çevirerek dișlileri değiștirin ve bir
tıkırtı hissi olup olmadığını kontrol edin. Eğer
kaset dișli için diș sayısı değișirse, bu ayarı tekrar yapın.
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
6. Plaka mili montajında 4 mm Alyen
anahtar kullanın.
Not :
• Sürtünme ayar civatasını hareket
ettirmeyin.
• Tekrar takarken, plaka germe
yayının ucunu plakadaki oluğun
içine sokun.
Sökme ișlemini ters sırada
uygulayarak tekrar takın.
Düğme dengeleyiciyi
taktığınızdan emin olun. Eğer
düğme dengeleyiciyi takmadan
kol düğmesini kullanmaya
çalıșırsanız ürün hasar
görecektir.
<Montaj>
Sürtünme ayar
civatası
Plaka mili
Plaka mili
Plaka germe yayı
Plakayı ve plaka ünitesini takarken ve çıkarırken, plaka germe
yayının yüksek reaksiyon kuvvetiyle parmaklarınızın sıkıșması gibi
yaralanmanıza neden olabilecek șeylere dikkat edin.
UYARI
UYARI
• 2 mm Alyen anahtarı
Not :
Arka vites
değiștiriciyi
değiștirmek için
gergi makarasını
çıkarırken, ilk önce
E-halkasını çıkarın.
Grup ișaretleri