Shimano TL-BT03 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Hortum tutucu montaj yönü
< Takım içeriği >
SI-1304A-003-03
Rezervuar tankı kapağının açıldığı yerden yağ doldurun
Hava alma vidasının açıldığı yerden yağ doldurun
(bir yağ hunisi kullanarak)
Hava alma aleti Şişeli hortum
Şırınga
Kol burcu
Yağ hunisi
Hortum tutucu
Yağ durdurucu
Hortum tutucu montaj yönü
Bu sırada huni içerisindeki sıvı düzeyi düşer; bu nedenle hava çekilmemesi (içeri
hava girmemesi) için huniyi doldurmaya devam ederek sıvı düzeyini koruyun.
< Hava alma nipeli tipi kaliper durumunda >
7 mm'lik bir lokma anahtarı yerleştirin ve şırıngaya yağ
doldurarak hava alma nipeline bir hortum bağlayın. Hava alma
nipelini ve hortumu bir hortum tutucuyla emniyete alın ve
ardından hava alma nipelini 1/8 tur gevşeterek açın. Şırınganın
pistonunu bastırarak yağ ilave edin. Yağ hunisinden yağ
çıkmaya başlayacaktır. Çıkan yağda hava kabarcığı
görülmeyinceye kadar yağ ilave etmeye devam edin.
Hava alma aletini şekilde görüldüğü gibi çıkarın, rezervuar
tankını yağla doldurun ve ardından rezervuar tankı
kapağını tekrar yerleştirin. Kapağı tekrar takarken
rezervuar tankının içinde hava kabarcığı kalmadığından
emin olmak için tanka taşıncaya kadar yağ doldurun.
Ayrıca, rotor ve fren balataları gibi parçalara yağ
bulaştırmamaya dikkat edin.
Yağ durdurucu
O-ring
Eğer bu sırada fren kolu çalıştırılırsa, sistemdeki hava kabarcıkları delik yoluyla yükselerek yağ
hunisine girecektir. Kabarcıklar kesilir kesilmez fren kolunu dibine kadar bastırın. Bu noktada
kol için normal durum sert olmasıdır.
Teknik Servis Talimatı SI-1304A-003
Hava alma kiti
TL-BT03
3.
9.
6.
11.
Hava alma boşluk sağlayıcısı (sarı) fren kollarına takılı olarak, bisikleti şekilde görüldüğü gibi bir
destek üzerine yerleştirin.
Bu servis talimatıyla birlikte "Mineral yağı ilave edilmesi ve havanın alınması" için servis
talimatını da okuyun.
Hortum tutucuyu şekilde görüldüğü gibi monte edin.
Montaj yönünün doğru olduğundan emin olun.
1.
Rezervuar tankını, yağ hunisi takılmış
olan hava alma aletiyle kapatın ve
ardından kıskaçla şekilde görüldüğü
gibi sabitleyin.
Not:
Yağ hunisini takarken fazla
sıkmamaya dikkat edin.
2
Hortum
Diyafram
Rezervuar tankı
Fren kolları
Fren kolunu yere paralel hale getirin ve
daha sonra rezervuar tankı kapağını
çıkarın.
<Fren Kolu tipi>
Rezervuar
tankı
Diyafram
Diyafram
Diyafram
Rezervuar tankının
tabanı
Rezervuar tankı
Kol ünitesini rezervuar tankının üst kısmı yere paralel olacak şekilde çevirin
ve daha sonra rezervuar tankının kapağını çıkarın.
Not: Tekrar monte ederken, diyaframı
rezervuar tankının tabanıyla aynı
açıda hizalanacak şekilde
ayarlayın.
< ST tipi >
Rezervuar tankı
Yağ içerisinde hava kabarcığı görülmediğinden emin olduktan sonra hava alma nipelini geçici
olarak kapatın ve şırıngayı çıkarın.
Bu noktada kolu sürekli olarak sıkıp serbest bırakmayın.
Aksi halde, fren yağı içerisine karışmış hava kabarcıkları kalabilir ve
havanın çıkarılması daha uzun sürebilir. (Eğer kol sürekli olarak sıkılıp
serbest bırakılırsa, yağı tamamen boşaltın ve tekrar yağ ilave edin.)
4.
7 mm'lik bir lokma anahtarı yerleştirin ve ardından şişeli hortumu
şekilde görüldüğü gibi hava alma nipeline takın.
Hava alma nipelini ve hortumu bir hortum tutucuyla emniyete
alın ve ardından hava alma nipelini gevşetin. Kısa bir süre sonra,
yağ ve hava doğal olarak hava alma nipelinden boruya akacaktır.
Bu şekilde, fren sisteminin içinde kalan havanın büyük bir kısmı
kolayca çekilebilir. Bu sırada hortumu yavaşça sallamak veya bir
tornavidayla rezervuar tankına
veya fren kollarına hafifçe
vurmak veya fren kollarını
hareket ettirmek faydalı
olabilir.
5.
Fren kolu basılı olarak, hava alma nipelini hızlı aralıklarla
(yaklaşık 0.5 saniyede bir) açıp kapatarak frenlerde bulunabilecek hava
kabarcıklarını giderin. Bu işlemi 2 veya 3 defa tekrarlayın. Daha sonra
hava alma nipelini tekrar sıkın.
Sıkma torku: 4-6 N•m
8.
Yağ hunisini yağ durdurucusu ile tıkayarak, O-halkası
takılmış tarafın aşağı doğru bakmasını sağlayın.
Dışarı akan yağı silerek temizleyin.
10.
12.
Hava alma nipeli
Hortum tutucu
Şişe
Hava
Sıkma torku: 0.3-0.5 N•m
Hava alma nipelinden hava kabarcığı çıkışı durduktan sonra hava alma
nipelini geçici olarak sıkın.
Hava alma nipeli
7.
< Hava alma ağzı tipi kaliper durumunda >
Şırıngaya yeterli miktarda yağ doldurun. Kol
burcunu hortumun ucuna taktıktan sonra
hortumu hava ama ağzına bağlayın. Hortumu
çıkmayacak şekilde hortum tutucuyla
sabitleyin.
Hava alma vidasını 1/8 tur çevirip gevşeterek
açın.
Şırınganın pistonunu bastırarak yağ ilave edin.
Yağ hunisinden yağ çıkmaya başlar. Çıkan yağda
hava kabarcığı görülmeyinceye kadar yağ ilave
etmeye devam edin.
Kol hareketi
Gevşek Hafif sert Sert
Hava alma vidası
Hava alma ağzı
Kol burcu
* Diğer dillerde Servis Talimatı, aşağıdaki adreste mevcuttur: http://si.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)
SI-1304A-003
• Почиствайте и поддържайте комплекта за
обезвъздушаване със изопропилов алкохол или сапунена
вода или го избършете със сух парцал. Не използвайте
продукти за почистване, например наличните в
търговската мрежа почистващи препарати за спирачки.
Използването на такива продукти може да повреди
пластмасовите части, както и тези, изработени от друг
материал.
Когато разглобявате и почиствате комплекта за
обезвъздушаване, част от течността, използвана при
почистването, може да остане върху частите от
комплекта, така че уверете се, че всички части са
напълно сухи преди да ги сглобите обратно.
Избягвайте да вадите тръбата от спринцовката. Ако
тръбата случайно се разкачи, отстранете втулката и
тръбата от спринцовката и почистете всяка част
внимателно, за да отстраните омасляването. Ако краят
на тръбата е разширен, отрежете разширената част.
Уверете се, че тръбата свързана стегнато към
спринцовката преди да я използвате отново.
Ако тръбата не е
добре закрепена, по
време на употреба
може да протече
масло от мястото на
свързване на
тръбата.
Забележка
(Bulgarian)
SI-1304A-003
• Kasuta õhutuskomplekti puhastamiseks ja hooldamiseks
isopropüülalkoholi või seebivett või pühi seda kuiva
riidetükiga. Ära kasutada tooteid, nagu jaemüügis
saadaval olevad piduripuhastid. Nende toodete
kasutamine võib kahjustada plastist ja muust materjalist
osi.
Õhutuskomplekti demonteerimisel ja puhastamisel võib
jääda komplekti osadesse puhastamiseks kasutatud
vedelikke, seega veendu, et kõik osad oleksid enne
kokkupanekut täielikult kuivad.
Väldi toru eemaldamist süstlalt. Kui toru tuleb ootamatult
lahti, eemalda süstla küljest õla puks ja toru ning puhasta
õli eemaldamiseks kõik osad põhjalikult. Kui toru ots on
laienenud, lõika laienenud osa ära. Enne uuesti kasutamist
kontrolli, kas toru on tugevalt süstlale kinnitatud.
Kui toru ei sobitu kasutamise ajal korralikult, võib hakata
toru ühenduse kohast lekkima õli.
Pane tähele
(Estonian)
SI-1304A-003
• Komplet za odzračevanje čistite in vzdržujte z izopropilnim
alkoholom ali milnico, obrišite ga s suho krpo. Ne
uporabljajte izdelkov, kot so komercialno dostopni čistilci
za zavore. Z uporabo takšnih izdelkov lahko poškodujete
plastične in druge dele.
Po razstavljanju in sestavljanju kompleta za odzračevanje
lahko na njem ostanejo ostanki tekočine za čiščenje, zato
se prepričajte, da so pred ponovno sestavo vsi deli
popolnoma suhi.
Izogibajte se snemanju cevke z brizgalke. Če se cev po
nesreči sname, odstranite pušo ročice in cev iz brizge in
temeljito očistite vsak del, da odstranite vse olje. Če je
konec cevi razširjen, odrežite razširjeni del. Pred ponovno
uporabo preverite ali je cev trdno priključena na brizgo.
Če cevka med uporabo ne bo dobro nameščena, bo olje
morda puščalo na delu povezave cevke.
Pomnite
(Slovenian)
SI-1304A-003
• Setul de aerisire trebuie curăţat cu alcool izopropilic, apă
cu săpun sau o cârpă uscată. Nu se folosesc produse cum ar
fi substanţele de curăţare a frânelor.Aceste produse pot
deteriora piesele din plastic şi din alte materiale.
La dezasamblarea şi curăţarea setului de aerisire, o parte
din lichidul de curăţare poate rămâne pe piesele setului; se
va verifica dacă toate piesele sunt complet uscate înainte
de reasamblare.
Se va evita deconectarea tubului din seringă. Dacă tubul se
desprinde accidental, se demontează ştuţul şi tubul de pe
seringă şi se curăţă bine fiecare piesă pentru a îndepărta
uleiul. În cazul în care capătul tubului este lăţit, se taie
partea lăţită. Se verifică dacă tubul este bine conectat la
seringă înainte de a-l folosi din nou.
Dacă tubul nu este fixat corect, pot apărea scurgeri de ulei
la îmbinare.
Observaţie
(Romanian)
SI-1304A-003
• Za čišćenje i održavanje pribora za odzračivanje koristite
izopropilni alkohol, sapunicu i suhu tkaninu za brisanje. Ne
koristite komercijalno dostupne čistaće i odmaščivaće
kočnica. Upotreba takvih proizvoda može oštetiti plastiku i
druge dijelove.
Pri rastavljanju i čišćenju pribora za odzračivanje, sredstvo
za čišćenje može se zadržati na nekim dijelovima pribora.
Obvezatno, provjerite da li su svi dijelovi potpuno suhi pri
ponovnom sastavljanju pribora.
Izbjegavajte odvajanje cijevi od brizgaljke. Ako slučajno
odvojite cijev od brizgaljke, uklonite cijevni adapter i cijev
s brizgaljke i sve dijelove detaljno očistite i odmastite prije
ponovnog spajanja. Ukoliko se kraj cijevi proširio, odrežite
prošireni dio cijevi. Prije ponovne uporabe provjerite da li
cijev čvrsto dosjeda na brizgaljku.
If the tube does not fit securely during use, oil may leak
from the tube connection.
Napomena
(Croatian)
SI-1304A-003
• Опрему за испуштање чистите и одржавајте помоћу
изопропил алкохола или воде са сапуницом или је
обришите сувом крпом. Не користите производе као што
су комерцијално доступна средства за чишћење кочница.
Употреба таквих производа може оштетити пластичне и
друге делове.
Приликом расклапања и чишћења опреме за испуштање,
део употребљене течности може да остане на деловима
опреме, па проверите да ли су сви делови потпуно суви
пре него што их поново склопите.
Водите рачуна да се црево не одвоји од бризгалице. Ако
цевчица случајно спадне, темељно је очистите како бисте
одстранили сваки траг уља. Ако је завршетак цевчице
проширен, одсеците га. Проверите да ли је цевчица добро
причвршћена на шприцу пре него што је употребите.
Ако црево није добро причврћено у току употребе, уље
може да исцури из спојнице црева.
Напомена
(Serbian)
SI-1304A-003
• Hava alma takımının temizlik ve bakımını izopropil alkol
veya sabunlu su kullanarak veya kuru bir bezle silerek
yapın. Piyasada satılan fren temizlik maddeleri gibi ürünler
kullanmayın. Bu tür ürünlerin kullanılması plastik ve diğer
parçalara zarar verebilir.
Hava alma takımını sökerken ve temizlerken, temizlik için
kullanılan sıvının bir kısmı takım parçaları üzerinde
kalabilir; bu yüzden tekrar monte etmeden önce tüm
parçaların iyice kurumuş olduğundan emin olun.
Hortumu şırıngadan çıkarmaktan kaçının. Eğer boru
kazayla çıkarsa, kol burcunu ve boruyu şırıngadan çıkarın
ve her bir parçayı iyice temizleyerek yağı giderin. Eğer
borunun ucu genişlerse, genişleyen kısmı keserek çıkarın.
Tekrar kullanmadan önce borunun şırıngaya sıkıca
bağlandığından emin olun.
Eğer hortum emniyetli şekilde takılmazsa, hortum
bağlantısından yağ sızabilir.
Not
(Turkish)
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Shimano TL-BT03 Service Instructions

Tip
Service Instructions

diğer dillerde