HP dx5150 Microtower PC Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi

Bu kılavuz için de uygundur

Sorun Giderme Kılavuzu
HP Ofis Masaüstü Bilgisayarı
dx5150 modeli
Belge Parça Numarası: 375373-142
Ağustos 2005
Bu kılavuzda, yukarıdaki ürünlerle ilgili sorunları gidermenize yardımcı
olacak yararlı ipuçları ve çözümlerin yanı sıra, olası donanım ve
yazılım sorunlarını ortaya koyan senaryolar da yer almaktadır.
© Telif Hakkı 2004-2005 Hewlett-Packard Development Company, L.P.
Buradaki bilgiler önceden uyarı yapılmadan değiştirilebilir.
Microsoft, MS-DOS, Windows ve Windows NT, Microsoft Corporation’ın A.B.D
ve diğer ülkelerdeki/bölgelerdeki ticari markalarıdır.
HP ürünleri ve hizmetlerine ilişkin garantiler, bu ürünler ve hizmetlerle birlikte gelen
açık garanti beyanatlarında belirtilmiştir. Bu belgede yer alan hiçbir şey ek garanti
olarak yorumlanmamalıdır. HP, burada olabilecek teknik hatalar veya yazım hatalarından
dolayı sorumluluk kabul etmez.
Bu belge, telif haklarıyla korunan mülkiyet bilgileri içermektedir. Bu belgenin hiçbir
bölümü Hewlett-Packard Company’nin önceden yazılı onayı olmadıkça fotokopiyle
çoğaltılamaz, kopyalanamaz veya başka dillere çevrilemez.
Å
UYARI: Bu tarzda yazılmış metinler, talimatlara uymadığınız takdirde bedensel
zarar görebileceğinizi veya ölüme sebep olunabileceğini belirtir.
Ä
DİKKAT: Bu şekilde tasarlanmış metinler, yönergelere uyulmadığı takdirde
donatının zarar görebileceğini veya bilgi kaybıyla karşılaşabileceğinizi belirtir.
Sorun Giderme Kılavuzu
HP Ofis Masaüstü Bilgisayarı
İlk Basım (Aralık 2004)
İkinci Baskı (Ağustos 2005)
Belge Parça Numarası: 375373-142
Sorun Giderme Kılavuzu www.hp.com iii
İçindekiler
1 Bilgisayar Tanı Özellikleri
Diagnostics for Windows . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1–1
Diagnostics for Windows’u Algılama . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1–2
Diagnostics for Windows’u kurma. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1–3
Diagnostics for Windows'taki Kategorileri Kullanma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1–4
Diagnostics for Windows yardımcı programındaki Tanı Testlerini Çalıştırma . . . 1–7
Configuration Record . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1–10
Configuration Record Yardımcı Programının Kurulması . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1–11
Configuration Record Yardımcı Programını Çalıştırma. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1–11
Yazılımı Koruma. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1–12
Yazılımı Geri Yükleme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1–12
2 Tanı Programı Olmadan Sorun Giderme
Güvenlik ve Konfor. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–1
Teknik Desteği Aramadan Önce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–2
Yardımcı İpuçları . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–4
Genel Sorunları Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–6
Güç Kaynağı Sorunlarını Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–10
Disket Sorunlarını Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–13
Sabit Sürücü Sorunlarını Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–16
Görüntü Sorunlarını Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–20
Ses Sorunlarını Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–25
Yazıcı Sorunlarını Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–28
Klavye ve Fare Sorunlarını Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–29
Donanım Kurulum Sorunlarını Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–31
Ağ Sorunlarını Çözme. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–34
Bellek Sorunlarını Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–38
İşlemci Sorunlarını Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–40
CD-ROM ve DVD Sorunlarını Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–41
iv www.hp.com Sorun Giderme Kılavuzu
İçindekiler
Drive Key Sorunlarını Çözümleme. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–43
Internet Erişim Sorunlarını Çözme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–44
Yazılım Sorunlarını Çözme. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–47
Müşteri Desteği'ne Başvurma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2–48
A POST Hata Mesajları
POST Sayısal Kodları ve Metin Mesajları . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . A–2
POST Tanı Ön Panel LED’leri, ve Ses Kodları . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . A–5
B Şifre Güvenliği ve CMOS’u Sıfırlama
Şifre Atlatıcısını Sıfırlama. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . B–2
CMOS’u Silme ve Sıfırlama . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . B–3
CMOS’u Sıfırlamak için Computer Setup programını Kullanma . . . . . . . . . . . . . B–3
CMOS’u Sıfırlamak için CMOS Anahtarını Kullanma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . B–4
CMOS’u Yedekleme. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . B–6
C Analog/Dijital Ses Çıkışını Ayarlama
Dizin
Sorun Giderme Kılavuzu www.hp.com 1–1
1
Bilgisayar Tanı Özellikleri
Diagnostics for Windows
Diagnostics for Windows (DFW) yardımcı programı,
Microsoft Windows XP işletim sistemi çalıştırırken bilgisayarınızın
donanım ve yazılım yapılandırmasıyla ilgili bilgileri görüntülemenize
olanak sağlar. Ayrıca bilgisayarın alt sistemlerinde donanım ve yazılım
testleri yapmanıza da olanak sağlar.
Diagnostics for Windows’u çağırdığınızda, bilgisayarınızın geçerli
yapılandırmasını gösteren Genel Bakış ekranı görüntülenir. Genel
Bakış ekranından, bilgisayarınız hakkındaki çeşitli bilgi kategorilerine
ve Test sekmesine erişim vardır. Yardımcı programın ekranlarında
bulunan bilgiler bir dosyaya kaydedilebilir veya yazdırılabilir.
Tüm alt sistemleri test etmek için yönetici olarak oturum açmanız
gerekir. Yönetici olarak oturum açmazsanız, bazı alt sistemleri test
edemezsiniz. Bir alt sistem test edilemiyorsa, bu Test penceresindeki
alt sistemin adının altında yer alacak bir hata mesajıyla veya seçilemeyen,
gölgeli bir onay kutusuyla belirtilir.
Bilgisayara takılmış tüm cihazların sistem tarafından tanınıp tanınmadığını
ve doğru çalıştığını anlamak için Diagnostics for Windows yardımcı
programını kullanın. Testleri çalıştırmak iste blıdır, ancak yeni
bir aygıt kurduktan veya taktıktan sonra çalıştırmanız önerilir.
Diğer şirketlere ait olan ve HP tarafından desteklenmeyen aygıtlar,
Diagnostics for Windows tarafından algılanamayabilir. Yardımcı program
tarafından oluşturulan raporu kaydetmek, yazdırmak veya görüntülemek.
Compaq Müşteri Destek Merkezini aramadan önce testleri çalıştırmalı
ve testlerin sonucunda elde edilen raporun yazıcı çıktısını almalısınız.
1–2 www.hp.com Sorun Giderme Kılavuzu
Bilgisayar Tanı Özellikleri
Diagnostics for Windows’u Algılama
Bazı bilgisayarlar Diagnositics for Windows önceden yüklenmiş ancak
kurulmamış olarak kullanıma sunulur. Bu programı diğer yardımcı
programlarla birlikte önceden kurabilirsiniz veya başka bir kullanıcı
tarafından önceden kurulmuş olabilir.
Diagnostics for Windows’un kurulu olup olmadığını belirlemek için
aşağıda belirtilen işlemleri yapınız:
1. Tanılar simgesinin bulunduğu yere erişin. Windows XP Home
veya Windows XP Professional işletim sisteminde, sırasıyla
Başlat > Denetim Masası öğelerini seçin.
2. Denetim Masası’nda görüntülenen simgelere bakın.
Configuration Record ve Diagnostics for Windows simgeleri
varsa, Diagnostics for Windows yardımcı programı kuruludur.
Configuration Record ve Diagnostics for Windows simgeleri
yoksa, Diagnostics for Windows yardımcı programı yüklü
olabilir, ancak kurulu değildir.
Sorun Giderme Kılavuzu www.hp.com 1–3
Bilgisayar Tanı Özellikleri
Diagnostics for Windows’u kurma
Diagnostics for Windows önceden yüklenmemişse, aşağıdaki Web
sitesinden Diagnostics for Windows SoftPaq’i yükleyebilirsiniz:
http://www.hp.com/support
Aşağıdaki işlem, yalnızca tanı programı yazılımı sabit diske yüklenmiş
ancak kurulmamışsa gereklidir.
1. Tüm Windows uygulamalarını kapatın.
2. Diagnostics for Windows yardımcı programını kurun:
Windows XP işletim sisteminde, sırasıyla Başlat > Yazılımı
Kur simgesini seçin. Diagnostics for Windows > İleri
düğmesini seçin, ardından ekranda görünen yönergeleri izleyin.
Kurulum Yazılımı simgesi Masaüstü’nde veya Başlat menüsünde
bulunmuyorsa, C:\CPQAPPS\DIAGS dizininden Kur
programını çalıştırın veya sırasıyla Başlat > Çalıştır
öğelerini seçin ve komut satırına aşağıdaki komutu yazın:
C:\CPQAPPS\DIAGS\SETUP.
3. Diagnostics for Windows’u kurmak için İleri seçeneğini tıklatın.
4. Programın kurulması tamamlanınca, sizden bilgisayarı yeniden
başlatmanız istenebilir veya otomatik olarak yeniden başlatılabilir.
Sizden istenirse, bilgisayarı yeniden başlatmak için Finish (Son)
düğmesine veya programdan çıkmak için Exit (Çıkış) düğmesine
basın. Diagnostics for Windows kurulumunun tamamlanabilmesi
için bilgisayarı yeniden başlatmanız gerekir.
Diagnostics for Windows yardımcı programının bilgisayarda kurulu
mevcut bir sürümünden yükseltme yapmak istiyorsanız, en son
Diagnostics for Windows SoftPaq sürümünü bulmak ve yüklemek
için
http://www.hp.com/support
adresini ziyaret edin.
1–4 www.hp.com Sorun Giderme Kılavuzu
Bilgisayar Tanı Özellikleri
Diagnostics for Windows'taki Kategorileri Kullanma
Kategorileri kullanmak için aşağıdakileri yapın:
1. Sırasıyla Başlat > HP Information Center > Diagnostics for
Windows (Bilgi Merkezi) seçeneğini tıklatın. Başlat > Denetim
Masası öğelerini tıklatıp Diagnostics for Windows öğesini
seçerek, Denetim Masası’nda bulunan Diagnostics for Windows
simgesini seçebilirsiniz.
Ekranda bilgisayarın donanım ve yazılımı hakkında genel bilgiler
görüntülenir.
2. Belirli bir donanım veya yazılım hakkında bilgi için, Kategoriler
aşağı açılır menüsünden ya da araç çubuğundaki simgeleri kullanarak
uygun bir kategori seçin.
İmleci araç çubuğu simgeleri üstünde hareket ettirdiğinizde, imlecin
yanında ilgili kategorinin adı belirir.
3. Seçilen bir kategoriye ait daha ayrıntılı bilgi görüntülemek için,
pencerenin sol alt köşesindeki Information Level (Bilgi Düzeyi)
kutusunda bulunan More (Daha Fazla) seçeneğini veya ekranın en
üst kısmındaki Level (Düzey) seçeneğini tıklatıp More’u seçin.
4. Bu bilgileri gerektiği gibi gözden geçirin, yazdırın ve/veya kaydedin.
Bilgileri yazdırmak için Dosya ’yı tıklatın, ardından Yazdır seçeneğini
seçin. Aşağıdaki seçeneklerden birini seçin: Detailed Report
(All Categories) (Detaylı Rapor -Tüm Kategoriler), Summary
Report (All Categories), (Özet Rapor -Tüm Kategoriler) veya
Current Category) (Geçerli Kategori). Seçtiğiniz raporu yazdırmak
için Tamam düğmesine basın.
Bilgileri yazdırmak için Dosya ’yı tıklatın, ardından Farklı Kaydet
seçeneğini seçin. Aşağıdaki seçeneklerden birini seçin: Detailed
Report (All Categories) (Detaylı Rapor -Tüm Kategoriler), Summary
Report (All Categories), (Özet Rapor -Tüm Kategoriler) veya
Current Category) (Geçerli Kategori). Seçtiğiniz raporu kaydetmek
için Tamam seçeneğini tıklatın.
5. Diagnostics for Windows yardımcı programından çıkmak için,
Dosya menüsünü, ve ardından Çıkış seçeneğini tıklatın.
Sorun Giderme Kılavuzu www.hp.com 1–5
Bilgisayar Tanı Özellikleri
Menü Çubuğu – Dosya, Kategoriler, Gezinti, Düzey, Sekme, Yardım
Diagnostics for Windows ekranının en üstünde, altı tane aşağı açılır
menüyü içeren Menü Çubuğu yer alır:
File (Dosya) – Save As (Farklı Kaydet), Print (Yazdır), Printer
Setup (Yazıcı Kurulumu), Exit (Çıkış)
Categories (Kategoriler) – Aşağıdaki bölümde bulunan
kategoriler listesine bakın
Navigation (Gezinti) – Previous Category (Önceki Kategori) (
F5
),
Next Category (Sonraki Kategori) (
F6
)
Level (Düzey) – Less (Aşağı) (
F7
), More (Yukarı) (
F8
)
<ekrandaki bilgiler>
Tab (Sekme) – Overview (Genel Bakış), Test, Status (Durum),
Log (Günlük), Error (Hata)
Help (Yardım) – Contents (İçindekiler), How to use Help
(Yardım’ı Kullanma), About (Hakkında)
ToolBar (Araç Çubuğu) Farklı Bilgi Kategorilerine Ait Simgeler
Menü Çubuğu’nun alt kısmında, Araç Çubuğu bilgisayarla ilgili
aşağıda sıralanan her bilgi kategorisine ait bir simge dizisi içerir:
System (Sistem) – Sistem kartı, ROM, tarih ve saat bilgileri
Asset Control (Varlık Kontrolü) – Varlık etiketi, sistem seri
numarası ve işlemci bilgileri
Input Devices (Giriş Aygıtları) – Klavye, fare ve oyun çubuğu bilgileri
Communication (İletişim) – Sistemdeki bağlantı noktaları ve her
biri hakkındaki bilgiler
Storage (Depolama) Sistemdeki depolama sürücüleri ve her biri
hakkındaki bilgiler
Graphics (Grafikler) – Grafik sistemi bilgileri
Memory (Bellek) – Sistem kartı ve Windows bellek bilgileri
Multimedia (Çoklu Ortam) – Optik depolama (CD, DVD. vb.)
ve ses bilgileri
Windows – Windows bilgileri
1–6 www.hp.com Sorun Giderme Kılavuzu
Bilgisayar Tanı Özellikleri
Architecture (Mimari) – PCI Aygıtı bilgileri
Resources (Kaynaklar) – IRQ, I/O ve Bellek Haritası bilgileri
Health (Sağlık) – Sistem sıcaklığının ve sabit sürücülerin durumu
Miscellaneous (Diğer) – CMOS, DMI, BIOS, Sistem, Ürün Adı
ve Seri Numarası
Tabs (Sekmeler) Overview (Genel Bakış), Test, Status (Durum),
Log (Günlük), Error (Hata)
Araç Çubuğu’nun alt kısmında beş sekme yer alır:
Overview (Genel Bakış) – Overview penceresi, bilgisayar hakkındaki
genel bilgileri görüntüler. Yardımcı programı başlattığınızda
görüntülenen pencere budur. Pencerenin sol kısmında donanım,
sağ kısmındaysa yazılım bilgileri görüntülenir.
Test – Test penceresi, test etmek için sistemin çeşitli bölümlerini
seçmenizi sağlar. Test türünü ve test modunu da seçebilirsiniz.
Status (Durum) – Status penceresi, devam eden tüm testlerin
durumlarını görüntüler. Cancel Testing (Testi İptal Et) düğmesini
tıklatarak testi iptal edebilirsiniz.
Log (Günlük) – Log penceresi her aygıta ait testlerin günlüğünü
görüntüler.
Error (Hata) – Error penceresi, aygıt testi sırasında oluşan tüm
hataları görüntüler. Bu pencere, test edilen aygıtı, hata türünü,
sayısını ve hata kodunu listeler.
Sorun Giderme Kılavuzu www.hp.com 1–7
Bilgisayar Tanı Özellikleri
Diagnostics for Windows yardımcı programındaki Tanı
Testlerini Çalıştırma
Tanı testlerini çalıştırmak için:
1. Sırasıyla Başlat > HP Information Center > Diagnostics for
Windows (Bilgi Merkezi). Başlat > Denetim Masası öğelerini
tıklatıp Diagnostics for Windows öğesini seçerek, Denetim
Masası’nda bulunan Diagnostics for Windows simgesini
seçebilirsiniz.
Ekranda bilgisayarın donanım ve yazılımı hakkında genel bilgiler
görüntülenir. Simge satırının altında beş sekme görüntülenir:
Overview (Genel Bakış), Test, Status (Durum), Log (Günlük)
ve Error (Hata).
2. Test sekmesini tıklatın veya ekranın en üst bölümündeki Sekme
seçeneğini tıklatın ve Test’i seçin.
3. Aşağıdaki seçeneklerden birini seçin:
Quick Test (Hızlı Test) – Tüm aygıtlar için hızlı ve genel bir
test çalıştırır. Unattended Mod (Katılımsız Mod) seçiliyse
kullanıcı müdahalesi gerektirmez.
Complete Test (Tam Test) – Her aygıtta maksimum test
gerçekleştirir. Kullanıcı Interactive Mod’u (Etkileşimli Mod)
veya Unattended Mod’u (Katılımsız Mod) seçebilir.
Custom Test (Özel Test) – Sadece seçtiğiniz testleri çalıştırır.
Belirli aygıtları veya testleri seçmek için listede aygıtı bulup,
her testin yanındaki onay kutusunu tıklatın. Seçim yapıldığında
kutuda kırmızı bir onay işareti belirir. Seçilen testlerden
bazıları kullanıcı katılımı gerektirebilir.
Tüm alt sistemleri test etmek için yönetici olarak oturum açmanız
gerekir. Yönetici olarak oturum açmazsanız, bazı alt sistemleri test
edemezsiniz. Bir alt sistem test edilemiyorsa, bu Test penceresindeki
alt sistemin adının altında yer alacak bir hata mesajıyla veya seçilemeyen,
gölgeli bir onay kutusuyla belirtilir.
1–8 www.hp.com Sorun Giderme Kılavuzu
Bilgisayar Tanı Özellikleri
4. Interactive Mode veya Unattended Mode seçeneklerinden
birini seçin. Interactive Mode’da program gerektiği zaman sizden
bilgi isteyecektir. Bazı testler etkileşimli çalışır ve Unattended
Mode’u seçerseniz hata verir veya testi durdurur.
Interactive Mode test işlemi sırasında maksimum kontrol
sağlar. Testin başarılı olup olmadığına siz karar verirsiniz
ve aygıtlar yerleştirmeniz veya çıkarmanız istenebilir.
Unattended Mode komutları görüntülemez. Hata oluşursa,
test bittiğinde görüntülenir.
5. Pencerenin en altındaki Begin Testing (Testi Başlat) düğmesini
tıklatın. Ekranda, her testin durumunu ve sonuçlarını gösteren
Test Durumu görüntülenir. Testleri çalıştırmayla ilgili daha fazla
ayrıntı için, Log (Günlük) sekmesini tıklatın veya ekranın en
üstündeki Sekme’yi tıklatıp Log’u seçin.
6. Bir test raporunu görüntülemek için, bir sekme seçin:
Status (Durum) sekmesi devam etmekte olan test işlemi
sırasında yapılmış, başarılı ve başarısız olmuş testleri özetler.
Log (Günlük) sekmesi sistemde yapılmış testleri, her testin
kaç defa çalıştırıldığını, her testte ne kadar hata bulunduğunu
ve her testin toplam çalışma süresini listeler.
Error (Hata) sekmesi bilgisayarda bulunan tüm hataları hata
kodlarıyla birlikte listeler.
7. Bir test raporunu kaydetmek için aşağıda belirtilen işlemleri yapın:
Bir Log sekmesi raporunu kaydetmek için Log sekmesini
Save (Kaydet) düğmesini seçin.
Bir Error sekmesi raporunu kaydetmek için Error sekmesini
Save (Kaydet) düğmesini seçin.
Sorun Giderme Kılavuzu www.hp.com 1–9
Bilgisayar Tanı Özellikleri
8. Bir test raporunu yazdırmak için aşağıda belirtilen işlemleri yapın:
Rapor Log sekmesindeyse, sırasıyla File (Dosya) > Save As
(Farklı Kaydet) seçeneğini seçin, ardından seçilen klasörden
dosyayı yazdırın.
Rapor Error sekmesindeyse, Error (Hata) sekmesini Print
(Yazdır) düğmesini seçin.
9. Hata bulunursa, Error (Hata) sekmesini tıklatarak daha detaylı
bilgi alabilir ve önerilen eylemleri görebilirsiniz. Önerilen
eylemleri uygulayarak bazı problemleri kendiniz çözebilirsiniz.
10. Compaq bayinizin, satıcınızın veya servis sağlayıcınızın
yardımına ihtiyaç duyarsanız Print (Yazdır) seçeneğini tıklatın
veya hata bilgilerini kaydedin.
11. Diagnostics for Windows yardımcı programından çıkmak için,
Dosya, menüsünü, ardından Çıkış seçeneğini tıklatın.
1–10 www.hp.com Sorun Giderme Kılavuzu
Bilgisayar Tanı Özellikleri
Configuration Record
Configuration Record yardımcı programı, diğer yönetim araçlarına
benzeyen Windows tabanlı bir bilgi toplama aracıdır. Masaüstünüze
tam bir yapılandırma görüntüsünü vermek için çeşitli bilgisayar
alt sistemlerinden önemli donanım ve yazılım bilgilerini toplar.
Configuration Record, yapılandırma değişikliklerini otomatik olarak
tanıma ve karşılaştırmaya yarar ve yapılandırma tarihi tutma özelliği
vardır. Bilgi farklı oturumların bir tarihçesi olarak saklanabilir.
Bu yardımcı program, bilgisayarı çevrimdışı hale getirmeden sorunları
çözmeye imkan sağlamak ve bilgisayarın kullanılabilirliğini maksimum
düzeye çıkarmak için geliştirilmiştir. Yardımcı program tarafından
sağlanan yardımcı sistem sorunlarını çözmede faydalı olur ve servis
durumlarında, sistem yapılandırmasının hızlı ve kolay tanımlanmasını
sağlayarak servis işlemini hızlandırır.
Configuration Record, bilgisayarın ayrıntılı bir görüntüsünü sunmak
için donanım ve işletim sistemi yazılımına ait bilgileri otomatik olarak
toplar. ROM, varlık etiketi, işlemci, fiziksel sürücüler, PCI aygıtları,
bellek, grafikler, işletim sistemi sürüm numarası, işletim sistemi
parametreleri ve işletim sistemi başlangıç dosyaları gibi öğelerdeki
bilgileri toplar ve görüntüler. Özgün Base.log dosyası cpqdiags
dizininde yer alıyorsa, Base.log dosyası Now.log dosyasının yanında,
ayrı bir pencerede görüntülenir ve ikisi arasındaki farklılıklar kırmızı
renkte vurgulanır.
Sorun Giderme Kılavuzu www.hp.com 1–11
Bilgisayar Tanı Özellikleri
Configuration Record Yardımcı Programının Kurulması
Configuration Record, Diagnostics for Windows’un bir parçasıdır.
Diagnostics for Windows’u kurduğunuzda, Configuration Record
da kurulur.
Configuration Record Yardımcı Programını Çalıştırma
Bu programı çalıştırmak için:
1. Sırasıyla Başlat > HP Compaq Information Center (Compaq
Bilgi Merkezi) > Configuration Record ’u tıklatın. Başlat >
Denetim Masası öğelerini tıklatıp Configuration Record
öğesini seçerek, Denetim Masası’nda bulunan Configuration
Record simgesini seçebilirsiniz.
Configuration Record yardımcı programının iki görüntüleme
seçeneği vardır: Show Changed Items Only (Yalnızca Değiştirilen
Öğeleri Göster) ve Show All (Tümünü Göster). Show Changed
Items Only varsayılan görünümdür ve bu nedenle tüm metin kırmızı
renkte görüntülenir çünkü bu seçenek yalnızca farklılıkları gösterir.
Show All seçeneğine geçiş yapıldığında, sistemin tam ve kapsamlı bir
görünümü elde edilir.
2. Varsayılan görünüm Show Changed Items Only (Yalnızca
Değiştirilen Öğeleri Göster) görünümüdür. Configuration Record
tarafından toplanan tüm bilgileri görüntülemek için, pencerenin
en üstündeki View (Görünüm) seçeneğini tıklatın ve Show All
(Tümünü Göster) seçeneğini seçin veya Show All Items
(Tüm Öğeleri Göster) simgesini tıklatın.
3. Sağ veya sol penceredeki bilgileri kaydetmek için, File (Dosya) >
Save Window File (Penceredeki Dosyayı Kaydet) seçeneğini ve
ardından Left Window File (Sol Pencere Dosyası) veya Right
Window File (Sağ Pencere Dosyası) seçeneklerinden birini seçin.
Bilgisayarın yapılandırmasını düzenli aralıklarla kaydetmek, kullanıcının
yapılandırma tarihi tutmasını sağlar. Sistemde hata ayıklama gerektiren
bir sorun ortaya çıkarsa, tarih tutulmuş olması servis sağlayıcınız için
de yararlı olabilir.
4. Configuration Record’dan çıkmak için File (Dosya) menüsünü ve
sonra Exit (Çıkış) seçeneğini tıklatın.
1–12 www.hp.com Sorun Giderme Kılavuzu
Bilgisayar Tanı Özellikleri
Yazılımı Koruma
Yazılımın kaybolmasını veya zarar görmesini önlemek için tüm
sistem yazılımının, uygulamalarının ve ilgili dosyaların bir yedek
kopyasını sabit sürücüde saklamalısınız. Veri dosyalarının yedek
kopyasını alma yönergeleri için işletim sisteminin veya yedekleme
programının belgelerine başvurun.
Yazılımı Geri Yükleme
Restore Plus! programını kullanarak, Windows işletim sistemi ve
yazılımı bilgisayarı satın aldığınızdaki orijinal durumuna geri yüklenebilir
çalıştırın. Bu özelliği kullanma hakkında tüm yönergeler için,
Restore Plus! CD’sinde bulunan belgelere bakın.
Sorun Giderme Kılavuzu www.hp.com 2–1
2
Tanı Programı Olmadan Sorun Giderme
Bu bölümde disket sürücüsü, sabit sürücü, optik sürücü, grafikler, ses,
bellek ve yazılım problemleri küçük sorunların nasıl tespit edileceği
ve düzeltileceği konusunda bilgi verilmektedir. Bilgisayarla ilgili
sorunlarınız olursa, olası nedenler ve önerilen çözümler için bu
bölümde verilen tablolara bakın.
Açılışta Power-On Self-Test (POST) sırasında belirli hata mesajları
hakkında bilgi almak için, Ek A, “POST Hata Mesajları“ bakın.
Güvenlik ve Konfor
Å
UYARI: Bilgisayarın hatalı kullanılması veya güvenli ve rahat bir iş ortamı
oluşturulamaması, bedensel rahatsızlıklara veya ciddi yaralanmalara neden
olabilir. Bir iş alanı seçme ve güvenli ve rahat bir iş ortamı olturma konusunda
daha fazla bilgi için, Documentation CD (Belge Kitaplığı CD’si) içinde ve
http://www.hp.com/ergo Web adresinde bulunan Güvenlik ve Rahat Kullanım
Kılavuzu’na bakın.
2–2 www.hp.com Sorun Giderme Kılavuzu
Tanı Programı Olmadan Sorun Giderme
Teknik Desteği Aramadan Önce
Bilgisayarınızda sorun varsa, teknik desteği aramadan önce sorunu
tam saptayabilmek için aşağıdaki uygun çözüm yollarını deneyin.
Diagnostics for Windows yardımcı programını çalıştırın: Daha
fazla bilgi için bkz: Bölüm 1, “Bilgisayar Tanı Özellikleri“.
Bilgisayarın önündeki Güç ışığının kırmızı yanıp söndüğünden emin
olun. Yanıp sönen ışıklar, sorunu tanımlamanıza yardımcı olan hata
kodlarıdır. Daha fazla bilgi için bkz: Ek A, “POST Hata Mesajları“.
Ekran boşsa, monitörü bilgisayardaki farklı bir video bağlantı
noktasına (varsa) takın. Bunun yerine monitörü, sorunsuz
çalıştığını bildiğiniz başka bir monitörle de değiştirebilirsiniz.
Ağ ortamında çalışıyorsanız, başka bir bilgisayarı başka bir
kabloyla ağ bağlantısına ekleyin. Ağ fişinde veya kablosunda
bir sorun olabilir.
Yakın zamanda yeni bir donanım eklediyseniz, donanımı kaldırın
ve bilgisayarın düzgün çalışıp çalışmadığına bakın.
Yakın zamanda yeni bir yazılım eklediyseniz, yazılımı kaldırın
ve bilgisayarın düzgün çalışıp çalışmadığına bakın.
Bilgisayarı, tüm sürücüler yüklenmeden açılıp açılmayacağını
görmek için Güvenli Mod'da başlatın. İşletim sistemini yeniden
başlatırken, “Bilinen Son İyi Yapılandırma“ seçeneğini kullanın.
Aşağıdaki Web sitesinde yer alan, kapsamlı çevrimiçi teknik
desteğe bakın:
http://www.hp.com/support
.
Bu kılavuzdaki “Yardımcı İpuçları“ başlıklı bölüme bakın.
Restore Plus! çalıştırın.
Ä
DİKKAT: Restore Plus! CD’sini çalıştırdığınızda, sabit sürücüdeki tüm veriler
silinir.
Sorun Giderme Kılavuzu www.hp.com 2–3
Tanı Programı Olmadan Sorun Giderme
Sorunları çevrimiçi çözmenize yardımcı olmak amacıyla HP Instant
Support Professional Edition kendi kendine çözüm tanıları sunar.
HP desteğine başvurmanız gerekirse, HP Instant Support Professional
Edition çevrimiçi sohbet özelliğini kullanın. HP Instant Support
Professional Edition özelliğine aşağıdaki adresten erişebilirsiniz:
http://www.hp.com/go/ispe
.
En son çevrimiçi destek bilgileri, yazılım ve sürücüler, öngörülmüş
bildirim ve dünya çapında eş ve HP uzmanları topluluğu için
http://www.hp.com/go/bizsupport
adresinde İşletme Destek
Merkezi'ne (BSC) erişin.
Teknik desteği aramanız gerekirse, servis çağrınızın uygun şekilde işleme
konduğundan emin olmak için aşağıdakileri yapmak üzere hazır olun:
Aramayı yaparken bilgisayarınızın başında olun.
Aramadan önce bilgisayarın seri numarasını ile ürün kimlik
numarasını ve monitör seri numarasını bir kağıda not edin.
Servis teknisyeniyle sorunu çözmek için görüşün.
Sisteminize yeni eklenmiş tüm donanımı çıkarın.
Sisteminize yeni yüklenmiş tüm yazılımları kaldırın.
Restore Plus! CD’sini çalıştırın.
Ä
DİKKAT: Restore Plus! CD’sini çalıştırmak sabit diskteki tüm verileri siler.
Satış bilgileri ve garanti yükseltmeleri (Care Pack) için, yerel yetkili
servis sağlayıcınızı veya satıcınızı arayın.
2–4 www.hp.com Sorun Giderme Kılavuzu
Tanı Programı Olmadan Sorun Giderme
Yardımcı İpuçları
Bilgisayarınız, ekranınız veya yazılımınızla ilgili sorunlarla karşılaşırsanız,
bir işlem yapmadan önce aşağıdaki genel önerilere bakın:
Bilgisayarınızın ve ekranınızın çalışan bir prize takılı olduğundan
emin olun.
Voltaj seçim anahtarının (bazı modellerde bulunur), bölgenizde
kullanılan doğru voltaja (115V veya 230V) ayarlı olup olmadığını
kontrol edin.
Bilgisayarınızın açık olduğundan ve yeşil ışığın yandığından
emin olun.
Ekranınızın açık olduğundan ve yeşil ekran ışığın yandığından
emin olun.
Bilgisayarın önündeki Güç ışığının kırmızı yanıp söndüğünden
emin olun. Yanıp sönen ışıklar, sorunu tanımlamanıza yardımcı
olan hata kodlarıdır. Daha fazla bilgi için bkz: Ek A, “POST Hata
Mesajları“.
Ekran kararmışsa, parlaklık ve kontrast ayarlarını açın.
Bir tuşa basın ve basılı tutun. Sistem sesli uyarı verirse, klavyeniz
doğru çalışıyor demektir.
Tüm bağlantıları kontrol edin. Gevşek veya hatalı bağlantı olabilir.
Klavyedeki herhangi bir tuşa veya açma/kapama düğmesine
basarak bilgisayarı etkinleştirin. Bilgisayar beklemede modunda
kalırsa, açma/kapama düğmesini en az dört saniye basılı tutarak
bilgisayarı kapatın ve düğmeye tekrar basarak bilgisayarı yeniden
başlatın. Sistem kapanmazsa, güç kablosunu çıkarın, birkaç saniye
bekleyin ve kabloyu yeniden takın. Computer Setup içinde güç
kaybında otomatik başlatma ayarlanmışsa bilgisayar yeniden
başlayacaktır. Bilgisayar yeniden başlamazsa, açma/kapama
düğmesine basarak yeniden başlatın.
Tak ve kullan özelliğine sahip olmayan bir genişletme kartı veya başka
bir seçenek kurduktan sonra bilgisayarınızı yeniden yapılandırın.
Yönergeler için bkz: “Donanım Kurulum Sorunlarını Çözme“.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83

HP dx5150 Microtower PC Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
Bu kılavuz için de uygundur