UYARI
I-8FA0H-05
Serile
DURA-ACE ULTEGRA 1
Fr
n k
l
T-7700-
T-7700-B
T-6510
T-5500-
T-5510
T-R600
BL-R600
arı
ren
-77
-
5
BR-
BR-
01
r
n
ERVİ
TALİMATI SI-8FA0H
Do
ru kullanım i
in, kullanmadan önce bu talimatı dikkatlice okuyun ve uy
ulayın
En iyi performansı sa
lamak için aşa
ıda verilen kombinasyonları
ullanmanız tavsiye edilir.
N
T:
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden de
i
iklik yapılabilir.
Türk
e
Fren kolunun montajı
.
5 mm Al
en anahtarı
Sıkma torku:
-
N•m
Kartuş pabucun değiştirilmesi
Vit
k
l
n
n k
ntr
l
ilm
i
it
k
l
n
n
tamamen ve do
ru
ekilde
takılmı
oldu
unu kontrol
derek do
rulayın.
1 mm veya
a
a
az
a
4 mm
yen ana
tarı
ı
a
a
ı
Çabuk bağlantı
l
Pabuç
erleştirme
önü
Pabu
Pabu
n
n
Ön ve arkada aynı
Sol i
in
Ön ve arkada aynı
Sağ için
er
ez
eme ayar c
vatası
ıkma torku: 5-7 N•m
a
o c
vatası sı
ma tor
u:
-
•m
er
ez
eme a
ar c
vatasını
u
anara
ü
ü
r ayar yapın.
Çabuk bağlantı kolunu kapalı konuma ayarlayın; ardından pabuç
ralığını
aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi
ayarlayın ve kabloyu
mni
ete alın.
.
.
ren pa
ucunun orta
anması
Kablo ba
lantısı
3.
ar v
asını sö
ün.
a
ucu, pa
u
tutucusunun
ana
ı
oyunca
ay
ırara
ı
artın.
ol ve sağ konumlarda kullanılan iki farklı pabuç ve pabuç tutucusu
ardır. Do
ru yönlere ve vida deli
i konumlarına dikkat ederek yeni
pa
u
arı pa
u
tutucu
arı üzer
n
e
ana
ara
ay
ırın.
Vit
k
l
İç kablo ucu
onta
c
vatası
K
l
k
n
ı
2.
K
l
k
n
ı İ
kablo ucu
ites kablosu
• Kabloyu gidon tamamen sağa veya sola döndürüldüğünde
ekilerek gerilmeyecek uzunlukta kesin
• E
er uzun bir kullanma süresinden sonra gıcırdama sesi
ıkmaya başlarsa,
parçalarını ya
layın.
B
nt
tes
a
osu
ot :
.
Vites kablosunu (bant veya benzeri malzeme kullanmak suretiyle)
ullanmak s
geçici olarak gidona tespit edin.
4.
a
a sonra, g
onu g
on
antıy
a sarın.
Frenin montajı
Montaj sırasında olağan
poz
s
on, mer
ez
eme a
a
civatası ka
asının
ekilde
örüldü
ü
ibi oldu
u
poz
syon
ur.
5 mm Al
en anahtarı
ıkma torku: 8-10 N•m
Baca
ı sıkı
tırın ve pabu
jantla sıkı temas halindeyken ayarlayın
.
ren
n
en
s
n
n monta
ı
ot :
Eğer gidon çevrildiğinde fren kolu kadroya değiyorsa, ürünle
r
te
e
en
a
ro
oruma
ı
artmasını
a
roya ta
ın.
BR-7700
ren pa
ucu yer
eşt
rme poz
syonu
vatasıKablo a
ar c
Pabuç aralığını ayarlamak için kablo ayar somununu (veya civatasını)
.
Papu
aralığının yeniden ayarlanması
Fren kolunu kabzaya kadar yaklaşık 10 de
a sıkıp bırakın ve
renleri
ullanmadan önce her şeyin doğru şekilde çalıştığını ve pabuç aralığının
doğru olduğunu kontrol edin.
a
a
ı
1
e
a sı
ın
.
K
ntr
l
Jantın dönme yönü
ıkma torku: 1-1.5 N•m
yar vidasını sıkın.
Pabu
tutucusuPabu
tutucusu
A
ar vidası
A
ar vidası
Pabu
2 mm Al
en anahtarı
3 mm
yen ana
tarı
=
—4 mm
=
—4 mm
• Bisikletinizin
ren sisteminin çalışmasını iyice anlamanız
nemlidir. Bisikletinizin
ren sistemini uygun şekilde
u
anmamanız
ontro
ünüzü
a
etmen
ze ve
a
aza
apara
şe
e yara
anmanıza ne
en o
a
r.
u
anım
er
bisiklette farklılık gösterebilir. Bu nedenle
fren kolu kuvveti ve
bisiklet kontrol özellikleri dahil
uygun fren yapma tekniğini ve
bisikletinizin çalışma şeklini öğrendiğinizden emin olun
unun
ç
n
s
et satıcınıza
anışın ve
s
et
n
z
n
u
anım
ılavuzunu inceleyin. Pratik yaparak sürüş ve
ren yapma
tekniğinizi geliştirin
• Yarış freni montaj somunlarını belirtilen tork değerine göre
mn
yet
şe
e sı
ın.
•
omun tipi frenler i
in naylon insertli kontra somunlar
kendinden kilitlemeli somunlar
kullanın.
• Gömme somun tipi frenler için, altı defa veya daha fazla
ön
ürü
e
en uygun uzun
u
ta gömme somun
ar
u
anın.
Tekrar takarken, somun dişlerine sızdırmazlık maddesi (kilit
yapıştırıcısı) uygulayın
Eğer somunlar gevşerse, frenler yerlerinden çıkabilir ve diğer
parçalara takılarak bisikletin devrilmesine neden olabilir
zellikle, eğer bu durum ön tekerlekte gerçekleşirse, bisiklet
ne doğru savrularak ciddi yaralanmaya neden olabilir
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir
ekilde okuyun. Gevşek, aşınmış veya hasar görmüş parçala
ürücünün ciddi şekilde yaralanmasına neden olabilir. Sadece
rijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı şiddetle tavsiye
deriz.
BR-7700
BR-6500
BR-5500
BR-5501
• Eğer SHIMANO yol freni pabuçları seramik jantlarla birlikte
kullanılırsa, fren pabuçları normalden daha çabuk aşınacaktır.
• BR-7700 fren pabucunun kalınlığı, öncekine göre 1 mm
artırılmıştır. Eğer lastiğin genişliği 23 mm’den daha büyükse,
lastik, pabuçlara değebilir ve tekerleği takarken veya çıkarırken,
çabuk bağlantı kolu açık pozisyondayken bile engellenmeye
eden olabilir.
Bu fren pabuçları BR-6500/BR-5500/BR-5501 frenleriyle birlikte
takıldığında, lastik genişliğinin 26 mm’den büyük olması halinde
tekerleği takarken veya çıkarırken engellenmeye neden olabilirler
• Maksimum performans için, Shimano yağlama maddelerini ve
akım ürünlerini kullanmanız şiddetle tavsiye edilir.