H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
ap
as
34T
ap
as
30T
ap
as
26T
ap
as
23T
as
20T
as
17T
a
s
au
11T
as
au
13T
a
s
au
15T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
3. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
Kolu sekiz kez veya daha fazla çalıștırın ve gösterge üzerinden
kolun en alçak konumda olduğunu kontrol edin. Daha sonra,
kapağı çıkarın ve iç kabloyu bağlayın.
Karbon gidon kullanımında, gidonun
hasar görmesini engellemek için
sıkma torkunu azaltmak gerekebilir.
Lütfen, karbon gidon için uygun
sıkma torku seviyesi konusunda bisiklet veya gidon üreticisine
danıșın.
Genel Güvenlik Bilgileri
Not
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun
yağlanıp yağlanmadığını ve vites kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
• Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
• Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
• Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak
yağlanması, dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
• Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
• RD-M530 ters yay tipi arka vites değiștiriciyi alçak taraftan ayarlayın.
• İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma
eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
• Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle farklı grup ișaretine
sahip olan bir dișli yatağıyla birlikte kullanmayın.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir vites kablosu kullanın.
Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
• Dișli değiștirme kablosunun ve fren kablosunun fren ișlemleri sırasında birbirini engellemediğinden emin
olun. Birbirlerini engellemeleri durumunda, frenleme etkilenebilir. Kabloları, gidonlar her iki yönde tamamen
döndürüldüğünde hala bir miktar gevșeklik olacak șekilde takın.
• Vites Kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları
kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin
olun.
• Düzgün çalıșma için, önerilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren türde bir yağ
ise, plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik parçalara
yapıșmadığından emin olmalısınız.
SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda çatlamaya veya renk bozulmasına
neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını engellemek için bu parçalar önceden alkolle temizlenmelidir.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
• ST-M530/ST-M535 ÇİFT KONTROL kolu, hem vites değiștirme hem frenleme ișlemleri için kullanılır. Bisikletinizin vites
değiștirme ve frenleme ișlemlerini iyice anladığınızdan ve alıștığınızdan emin olun. Çalıștırma yöntemi için șekle bakın.
• Frenleme sadece ÇİFT KONTROL kolu ile yapılabilir. Eğer frenleme için vites değiștirme boșaltma kolunu (Yardımcı boșaltma
kolunu) kullanırsanız, boșaltma kolu hasar görebilir ve bisikletin kontrolünü kaybederek kaza yapabilirsiniz.
• Eğer ÇİFTE KONTROL kolunun iç ünitesi hasar görürse, kol normal konumundan așağı doğru hareket edecektir ve frenleme
yapmanın güç olduğu bir konuma kayabilir. Eğer bu durum gerçekleșirse, derhal bisikleti durdurmalısınız.
• Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir șekilde
gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
• Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına
neden olabilecek alkali-bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce yandaki tabloyu inceleyin.
Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması
halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve
bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına
neden olabilir.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir,
güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç pimiyle
bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar
görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer
gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer bu önlem
alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Shimano CN-7701, CN-HG93 ve CN-HG73 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan
bir aynakol kullanın. Eğer 8-vites veya daha az vites uyumlu bir aynakol kullanılırsa, aynakol
dișli değișim problemleri olușabilir veya zincir pimleri düșerek zincirin kopmasına neden
olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar
sürücünün yaralanmasına neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Türkçe)
Teknik Servis Talimatı
Arka Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Kolların çalıștırılması
Arka vites değiștiricinin montajı
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
Dișlilerin montajı
Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir
uzunluğu
SIS Ayarı
Arka Vites Değiștirici
Kaset dișli diș kombinasyou Arka hazne
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Montajı yaparken, B-gerginlik ayar vidasının mil yuvası tırnağıyla temas
etmemesine dikkat edin. Aksi takdirde deformasyon olușabilir.
Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değișecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dișli
sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon “A” boyutunun en
uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en büyük
aynakol dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin
uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket miktarı
büyükse, zincir en küçük aynakol dișlisi ve en küçük dișli
üzerindeyken zincirdeki gevșeklik uygun șekilde alınabilir.
Braket mili Sıkma torku:
8-10 N•m
Sıkma torku:
5-7 N•m
Sıkma torku:
5-7 N•m
Her bir dișli için, grup
ișareti bulunan yüzey
yukarı doğru bakmalı ve
her bir dișlinin geniș kısmı
ve arka hazne gövdesinin
(kanal genișliğinin fazla
olduğu) A kısmı
hizalanacak șekilde
yerleștirilmelidir.
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
(ar)
(au)
• Dișlilerin montajını yaparken,
kilitleme bileziğini sıkmak için özel
aleti (TL-LR15) kullanın.
• Dișlileri değiștirirken, kilitleme
bileziğini çıkarmak için özel aleti
(TL-LR15) ve TL-SR20’i kullanın.
TL-SR20'yi en büyük dișliye takın.
Oluk sadece bir
yerde geniștir.
Geniș parça
Sıkma torku:
30-50 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası tırnağı
B-gerginlik ayar vidası
Kilitleme bileziği ara parçası
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği ara parçası
Kilitleme bileziği
En büyük
dișli
Zincir
En büyük
aynakol
dișlisi
En büyük dișli
Kılavuz makara
Alt ayar vidası
Kanal
1. Alt ayar
Alt ayar vidasını
çevirerek, kılavuz
makaranın doğrudan
en büyük dișliyle
hizalanacak bir
konuma hareket
etmesini sağlayın.
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Vites kablosunu kestikten sonra, ucu
deliğin içi düzgün bir çapa sahip olacak
șekilde yuvarlayın.
Aynı dıș ucun
kapsülünü vites
kablosunun kesik ucuna
takın.
Dıș uç kapsül
2. Üst ayar
Vites değiștiriciyi elinizle
çekerek üst konuma hareket
ettirirken krank kolunu
çevirin ve daha sonra üst
ayar vidasını çevirerek
kılavuz makaranın arkadan
bakıldığında en küçük dișlinin
dıș çizgisiyle hizalanmasını
sağlayın.
Krank kolunu çevirerek vites
değiștiriciyi alt konuma ayarlayın.
Kabloyu arka vites değiștiriciye bağlayın
ve kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra,
arka vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi
tekrar sabitleyin.
İç kabloyu vites değiștiriciye
șekilde görüldüğü gibi
bağlayın.
1
2
1 2
En küçük dișlinin dıș
çizgisi
Kılavuz
makara
Üst ayar vidası
Çekin
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül, kadronun
vites kablosu dayaması
monte edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat
edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
Hazne milini
çıkardıktan sonra filibir
gövdesinin içinde yer
alan filibir gövdesi
tespit cıvatasını sökün
ve filibir gövdesini
değiștirin.
Not: Filibir gövdesini
sökmeye
çalıșmayın; bu
durum arızaya neden olabilir.
Sıkma torku:
6-8 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Filibir gövdesi Filibir gövdesi tespit cıvatası
10 mm Alyen
anahtar (TL-WR37)
Sökme
Montaj
Sıkma torku:
35-50 N•m
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
5. SIS Ayarı
Krank kolunu çevirirken kolu bastırmak suretiyle vites değiștiriciyi
en büyük dișliye hareket ettirin. Daha sonra, kolu bir defa
çalıștırarak vites değiștiriciyi ikinci vites dișlisine hareket ettirin.
Bu ișlemden sonra, kolu oynama mesafesinin sonuna kadar
çalıștırın ve krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Kablo ayar cıvatasını saat
yönünde çevirerek, zincir ikinci
zincire geri dönünceye kadar
sıkın.
* Ayar cıvatasını vites kablosu ayar
tamburunun kapağıyla birlikte
çevirin.
Kablo ayar cıvatasını ters saat
yönünde çevirmek suretiyle, zincir
bir dișliye dokunarak ses
çıkarıncaya kadar gevșetin.
* Ayar cıvatasını vites kablosu ayar
tamburunun kapağıyla birlikte çevirin.
Ses tamamen
kesildiğinde
Ayar cıvatası Ayar cıvatası
İdeal ayar
En iyi ayar, kablo ayar cıvatasının kol çalıștırılmadan ses
çıkıncaya kadar (saat yönünde) sıkılmasıyla ve daha sonra bu
noktadan 90 - 180 derece (ters saat yönünde) gevșetilmesiyle
elde edilir.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
Pro-Set hizalama bloğu
Dișlinin montajı
Zinciri Pro-Set hizalama bloğu takılı
olarak monte edin. Monte ettikten
sonra Pro-Set hizalama bloğunu
çıkarın.
Krank kolunu çevirerek vites
değiștiriciyi alt konuma ayarlayın.
Dıș çapı maksimum 32 mm olan
elcik kullanın.
■ Fren kolunun çalıștırılması
Kabza genișliğinin ayarlanması
Kabza genișliklerini vites değiștirme ve frenleme için en rahat
genișliklere ayarlamanız tavsiye edilir.
■ Dișli değiștirme ișlemi
Kol, dișli değișiminden sonra serbest bırakıldığında daima ilk
konumuna geri döner. Kolu çalıștırırken, daima aynı zamanda krank
kolunu da çevirin.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye geçmek için
Sadece bir adım geçiș yapmak için, kolu (1) konumuna bastırın.
Bir defada iki adım geçiș yapmak için (2) konumuna bastırın.
Bu șekilde en fazla iki-adımlı vites değișimi yapılabilir.
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye geçmek için
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye bir adım geçiș yapmak için kola
bir kez basın.
Kolun ilk konumu
Genișler Daralır
Birinci eklem
Kol ucu
2 mm Alyen
anahtarı
Kolun ilk konumu
Yardımcı boșaltma kolu
Yaklașık
2 mm
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak
krank kolunu geriye doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik
ayar vidasını çevirerek
kılavuz makarayı dișliye
mümkün olduğu kadar
yakın, fakat dokunmayacak
șekilde ayarlayın.
Daha sonra, zinciri en
küçük dișliye ayarlayın
ve yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın
dișliye dokunmadığından
emin olun.
1
2
1 2
2
1
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
Kol
Kapak
İç kablo
Kolun takılması
Bu Servis Talimatı, ST-M530 / M535 ÇİFT KONTROL kolu RD-M530 ters yaylı tip arka vites değiștiriciyle birlikte kullanıldığında geçerli
olan çalıștırma yöntemini açıklamaktadır. Eğer RD-M511 üst normal tipi vites değiștiriciyle birlikte kullanılıyorsa, ișlemler ve gösterge
ekranları ters sırada gerçekleșir.
Daralır
Genișler
ST-M535 ST-M530
Kilitleme bileziği
Alet (TL-SR20)
Sökme
TL-LR15
UYARI
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN23
CN-HG50 / CN-IG51
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN23
Gümüș
Siyah
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Grup ișaretleri
SI-6KBRB
Seriler Deore
ÇİFT KONTROLLÜ Kol ST-M530 / ST-M535
Vites kablosu SIS-SP41
Arka değiștirici RD-M530
Tip SGS / GS
Arka hazne FH-M530 / FH-M535
Dișliler 9
Kaset dișli CS-HG50-9
Zincir CN-HG73
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası RD-M530
Tip SGS
Dișliler 9
Toplam kapasite 45D
En büyük dișli 34D
En küçük dișli 11D
Aynakol diș farkı 22D
Model numarası Grup adı Dișliler Diș kombinasyonu
CS-HG50-9
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32D
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34D
Model numarası FH-M530 / FH-M535
Dișliler 9
Jant teli deliği adedi 36/32
Not: kablonun kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
tur_280739_6KBRB.indd 1
30/07/08 1:46:25 PM