SGS
10
43D
11D
18D
3. Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değișecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dișli
sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon "A" boyutunun en
uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en büyük
aynakol dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin
uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket miktarı
büyükse, zincir en küçük aynakol dișlisi ve en küçük dișli
üzerindeyken zincirdeki gevșeklilk uygun șekilde alınamayabilir.
4. Vites teli kılıfı uzunluğu
(1) B-gerginlik ayar vidasını șekilde görülen konuma gelinceye
kadar gevșetin.
(2) Vites teli fılıfında yeterli gevșeklik olup olmadığını kontrol edin.
Daha sonra, vites teli kılıfını arka vites değiștiricideki vites teli kılfı
yuvasının alt kenarıyla hizalayın ve vites teli
kılıfındaki fazla uzunluğu kesin.
Vites telini arka vites
değiștiriciye bağlayın ve
teldeki ilk gevșekliği aldıktan
sonra, arka vites değiștiriciyi
șekilde görüldüğü gibi tekrar
sabitleyin.
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta en büyük
dișlide iken)
En büyük dișli
Zincir
En büyük
aynakol dișlisi
Seriler
Vites kolu
Vites teli kılıfı
Arka değiștirici
Tip
Arka hazne
Arka Dișli Sayısı
Kaset dișli
Zincir
Orta göbek rehberi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Model numarası
Tip
Arka Dișli Sayısı
Toplam kapasite
Uygulanabilir dișli kombinasyonu
En küçük dișli
Aynakol diș farkı
Arka Vites Değiștirici
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak
uygun zincir temizleyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler
gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler
kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir."
• Mükemmel vites değiştirme performansı elde etmek için, bu zincir bir ön ve bir
arka tarafa sahiptir ve takıldığında doğru yöne bakmasını sağlamak için kenarlar
işaretlenmiştir. Zincir doğru yöne bakacak şekilde monte edildiğinde doğru
tasarım performansı elde edilecektir. Eğer zıt yöne bakacak şekilde monte
edilirse, zincir yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet
verebilir.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
• Güçlendirilmiș bağlantı
pimlerinden bașka bağlantı
pimleri kullanılması veya
kullanılan zincir tipine
uygun olmayan bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi
veya alet kullanılması
halinde yeterli bağlantı
kuvveti elde edilemeyebilir
ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Bağlantı piminin, pimin takıldığı kenardan dıș bağlantı yüzeyiyle
hizalandığından emin olun. Üzerinde parmağınızı gezdirdiğinizde düzgün
ve hizalı olduğunu hissetmelisiniz. Durdurucu pim çıkarıldıktan sonra pim
arka taraf üzerinde hafif bir çıkıntı yapacaktır.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș
bağlantı pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar
görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp
görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir
hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir
kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya
hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal
Shimano yedek parçalarını kullanmanızı kesinlikle tavsiye ederiz.
• Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi
șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir
yerde muhafaza edin.
Not
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm
hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi
değiștirmeniz gerekir.
• Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve
makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin.
Aynı zamanda, vites telinin yağlanıp yağlanmadığını ve vites kablosunun çok uzun veya çok kısa
olup olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
• Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca,
zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması, dișlilerin ve zincirin kullanım
ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
• Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
• İçten kablo dolanımlı bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci
nedeniyle SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan
tavsiye edilmez.
• Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin.
Kesinlikle farklı grup ișaretine sahip olan bir dișli yatağı ile birlikte kullanmayın.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir kablolar
kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol
edin.
• Vites teli için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi
takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce telleri ve kılıflarının içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
• Düzgün çalıșma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Kılavuz makaranın üzerinde dönme yönünü gösteren bir ok ișareti vardır. Kılavuz makarayı,
değiștiricinin dıș tarafına bakıldığında ok ișareti ters saat yönünü ișaret edecek șekilde takın.
• Gergi makarasının üzerinde dönme yönünü gösteren bir ok ișareti vardır. Gergi makarasını,
değiștiricinin dıș tarafına bakıldığında ok ișareti saat yönünü ișaret edecek șekilde takın.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza
danıșın.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
Çekin
30 mm'den az
Sıkma torku:
6-7 N•m
Kanal
Not: telin kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
Vites teli kılıfını kesilmesi
Vites teli kılıfını keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Vites teli kılıfını kestikten sonra, deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde ucu
yuvarlayın.
Aynı dıș ucun
kapsülünü vites teli
kılıfının kesik ucuna
takın.
Dıș uç kapsül
*Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka vites
değiștirici büyük bir derecede hareket ederse, kapsülü bir
alüminyum kapakla
değiștirmeniz tavsiye edilir.
Alüminyum kapaklı vites teli
fılıfının ucu vites değiștirici
tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiștirici
tarafı
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun vites teli kılıfı
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
5. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak
krank kolunu vites dișlilerine doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik
ayar vidasını çevirerek
kılavuz makara dișliyle temas
etmeyecek, fakat zincire
dokunacak kadar yakın
olacak șekilde ayarlayın.
Daha sonra, zinciri en küçük
dișliye ayarlayın ve
yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın
dișliye dokunmadığından
emin olun.
<En büyük dișli ile kılavuz makara arasındaki mesafenin
kontrol edilmesi>
Arka vites değiștiriciyi en düșük vites
konumuna ayarlayın; tekerleğin dönmesini
durdurun ve kılavuz makaranın kenarından en
büyük dișlinin kenarına olan mesafenin 5-6
mm aralığında olup olmadığını kontrol edin.
Krank kolunu çevirerek dișlileri değiștirin ve bir
tıkırtı hissi olup olmadığını kontrol edin. Eğer
kaset dișli için diș sayısı değișirse, bu ayarı tekrar yapın.
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik
ayar vidası
6. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar
basarken krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dișliye geri
dönünceye kadar sıkın. (saat
yönü)
Vites kablosu tamburunu
zincir üçüncü dișliye
dokunarak ses çıkarıncaya
kadar gevșetin. (ters saat
yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıștırıldığında ve zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, vites kablosu ayar
tamburunu saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye ve
zincir düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
Ayar tamburu Ayar tamburu
Not :
Kablo dayaması ile arka vites değiștiricisindeki vites teli kılıfı
yuvası arasındaki mesafe, arka süspansiyon hareket ettiğinde
değișebilir. Bu nedenle, vites teli kılıfı uzunluğunu bu uzunluğun
en fazla olduğu noktada belirleyin.
Not :
Vites telini 30 mm'den az bir uzunlukta çıkıntı
yapacak șekilde ayarlayın ve daha sonra vites
telinin tekerleğin jant telleriyle temas edip
etmediğini kontrol edin. Bu adımı uygularken
tekerleğin dönmesini durdurun.
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Vites teli kılfı
SI-5XP0A-001-05
Teknik Servis Talimatı SI-5XP0A-001
RD-M780
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi Link Pimi
Bağlantı yüzeyi
Bağlantı pimi
Zincir aleti Zincir
MTB için 10-vites
çok ince zincir
Güçlendirilmiș bağlantı pimi
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
kanallı (3)
kanallı (2)
XT
SL-M780 / SL-M780-I
OT-SP41
RD-M780
SGS / GS
FH-M785 / FH-M788
10
CS-M771-10
CN-HG94
SM-SP17 / BT17
RD-M780
GS
10
35D
11D
18D
11-32D, 11-34D, 11-36D
Vites teli kılıfı yuvası
Not: Șekilde görüldüğü gibi, mil yuvası ile braket arasında
boșluk olup olmadığını periyodik olarak kontrol edin. Eğer bu iki
parça arasında boșluk varsa, dișli değiștirme performansıyla
ilgili problemler olușabilir.
Arka vites değiștiricisinin montajı
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası
Braket
Braket mili Sıkma torku:
8-10 N•m
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek suretiyle arkadan bakıldığında
kılavuz makara en küçük dișlinin dıș çizgisiyle hizalanacak
șekilde ayarlayın.
2. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın doğrudan en
büyük dișliyle hizalanacak bir konuma hareket etmesini
sağlayın.
SIS Ayarı
Üst ayar vidası
Alt ayar vidası
Kılavuz makara
En büyük dișli
En küçük dișlinin dıș
çizgisi
Dișlilerin montajı
Her bir dișli için, grup ișareti
bulunan yüzey yukarı doğru
bakmalı ve her bir dișlinin
geniș kısmı ve arka hazne
gövdesinin (kanal
genișliğinin fazla olduğu) A
kısmı hizalanacak șekilde
yerleștirilmelidir.
Oluk sadece bir
yerde geniștir.
a
c
-
1
4
T
A
Geniș parça
HG dișlilerin montajını yaparken, kilitleme
bileziğini sıkmak için özel aleti (TL-LR15/
LR10) kullanın.
HG dișlileri değiștirirken, kilitleme
bileziğini çıkarmak için özel aleti (TL-
LR15/LR1) ve TL-SR21'i kullanın.
Sıkma torku:
30-50 N•m
Kilitleme bileziği
Alet (TL-SR21)
Sökme
TL-LR15/LR10
< CS-M771-10 >
(bL) 11-32D
(bJ) 11-34D
(bk) 11-36D
Kilitleme bileziği
Dișli ara parçası
Kilitleme bileziği ara parçası
■ Arka vites değiștiricinin değiștirilmesi
Kılavuz makara /
Gergi makarası Sıkma torku:
2.5-5.0 N•m
3 mm Alyen anahtarı
(1) (2)