SKODA Roomster (2014/11) El kitabı

Tip
El kitabı

Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur:

SIMPLY CLEVER
ŠKODA Roomster
Kullanma kılavuzu

5J7012777AH
Önsöz
Kendiniz için bir ŠKODA'ya karar verdiniz, güveniniz için içtenlikle teşekkür ederiz.
Araç kullanımına ilişkin açıklama, güvenliğe, araç bakımına, bakıma ve kendi kendine yardım konularına
ilişkin bilgiler ve teknik araç verileri için bu kullanma kılavuzuna bakılmalıdır.
Bu kılavuza uygun hareket edilmesi aracın doğru kullanılmasının ön koşulu olduğundan bu kullanma
kılavuzunu dikkatle okumanızı tavsiye ederiz.
ŠKODA'nızdan memnun olmanızı ve iyi sürüşler dileriz.
ŠKODA AUTO a.s. (Bundan sonra sadece ŠKODA ya da üretici olarak anılacaktır)

5J7012777AH
İçindekiler dizini
Araç belgeleri 4
Açıklamalar 5
Kullanma kılavuzunun yapısı ve diğer bilgiler 6
Kullanılan kısaltmalar
Emniyet
Pasif emniyet 8
Genel Bilgiler 8
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu 9
Emniyet kemerleri 12
Emniyet kemerlerinin kullanılması 12
Kemer sarma otomatikleri ve kemer
gerdiricileri 15
Hava yastığı sistemi 16
Hava yastığı sisteminin anlatılması 16
Hava yastığına genel bakış 17
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması 20
Çocukların emniyetli şekilde taşınması 22
Çocuk koltuğu 22
Sabitleme sistemleri 24
Kullanım
Kokpit 29
Genel bakış
28
Göstergeler ve kontrol lambaları
30
Gösterge paneli
30
Çok fonksiyonlu gösterge (MFA)
33
Servis aralığı göstergesi
36
MAXI DOT ekran
37
Kontrol lambaları
39
Kilit açma ve kilitleme 46
Kilit açma ve kilitleme 46
Merkezi kilit sistemi 49
Uzaktan kumanda 51
Hırsızlık alarm sistemi 52
Bagaj kapağı 53
Elektrikli camlar 55
Mekanik cam 57
Işık ve görüş 58
Işık 58
İç lamba 62
Görüş 63
Silecekler 64
Dikiz aynaları 66
Oturma ve eşya saklama 67
Ön koltuklar 67
Arka koltuklar 69
Koltuk başlıkları 71
Bagaj bölmesi 71
Bagaj bölmesindeki değişken yükleme tabanı 75
Bagaj bölmesindeki bisiklet taşıyıcı 76
Port baga 78
Pratik donanım 79
Eşya gözleri 82
Uygulama 86
Kalorifer ve klima sistemi 89
Kalorifer, havalandırma, soğutma 89
Kalorifer 90
Klima sistemi (manuel klima sistemi) 92
Climatronic (otomatik klima sistemi) 94
İletişim ve Multimedya 96
Universal Telefon hazırlığı GSM II 96
Konuşma kullanımı 101
Multimedia 102
Sürüş
Sürüş hazırlığı ve sürüş 105
Motorun çalıştırılması ve durdurulması 105
Frenler 107
Manuel vites değiştirme ve pedaller 108
Otomatik şanzıman 109
Rodaj süresinde araç kullanma 111
Ekonomik ve çevreye duyarlı sürüş 112
Araç hasarlarından kaçınma 115
Yurtdışında sürüş 116
Yardımcı sistemler 117
Fren destekleyici sistemler 117
Park yardım sistemi 118
Hız ayar sistemi 119
ÇALIŞTIRMA-DURDURMA 121
Lastik basıncı denetimi 122
Römork tertibatı ve römork 123
Römork tertibatı 123
Römork 127
Kullanım uyarıları
Araç bakımı
130
Servis çalışmaları, uyarlamalar ve teknik
değişiklikler 130
Aracın yıkanması 133
Aracın dış bakımının yapılması 134
İç mekan bakımının yapılması 137
Kontrol etme ve ilave etme 140
Yakıt 140
Motor bölmesi 142
Motor yağı 145
Soğutma sıvısı 147
2
İçindekiler dizini
Fren hidroliği 148
Araç aküsü 149
Tekerlekler 153
Jantlar ve lastikler 153
Onaylı lastikler / jant kombinasyonları 156
Kış işletimi 160
Kendi kendine yardım
Acil donanım ve kendi kendine yardım 161
Acil donanım 161
Tekerlek değiştirme 162
Onarım seti 165
Takviye kablosu ile çalıştırma 168
Aracın çekilmesi 169
Sigortalar ve ampuller 171
Sigortalar 171
Ampul değiştirme 174
Teknik bilgiler
Teknik Bilgiler
179
Araç bilgileri 179
Anahtar kelimeler dizini
3
İçindekiler dizini
Araç belgeleri
Aracınızın araç belgelerinde daima bu kullanma kılavuzunu ve servis planını
bulabilirsiniz.
Donanıma bağlı olarak araç belgeleri arasında Radyo kullanma kılavuzu veya
Navigasyon sistemi kullanma kılavuzu ve bazı ülkelerde Yolda yardım broşürü
yer alabilir.
Kullanma kılavuzu
Bu kullanma kılavuzu aracın tüm kasa seçenekleri, ilgili tüm model varyantları
ve tüm donanım kademeleri için geçerlidir.
Bu kullanma kılavuzunda mümkün olan tüm donanım varyantları yer almakta-
dır, fakat özel donanım, model varyantı veya pazara bağlı donanım olarak tarif
edilmemiştir. Bu nedenle, bu kullanma kılavuzunda tarif edilen tüm donanım
bileşenleri aracınızda olmayabilir.
Aracınızın donanım kapsamının temelini, aracın satış sözleşmesi oluşturur. Do-
nanım kapsamına ilişkin sorular için lütfen ŠKODA bayisi ile iletişime geçin.
Bu kullanma kılavuzundaki resimler yalnızca gösterim amaçlıdır. Resimler
önemsiz ayrıntılarda aracınızdan farklı olabilir; bunlar sadece genel bilgi olarak
anlaşılmalıdır.
ŠKODA AUTO a.s. tüm araçların sürekli olarak geliştirilmesi için çalışmaktadır.
Bu nedenle her zaman teslimat kapsamında şekil, donanım ve teknoloji açısın-
dan değişiklikler olması mümkündür. Bu kullanma kılavuzunda yer alan bilgiler
basım tarihindeki bilgi düzeyini yansıtmaktadır.
Bu kullanma kılavuzundaki teknik bilgilerden, resimlerden ve tanımlamalardan
herhangi bir talep söz konusu olamaz.
Servis planı
Servis planı araç teslim dokümanlarını, garanti ve servis olaylarına ilişkin belge-
leri içermektedir.
Radyo kullanma kılavuzu
Radyonun kullanma kılavuzu radyo kullanımına ve muhtemelen de bazı fonksi-
yonlara ve araç sistemlerine ilişkin açıklamalar içermektedir.
Navigasyon sisteminin kullanma kılavuzu
Navigasyon sisteminin kullanma kılavuzu navigasyon sistemi kullanımına ve
muhtemelen de bazı fonksiyonlara ve araç sistemlerine ilişkin açıklamalar içer-
mektedir.
Yolda yardım broşürü
Yolda yardım broşürü, bazı ülkelerdeki ithalatçıların ve müşteri hizmet merkez-
lerinin telefon numaralarını ve acil çağrı numaralarını içermektedir.
4
Araç belgeleri
Açıklamalar
Kullanılan terimler
Araç belge ve bilgileri içinde, aracınızın servis işlemleri ile ilgili aşağıdaki terim-
ler kullanılmaktadır.
- ŠKODA marka araçlar için servis çalışmalarını gerçekleştiren
servis. Yetkili servis ŠKODA bayisi, ŠKODA servis ortağı ya da bağımsız bir
servis olabilir.
- Sözleşme çerçevesinde ŠKODA AUTO a.s. üreticisi veya
satış ortağı tarafından ŠKODA marka araçların servis çalışmalarını ger-
çekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanınmış bir servis-
tir.
- ŠKODA AUTO a.s. üreticisi veya satış ortağı tarafından ŠKODA
markalı sıfır araç satma ve ŠKODA orijinal parçaları kullanarak servis ça-
lışmalarını gerçekleştirme ve ŠKODA orijinal parçaları satma yetkisi tanın-
mış bir işletmedir.
Sembol açıklaması
Kullanma kılavuzunda kullanılan sembollere genel bakış ve anlamlarının kısa
açıklaması.
Önemli bilgiler ve güvenlik uyarıları içeren bir bölümün giriş modülünü
belirtir.
Modülün sonraki sayfada devam ettiğini belirtir.
Aracın en kısa zamanda durdurulması gerektiği durumları ifade eder.
® Tescilli marka.
MAXI DOT ekranında metin gösterimi.
Bölümlü ekranda metin gösterimi.
DİKKAT
Bu sembolün yer aldığı metinler ciddi bir kaza, yaralanma veya hayati tehli-
keye dikkat çeker.
ÖNEMLİ
Bu sembolün yer aldığı metinler araç hasar tehlikesine veya bazı sistemlerin
olası fonksiyon bozukluklarına dikkat çeker.
Çevre Notu
Bu sembolün yer aldığı metinler çevre koruması ile ilgili bilgilerin yanı sıra eko-
nomik kullanıma yönelik ipuçları içermektedir.
„Yetkili servis“
„ŠKODA servis ortağı“
„ŠKODA bayisi“
Not
Bu sembolün yer aldığı metinler ilave bilgiler içermektedir.
5
Açıklamalar
Kullanma kılavuzunun yapısı ve diğer bilgiler
Kullanma kılavuzunun yapısı
Kullanma kılavuzu hiyerarşik olarak aşağıdaki alanlara ayrılmıştır.
Paragraf (örn. güvenlik) - paragrafın başlığı daima altta sol tarafta gösterilir
Ana bölüm (örn. hava yastığı sistemi) - ana bölümün başlığı her zaman altta
sağ tarafta gösterilir
Bölüm (örn. hava yastığına genel bakış)
Konuya giriş - Bölüm içerisindeki modüllere genel bakış, bölüm içe-
riğine ilişkin tanıtıcı bilgiler, gerekirse tüm bölüm için geçerli bilgiler
Modül (örn. ön hava yastıkları)
Bilgi arama
Kullanma kılavuzunda bilgi ararken kullanma kılavuzunun sonundaki indeksi
kullanmanızı tavsiye ederiz.
Yön bilgileri
„Sol“, „sağ“, „ön“, „arka“ gibi tüm yön bilgileri aracın sürüş yönü ile ilgilidir.
Birimler
Aksi belirtilmedikçe hacim, ağırlık, hız ve uzunluk bilgileri metrik birim olarak
verilmiştir.
Ekran göstergesi
Bu kullanma kılavuzunda, aksi belirtilmemişse gösterge paneli ekranının göste-
rimi için MAXI DOT ekranı kullanılmaktadır.
6
Kullanma kılavuzunun yapısı ve diğer bilgiler
Kullanılan kısaltmalar
Kısaltmalar Anlam
1/dak. Motorun dakikadaki dönüş sayısı
ABS Anti blok sistem
AG Otomatik şanzıman
AGM Araç akü tipi
ASR Çekiş kontrolü
CO
2
Karbondioksit
DPF Dizel parçacık filtresi
DSG Otomatik çift kavrama şanzımanı
EDS elektronik diferansiyel kilidi
ECE Avrupa Ekonomik Komisyonu
EPC Motor elektroniğinin kontrolü
ESC Stabilizasyon kontrolü
ET Jantın presleme derinliği
AB Avrupa Birliği
GSM mobil iletişim için küresel sistem
HBA Fren yardımcısı
HHC Yokuş kalkış yardımcısı
kW Kilowatt, motor gücü için ölçüm birimi
MDI Harici cihazların bağlantısı için girişler
MFA Çok fonksiyonlu gösterge
MG Düz şanzıman
N1
sadece veya ağırlığı olarak sevkıyat taşımacılığı için tasarla-
nan bir furgon araç
Nm Newtonmetre, motor torku için ölçüm birimi
PIN kişisel tanımlama numarası
SIM kart mobil şebeke operatörünün tanımlanması için kart
TDI CR Dizel motor, turboşarj ve enjeksiyon sistemi Common-Rail ile
TSI Benzinli motor, turboşarj ve doğrudan püskürtme ile
VIN Araç kimlik numarası
7
Kullanılan kısaltmalar
Emniyet
Pasif emniyet
Genel Bilgiler
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Her sürüşten önce
8
Sürüş güvenliği 8
Güvenlik donanımları 8
Bu bölümde, aracınızdaki pasif emniyet konusu ile ilgili önemli bilgileri, ip uçla-
rını ve uyarıları bulabilirsiniz.
Burada, örnek olarak emniyet kemerleri, hava yastıkları, çocuk koltukları ve ço-
cukların emniyeti hakkında bilmeniz gereken her şeyi bir araya getirdik.
DİKKAT
Bu bölümde, sürücü ve araç içindekiler için aracın doğru kullanılması hak-
kında önemli bilgiler vardır.
Sizi ve araç içindekileri ilgilendiren diğer emniyet bilgilerini bu kullanma kı-
lavuzunun ilerideki bölümlerinde de bulabilirsiniz.
Tüm araç belgeleri daima araç içinde bulunmalıdır. Bu durum özellikle ara-
cı kısa bir süreliğine verdiğiniz veya sattığınız zaman geçerlidir.
Her sürüşten önce
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 8).
Kendi emniyetiniz ve araç içindekilerin emniyeti için, her sürüş öncesi aşağıdaki
noktalara dikkat ediniz.
Aydınlatma ve sinyal sisteminin kusursuz şekilde çalıştığından emin olun-
malıdır.
Silecek fonksiyonu ve silecek lastiklerinin durumu gayet iyi olduğundan
emin olun.
Tüm camların dışarı doğru iyi bir görüş sağladığından emin olunmalıdır.
Dikiz aynasını arkaya görüş sağlanacak şekilde ayarlayın.
Aynalar kapalı olmadığından emin olun.
Lastik hava basıncı kontrol edilmelidir.
Motor yağı, fren hidroliği ve soğutma suyu seviyesini kontrol edin.
Birlikte taşınan yükler iyice sabitlenmelidir.
İzin verilen aks yükünü ve araç için izin verilen toplam ağırlığı aşmayın.
Tüm kapıları ve motor bölmesi ve bagaj bölmesi kapağını kapatın.
Pedalları hiç bir nesnenin engellememesi sağlanmalıdır.
Çocuklar, uygun bir çocuk koltuğu ile ve doğru takılmış bir emniyet kemeri
ile korunmalıdır » Sayfa 22, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
Doğru oturma pozisyonunun alınması » Sayfa 9, Doğru ve güvenli otur-
ma pozisyonu. Araç içindekilerin de doğru oturma pozisyonu almaları
sağlanmalıdır.
Sürüş güvenliği
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 8).
Sürücü olarak, hem kendinizin, hem de araç içindekilerin sorumluluğunu taşı-
maktasınız. Sürüş emniyetiniz etkilendiği zaman, kendinizi ve ayrıca diğer trafik
katılımcılarını tehlikeye atmış olursunuz.
Bu nedenle aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Trafik akışına olan dikkatinizin dağılmasına izin vermeyiniz, örneğin araç
içindekiler veya telefon görüşmesi nedeniyle.
Sürüş yeteneğiniz, örn. ilaç, alkol veya uyuşturucu kullanımı nedeniyle kı-
sıtlandığında araç kullanmayınız.
Trafik kurallarına ve izin verilen sürüş hızına uyunuz.
Sürüş hızınızı, yol durumuna veya trafik ve hava şartlarına daima uyduru-
nuz.
Uzun yol sürüşlerinde en geç her iki saatte bir düzenli olarak mola veriniz.
Güvenlik donanımları
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 8).
Aşağıda sayılanlar aracınızdaki güvenlik donanımlarının sadece bir bölümünü
içermektedir.
Tüm koltuklar için üç noktalı emniyet kemerleri.
Ön koltuklar için kemer kuvveti sınırlayıcısı.
Ön koltuklar için kemer gerdiricisi.
Ön koltuklar için kemer yükseklik ayarı.
8
Emniyet
Sürücü ve ön yolcu ön hava yastığı.
Yan hava yastıkları.
Kafa hava yastıkları.
ISOFIX sistemli çocuk koltukları için bağlantı noktaları.
TOP TETHER sistemli çocuk koltukları için bağlantı noktaları.
Yüksekliği ayarlanabilen koltuk başlıkları.
Ayarlanabilir direksiyon kolonu.
Adı geçen emniyet donanımları, sizi ve araç içindekileri kaza durumlarında en iyi
koruyacak şekilde birlikte çalışmaktadırlar.
Emniyet donanımları, siz veya araç içindeki kişiler yanlış bir oturma konumu al-
dıkları zaman veya bu donanımları doğru olmayan şekilde ayarladıkları veya
kullandıkları zaman, hiç bir fayda sağlamazlar.
Emniyet kemeri doğru şekilde takılmadığında, kaza durumunda açılan hava
yastığı sebebiyle yaralanmalar meydana gelebilir.
Doğru ve güvenli oturma pozisyonu
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
9
Direksiyon simidi konumunun ayarlanması 10
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu 10
Arka koltuklarda oturanlar için doğru oturma pozisyonu 11
Yanlış oturma pozisyonu örnekleri 11
DİKKAT
Araç içindeki kişilerin mümkün olan en etkin şekilde korunmasını sağla-
mak için, ön koltuklar ve koltuk başlıkları mutlaka vücut ölçülerine göre
ayarlanmalıdır ve emniyet kemerleri doğru bir şekilde takılmalıdır.
Her yolcu, oturduğu koltuğa ait emniyet kemerini mutlaka takmalıdır. Ço-
cuklar, mutlaka uygun bir emniyet sistemi ile emniyet altına alınmalı-
dır » Sayfa 22, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
Yanlış oturma pozisyonunda bulunan bir yolcu, bir hava yastığı açıldığı ve
ona isabet ettiği zaman, hayati tehlikesi olan yaralanmaya maruz kalabilir.
DİKKAT (Devam)
Arka koltuklarda oturanlar doğru oturmadığı zaman, yanlış kemer bandı
yerleşimi yüzünden yaralanma riski yükselir.
Sürüş esnasında koltuk arkalıkları arkaya doğru çok fazla yatırılmamalıdır,
aksi halde emniyet kemerleri ve hava yastığı sistemi doğru çalışmayabilir -
Yaralanma tehlikesi söz konusu!
Sürücünün doğru oturma pozisyonu
Şek. 1
Sürücü ile direksiyon simidi arasında doğru mesafe / Doğru koltuk
başlığı ayarı
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Kendi emniyetiniz için ve bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini azaltmak
için, aşağıdaki uyarılar dikkate alınmalıdır.
Sürücü koltuğu teleskobik yönde, pedallar hafifçe açılandırılmış bacaklarla
tamamen bastırılabilecek şekilde ayarlanmalıdır.
Arkalığı ayarlarken, direksiyon simidine üst noktada ellerin hafif açılandırıl-
mış şekilde olmalarına dikkat ediniz.
Direksiyon simidini, direksiyon simidi ile göğüs kemiği arasındaki
A
mesa-
fesi en az 25 cm olacak şekilde ayarlayın » Şek. 1. Direksiyon simidinin ayar-
lanması » Sayfa 10, Direksiyon simidi konumunun ayarlanması.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümü ile aynı yükseklikte olacak şekilde ayarlayınız
B
.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 12, Emniyet kemerlerinin kullanıl-
ması.
Koltukların ve kafalıkların ayarlanması » Sayfa 67.
9
Pasif emniyet
DİKKAT
Sürüş öncesinde doğru oturma pozisyonuna geçilmeli ve sürüş sırasında
bu pozisyon değiştirilmemelidir. Araçtaki diğer yolcuların da doğru oturma
pozisyonunu almalarını ve sürüş sırasında bu pozisyonu değiştirmemelerini
sağlayınız.
Direksiyona mesafe en az 25 cm ve bacakların kumanda paneline mesafe-
si diz hava yastığı bölgesinde en az 10 cm olmalıdır. Eğer asgari mesafeyi
muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Ölüm tehlikesi!
Sürüş sırasında, direksiyon simidini iki elinizle dış yan taraflarından „saat
9“ ve „3“ konumunda sabit tutun. Direksiyon simidini hiç bir zaman „saat 12“
konumunda veya bir başka tarz ve şekilde tutmayın (örn. direksiyon simidi-
nin ortasından veya direksiyon simidinin iç tarafından). Zira böyle bir durum-
da sürücü hava yastığının açılması ile kollarda, ellerde ve kafada ağır yara-
lanmalar meydana gelebilir.
Sürücü ayak bölümünde hiçbir nesnenin olmamasına dikkat edin, aksi hal-
de nesneler, sürüş veya fren manevrası sırasında pedalların olduğu kısma
gelebilir. Bu durum, debriyaj pedalına basmaya, vites değiştirmeye, fren
yapmaya veya gaz vermeye engel olabilir.
Direksiyon simidi konumunun ayarlanması
Şek. 2
Ayarlanabilir direksiyon simidi:
Direksiyon simidinin altındaki kol
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Direksiyon simidi konumu dikey ve teleskobik yönde ayarlayabilir
Direksiyon simidinin altındaki emniyet kolunu aşağıya doğru yatırınız » Şek. 2.
Direksiyon simidini istediğiniz pozisyona ayarlayınız.
Emniyet kolunu yukarıya doğru sonuna kadar bastırınız.
DİKKAT
Direksiyon simidi konumunun sürüş esnasında yanlışlıkla değişmemesi
için, direksiyon simidi emniyet kolu sürüş sırasında kilitlenmiş olmalıdır - Ka-
za tehlikesi söz konusu!
Direksiyon simidini asla sürüş sırasında ayarlamamalısınız, sadece araç du-
rurken ayarlayınız!
Ön yolcunun doğru oturma pozisyonu
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Yolcu güvenliği ve kaza yaralanma riskini azaltmak için, aşağıdaki talimatlar
dikkate alınmalıdır.
Ön yolcu koltuğunu mümkün olduğu kadar arkaya doğru getirin. Ön yolcu,
hava yastığı açıldığı zaman en yüksek emniyete ulaşabilmesi için, gösterge
panelinden mutlaka 25 cm uzakta bulunmalıdır.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümü ile aynı yükseklikte olacak şekilde ayarlayınız
B
» Şek. 1 için
bkz. Sayfa 9 » Sayfa 9.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 12.
Koltukların ve kafalıkların ayarlanması » Sayfa 67.
İstisnai durumlarda ön yolcu hava yastığı devreden çıkarılabilir » Sayfa 20, Ha-
va yastıklarının devre dışı bırakılması.
DİKKAT
Gösterge paneline en az 25 cm mesafe bırakılmalıdır. Eğer asgari mesafeyi
muhafaza etmezseniz, hava yastığı sistemi sizi koruyamaz - Ölüm tehlikesi!
Sürüş esnasında ayaklarınızı daima ayak bölümünde tutun. Ayaklarınızı
hiçbir zaman kumanda paneline, koltuk yüzeylerine dayamayın veya cam-
dan dışarıya çıkartmayın. Bir fren manevrası veya bir kaza durumunda yük-
sek bir yaralanma riskine maruz kalırsınız. Hava yastığının açılması duru-
munda, yanlış oturma pozisyonu nedeniyle ölümcül yaralanmalar meydana
gelebilir!
10
Emniyet
Arka koltuklarda oturanlar için doğru oturma pozisyonu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Ani bir fren manevrasında veya bir kaza durumunda yaralanma tehlikesini
azaltmak için, arka koltuklarda oturanlar aşağıdakilere mutlaka dikkat etmeli-
dir.
Koltuk başlığını, koltuk başlığının üst kenarı mümkün olduğunca kafanızın
üst bölümü ile aynı yükseklikte olacak şekilde ayarlayınız
B
» Şek. 1 için
bkz. Sayfa 9 » Sayfa 9.
Emniyet kemerini doğru takın » Sayfa 12, Emniyet kemerlerinin kullanıl-
ması.
Aracın içinde çocuk bulunduğu zaman, uygun bir çocuk emniyet sistemi
kullanılmalıdır » Sayfa 22, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
Koltukların ve kafalıkların ayarlanması » Sayfa 67.
Yanlış oturma pozisyonu örnekleri
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 9).
Emniyet kemerinin azami koruma etkisine ancak emniyet kemeri doğru takıl-
dığında ulaşılır.
Yanlış oturma pozisyonları emniyet kemerlerinin koruma fonksiyonlarını ciddi
şekilde azaltırlar ve yanlış bir kemer bandı yerleşimi sonucunda yaralanma ris-
kini arttırırlar.
Sürücü olarak, hem kendinizin, hem de araç içindekilerin, özellikle de taşımakta
olduğunuz çocukların sorumluluğunu taşımaktasınız. Bir araç yolcusunun sürüş
sırasında yanlış şekilde oturmasına kesinlikle izin vermeyiniz.
Aşağıdaki listede yer alan uyarılar dikkate alınmadığında ağır yaralanmalar veya
ölüm meydana gelebilir. Bu sayılanlar tehlikelerin tümü değildir, ancak amacı-
mız konu hakkında dikkatinizi çekmektir.
Sürüş sırasında aşağıdaki talimatlara uyulmalıdır.
Ayakta durmayınız.
Koltukların üzerinde ayakta durmayınız.
Koltukların üzerinde diz çökmeyiniz.
Koltuk arkalığını çok fazla arkaya doğru eğmeyiniz.
Gösterge paneline yaslanmayınız.
Arka koltukların üzerinde yatmayınız.
Koltuğun sadece uç kısımlarında oturmayınız.
Yana dönük durumda oturmayınız.
Camdan dışarı sarkmayınız.
Bacaklarınızı camdan dışarı uzatmayınız.
Ayaklarınızı kumanda panelinin üzerine koymayınız.
Ayaklarınızı koltuk minderinin üzerine koymayınız.
Ayak bölmesinde yolcu taşımayınız.
Emniyet kemeri takmadan yolculuk yapmayınız.
Bagaj bölmesinde bulunmayınız.
11
Pasif emniyet
Emniyet kemerleri
Emniyet kemerlerinin kullanılması
Konuya giriş
Şek. 3
Emniyet kemeri takmış sürücü
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön taraftan olan bir kazanın fiziksel prensibi 13
Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması 14
Ön koltukların kemer yükseklik ayarı 14
Arka orta koltuğun emniyet kemeri 15
Doğru takılmış emniyet kemerleri bir kaza durumunda iyi bir koruma sağlamak-
tadır. Emniyet kemerleri yaralanma riskini azaltır ve ağır bir kazada hayatta kal-
ma şansını arttırır.
Doğru takılan emniyet kemerleri araç içinde oturanları doğru oturma pozisyo-
nunda tutar » Şek. 3.
Emniyet kemerleri, hareket enerjisini büyük ölçüde azaltır. Bunun ötesinde,
ağır yaralanmalara neden olan kontrolsüz hareketleri önlerler.
Emniyet kemerleri doğru takılmış olan araç yolcuları, hareket enerjisinin emni-
yet kemerleri üzerinden mümkün olan en iyi şekilde tutulmasından büyük ölçü-
de yarar sağlarlar.
Aracınızın ön yapısı ve diğer pasif güvenlik özellikleri de, örn. hava yastığı siste-
mi gibi, hareket enerjisinin mümkün olan en iyi şekilde azalmasını sağlarlar.
Böylece meydana gelen enerji azaltılır ve yaralanma riski düşer.
Çocukların taşınması sırasında özel emniyet hususlarına mutlaka dikkat edil-
melidir » Sayfa 22, Çocukların emniyetli şekilde taşınması.
DİKKAT
Emniyet kemerini her sürüşten önce - şehir trafiğinde bile - takılmalıdır!
Bu husus arka koltuktaki yolcular için de geçerlidir - Yaralanma tehlikesi söz
konusu!
Hamile kadınlar bile mutlaka daima emniyet kemerlerini takmalıdırlar. Sa-
dece bu durum doğmamış olan çocuk için en iyi korumayı sağlar » Sayfa
14, Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması.
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisine sadece doğru oturma pozis-
yonunda ulaşılır » Sayfa 9, Doğru ve güvenli oturma pozisyonu.
Ön koltukların arkalıkları, geriye doğru çok fazla yatırılmamalıdır, aksi hal-
de emniyet kemerleri etkisini kaybedebilir.
DİKKAT
Kemer bandının doğru yerleşimi için bilgiler
Emniyet kemerlerinin kemer bandı yerleşiminin daima doğru olmasına dik-
kat edilmelidir. Yanlış takılan emniyet kemerleri hafif kazalarda bile yaralan-
malara yol açabilirler.
Emniyet kemerinin yüksekliği, kemerin omuzdaki kısmı takriben omuz or-
tasından - hiçbir zaman boyun üzerinden değil - geçecek şekilde ayarlanma-
lıdır.
Çok gevşek takılan bir emniyet kemeri, bir kaza durumunda vücudunuz
hareket enerjisinden dolayı öne doğru hareket edeceği ve böylece emniyet
kemeri tarafından ani olarak durdurulacağı için, yaralanmalara yol açabilir.
Kemer bandı, sert veya kırılabilen nesneler (örn. gözlük, tükenmez kalem,
anahtarlık vs.) üzerinden geçirilmemelidir. Bu nesneler yaralanmalara sebep
olabilir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin kullanımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı sıkışmış veya burulmuş olmamalı veya keskin kenarlara sürt-
memelidir.
Emniyet kemerinin kapı kapatılırken sıkıştırılmamasına dikkat edilmelidir.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin doğru kullanımı ile ilgili bilgiler
Bir emniyet kemeri hiçbir zaman iki kişiye (çocuklar da dahil) takılmamalı-
dır; emniyet kemeri bir yolcunun kucağında oturan bir çocuğun çevresinden
geçirilmemelidir.
12
Emniyet
DİKKAT (Devam)
Kilidin dili sadece ilgili koltuk yerine ait olan kilit yuvasına takılmalıdır. Em-
niyet kemerinin yanlış takılması, onun koruma etkisini olumsuz yönde etki-
ler ve kaza riski artar.
Kilit dilinin takıldığı yuva tıkalı olmamalıdır; aksi halde kilit dili oturmayabi-
lir.
Çok sayıda kıyafet ve gevşek giysi (örn. ceket üzerine palto) mükemmel
oturmayı ve emniyet kemerinin fonksiyonunu olumsuz etkiler.
Emniyet kemerinin sabitleme fonksiyonunu engelleyen kelepçe ya da
benzeri nesneler. Çok gevşek takılan bir emniyet kemeri, bir kaza durumun-
da vücudunuz hareket enerjisinden dolayı öne doğru hareket edeceği ve
böylece emniyet kemeri tarafından ani olarak durdurulacağı için, yaralanma-
lara yol açabilir.
Arka koltuklardaki emniyet kemerleri, sadece arka koltuk arkalığı doğru bir
şekilde kilitlendiğinde görevini güvenilir şekilde yerine getirebilir » Sayfa
69.
DİKKAT
Emniyet kemerlerinin bakımı ile ilgili bilgiler
Kemer bandı mutlaka temiz tutulmalıdır. Kirli kemer bandı kemer sarma
otomatiğinin fonksiyonunu olumsuz etkileyebilir » Sayfa 139, Emniyet ke-
merleri.
Emniyet kemerleri sökülemezler veya herhangi bir şekilde değiştirilemez-
ler. Emniyet kemerlerini kendiniz tamir etmeye kalkışmayınız.
Emniyet kemerlerinin durumu düzenli bir şekilde kontrol edilmelidir. Emni-
yet kemerinde, kemer bağlantılarında, kemer sarma otomatiğinde veya kilit-
leme parçalarında hasarlar olduğu zaman, söz konusu emniyet kemeri bir
yetkili servis tarafından mutlaka değiştirilmelidir.
Bir kazada zorlanmış ve bu yüzden esnemiş hasarlı emniyet kemerleri en
iyisi bir yetkili servis tarafından yenilenmelidir. Ayrıca emniyet kemerlerinin
bağlama yerleri de kontrol edilmelidir.
Not
Emniyet kemeri kullanımında ulusal yasa yönetmelikleri dikkate alınmalıdır.
Ön taraftan olan bir kazanın fiziksel prensibi
Şek. 4 Emniyet kemeri takılmamış sürücü/Arka koltukta emniyet kemeri
takılmamış yolcu
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Araç hareket eder etmez, hem araçta, hem de araç içinde oturanlarda, adına ki-
netik enerji denilen hareket enerjisi meydana gelir.
Kinetik enerjinin büyüklüğü tamamen araç hızına ve aracın (içinde oturanlar da-
hil) ağırlığına bağlıdır. Yükselen hız ve artan ağırlık durumunda bir kaza olduğu
zaman, mutlaka daha fazla enerji açığa çıkar.
Aracın hızı en önemli faktördür. Örnek olarak hız, 25 km/saatten 50 km/saate
bir misli artarsa, hareket enerjisi dört misli artar.
İnsanın hafif bir kazada vücudunu elleriyle koruyabileceği düşüncesi yanlıştır.
Daha çok küçük çarpma hızlarında bile, vücutta artık durdurulamayacak kadar
kuvvetler etkili olur.
30-50 km/saatlik hızda bile bir kaza durumunda vücutta, bir tonu (1 000 kg)
aşan kuvvetler etkili olur.
Örn. 80 kg ağırlığındaki bir kişinin ağırlığı 50 km/saat'te 4,8 tona (4 800 kg)
„çıkar“.
Önden olan bir kazada araç içindeki kemer takmamış yolcular öne doğru fırlar-
lar ve araç içindeki, örn. direksiyon simidi, kumanda paneli, ön cam gibi kısımla-
ra kontrolsüz olarak çarparlar » Şek. 4 -
. Araçtan dışarıya dahi fırlayabilirsiniz,
bu da hayati veya ölümcül yaralanmalara yol açabilir.
Arka koltukta oturan kişilerin de kemer takması çok önemlidir, zira kaza duru-
munda aracın içinde kontrolsüz bir biçimde savrulabilirler.
13
Emniyet kemerleri
Arka koltukta kemer takmamış bir yolcu sadece kendisini değil, aynı zamanda
önde oturanları da tehlikeye atar » Şek. 4 - .
Emniyet kemerlerinin takılması ve çıkarılması
Şek. 5 Emniyet kemerinin takılması/çıkarılması
Şek. 6
Sırt ve kalça kemerinin kemer bandı yerleşimi/hamile kadınlardaki
kemer bandı yerleşimi
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Takmak
Kemeri yerleştirmeden önce, ön koltuğu ve koltuk başlığını doğru biçimde
ayarlayın » Sayfa 71.
Kemer bandını, kilit dilinden yavaşça göğüs ve kalça üzerinden çekiniz.
Kilit dilini koltuğa ait olan kemer kilidinin » Şek. 5 -
içine tam olarak otur-
duğu duyuluncaya kadar sokun.
Kilit dilinin kilide tam olarak oturup oturmadığından emin olmak için, kemerde
bir çekme testi yapılmalıdır.
Kemer bandında bulunan bir plastik düğme kilit dilini kavramaya hazır konum-
da tutar.
Emniyet kemerlerinin azami koruma etkisi için kemer bandının yerleşimi büyük
önem taşır.
Kemerin omuzdan geçen kısmı hiç bir zaman boyun üzerinden geçmemeli, bila-
kis omuzun yaklaşık ortasından geçerek vücudun üst kısmında kalmalıdır. Ke-
merin kalçadan geçen kısmı leğen kemiğinin önüne yerleştirilmelidir ve karnın
üzerinden geçmemelidir ve daima sıkı durmalıdır » Şek. 6 -
.
Hamile kadınlar bile mutlaka daima emniyet kemerlerini takmalıdırlar. Sadece
bu durum doğmamış olan çocuk için en iyi korumayı sağlar.
Hamile kadınlarda, alt karın bölgesine herhangi bir basınç gelmemesi için, em-
niyet kemerinin kalçadaki kısmı mümkün olduğunca leğen kemiğinin aşağısın-
dan geçmelidir » Şek. 6 -
.
Çıkartma
Emniyet kemeri sadece araç dururken çıkarılmalıdır.
Kemer kilidindeki kırmızı düğmeye » Şek. 5 -
basın, kilit dili dışarıya fırlar.
Kemer, kemer bandını kolayca sarabilmesi, emniyet kemerinin dönmemesi
için el ile geri yürütülmelidir.
ÖNEMLİ
Emniyet kemeri çıkartılırken kilit dili, kapı kaplamasına ve diğer iç mekan parça-
larına zarar vermemelidir.
Ön koltukların kemer yükseklik ayarı
Şek. 7
Ön koltuk: Kemer yükseklik ayarı
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Ön emniyet kemerlerinin omuz bölgesindeki yerleşimi kemer yükseklik ayarının
yardımıyla vücuda uygun duruma uyarlanabilir.
14
Emniyet
Geri çevirme klipsine basınız veya istediğiniz yönde yukarı veya aşağı iti-
niz » Şek. 7.
Ayar işleminden sonra, geri çevirme klipsinin emin bir şekilde oturup oturma-
dığını kontrol etmek için, kemeri sarsarak çekin.
Arka orta koltuğun emniyet kemeri
Önce okuyun ve dikkate alın (Sayfa 12).
Arka orta koltuk için emniyet kemeri, bagaj bölgesinde tavan döşemesinin sol
tarafına sabitlenmiştir.
Takmak
İki kilit dilli emniyet kemeri, tavan döşemesi yuvasından çekip çıkartılmalıdır.
Kemerin ucundaki kilit dili sol taraftaki kemer kilidine duyulur şekilde kilitle-
ninceye kadar sokulmalıdır.
Emniyet kemerinin üzerinde kaydırılabilen ikinci kilit dili göğüs kafesinin üze-
rinden çekilmeli ve bu sağ taraftaki kemer kilidine duyulur şekilde oturuncaya
kadar sokulmalıdır.
Her iki kilit dilinin kilitlere tam olarak oturup oturmadığından emin olmak için,
emniyet kemerinde bir çekme testi yapılmalıdır.
Arka orta koltuk kemerinin kilit dillerinin şekli farklıdır, böylece her biri sadece
ait olduğu kemer kilidine uyar. Eğer dili kilide sokamıyorsanız, muhtemelen
yanlış kilide sokmaya çalışıyorsunuzdur.
Çıkartma
Emniyet kemeri takmaya göre tersi sırada çıkartılmalıdır.
Kemer, kemer bandının kolayca sarabilmesi, emniyet kemerinin dönmemesi
ve kaplamanın hasar görmemesi için el ile geri yürütülmelidir.
DİKKAT
Emniyet kemerini çıkardıktan sonra kemer sıkı tutulmalı, iki kilit dili tavan
döşemesi yuvasına girinceye ve bir mıknatıs ile sabitleninceye kadar keme-
rin yavaşça toplanması sağlanmalıdır - Yaralanma tehlikesi söz konusu.
İki kilit dili asla aynı anda serbest bırakılmamalıdır.
Kemer sarma otomatikleri ve kemer gerdiricileri
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Kemer sarma otomatikleri
15
Emniyet kemeri gerdiricisi 15
Kemer sarma otomatikleri
Her emniyet kemeri bir sarma otomatiği ile donatılmıştır.
Emniyet kemeri yavaş çekilirse kemerin tam hareket serbestliği elde edilir. Em-
niyet kemeri aniden çekilirse kemer sarma otomatiği tarafından kilitlenir.
Emniyet kemerleri, tam frenlemede, hızlanırken, yokuş aşağı sürüşlerde ve vi-
rajlarda da kilitlenir.
DİKKAT
Emniyet kemeri aniden çekildiğinde kilitlenmiyorsa derhal bir yetkili serviste
kontrol ettiriniz.
Emniyet kemeri gerdiricisi
Emniyet kemerini bağlamış sürücü ve yolcunun emniyeti öndeki üç noktalı em-
niyet kemerlerindeki toplama otomatiği sayesinde arttırılmıştır.
Önden olan kazalarda belli bir kaza ağırlığından itibaren emniyet kemerleri oto-
matik olarak gerdirilir. Emniyet kemeri gerdiricileri, emniyet kemerlerinin takıl-
maması durumunda da devreye girebilir.
Belirli bir kaza ağırlık derecesinde yandan çarpmada, çarpma tarafındaki emni-
yet kemeri otomatik olarak gerdirilir.
Önden olan hafif çarpışmalarda, yandan ve arkadan olan çarpışmalarda, takla
atma durumunda veya önden ciddi kuvvetlerin etkili olmadığı kazalarda emni-
yet kemeri gerdiricisi tetiklenmez.
15
Emniyet kemerleri
DİKKAT
Kemer gerdirici sistemindeki tüm çalışmalar veya başka onarım çalışmala-
rından dolayı sistem parçalarının sökülmesi ve takılması, sadece bir yetkili
servis tarafından yapılmalıdır.
Bu sistemin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmektedir. Kemer
gerdiricileri tetiklenmiş ise, mutlaka tüm sistem değiştirilmelidir.
Not
Kemer gerdiricisinin tetiklenmesinde duman açığa çıkar. Bu durum aracın
yandığı anlamına gelmez.
Aracın veya kemer gerdirici sistem parçalarının imha edilmesi durumunda, ya-
sal olan ulusal yönetmeliklere dikkat edilmesi önemlidir. Bu yönetmelikler
ŠKODA servis ortakları tarafından bilinmektedir ve daha ayrıntılı bilgiler alabilir-
siniz.
Hava yastığı sistemi
Hava yastığı sisteminin anlatılması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Sistem tanımı 17
Hava yastığının devreye girmesi 17
Hava yastığı sistemi emniyet kemerlerine ek olarak şiddetli önden ve yandan
çarpışmalarda ek bir yolcu koruması sağlar.
DİKKAT
Hava yastığı, mümkün olan en iyi koruma etkisini ancak emniyet kemeri
takılı iken sağlar.
Hava yastığı emniyet kemerinin herhangi bir yedeği değildir, bilakis top-
lam pasif emniyet kavramının parçasıdır.
Sistemin tetiklenmesi sırasında araç içindeki kişilerin mümkün olan en
yüksek etki derecesiyle korunması için, ön koltuklar mutlaka vücut büyük-
lüğüne göre doğru olarak ayarlanmış olmalıdırlar » Sayfa 9, Doğru ve güven-
li oturma pozisyonu.
Sürüş esnasında herhangi bir emniyet kemeri takmadıysanız, öne çok faz-
la eğildiyseniz ise veya bir başka yanlış oturma pozisyonu aldıysanız, bir ka-
za durumunda artan bir yaralanma riskine maruz kalırsınız.
DİKKAT
Hava yastığı sisteminin kullanımı için bilgiler
Eğer bir arıza varsa, hava yastığı sistemi hemen yetkili bir servise kontrol
ettirilmelidir. Aksi halde bir kaza durumunda hava yastıklarının açılmama
tehlikesi meydana gelir.
Hava yastığı sisteminin parçalarında hiçbir değişiklik yapılmamalıdır.
Hava yastığı sistemindeki bütün çalışmalar ve diğer onarım çalışmaların-
dan (örn. direksiyonun sökülmesi) dolayı sistem parçalarının takılması ve sö-
külmesi sadece bir yetkili servis tarafından yapılmalıdır.
Ön tamponda veya gövdede hiç bir zaman değişiklikler yapılmamalıdır.
16
Emniyet
DİKKAT (Devam)
Hava yastığı sisteminin münferit parçalarını kurcalamak yasaktır, zira hava
yastıkları açılabilir.
Hava yastığı sisteminin koruma fonksiyonu sadece bir kaza için yetmekte-
dir. Hava yastığı tetiklenmiş ise, hava yastığı sistemi mutlaka değiştirilmeli-
dir.
Sistem tanımı
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 16).
Hava yastığı sisteminin çalışma durumu gösterge panelindeki
kontrol lamba-
sıyla gösterilir » Sayfa 44.
Hava yastıkları devreye girdiklerinde gazla dolarak şişer.
Hava yastığı açılırken, gri beyaz veya kırmızı renkli, zararsız bir gaz çıkar. Bu ta-
mamen normaldir ve araçta bir yangın işareti değildir.
Hava yastığı sistemi (araç donanımına göre) aşağıdaki modüllerden oluşur.
Elektronik kontrol ünitesi.
Sürücü ve ön yolcu ön hava yastığı » Sayfa 18.
Yan hava yastıkları » Sayfa 19.
Kafa hava yastıkları » Sayfa 19.
Gösterge panelindeki hava yastığı kontrol lambası » Sayfa 44.
Ön yolcu ön hava yastığı için anahtar şalteri » Sayfa 21.
Kumanda panelinin orta kısmında ön yolcu ön hava yastığı açma/kapatma
kontrol lambası » Sayfa 21.
Not
Hava yastığı sistemi, tüm fonksiyon süresi boyunca bakım gerektirmez.
Aracın mülkiyetini devrederken, araç kitabı da alıcıya birlikte verilmelidir. Ayrı-
ca ön yolcu hava yastığının olası bir devreden çıkarılması ile ilgili bilgilerin de
dahil olmasına dikkat ediniz!
Aracın veya hava yastığı sisteminin imha edilmesi durumunda, yasal olan ulu-
sal yönetmeliklere dikkat edilmesi önemlidir.
Hava yastığının devreye girmesi
Önce
okuyun ve dikkate alın (Sayfa 16).
Hava yastığının şişmesi, bir kaza anında ek koruma sunabilmek için, saliseler
mertebesinde ve yüksek bir hızla olur.
Hava yastığı sistemi, sadece kontak açıldıktan sonra çalışmaya hazır durumda-
dır.
Özel kaza durumlarında ise, birden fazla hava yastığı aynı anda açılabilir.
Hafif olan ön ve yan çarpışmalarda, arkadan olan çarpışmalarda, aracın devril-
mesinde ve aracın takla atması durumunda hava yastıkları açılmaz.
Tetiklenme faktörleri
Hava yastığı sisteminin her durum için uygun açılma şartları toplu halde tespit
edilemez. Örneğin, aracın çarptığı nesnenin özelliği (sert, yumuşak), çarpma açı-
sı, aracın hızı vs. gibi faktörler önemli rol oynar.
Hava yastığı sisteminin tetiklenmesindeki karar verici unsur, ortaya çıkan ya-
vaşlamanın akışıdır. Kontrol ünitesi çarpışmanın akışını analiz eder ve ilgili em-
niyet sistemini devreye sokar.
Eğer çarpışma sırasında ölçülen araç yavaşlaması kontrol ünitesinde öngörül-
müş olan referans değerlerin altında kalırsa, araç kazanın sonucunda her ne
kadar kuvvetli biçimde deforme olsa bile, hava yastıkları tetiklenmez.
Şiddeti yüksek olan önden çarpışmalarda aşağıdaki hava yastıkları açılır.
Sürücü ön hava yastığı.
Ön yolcu ön hava yastığı.
Şiddeti yüksek olan yandan çarpışmalarda aşağıdaki hava yastıkları açılır.
Kaza tarafındaki yan hava yastığı.
Kaza tarafındaki kafa hava yastığı.
Hava yastığının açılması durumunda aşağıdaki olaylar gerçekleşir.
İç lamba yanar (iç lamba şalteri kapı kontağı konumunda bulunuyorsa).
Flaşör sistemi devreye girer.
Tüm kapıların kilitleri açılır.
Motora giden yakıt beslemesi kesilir.
Hava yastığına genel bakış
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön hava yastıkları
18
Yan hava yastıkları 19
Kafa hava yastıkları 19
17
Hava yastığı sistemi
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200

SKODA Roomster (2014/11) El kitabı

Tip
El kitabı
Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur: