Shimano ST-M410 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz için de uygundur

Kabloyu arka vites
değiștiriciye bağlayın
ve kablodaki ilk gevșekliği
aldıktan sonra, arka vites
değiștiriciyi șekilde
görüldüğü gibi tekrar
sabitleyin.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș
bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak bağlandığı yerden bașka
bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç
pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini
kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse,
zincir değiștirilmelidir Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar sürücünün yaralanmasına neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak
üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm
hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi
değiștirmeniz gerekir.
Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve makaraları)
yağlamalısınız.
Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin.
Aynı zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve vites kablosunun çok uzun veya çok kısa olup
olmadığını kontrol edin.
Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın.
Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması,
dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin.
Kesinlikle farklı grup ișaretine sahip olan bir dișli yatağıyla birlikte kullanmayın.
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle
SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye
edilmez.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip
olan bir vites kablosu kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas
edip etmediğini kontrol edin.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından
emin olun.
Düzgün çalıșma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel
bisiklet satıcınıza danıșın.
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer
tekerlekler herhangi bir șekilde gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine ve/
veya arıza yapmasına neden olabilecek alkali-bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri bağlamak için kullanın.
İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki
tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya
kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde
yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına
neden olabilir.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Teknik Servis Talimatı SI-6KFRB-001
Arka Dișli Sistemi
Özellikler
Arka Vites Değiștirici
Kaset dișli diș kombinasyou
Rapidfire Plus
Arka hazne
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
Hazne milini çıkardıktan sonra
filibir gövdesinin içinde yer alan
filibir gövdesi tespit cıvatasını
sökün ve filibir gövdesini
değiștirin.
Not:
Filibir gövdesini sökmeye
çalıșmayın; bu durum arızaya
neden olabilir.
FH-MC18 / FH-RM40-8
SL-M410
SL-M410
ST-M410
Filibir gövdesi Filibir gövdesi tespit cıvatası
Filibir gövdesi rondelası
10 mm Allen key
(TL-WR37)
Sökme
Montaj
Sıkma torku:
35-50 N·m
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak yağlayın.
5. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket ettirin. Daha
sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar basarken krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dișliye geri dönünceye
kadar sıkın. (saat yönü)
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkarıncaya kadar gevșetin.
(ters saat yönü)
Vites kablosu
ayar tamburu
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıștırıldığında ve zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli
ayarında olduğu ve serbest bırakıldığı konuma)
döndürün ve daha sonra krank kolunu saat yönünde çevirin.
Eğer zincir üçüncü dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, vites kablosu ayar
tamburunu saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye ve
zincir düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi birinde
gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
Ses tamamen
kesildiğinde
Vites kablosu
ayar tamburu
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en
büyük dișli üzerine takarak krank
kolunu geriye doğru çevirin.
Daha sonra, B-gerginlik ayar vidasını
çevirerek kılavuz makarayı dișliye
mümkün olduğu kadar yakın, fakat
dokunmayacak șekilde ayarlayın.
Daha sonra, zinciri en küçük dișliye
ayarlayın ve yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın dișliye
dokunmadığından emin olun.
3. Alt ayar
Aynakolu çevirmek
suretiyle, vites kolunu
çalıștırarak en alt dișliye alın.
Alt ayar vidasını çevirerek,
kılavuz makaranın doğrudan en
büyük dișliyle hizalanacak bir
konuma hareket etmesini sağlayın.
1
1 2
2
En büyük dișli
Kılavuz makara
Alt ayar vidası
1
2
1 2
2
1
En büyük dișli
En küçük dișli
B-gerginlik ayar vidası
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun
karșısındaki ucu kesin. Vites kablosunu
kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir
çapa sahip olacak șekilde yuvarlayın.
Aynı dıș ucun kapsülünü dıș muhafazanın kesik ucuna takın.
Dıș uç kapsül
İç kablonun takılması
İç kabloyu, marka ișareti bulunan ucundan vites kablosuna sokun.
Kablonun verimli șekilde çalıșmasını sağlamak için,
marka ișareti bulunan uçtan gres yağı
uygulayın.
Marka ișareti
Sıkma torku:
5-7 N·m
İç kablonun fazlalığını kesin ve uç muhafaza bașlığını takın.
Çekin
Kanal
Not: kablonun kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
1
2
1 2
En küçük dișlinin
dıș çizgisi
Kılavuz makara
Üst ayar vidası
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek suretiyle
arkadan bakıldığında kılavuz makara
en küçük dișlinin dıș çizgisiyle
hizalanacak șekilde ayarlayın.
Daha sonra zinciri takın.
SIS Ayarı
1
8
1
8
5 mm Alyen anahtarı 5 mm Alyen anahtarı
Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak
bir kombinasyon kullanmayın.
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik kullanın.
Zincir
En büyük aynakol dișlisi En büyük dișli
2 bakla ekleyin
(zincir her iki tarafta en büyük dișlide iken)
Zincir uzunluğu
Kolun takılması
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Dișlilerin montajı
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası tırnağı
B-gerginlik
ayar vidası
Arka vites değiștiricinin montajı
Montajı yaparken, mil yuvası
tırnağıyla temas eden B-gerginlik
ayar vidasının deformasyona
neden olmamasına dikkat edin.
Göbek mili sıkma torku:
8-10 N·m
Dișli değiștirme ișlemi
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç
konumuna dönerler. Kollardan birini çalıștırırken mutlaka aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Küçük bir dișliden büyük
bir dișliye geçmek için (A Kolu)
Sadece bir adım geçiș yapmak için, (A) kolunu
(1) konumuna bastırın. Bir defada iki adım
geçiș yapmak için (2) konumuna bastırın.
Büyük bir dișliden küçük
bir dișliye geçmek için (B Kolu)
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye bir adım
geçiș yapmak için (B) koluna bir kez basın.
1
2
(A) kolu bașlangıç konumu
Kol (B)
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
İç delik kapağını șekilde görüldüğü
gibi duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde vida diși hasar görebilir.
Sıkma torku:
0.3-0.5 N·m
İç delik kapağı
1
8
Kol (B)
İç kablo
İç delik kapağı
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete
alınması
(B) kolunu 7 kez veya daha fazla çalıștırın ve
gösterge üzerinden kolun en yüksek konumda
olduğunu kontrol edin. Daha sonra, iç delik
kapağını çıkarın ve iç kabloyu bağlayın.
Sıkma torku:
5 N·m
Sıkma torku:
6-8 N·m
6 dișli, perçinler vasıtasıyla sabitlenir.
Kilitleme bileziği
Her bir dișli için, grup ișareti bulunan yüzey dıșarı
doğru bakmalı ve her bir dișli üzerindeki üçgen ișareti ( )
ile arka hazne gövdesinin (kanal genișliğinin fazla olduğu)
A kısmı hizalanacak șekilde yerleștirilmelidir.
HG dișlilerinin montajını yaparken, kilitleme bileziğini sıkmak
için özel aleti (TL-LR15) kullanın.
HG dișlilerini değiștirirken, kilitleme bileziğini çıkarmak için
özel aleti (TL-LR15) ve TL-SR21’i kullanın.
Oluk sadece bir
yerde geniștir.
A
a
c
-
1
4
T
ișareti
Sıkma torku:
30-50 N·m
Kilitleme
bileziği
Alet
(TL-SR21)
Sökme
TL-LR15
Gümüș
Siyah
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN23
CN-HG50 / CN-IG51
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN23
6.5 mm
7.1 mm
Seriler Alivio
Rapidfire Plus ST-M410 / SL-M410
Vites kablosu SP40
Arka değiștirici RD-M410
Tip SGS
Arka hazne FH-MC18 / FH-RM40-8
Dișliler 8
Kaset dișli CS-HG50-8I
Zincir CN-HG50 / CN-HG40
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Model numarası RD-M410
Dișliler 8
Toplam kapasite 43D
En büyük dișli 34D
En küçük dișli 11D
Aynakol diș farkı 20D
Uygulanabilir aynakol
(aynakol dișlileri konfigürasyonu)
FC-M416 / FC-M415 / FC-M411 / FC-M410
(42D-32D-22D / 48D-38D-28D)
Dișliler Grup adı Diș kombinasyonu
8
an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30D
ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34D
aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32D
Model numarası ST-M410 / SL-M410
Dișliler 8
Model numarası FH-MC18 / FH-RM40-8
Dișliler 8
Jant teli deliği adedi 36/32
SI-6KFRB -001-05
  • Page 1 1

Shimano ST-M410 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz için de uygundur