TL-7S20 / 22 mm
TL-7S20 / 22 mm
Genel Güvenlik Bilgileri
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz : http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
1
2
3
Jant teli gerginlik değeri
Sağ taraf Sol taraf
600-1000 N 900-1350 N
* Bu değerler sadece bir kılavuz olarak kullanılmalıdır.
SI-4G30A-002-05
Mil
borusu
Toz kapağı
Somun
Nipel
Rondela
anahtar ağzı
Jant teli
Conta
(Dudak dıș taraftadır)
Sıkın
Sol mil kapsülünün yivli parçaları üzerinde hazne anahtarı kullanırken fazla
tork uygulamamaya dikkat edin; aksi takdirde hasar olușabilir.
Not:
Sol mil kapsülü üzerine oturtulmuș olan
toz kapağını sökmeyin.
Not :
Haznenin sol tarafından (sabit rotor
oluklarının bulunduğu taraf) sökülemez.
Not :
Contayı çıkarırken ve takarken
contanın bükülmemesi
konusunda çok dikkatli olun.
Contayı takarken doğru tarafa
baktığından emin olun ve
gittiği yere kadar iyice bastırın.
DURA-ACE gresi (Y-04110000)
• Sol
Bilye sayısı: 15 Bilye ölçüsü: 5/32”
• Sağ
Bilye sayısı: 17 Bilye ölçüsü: 5/32”
Gres yağının sürülmesi
Jant tellerini șekilde gösterildiği gibi dizin.
Tekerlekleri takmak için montaj aleti TL-HB16’yı kullanın.
<Montaj>
Mil borusunu takın ve daha sonra șekilde görüldüğü gibi özel aletleri (TL-7S20 / 22 mm) kullanarak
mekanizmayı çift kilitleyecek șekilde kilitleme somununu sıkın.
TL-FC36
Rotor kilitleme bileziği
Teknik Servis Talimatı SI-4G30A-002
WH-M988-F15
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Rotor SM-RT98
çabuk
bağlantı
Rotor
0mm
Sıkma torku :
40-50 N•m
Sıkma torku :
21-26 N•m
Jant tellerinin değiștirilmesi
Jant teli dizilimi
Bakım
Rotorun takılması
Özellikler
1. Rondelayı ve nipeli jant teli üzerine geçirin.
2. Jant telini hazne fl anșındaki deliğe taktıktan sonra somunu sıkın.
Monte ederken, jant telinin dönmesini engellemek için tel üzerindeki
anahtar ağzını kullanın ve daha sonra somundaki tornavida ağzını
kullanarak bir tornavida veya benzeri bir alet sokarak
somunu sıkın.
3. Soketi saat yönünde çevirerek jantın
vida deliğine vidalayın. Bu sırada jant
telinin dönmesini engellemek için tel
üzerindeki anahtar ağzını kullanın.
Not :
• Eğer rondela takılmazsa jant teli
gerginliğini ayarlamak mümkün
olmayacağından, rondela
kullanmayı unutmayın.
• Somunu vida dișinin dibine
kadar sıkın.
Bu üniteler, șekillerde görüldüğü gibi sökülebilir. Tüm parçalara periyodik aralıklarla gres yağı uygulanmalıdır.
UYARI
UYARI
DİKKAT
• WH-M988-F15, iniș ve serbest sürüș için tasarlanmamıștır. Bununla birlikte, sürüș
koșuluna bağlı olarak, hazne milinde bir çatlak olușarak milin arızasına neden olabilir. Bu
ise ciddi yaralanmaya ve hatta ölüme neden olabilecek bir kazaya yol açabilir. Bisikleti
sürmeden önce hazneleri dikkatli bir șekilde kontrol ederek millerde çatlaklar olmadığından
emin olmalı ve eğer herhangi bir çatlak belirtisi veya sıra dıșı durum varsa bisikleti
KULLANMAMALISINIZ.
• WH-M988-F15, özel bir ön mașa ve E İçi Boș Mille birlikte kullanılabilir. Eğer bașka herhangi
bir ön mașayla veya sabit mille birlikte kullanılırsa, sürüș sırasında tekerleğin bisikletten
ayrılmasına ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Ön tekerlek için emniyete alma yöntemi ve sıkma torku, kullanılan ön süspansiyonlu
mașanın tipine bağlı olarak değișir. Ön tekerleği ön süspansiyonlu mașaya takarken, daima
ön süspansiyonlu mașanın Servis Talimatında belirtilen uyarılara uyun. Eğer Talimata
uyulmazsa, ön tekerlek ön süspansiyonlu mașadan çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin.
Eğer tekerlekler herhangi bir șekilde gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden
olabilirler.
• Kullanımdan önce, jant yüzeyini kontrol ederek çöküntüler, çizilmeler veya çatlamalar
olup olmadığını ve jant tellerinde bükülme veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Bu
problemlerden herhangi biri varsa tekerleği kullanmayın.
• Tekerlek, patika sürüșü için tasarlanmıștır. Tepe iniși sürüșlerinde kullanmayın. Aksi takdirde
tekerlek bükülebilir veya bașka șekilde hasar görerek kazalara yol açabilir.
• Eğer çabuk bağlantı doğru șekilde kullanılmazsa, tekerlek bisikletten çıkarak ciddi
yaralanmaya neden olabilir.
• Eğer çabuk bağlantı rotorla aynı taraftaysa, kolun rotora temas etme
tehlikesi söz konusudur. Bu nedenle, temas olup olmadığını kontrol
edin.
• Bu tekerlekler, disk frenlerle birlikte kullanım için özel olarak
tasarlanmıștır. Bu tekerlekleri jant frenleriyle kullanmayın.
• Aynı zamanda, disk fren Servis Talimatını da dikkatli bir șekilde
okuyun.
• Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya
neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye
ederiz.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
güvenli bir yerde muhafaza edin.
• Jant bandı kullanmayın. Jant bandı lastiğin çıkarılmasını ve takılmasını zorlaștırabilir ve lastik
veya iç lastik hasar görebilir. Ayrıca, lastikler aniden delinerek yerinden çıkabilir ve ciddi
yaralanmaya neden olabilir.
■ Alıșma süresi
• Disk frenlerin bir alıșma süresi vardır. Alıșma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti kademeli
olarak artar. Frenlerin alıșma süresi içerisinde frenleme gücündeki artıșa dikkat edin. Aynı
durum fren pabuçları veya rotor değiștirildiğinde de gerçekleșir.
• Orijinal Shimano jant tellerini, somunlarını, soketlerini ve rondelâlarını kullanın. Aksi takdirde
jant ve hazne ünitesi zarar görebilir.
• Hava basıncı 200-400 kPa {29-58 psi} aralığında olmalıdır.
• Jant teli gerginliklerini ayarlarken soketleri așırı sıkmamaya dikkat edin. Eğer soketler așırı
sıkılırsa jant hasar görebilir. (Ayarları yapmak için yetkili bisiklet satıcınıza danıșmanız tavsiye
edilir.)
• Genel amaçlı alkalin delik onarma maddeleri kullanmanız tavsiye edilmez. Bu maddeler
jantların așınmasına ve hava kaçağı olușmasına neden olabilir.
• Rotor montaj bileziğini çıkarmak ve takmak için özel aleti (TL-FC36) kullanırken, ellerinizle
rotorun dıșına dokunmamaya dikkat edin. Ellerinizi kesilmeye karșı korumak için eldiven
giyin.
Not
• Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
• Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
• Opsiyonel aksesuar olarak özel jant teli anahtarları mevcuttur.
• Jant tellerinde bașlangıçta herhangi bir boșluk olması halinde ve ilk 1,000 km sürüșten sonra
yetkili bisiklet satıcınıza jant tellerinizin gerginliğini ayarlatmanız tavsiye edilir.
• Tekerleği temizlemek için deterjan veya kimyasal temizlik maddeleri kullanmayın. Bu
maddeler janttaki bağlantı yerlerine uygulanan hava contalarının soyulmasına neden olabilir.
• Tekerleği temizlerken deterjan veya bașka kimyasal maddeler kullanmayın. Aksi takdirde jant
üzerindeki çıkartma soyulabilir.
• Refl ektörler ayrı olarak satılır. Lütfen ayrıntılı bilgi için bisiklet satıcınıza bașvurun.
Model numarası Spesifi kasyon Renk
RR-550-WUW SW (BRAKETSİZ) JIS / CPSC Beyaz
RR-550-WUA SW (BRAKETSİZ) AS Kehribar
RR-317-WUA SW (BRAKETSİZ) DIN Kehribar
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili
değildir.
• Eğer fren gövde bağlantısı ve mil yuvası paralel değilse, rotor ve gövde birbirine temas
edebilir.
• Eğer rotor așınırsa, çatlarsa veya deforme olursa, değiștirilmelidir.
Jant teli adedi 24
Jant genișliği 25.8 mm
Jant ölçüsü 26”
Uygulanabilir lastik ölçüsü 26x1.95 ~ 2.5
Uygulanabilir frenler Disk fren